Категорія №2.32
ПОСТАНОВА
Іменем України
03 вересня 2010 року Справа № 2а-5994/10/1270
Луганський о кружний адміністративний су д у складі
судді: Смішливої Т.В.
при секретарі: Попові М.Г.
за участю:
представника позивача: Андреєв С.О., дов. № 33/1166 від 07.07.2010
представники відповідача: Кабанець С.В., д ов. № 7739 від 16.08.2010
Рязанцева О.А., дов . № 8222 від 01.09.2010
розглянувши у відкритому с удовому засіданні у м.Луганс ьку адміністративну справу з а позовом Первомайського мі ського відділу Головного упр авління Міністерства надзви чайних ситуацій України в Лу ганській області до Контрол ьно-ревізійного управління в Луганській області про визн ання протиправними та скасув ання вимоги,
ВСТАНОВИВ:
04 серпня 2010 року позивач звер нувся до суду з даним позовом до Контрольно-ревізійного у правління в Луганській облас ті, у якому просив суд визнати протиправним та скасувати п . 4 вимоги Контрольно-ревізійн ого відділу у м.Первомайську Контрольно-ревізійного упра вління в Луганській області № 190-14/380 від 14.04.2010 в частині вимоги відповідачем зобов' язано П ервомайський міський відділ Головного управління Мініст ерства надзвичайних справ Ук раїни в Луганській області в частині зобов' язання прове сти претензійно-позовну робо ту щодо повернення зайво вип лачених коштів на оплату пра ці 5 працівників, що забезпечу вали діяльність та охорону п ершого складу ІІ групи накоп ичення м.Первомайська за пер іод з 01.01.2008 по 28.02.2008 на загальну сум у 12420,83 грн. у відповідності з дію чим законодавством та зобов' язання провести перерахунок та відповідні взаємозвірки щодо сум внесків до Фондів со ціального страхування на заг альну суму 3225,09 грн. та зарахува ти зайво сплачені кошти в рах унок майбутніх платежів, виз нати відсутність компетенці ї відповідача здійснювати пе ревірку питань, пов' язаних зі справлянням податків і зб орів, інших обов' язкових пл атежів, постановити окрему у хвалу про порушення закону.
В обґрунтування позовних в имог зазначено, що за результ атами ревізії використання б юджетних коштів, виділених д ля забезпечення діяльності с ил цивільного захисту за пер іод з 01.01.2008 по 31.01.2010 Контрольно-ре візійним відділом в Первомай ську винесено вимогу № 190-14/380 від 14.04.2010. Однак, положення п. 4 Вимог и вважав незаконними, так як ф ункцію фінансування видаткі в на утримання складу встано влено наказом Головного упра вління МНС України в Лугансь кій області № 24 від 20.01.2006. Видатки на утримання працівників ох орони складу здійснювались н а підставі затверджених кошт орисів. Обов' язок щодо утри мання працівників складу ІІ групи накопичення передбаче но наказом МНС України № 73 від 16.02.2004, до якого наказом № 856 від 11.12. 2007 внесено зміни, згідно яких з 01.01.2008 припинено фінансування в идатків на утримання складу майна ІІ групи накопичення.
На підставі зазначеного на казу Головне управління МНС України в Луганській області видало наказ № 468 від 28.12.2007 про ск орочення працівників складс ьких приміщень за п. 1 ст. 40 КЗпП України з 28.02.2010. При цьому, позив ач зазначив, що звільнення пр ацівників складу № 1 у м.Первом айську з 01.01.2008 є порушенням зако нодавства про працю та могло призвести до значних збиткі в для держави. Крім того, позив ач вважав, що перелік органів , які мають право проводити пе ревірки з питань справляння податків та зборів визначено Законом України «Про порядо к погашення зобов'язань плат ників податків перед бюджета ми та державними цільовими ф ондами» від 21.12.2000р. № 2181-ІІІ, серед зазначених органів відсутні органи державної контрольно -ревізійної служби.
У судовому засіданні предс тавник позивача позовні вимо ги підтримав, надав поясненн я, аналогічні викладеним у по зові.
Представники відповідача позовні вимоги не визнали, за значили, що у І кварталі 2010 року за планом Контрольно-ревізі йним відділом в Первомайську у позивача проведено ревізі ю використання бюджетних кош тів, виділених для забезпече ння діяльності сил цивільног о захисту за період з 01.01.2008 по 31.01 .2010, результати якої оформлено актом № 190-21/003 від 22.03.2010. Ревізією в становлено, що у період часу з 01.01.2008 по 28.02.2008 позивач здійснював оплату праці 5 працівника, які забезпечували діяльність та охорону першого складу ІІ гр упи накопичення м.Первомайсь ка. При цьому, згідно наказу МН С України № 856 від 11.12.2007 з 01.01.2008 припи нено фінансування видатків н а утримання складу майна ІІ г рупи накопичення. Склад ІІ на копичення м.Первомайска на б алансі у Первомайському МВ М НС України в Луганській обла сті не значиться та не забезп ечують діяльність та виконан ня основних функцій позивача . Таким чином, вважав, що витра ти, пов' язані з виплатою зар обітної плати 5 працівників, щ о забезпечували діяльність т а охорону складу є витратами Головного управління МНС Ук раїни в Луганській області. П росили у задоволенні позову відмовити.
Заслухавши пояснення пред ставників сторін, дослідивши матеріали справи, розглянув ши справу в межах заявлених п озовних вимог і наданих стор онами доказів, оцінивши дока зи відповідно до вимог ст.ст. 6 9-72 КАС України, суд дійшов висн овку про часткову обґрунтова ність заявлених вимог з таки х підстав.
Первомайський міський від діл Головного управління Мін істерства надзвичайних ситу ацій України в Луганській об ласті зареєстрований у якост і юридичної особи виконавчим комітетом Первомайської міс ької ради 04.02.2005 за № 13881200000000302, іденти фікаційний код 24522045. (а.с. 102, 103)
Як вбачається з матеріалів справи, Контрольно-ревізійн им відділом в Первомайську К онтрольно-ревізійного управ ління в Луганській області у період з 11.02.2010 по 22.03.2010 проведено р евізію використання бюджетн их коштів, виділених для забе зпечення діяльності сил циві льного захисту, в Первомайсь кому міському відділі Головн ого управління Міністерства України з питань надзвичайн их ситуацій та у справах захи сту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи в Луганській області за періо д з 01.01.2008 по 31.01.2010, результати якої викладено в акті № 190-21/003 від 22.03.2010. (а.с. 9 - 73)
Під час ревізії встановлен о витрачання Первомайським м іським відділом Головного уп равління Міністерства надзв ичайних ситуацій України в Л уганській області на оплату праці 5 працівників які забез печували діяльність та охоро ну першого складу ІІ групи на копичення м.Первомайська, що є покриттям витрат, понесени х сторонніми організаціями, і здійснено в порушення ст. 51 Б юджетного кодексу України та п. 20 Порядку складання, розгля ду, затвердження та основні в имоги до виконання кошторисі в бюджетних установ, затверд женого постановою Кабінету М іністрів України № 228 від 28.02.2002, щ о призвело до незаконного ви трачання бюджетних коштів в сумі 15645,92 грн. за період з 01.01.2008 по 2 8.02.2008.
За результатами розгляду м атеріалів ревізії 14.04.2010 Контро льно-ревізійним відділом в П ервомайську прийнято вимогу № 190-14/380, у п. 4 якого зобов' язано провести претензійно-позовн у роботу щодо повернення зай во виплачених коштів на опла ту праці 5 працівників, що забе зпечували діяльність та охор ону першого складу ІІ групи н акопичення м.Первомайська за період з 01.01.2008 по 28.02.2008 на загальну суму 12420,83 грн. у відповідності з діючим законодавством та зо бов' язано провести перерах унок та відповідні взаємозві рки щодо сум внесків до Фонді в соціального страхування на загальну суму 3225,09 грн. та зарах увати зайво сплачені кошти в рахунок майбутніх платежів. (а.с. 87-92)
Що стосується складів ІІ гр упи накопичення, то суд вважа є за необхідне зазначити, що в ідповідно до наказу Міністер ства України з питань надзви чайних ситуацій та у справах захисту населення від наслі дків Чорнобильської катастр офи № 73 від 16.02.2004 начальників тер иторіальних підрозділів з пи тань надзвичайних ситуацій т а у справах захисту населенн я від наслідків Чорнобильськ ої катастрофи відповідних об ласних державних адміністра цій зобов' язано до 25.03.2004 перед ати, а начальників головних у правлінь МНС України в облас тях прийняти матеріальні цін ності хіміко-радіометричних лабораторій та ремонтно-гра дуювальних пунктів, згідно з переліком підрозділів, які п ідлягають прийому-передачі. Начальникам головних управл інь МНС України в областях на казано зарахувати на фінансо ве забезпечення з 01.03.2004 склади І І групи, хіміко-радіометричн іїлабораторій та ремонтно-гр адуювальні пункти(в складі ф актичної чисельності праців ників згідно зі штатами та шт атними розписами, затверджен ими МНС, без звільнення з поса д) та до 01.03.2004 затвердити встано вленим порядком штатні розпи си складів ІІ-ї групи та ремон тно-градуювальних пунктів, з арахованих на фінансове забе зпечення. (а.с. 104)
Серед переліків підрозділ ів, які підлягають прийому-пе редачі відповідно до наказу № 73 від 16.02.2004 зазначено також Гол овне управління Міністерств а надзвичайних ситуацій Укра їни в Луганській області.
У подальшому, 20.01.2006, Головним у правлінням Міністерства над звичайних ситуацій України в Луганській області видано н аказ № 24 «Про порядок фінансув ання складів другої групи на копичення та ремонтно-градую вальних пунктів», яким зобов ' язано фінансово-економічн е управління Головного управ ління до 25.01.2006 передати, а начал ьникам міських (районних) упр авлінь Головного управління та аварійно-рятувального за гону спеціального призначен ня прийняти на фінансування склади другої групи накопиче ння та ремонтно-градуювальни х пункт, згідно з переліком пі дрозділів. Відповідно до пер еліку підрозділів, які підля гають прийму-передачі склад № 1 с.Первомайськ у кількості 6 робітників передано до Перв омайського міського відділу . (а.с. 124-125)
Наказом Міністерства Укра їни з питань надзвичайних си туацій та у справах захисту н аселення від наслідків Чорно бильської катастрофи № 856 від 11.12.2008 внесено зміни до наказу МН С № 73 від 16.02.2004, а саме, виключено з 01.01.2008 з абзацу третього пункту 2 слова «зарахувати на фінанс ове забезпечення з 01.03.2004 склади ІІ групи» (а.с. 105)
Тобто, згідно зазначеного н аказу з 01.01.2008 припинено фінансу вання складів другої групи.
Разом з цим, на виконання на казу МНС України № 856 від 11.12.2008 Го ловним управлінням Міністер ства надзвичайних ситуацій У країни в Луганській області видано наказ № 468 від 28.10.2007, яким прийнято рішення про скороч ення чисельності працівникі в складів ІІ групи накопичен ня Головного управління на 43 о соби з 28.02.2008 за п. 1 ст. 40 Кодексу за конів про працю України. Відп овідно до додатку № 1 до вказан ого наказу підлягають скороч енню 5 осіб складу № 1 м.Первома йська (завідувач складу та 4 ст орожи). (а.с. 121-123)
Згідно п. 2 додатку № 2 до нака зу МНС України № 117 від 02.03.2006 «Про визначення прав керівників та начальників органів і під розділів цивільного захисту МНС України у сфері роботи з п ерсоналом» та п. 3 додатку № 2 до наказу МНС від 07.02.2008 № 90 «Про зат вердження номенклатури поса д для призначення осіб рядов ого і начальницького складу органів і підрозділів цивіль ного захисту» до повноважень начальників Головного управ ління МНС в областях віднесе но право призначати на посад и, переміщувати, звільняти ос іб рядового і начальницького складу, робітників і службов ців органів та підрозділів, я кі підпорядковані головному управлінню. (а.с. 130 - 153)
Таким чином, рішення про зві льнення працівників складу № 1 ІІ групи накопичення м.Перво майська мав право приймати л ише начальник Головного упра вління МНС України в Лугансь кій області, таким правом не н аділена жодна посадова особа Первомайського МВ ГУ МНС Укр аїни в Луганській області.
Як вбачається з матеріалів справи Первомайський міськи й відділ Головного управлінн я Міністерства надзвичайних ситуацій України в Луганськ ій області діє на підставі По ложення, є підпорядкованим п ідрозділом Головного управл іння МНС України в Луганські й області. Штат міського відд ілу затверджується та вводит ься в дію наказом МНС України . Розроблення кошторисів вит рат, їх затвердження та фінан сування здійснює Головне упр авління МНС України в Луганс ькій області. Згідно п. 6.6 Полож ення начальник міського відд ілу розпоряджається коштами в межах затвердженого кошто рису витрат на утримання міс ького відділу та його підпор ядкованих підрозділів. (а.с. 93 - 101)
Згідно п. 32 Порядку складанн я, розгляду, затвердження та о сновних вимог до виконання к ошторисів бюджетних установ , затвердженого постановою К абінету Міністрів України № 228 від 28.02.2002, кошториси, плани аси гнувань загального фонду бюд жету, плани надання кредитів із загального фонду бюджету , плани спеціального фонду, пл ани використання бюджетних к оштів (крім планів використа ння бюджетних коштів одержув ачів), помісячні плани викори стання бюджетних коштів і шт атні розписи затверджуються керівником відповідної вище стоящої установи, за винятко м кошторисів, зазначених у пу нкті 33 цього Порядку.
Згідно кошторису на 2008 рік Пе рвомайського міського відді лу Головного управління Міні стерства надзвичайних ситуа цій України в Луганській обл асті, затвердженого Головним управлінням Міністерства на дзвичайних ситуацій України в Луганській області 04.03.2008, до в итрат на оплату праці заробі тну плату працівників складу № 1 ІІ групи накопичення м.Пер вомайська у кількості 5 осіб з а 2 місяці у сумі 12860,08 грн. (а.с. 175-178)
У свою чергу до кошторису Го ловного управління Міністер ства надзвичайних ситуацій У країни в Луганській області на 2008 рік, затвердженого засту пником Міністра 29.02.2008, включено витрати на виплату заробітн ої плати працівникам складів ІІ групи накопичення по всій Луганській області за 2 місяц і. (а.с. 171-174)
Пунктом 20 Порядку складання , розгляду, затвердження та ос новних вимог до виконання ко шторисів бюджетних установ, затвердженого постановою Ка бінету Міністрів України № 228 від 28.02.2002, передбачено, що Під ча с визначення обсягів видаткі в та/або надання кредитів з бю джету розпорядників нижчого рівня головні розпорядники повинні враховувати об' єкт ивну потребу в коштах кожної установи, виходячи з її основ них виробничих показників і контингентів, які встановлюю ться для установ (кількість к ласів, учнів у школах, ліжок у лікарнях, дітей у дошкільних закладах тощо), обсягу викону ваної роботи, штатної чисель ності, необхідності погашенн я дебіторської і кредиторськ ої заборгованості та реаліза ції окремих програм і наміче них заходів щодо скорочення витрат у плановому періоді. О бов' язковим є виконання вим оги щодо першочергового забе зпечення бюджетними коштами видатків на оплату праці з на рахуваннями, а також на госпо дарське утримання установ. П ід час визначення видатків у проектах кошторисів установ и повинен забезпечуватися су ворий режим економії коштів і матеріальних цінностей. До кошторисів можуть включатис я тільки видатки, передбачен і законодавством, необхідніс ть яких обумовлена характеро м діяльності установи. Видат ки на придбання обладнання, к апітальний ремонт приміщень тощо, які не є першочерговими , можуть передбачатися лише з а умови забезпечення коштами невідкладних витрат та відс утності заборгованості. При цьому видатки на заробітну п лату з коштів спеціального ф онду обчислюються залежно ві д обсягу діяльності, що прова диться за рахунок цих коштів , із застосуванням встановле них законодавством норм, які використовуються установам и аналогічного профілю.
Таким чином, Первомайський міський відділ Головного уп равління Міністерства надзв ичайних ситуацій України в Л уганській області, виплативш и заробітну плату працівника м складу ІІ групи накопиченн я за період з 01.01.2008 по 28.02.2008, здійсн ив видатки в межах кошторису , затвердженого керівником в ищестоящої установи.
Також, суд вважає за необхід не зазначити, що згідно Кодек су законів про працю України у випадку розірвання трудов ого договору, укладеного на н евизначений строк, а також ст рокового трудового договору до закінчення строку його чи нності у випадку змін в орган ізації виробництва і праці, в тому числі ліквідації, реорг анізації, банкрутства або пе репрофілювання підприємств а, установи, організації, скор очення чисельності або штату працівників власник повинен повідомити працівників про наступне вивільнення не пізн іше ніж за два місяці.
Статтею 20 Закону України «П ро зайнятість населення» при вивільненні працівників (у т ому числі працюючих пенсіоне рів та інвалідів) у зв'язку із змінами в організації виробн ицтва і праці, у тому числі лік відацією, реорганізацією або перепрофілюванням підприєм ств, установ, організацій, ско роченням чисельності або шта ту працівників, підприємства , установи, організації, незал ежно від форми власності, пов ідомляють про це не пізніш як за два місяці в письмовій фор мі державну службу зайнятост і, вказуючи підстави і строки вивільнення, найменування п рофесій, спеціальностей, ква ліфікації, розмір оплати пра ці, а в десятиденний строк піс ля вивільнення - направляють списки фактично вивільнених працівників, зазначаючи в ни х інвалідів. У разі неподання або порушення строків подан ня цих даних стягується штра ф у розмірі річної заробітно ї плати за кожного вивільнен ого працівника. Ці кошти зара ховуються до Фонду загальноо бов'язкового державного соці ального страхування України на випадок безробіття і вико ристовуються для фінансуван ня заходів по працевлаштуван ню та соціального захисту ви вільнюваних працівників.
Отже, вивільнивши працівни ків складу ІІ групи накопиче ння лише після попередження про попереднє звільнення за два місяці, позивач уникнув д одаткових витрат.
Вимогу про визнання відсут ності компетенції відповіда ча здійснювати перевірку пит ань, пов' язаних зі справлян ням податків і зборів, інших о бов' язкових платежів суд вв ажає необґрунтованою, у зв' язку з тим, що, відповідно до с т. 2 Закону України «Про держав ну контрольно-ревізійну служ бу в Україні» головним завда нням державної контрольно-ре візійної служби є здійснення державного фінансового конт ролю за використанням і збер еженням державних фінансови х ресурсів, необоротних та ін ших активів, правильністю ви значення потреби в бюджетних коштах та взяття зобов'язань , ефективним використанням к оштів і майна, станом і достов ірністю бухгалтерського обл іку і фінансової звітності в міністерствах та інших орга нах виконавчої влади, в держа вних фондах, у бюджетних уста новах і у суб'єктів господарю вання державного сектору еко номіки, а також на підприємст вах і в організаціях, які отри мують (отримували в періоді, я кий перевіряється) кошти з бю джетів усіх рівнів та держав них фондів або використовуют ь (використовували у періоді , який перевіряється) державн е чи комунальне майно (далі - п ідконтрольні установи), вико нанням місцевих бюджетів, ро зроблення пропозицій щодо ус унення виявлених недоліків і порушень та запобігання їм у подальшому.
Тобто, питання, які перевіря лись під час ревізії Первома йського міського відділу Гол овного управління Міністерс тва надзвичайних ситуацій Ук раїни в Луганській області в ходять до компетенції контро льно-ревізійної служби.
Згідно статті 166 Кодексу адм іністративного судочинства України суд, виявивши під час розгляду справи порушення з акону, може постановити окре му ухвалу і направити її відп овідним суб'єктам владних по вноважень для вжиття заходів щодо усунення причин та умов , що сприяли порушенню закону . Про вжиті заходи суд повідом ляється не пізніше одного мі сяця після надходження окрем ої ухвали.
Суд з власної ініціативи ви рішує питання щодо винесення окремої ухвали відносно пос адових осіб суб' єкта владни х повноважень, а тому вимоги п озивача в цій частині не можу ть розглядатись у якості поз овних вимог, а є по своїй суті пропозицією суду.
Суд вважає, що постановленн я окремої ухвали не є імперат ивною нормою для суду, а є його правом. Суд не знаходить підс тав для винесення окремої ух вали за результатами розгляд у даної адміністративної спр ави.
Згідно ст. 94 КАС України якщо судове рішення ухвалене на к ористь сторони, яка не є суб' єктом владних повноважень, с уд присуджує всі здійснені н ею документально підтвердже ні судові витрати з Державно го бюджету України (або відпо відного місцевого бюджету, я кщо іншою стороною був орган місцевого самоврядування, й ого посадова чи службова осо ба), а у випадку часткового зад оволення позову - відповідн о до задоволених вимог.
На підставі викладеного, ке руючись ст.ст. 2, 11, 17, 18, 94, 158-163, 167 Кодек су адміністративного судочи нства України, суд
ПОСТАНОВИВ:
Позовні вимоги Перво майського міського відділу Г оловного управління Міністе рства надзвичайних ситуацій України в Луганській област і задовольнити частково.
Визнати протиправним та ск асувати п. 4 вимоги Контрольно -ревізійного відділу у м.Перв омайську Контрольно-ревізій ного управління в Луганській області № 190-14/380 від 14.04.2010 в частин і зобов' язання провести пре тензійно-позовну роботу щодо повернення зайво виплачених коштів на оплату праці 5 праці вників, що забезпечували дія льність та охорону першого с кладу ІІ групи накопичення м .Первомайська за період з 01.01.2008 по 28.02.2008 на загальну суму 12420,83 грн . у відповідності з діючим зак онодавством та зобов' язанн я провести перерахунок та ві дповідні взаємозвірки щодо с ум внесків до Фондів соціаль ного страхування на загальну суму 3225,09 грн. та зарахувати зай во сплачені кошти в рахунок м айбутніх платежів.
В іншій частині позовних ви мог Первомайського міського відділу Головного управлінн я Міністерства надзвичайних ситуацій України в Луганськ ій області відмовити за необ ґрунтованістю.
Стягнути з Державного бюдж ету України на користь Перво майського міського відділу Г оловного управління Міністе рства надзвичайних ситуацій України в Луганській област і судові витрати у сумі 1,70 грн. (одна грн. 70 коп.)
Постанова суду першо ї інстанції набирає законної сили після закінчення строк у подання апеляційної скарг и, встановленого Кодексом ад міністративного судочинств а України, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання ап еляційної скарги судове ріше ння, якщо його не скасовано, на бирає законної сили після по вернення апеляційної скарги , відмови у відкритті апеляці йного провадження або набран ня законної сили рішенням за наслідками апеляційного про вадження
Апеляційна скарга подаєть ся до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ух валив оскаржуване судове ріш ення. Копія апеляційної скар ги одночасно надсилається ос обою, яка її подає, до суду апе ляційної інстанції.
Апеляційна скарга на поста нову суду першої інстанції п одається протягом десяти дні в з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодекс у, а також прийняття постанов и у письмовому провадженні а пеляційна скарга подається п ротягом десяти днів з дня отр имання копії постанови.
Якщо суб'єкта владних повн оважень у випадках та порядк у, передбачених частиною чет вертою статті 167 цього Кодексу , було повідомлено про можлив ість отримання копії постано ви суду безпосередньо в суді , то десятиденний строк на апе ляційне оскарження постанов и суду обчислюється з наступ ного дня після закінчення п'я тиденного строку з моменту о тримання суб'єктом владних п овноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Постанову складено у повно му обсязі 06 вересня 2010 року.
Суддя Смішлива Т.В.
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 03.09.2010 |
Оприлюднено | 15.09.2010 |
Номер документу | 11151718 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Гаврищук Тетяна Григорівна
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Гаврищук Тетяна Григорівна
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
Смішлива Т.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні