ЄУН 193/664/23
Провадження № 3/193/302/23
П О С Т А Н О В А
іменем України
13 червня 2023 року смт. Софіївка
Суддя Софіївського районного суду Дніпропетровської Кравченко Н.О., за участю секретаря судового засідання Ратушної В.В., прокурора Петрова І.І., особи, яка притягується до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 , розглянувши матеріали, які надійшли від Управління стратегічних розслідувань в Дніпропетровській області Департаменту стратегічних розслідувань Національної поліції України про притягнення до адміністративної відповідальності:
ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , громадянки України, уродженки с.Мар`ївка, Криворізького (Софіївського) району, Дніпропетровської області, працюючої бухгалтером фермерського господарства «Прибуткове», члена виконавчого комітету Девладівської сільської ради (посада, відповідно до якої на особу розповсюджується дія Закону України "Про запобігання корупції"), зареєстрованої та проживаючої за адресою: АДРЕСА_1 , РНОКПП: НОМЕР_1 , про притягнення до адміністративної відповідальності
за вчинення правопорушень, передбачених ч.1 ст. 172-7 та ч. 2 ст. 172-7 КУпАП,
ВСТАНОВИВ:
Відповідно до рішення І сесії Девладівської сільської ради VIII скликання № 18-1/VІІІ від 23.11.2020 року було утворено виконавчий комітет Девладівської сільської ради VIII скликання, та затверджений його персональний склад, до якого увійшла ОСОБА_1 .
Відповідно до ч. 1, ч. 2 ст. 51 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» - виконавчим органом сільської, селищної, міської, районної у місті (у разі її створення) ради є виконавчий комітет ради, який утворюється відповідною радою на строк її повноважень. Кількісний склад виконавчого комітету визначається відповідною радою. Персональний склад виконавчого комітету сільської, селищної, міської ради затверджується радою за пропозицією сільського, селищного, міського голови, районної у місті ради - за пропозицією голови відповідної ради.
П. 6 ч. 1 ст. 1 Закону України «Про особливості надання публічних послуг» визначено поняття публічної послуги - це юридично або соціально значуща дія суб`єкта надання публічної (електронної публічної) послуги, у тому числі адміністративна послуга, за заявою (зверненням, запитом) суб`єкта звернення або без такого звернення, у результаті якої набуваються, переходять, припиняються права та/або здійснюються обов`язки суб`єктом звернення, надаються відповідні матеріальні та/або нематеріальні блага суб`єкту звернення, а п. 11 ч. 1 ст. 1 цього ж Закону визначені суб`єкти надання публічних послуг - орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їх посадові особи, державні, комунальні підприємства, установи, організації та інші суб`єкти, уповноважені відповідно до законодавства надавати публічні (електронні публічні) послуги.
Таким чином, член виконавчого комітету Девладівської сільської ради VIII скликання ОСОБА_1 при розгляді виконавчим комітетом сільської ради питань, пов`язаних з наданням публічних послуг, є суб`єктом відповідальності згідно п.п. «б» п. 2 ч. 1 ст. 3 Закону України «Про запобігання корупції» за вчинення корупційних правопорушень та правопорушень, пов`язаних з корупцією, як особа, яка не є державним службовцем, посадовою особою місцевого самоврядування, але надає публічні послуги шляхом прийняття колегіальних рішень у складі виконавчого комітету Девладівської сільської ради VIII скликання.
05.01.2023 в приміщенні Девладівської сільської ради за адресою: Дніпропетровська область, Криворізький р-н, с. Девладове, вул. Привокзальна, 10 проходило чергове засідання виконавчого комітету Девладівської сільської ради VIII скликання.
Згідно з порядком денним протоколу засідання виконкому Девладівської сільської ради VIII скликання під № 7 порядку денного розглядалося питання «Про надання дозволу Фермерському господарству «Прибуткове» (ЄДРПОУ 40662660) на ліквідацію порослі на землях сільськогосподарського призначення».
Після виступу доповідача з цього питання, воно було поставлене на голосування та відповідно до результатів голосування присутніх на засідання членів виконкому та протоколу засідання ОСОБА_1 про наявний конфлікт інтересів публічно не повідомила, взяла участь в розгляді питання, голосуванні та проголосувала «ЗА».
За результатами голосування було прийняте рішення виконкому Девладівською сільською радою VIII скликання № 07 від 05.01.2023 «Про надання дозволу Фермерському господарству «Прибуткове» (ЄДРПОУ 40662660) на ліквідацію порослі на землях сільськогосподарського призначення».
Відповідно до витягів з ЄДРПОУ ОСОБА_1 є співзасновником Фермерського господарства «Прибуткове» (ЄДРПОУ 40662660).
Таким чином, член виконавчого комітету Девладівської сільської ради VIII скликання ОСОБА_1 у порушення вимог ч. 1 ст. 28, ч.ч. 1, 2 ст. 35-1 Закону України «Про запобігання корупції», публічно не повідомила колегіальний орган в особі виконавчого комітету Девладівської сільської ради про наявність у неї реального конфлікту інтересів на засіданні виконкому Девладівської сільської ради VIII скликання під час розгляду питання порядку денного № 7 «Про надання дозволу Фермерському господарству «Прибуткове» (ЄДРПОУ 40662660) на ліквідацію порослі на землях сільськогосподарського призначення», в якому перебуває у складі засновників, чим вчинила правопорушення, пов`язане з корупцією, відповідальність за яке передбачено ч. 1 ст. 172-7 КУпАП.
Крім цього, відповідно до рішення І сесії Девладівської сільської ради VIII скликання № 18-1/VІІІ від 23.11.2020 року було утворено виконавчий комітет Девладівської сільської ради VIII скликання, та затверджений його персональний склад, до якого увійшла ОСОБА_1 .
Таким чином, член виконавчого комітету Девладівської сільської ради VIII скликання ОСОБА_1 при розгляді виконавчим комітетом сільської ради питань, пов`язаних з наданням публічних послуг, є суб`єктом відповідальності згідно п.п. «б» п. 2 ч. 1 ст. 3 Закону України «Про запобігання корупції» за вчинення корупційних правопорушень та правопорушень, пов`язаних з корупцією, як особа, яка не є державним службовцем, посадовою особою місцевого самоврядування, але надає публічні послуги шляхом прийняття колегіальних рішень у складі виконавчого комітету Девладівської сільської ради VIII скликання.
Таким чином, член виконавчого комітету Девладівської сільської ради VIII скликання ОСОБА_1 при розгляді виконавчим комітетом сільської ради питань, пов`язаних з наданням публічних послуг, є суб`єктом відповідальності згідно п.п. «б» п. 2 ч. 1 ст. 3 Закону України «Про запобігання корупції» за вчинення корупційних правопорушень та правопорушень, пов`язаних з корупцією, як особа, яка не є державним службовцем, посадовою особою місцевого самоврядування, але надає публічні послуги шляхом прийняття колегіальних рішень у складі виконавчого комітету Девладівської сільської ради VIII скликання.
05.01.2023 в приміщенні Девладівської сільської ради за адресою: Дніпропетровська область, Криворізький р-н, с. Девладове, вул. Привокзальна, 10 проходило чергове засідання виконавчого комітету Девладівської сільської ради VIII скликання.
Згідно з порядком денним протоколу засідання виконкому Девладівської сільської ради VIII скликання під № 7 порядку денного розглядалося питання «Про надання дозволу Фермерському господарству «Прибуткове» (ЄДРПОУ 40662660) на ліквідацію порослі на землях сільськогосподарського призначення».
Після виступу доповідача з цього питання, воно було поставлене на голосування та відповідно до результатів голосування присутніх на засідання членів виконкому та протоколу засідання ОСОБА_1 про наявний конфлікт інтересів публічно не повідомила, взяла участь в розгляді питання, голосуванні та проголосувала «ЗА».
За результатами голосування було прийняте рішення виконкому Девладівською сільською радою VIII скликання № 07 від 05.01.2023 «Про надання дозволу Фермерському господарству «Прибуткове» (ЄДРПОУ 40662660) на ліквідацію порослі на землях сільськогосподарського призначення».
Відповідно до витягів з ЄДРПОУ ОСОБА_1 є співзасновником Фермерського господарства «Прибуткове» (Є/ірПОУ 40662660).
Тому неповідомлення про наявний конфлікт інтересів та голосування ОСОБА_1 по питанню черги денної «Про надання дозволу Фермерському господарству «Прибуткове» (ЄДРПОУ 40662660) на ліквідацію порослі на землях сільськогосподарського призначення» у будь-якому разі свідчить про вплив її приватного інтересу на об`єктивність або неупередженість під час розгляду вказаного питання.
З урахуванням викладеного, суперечність між приватним інтересом та здійсненням представницьких повноважень пов`язана з неповідомленням про наявний конфлікт інтересів та голосуванням ОСОБА_1 , як членом виконкому Девладівської сільської ради, при прийнятті рішення, згідно з яким надається дозвіл юридичній особі, в якій вона перебуває у складі засновників.
Таким чином, член виконавчого комітету Девладівської сільської ради VIII скликання ОСОБА_1 у порушення вимог ч. 1 ст. 28, ч.ч. 1, 2 ст, 35-1 Закону України «Про запобігання корупції», вчинила дію в умовах реального конфлікту інтересів на засіданні виконкому Девладівської сільської ради VIII скликання, а саме проголосувала «ЗА» під час розгляду 05.01.2023 питання порядку денного № 7 «Про надання дозволу Фермерському господарству «Прибуткове» (ЄДРПОУ 40662660) на ліквідацію порослі на землях сільськогосподарського призначення», в якому перебуває у складі засновників, чим вчинила правопорушення, пов`язане з корупцією, відповідальність за яке передбачено ч. 2 ст. 172-7 КУпАП.
Згідно постанови судді від 02 травня 2023 року всі адміністративні справи за протоколами про адміністративні правопорушення, пов`язані з корупцією за №№ 556, 557, що складені 27 квітня 2023 року о/у управління стратегічних розслідувань в Дніпропетровській області Департаменту стратегічних розслідувань Національної поліції України капітана поліції Євстратенко О. об`єднані в одне провадження.
ОСОБА_1 у судовому засіданні свою вину за кожним з перелічених епізодів корупційних адміністративних правопорушень визнала та пояснила, що усвідомила скоєне і просила, згідно поданого клопотання звільнити її від покарання на підставі ст. 22 КУпАП за малозначністю. Пояснила, що негативних наслідків не виникло, вона проголосувала у складі колегіального органу і її не голосування не вплинуло б на прийняття рішення, посилалася на практику судів першої інстанції щодо звільнення осіб від адміністративної відповідальності за малозначністю.
Прокурор Петров І.І. обставини, викладені у протоколах про адміністративні правопорушення, підтримав, зазначив про наявність в діях ОСОБА_1 ознак корупційних адміністративних правопорушень, передбачених ч. 1, 2 ст. 172-7КУпАП.
При розгляді даної об`єднаної справи про адміністративні правопорушення суд виходить з такого.
Відповідно до рішення І сесії Девладівської сільської ради VIII скликання № 18-1/VІІІ від 23.11.2020 року було утворено виконавчий комітет Девладівської сільської ради VIII скликання, та затверджений його персональний склад, до якого увійшла ОСОБА_1 .
Відповідно до ч. 1, ч. 2 ст. 51 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» - виконавчим органом сільської, селищної, міської, районної у місті (у разі її створення) ради є виконавчий комітет ради, який утворюється відповідною радою на строк її повноважень. Кількісний склад виконавчого комітету визначається відповідною радою. Персональний склад виконавчого комітету сільської, селищної, міської ради затверджується радою за пропозицією сільського, селищного, міського голови, районної у місті ради - за пропозицією голови відповідної ради.
Статтею 53 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» передбачено, що основною формою роботи виконавчого комітету сільської, селищної, міської, районної у місті (у разі її створення) ради є його засідання. Засідання виконавчого комітету скликаються відповідно сільським, селищним, міським головою (головою районної у місті ради), а в разі його відсутності чи неможливості здійснення ним цієї функції - заступником сільського, селищного, міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради (районної у місті ради - заступником голови ради) в міру необхідності, але не рідше одного разу на місяць, і є правомочними, якщо в них бере участь більше половини від загального складу виконавчого комітету.
Повноваження, пов`язані з наданням адміністративних послуг, здійснюються виконавчим комітетом сільської, селищної, міської, районної у місті (у разі її створення) ради у визначений законом строк.
Відповідно до ч. 2 ст. 3 Закону України «Про адміністративні послуги» встановлено, що надання адміністративних послуг здійснюється відповідно до Закону України «Про особливості надання публічних (електронних публічних) послуг» та цього Закону з урахуванням особливостей, визначених законами, які регулюють суспільні відносини у відповідних сферах, зокрема Законом України «Про ліцензування видів господарської діяльності».
Згідно з ч. 3 ст. 3 Закону України «Про адміністративні послуги» до адміністративних послуг також прирівнюється надання органом виконавчої влади, іншим державним органом, органом влади Автономної Республіки Крим, органом місцевого самоврядування, їх посадовими особами, державним реєстратором, суб`єктом державної реєстрації витягів та виписок із реєстрів, довідок, копій, дублікатів документів та інші передбачені законом дії, у результаті яких суб`єкту звернення, а також об`єкту, що перебуває в його власності, володінні чи користуванні, надається або підтверджується певний юридичний статус та/або факт.
П. 6 ч. 1 ст. 1 Закону України «Про особливості надання публічних послуг» визначено поняття публічної послуги - це юридично або соціально значуща дія суб`єкта надання публічної (електронної публічної) послуги, у тому числі адміністративна послуга, за заявою (зверненням, запитом) суб`єкта звернення або без такого звернення, у результаті якої набуваються, переходять, припиняються права та/або здійснюються обов`язки суб`єктом звернення, надаються відповідні матеріальні та/або нематеріальні блага суб`єкту звернення, а п. 11 ч. 1 ст. 1 цього ж Закону визначені суб`єкти надання публічних послуг - орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їх посадові особи, державні, комунальні підприємства, установи, організації та інші суб`єкти, уповноважені відповідно до законодавства надавати публічні (електронні публічні) послуги.
Таким чином, член виконавчого комітету Девладівської сільської ради VIII скликання ОСОБА_1 при розгляді виконавчим комітетом сільської ради питань, пов`язаних з наданням публічних послуг, є суб`єктом відповідальності згідно п.п. «б» п. 2 ч. 1 ст. 3 Закону України «Про запобігання корупції» за вчинення корупційних правопорушень та правопорушень, пов`язаних з корупцією, як особа, яка не є державним службовцем, посадовою особою місцевого самоврядування, але надає публічні послуги шляхом прийняття колегіальних рішень у складі виконавчого комітету Девладівської сільської ради VIII скликання.
Відповідно до п. 9 ст. 1 Закону України «Про запобігання корупції» правопорушення, пов`язане з корупцією - діяння, що не містить ознак корупції, але порушує встановлені цим Законом вимоги, заборони та обмеження, вчинене особою, зазначеною у ч. 1, ст. 3 цього Закону, за яке законом встановлено кримінальну, адміністративну, дисциплінарну та/або цивільно-правову відповідальність.
05.01.2023 в приміщенні Девладівської сільської ради за адресою: Дніпропетровська область, Криворізький р-н, с. Девладове, вул. Привокзальна, 10 проходило чергове засідання виконавчого комітету Девладівської сільської ради VIII скликання.
Згідно з порядком денним протоколу засідання виконкому Девладівської сільської ради VIII скликання під № 7 порядку денного розглядалося питання «Про надання дозволу Фермерському господарству «Прибуткове» (ЄДРПОУ 40662660) на ліквідацію порослі на землях сільськогосподарського призначення».
Після виступу доповідача з цього питання, воно було поставлене на голосування та відповідно до результатів голосування присутніх на засідання членів виконкому та протоколу засідання ОСОБА_1 про наявний конфлікт інтересів публічно не повідомила, взяла участь в розгляді питання, голосуванні та проголосувала «ЗА».
За результатами голосування було прийняте рішення виконкому Девладівською сільською радою VIII скликання № 07 від 05.01.2023 «Про надання дозволу Фермерському господарству «Прибуткове» (ЄДРПОУ 40662660) на ліквідацію порослі на землях сільськогосподарського призначення».
Санкція ч.1 ст. 172-7 КУпАП передбачає адміністративну відповідальність занеповідомлення особою увстановлених законом випадках та порядку про наявність у неї реального конфлікту інтересів.
Санкція ч.2 ст. 172-7 КУпАП передбачає адміністративну відповідальність за вчинення дій чи прийняття рішень в умовах реального конфлікту інтересів.
Крім визнання ОСОБА_1 своєї вини у вчиненні правопорушень передбачених ч.1, ч.2 ст. 172-7 КУпАП, за обставин викладених в протоколах про адміністративне правопорушення, її вина підтверджується такими доказами по справі.
Рішенням І сесії Девладівської сільської ради VIII скликання № 18-1/VІІІ від 23.11.2020 року «Про утворення виконавчого комітету Девладівської сільської ради, визначення його чисельності та затвердження персонального складу», до якого увійшла ОСОБА_1 .
Витяг з єдиного державного реєстру юридичних осіб, ОСОБА_1 є співзасновником Фермерського господарства «Прибуткове».
В протоколах про адміністративне правопорушення від 27 квітня 2023 року розкрито час, місце та обставини вчинення кожного з інкримінованих правопорушень, насамперед визначено, що ОСОБА_1 , будучи членом виконавчого комітету Девладівської сільської ради Криворізького району Дніпропетровської області, в приміщенні вказаної ради, 05 січня 2023 року, брала участь на засіданні виконавчого комітету Девладівської сільської ради про надання дозволу ФГ «Прибуткове» (ЄДРПОУ 40662660) на ліквідацію порослі на землях сільськогосподарського призначення та взяла участь у розгляді питання, голосуванні та проголосувала «За». 05 січня 2023 року виконавчим комітетом Девладівської сільської ради Криворізького району Дніпропетровської області було прийнято №7 «Про надання дозволу ФГ «ПРИБУТКОВЕ» на ліквідацію порослі на землях сільськогосподарського призначення.
Беручи до уваги викладене, суддя дійшов висновку, що в діях ОСОБА_1 поза розумним сумнівом, наявний склад адміністративних правопорушень, передбачених ч.1, 2 ст. 172-7 КУпАП за ознакаминеповідомлення особою у встановлених законом випадках та порядку про наявність у неї реального конфлікту інтересів та вчинення дій в умовах реального конфлікту інтересів.
Щодо застосування положень ст. 22 КУпАП, суддя зазначає наступне.
Згідно ст. 22 КУпАП при малозначності вчиненого адміністративного правопорушення орган (посадова особа), уповноважений вирішувати справу, може звільнити порушника від адміністративної відповідальності і обмежитись усним зауваженням.
Тобто, при розгляді справи встановлюється саме малозначність вчиненого адміністративного правопорушення (діяння). Особою не зазначено підстав визнання скоєного адміністративного правопорушення, пов`язаного з корупцією малозначним.
Склад даного правопорушення (ч.ч.1,2 ст. 172-7 КУпАП) є формальним та не передбачає встановлення наслідків як обов`язкового елементу об`єктивної сторони, натомість обов`язковим елементом є діяння.
Отже, судом не встановлено будь-яких належних та достатніх підстав для застосування ст. 22 КУпАП при розгляді справи.
При визначені виду та розміру адміністративного стягнення ОСОБА_1 , суд враховує характер та обставини вчинених адміністративних правопорушень, їхню суспільну небезпечність, особу ОСОБА_1 , яка вперше притягується до адміністративної відповідальності, вину визнає та усвідомила скоєне та вважає за необхідне накласти на останню адміністративне стягнення у виді штрафу з застосуванням положень ст.36 КУпАП в межах санкції ч. 2 ст.172-7 КУпАП та з урахуванням кількості епізодів правопорушення (два), призначити штраф у розмірі 200 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Крім цього, згідно вимогст. 40-1 КУпАПта п. 5 ч. 2ст. 4 Закону України «Про судовий збір»із вказаного правопорушника підлягає стягненню в дохід держави судовий збір в розмірі 536,80 грн.
Керуючись ст. 40-1, 276-280, 283-285 КУпАП, суддя
ПОСТАНОВИВ:
ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , визнати винною у вчиненні адміністративних правопорушень, передбачених ч. 1 і ч. 2ст. 172-7Кодексу України про адміністративні правопорушенняі накласти адміністративне стягнення:
-за ч. 1ст. 172-7КУпАПу вигляді штрафу в доход держави в розмірі 100 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що становить 1700 гривень;
-за ч. 2ст. 172-7КУпАПу вигляді штрафу в доход держави в розмірі 200 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що становить 3400 гривень.
Відповідно дост. 36 КУпАПостаточно накласти на ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , адміністративне стягнення в межах санкції, встановленої за більш серйозне правопорушення з числа скоєних, у виді штрафу в дохід держави в розмірі 200 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що становить3400 (три тисячі чотириста) гривень.
Стягнути з ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , на користь держави судовий збір в розмірі536 (п`ятсот тридцять шість) гривень 80 (вісімдесят) копійок.
Постанова судді у справі про адміністративне правопорушення може бути оскаржена до Дніпровського апеляційного суду через Софіївський районний суд Дніпропетровської області протягом десяти днів з дня винесення постанови.
Повний текст постанови складено 14 червня 2023 року до 10:45 год.
Суддя Н.О.Кравченко
Суд | Софіївський районний суд Дніпропетровської області |
Дата ухвалення рішення | 13.06.2023 |
Оприлюднено | 15.06.2023 |
Номер документу | 111520401 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Категорія | Адміністративні правопорушення, пов’язані з корупцією Порушення вимог щодо запобігання та врегулювання конфлікту інтересів |
Адмінправопорушення
Софіївський районний суд Дніпропетровської області
Кравченко Н. О.
Адмінправопорушення
Софіївський районний суд Дніпропетровської області
Кравченко Н. О.
Адмінправопорушення
Софіївський районний суд Дніпропетровської області
Кравченко Н. О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні