Ухвала
від 15.06.2023 по справі 581/548/23
ЛИПОВОДОЛИНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД СУМСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 581/548/23

Провадження № 2-а/581/5/23

У Х В А Л А

і м е н е м У к р а ї н и

15 червня 2023 року селище Липова Долина

Суддя Липоводолинського районного суду Сумської області Сізов Д.В., розглянувши матеріали справи за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Конотопського місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги

про зобов`язання вчинити дії,

в с т а н о в и в :

15 червня 2023 року ОСОБА_1 звернувся до суду із вказаним позовом, у якому просить зобов`язати відповідача надати відомості про те, по якій справі (вказати її номер) йому раніше надавалася безоплатна вторинна правова допомога.

Свої вимоги обґрунтував тим, що 7 квітня 2023 року відповідач відмовив йому в наданні безоплатної вторинної правової допомоги у зв`язку з тим, що раніше надавалася безоплатна вторинна правова допомога з одного і того ж питання.

Вирішуючи питання про можливість відкриття провадження у справі, суддя дійшов таких висновків.

Згідно з п. 1 ч. 1 ст. 19 КАС України юрисдикція адміністративних судів поширюється на справи у публічно-правових спорах, зокрема: спорах фізичних чи юридичних осіб із суб`єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи індивідуальних актів), дій чи бездіяльності, крім випадків, коли для розгляду таких спорів законом встановлено інший порядок судового провадження.

Відповідно до ч. 1, 2 ст. 20 КАС України місцевим загальним судам як адміністративним судам підсудні:

1) адміністративні справи з приводу рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень у справах про притягнення до адміністративної відповідальності;

2) адміністративні справи, пов`язані з виборчим процесом чи процесом референдуму, щодо: оскарження рішень, дій чи бездіяльності дільничних виборчих комісій, дільничних комісій з референдуму, членів цих комісій; уточнення списку виборців; оскарження дій чи бездіяльності суб`єктів у сфері медіа, підприємств, установ, організацій, їх посадових та службових осіб, творчих працівників суб`єктів у сфері медіа, що порушують законодавство про вибори та референдум; оскарження дій чи бездіяльності кандидата у депутати сільської, селищної ради, кандидатів на посаду сільського, селищного голови, їх довірених осіб;

3) адміністративні справи, пов`язані з перебуванням іноземців та осіб без громадянства на території України, щодо: примусового повернення в країну походження або третю країну іноземців та осіб без громадянства; примусового видворення іноземців та осіб без громадянства за межі України; затримання іноземців або осіб без громадянства з метою їх ідентифікації та (або) забезпечення примусового видворення за межі території України; продовження строку затримання іноземців або осіб без громадянства з метою їх ідентифікації та (або) забезпечення примусового видворення за межі території України; затримання іноземців або осіб без громадянства до вирішення питання про визнання їх біженцями або особами, які потребують додаткового захисту в Україні; затримання іноземців або осіб без громадянства з метою забезпечення їх передачі відповідно до міжнародних договорів України про реадмісію;

4) адміністративні справи з приводу рішень, дій чи бездіяльності державного виконавця чи іншої посадової особи державної виконавчої служби щодо виконання ними рішень судів у справах, визначених пунктами 1-3 частини першої цієї статті;

5) адміністративні справи щодо оскарження рішень Національної комісії з реабілітації у правовідносинах, що виникли на підставі Закону України «Про реабілітацію жертв репресій комуністичного тоталітарного режиму 1917-1991 років».

Окружним адміністративним судам підсудні всі адміністративні справи, крім визначених частиною першою статті 20 КАС України.

Відповідно до ст. 59 Конституції України кожен має право на професійну правничу допомогу. У випадках, передбачених законом, ця допомога надається безоплатно. Кожен є вільним у виборі захисника своїх прав.

Закон України «Про безоплатну правову допомогу» відповідно до Конституції України визначає зміст права на безоплатну правову допомогу, порядок реалізації цього права, підстави та порядок надання безоплатної правової допомоги, державні гарантії щодо надання безоплатної правової допомоги.

Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 1 вказаного Закону безоплатна правова допомога - правова допомога, що гарантується державою та повністю або частково надається за рахунок коштів Державного бюджету України, місцевих бюджетів та інших джерел.

Статтею 15 вказаного Закону визначено, що суб`єктами надання безоплатної вторинної правової допомоги в Україні є: центри з надання безоплатної вторинної правової допомоги; адвокати, включені до Реєстру адвокатів, які надають безоплатну вторинну правову допомогу.

Відповідно до ч. 2, 3, 7 ст. 16 Закону центри з надання безоплатної вторинної правової допомоги є неприбутковими організаціями, користуються правами юридичної особи, мають власні бланки, печатку із своїм найменуванням.

Центри з надання безоплатної вторинної правової допомоги фінансуються з Державного бюджету України, інших не заборонених законодавством джерел.

Діяльність Центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги поширюється на територію відповідної адміністративно-територіальної одиниці.

Згідно з ч. 1 ст. 17 Закону центр з надання безоплатної вторинної правової допомоги, зокрема: приймає рішення про надання безоплатної вторинної правової допомоги або про відмову в наданні безоплатної вторинної правової допомоги; забезпечує складення процесуальних документів за зверненням суб`єктів права на безоплатну вторинну правову допомогу.

Зміст наведених положень законодавства дає змогу дійти висновку, що відповідач є суб`єктом надання безоплатної вторинної правової допомоги, гарантованої державою, яка повністю або частково надається за рахунок коштів Державного бюджету України чи місцевих бюджетів та інших джерел, а відтак є суб`єктом владних повноважень, дії чи бездіяльність якого можуть бути оскаржені в порядку, визначеному КАС України.

Оскільки предметом адміністративного спору є оскарження дій (бездіяльності) Конотопського місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги, які полягають в порушенні права позивача на отримання безоплатної правової допомоги, що є справою іншої категорії, ніж передбачено пунктами 1-5 частини першої статті 20 КАС України, тому зазначена справа предметно не підсудна Липоводолинському районному суду Сумської області, як адміністративному суду, та враховуючи ту обставину, що заявник позиціонує свій позов як адміністративний, вирішення питання щодо можливості його розгляду належить до компетенції Сумського окружного адміністративного суду.

Відповідно до п. 2 ч. 1 ст. 29 КАС України суд передає адміністративну справу на розгляд іншого адміністративного суду, якщо при відкритті провадження у справі встановить, що справа належить до територіальної юрисдикції (підсудності) іншого суду.

Діюче процесуальне законодавство не передбачає можливості повернення позовної заяви у разі її предметної непідсудності суду чи відмови у відкритті провадження за такою заявою.

Керуючись положеннями ч. 6 ст. 7 КАС України, вважаю можливим застосування у цьому випадку п. 2 ч. 1 ст. 29 КАС України за аналогією закону.

За таких обставин, матеріали справи за адміністративним позовом необхідно передати за підсудністю до Сумського окружного адміністративного суду.

Керуючись ст. 7, 20, 29, 248 КАС України, суддя

п о с т а н о в и в :

Передати справу за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Конотопського місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги про зобов`язання вчинити дії, за підсудністю до Сумського окружного адміністративного суду (вул. Г.Кондратьєва, 159, м. Суми, 40021).

Ухвала суду набирає законної сили з моменту підписання суддею.

Ухвала суду може бути оскаржена в апеляційному порядку до Другого апеляційного адміністративного суду протягом п`ятнадцяти днів з дня отримання копії ухвали, шляхом подання апеляційної скарги безпосередньо до суду апеляційної інстанції.

Адміністративну справу передати до вказаного суду не пізніше наступного дня після закінчення строку на оскарження цієї ухвали, а в разі подання апеляційної скарги - після залишення її без задоволення.

Суддя Д. В. Сізов

СудЛиповодолинський районний суд Сумської області
Дата ухвалення рішення15.06.2023
Оприлюднено19.06.2023
Номер документу111555307
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу забезпечення функціонування органів прокуратури, адвокатури, нотаріату та юстиції (крім категорій 107000000), зокрема у сфері надання безоплатної правничої допомоги

Судовий реєстр по справі —581/548/23

Ухвала від 07.08.2023

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

Л.М. Опімах

Ухвала від 18.07.2023

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

Л.М. Опімах

Ухвала від 15.06.2023

Адміністративне

Липоводолинський районний суд Сумської області

Сізов Д. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні