15.06.2023 Справа № 756/1152/21
Унікальний №756/1152/21
Провадження № 2/756/269/23
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
18 травня 2023 року Оболонський районний суд м. Києва
в складі: головуючого - судді Яценко Н.О.
за участю секретаря Волошиної А.О.
представника відповідача Чорної Н.О.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м.Києві в режимі відеоконференції в порядку спрощеного позовного провадження цивільну справу за позовом ОСОБА_1 , ОСОБА_2 до Товариства з обмеженою відповідальністю «НОГИВРУКИ», Товариства з обмеженою відповідальністю «Тревел Профешнл Груп», третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору: Приватне акціонерне товариство «Європейське туристичне страхування», про стягнення грошових коштів, пені, 3% річних, інфляційних витрат та відшкодування моральної шкоди, -
В С Т А Н О В И В:
У січні 2021 року ОСОБА_1 та ОСОБА_2 звернулися до суду з вищевказаним позовом до відповідачів. В обґрунтування позовних вимог вказували, що 20.09.2018 між позивачем ОСОБА_1 та ТОВ «Ногивруки» (турагент), який діяв від імені та в інтересах ТОВ «Тревел Профешнл Груп» (туроператор) на підставі агентського договору, укладено договір №111534 від 20.09.2018 про надання туристичних послуг.
За цим Договором турагент зобов`язався на підставі направленої туроператором заявки забезпечити туристам надання, сформованого туроператором турпродукту, а туристи зобов`язалися своєчасно та в повному обсязі оплатити вартість турпродукту згідно Договору.
Зазначений турпродукт включає в себе: тур до Таїланду (за маршрутом Київ-Бангкок-Київ), що мав відбутися в період з 31.10.2018 по 11.11.2018 на 9 ночей; бронювання квитків, що забезпечують авіаційне перевезення МАУ; тимчасове розміщення в готелі Klong Prao Resort 3* зі сніданками; екскурсійну програму до Камбоджи на 2 дні; трансфер; страхування: медичне; від нещасного випадку; фінансових ризиків, пов`язаних зі скасуванням або перериванням подорожі.
Вартість послуг згідно п. 3.1. Договору склала 98 600,00 грн (що було еквівалентом 3 386 доларів США). Згідно квитанції до прибуткового касового ордеру №11534-1 від 20.09.2018 повністю здійснено розрахунок відповідно до п. 3.1. Договору. Отже, позивачі в термін за 40 днів до початку туру виконали свої грошові зобов`язання по оплаті туристичних послуг.
Проте, сталась непередбачувана ситуація, 13.10.2018 ОСОБА_2 потрапила у ДТП, внаслідок чого опинилась у лікарні. Донька позивачів ОСОБА_4 14.10.2018 повідомила представників турагента по e-mail.
За вказівкою турагента не пізніше 24 годин з моменту настання ДТП, відповідно до п. 2.1.2 Договору, який передбачав страхування фінансових ризиків, пов`язаних із скасуванням або перериванням подорожі у страховій, позивачі, як добросовісні набувачі сформованого туроператором туру, зв`язались зі страховою, що мала здійснити страхування та заявили за встановленою формою про настання страхового випадку. Однак, страхова компанія повідомила позивача про те, що вони не були застраховані. На письмове звернення позивачів від 05.11.2018 №1967 до страхової компанії, ПрАТ «Європейське туристичне страхування» повідомили, що позивачі дійсно були застраховані з 16.10.2018, а відмова від поїздки у зв`язку з ДТП мала місце 13.10.2018.
Отже, дата на страховій пам`ятці, яка є невід`ємною частиною Договору комплексного страхування подорожуючих - 16.10.2018, а не 20.09.2018. За умовами пам`ятки (полісу) страховиком є ПрАТ «Європейське туристичне страхування», а страхувальником - ТОВ «Тревел Профешнл груп». Туристи за умовами пам`ятки є застрахованими особами. Відповідно до ст. 3 Закону України «Про страхування» страхувальниками визнаються юридичні особи, які уклали із страховиками договори страхування або є страхувальниками відповідно до законодавства. Туроператором отримано грошові кошти за страхування ризиків від невиїзду, проте, вчасно не виконано зобов`язання щодо укладення з ПрАТ «Європейське туристичне страхування» договору страхування, чим і спричинено збитки позивачам у розмірі вартості туристичного туру.
За твердженням позивачів прийнявши заявку на путівку від свого турагента туроператор цим акцептував договір з туристом, а турист в свою чергу оплатив виставлений рахунок від 21.09.2018 та 26.09.2018 відповідно, а отже мав отримати ваучер, авіаквитки та страховку.
Позивач ОСОБА_1 неодноразово звертався до державних органів, що здійснюють контроль в сфері законодавства про туризм, до турагента та туроператора щодо відшкодування коштів тощо. Однак, до позитивних результатів його звернення не призвели.
Позивачі просять суд ухвалити рішення, яким стягнути солідарно з відповідачів ТОВ «Тревел Профешнл Груп» та ТОВ «НОГИВРУКИ» на користь позивачів суму матеріальних збитків за невиконання договору в розмірі 98 600,00 грн, пеню в розмірі 98 600,00 грн, інфляційні витрати в розмірі 6 370,00 грн, 3% річних - 6 589,00 грн та моральну шкоду в розмірі 40 000,00 грн.
29.04.2021 від представника відповідача ТОВ «Тревел Профешнл Груп» на адресу суду надійшов відзив на позовну заяву. Просять залишити без задоволення позовні вимоги ОСОБА_1 та ОСОБА_2 з огляду на таке. 15.06.2019 між туроператором ТОВ «Тревел Профешнл Груп» та турагентом «ТОВ «Ногивруки» було укладено агентський договір. 21.09.2018 від турагента через особистий кабінет в системі «онлайн-бронювання» надійшла заявка №ТН31108032 на бронювання туру до королівства Таїланду на період з 31.10.2018 по 11.11.2018 для ОСОБА_1 та ОСОБА_2 . Загальна вартість туристичних послуг туроператора склала 84 507,00 грн. Різниця між сплаченими туристами коштами та сумою, отриманою туроператором складає 14 093,00 грн та є винагородою турагента. Після отримання туроператором повної оплати послуг в розмірі 84 507,00 грн, туроператором був сформований весь пакет документів, включаючи і пам`ятку застрахованої особи, до складу страхових послуг якої входили і послуги страхування фінансових ризиків, пов`язаних із скасуванням або перериванням туристичної подорожі та завантажено до особистого кабінету турагента. Доступ до вищевказаних документів з моменту повної оплати туристичних послуг турагент мав в особистому кабінеті через систему «онлайн-бронювання». Дата страхового полісу, який формується туроператором, присвоюється автоматично безпосередньо в момент друку цього страхового полісу тур агентом. У свою чергу турагент зобов`язаний регулярно відстежувати, розміщену туроператором додаткову інформацію, вимоги, інструкції, належним чином виконувати їх та у разі необхідності доводити до відома замовників турпродуктів (туристів). У разі невиконання або неналежного виконання таких інструкцій, вказівок, турагент самостійно несе відповідальність перед замовниками турпродукту. Проте турагент своєчасно як то передбачено агентським договором не здійснив друк документів (пам`ятки застрахованої особи) та не надав їх позивачам, що і стало відмовою позивачам у виплаті їм страхового відшкодування. Отже, відмова страховиком у здійсненні страхового відшкодування за полісом страхування, який був роздрукований турагентом 16.10.2018 (після настання страхового випадку), була наслідком несвоєчасного друку/вивантаження страхового полісу турагентом. Відповідно до положень Закону України «Про туризм» відповідальність за порушення законодавства в галузі туристичної діяльності несе той суб`єкт туристичної діяльності, з вини якого туристу були завдані збитки. Туроператор належним чином виконав свої зобов`язання та своєчасно сформував всі документи, включаючи пам`ятку застрахованої особи, які надають право позивачам скористатися всіма заброньованими послугами та надав до них доступ тур агентові у спосіб, передбачений агентським договором. Отже, за твердженням представника відповідача, відмова страховика у здійсненні страхового відшкодування за полісом, який був роздрукований 16.10.2018 (після настання страхового випадку) виникло саме з вини турагента, а тому відповідальність перед туристом повинен нести саме турагент.
Позивачі у позовній заяві стверджують про настання страхового випадку, а саме неможливості здійснення поїздки, внаслідок отримання травми (п. 4.1.3 пам`ятки застрахованої особи), однак відповідач зауважує, що страховим випадком є саме факт понесення застрахованою особою збитків через неможливість здійснення поїздки, яка настала 31.10.2018 , коли туристи не вирушили у заброньовану подорож. Разом з тим, ані туроператору, ані турагенту від позивачів до дати здійснення поїздки, а саме 31.10.2018 не було надано заяви про відмову/скасування туристичної подорожі, замовленої по заявці №ТН31108032. Таким чином, факт понесення застрахованою особою збитків через неможливість здійснення поїздки виникла саме у день запланованого здійснення такої поїздки, а саме 31.10.2018. Туристи станом на 31.10.2018 мали всі необхідні документи, які надавали їм можливість вирушити у туристичну подорож. Відповідач наголошує, що позивачі не звертались до нього із заявою про скасування подорожі до та після 31.10.2018.
Окрім іншого, сторона відповідача ТОВ «Тревел Профешнл Груп» на підставі положень ст. 267 ЦК України клопотала про застосування наслідків порушення строків позовної давності щодо вимог позивачів в частині стягнення пені.
Також, сторона відповідача у відзиві вказувала про те, що позивачами не доведено жодними доказами завдання їм моральної шкоди саме туроператором.
07.06.2021 від представника відповідача ТОВ «Ногивруки» Сиромятнікової Ю.С. до суду надійшов відзив на позовну заяву. Просить відмовити у задоволенні позовних вимог до ТОВ «Ногивруки» у повному обсязі. Зазначала, що 20.09.2018 між ТОВ «Ногивруки» як тур агентом, який діє від імені та в інтересах ТОВ «Тревел Профешнл Груп» (туроператор) на підставі агентського договору з одного боку та ОСОБА_1 , який діяв за дорученням від туриста (своєї дружини) ОСОБА_2 , з іншого боку, укладено договір про надання туристичних послуг №111534, а саме було замовлено туристичний продукт щодо подорожі до Таїланду в період з 31.10.2018 по 11.11.2018, а також було замовлено додатковий вид добровільного страхування від нещасного випадку - страхування фінансових ризиків, пов`язаних із скасуванням або перериванням туристичної подорожі, що мало бути забезпечено ТОВ «Тревел Профешнл Груп» на підставі генерального договору страхування №G-10/13 від 11.04.2013 зі страховою компанією ПрАТ «Європейське туристичне страхування». Позивачем 20.09.2018 було сплачено рахунок в сумі 98 600,00 грн, з яких ТОВ «Ногивруки» як турагентом було утримано 14 093,00 грн, а решта 84 507,00 грн залишились у розпорядженні туроператора. 14.10.2018 донька позивача - ОСОБА_4 шляхом направлення електронного листа на поштову скриньку турагента повідомила, що у зв`язку із непередбачуваними обставинами (13.10.2018 ОСОБА_2 потрапила у ДТП, отримала значні тілесні ушкодження, що потребують тривалого лікування), ОСОБА_1 та ОСОБА_2 не зможуть здійснити туристичну подорож. Туроператор у відповідь на електронне звернення представника турагента зазначив, що до кінця тижня можлива заміна туристів у даному турі без застосування штрафних санкцій, про що представник турагента відповідно повідомила 16.10.2018 доньку позивача ОСОБА_4 . Пізніше цього ж дня 16.10.2018 ОСОБА_4 відповіла турагенту, що у них відсутні варіанти для здійснення заміни туристів та зазначила про своє звернення до страхової компанії. Цього ж дня 16.10.2018 в особистому електронному кабінеті нарешті стала активною функція друку документів відносно туру позивача (фактично вони цього дня лише були завантажені туроператором) і представником турагента було їх завантажено та роздруковані. У подальшому 19.10.2018 представником турагента на прохання позивача було підготовлено пакет документів, що необхідні були для звернення до страхової компанії для отримання відповідного страхового відшкодування та передані позивачу. Проте, 26.11.2018 у відповідь на звернення позивача страхова компанія ПрАТ «Європейське туристичне страхування» відмовила позивачам у задоволенні заяви від 31.10.2018 щодо надання страхового відшкодування, посилаючись на те, що пам`ятка (страховий поліс) набули чинності пізніше (17.10.2018), ніж настав страховий випадок (13.10.2018).
За твердженням представника відповідача ТОВ «Ногивруки» згідно умов договору №G-10/13 від 11.04.2013 саме ТОВ «Тревел Профешнл Груп» є відповідальним перед туристом за надання страхового свідоцтва та ця компанія як страхувальник повинна була забезпечити надання страхового полісу позивачу, чого ними здійснено не було. Отже, з боку ТОВ «Ногивруки» виконано у повному обсязі свої зобов`язання турагента за договором про надання туристичних послуг №111534 від 20.08.2018, а тому відсутні належні правові підстави для застосування будь-якого виду відповідальності. Позивач не довів належними доказами ні протиправності дій ТОВ «Ногивруки», ні причинно-наслідкового зв`язку між діями відповідача та завданням позивачу матеріальної та моральної шкоди.
21.08.2021 від представника відповідача ТОВ «Ногивруки» Сиромятнікової Ю.С. до суду надійшли додаткові пояснення щодо відзиву ТОВ «Тревел Профешнл Груп». Так, представник відповідача, серед іншого, вказувала, що насправді оплата позивачем за придбаний ним тур була здійснена 21.09.2018. Відповідач ТОВ «Тревел Профешнл Груп» хибно зазначає про обов`язок та фактичну можливість здійснення автоматичного друку турагентом документів щодо туру одразу після 100% його оплати. У п. 2.1.2 агентського договору передбачено, що туроператор зобов`язується оформляти/забезпечувати оформлення та видавати турагенту у порядку, передбаченому цим договором, на кожну групу туристів документи, які посвідчують право останніх скористатися заброньованим та оплаченим тур продуктом (ваучер, страховий поліс, проїзні документи тощо), обов`язок по наданню яких покладений на туроператора. А відповідно до п. 2.8.14 цього договору передбачено порядок надання цих документів турагенту, зокрема, турагент зобов`язаний оформляти (друкувати) з використанням системи онлайн бронювання, якщо таке право надано туроператором, та передавати туристу або представнику юридичної особи (як замовнику турпродукту) проїзні документи, поліси медичного страхування та страхування від нещасного випадку, ваучери та інші документи, визначені туроператором. Оформлення (друк) турагентом зазначених документів є обов`язковим. Система онлайн бронювання забезпечує друк документів в період від чотирнадцяти до одного дня до дати початку туру, за умови повної оплати турагентом вартості продукту.
Таким чином, турагент мав об`єктивну можливість роздрукувати документи для туру позивача (в тому числі і страховий поліс) через особистий кабінет лише у той момент, коли туроператор завантажив та надав до них доступ у системі онлайн бронювання. А Згідно умов агентського договору такий доступ надається від чотирнадцяти до одного дня до дати початку туру, тобто 16.10.2018 (дата фактичного здійснення друку страхового полісу та інших документів по туру), що і було здійснено тур агентом (за 14 днів до вильоту).
У свою чергу від представника відповідача ТОВ «Тревел Профешнл Груп» адвоката Махиніч Н.В. 07.09.2021 на адресу суду надійшли письмові пояснення. За твердженням представника відповідача ТОВ «Тревел Профешнл Груп» не порушив жодної правової норми та/або положень договору, які могли бути підставою для звернення до нього з вимогою про стягнення збитків. Відповідач виконав усі свої зобов`язання щодо послуг, які містилися в акцептованій заявці турагента, зокрема, щодо забезпечення страхування позивача. Підпунктом «е» пункту 2.1.2 договору про надання туристичних послуг визначено, що турпродукт включає, зокрема і послуги медичного страхування туриста (-ів) та страхування нещасного випадку, що підтверджується страховим полісом страхової компанії, яке оформлюється туроператором за допомогою програмного забезпечення «1С: Підприємство», доступ до якого надається турагенту після надходження на поточний рахунок туроператора повної оплати за тур. Згідно п. 10 Правил до агентського (субагентського) договору про користування системою онлайн бронювання, які є невід`ємною частиною агентського договору, туроператор залишає за собою право розміщувати на веб-сайті http://tpg.ua додаткову інформацію, вимоги, інструкції щодо порядку бронювання турагентом турпродукту, надання документів, сформованих туроператором замовникам туристичного продукту (туристу), у тому числі полісів страхування. Отже, розміщені на сайті туроператора http://tpg.ua у розділі «Агентствам» інструкції є невід`ємною частиною Агентського договору та з огляду на ст. 629 ЦК України є обов`язковими до виконання турагентами. При цьому за невиконання або неналежне виконання цих інструкцій турагент самостійно несе відповідальність перед туристами. Так, на офіційному сайті туроператора розміщено інструкцію для тур агентів щодо порядку оформлення та надання документів, які підтверджують страхування туристів, зокрема, зазначено «Уважаемые агенты, Напоминаем Вам , что для того чтобы Ваши клиенты могли воспользоваться страхованием на случай отмены, прерывания путешествия, Вы в соответствии с пунктом 2.8.14 Агентского договора обязаны распечатать и предоставить туристу страховой полис сражу при 100% оплате тура. Страхование на случай отмены, прерывания путешествия вступает в силу на следующий день после выписки страхового полиса». Отже, у разі невиконання чи неналежного виконання обов`язків турагент самостійно несе відповідальність перед замовником турпродукту.
Також, представником відповідача ТОВ «Тревел Профешнл Груп» адвокатом Махиніч Н.В. 22.11.2021 подано до суду письмові пояснення, де, серед іншого, зазначає про те, що туристичний агент намагається перекласти відповідальність за несвоєчасний друк страхового полісу для туристів на туристичного оператора, оскільки нібито не мав можливості після 100% оплати туру здійснити друк документів, зокрема, страхового полісу. У той же час, безпосередньо туристичний агент, підписавши з туристом договір на туристичне обслуговування №111534 від 20.09.2018, визнав свій обов`язок щодо друку документів у такий строк.
24.11.2021 від представника відповідача ТОВ «Ногивруки» до суду надійшли додаткові пояснення щодо письмових пояснень ТОВ «Тревел Профешнл Груп» від 06.09.2021. Зазначає, що відповідач ТОВ «Тревел Профешнл Груп» лише безпідставно стверджує про можливість здійснення друку страхової пам`ятки туристичним агентом одразу після оплати туру позивачем, не надаючи до суду будь-яких доказів, які б спростовували, передбачений агентським договором строк - 14 днів до дати подорожі. ТОВ «Тревел Профешнл Груп» долучив до матеріалів справи деякі документи, проте не надав належних і допустимих доказів, що документи були завантажені ТОВ «Тревел Профешнл Груп» до особистого кабінету ТОВ «Ногивруки» разом з пам`яткою застрахованої особи одразу після отримання туроператором оплати за тур. Разом з тим, відповідачем ТОВ «Тревел Профешнл Груп» долучено копію пам`ятки застрахованої особи №КМ1780961, в якій вказано дату укладення договору 16.10.2018, тобто якщо туроператор у вірний спосіб укладав би договір зі страховою компанією в інтересах туриста після отримання ним коштів за тур, то і дата мала би бути відповідна.
Окрім того, на адресу суду від представника відповідача ТОВ «Тревел Профешнл Груп» 17.02.2022 та 16.05.2022 засобами поштового зв`язку та на електронну пошту суду були направлені додаткові пояснення, які судом було долучено до матеріалів справи.
Також, 17.05.2022 представником відповідача ТОВ «Ногивруки» до суду були подані додаткові пояснення, які судом було долучено до матеріалів справи.
29.04.2021 на адресу суду надійшли пояснення третьої особи ПрАТ «Європейське туристичне страхування», де зазначають, що 11.04.2013 між ними та ТОВ «Тревел профешнл груп» укладено генеральний договір №G10/13 комплексного страхування туристів при подорожах за кордон України та на території України. Згідно умов вказаного договору турист вважається забезпеченим страхуванням, а страховий захист у відношенні кожної застрахованої особи починає діяти з дати, зазначеної у свідоцтві (згідно з додатком №3 від 01.10.2018 до цього договору свідоцтво замінено на пам`ятку) і у бордеро (п.п. 2.3, 2.6 Генерального договору). Турист вважається застрахованою особою з моменту видачі туристу пам`ятки. Страховик не приймає участі у оформленні пам?ятки туристам, а дані дії виконуються безпосередньо відповідачем та/або його агентами, а страховику лише щоденно надсилається бордеро - списки Застрахованих осіб. 05.11.2018 на адресу ПрАТ «Європейське туристичне страхування» від позивача ОСОБА_1 надійшла заява на отримання страхового відшкодування. Відповідно до наданої заяви встановлено, що 13.10.2018 позивач ОСОБА_2 потрапила в дтп, внаслідок чого отримала травми і знаходилась на стаціонарному лікуванні, тому застраховані особи змушені були відмовитися від запланованої поїздки, в зв?язку з чим просили відшкодувати понесені витрати. При вивченні поданих документів страховиком встановлено, що дійсно позивачі були застраховані за умовами страхування фінансових ризиків (відміна подорожі), пам?ятка оформлена 16.10.18 , що згідно медичних документів, позивач ОСОБА_2 звернулася за медичною допомогою 13.10.2018 і станом на 16.10.2018 (дата виписки пам?ятки) продовжувала лікування. Відповідно до п.п. е) п. 2.1.2. розділу 2 умов Договору про надання туристичних послуг №111534 від 20.09.2018, підписаного позивачем ОСОБА_1 , відповідач ТОВ «Тревел Профешнл Груп» зобов`язується надати медичне страхування туриста та страхування від нещасного випадку, що підтверджується страховим полісом ПрАТ «Європейське туристичне страхування». Даний договір є заявкою замовника турпродукту на страхування туриста і не потребує підписання додаткових документів. Підписання цього договору турист засвідчує своє ознайомлення та згоду з умовами Генерального Договору №G10/13 від 11.04.2013, укладеного Туроператором зі страховою компанією та Програмою страхування. За бажанням замовника турпродукту можуть надаватися послуги з інших видів страхування… страхування фінансових ризиків, пов`язаних зі скасування або переривання туристичної подорожі. Так, згідно п. 5.4 статті 6 Додатку №1 до Договору страхування страховий захист щодо випадків скасування туристичної подорожі діє з 00 годин 00 хвилин дати наступної за датою оформлення пам`ятки та сплати страхової премії до 24 годин 00 хвилин за Київським часом дати початку подорожі, відповідно до договору про надання туристичних послуг, але за умови, що пам`ятка оформлена не менше, ніж за 1 день до початку подорожі. Враховуючи те, що пам`ятка (яка є формою поліса) була оформлена 16.10.2018 і її дія в частині страхування випадків скасування туристичної подорожі розпочалася 17.10.2018, а згідно поданих даних та медичних документів ДТП мала місце 13.10.2018 і з цього дня позивач ОСОБА_2 знаходилась на лікуванні, ПрАТ «Європейське туристичне страхування» не мало правових підстав для виплати страхового відшкодування, адже подія яка стала причиною скасування подорожі, сталася раніше, ніж пам?ятка була оформлена та розпочала свою дію.
Протоколом автоматизованого розподілу судової справи між суддями справу передано судді Яценко Н.О.
Ухвалою суду від 05.02.2021 у справі відкрито спрощене позовне провадження.
По справі неодноразово оголошувалася перерва з об`єктивних причин.
У судових засіданнях представник позивача позовні вимоги підтримувала з обставин викладених в позові. У судове засідання, призначене на 18.05.2023, позивачі та їх представник не з`явились. Від представника позивачів ОСОБА_6 на адресу суду надійшла заява про розгляд справи без участі позивачів та представника, вимоги позову просять задовольнити у повному обсязі.
Представник відповідача ТОВ «Ногивруки» Чорна Н.О. у судовому засіданні позов в частині вимог до ТОВ «Ногивруки» не визнала, просила відмовити з огляду на те, що турагент діяв від імені туроператора, виконав всі зобов`язання, передбачені договором про надання туристичних послуг та агентським договором. Зазначала, що саме з вини туроператора документи в особистому кабінеті системи онлайн бронювання стали доступні до друку лише 16.10.2018. Суд вважає за можливе провести розгляд справи без участі позивачів.
Представник відповідача ТОВ «Тревел Профешнл Груп» в судових засіданнях проти позову заперечував з обставин викладених у відзиві, просив відмовити в задоволенні позову. В подальшому в судові засідання явку свого уповноваженого представника не забезпечив, про дату, час і місце розгляду справи по суті повідомлений належним чином, про що у матеріалах справи містяться документи. Суд вважає за можливе закінчити розгляд справи без участі відповідача.
Представник третьої особи ПрАТ «Європейське туристичне страхування» у судове засідання не з`явився, про дату, час і місце розгляду справи по суті повідомлялись належним чином. Суд вважає також за можливе провести розгляд справи без участі представника третьої особи.
Заслухавши пояснення учасників справи, дослідивши матеріали справи, суд вважає встановленими наступні обставини та відповідні їм правовідносини.
15.06.2019 між ТОВ «Тревел Профешнл Груп» та ТОВ «Ногивруки» укладено агентський договір, шляхом подання ТОВ «Ногивруки» заявки про приєднання до агентського договору (т. 1, а.с. 32).
За умовами вказаного договору (п.1.1) туроператор доручає, а турагент зобов`язується за винагороду надавати туроператору послуги з реалізації сформованого туроператором турпродукту шляхом укладення від імені та в інтересах туроператора договорів на туристичне обслуговування із замовником турпродукту, а також виконувати інші дії, пов`язані із реалізацією турпродукту, та передбачені умовами цього договору.
Туроператор зобов`язався оформляти/забезпечувати оформлення та видавати турагенту у порядку, передбаченому цим договором, за кожну групу туристів (туриста) документи, які посвідчують право останніх скористатись заброньованим та оплаченим турпродуктом (ваучер, страховий поліс, проїзні документи, тощо), обов`язок по наданню яких покладений на туроператора (п. 2.1.2. договору).
Турагент взяв на себе обов`язки:
- оформляти (друкувати) з використанням системи on-line бронювання, якщо таке право надане Туроператором, та передавати туристу або представнику юридичної особи (як замовнику турпродукту) проїзні документи, поліси медичного страхування та страхування від нещасного випадку, ваучери та інші документи, визначені туроператором. Оформлення (друк) турагентом зазначених документів є обов`язковим. Система on-line бронювання забезпечує друк документів в період від чотирнадцяти до одного дня до дати початку туру, за умови повної оплати турагентом (туристом або іншим замовником турпродукту) вартості турпродукту. Передача представниками турагента виїзних документів туристів (проїзні документи, страхові поліси, ваучери), обов`язок по наданню яких лежить на турператори і які посвідчують можливість отримання туристом заброньованого турпродукту, здійснюється в офісі туроператора представнику турагента не пізніше ніж за 5 годин до часу надання першої туристичної послуги, включеної до турпродукту. Неповна або несвоєчасна оплата турпродукту право туроператору анулювати тур та відмовити у видачі таких документів (п. 2.8.14);
- забезпечувати страхування туристів (якщо така послуга надається турагентом) та оформляти інші необхідні для одержання турпродукту документи, крім документів, обов`язок із оформлення яких покладено на туроператора (п. 2.8.18).
Відповідно до Правил до агентського (субагентського) договору (далі - Правила) про користування системою on-line бронювання туроператор доручає, а турагент зобов`язується від імені та в інтересах туроператора у відповідності до укладеного агентського договору здійснювати діяльність по реалізації сформованого туроператором турпродукту з використанням системи on-line бронювання, тобто бронювання в реальному режимі часу (т.1, а.с. 187-189).
Відповідно до п. 2 Правил під системою on-line бронювання слід розуміти електронну систему на офіційному веб-сайті туроператора, яка містить актуальну вичерпну інформацію про турпродукт та умови його реалізації, забезпечує процес підтвердження/ануляції заявок, доступ до якої турагент здійснює через особистий кабінет.
Згідно з п. 10 Правил туроператор залишає за собою право розміщувати на веб-сайті http://tpg.ua додаткову інформацію, вимоги, інструкції щодо порядку бронювання турагентом турпродукту, надання документів, сформованих туроператором замовникам туристичного продукту (туристу), у тому числі полісів страхування.
Судом встановлено, що 20.09.2018 між ОСОБА_1 та ТОВ «Ногивруки», яке діяло від імені та за дорученням туроператора ТОВ «Тревел Профешнл Груп» на підставі агентського договору, укладено договір про надання туристичних послуг №111534 про надання ОСОБА_1 та ОСОБА_2 туристичного продукту для поїздки до Таїланду в період з 31.10.2018 по 11.11.2018 (т. 1, а.с. 10-20).
За умовами вказаного договору ТОВ «Ногивруки» зобов`язалось забезпечити надання комплексу туристичних послуг позивачам, а позивач ОСОБА_1 зобов`язався на умовах договору прийняти та оплатити їх.
Відповідно до підпункту «е» п. 2.1.2 договору про надання туристичних послуг даний договір є заявкою замовника турпродукту на страхування туриста і не потребує підписання додаткових документів. Турист вважається застрахованим з дати, вказаної у страховому полісі або свідоцтві, страхування починає діяти від дати, вказаної у полісі або свідоцтві. Підписанням цього договору турист засвідчує своє ознайомлення та згоду з умовами генерального договору страхування G-10/13 від 11.04.2013, укладеного туроператором зі страховою компанією ПрАТ «Європейське туристичне страхування» та програмою страхування, які також розміщені на веб-сайті туроператора www.tpg.ua та в куточку споживача туроператора. За бажанням замовника тур продукту можуть надаватися послуги з інших видів страхування.
Замовник турпродукту додатково замовив добровільне страхування від нещасного випадку та страхування фінансових ризиків, пов`язаних із скасуванням або перериванням туристичної подорожі.
Пунктом 2.1.4 договору турагент зобов`язався передати туристу (-ам) всі необхідні документи, які надають йому право на одержання туристичних послуг не пізніше, ніж за 1 (один) день до дати початки туру або не пізніше як за 2 години до початку надання першої послуги, включеної до туру, якщо документи передаються в місці початку подорожі (аеропорту, ж/д вокзалі тощо).
Позивачем ОСОБА_1 20.09.2018 було у повному обсязі сплачено вартість туристичних послуг у розмірі 98 600,00 грн, що підтверджується квитанцією до прибуткового касового ордера №111534-1 від 20.09.2018 (т. 1, а.с. 33).
Як встановлено судом та не заперечувалось сторонами, загальна сума сплачених позивачем ОСОБА_1 коштів за туристичні послуги склала 98 600,00 грн, з яких 84 507,00 грн (вартість туру) було сплачено на рахунок туроператора ТОВ «Тревел Профешнл Груп». При цьому, 14 093,00 грн є винагородою турагента ТОВ «Ногивруки».
Відповідно до виписки №21422 із медичної карти стаціонарного хворого, виданої Київською міською клінічною лікарнею швидкої медичної допомоги, ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , з 13.10.2018 по 17.10.2018 перебувала на стаціонарному лікуванні з діагнозом: поєднана краніо-вертабральна травма. ЗЧМТ. Струс головного мозку. ЗТХ. Забій-розтягнення м`язево-зв`язкового апарату шийного відділу хребта. Больовий синдром (а.с. 43-44).
Відповідно до пам`ятки застрахованої особи серія КМ №1780961 від 16.10.2018, що є фактично договором страхування, укладеного між страхувальником - ТОВ «Тревел Профешнл Груп» та страховиком - ПрАТ «Європейське туристичне страхування», застрахованими особами є ОСОБА_1 , 1955 року народження, та ОСОБА_2 , 1964 року народження. Дата укладення договору - 16.10.2018 (т. 1, а.с. 81).
14.10.2018 ОСОБА_4 , яка є донькою позивачів, повідомила турагента про те, що ОСОБА_2 потрапила у дорожньо-транспортну пригоду та протягом двох місяців її батьки не зможуть скористатися туристичними послугами. На що представник турагента запропонувала звернутися до страхової компанії та зафіксувати страховий випадок (т.1, а.с. 45-57).
Позивач ОСОБА_1 звернувся до ПрАТ «Європейське туристичне страхування» з заявою про виплату страхового відшкодування у зв`язку з настанням страхового випадку.
Листом № 362 від 26.11.2018 ПрАТ «Європейське туристичне страхування» відмовило у виплаті страхового відшкодування у зв`язку із тим, що пам`ятка (яка є формою поліса) була оформлена 16.10.2018 і її дія в частині страхування випадків скасування туристичної подорожі розпочалась 17.10.2018, а згідно з поданих застрахованим даних та медичних документів ДТП мала місце 13.10.2018 і з цього дня ОСОБА_2 знаходилась на лікуванні. ПрАТ «Європейське туристичне страхування» не має правових підстав для виплати страхового відшкодування, адже подія, яка стала причиною скасування подорожі, сталася раніше, ніж пам`ятка була оформлена та розпочала свою дію (т. 1, а.с. 87-88).
Судом встановлено, що 11.04.2013 між ТОВ «Тревел Профешнл Груп» та ПрАТ «Європейське туристичне страхування» укладено генеральний договір №G10/13 комплексного страхування туристів при подорожах за кордон України та на території України. Предметом цього договору є страхування туристів, пов`язане із подорожами по Україні та за кордоном (т. 1, а.с. 155-1165).
Згідно умов генерального договору турист вважається забезпеченим страхуванням, а страховий захист у відношенні кожної застрахованої особи починає діяти з дати, зазначеної у свідоцтві (в подальшому - Пам`ятка ) і у Бордеро. Турист вважається застрахованою особою з моменту видачі туристу Пам`ятки . Страховий захист починає діяти з дати, вказаної у свідоцтві та Бордеро .
Відповідно до п. 2.5. генерального договору сторони погодили наступний порядок страхування:
- ТОВ «Тревел Профешнл Груп» укладає з туристом договір на туристичне обслуговування, що є заявкою туриста на страхування та його згодою з умовами страхування. На підставі укладеного з туристом договору на туристичне обслуговування, відповідач здійснює внесення даних туриста в програму «МастерТур» і модулі «Звіт 4080 Страховка» і «Звіт 4015 Бордеро»;
- після внесення всіх даних туриста за допомогою програмного забезпечення «МастерТур» здійснюється оформлення пам`ятки, її друк та видача туристам.
- ТОВ «Тревел Профешнл Груп» має право без додаткового погодження зі страховиком доручити надання інформації туристам, роздрукування свідоцтва та його видачу своїм агентам на основі договорів з ними.
Згідно п. 5.1.1 генерального договору страхувальник зобов`язаний щодня передавати страховику списки застрахованих осіб до початку строку страхування, зазначеного у пам`ятці, видаваній кожній страховій особі. При цьому зобов`язання по відправленню щоденного Бордеро вважається виконаним з моменту відправлення страхувальником відповідного документа на електронну адресу ІНФОРМАЦІЯ_3 . При зміні даних у вже переданих Бордеро, повідомити страховика не пізніше строку початку дії страхового захисту по зазначених страхових особах.
Відповідно до п. 5.2.2. щоденне Бордеро вважається прийнятим страховиком з моменту його відправлення відповідачем у порядку, передбаченому п. 5.1.1. даного договору, що надає право відповідачу видавати туристу пам`ятку. Таким чином, страховик не приймає участі в оформленні пам`ятки туристам, а дані дії виконуються безпосередньо відповідачем та/або його агентами, а страховику лише щоденно надсилається Бордеро - списки застрахованих осіб.
Згідно ст. 1 Закону України «Про туризм» туристичний продукт - це попередньо розроблений комплекс туристичних послуг, який поєднує не менше, ніж дві такі послуги, що реалізуються або пропонується для реалізації за визначеною ціною, до складу якого входять послуги перевезення, послуги розміщення та інші туристичні послуги, не пов`язані з перевезенням і розміщенням (послуги з організації відвідувань об`єктів культури, відпочинку та розваг, реалізації сувенірної продукції тощо).
Статтею 5 Закону України «Про туризм» туристичні оператори - юридичні особи, створені згідно із законодавством України, для яких виключною діяльністю є організація та забезпечення створення туристичного продукту, реалізація та надання туристичних послуг, а також посередницька діяльність із надання характерних та супутніх послуг і які в установленому порядку отримали ліцензію на туроператорську діяльність; туристичні агенти - юридичні особи, створені згідно із законодавством України, а також фізичні особи - суб`єкти підприємницької діяльності, які здійснюють посередницьку діяльність із реалізації туристичного продукту туроператорів і туристичних послуг інших суб`єктів туристичної діяльності.
Статтею 20 цього Закону передбачено, що договором на туристичне обслуговування дана сторона (туроператор, який укладає договір безпосередньо або через турагента) зобов`язується надати за замовленням іншої сторони (туриста) комплекс туристичних послуг (туристичний продукт), а турист зобов`язується оплатити його. У договорі на туристичне обслуговування зазначаються істотні умови договору, в тому числі, готелі та інші аналогічні засоби розміщення, їх місце розташування, категорія, а також строк і порядок оплати готельного обслуговування.
Кожна із сторін договору на туристичне обслуговування до початку туристичної подорожі може вимагати внесення змін до цього договору або його розірвання у зв`язку із зміною істотних умов договору та обставин, якими вони керувалися під час укладення договору, зокрема у разі погіршення умов туристичної подорожі, зміни її строків, тощо. Турист вправі відмовитися від виконання договору на туристичне обслуговування до початку туристичної подорожі за умови відшкодування туроператору (турагенту) фактично здійснених ним документально підтверджених витрат, пов`язаних із відмовою, туроператор несе перед туристом відповідальність за невиконання або неналежне виконання умов договору на туристичне обслуговування, крім випадків, якщо: невиконання неналежне виконання умов договору на туристичне обслуговування сталося з вини туриста.
Договір на туристичне обслуговування може передбачати компенсацію у разі виникнення шкоди туристу невиконанням або неналежним виконанням туристичних послуг, включених до туристичного продукту, відповідно до міжнародних конвенцій, що регламентують надання таких послуг.
Якість туристичних послуг має відповідати умовам договору на туристичне обслуговування.
Статтею 623 ЦК України передбачено, що у разі невиконання або неналежного виконання зобов`язання боржником, він зобов`язаний відшкодувати кредиторові завдані цим збитки. Під збитками розуміються витрати, зроблені кредитором.
Відповідно до ст. 32 Закону України «Про туризм» за неналежне виконання своїх зобов`язань туроператор, турагент, інші суб`єкти туристичної діяльності несуть майнову та іншу відповідальність, визначену в договорі відповідно до чинного законодавства.
Згідно з ч. 1 ст. 33 Закону України «Про туризм» встановлено, що суб`єкт туристичної діяльності, який порушив законодавство в галузі туристичної діяльності при наданні туристичної послуги, що завдало шкоду, зобов`язаний відшкодувати туристу збитки у повному обсязі, якщо договором або Законом не передбачено відшкодування у меншому або більшому розмірі.
Як було встановлено, турагент ТОВ «Ногивруки» при укладенні договору з ОСОБА_1 діяла на підставі агентського договору від 15.06.2019, укладеного з туроператором ТОВ «Тревел Профешнл Груп».
Відповідно, відповідальність за порушення істотних умов договору не може нести інший суб`єкт туристичної діяльності з надання туристичних послуг, ніж туроператор, яким у цій справі є ТОВ «Тревел Профешнл Груп».
Як вбачається з матеріалів справи, саме ТОВ «Тревел Профешнл Груп» є стороною генерального договору № G10/13 комплексного страхування туристів при подорожах за кордон України та на території України від 11.04.2013, укладеного із ПрАТ «Європейське туристичне страхування».
Турагент не є стороною договору страхування та не має доступу до програм зі страхування, а лише роздруковує з особистого кабінету системи онлайн бронювання документацію, отриману від туроператора, оформлення та створення якої прямо покладено на туроператора.
Не визнаючи вимоги позову відповідач ТОВ «Тревел Профешнл Груп» вказувало, що їх вини у невчасному оформленні страхового полісу немає, оскільки після 100% оплати позивачем за послуги, передбачені договором про надання туристичних послуг, всі документи по турпродукту були завантажені в особистий кабінет турагнета системи онлайн бронювання. Страхове відшкодування не було виплачено позивачам саме через те, що турагент несвоєчасно здійснив оформлення (друк) страхового полісу.
При цьому, відповідач ТОВ «Ногивруки» вказував, що лише 16.10.2018 в особистому кабінеті системи онлайн бронювання стали доступними для завантаження та друку документи по турпродукту, замовленому ОСОБА_1 , в тому числі і пам`ятка застрахованої особи.
Відповідач ТОВ «Тревел Профешнл Груп» не надав належних та достатніх доказів того, що з приводу дій турагента ТОВ «Ногивруки» щодо видачі пам`ятки застрахованій особі ОСОБА_1 була проведена відповідна перевірка і встановлено, що турагент мав можливість отримати он-лайн доступ до страхових документів ОСОБА_1 раніше 16.10.2018.
Враховуючи викладене, суд дійшов обґрунтованого висновку про те, що саме ТОВ «Тревел Профешнл Груп» як туроператор має нести відповідальність перед туристом яким є позивач ОСОБА_1 , оскільки саме він є стороною договору про надання туристичних послуг.
Окрім того, судом встановлено, що ТОВ «Ногивруки» у повному обсязі виконав обов`язки турагента, покладені на нього договором про надання туристичних послуг №111534 від 20.09.2018.
Відтак, у спірних правовідносинах зобов`язання щодо надання туристичних послуг ОСОБА_1 було порушено туроператором ТОВ «Тревел Профешнл Груп», і саме вказаний суб`єкт відповідно до умов вищенаведеного договору та вимог Закону України «Про туризм» повинен нести відповідальність по відшкодуванню збитків позивачу ОСОБА_1 .
Отже, з відповідача ТОВ «Тревел Профешнл Груп» на користь позивача ОСОБА_1 підлягає стягненню грошова сума, яка є вартістю туру, у розмірі 84 507,00 грн.
Частиною другою ст. 33 Закону України «Про туризм» визначено, що заподіяна туристу моральна шкода, якою порушені його законні права, відшкодовується суб`єктом туристичної діяльності в порядку встановленому законом.
Відповідно до частини 2 ст. 22 Закону України «Про захист прав споживачів» при задоволенні вимог споживача суд одночасно вирішує питання щодо відшкодування моральної (немайнової) шкоди.
Згідно зі ст. 23 ЦК України особа має право на відшкодування моральної шкоди, завданої внаслідок порушення її прав.
Розмір грошового відшкодування моральної шкоди визначається судом залежно від характеру правопорушення, глибини фізичних та душевних страждань, погіршення здібностей потерпілого або позбавлення його можливості їх реалізації, ступеня вини особи, яка завдала моральної шкоди, якщо вина є підставою для відшкодування, а також з урахуванням інших обставин, які мають істотне значення. При визначенні розміру відшкодування враховуються вимоги розумності і справедливості.
Також в Постанові Пленуму Верховного Суду України, від 31.03.1995 № 4 «Про судову практику в справах про відшкодування моральної (немайнової) шкоди») зазначено, що відповідно до загальних підстав цивільно-правової відповідальності обов`язковому з`ясуванню при вирішенні спору про відшкодування моральної (немайнової) шкоди підлягають: наявність такої шкоди, протиправність діяння її заподіювача, наявність причинного зв`язку між шкодою і протиправним діянням заподіювача та вини останнього в її заподіянні. Суд, зокрема, повинен з`ясувати, чим підтверджується факт заподіяння позивачеві моральних чи фізичних страждань або втрат немайнового характеру.
При визначенні розміру моральної шкоди суд враховує положення п 9 вищевказаної постанови Пленуму ВС України, відповідно до якої розмір відшкодування моральної (немайнової) шкоди суд визначає залежно від характеру та обсягу страждань (фізичних, душевних, психічних тощо), яких зазнав позивач, характеру немайнових втрат (їх тривалості, можливості відновлення тощо) та з урахуванням інших обставин. Зокрема, враховуються стан здоров`я потерпілого, тяжкість вимушених змін у його життєвих і виробничих стосунках, ступінь зниження престижу, ділової репутації, час та зусилля, необхідні для відновлення попереднього стану. При цьому суд має виходити із засад розумності, виваженості та справедливості.
Суд враховує те, що у спірних правовідносинах щодо надання туристичних послуг встановлено порушення зобов`язань саме туроператором - відповідачем ТОВ «Тревел Профешнл Груп» перед замовником послуг - позивачем ОСОБА_1 .
Позивач в обґрунтування завдання йому моральної шкоди стверджував про емоційні переживання та страждання, що були завдані внаслідок невиплати йому страхового відшкодування, а також про те, що вживав максимум заходів щодо мирного врегулювання спору, проте згаяний час не призвів до позитивних наслідків.
З огляду на викладене, суд приходить до висновку про доцільність часткового задоволення вимог позивача ОСОБА_1 про стягнення моральної шкоди, а тому її слід стягнути з відповідача ТОВ «Тревел Профешнл Груп» у розмірі 5 000,00 грн, що є достатнім, розумним і справедливим з огляду на встановлені обставини.
Частиною 1 ст. 546 ЦК України встановлено, що виконання зобов`язання може забезпечуватися неустойкою; правочин щодо забезпечення виконання зобов`язання вчиняється у письмовій формі (ч. 1 ст. 547 ЦК України); різновидом неустойки є пеня, що обчислюється у відсотках від суми несвоєчасно виконаного грошового зобов`язання за кожен день прострочення виконання (ч.ч. 1, 2 ст. 549 ЦК України).
Позивачі просили суд стягнути з відповідачів пеню в розмірі 98 600,00 грн.
При цьому, представником відповідача ТОВ «Тревел Профешнл Груп» було заявлено клопотання про застосування наслідків пропущення строків позовної давності щодо вимог в частині стягнення пені.
Відповідно до ст.257 ЦК України загальна позовна давність встановлюється тривалістю у три роки.
Відповідно до пункту 1 частини 2 ст. 258 ЦК України позовна давність в один рік застосовується до вимог про стягнення неустойки ( штрафу, пені).
Позовна давність - це строк, у межах якого особа може звернутися до суду з вимогою про захист свого цивільного права або інтересу.
Судом встановлено, що про порушення свого права на страхове відшкодування позивач ОСОБА_1 дізнався 26.11.2018, коли отримав лист-відмову від ПрАТ «Європейське туристичне страхування», а до суду з позовом про стягнення шкоди та пені звернувся 27.01.2021, тобто з пропуском строку, встановленого п. 1 ч. 2 ст. 258 ЦК України.
Відтак, з урахуванням положень ст. 258 ЦК України та тих обставин, що ОСОБА_1 дізнався про порушення своїх прав 26.11.2018, а з даним позовом звернувся до суду 27.01.2021, то суд дійшов висновку про відмову в задоволенні позовних вимог в частині стягнення пені у зв`язку зі спливом позовної давності.
Також позивачами у прохальній частині позовної заяви заявлено вимогу про стягнення з відповідачів на їхню користь інфляційних втрат в розмірі 6 370,00 грн та 3 % річних в розмірі 6 589,00 грн.
Приписами ст. 625 ЦК України передбачено, що боржник який прострочив виконання грошового зобов`язання, на вимогу кредитора зобов`язаний сплатити суму боргу з урахуванням встановленого індексу інфляції за весь час прострочення, а також три відсотки річних від простроченої суми, якщо інший розмір процентів не встановлений договором або законом.
За правилами ч. 3 ст. 12, ч. 1 ст. 81 ЦПК України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених цим Кодексом.
Положеннями ч. 5, ч. 6 ст. 81 ЦПК унормовано, що докази подаються сторонами та іншими учасниками справи. Доказування не може ґрунтуватися на припущеннях.
Кожна сторона несе ризик настання наслідків, пов`язаних із вчиненням чи невчиненням нею процесуальних дій, як це закріплено правилами ч. 4 ст. 12 ЦПК України.
Суд не може збирати докази, що стосуються предмета спору з власної ініціативи, як це закріплено положеннями ч. 7 ст. 81 ЦПК України.
Позивачами в обґрунтування вимог про стягнення інфляційних втрат та 3% річних не надано до суду жодних розрахунків вказаних сум.
Таким чином, суд позбавлений можливості перевірити правильність заявлених позивачами розмірів інфляційних втрат та 3% річних від простроченої суми, а тому прийшов до висновку про залишення без задоволення позовних вимог в цій частині.
Подавши свої докази, сторони реалізували своє право на доказування і одночасно виконали обов`язок із доказування, оскільки ст. 81 ЦПК закріплює правило, за яким кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень. Обов`язок із доказування покладається також на осіб, яким надано право захищати права, свободи та інтереси інших осіб, або державні чи суспільні інтереси (ст.43 ЦПК України). Тобто, процесуальними нормами встановлено як право на участь у доказуванні, так і обов`язок із доказування обставини при невизнані них сторонами та іншими особами, які беруть участь у справі.
З огляду на викладене, суд доходить до висновку, що вимоги ОСОБА_1 підлягають частковому задоволенню.
В задоволенні вимог ОСОБА_2 суд відмовляє у повному обсязі, оскільки вона взагалі не є стороною договору на підставі яких виникли спірні правовідносини, при цьому не доведено яке саме її право порушено відповідачами та якими доказами доводить.
Питання щодо стягнення витрат, пов`язаних зі сплатою судового збору підлягають вирішенню за правилами статті 141 ЦПК України, згідно частини першої якої судовий збір покладається на сторони пропорційно розміру задоволених позовних вимог.
У разі задоволення позову позивача, звільненого від сплати судового збору, судовий збір стягується з відповідача на користь держави пропорційно до задоволеної чи відхиленої частини заявлених до нього позовних вимог, якщо цього відповідача також не звільнено від сплати судового збору. Аналогічна правова позиція викладена у постанові Великої Палати Верховного Суду від 20.03.2019 у справі № 161/4985/17.
З огляду на викладене суд дійшов висновку про стягнення з ТОВ «Тревел Профешнл Груп» на користь держави судового збору в сумі 895,07 грн.
На підставі викладеного, керуючись статтями 10, 12, 13, 19, 23, 28, 76-81, 89, 141, 263-265, 273, 354 Цивільного процесуального кодексу України, суд,-
У Х В А Л И В :
Позовні вимоги ОСОБА_1 до Товариства з обмеженою відповідальністю «НОГИВРУКИ», Товариства з обмеженою відповідальністю «Тревел Профешнл Груп», третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору: Приватне акціонерне товариство «Європейське туристичне страхування», про стягнення грошових коштів, пені, 3% річних, інфляційних витрат та відшкодування моральної шкоди - задовольнити частково.
Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Тревел Профешнл Груп» (код ЄДРПОУ - 36387500, адреса місцезнаходження: м.Київ, вул.В.Васильківська, буд.9/2, оф.67) на користь ОСОБА_1 (РНОКПП - НОМЕР_1 , адреса проживання: АДРЕСА_1 ) матеріальний збиток в сумі 84 507 (вісімдесят чотири тисячі п`ятсот сім) грн. та моральну шкоду в сумі 5000 (п`ять тисяч) грн. 00 коп.
В задоволенні решти вимог ОСОБА_1 відмовити.
В задоволенні позовних вимог ОСОБА_2 відмовити в повному обсязі.
Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Тревел Профешнл Груп» (код ЄДРПОУ - 36387500, адреса місцезнаходження: м.Київ, вул.В.Васильківська, буд.9/2, оф.67) на користь держави судовий збір в сумі 895 (вісімсот дев`яносто п`ять) грн. 07 коп.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга подається до Київського апеляційного суду через Оболонський районний суд міста Києва.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини судового рішення або у разі розгляду справи (вирішення питання) без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Дата складення повного тексту рішення - 15 червня 2023 року.
Суддя Н.О.Яценко
Суд | Оболонський районний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 15.06.2023 |
Оприлюднено | 19.06.2023 |
Номер документу | 111560856 |
Судочинство | Цивільне |
Категорія | Справи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із правочинів, зокрема договорів (крім категорій 301000000-303000000), з них надання послуг |
Цивільне
Оболонський районний суд міста Києва
Яценко Н. О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні