Рішення
від 13.06.2023 по справі 320/2992/23
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

13 червня 2023 року № 320/2992/23

Київський окружний адміністративний суд в особі головуючого-судді Перепелиця А.М., розглянувши у порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Заступника керівника Білоцерківської окружної прокуратури в інтересах держави в особі Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Київській області до комунального некомерційного підприємства Володарської селищної ради «Володарська Лікарня», третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача - Володарська селищна рада про визнання протиправною бездіяльності, зобов`язання вчинити певні дії,

В С Т А Н О В И В:

До Київського окружного адміністративного суду звернувся Заступник керівника Білоцерківської окружної прокуратури в інтересах держави в особі Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Київській області з позовом до комунального некомерційного підприємства Володарської селищної ради «Володарська Лікарня», третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача - Володарська селищна рада про визнання протиправною бездіяльності, зобов`язання вчинити певні дії, в якому просить:

- визнати протиправною бездіяльність комунального некомерційного підприємства Володарської селищної ради «Володарська Лікарня» (код ЄДРПОУ 01994505) щодо невжиття заходів з належного утримання захисних споруд - протирадіаційних укриттів №156505 та №156510;

- зобов`язати комунальне некомерційне підприємство Володарської селищної ради «Володарська Лікарня» (код ЄДРПОУ 01994505) привести у стан готовності захисні споруди-протирадіаційні укриття №156505 та №156510, що знаходиться за адресою: вул. Коцюбинського, 25, смт Володарка, Білоцерківський район, Київська область, з метою використання її за призначенням у відповідності до «Вимог щодо утримання та експлуатації захисних споруд цивільного захисту», затверджених Наказом Міністерства внутрішніх справ України №579 від 09.07.2018.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що Білоцерківською окружною прокуратурою з огляду на актуальність збереження фонду захисних споруд, їх утримання та використання, ураховуючи триваючий військовий стан в Україні внаслідок російської агресії та ведення активних бойових дій на території держави, вивчається питання повноти виконання органами виконавчої влади, місцевого самоврядування та дотримання балансоутримувачами і власниками таких приміщень вимог законодавства у сфері цивільного захисту щодо їх збереження за функціональним призначенням та утримання у стані, що відповідає вимогам і стандартам. Згідно інформації та матеріалів Білоцерківського РУ ГУ ДСНС у Київській області від 07.09.2022 встановлено, що на території смт. Володарка Білоцерківського району Київської області наявні захисні споруди цивільного захисту, балансоутримувачем яких є КНІ ВСР «Володарська Лікарня», зокрема протирадіаційне укриття №156505, яке обмежено готове до використання за призначенням та протирадіаційне укриття №156510, яке не готове до використання за призначенням.

Наведене суперечить інтересам держави у сфері підготовки країни до оборони в умовах воєнного стану та захисту життя людини, що стало підставою для звернення позивача до суду з даним адміністративним позовом.

Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 14.02.2023 відкрито провадження в адміністративній справі та вирішено справу розглядати за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами.

Не погоджуючись з вимогами позовної заяви, відповідачем подано відзив в якому останній обґрунтовуючи підстави для відмови у задоволенні позовних вимог зазначив, що оскільки КНП ВСР «Володарська Лікарня» є неприбутковим підприємством, тому основним джерелом фінансування підприємства є кошти, які надходять від Національної служби здоров`я України на підставі Договору про медичне обслуговування населення за програмою медичних гарантій. Грошові кошти, що надходять від Національної служби здоров`я України мають цільове призначення та використовуються на оплату праці працівників закладу охорони здоров`я, придбання медикаментів та виробів медичного призначення, при цьому інших джерел фінансування у KHП ВСР «Володарська Лікарня» немає.

Крім того, у відзиві на позовну заяви представник відповідача зауважив, що відповідно до актів оцінки стану готовності від 30.05.2022 щодо укриттів №156505 та №156510 необхідно було усунути недоліки, факт їх усунення підтверджується раніше доданими до відзиву на позовну заяву документами. При цьому, 01.03.2023 було проведено оцінку стану готовності укриття №15505 та №15510, в ході проведення якої порушень, що були виявлені при попередньому обстеженні, не виявлено. Відповідно, зазначені дії та дії, вказані у відзиві на позовну заяву, а також подані докази підтверджують, що КНП ВСР «Володарська Лікарня» здійснила всі можливі заходи щодо приведення захисних споруд №156505 та №156510 до використання.

Керуючись вищевикладеними обставинами представник відповідача просив суд відмовити у задоволенні позовних вимог.

Також, представником позивача було подано відповідь на відзив, в якій останній підтримав викладені у позовній заяві аргументи та доводи, просив суд задовольнити позовні вимог.

Дослідивши матеріали справи, суд встановив наступні обставини.

Відповідно до технічного паспорту на захисну споруду цивільного захисту протирадіаційного укриття №156505 - останнє знаходиться на території КНПІ ВСР «Володарська Лікарня», що по вул. Коцюбинського, 25 у смт. Володарка (підвал IV-поверхової будівлі), загальною площею 614,6 м. кв. Введена в експлуатацію вказана споруда у 1980 році. Згідно облікової картки, дане укриття у разі наявної загрози розраховане на утримання в ньому 350 осіб, тобто всього персоналу лікарні та стаціонарних хворих.

Також, згідно із облікової картки даної захисної споруди цивільного захисту вбачається, що обліковий номер укриття в КНПІ ВСР «Володарська Лікарня» - 156505, форма власності - комунальна, балансоутримувач - Володарська центральна районна лікарня, яка в подальшому реорганізована в КНП ВСР «Володарська Лікарня».

Відповідно до технічного паспорту на захисну споруду цивільного захисту протирадіаційного укриття №156510 - останнє знаходиться на території КНП ВСР «Володарська Лікарня», що по вул. Коцюбинського, 25 у смт. Володарка (підвал III-поверхової будівлі), загальною площею 770 м. кв. Введена в експлуатацію вказана споруда у 1976 році. Згідно облікової картки, дане укриття у разі наявної загрози розраховане на утримання в ньому 440 осіб, тобто всього персоналу лікарні та стаціонарних хворих.

Також з облікової картки даної захисної споруди цивільного захисту вбачається, що обліковий номер укриття в КНІІ ВСР «Володарська Лікарня» - 156510, форма власності - комунальна, балансоутримувач - Володарська центральна районна лікарня, яка в подальшому реорганізована в КНІ ВСР «Володарська Лікарня».

Відповідно рішення двадцять восьмої сесії сьомого скликання Володарської районної ради Київської області від 26.02.2019 реорганізовано Володарську центральну районну лікарню (код ЄДРПОУ 01994505) шляхом її перетворення в Комунальне некомерційне підприємство Володарської районної ради «ВОЛОДАРСЬКА РАЙОННА ЛІКАРНЯ».

Рішенням першої сесії восьмого скликання Володарської селищної ради Білоцерківського району Київської області від 11.12.2020 перейменовано комунальні заклади у зв`язку зі зміною засновки на, змінивши в тому числі назву Комунального некомерційного підприємства Володарської районної ради «ВОЛОДАРСЬКА РАЙОННА ЛІКАРНЯ» на Комунальне некомерційне підприємство Володарської селищної ради «Володарська Лікарня».

Згідно п. 1.3. статуту КНП ВСР «Володарська Лікарня» - вказане підприємство є правонаступником усього майна, всіх прав та обов?язків Комунального некомерційного підприємства Володарської районної ради «Володарська районна лікарня». Відповідно п.1.5. статуту засновником, власником, підприємства Володарська територіальна громада в особі Володарської селищної ради.

Уповноваженим органом управління підприємства є виконавчий комітет Володарської селищної ради. Згідно п. 5.1. статуту - майно підприємства, до якого також належить захисна споруда цивільного захисту є власністю Володарської територіальної громади, закріплюється за ним на праві оперативного управління (ст. 137 ГК України), що свідчить про перебування такого майна на балансі підприємства.

Відповідно до акта оцінки стану готовності захисної споруди цивільного захисту протирадіаційного укриття №156505 від 30.05.2022 складеного Білоцерківським РУ ГУ ДСНС у Київській області встановлено, що протирадіаційне укриття №156505 в КНПІ ВСР «Володарська Лікарня», оцінено як обмежено готове до використання за призначенням.

Зазначеним актом, за результатами проведеної оцінки встановлено, що повітропроводи потребують ремонту та обслуговування; вентилятори витяжної системи вентиляції, передбачені проектом - відсутні; безнапірні та напірні баки для питної води, передбачені проектом - відсутні; водопровідні труби не пофарбовано; запірна арматура, передбачена проектом потребує обслуговування; системи електропостачання та електроосвітлення потребують обслуговування та не укомплектовані, відсутні експлуатаційні схеми, нумерація і написи на електричних приладах; схеми евакуації потребують корегування; наявність робочого інструмента формування з обслуговування захисної споруди складає лише 10% від нормативу; а також відсутній ряд документації захисної споруди.

Окрім того, відповідно до акта оцінки стану готовності захисної споруди цивільного захисту протирадіаційного укриття №156510 від 30.05.2022 складеного Білоцерківським РУ ГУ ДСНС у Київській області встановлено, що протирадіаційне укриття №156510 в КНП ВСР «Володарська Лікарня», оцінено як не готове до використання за призначенням.

Зазначеним актом, за результатами проведеної оцінки встановлено, що повітропроводи потребують ремонту та обслуговування; вентилятори витяжної системи вентиляції, передбачені проектом - відсутні; труби каналізації, передбачені проектом не пофарбовано; запірна арматура, передбачена проектом потребує обслуговування; трубопроводи, передбачені проектом не пофарбовано; системи електропостачання та електроосвітлення - відсутні експлуатаційні схеми, нумерація і написи на електричних приладах; система зв`язку та оповіщення - відсутня; не укомплектовано первинними засобами пожежогасіння; схеми евакуації потребують корегування; наявність робочого інструмента формування з обслуговування захисної споруди складає лише 10% від нормативу; а також відсутній ряд документації захисної споруди.

Крім того, не готовність протирадіаційних укриттів №156505 та № 156510 в КНП ВСР «Володарська Лікарня» також підтверджується актами оцінки стану готовності захисної споруди цивільного захисту протирадіаційного укриття датованими 26.01.2021, складеними Володарським РС ГУ ДСНС у Київській області.

З урахуванням вказаних вище обставин та спираючись на наявність підстав для усунення порушень законодавства у сфері обороноздатності держави, на забезпечення захисту цивільного (мирного) населення, особливо у питаннях підтримання колективних засобів захисту, якими є захисні споруди та інші місця можливого перебування людей для збереження їх життя та здоров?я у разі активних військових дій на території Бориспільського району, позивач звернувся до суду з цією позовною заявою.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам суд зазначає наступне.

Відповідно до ч.2 ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ст.131-1 Конституції України на прокуратуру України покладається представництво інтересів держави в суді.

Право на звернення прокурора або його заступника до суду в інтересах держави передбачене ст.2, 23 Закону України «Про прокуратуру» від 14.10.2014 №1697-VII (далі Закон №1697-VII) та ст.53 Кодексу адміністративного судочинства України (далі КАС України).

Згідно із положеннями ст.23 Закону №1697-VII представництво прокурором інтересів громадянина або держави в суді полягає у здійсненні процесуальних та інших дій, спрямованих на захист інтересів громадянина або держави, у випадках та порядку, встановлених законом. Прокурор здійснює представництво в суді законних інтересів держави у разі порушення або загрози порушення інтересів держави.

Обираючи форму представництва, прокурор визначає, у чому полягає порушення або загроза порушення інтересів держави, обґрунтовує необхідність їх захисту.

Частиною 4 ст.53 КАС України передбачено, що прокурор, який звертається до суду в інтересах держави, в позовній чи іншій заяві, скарзі обґрунтовує, в чому полягає порушення інтересів держави, необхідність їх захисту, визначені законом підстави для звернення до суду прокурора, а також зазначає орган, уповноважений державою здійснювати відповідні функції у спірних правовідносинах.

В даному випадку, спеціально уповноваженим державою органом на здійснення контролю за утриманням та станом готовності захисних споруд цивільного захисту є ГУ ДСНС України у Київській області. Разом з тим, знаючи про тривале невиконання КНП ВСР «Володарська Лікарня» вимог чинного законодавства щодо приведення у відповідність протирадіаційних укриттів №156505 та №156510, ГУ ДСНС України у Київській області з урахуванням постанови Кабінету Міністрів України від 13.03.2022 №303 «Про припинення заходів державного нагляду (контролю) і державного ринкового нагляду в умовах воєнного стану» припинено проведення планових та позапланових заходів державного нагляду (контролю) і державного ринкового нагляду на період воєнного стану, введеного Указом Президента України від 24.02.2022 №64 «Про введення воєнного стану в Україні», не вжито необхідних заходів з метою зобов`язання балансоутримувача даного об`єкта вчинити певні дії. Наведене стало підставою для звернення прокурора до суду з даним позовом.

Відповідно до ст.50 Конституції України кожен має право на безпечне для життя і здоров`я довкілля та на відшкодування завданої порушенням цього права шкоди.

Статтею 27 Конституції України також визначено, що кожна людина має невід`ємне право на життя, обов`язок держави - захищати життя людини.

Указом Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» від 24.02.2022 №64/2022 на території України з 24.02.2022 на 30 діб введено воєнний стан, який продовжений до цього часу.

Відповідно до ст.2 Закону України «Про оборону України» від 06.12.1991 №1932-XII (далі Закон №1932-XII) оборона України базується на готовності та здатності органів державної влади, усіх складових сектору безпеки і оборони України, органів місцевого самоврядування, єдиної державної системи цивільного захисту, національної економіки до переведення, при необхідності, з мирного на воєнний стан та відсічі збройній агресії, ліквідації збройного конфлікту, а також готовності населення і території держави до оборони.

Згідно із ст.3 Закон №1932-XII підготовка держави до оборони в мирний час, серед іншого, включає: забезпечення готовності органів державної влади, органів місцевого самоврядування, єдиної державної системи цивільного захисту об`єктів критичної інфраструктури до виконання завдань цивільного захисту в особливий період, зокрема у воєнний час, з урахуванням норм міжнародного гуманітарного права.

Відповідно до п.14 ч.1 ст.2 Кодексу цивільного захисту України (далі - Кодекс) захисні споруди цивільного захисту - інженерні споруди, призначені для захисту населення від впливу небезпечних факторів, що виникають внаслідок надзвичайних ситуацій, воєнних дій або терористичних актів. До захисних споруд цивільного захисту належать сховища та протирадіаційні укриття, а також споруди подвійного призначення.

Цивільним захистом, відповідно до ст.4 Кодексу, є функція держави, спрямована на захист населення, територій, навколишнього природного середовища та майна від надзвичайних ситуацій шляхом запобігання таким ситуаціям, ліквідації їх наслідків і надання допомоги постраждалим у мирний час та в особливий період.

Відповідно до п.2 ч.1 ст.21 Кодексу регламентовано, що громадяни України мають право на забезпечення засобами колективного та індивідуального захисту та їх використання.

Відповідно до ч.4 ст.32 Кодексу для вирішення питань щодо укриття населення в захисних спорудах цивільного захисту центральні органи виконавчої влади, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, місцеві державні адміністрації, органи місцевого самоврядування та суб`єкти господарювання завчасно створюють фонд таких споруд.

Відповідно до ч.5 ст.32 Кодексу порядок створення, утримання фонду захисних споруд цивільного захисту та ведення його обліку визначається Кабінетом Міністрів України.

Пунктом 3 Порядку створення, утримання фонду захисних споруд цивільного захисту та ведення його обліку, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 10.03.2017 №138 (далі Порядку №138) визначено, що утримання захисних споруд комплекс заходів організаційного, матеріально-технічного, інженерного, фінансового та іншого характеру, що спрямовані на забезпечення готовності захисних споруд до використання за призначенням.

Відповідно до ч.8 ст.32 Кодексу утримання захисних споруд цивільного захисту у готовності до використання за призначенням здійснюється суб`єктами господарювання, на балансі яких вони перебувають (у тому числі споруд, що не увійшли до їх статутних капіталів у процесі приватизації (корпоратизації), за рахунок власних коштів.

Пунктом 9 Порядку передбачено, що утримання фонду захисних споруд у готовності до використання за призначенням здійснюється їх балансоутримувачами.

У відповідності до п.3 Порядку балансоутримувач захисної споруди - власник захисної споруди або юридична особа, яка утримує її на балансі.

Згідно із п.10 Порядку балансоутримувач забезпечує утримання захисних споруд та інших споруд, що повинні використовуватися для укриття населення, а також підтримання їх у стані, необхідному для приведення у готовність до використання за призначенням відповідно до вимог щодо утримання та експлуатації захисних споруд.

Конкретний строк приведення захисної споруди в готовність до використання за призначенням (крім споруд, що відповідно до законодавства повинні перебувати в постійній готовності) зазначається в паспорті захисної споруди, а саме: не більше 12 годин для захисних споруд, призначених для укриття працівників (персоналу, найбільшої працюючої зміни) суб`єктів господарювання, віднесених до відповідних категорій цивільного захисту; не більше 24 годин для інших захисних споруд, споруд подвійного призначення та найпростіших укриттів.

Частиною 1 ст.20 Кодексу визначено, що до завдань та обов`язків суб`єктів господарювання у сфері цивільного захисту, серед інших, належить організація виконання вимог законодавства щодо створення, використання, утримання та реконструкції фонду захисних споруд цивільного захисту; планування та організація роботи з дообладнання або спорудження в особливий період підвальних та інших заглиблених приміщень для укриття населення; організація обліку фонду захисних споруд; здійснення контролю за утриманням та станом їх готовності; проведення їх технічної інвентаризації, тощо.

Згідно із п.11 Порядку вимоги щодо утримання та експлуатації захисних споруд визначаються МВС.

Відповідно до п.1 Розділу І «Вимог щодо утримання та експлуатації захисних споруд цивільного захисту», затверджених наказом Міністерства внутрішніх справ України від 09.07.2018 №579, споруди фонду захисних споруд мають утримуватися та експлуатуватися у стані, що дозволяє привести їх у готовність до використання за призначенням у визначені законодавством терміни.

Захисні пристрої призначені для захисту осіб, що переховуються у сховищах, від надмірного тиску повітряної ударної хвилі під час застосування звичайної зброї та засобів масового ураження. До захисних пристроїв, якими обладнуються сховища, належать захисно-герметичні і герметичні двері, віконниці (ставні), захисні секції, клапани-відтиначі, КНТ тощо (п.п.1 п.2 розділу III Вимог).

Балансоутримувач відповідно до норм цих Вимог забезпечує утримання, контроль за станом, проведення перевірок, технічного обслуговування, поточних та капітальних ремонтів конструктивних елементів, спеціального обладнання, інженерних мереж та систем життєзабезпечення захисних споруд під час усього періоду використання сховищ у режимі ПРУ (п.6 Розділу VIII Вимог).

Відповідно до п.п.1 п.2 розд.VI Вимог для забезпечення готовності захисних споруд до використання за призначенням їх балансоутримувачі здійснюють оцінку стану їх готовності, організовують періодичні огляди стану захисних споруд, перевірку працездатності їх основного обладнання, планують і проводять технічне обслуговування обладнання та систем життєзабезпечення захисних споруд.

Оцінка стану готовності захисних споруд (далі - оцінка стану готовності) - здійснюється щороку з метою виявлення недоліків у стані утримання та експлуатації захисних споруд, передбачення заходів щодо приведення захисної споруди в готовність до використання за призначенням. Крім того, оцінка стану готовності здійснюється в таких випадках: у разі проведення технічної інвентаризації захисної споруди як об`єкта нерухомого майна; у разі підготовки пропозицій щодо подальшого використання захисної споруди; після пожеж, аварій, катастроф та інших надзвичайних ситуацій, що могли негативно вплинути на технічний стан захисної споруди; у разі здійснення ДСНС заходів державного нагляду (контролю) за станом готовності захисних споруд відповідно до Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності».

За результатами оцінки стану готовності складається акт оцінки стану готовності захисної споруди цивільного захисту за формою згідно з додатком 11 до цих Вимог.

Результати оцінки стану готовності, отримані під час нагляду, ураховуються під час складення документів (актів, приписів) за його результатами (п.п.4 п.2 Розділу VI Вимог).

Підпунктами 5, 6 п.2 розділу VI Вимог визначено, що залучення фахівців структурних підрозділів із питань цивільного захисту міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, місцевих державних адміністрацій та органів місцевого самоврядування, органів і підрозділів ДСНС до оцінки стану готовності, проведення інших обстежень захисних споруд (за винятком оцінки стану готовності під час нагляду) здійснюється за зверненням балансоутримувача.

Відповідно до п.п.8 п.2 Розділу VI Вимог під час оцінки стану готовності перевіряються: загальний стан приміщень, входів, оголовків аварійних виходів, гідроізоляції, повітрозабірних і витяжних каналів, обвалування окремо розташованих і підсипки покриття у вбудованих захисних спорудах, покрівлі та бічних поверхонь гірничих виробок, кріплень і захисно-герметичних перемичок (зовнішнім оглядом); двері (ворота, ставні), механізми задраювання, захисні пристрої, системи вентиляції, водопостачання, каналізації, електропостачання, зв`язку, автоматики та іншого інженерного обладнання (випробуванням на працездатність); температура і відносна вологість повітря всередині захисної споруди; наявність і стан засобів пожежогасіння; герметичність захисної споруди.

За результатами оцінки стану готовності захисну споруду може бути визнано як готову, обмежено готову або неготову до використання за призначенням. Захисна споруда вважається обмежено готовою або неготовою, якщо вона має хоча б один із недоліків, зазначених в основних недоліках в утриманні захисних споруд, що погіршують стан їх готовності, наведених у додатку 13 до цих Вимог.

У разі відсутності таких недоліків захисна споруда вважається готовою до використання за призначенням (п.п.8 п.2 Розділу VI Вимог).

Таким чином, утримання захисних споруд цивільного захисту у готовності до використання за призначенням покладається на суб`єктів господарювання, на балансі яких вони перебувають, за рахунок власних коштів, що передбачено п.8 ст.32 Кодексу та п.9 Порядку.

Станом на початок збройної агресії проти України захисна споруда цивільного захисту протирадіаційні укриття №156505 та №156510, що знаходиться за адресою по вул. Коцюбинського, 25 у смт. Володарка (підвали III-поверхової будівлі та IV- поверхової будівлі) перебували в стані обмеженої готовності до використання за призначенням, через що не здатна забезпечити захист цивільного населення.

Вказані обставини підтверджено позивачем наданими до суду доказами, а саме інформаційним листом Білоцерківського районного управління ГУ ДСНС у Київській області від 07.09.2022 №2840, інформацією комунального некомерційного підприємства «Володарська Лікарня» від 26.10.2022 №1685 та актами оцінки стану готовності захисної споруди цивільного захисту, які проведено 26.01.2021 та 30.05.2022 балансоутримувачем із участю працівників Білоцерківського РУ ГУ ДСНС України у Київській області.

Беручи до уваги викладені вище та встановлені обставини, суд зауважує, що невжиття відповідачем визначених законодавством заходів з метою приведення протирадіаційного укриття №156505 та №156510 до стану готовності суперечить інтересам держави у сфері підготовки країни до оборони в умовах воєнного стану та захисту життя людини.

Аналогічна правова позиція викладена Верховним Судом у справі №826/12192/16 (постанова від 03.10.2018) та у справі №820/5164/15 (постанова від 25.07.2019).

Відповідно до ч.5 ст.242 КАС України при виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин суд враховує висновки щодо застосування норм права, викладені в постановах Верховного Суду.

Посилання представника відповідача на проведену перевірку 01.03.2023 за результатами якої встановлено усунення порушень суд вважає безпідставними та необґрунтованими, оскільки виходячи з аналізу змісту наданих самим відповідачем актів від 01.03.2023 вбачається, що протирадіаційні укриття №156505 та №156510 за результатами перевірки оцінені як обмежено готові до використання за призначенням, що свідчить про відсутність підстав для висновку про усунення відповідачем встановлених порушень.

Згідно із ч.ч.1 та 2 ст.77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених ст.78 цього Кодексу.

Частинами 1-3 ст.90 КАС України передбачено, що суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо.

З огляду на сукупність викладених обставин, суд дійшов висновку, що позовні вимоги заступника керівника Білоцерківської окружної прокуратури Київської області необхідно задовольнити.

Відповідно до ч.2 ст.139 КАС України при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.

Зважаючи на відсутність документально підтверджених судових витрат пов`язаних із залученням свідків та проведенням експертиз, питання про їх розподіл судом не вирішується.

Керуючись ст.6, 72-77, 139, 244, 246, 250, 255, 295 КАС України, суд,-

В И Р І Ш И В:

Адміністративний позов Заступника керівника Білоцерківської окружної прокуратури в інтересах держави в особі Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Київській області до комунального некомерційного підприємства Володарської селищної ради «Володарська Лікарня», третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача - Володарська селищна рада про визнання протиправною бездіяльність - задовольнити.

Визнати протиправною бездіяльність комунального некомерційного підприємства Володарської селищної ради «Володарська Лікарня» (код ЄДРПОУ 01994505) щодо невжиття заходів з належного утримання захисних споруд - протирадіаційних укриттів №156505 та №156510.

Зобов`язати комунальне некомерційне підприємство Володарської селищної ради «Володарська Лікарня» (адреса: 09301, Київська область, Білоцерківський район, смт. Володарка, вулиця Коцюбинського, будинок, 25, код ЄДРПОУ 01994505) привести у стан готовності захисні споруди-протирадіаційні укриття №156505 та №156510, що знаходиться за адресою: вул. Коцюбинського, 25, смт Володарка, Білоцерківський район, Київська область, з метою використання її за призначенням у відповідності до «Вимог щодо утримання та експлуатації захисних споруд цивільного захисту», затверджених Наказом Міністерства внутрішніх справ України №579 від 09.07.2018.

Судові витрати в частині судового збору розподілу не підлягають.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

У разі оголошення судом лише вступної та резолютивної частини рішення, або розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення.

Суддя Перепелиця А.М.

СудКиївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення13.06.2023
Оприлюднено19.06.2023
Номер документу111564255
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи щодо забезпечення громадського порядку та безпеки, національної безпеки та оборони України, зокрема щодо цивільного захисту

Судовий реєстр по справі —320/2992/23

Рішення від 13.06.2023

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Перепелиця А.М.

Ухвала від 15.03.2023

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Перепелиця А.М.

Ухвала від 28.02.2023

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Перепелиця А.М.

Ухвала від 14.02.2023

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Перепелиця А.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні