Рішення
від 08.06.2023 по справі 160/4810/23
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

08 червня 2023 року Справа № 160/4810/23 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі

головуючого суддіНіколайчук С.В. за участі секретаря судового засіданняЕмріх Ю.П. за участі: представників позивача представника відповідача Новак В.В., Приходько Н.М. Ферафонтова Ю.В. розглянувши у відкритому судовому засіданні у місті Дніпро адміністративну справу за позовною заявою Товариства з обмеженою відповідальністю «МЕТАЛ ХОЛДІНГ ТРЕЙД» (03039, м. Київ, Саперно-Слобідський проїзд, буд. 4, код ЄДРПОУ 37412768) до Східного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків (49031, м. Дніпро, пр. О.Поля, 57, код ЄДРПОУ 43968079) про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення

УСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю «МЕТАЛ ХОЛДІНГ ТРЕЙД» (далі-позивач, ТОВ «МЕТАЛ ХОЛДІНГ ТРЕЙД») звернулося до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Східного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків (далі-відповідач), згідно якої просить:

- визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Східного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків від 20.02.2023 року №147/32-00-07-08-20.

Позовні вимоги позивач обґрунтовує тим, що в період з 09 по 17 грудня 2021 року представниками Головного управління ДПС в Одеській області була проведена фактична перевірка за податковою адресою Одеської філії Товариства з обмеженою відповідальністю «МЕТАЛ ХОЛДІНГ ТРЕЙД» (далі-ОФ ТОВ «МЕТАЛ ХОЛДІНГ ТРЕЙД»), за результатами якої складено акт про результати фактичної перевірки з питань додержання суб`єктами господарювання вимог, встановлених законодавством України, які є обов`язковими до виконання при здійсненні оптової і роздрібної торгівлі алкогольними напоями, тютюновими виробами та пального № 28150/15-32-09-04/37641724 від 20.12.2021 року, винесено оскаржуване податкове повідомлення-рішення № 147/32-00-07-08-20 від 20.02.2023 року, яким до позивача за зберігання пального без наявності ліцензії, що є порушенням ст. 15 Закону України від 19.12.1995 №481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального», застосовано штрафні (фінансові) санкції у розмірі 500000,00 (п`ятсот тисяч) грн.

Позивач посилається на те, що процесу зберігання пального не було, він не належить до категорії суб`єктів, які зобов`язані отримувати ліцензію в розумінні ст. 15 Закону України від 19.12.1995 №481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального», у зв`язку з чим податкове-повідомлення рішення № 147/32-00-07-08-20 від 20.02.2023 року є неправомірним та підлягає скасуванню, оскільки його винесено необґрунтовано, з неповним дослідженням та оцінкою фактичних обставин, просить позовні вимоги задовольнити в повному обсязі.

Ухвалою від 20 березня 2023 року суд відкрив провадження в адміністративній справі № 160/4810/23 в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін та проведення судового засідання, за наявними у справі матеріалами.

04 квітня 2023 року Східне міжрегіональне управлінням ДПС по роботі з великими платниками податків надало відзив на позовну заяву, в якому позовні вимоги не визнало та просило суд відмовити у задоволенні позовних вимог. Відповідач посилався на те, що фактичною перевіркою, проведеною в ОФ ТОВ «МЕТАЛ ХОЛДІНГ ТРЕЙД», встановлено порушення ст. 15 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального», а саме: зберігання пального (пропану-бутану) без отримання відповідної ліцензії на зберігання. Вважає податкове повідомлення-рішення № 147/32-00-07-08-20 від 20.02.2023 правомірним та прийнятим на законних підставах, у зв`язку з чим, просить відмовити у задоволенні позовних вимог.

Ухвалою від 18 травня 2023 року суд вирішив подальший розгляд справи здійснювати в порядку загального позовного провадження, підготовче засідання призначено на 01 червня 2023 року о 11-40 год.

Ухвалою від 01 червня 2023 року суд закрив підготовче провадження та призначив розгляд справи по суті на 08 червня 2023 року о 11-00 год.

У судовому засіданні під час розгляду справи по суті представники позивача просили задовольнити позовні вимоги, при цьому посилаючись на доводи наведенні у позовній заяві.

Представник відповідача у судовому засіданні просив відмовити у задоволенні позовних вимог, посилаючись на доводи, наведені у відзиві на позовну заяву.

Заслухавши пояснення представників позивача та представника відповідача, дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору, суд встановив таке.

Товариство з обмеженою відповідальністю «МЕТАЛ ХОЛДІНГ ТРЕЙД» є юридичною особою, яка зареєстрована в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, код ЄДРПОУ 37412768. Видами діяльності підприємства за КВЕД є: 46.72 оптова торгівля металами та металевими рудами (основний); 25.11 виробництво будівельних металевих конструкцій і частин конструкцій; 25.62 механічне оброблення металевих виробів; 47.19 інші види роздрібної торгівлі в неспеціалізованих магазинах; 49.41 вантажний автомобільний транспорт; 52.29 інша допоміжна діяльність у сфері транспорту.

Одеська філія Товариства з обмеженою відповідальністю «МЕТАЛ ХОЛДІНГ ТРЕЙД» (ЄДРПОУ 37641724) є відокремленим підрозділом юридичної особи ТОВ «МЕТАЛ ХОЛДІНГ ТРЕЙД», що розташований поза її місцезнаходженням та здійснює частину її функцій, на підставі затвердженого положення про філію від 03.10.2017.

На підставі наказу Головного управління ДПС в Одеській області від 07.12.2021 року № 8864-п «Про проведення фактичної перевірки Одеської філії Товариства з обмеженою відповідальністю «МЕТАЛ ХОЛДІНГ ТРЕЙД» (ЄДРПОУ 37641724)» в період з 09 грудня 2021 року до 17 грудня 2021 року фахівцями Головного управління ДПС в Одеській області була проведена фактична перевірка за податковою адресою ОФ ТОВ «МЕТАЛ ХОЛДІНГ ТРЕЙД»: 65031, Одеська область, м. Одеса, Малиновський р-н, вул. Миколи Боровського, буд. 31, перевіряємий період з 01.01.2020 року по дату закінчення фактичної перевірки, з метою здійснення контролю дотримання вимог діючого законодавства у сфері обігу підакцизних товарів, ведення обліку товарних запасів на складах та/або за місцем їх реалізації, наявності ліцензій, свідоцтв.

За результатами проведеної перевірки складено акт про результати фактичної перевірки з питань додержання суб`єктами господарювання вимог, встановлених законодавством України, які є обов`язковими до виконання при здійсненні оптової і роздрібної торгівлі алкогольними напоями, тютюновими виробами та пального № 28150/15-32-09-04/37641724 від 20.12.2021 (далі - акт перевірки).

Перевіркою встановлено, що ТОВ «МЕТАЛ ХОЛЛІДНГ ТРЕЙД») укладено договір поставки пропану-бутану від 13.01.2020 року № ДКР/1082/07 з постачальником ТОВ ФІРМА «КРІОГЕНСЕРВІС» (код ЄДРПОУ 21543199), відповідно до якого 29.12.2020 року ТОВ ФІРМА «КРІОГЕНСЕРВІС» здійснено поставку пропану-бутану у кількості 2 балони за адресою ОФ ТОВ «МЕТАЛ ХОЛДІНГ ТРЕЙД»: м. Одеса, вул. Миколи Боровського, 31.

Також в ході перевірки встановлено, що відповідно до даних системи «Єдине вікно подання електронної звітності», ТОВ ФІРМА «КРІОГЕНСЕРВІС» (код ЄДРПОУ 21543199) зареєструвало акцизну накладну форми «П» від 29.12.2020 №388 в якій зазначений код операції «3» та напрямок використання пального «0»; відвантажено транспортним засобом із номером державної реєстрації НОМЕР_1 , 42 кг (76 літрів, приведених до температури 150 С) скраплений газ (пропан або суміш пропану з бутаном) та інші гази ОФ ТОВ «МЕТАЛ ХОЛДІНГ ТРЕЙД» за адресою місця зберігання пального, яке не є акцизним складом, на якому суб`єкт господарювання неплатник податку зберігає пальне виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки.

В акті перевірки зазначено, що відповідно до картки рахунку 203 та накладної-вимоги на відпуск (внутрішнє переміщення) матеріалів від 31.01.2021 року № ЦОД-0000001 (вид операції відпуск) підприємством було списано (використано) для власних потреб 2 балони пропану-бутану (50л/21 кг), відповідно до облікових даних підприємства будь-яке інше списання (використання) пропану-бутану за період з 29 грудня 2020 року по 30 січня 2021 року не здійснювалося.

Фахівцями Головного управління ДПС в Одеській області, встановлено що згідно із довідкою, наданою ОФ ТОВ «МЕТАЛ ХОЛДІНГ ТРЕЙД», на обліку підприємства наявні 2 різаки для різки металу та відповідно до проведеної в ході перевірки інвентаризації необоротних активів підприємства, станом на 09 грудня 2021 року на складі №2 зберігається два пропанові балони у спеціально обладнаній для зберігання відповідної продукції шафі.

Виходячи з встановлених в ході перевірки даних, фахівці Головного управління ДПС в Одеській області зробили висновок про отримання та зберігання ОФ ТОВ «МЕТАЛ ХОЛДІНГ ТРЕЙД» 2 балонів скрапленого газу з пропаном-бутаном в період з 29.12.2020 року по 30.01.2021 без ліцензії на право зберігання пального, чим порушено ст. 15 Закону України від 19.12.1995 року №481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального» (надалі Закон №481/95-ВР), за яке передбачена відповідальність згідно із ст. 17 Закону №481/95-ВР. В акті перевірки вказано, що визначальним є факт надходження пального в місце зберігання, незалежно від часу такого зберігання та подальшої участі такого отриманого пального (списання, витрачання, тощо).

Позивачем було складено заперечення (вих. № 27/12-21 від 27.12.2021 р.) на акт перевірки від 20 грудня 2021 року, які були отримані Головним управлінням ДПС в Одеській області 31 грудня 2021 року.

24 січня 2022 року ОФ ТОВ «МЕТАЛ ХОЛДІНГ ТРЕЙД» отримало відповідь платнику на заперечення № 392/КПР/15-32-09-04-06 від 14.01.2022 та податкове повідомлення-рішення від 17.01.2022 № 877/15-32-09-04, складених Головним управлінням ДПС в Одеській області на підставі акта перевірки, згідно яких висновок акта перевірки залишено без змін, а до ОФ ТОВ «МЕТАЛ ХОЛДІНГ ТРЕЙД» застосовано фінансові санкції у сумі 500000 грн, відповідно до ст. 17 Закону №481/95-ВР.

Не погоджуючись із зазначеним податковим повідомленням-рішенням ТОВ «МЕТАЛ ХОЛДІНГ ТРЕЙД» застосувало процедуру адміністративного оскарження.

Рішенням від 03 лютого 2023 року №2800/6/99-00-06-03-02-06 Державна податкова служба України податкове повідомлення-рішення ГУ ДПС В ОДЕСЬКІЙ ОБЛАСТІ від 17.01.2022 року №877/15-32-09-04 скасовано та зобов`язано Східне міжрегіональне управління ДПС по роботі з великими платниками податків винести нове податкове повідомлення-рішення.

20 лютого 2023 року Східне міжрегіональне управління ДПС по роботі з великими платниками податків винесло податкове повідомлення-рішення №147/32-00-07-08-20, яким на підставі акта про результати фактичної перевірки з питань додержання суб`єктами господарювання вимог, встановлених законодавством України, які є обов`язковими до виконання при здійсненні оптової і роздрібної торгівлі алкогольними напоями, тютюновими виробами та пального, № 28150/15-32-09-04/37641724 від 20.12.2021 та рішення про результати розгляду скарги ДПС України № №2800/6/99-00-06-03-02-06 від 03.02.2023 до ТОВ «МЕТАЛ ХОЛДІНГ ТРЕЙД» застосовано фінансові санкції у сумі 500000 грн., відповідно до абз. 9 ч. 2 ст. 17 Закону №481/95-ВР.

Вважаючи дане рішення суб`єкта владних таким, що є неправомірним та підлягає скасуванню, ТОВ «МЕТАЛ ХОЛДІНГ ТРЕЙД» звернулося до суду з цим позовом.

Надаючи правову оцінку встановленим обставинам справи, доводам позивача та відповідача, суд врахував такі норми чинного законодавства, які діють на момент виникнення спірних правовідносин, та релевантні їм джерела права.

Відповідно до ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно із пп. 20.1.4 п. 20.1 ст. 20 ПК України контролюючі органи мають право проводити відповідно до законодавства перевірки і звірки платників податків (крім Національного банку України), у тому числі після проведення процедур митного контролю та/або митного оформлення.

Пунктом 75.1 ст. 75 Податкового кодексу України, передбачено, що контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.

Відповідно до п.п. 80.1 та 80.2 ст. 80 Податкового кодексу України, фактична перевірка здійснюється без попередження платника податків (особи).

Фактична перевірка може проводитися на підставі рішення керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу, оформленого наказом, копія якого вручається платнику податків або його уповноваженому представнику, або особам, які фактично проводять розрахункові операції, під розписку до початку проведення такої перевірки.

Порядок оформлення результатів фактичної перевірки встановлено статтею 86 цього Кодексу (п. 80.10 ст. 80 Податкового кодексу України).

Приписами п. 86.1 Податкового кодексу України визначено, що результати перевірок (крім камеральних та електронних перевірок) оформлюються у формі акта або довідки, які підписуються посадовими особами контролюючого органу та платниками податків або їх законними представниками (у разі наявності). У разі встановлення під час перевірки порушень складається акт. Якщо такі порушення відсутні, складається довідка.

Як видно зі змісту акта перевірки № 28150/15-32-09-04/37641724 від 20.12.2021, посадовими особами Головного управління ДПС в Одеській області зазначено про отримання та зберігання платником податків пального у місці зберігання, на яке ТОВ «МЕТАЛ ХОЛДІНГ ТРЕЙД» не отримано ліцензії на право зберігання пального, чим порушено ст. 15 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального».

У свою чергу нормативно-правовим актом, який визначає основні засади державної політики щодо регулювання виробництва, експорту, імпорту, оптової і роздрібної торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим та зерновим дистилятом, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, дистилятом виноградним спиртовим, спиртом-сирцем плодовим, біоетанолом, алкогольними напоями, тютюновими виробами та пальним, забезпечення їх високої якості та захисту здоров`я громадян, а також посилення боротьби з незаконним виробництвом та обігом алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального на території України, є Закон України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального».

У розумінні ст. 1 Закону України № 481/95-ВР ліцензія (спеціальний дозвіл) - документ, що засвідчує право суб`єкта господарювання (у тому числі іноземного суб`єкта господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) на провадження одного із зазначених у цьому Законі видів діяльності протягом визначеного строку.

При цьому місцем зберігання пального є місце (територія), на якому розташовані споруди та/або обладнання, та/або ємності, що використовуються для зберігання пального на праві власності або користування; а зберіганням пального є діяльність із зберігання пального (власного або отриманого від інших осіб) із зміною або без зміни його фізико-хімічних характеристик.

Відповідно до ч.1 ст. 15 Закону №481/95-ВР, оптова торгівля пальним та зберігання пального здійснюються суб`єктами господарювання всіх форм власності за наявності ліцензії.

Суб`єкти господарювання отримують ліцензії на право оптової торгівлі пальним та зберігання пального на кожне місце оптової торгівлі пальним або кожне місце зберігання пального відповідно (ч. 8 ст. 15 Закону №481/95-ВР).

Ліцензії на право зберігання пального видаються уповноваженими Кабінетом Міністрів України органами виконавчої влади за місцем розташування місць зберігання пального терміном на п`ять років (ч. 9 ст. 15 Закону України №481/95-ВР).

Згідно із частиною 19 ст. 15 Закону № 481/95-ВР ліцензія на право зберігання пального не отримується на місця зберігання пального, що використовуються:

підприємствами, установами та організаціями, які повністю утримуються за рахунок коштів державного або місцевого бюджету;

підприємствами, установами та організаціями системи державного резерву;

суб`єктами господарювання (у тому числі іноземними суб`єктами господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) для зберігання пального, яке споживається для власних виробничо-технологічних потреб виключно на нафто- та газовидобувних майданчиках, бурових платформах і яке не реалізується через місця роздрібної торгівлі.

Відповідно до ч. 21 ст. 15 Закону № 481/95-ВР, суб`єкти господарювання, які здійснюють роздрібну, оптову торгівлю пальним або зберігання пального виключно у споживчій тарі до 5 літрів, ліцензію на роздрібну або оптову торгівлю пальним або ліцензію на зберігання пального не отримують.

Частинами 32, 38 ст. 15 Закону № 481/95-ВР встановлено, що ліцензія видається за заявою суб`єкта господарювання (у тому числі іноземного суб`єкта господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво), до якої додається документ, що підтверджує внесення річної плати за ліцензію. Для отримання ліцензії на право оптової або роздрібної торгівлі пальним або на право зберігання пального разом із заявою додатково подаються завірені заявником копії таких документів:

документи, що підтверджують право власності або право користування земельною ділянкою, або інше передбачене законодавством право землекористування на земельну ділянку, на якій розташований об`єкт оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального, чинні на дату подання заяви та/або на дату введення такого об`єкта в експлуатацію, будь-якого цільового призначення;

акт вводу в експлуатацію об`єкта або акт готовності об`єкта до експлуатації, або сертифікат про прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів, або інші документи, що підтверджують прийняття об`єктів в експлуатацію відповідно до законодавства, щодо всіх об`єктів у місці оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального, необхідних для оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального;

дозвіл на виконання робіт підвищеної небезпеки та експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки.

Суб`єкти господарювання, що здійснюють зберігання пального, яке не реалізовується іншим особам і використовується виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки, копії зазначених документів не подають. Такі суб`єкти господарювання у заяві зазначають про використання пального для потреб власного споживання чи переробки, загальну місткість резервуарів, що використовуються для зберігання пального, та їх фактичне місцезнаходження, а також фактичне місцезнаходження ємностей, що використовуються для зберігання пального (ч.43 ст. 15 Закону № 481/95-ВР).

Згідно із абз. 8 ч. 2 ст. 17 Закону № 481/95-ВР встановлена відповідальність за зберігання пального без наявності ліцензії у вигляді штрафних санкцій в сумі 500000 гривень.

іВодночас така санкція не може бути застосована у випадку, якщо місце зберігання пального є таким, яке за змістом статті 15 Закону № 481/95-ВР звільняє суб`єкта господарювання від обов`язку отримувати відповідну ліцензію.

Згідно із пп. 14.1.6 п. 14.1 ст.14 Податкового кодексу України, акцизний склад це:

а) спеціально обладнані приміщення на обмеженій території (далі - приміщення), розташовані на митній території України, де під контролем постійних представників контролюючого органу розпорядник акцизного складу провадить свою господарську діяльність шляхом вироблення, оброблення (перероблення), змішування, розливу, пакування, фасування, зберігання, одержання чи видачі, а також реалізації спирту етилового, горілки та лікеро-горілчаних виробів;

б) приміщення або територія на митній території України, де розпорядник акцизного складу провадить свою господарську діяльність шляхом вироблення, оброблення (перероблення), змішування, розливу, навантаження-розвантаження, зберігання, реалізації пального.

Не є акцизним складом, зокрема:

а) приміщення відокремлених підрозділів розпорядника акцизного складу, які використовуються ним виключно для пакування, фасування, зберігання, одержання чи видачі маркованих марками акцизного податку горілки та лікеро-горілчаних виробів, відвантажених з акцизного складу, а також для здійснення оптової та/або роздрібної торгівлі відповідно до отриманої розпорядником акцизного складу ліцензії;

б) приміщення або територія, на кожній з яких загальна місткість розташованих ємностей для навантаження-розвантаження та зберігання пального не перевищує 200 кубічних метрів, а суб`єкт господарювання (крім платника єдиного податку четвертої групи) - власник або користувач такого приміщення або території отримує протягом календарного року пальне в обсягах, що не перевищують 1000 кубічних метрів (без урахування обсягу пального, отриманого через паливороздавальні колонки в місцях роздрібної торгівлі пальним, на які отримано відповідні ліцензії), та використовує пальне виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки і не здійснює операцій з реалізації та зберігання пального іншим особам.

Критерій, визначений цим підпунктом, щодо загальної місткості ємностей для навантаження-розвантаження та зберігання пального не застосовується до ємностей суб`єктів господарювання, які є розпорядниками хоча б одного акцизного складу;

в) приміщення або територія незалежно від загальної місткості розташованих ємностей для навантаження-розвантаження та зберігання пального, власником або користувачем яких є суб`єкт господарювання - платник єдиного податку четвертої групи, який отримує протягом календарного року пальне в обсягах, що не перевищують 10000 кубічних метрів (без урахування обсягу пального, отриманого через паливороздавальні колонки в місцях роздрібної торгівлі пальним, на які отримано відповідні ліцензії), та використовує пальне виключно для потреб власного споживання і не здійснює операцій з реалізації та зберігання пального іншим особам;

г) паливний бак як ємність для зберігання пального безпосередньо в транспортному засобі або обладнанні чи пристрої;

ґ) приміщення або територія, у тому числі платника податку, де зберігається або реалізується виключно пальне у споживчій тарі ємністю до 5 літрів включно, отримане від виробника або особи, яка здійснила його розлив у таку тару.

Відповідно до пп. 14.1.61, п. 14.1, ст. 14 Податкового кодексу України, акцизний склад пересувний - транспортний засіб (автомобільний, залізничний, морський, річковий, повітряний, магістральний трубопровід), на якому переміщується та/або зберігається пальне або спирт етиловий на митній території України.

Транспортний засіб набуває статусу акцизного складу пересувного протягом періоду його використання для:

а) переміщення в ньому митною територією України пального або спирту етилового, що реалізується (крім пального або спирту етилового, що переміщується митною територією України прохідним транзитом або внутрішнім транзитом, визначеним підпунктом "а" пункту 2 частини другої статті 91 Митного кодексу України);

б) зберігання в ньому пального або спирту етилового на митній території України;

в) ввезення пального або спирту етилового на митну територію України, з якого сплачено акцизний податок або на умовах, визначених статтею 229 цього Кодексу.

Транспортний засіб, в якому переміщується та/або зберігається пальне або спирт етиловий, право власності на які належить декільком розпорядникам акцизного складу пересувного, є декількома акцизними складами пересувними, кількість яких дорівнює кількості власників пального або спирту етилового, що переміщується та/або зберігається в такому транспортному засобі.

Транспортний засіб, в якому переміщується та/або зберігається пальне або спирт етиловий, право власності на які переходить від одного суб`єкта господарювання до іншого, вважається іншим акцизним складом пересувним.

Не є акцизним складом пересувним:

транспортний засіб, що використовується суб`єктом господарювання, який не є розпорядником акцизного складу та платником акцизного податку, для переміщення на митній території України власного пального або спирту етилового для потреб власного споживання чи промислової переробки;

паливний бак транспортного засобу;

При цьому, відповідно до пп. 14.1.212 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України, реалізація пального або спирту етилового для цілей розділу VI цього Кодексу - будь-які операції з фізичної передачі (відпуску, відвантаження) пального або спирту етилового з переходом права власності на таке пальне або спирт етиловий чи без такого переходу, за плату (компенсацію) чи без такої плати на митній території України з акцизного складу/акцизного складу пересувного:

до акцизного складу;

до акцизного складу пересувного;

для власного споживання чи промислової переробки;

будь-яким іншим особам.

Не вважаються реалізацією пального операції з фізичної передачі (відпуску, відвантаження) пального на митній території України:

у споживчій тарі ємністю до 5 літрів (включно), крім операцій з реалізації такого пального його виробниками;

при використанні пального суб`єктами господарювання, які не є розпорядниками акцизного складу/акцизного складу пересувного, що передано (відпущено, відвантажено) платником акцизного податку таким суб`єктам господарювання виключно для потреб власного споживання чи промислової переробки.

З матеріалів справи суд встановив, що пальне (балони з пропаном-бутаном), яке стало підґрунтям для виникнення спірних правовідносин, позивач придбаває та використовує виключно для власних потреб при наданні послуг з газової різки частин готових металевих виробів, що є складовою одного із видів діяльності підприємства - механічного оброблення металевих виробів (Код КВЕД 25.62).

Газова різка металу здійснюється шляхом використання газового різака - апарату, що служить для змішування паливного газу з киснем, формування підігрівного полум`я, і подачі до металу, який розрізають струменем різального кисню. При цьому, для розкрою метала таким обладнанням, потрібно по одному балону пропану (є невід`ємною частиною обладнання) та кисню, які є складовими мобільних постів. Балони з киснем та пропаном є паливними баками в обладнанні, яке за умови відсутності будь-якого з балонів функціонувати не буде.

На балансі Одеської філії Товариства з обмеженою відповідальністю «МЕТАЛ ХОЛДІНГ ТРЕЙД» перебуває два різаки для різки металу, що підтверджується актом перевірки та доданою до матеріалів справи довідкою ОФ ТОВ «МЕТАЛ ХОЛДІНГ ТРЕЙД» та відповідно два пропанових балони, по одному для кожного із різаків.

При виникненні виробничої необхідності, ОФ ТОВ «МЕТАЛ ХОЛДІНГ ТРЕЙД» здійснювала замовлення пропану-бутану у ТОВ ФІРМА «КРІОГЕНСЕРВІС», яка здійснювала постачання продукції шляхом заправки придатних до експлуатації порожніх балонів для ОФ ТОВ «МЕТАЛ ХОЛДІНГ ТРЕЙД» відповідно до умов договору поставки пропану-бутану від 13.01.2020 року № ДКР/1082/07, про що свідчать долучені до матеріалів справи копії видаткових та товаро-транспортних накладних: № 2735 від 14.04.2020 (ТТН №Р2735 від 14.04.2020); № 1799 від 13.05.2020 (ТТН №Р1799 від 13.05.2020); № 7292 від 29.07.2020 (ТТН №Р7292 від 29.07.2020); № 4715 від 20.08.2020 (ТТН №Р4715 від 20.08.2020); № 6389 від 28.08.2020 (ТТН №Р6389 від 28.08.2020); № 7042 від 28.10.2020 (ТТН №Р7042 від 28.10.2020); № 4875 від 21.12.2020 (ТТН №Р4875 від 21.12.2020); № 7110 від 29.12.2020 (ТТН №Р7110 від 29.12.2020); № 1351 від 10.03.2021 (ТТН №Р1351 від 10.03.2021); № 5152 від 24.03.2021 (ТТН №Р5152 від 24.03.2021); № 7032 від 31.03.2021 (ТТН №7032 від 31.03.2021); № 3503 від 20.05.2021 (ТТН №Р3503 від 20.05.2021); № 3124 від 19.07.2021 (ТТН №Р3124 від 19.07.2021); № 1833 від 11.08.2021 (ТТН №Р1833 від 11.08.2021), досліджені судом під час розгляду справи.

Згідно із наданих представниками позивача усних пояснень встановлено, що при поставці заправлених газом балонів, ці балони згідно із Журналом обліку прийому та видачі балонів Одеської філії товариства з обмеженою відповідальністю «МЕТАЛ ХОЛДІНГ ТРЕЙД», форма якого затверджена наказом №136 від 26.07.2019 та діє на підприємстві вцілому, передаються відповідальним особам для використання в роботі та одразу підключаються ними до газових різаків на мобільних постах.

Аналогічні дії відбулися і 29 грудня 2020 року, про що свідчать записи № 20 та № 21 в дослідженому судом під час розгляду справи Журналі обліку прийому та видачі балонів Одеської філії Товариства з обмеженою відповідальністю «МЕТАЛ ХОЛДІНГ ТРЕЙД» про прийняття для використання в роботі двох 50-літрових балонів пропану-бутану з підписами відповідальних осіб - ОСОБА_1 та ОСОБА_2 .

Таким чином, 29 грудня 2020 року, одразу після поставки заправлених пропаном-бутаном балонів, вони були прийняті та встановлені відповідальною особою на мобільні пости (обладнання) - газові різаки.

На підставі наданих позивачем до матеріалів справи копій видаткових та податкових накладних, актів здачі-прийняття робіт (надання послуг) суд встановив, що 29 грудня 2020 року Одеською філією Товариства з обмеженою відповідальністю «МЕТАЛ ХОЛДІНГ ТРЕЙД» проведено 45 порізок газом, а вцілому за визначений контролюючим органом в акті перевірки спірний період (з 29.12.2020 по 30.01.2021 року) було виконано 245 порізок газом.

Факт використання скрапленого газу у балонах в обладнанні в період з 29 грудня 2020 по 30 січня 2021 року, підтверджують:

-65 видаткових накладних та акти здачі-прийняття робіт (надання послуг), до яких включено послугу з газової порізки металу: №ООД-0009481 від 29.12.2020; №ООД-0009466 від 29.12.2020; №ООД-0009480 від 29.12.2020; №ООД-0009455 від 29.12.2020; №ООД-0009449 від 29.12.2020; №ООД-0009443 від 29.12.2020; №ООД-0009435 від 29.12.2020; №ООД-0009494 від 30.12.2020; №ООД-0009490 від 30.12.2020; №ООД-0009488 від 30.12.2020; №ООД-0009505 від 31.12.2020; №ООД-0000011 від 11.01.2021; №ООД-0000004 від 11.01.2021; №ООД-0000040 від 12.01.2021; №ООД-0000039 від 12.01.2021; №ООД-0000034 від 12.01.2021; №ООД-0000030 від 12.01.2021; №ООД-0000032 від 12.01.2021; №ООД-0000070 від 13.01.2021; №ООД-0000066 від 13.01.2021; №ООД-0000062 від 13.01.2021; №ООД-0000060 від 13.01.2021; №ООД-0000058 від 13.01.2021; №ООД-0000052 від 13.01.2021; №ООД-0000051 від 13.01.2021; №ООД-0000075 від 14.01.2021; №ООД-0000108 від 15.01.2021; №ООД-0000126 від 16.01.2021; №ООД-0000139 від 18.01.2021; №ООД-0000128 від 18.01.2021; №ООД-0000147 від 19.01.2021; №ООД-0000146 від 19.01.2021; №ООД-0000151 від 19.01.2021; №ООД-0000142 від 19.01.2021; №ООД-0000158 від 20.01.2021; №ООД-0000157 від 20.01.2021; №ООД-0000156 від 20.01.2021; №ООД-0000155 від 20.01.2021; №ООД-0000154 від 20.01.2021; №ООД-0000153 від 20.01.2021; №ООД-0000171 від 21.01.2021; №ООД-0000172 від 21.01.2021; №ООД-0000200 від 22.01.2021; №ООД-0000193 від 22.01.2021; №ООД-0000184 від 22.01.2021; №ООД-0000187 від 22.01.2021; №ООД-0000191 від 22.01.2021; №ООД-0000213 від 25.01.2021; №ООД-0000214 від 25.01.2021; №ООД-0000222 від 25.01.2021; №ООД-0000261 від 26.01.2021; №ООД-0000258 від 26.01.2021; №ООД-0000256 від 26.01.2021; №ООД-0000257 від 26.01.2021; №ООД-0000245 від 26.01.2021; №ООД-0000244 від 26.01.2021; №ООД-0000235 від 26.01.2021; №ООД-0000223 від 26.01.2021; №ООД-0000265 від 27.01.2021; №ООД-0000263 від 27.01.2021; №ООД-0000277 від 28.01.2021; №ООД-0000287 від 29.01.2021; №ООД-0000306 від 29.01.2021; №ООД-0000278 від 29.01.2021; №30 від 12.01.2021; №32 від 12.01.2021; №147 від 19.01.2021; №146 від 19.01.2021.

-60 податкових накладних: №562 від 29.12.2020; №550 від 29.12.2020; №593 від 29.12.2020; №480 від 23.12.2020; №597 від 29.12.2020; №529 від 28.12.2020; №610 від 30.12.2020; №574 від 29.12.2020; №615 від 30.12.2020; №618 від 31.12.2020; №432 від 21.12.2020; №15 від 11.01.2021; №51 від 12.01.2021; №30 від 12.01.2021; №31 від 12.01.2021; №601 від 30.12.2020; №600 від 30.12.2020; №80 від 13.01.2021; №62 від 13.01.2021; №81 від 13.01.2021; №68 від 13.01.2021; №71 від 13.01.2021; №75 від 13.01.2021; №74 від 13.01.2021; №87 від 14.01.2021; №113 від 15.01.2021; №134 від 16.01.2021; №96 від 14.01.2021; №137 від 18.01.2021; №157 від 19.01.2021; №158 від 19.01.2021; №120 від 15.01.2021; №162 від 19.01.2021; №164 від 19.01.2021; №481 від 23.12.2020; №182 від 20.01.2021; №160 від 19.01.2021; №169 від 19.01.2021; №141 від 18.01.2021; №40 від 12.01.2021; №205 від 21.01.2021; №235 від 22.01.2021; №214 від 22.01.2021; №110 від 15.01.2021; №228 від 22.01.2021; №225 від 22.01.2021; №260 від 25.01.2021; №239 від 25.01.2021; №250 від 25.01.2021; №279 від 26.01.2021; №284 від 26.01.2021; №262 від 26.01.2021; №247 від 25.01.2021; №273 від 26.01.2021; №289 від 26.01.2021; №264 від 26.01.2021; №275 від 26.01.2021; №318 від 29.01.2021; №322 від 29.01.2021; №235 від 22.01.2021.

У інших надходжень пропану-бутану на адресу Одеської філії Товариства з обмеженою відповідальністю «МЕТАЛ ХОЛДІНГ ТРЕЙД» у спірний період: з 29.12.2020 по 30.01.2021 року - не було, доказів протилежного суду не надано.

Згідно із тверджень позивача, ОФ ТОВ «МЕТАЛ ХОЛДІНГ ТРЕЙД» не має стаціонарних ємкостей для зберігання пального, а скраплений газ використовується у паливному баку мобільного обладнання (мобільного посту) під час виконання робіт, що виключає його зберігання на території підприємства.

Будь-яких доказів у спростування вказаних обставин відповідач також не надав.

Вказане у своїй сукупності свідчить про факт використання 2-х балонів з пропаном-бутаном, які надійшли на адресу позивача 29 грудня 2020 року, відповідно до видаткової накладної №7110 та товаро-транспортної накладної № Р7110, виключно у власній господарській діяльності при наданні послуг з газової різки металу, шляхом укомплектування 2-х газових різаків.

З аналізу вищевказаних норм чинного законодавства, можна зробити висновок, що зберігання пального в паливних баках транспортних засобів/технічному обладнанні/пристроях не потребує отримання ліцензії на право зберігання пального, оскільки дані резервуари не являються нерухомим майном та не мають чіткої прив`язки до місця (території) згідно з Законом №481/95-ВР.

Щодо посилання відповідача на те, що факт зберігання пального без наявності ліцензії підтверджується тим, що списання пального 2 балонів (42 кг скрапленого газу) пропану- бутану, яке ТОВ ФІРМА «КРІОГЕНСЕРВІС» поставила на адресу Одеської філії Товариства з обмеженою відповідальністю «МЕТАЛ ХОЛДІНГ ТРЕЙД» за видатковою накладною від 29.12.2020 №7110 та товаро-транспортною накладною від 29.12.2020 № Р7110, відбулося за карткою рахунку 203 та накладною-вимогою на відпуск (внутрішнє переміщення) матеріалів від 31.01.2021 № ЦОД-0000001, при цьому будь-яке інше списання за період з 29 грудня 2020 року по 30 січня 2021 року не здійснювалося, суд зазначає таке.

Поставка на адресу ОФ ТОВ «МЕТАЛ ХОЛДІНГ ТРЕЙД» 2 балонів пропану-бутану (50л/21 кг), що підтверджується видатковою накладною від 29.12.2020 №7110, товаро-транспортною накладною від 29.12.2020 № Р7110, а також зареєстрованою постачальником ТОВ ФІРМА «КРІОГЕНСЕРВІС» акцизною накладною форми «П» від 29.12.2020 №388 засвідчує факт придбання пального, але жодним чином не підтверджує факту його зберігання.

Чинним законодавством України не передбачено абсолютне безумовне зобов`язання наявності у осіб, які купують пальне, мати ліцензію на зберігання пального. А лише в тому випадку, якщо такі особи здійснюють господарську діяльність із зберігання пального.

Відповідно до ст. 3 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» від 16.07.1999 №996-XIV бухгалтерський облік є обов`язковим видом обліку, який ведеться підприємством. Фінансова, податкова, статистична та інші види звітності, що використовують грошовий вимірник, ґрунтуються на даних бухгалтерського обліку.

Бухгалтерській облік та фінансова звітність ґрунтуються на принципі повного висвітлення, що означає, що фінансова звітність повинна містити всю інформацію про фактичні та потенційні наслідки господарських операцій та подій, здатних вплинути на рішення, що приймаються на її основі (ст. 4 Закону №996-XIV).

Вказані норми діючого законодавства унормовують обов`язковість відображення будь-якої господарської операції в бухгалтерському обліку, а це, в свою чергу, обумовлює відображення залишків пального у відомості підприємства.

Приписи ст. 44 Податкового кодексу України закріплюють обов`язок платників податків вести облік доходів, витрат та інших показників, пов`язаних з визначенням об`єктів оподаткування на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов`язаних з обчисленням і оплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством.

Тобто, такі дії підприємства (фіксація господарських операцій на підставі первинних документів в регістрах) є виконанням приписів наведених норм законодавства, тому посилання відповідача як на доказ порушення ОФ ТОВ «МЕТАЛ ХОЛДІНГ ТРЕЙД» положень Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального» є передчасним, оскільки лише факт наявності пального в картці субрахунку 203 не може однозначно посвідчувати факт його зберігання у розумінні вказаного Закону.

Не відображення щоденного використання газу в бухгалтерському обліку, а саме в картці субрахунку 203 не свідчить про зберігання палива у місці, на яке відсутня відповідна ліцензія, поза межами обладнання газових різаків.

Згідно із долучених до матеріалів справи письмових пояснень головного бухгалтера Одеської філії Товариства з обмеженою відповідальністю «МЕТАЛ ХОЛДІНГ ТРЕЙД» ОСОБА_3 списання пропану-бутану з балансу Одеської філії Товариства з обмеженою відповідальністю «МЕТАЛ ХОЛДІНГ ТРЕЙД» здійснюється днем видачі балонів відповідальним особам для підключення їх до обладнання на підставі відомостей, внесених до Журналу обліку прийому та видачі балонів, шляхом заповнення типових форм картки рахунку 203 та накладної-вимоги на відпуск (внутрішнє переміщення) матеріалів в програмному забезпеченні 1-С:Підприємство. Проте, при надходженні пропану-бутану 29.12.2020 року, закриваючи звітний період в грудні 2020 року на перетині 2020 2021 років, при заповненні вищевказаних типових форм документів нею було допущено помилку: замість 29.12.2020 року, вона вказала дату 31.01.2021, яка не відповідає даті видачі та підключення балонів до газових різаків відповідно до Журналу обліку прийому та видачі балонів.

Суд встановив, що 20 грудня 2021 року позивач, згідно із приписами п. 4.2. розділу 4 «Виправлення помилок у первинних документах та облікових регістрах» Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого Наказом Міністерства фінансів України № 88 від 24.05.1995, за яким помилки в первинних документах, облікових регістрах і звітності, що створені ручним способом, виправляються способом «червоного сторно», додаткових бухгалтерських проведень або коректурним способом, відповідно до якого неправильний текст або цифри закреслюються і над закресленим надписується правильний текст або цифри, виправив та надав разом із запереченнями на акт перевірки виправлені картку рахунок 203 і накладну-вимогу на відпуск (внутрішнє переміщення) матеріалів від 29.12.2020 № ЦОД-0000001.

Згідно із доданих до матеріалів справи показників фінансової звітності ТОВ «МЕТАЛ ХОЛДІНГ ТРЕЙД» за 2020 рік допущена головним бухгалтером Одеської філії Товариства з обмеженою відповідальністю «МЕТАЛ ХОЛДІНГ ТРЕЙД» ОСОБА_3 помилка є несуттєвою та не впливає на фінансовий результат.

Суд звертає увагу, що для оцінки наявності в діях суб`єкта господарювання складу правопорушення у вигляді здійснення діяльності зі зберігання пального без отримання відповідної ліцензії, з`ясуванню підлягають місце та спосіб його зберігання, мета придбання, технічні характеристики використаних для цього споруд (обладнання, ємностей), обсяги споживання, закупівлі та обставини використання пального. Ці обставини складають об`єктивну та суб`єктивну сторони правопорушення. Сам по собі факт наявності «на балансі» у суб`єкта господарювання невикористаного пального не є достатньою обставиною для його кваліфікації як зберігання пального без отримання відповідної ліцензії.

Аналогічну за своїм змістом позиціювикладено у постанові Верховного Суду від 31 травня 2022 року у справі № 540/4291/20.

Дослідивши зміст акта перевірки, суд зробив виснвок, що з нього не можливр встановити порушення позивачем ст. 15 Закону №481/95-ВР. Суть фактичної перевірки у спірних правовідносинах полягає у безпосередньому встановленні працівниками контролюючого органу зберігання суб`єктом господарювання пального у місці, на яке такий суб`єкт не отримав відповідної ліцензії. Однак окрім твердження про придбання, отримання ТОВ «МЕТАЛ ХОЛДІНГ ТРЕЙД» пропану-бутану у ТОВ ФІРМА «КРІОГЕНСЕРВІС» загальним обсягом 2 балони 42 кг (76 літрів приведених до температури 150 С), в акті перевірки відсутні встановлені обставини зберігання такого пального та місця його зберігання: у приміщенні (складі) чи на відкритому повітрі; яким чином таке пальне зберігалось, в яких ємностях, тарах, обладнанні, тощо. Наведене доводить, що акт перевірки не відповідає вимогам систематизованого, чіткого, об`єктивного та повного викладу фактів виявлених порушень законодавства.

Згідно із вимогами ч. 2 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Відповідач, як суб`єкт владних повноважень, не надав суду достатніх та беззаперечних доказів, які б підтверджували викладені в акті перевірки висновки щодо здійснення зберігання позивачем пального без наявності відповідної ліцензії, взагалі не з`ясував обставин фізичного зберігання позивачем пального у спірних правовідносинах, з врахуванням напрямків господарської діяльності позивача і наявного у його користуванні обладнання та допустив помилкове ототожнення господарської операції із придбання пального із фізичним зберіганням пального.

Частиною 5 ст. 242 Кодексу адміністративного судочинства України, передбачено, що при виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин суд враховує висновки щодо застосування норм права, викладені в постановах Верховного Суду.

Згідно із ч. 6 Закону України «Про судоустрій і статус суддів» від 02.06.2016 № 1402-VIII висновки щодо застосування норм права, викладені у постановах Верховного Суду, враховуються іншими судами при застосуванні таких норм права.

Відповідно до правового висновку Верховного Суду, викладеного у постанові у справі №540/4291/20 (адміністративне провадження №К/9901/34873/21), зберігання пального нерозривно пов`язане із наявністю у суб`єкта господарювання споруд та/або обладнання, та/або ємностей, що використовуються для зберігання пального на праві власності або користування (місця зберігання пального). Наявність у суб`єкта господарювання обов`язку з отримання ліцензії на право здійснення діяльності зі зберігання пального, яка опосередковується придбанням та використанням суб`єктом господарювання пального для задоволення своїх власних виробничих потреб при провадженні його господарської діяльності (не пов`язаної з метою отримання доходу від зберігання пального як виду економічної діяльності) залежить саме від наявності у суб`єкта господарювання місця зберігання пального, яке за своїми ознаками (характеристиками) відповідає визначенню «акцизного складу» та/або «акцизного складу пересувного», незалежно від того чи зареєстрований такий суб`єкт платником акцизного податку, розпорядником акцизного складу та/або наявністю підстав для реєстрації такого місця як акцизного складу. Відповідно, у випадку, якщо наявне у суб`єкта господарювання місце зберігання пального відповідає ознакам, які Податковий кодекс України встановлює як виключення з визначення «акцизного складу» та/або «акцизного складу пересувного», такий суб`єкт не має обов`язку отримувати ліцензію на право зберігання пального у такому місці.

Згідно зі встановленими обставинами у цій справі, ТОВ «МЕАТЛ ХОЛДІНГ ТРЕЙД» (ОФ ТОВ «МЕТАЛ ХОЛДІНГ ТРЕЙД») є кінцевим споживачем придбаного у ТОВ ФІРМА «КРІОГЕНСЕРВІС» 2-х балонів загальним обсягом 42 кг (76 літрів, приведених до температури 150 С) скрапленого газу (пропан або суміш пропану з бутаном), яке використовувалося виключно для власних потреб-надання послуг з газової різки металу, шляхом підключення балонів (в якості паливних баків) до обладнання-газових різаків.

За своїм змістом такі балони відповідають ознакам, які Податковий кодекс України встановлює як винятки з понять «акцизний склад» та/або «акцизний склад пересувний»: їх місткість не перевищує 200 кубічних метрів, ТОВ «МЕТАЛ ХОЛДІНГ ТРЕЙД» отримує протягом календарного року пальне в обсягах, що не перевищують 1000 кубічних метрів, та використовує пальне виключно для потреб власного споживання і не здійснює операцій з реалізації та зберігання пального іншим особам (протилежні обставини відповідачем не доводились); такі балони використовуються в якості паливних баків, як ємність для зберігання пального безпосередньо в обладнанні чи пристрої.

За таких обставин, діяльність ТОВ «МЕТАЛ ХОЛДІНГ ТРЕЙД» (ОФ ТОВ «МЕТАЛ ХОЛДІНГ ТРЕЙД») не підпадає під визначення «зберігання пального», яка підпадає під вимоги ліцензування у розумінні Закону №481/95-ВР, відповідно, ТОВ «МЕТАЛ ХОЛДІНГ ТРЕЙД» не мало обов`язку отримувати ліцензію для здійснення такої діяльності.

Оцінивши докази, які є у справі в їх сукупності, суд вважає, що податкове повідомлення-рішення від 20.02.2023 року №147/32-00-07-08-20 не відповідає вимогам ст. 2 Кодексу адміністративного судочинтсва України, тому є протиправним та підлягає скасуванню.

Відтак позовні вимоги ТОВ «МЕТАЛ ХОЛДІНГ ТРЕЙД» є обґрунтованими та підлягають задоволенню в повному обсязі.

Ухвалою від 15.06.2023 року суд вніс описку в резолютивну та описову частину рішення від 08 червня 2023 року у справі № 160/4810/23, з підстав допущення технічної помилки (описки) в п.2 прохальної частини позову та при оголошенні, а в подальшому і при виготовлені, 08 червня 2023 року вступної та резолютивної частини рішення у справі № 160/4810/23, де помилково зазначено дата та номер податкового повідомлення-рішення, а саме: «від 17.01.2022 № 877/15-32-09-04».

Згідно із ч. 1 ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Позивачем при зверненні до суду понесені судові витрати, пов`язані зі сплатою судового збору в розмірі 2684,00 грн.

Оскільки позовну заяву задоволено, сплачений судовий збір за подання позову до суду в сумі 2684,00 грн. підлягає відшкодуванню на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань Східного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків.

Керуючись ст. 139, 241-246, 255, 195 , Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

Позовну заяву Товариства з обмеженою відповідальністю «МЕТАЛ ХОДІНГ ТРЕЙД» (03039, м. Київ, Саперно-Слобідський проїзд, буд. 4, код ЄДРПОУ 37412768) до Східного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків (49031, м. Дніпро, пр-т. Олександра Поля, буд. 57, код в ЄДРПОУ 43968079) про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення - задовольнити повністю.

Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Східного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків від 20.02.2023 року №147/32-00-07-08-20.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Східного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків (49031, м. Дніпро, пр-т. Олександра Поля, буд. 57, код в ЄДРПОУ 43968079) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «МЕТАЛ ХОДІНГ ТРЕЙД» (03039, м. Київ, Саперно-Слобідський проїзд, буд. 4, код ЄДРПОУ 37412768) судові витрати у розмірі 2 684,00 грн. (дві тисячі шістсот вісімдесят чотири гривні 00 копійок).

Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в строки, передбачені статтею 295 Кодексу адміністративного судочинства України.

Повний текст рішення суду складений 15 червня 2023 року.

Суддя С.В. Ніколайчук

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення08.06.2023
Оприлюднено19.06.2023
Номер документу111591009
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них

Судовий реєстр по справі —160/4810/23

Ухвала від 24.06.2024

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Ніколайчук Світлана Василівна

Ухвала від 10.06.2024

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Ніколайчук Світлана Василівна

Ухвала від 20.05.2024

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Ніколайчук Світлана Василівна

Ухвала від 09.11.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Ханова Р.Ф.

Ухвала від 04.10.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Пасічник С.С.

Постанова від 12.09.2023

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Шлай А.В.

Ухвала від 22.08.2023

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Шлай А.В.

Ухвала від 13.07.2023

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Шлай А.В.

Ухвала від 13.07.2023

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Шлай А.В.

Ухвала від 15.06.2023

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Ніколайчук Світлана Василівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні