Ухвала
від 13.06.2023 по справі 380/12068/21
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

справа №380/12068/21

У Х В А Л А

про відстрочення виконання судового рішення

13 червня 2023 року

Львівський окружний адміністративний суд в складі:

головуючого-суддіКухар Н.А.

секретаря судового засідання Малісевич М.В.

за участю:

представника позивача Герасимчук Ю.Ю.

представника відповідача (заявника) Максимів О.Й.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Львові заяву представника відповідача про відстрочення виконання рішення суду у справі за позовом Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Львівській області до Малого приватного підприємства "Мак" про зупинення експлуатації будівлі,-

в с т а н о в и в:

Рішенням Львівського окружного адміністративного суду від 14 вересня 2021 року позов Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Львівській області задоволено частково зупинено експлуатацію будівлі Малого приватного підприємства «Мак» за адресою: Україна, 82100, Львівська область, м. Дрогобич, вул. Хмельницького, 37, до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки;в решті позовних вимог відмовлено.

Не погодившись з рішенням суду першої інстанції, МПП «Мак» подало апеляційну скаргу, в якій через неправильне застосування норм матеріального та порушення норм процесуального права просить його скасувати та прийняти постанову, якою відмовити позивачу у задоволенні позовних вимог.

Постановою Восьмого апеляційного адміністративного суду від 16 лютого 2022 року

апеляційну скаргу Малого приватного підприємства «МАК» залишено без задоволення, а рішення Львівського окружного адміністративного суду від 14 вересня 2021 року по справі №380/12068/21 - без змін.

Ухвалою Львівського окружного адміністративного суду від 26 травня 2022 року заяву МПП «МАК» про відстрочення виконання судового рішення задоволено - відстрочено виконання рішення Львівського окружного адміністративного суду від 14 вересня 2021 року у справі №380/12068/21 за позовом Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Львівській області до Малого приватного підприємства "Мак" про зупинення експлуатації будівлі; відстрочено виконання судового рішення від 14.09.2021 року у справі №380/12068/21 до припинення чи скасування воєнного стану на території України та на 30 днів після його закінчення (скасування), але не більше одного року з дня ухвалення даного рішення суду.

Ухвалою Львівського окружного адміністративного суду від 30 вересня 2022 року відмовлено у задоволенні заяви МПП «МАК» про відстрочення виконання судового рішення.

Представник відповідача подав заяву про відстрочення виконання рішення суду на час дії правового режиму воєнного стану в Україні та на 30 днів після його закінчення (скасування), але не більше, ніж на 1 (один) рік з моменту винесення такого рішення. В обґрунтування заяви вказує, що в період з 04.08.2021 по 05.08.2021 ДСНС повторно проведено перевірку, за результатами якої виявлено 10 порушень вимог пожежної безпеки, про що складено Акт за результатами проведення планової перевірки щодо дотримання суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки №34 від 05.08.2021. На підтвердження дотримання вимог пожежної безпеки МПП «МАК» слугують: експертний висновок ТОВ « 100 Сервіс» з огляду та обстеження протипожежного стану від 01.10.2021№033-2021, яким встановлено: «порушень вимог діючих протипожежних норм та правил, що можуть спричинити пожежі або перешкоди евакуації людей при пожежі не виявлено»; аудиторським висновком міжнародної аудиторської компанії SGS щодо діяльності МПП «МАК» у тому числі стосовно дотримання вимог у сфері охорони праці та пожежної безпеки за міжнародними стандартами.

Водночас постановою Кабінету Міністрів України від 13.03.2022 №303 «Про припинення заходів державного нагляду (контролю) і державного ринкового нагляду в умовах воєнного стану» (зі змінами) припинено проведення планових та позапланових заходів державного нагляду (контролю) і державного ринкового нагляду на період воєнного етану, введеного Указом Президента України від 24.02.2022 №64 «Про введення воєнного стану в Україні». Таким чином, в МПП «МАК» відсутня можливість надати ДВС докази усунення порушень вимог пожежної безпеки, а саме відповідний акт, складений ДСНС за результатами здійснення позапланового заходу державного нагляду, оскільки проведення ДСНС перевірок під час дії правового режиму воєнного стану - припинено. А тому, виконання цього судового рішення зводиться до зупинення експлуатації будівлі МПП «МАК» без процесуальної можливості відновити її експлуатацію до закінчення (скасування) воєнного стану у порядку і спосіб, передбачений законодавством.

В судовому засіданні 13 червня 2023 року представник відповідача (заявника) заяву про відстрочення виконання рішення суду на час дії правового режиму воєнного стану в Україні та на 30 днів після його закінчення (скасування), але не більше, ніж на 1 (один) рік з моменту винесення такого рішення, підтримала.

Представник позивача заперечив проти відстрочення виконання рішення Львівського окружного адміністративного суду від 14 вересня 2021 року.

При розгляді заяви представника відповідача про відстрочення виконання судового рішення, суд керується наступним.

У відповідності до ч. 2 ст. 14 Кодексу адміністративного судочинства України судові рішення, що набрали законної сили, є обов`язковими до виконання всіма органами державної влади, органами місцевого самоврядування, їх посадовими та службовими особами, фізичними і юридичними особами та їх об`єднаннями на всій території України.

Питання відстрочення виконання судового рішення в адміністративній справі регулюються ст.378 Кодексу адміністративного судочинства України.

Відповідно до ч.1 ст.378 Кодексу адміністративного судочинства України за заявою сторони суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, може відстрочити або розстрочити виконання рішення, а за заявою стягувача чи виконавця (у випадках, встановлених законом), - встановити чи змінити спосіб або порядок його виконання. Питання про відстрочення або розстрочення виконання, зміну чи встановлення способу і порядку виконання судового рішення може бути розглянуто також за ініціативою суду.

Відповідно до частини 2 статті 378 Кодексу адміністративного судочинства України заява про встановлення або зміну способу або порядку виконання, відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення розглядається у десятиденний строк з дня її надходження у судовому засіданні з повідомленням стягувача та боржника. Неприбуття у судове засідання осіб, які були належним чином повідомлені про дату, час і місце розгляду справи, не перешкоджає судовому розгляду.

Підставою для встановлення або зміни способу або порядку виконання, відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення є обставини, що істотно ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим (ч.3 ст.378 Кодексу).

Згідно ч.4 ст.378 Кодексу адміністративного судочинства України вирішуючи питання про відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення, суд також враховує:

1) ступінь вини відповідача у виникненні спору;

2) щодо фізичної особи - тяжке захворювання самої особи або членів її сім`ї, її матеріальне становище;

3) стихійне лихо, інші надзвичайні події тощо.

Із системного аналізу даної норми видно, що підставою для відстрочення/розстрочення виконання рішення є звернення особи із заявою до суду про відстрочення/розстрочення з обумовленням причин неможливості виконати судове рішення у встановлений законом строк, тобто за доведеністю обставин, що ускладнюють його виконання, або роблять його неможливим.

Вказана норма не містить конкретного переліку обставин для відстрочення/розстрочення виконання судового рішення, а лише встановлює критерії для їх визначення у вигляді істотного ускладнення виконання рішення або неможливості його виконання.

Вирішуючи питання про відстрочення/розстрочення виконання рішення, суд із певною свободою розсуду повинен враховувати ступінь вини кожної сторони у виникненні спору, наявність надзвичайних непереборних подій тощо.

Питання розстрочення або відстрочення рішення суду знаходяться в площині процесуального права. Разом із тим підстави, а саме наявність обставин, що ускладнюють виконання судового рішення (відсутність коштів, наявність надзвичайних непереборних подій тощо), залежать від предмету спору. В частині правової оцінки наданих заявником доказів суд повинен дослідити питання про те, чи достатньо наведених заявником обставин для прийняття рішення про відстрочення виконання судового рішення.

Згідно ч.1 ст.77 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених ст.78 цього Кодексу.

У постанові від 06.12.2019 у справі №2а/0570/6531/2011 Верховний Суд дійшов висновку, що відстрочення в розумінні зазначеної норми закону є відкладенням чи перенесенням дати виконання рішення на новий строк, який визначається адміністративним судом, та допускається у виняткових випадках, залежно від обставин справи. Підставою для відстрочення можуть бути конкретні існуючі, об`єктивні, виключні обставини, що ускладнюють виконання судового рішення у встановлений строк або фактично унеможливлюють таке.

При розгляді заяв щодо відстрочення виконання судового рішення необхідно виходити з міркувань доцільності та об`єктивної необхідності надання саме таких строків відтермінування виконання рішення в цілому. Наявність підстав для відтермінування має бути доведена боржником. Строки відтермінування знаходяться у прямій залежності від обставин, що викликають необхідність надання додаткового строку для повного виконання рішення суду. Надання такого не може створювати занадто або безпідставно привілейовані умови для боржника, натомість повинне базуватися на принципах співмірності і пропорційності з метою забезпечення балансу прав і законних інтересів стягувачів і боржників.

Указом Президента України від 24.02.2022 № 64/202, затвердженим Законом України від 24.02.2022 №2102-IX, в Україні введено воєнний стан із 05 години 30 хвилин 24 лютого 2022 року строком на 30 діб, який в подальшому неодноразово продовжувався. Зокрема, останнім Указом Президента України "Про продовження строку дії воєнного стану в Україні" №58/2023 від 6 лютого 2023 року, продовжено строк дії воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 19 лютого 2023 року строком на 90 діб.

Таким чином, як на дату ухвалення рішення у цій справі так і на даний час на території України діє воєнний стан, правовий режим якого визначається Законом України від 12.05.2015 № 389-VIII.

Відповідно до статті 1 Закону України "Про правовий режим воєнного стану" воєнний стан - це особливий правовий режим, що вводиться в Україні або в окремих її місцевостях у разі збройної агресії чи загрози нападу, небезпеки державній незалежності України, її територіальній цілісності та передбачає надання відповідним органам державної влади, військовому командуванню, військовим адміністраціям та органам місцевого самоврядування повноважень, необхідних для відвернення загрози, відсічі збройної агресії та забезпечення національної безпеки, усунення загрози небезпеки державній незалежності України, її територіальній цілісності, а також тимчасове, зумовлене загрозою, обмеження конституційних прав і свобод людини і громадянина та прав і законних інтересів юридичних осіб із зазначенням строку дії цих обмежень.

Заявник просить відстрочити виконання рішення суду до закінчення воєнного стану в Україні. При цьому зазначає, що Головним управлінням Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Львівській області в період з 04.08.2021 по 05.08.2021 проведено позапланову перевірку МПП «МАК» за результатами якої виявлено 10 порушень вимог пожежної безпеки, про що складено Акт за результатами проведення планової перевірки щодо дотримання суб`єктом господарювання вимог законодавства в сфері техногенної та пожежної безпеки №34 від 05.08.2021 року. На підтвердження дотримання вимог пожежної безпеки МПП «МАК» слугують: експертний висновок ТОВ « 100 Сервіс» з огляду та обстеження протипожежного стану від 01.10.2021 №033-2021, яким встановлено: «порушень вимог діючих протипожежних норм та правил, що можуть спричинити пожежі або перешкоди евакуації людей при пожежі не виявлено»; аудиторським висновком міжнародної аудиторської компанії SGS щодо діяльності МПП «МАК» у тому числі стосовно дотримання вимог у сфері охорони праці та пожежної безпеки за міжнародними стандартами.

Таким чином наведені обставини вказують на те, що дії МПП «МАК» спрямовані на виконання рішення Львівського окружного адміністративного суду від 14 вересня 2021 року у справі №380/12068/21 у повному обсязі.

Щодо твердження представника позивача про можливість провести позапланову перевірку МПП «МАК», то суд зазначає, що постановою Кабінету Міністрів України від 13.03.2022 №303 «Про припинення заходів державного нагляду (контролю) і державного ринкового нагляду в умовах воєнного стану» (зі змінами) припинено проведення планових та позапланових заходів державного нагляду (контролю) і державного ринкового нагляду на період воєнного етану, введеного Указом Президента України від 24.02.2022 №64 «Про введення воєнного стану в Україні».

Враховуючи, що МПП «МАК» усунуто більшу частину порушень а також з огляду на неможливість проведення позивачем позапланової перевірки, суд дійшов висновку про наявність підстав для надання додаткового строку виконання судового рішення в цій справі.

Відповідно до ч.5 ст.378 Кодексу адміністративного судочинства України, відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення не може перевищувати одного року з дня ухвалення рішення, ухвали, постанови.

З урахуванням зазначеного, суд вважає, що заяву МПП «МАК» про відстрочення виконання рішення суду слід задоволити частково.

На підставі ст.ст. 241-243, 248, 378 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

у х в а л и в:

Заяву МПП «МАК» про відстрочення виконання судового рішення задоволити частково.

Відстрочити виконання рішення Львівського окружного адміністративного суду від 14 вересня 2021 року про зупинення експлуатації будівлі на час дії воєнного стану в Україні та на 30 днів після його закінчення, але не більше, ніж на півроку до 13.12.2023 року.

Ухвала набирає законної сили негайно після її проголошення.

Ухвала може бути оскаржена. Апеляційна скарга на ухвалу суду подається протягом п`ятнадцяти днів з дня її проголошення. Апеляційна скарга подається безпосередньо до Восьмого апеляційного адміністративного суду.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини ухвали суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Повний текст ухвали виготовлено та підписано 16.06.2023 року.

СуддяКухар Н.А.

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення13.06.2023
Оприлюднено19.06.2023
Номер документу111592769
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяЗаява про відстрочку або розстрочку виконання судового рішення

Судовий реєстр по справі —380/12068/21

Постанова від 23.08.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Курилець Андрій Романович

Ухвала від 23.08.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Курилець Андрій Романович

Ухвала від 27.07.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Курилець Андрій Романович

Ухвала від 27.07.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Курилець Андрій Романович

Ухвала від 19.07.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Курилець Андрій Романович

Ухвала від 29.06.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Курилець Андрій Романович

Ухвала від 13.06.2023

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Кухар Наталія Андріївна

Ухвала від 30.09.2022

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Кухар Наталія Андріївна

Ухвала від 25.05.2022

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Кухар Наталія Андріївна

Постанова від 16.02.2022

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Кухтей Руслан Віталійович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні