ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
15 червня 2023 року Справа № 160/18073/21 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого суддіСидоренко Д.В. за участі секретаря судового засіданняДидочкіній О.А. за участі: представника позивача представника відповідача Курочкіна І.С. Трубачова І.Ю. розглянувши в режимі відеоконференції у відкритому судовому засіданні у місті Дніпро адміністративну справу за позовною заявою Товариства з обмеженою відповідальністю «ДОНБАСЬКЕ ПРОМИСЛОВО-ТРАНСПОРТНЕ ПІДПРИЄМСТВО» до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень,-
Обставини справи: 04.10.2021 року до Дніпропетровського окружного адміністративного суду надійшов позов Товариства з обмеженою відповідальністю «ДОНБАСЬКЕ ПРОМИСЛОВО-ТРАНСПОРТНЕ ПІДПРИЄМСТВО» до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області, в якому позивач просить суд:
- визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення форми В4 від 11.06.2021 №0086150723, відповідно до якого ТОВ ДОНПРОМТРАНС зменшено розмір від`ємного значення суми податку на додану вартість на суму 2781890,00 грн.;
- визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення форми Р від 11.06.2021 №0086170723, відповідно до якого ТОВ ДОНПРОМТРАНС збільшено суму грошового зобов`язання за платежем податок на додану вартість на суму 2744902,50 грн., з яких збільшено податкові зобов`язання на суму 2195922 грн., за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами) 548980,50 грн.
В обґрунтування правової позиції, з урахуванням позовної заяви (уточненої) про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень рішень від 01.05.2023р., позивач зазначає, що вважає спірні податкові повідомлення рішення необґрунтованими, протиправними, складеними з порушенням вимог діючого законодавства України та такими, що порушують права та законні інтереси товариства як платника податку, оскільки операції з придбання та отримання придбаних товарно матеріальних цінностей у контрагентів ТОВ Трансметиз, ТОВ Укртансметиз, ТОВ Об`єднання ВЕК та ТОВ Альфакомпані, є підтвердженими первинними та товаросупровідними документами. Також позивач посилається на проведення перевірки з порушенням вимог щодо заборони проведення перевірок, встановлених п.52-2 підрозд.10 розд. ХХ ПК України.
Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 11.10.2021 року відкрито провадження у справі за правилами загального позовного провадження, та призначено справу до розгляду у підготовчому засіданні.
27.10.2021 від Головного управління ДПС у Дніпропетровській області надійшов відзив на позов, згідно якого відповідач просить відмовити у задоволені адміністративного позову у повному обсязі. В обґрунтування правової позиції відповідач зазначає, що у ході проведення перевірки по взаємовідносинам з контрагентами ТОВ Трансметиз, ТОВ Укртансметиз, ТОВ Об`єднання ВЕК та ТОВ Альфакомпані, встановлено не тільки недоліки в документах, а також не можливість підтвердити надходження, зберігання, навантаження, походження товарно-матеріальних цінностей.
16.11.2021 року від позивача надійшла відповідь на відзив.
Ухвалами суду від 11.01.2022р. призначено судову економічну експертизу, проведення якої доручено Дніпропетровському науково-дослідному інституту судових експертиз та зупинено провадження у справі.
21.12.2022 року на електронну пошту Дніпропетровського окружного адміністративного суду до суду від судового експерта Дніпропетровського науково-дослідному інституту судових експертиз надійшло письмове клопотання про надання додаткових матеріалів, необхідних для виконання експертизи.
Ухвалою суду від 29.12.2022р. поновлено провадження у адміністративній справі №160/18073/21 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «ДОНБАСЬКЕ ПРОМИСЛОВО-ТРАНСПОРТНЕ ПІДПРИЄМСТВО» до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень; призначено клопотання судового експерта Дніпропетровського науково-дослідному інституту судових експертиз до розгляду у підготовчому засіданні; запропоновано Товариству з обмеженою відповідальністю «ДОНБАСЬКЕ ПРОМИСЛОВО-ТРАНСПОРТНЕ ПІДПРИЄМСТВО» додаткові матеріали, необхідні для виконання експертизи (оригінали або належним чином завірені копії), а саме: відомості бухгалтерського обліку по рахунках 631, 311, 2011 та інші, що відображають отримання, оплату, використання у господарській діяльності ТМЦ придбаних у контрагентів ТОВ "Трансметиз", ТОВ "Укртрансметиз", ТОВ "Об`єднання "ВЕК" та ТОВ "Альфакомпані" на загальні суми 2475444,68 грн., 6430827,89 грн., 915666,18 грн. та 15067118,00 грн. відповідно.
17.01.2023р. від позивача надійшло клопотання про залучення доказів до матеріалів справи.
Ухвалою суду від 17.01.2023р. зупинено провадження у справі, до одержання результатів експертного дослідження.
16.03.2023р. від Дніпропетровського науково-дослідного інституту судових експертиз надійшов висновок судово-економічної експертизи №646/647-22 від 03.03.2023 року разом із матеріалами справи.
Ухвалою суду від 21.03.2023р. поновлено провадження у адміністративній справі №160/18073/21 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «ДОНБАСЬКЕ ПРОМИСЛОВО-ТРАНСПОРТНЕ ПІДПРИЄМСТВО» до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень та призначено справу до розгляду у підготовчому засіданні.
03.05.2023р. до суду подана уточнена позовна заява в частині доповнення підстав позову.
17.05.2023р. відповідачем подано відзив на позовну заяву, з урахуванням уточненого позову, щодо наявності повноважень ГУ ДПС у Дніпропетровській області на призначення та проведення перевірки.
Ухвалою суду від 18.05.2023р. закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду по суті на 15 червня 2023р. о 10 год. 00 хв.
В судовому засіданні представники сторін підтримали власні правові позиції в повному обсязі.
Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення представників сторін, всебічно і повно з`ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд,-
ВСТАНОВИВ:
19.03.2021р. Головним управлінням ДПС у Дніпропетровській області прийнято наказ «Про проведення документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ «ДОНБАСЬКЕ ПРОМИСЛОВО-ТРАНСПОРТНЕ ПІДПРИЄМСТВО» №1346-п, згідно якого наказано провести документальну позапланову виїзну перевірку ТОВ «ДОНБАСЬКЕ ПРОМИСЛОВО-ТРАНСПОРТНЕ ПІДПРИЄМСТВО» з 19.03.2021 тривалістю 10 робочих днів. Перевірку провести з питань дотримання вимог податкового законодавства України з податку на додану вартість по взаємовідносинам з ТОВ "Альфакомпані" за період з 01.04.2019 по 31.10.2019, ТОВ "Об`єднання "ВЕК" за період з 01.11.2019 по 30.11.2019, ТОВ "Укртрансметиз" за період з 01.04.2019 по 30.04.2019 та з 01.07.219 по 31.08.2109, ТОВ "Трансметиз" за період з 01.01.2019 по 31.01.2019.
В констатуючій частині наказу зазначено, що він прийнятий на підставі п.19-1 ст.19, п.п.20.1.4 п.20.1 ст.20, п.п 75.1.2 п.75.1 ст.75, п.п78.1.1, п.п.78.1.4 п.78.1, ст.78, п.82.2 ст.82 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року №2755-VI, постанови Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2021 року №89.
В період з 22.03.2021р. по 02.04.2021р. проведено документальну позапланову виїзну перевірку ТОВ «ДОНБАСЬКЕ ПРОМИСЛОВО-ТРАНСПОРТНЕ ПІДПРИЄМСТВО», за наслідками якого складено Акт від 09.04.2021 року №1202/04-36-07-23/31366355.
Згідно висновків вказаного акту перевірки встановлені наступні порушення:
1. п.44.1 статті 44, п.198.1, п.198.3, ст.198 Податкового кодексу України» №2755-VI від 02.12.2010, та п.1, п.2 ст.9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» від 16.07.1999 року №996-ХІ та п.п.2.1, 2.2, 2.4, 2.15, 2.16, Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затверджене наказом Міністерства фінансів України від 24.05.1995 року №88, таким чином ТОВ «Донпромтранс» занижено податок на додану вартість за період з 01.01.2019 по 30.11.2019 у сумі 2195922 грн., у тому числі:
-Січень 2109 495089 грн.;
-Квітень 2019 995070 грн.;
-Травень 2019 705763 грн.
Зменшено суми від`ємного значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду (рядок 19.1 + рядок 20.3 декларації) (переноситься до рядка 16.1 декларації наступного звітного (податкового) періоду) на загальну суму 2781890 грн., в тому числі:
-за червень 2019 року 254353 грн.,
-за липень 2019 року 792967 грн.,
-за серпень 2019 року 847467 грн.,
-за вересень 2019 року - 498527 грн.,
-за жовтень 2019 року 143172 грн.,
-за листопад 2019 року 245404 грн.
На підставі вказаного акту перевірки відповідачем 11.06.2021р. прийнятті наступні податкові повідомлення рішення:
-№0086150723, яким зменшено розмір від`ємного значення суми податку на додану вартість в розмірі 2781890,00 грн. за звітний (податковий) період, за який подано декларацію 11.2019.
-№0086170723, яким збільшено суму за платежем податок на додану вартість на 2195922 грн. та застосовано штрафні (фінансові) санкції (штрафи) на суму 548980,50 грн.
Листом вих.№21310/6/99-00-05-01-05-06 від 16.09.2021 ДПС України повідомило ТОВ «ДОНБАСЬКЕ ПРОМИСЛОВО-ТРАНСПОРТНЕ ПІДПРИЄМСТВО» про те, що ДПС України залишає без змін ППР ГУ ДПС у Дніпропетровській області від 11.06.2021 №0086170723, №0086150723, а скаргу без задоволення.
В подальшому, не погоджуючись із вказаними податковими повідомленням-рішенням, позивач звернувся до суду з даним позовом.
Вирішуючи заявлений спір по суті, суд виходить із наступного.
Відповідно до статті 1 Податкового кодексу України, відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.
Відповідно статті 20 Податкового кодексу України, контролюючі органи мають право проводити відповідно до законодавства перевірки і звірки платників податків (крім Національного банку України), у тому числі після проведення процедур митного контролю та/або митного оформлення.
Приписами п.81.1 ст.81 Податкового кодексу України визначено, що посадові особи контролюючого органу мають право приступити до проведення документальної виїзної перевірки, фактичної перевірки за наявності підстав для їх проведення, визначених цим Кодексом, та за умови пред`явлення або надіслання у випадках, визначених цим Кодексом, таких документів: - направлення на проведення такої перевірки; - копії наказу про проведення перевірки; - службового посвідчення осіб, які зазначені в направленні на проведення перевірки.
Згідно з п.78.1. ст.78 Податкового кодексу України визначено, що документальна позапланова перевірка здійснюється за наявності хоча б однієї з таких підстав, зокрема:
78.1.1. отримано податкову інформацію, що свідчить про порушення платником податків валютного, податкового законодавства, законодавства у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення та іншого не врегульованого цим Кодексом законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, якщо платник податків не надасть пояснення та їх документальні підтвердження на обов`язковий письмовий запит контролюючого органу, в якому зазначаються порушення цим платником податків відповідно валютного, податкового та іншого не врегульованого цим Кодексом законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, протягом 15 робочих днів з дня, наступного за днем отримання запиту;
78.1.4. виявлено недостовірність даних, що містяться у податкових деклараціях, поданих платником податків, якщо платник податків не надасть пояснення та їх документальні підтвердження на письмовий запит контролюючого органу, в якому зазначено виявлену недостовірність даних та відповідну декларацію протягом 15 робочих днів з дня, наступного за днем отримання запиту.
Пунктами 78.4. та 78.5. ст.78 Податкового кодексу України визначено, що про проведення документальної позапланової перевірки керівник (його заступник або уповноважена особа) контролюючого органу приймає рішення, яке оформлюється наказом.
Право на проведення документальної позапланової перевірки платника податків (крім перевірок, передбачених підпунктом 78.1.22 пункту 78.1 цієї статті) надається лише у випадку, коли йому до початку проведення зазначеної перевірки вручено у порядку, визначеному статтею 42 цього Кодексу, копію наказу про проведення документальної позапланової перевірки.
Допуск посадових осіб контролюючих органів до проведення документальної позапланової виїзної перевірки здійснюється згідно із статтею 81 цього Кодексу. Документальна позапланова невиїзна перевірка здійснюється у порядку, передбаченому статтею 79 цього Кодексу.
Пунктом 52-2 підрозділу 10 розділу XX "Перехідні положення" Податкового кодексу України установлено мораторій на проведення документальних та фактичних перевірок на період з 18 березня 2020 року по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), крім: документальних позапланових перевірок, що проводяться на звернення платника податків; документальних позапланових перевірок з підстав, визначених підпунктами 78.1.7 та 78.1.8 пункту 78.1 статті 78 цього Кодексу; фактичних перевірок в частині порушення вимог законодавства в частині: обліку, ліцензування, виробництва, зберігання, транспортування та обігу пального, спирту етилового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів; цільового використання пального та спирту етилового платниками податків; обладнання акцизних складів витратомірами-лічильниками та/або рівномірами-лічильниками; здійснення функцій, визначених законодавством у сфері виробництва і обігу спирту етилового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів, пального, з підстав, визначених підпунктами 80.2.2, 80.2.3 та 80.2.5 пункту 80.2 статті 80 цього Кодексу.
Інформація про перенесення документальних планових перевірок, які відповідно до плану-графіку проведення планових документальних перевірок мали розпочатися у період з 18 березня 2020 року по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), та на день набрання чинності Законом України "Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо підтримки платників податків на період здійснення заходів, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19)" не були розпочаті, включається до оновленого плану-графіку, який оприлюднюється на офіційному веб-сайті центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, протягом 10 календарних днів з дня завершення дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19).
Документальні та фактичні перевірки, що були розпочаті до 18 березня 2020 року та не були завершеними, тимчасово зупиняються на період по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19). Таке зупинення перериває термін проведення перевірки та не потребує прийняття будь-яких додаткових рішень контролюючим органом.
На період з 18 березня 2020 року по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), зупиняється перебіг строків давності, передбачених статтею 102 цього Кодексу.
Тобто, вимоги пункту 52-2 підрозділу 10 розділу XX "Перехідні положення" Податкового кодексу України пов`язані та прямо відсилають до актів Кабінету Міністрів України, на підставі яких завершується дія карантину з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19).
Так, постановою Кабінету Міністрів України "Про встановлення карантину та запровадження обмежувальних протиепідемічних заходів з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2" від 9 грудня 2020 року № 1236 установлено з 19 грудня 2020 року до 31 грудня 2021 року на території України карантин.
Тобто, перевірка, за результатами якої прийнято оскаржуване рішення податкового органу була проведена в період запровадження законодавчим органом влади мораторію на проведення перевірок.
Щодо посилання податкового органу в наказі №3549-п від 30.07.2021 року "Про проведення документальної планової перевірки ТОВ «ДОНБАСЬКЕ ПРОМИСЛОВО-ТРАНСПОРТНЕ ПІДПРИЄМСТВО» на постанову КМУ від 03.02.2021 року №89 "Про скорочення строку дії обмеження в частині дії мораторію на проведення деяких видів перевірок", суд зазначає наступне.
Відповідно до вимог пункту 4 розділу II Закону України від 17 вересня 2020 року №909-ІХ "Про внесення змін до Закону України "Про державний бюджет України на 2020 рік" на період дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, надано право Кабінету Міністрів України скорочувати строк дії обмежень, заборон, пільг та гарантій, встановлених відповідними законами України, прийнятими з метою запобігання виникненню і поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, крім випадків, коли зазначене може призвести до обмеження конституційних прав чи свобод особи.
На підставі цієї норми Кабінет Міністрів України прийняв постанову №89 від 3 лютого 2021 року "Про скорочення строку дії обмеження в частині дії мораторію на проведення деяких видів перевірки", якою було скорочено строк дії обмежень, встановлених пунктом 52-2 підрозділу 10 розділу XX "Перехідні положення" Податкового кодексу України в частині дії мораторію на проведення деяких видів перевірок, дозволивши проведення таких видів перевірок юридичних осіб:
- тимчасово зупинених документальних та фактичних перевірок, що були розпочаті до 18 березня 2020 року та не були завершеними;
- документальних перевірок, право на проведення яких надається з дотриманням вимог пункту 77.4 статті 77 Кодексу;
- документальних позапланових перевірок з підстав, визначених підпунктами 78.1.1 та/або 78.1.4 пункту 78.1 статті 78 Кодексу, суб`єктів господарювання реального сектору економіки, які сформували податковий кредит за рахунок оформлення ризикових операцій з придбання товарів/послуг (із переліку ризикових платників податків, визначених у межах роботи Тимчасової слідчої комісії Верховної Ради України з питань розслідування оприлюднених у засобах масової інформації фактів можливих корупційних дій посадових осіб органів державної влади, які призвели до значних втрат дохідної частини Державного бюджету України, утвореної відповідно до Постанови Верховної Ради України від 24 квітня 2020 року №568-ІХ);
- документальних позапланових перевірок платників податків, за якими отримано податкову інформацію, що свідчить про порушення платником валютного законодавства в частині дотримання граничних строків надходження товарів за імпортними операціями та/або валютної виручки за експортними операціями;
- документальних позапланових перевірок з підстав, визначених підпунктами 78.1.12, 78.1.14, 78.1.15, 78.1.16 пункту 78.1 статті 78 Кодексу.
Суд зазначає, що мораторій на проведення податкових перевірок на період карантину прямо закріплений пунктом 52-2 підрозділу 10 розділу XX Перехідних положень Податкового кодексу України та вказана норма в частині обмежень на проведення планових перевірок, була чинною, її дія не зупинялась.
Відповідно до пункту 2.1 статті 2 Податкового кодексу України, зміна положень цього Кодексу може здійснюватися виключно шляхом внесення змін до цього Кодексу.
Тобто, зміна приписів Податкового кодексу України здійснюється виключно законами про внесення змін до Кодексу, відповідно зміна строків, дії мораторію може бути здійснення виключно шляхом прямого внесення змін до Податкового кодексу України.
Відповідно до пункту 5.2 статті 5 Податкового кодексу України, у разі якщо поняття, терміни, правила та положення інших актів суперечать поняттям, термінам, правилам та положенням цього Кодексу, для регулювання відносин оподаткування застосовуються поняття, терміни, правила та положення цього Кодексу.
За загальним правилом вирішення колізій, передбаченим частиною третьою статті 7 КАС України, у разі невідповідності правового акта Конституції України, закону України, міжнародному договору, згода на обов`язковість якого надана Верховною Радою України, або іншому правовому акту суд застосовує правовий акт, який має вищу юридичну силу, або положення відповідного міжнародного договору України.
Відповідно, за наявності суперечливих правил і положень щодо дії мораторію на проведення перевірок, які містяться у Податковому кодексу України, з одного боку і в постанові Кабінету Міністрів України з іншого боку - застосуванню підлягають положення і правила саме Податкового кодексу України.
Відповідно до ч.5 ст. 242 КАС України, при виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин суд враховує висновки щодо застосування норм права, викладені в постановах Верховного Суду.
Аналогічне правозастосування викладене у постановах Верховного Суду у справі від 22 лютого 2022 (справа №420/12859/21), від 17 травня 2022 справа № 520/592/21), від 15 квітня 2022 (справа № 160/5267/21), від 27 квітня 2022 (справа № 140/1846/21) від 6 липня 2022 (справа № 360/1182/21).
Отже, навіть після прийняття постанови Кабінету Міністрів України №89 від 3 лютого 2021 року "Про скорочення строку дії обмеження в частині дії мораторію на проведення деяких видів перевірок", податковий орган не був наділений повноваженнями здійснювати проведення документальної планової перевірки позивача.
Велика Палата Верховного Суду в постанові від 8 вересня 2021 року у справі №816/228/17 зазначила, що неправомірність дій контролюючого органу при призначенні і проведенні перевірки не може бути предметом окремого позову, але може бути підставою позову про визнання протиправними рішень, прийнятих за наслідками такої перевірки. Водночас підставами для скасування таких рішень є не будь-які порушення, допущені під час призначення і проведення такої перевірки, а лише ті, що вплинули або об`єктивно могли вплинути на правильність висновків контролюючого органу за результатами такої перевірки та, відповідно, на обґрунтованість і законність прийнятого за результатами перевірки рішення.
Враховуючи, що проведена Головним управлінням ДПС у Дніпропетровській області у відношенні позивача документальна планова виїзна перевірка відбулась всупереч законодавчій забороні, такі обставини тягнуть за собою протиправність оскаржуваних податкових повідомлень рішень від 11.06.2021 року, а отже відсутня необхідність переходити до перевірки наявності порушень податкового та/або іншого законодавства, викладених у висновках такої перевірки.
Вказане повністю узгоджується також з правовою позицією Верховного Суду, викладеною в постанові від 01 вересня 2022 року по справі № 640/16093/21 (адміністративне провадження № К/9901/39937/21), що враховується судом при вирішенні даної справи відповідно до ч.5 ст.242 КАС України.
Разом з тим, до зміни позивачем підстав позову шляхом доповнення обґрунтувань протиправності спірних податкових повідомлень рішень порушенням вимог щодо заборони проведення перевірок, встановлених п.52-2 підрозд.10 розд. ХХ ПК України, Дніпропетровським науково-дослідним інститутом судових експертиз надано висновок судово-економічної експертизи №646/647-22 від 03.03.2023 року, призначеної ухвалою суду від 11.01.2022р. в даній справі.
Так, ухвалою суду від 11.01.2022 р. призначено судову економічну експертизу, проведення якої доручено Дніпропетровському науково-дослідному інституту судових експертиз.
На вирішення експертного дослідження поставлені наступні питання:
1) Чи підтверджується документами первинного бухгалтерського обліку ТОВ «ДОНБАСЬКЕ ПРОМИСЛОВО-ТРАНСПОРТНЕ ПІДПРИЄМСТВО» (ЄДРПОУ 31366355) отримання, оплата та використання у господарській діяльності товарно-матеріальних цінностей від ТОВ Трансметиз (ЄДРПОУ 41794716) на суму 2475444,68 грн.?
2) Чи підтверджується документами первинного бухгалтерського обліку ТОВ «ДОНБАСЬКЕ ПРОМИСЛОВО-ТРАНСПОРТНЕ ПІДПРИЄМСТВО» (ЄДРПОУ 31366355) отримання, оплата та використання у господарській діяльності товарно-матеріальних цінностей від ТОВ Укртансметиз (ЄДРПОУ 42511642) на суму 6430827,89 грн.?
3) Чи підтверджується документами первинного бухгалтерського обліку ТОВ «ДОНБАСЬКЕ ПРОМИСЛОВО-ТРАНСПОРТНЕ ПІДПРИЄМСТВО» (ЄДРПОУ 31366355) отримання, оплата та використання у господарській діяльності послуг від ТОВ Об`єднання ВЕК (ЄДРПОУ 32091916) на суму 915666,18 грн.?
4) Чи підтверджується документами первинного бухгалтерського обліку ТОВ «ДОНБАСЬКЕ ПРОМИСЛОВО-ТРАНСПОРТНЕ ПІДПРИЄМСТВО» (ЄДРПОУ 31366355) отримання, оплата та використання у господарській діяльності товарно-матеріальних цінностей від ТОВ Альфакомпані (ЄДРПОУ 40935852) на суму 15067118,00 грн.?
Згідно вказано висновку, експертом надані наступні відповіді:
По першому питанню - в результаті проведеного дослідження, документами первинного бухгалтерського обліку ТОВ «ДОНБАСЬКЕ ПРОМИСЛОВО-ТРАНСПОРТНЕ ПІДПРИЄМСТВО»(ЄДРПОУ 31366355) підтверджується отримання ТОВ ««ДОНБАСЬКЕ ПРОМИСЛОВО-ТРАНСПОРТНЕ ПІДПРИЄМСТВО» товарно-матеріальних цінностей від ТОВ «Трансметиз» на суму 2 475 444,68 грн. без ПДВ, ПДВ 20% - 495 088,94 грн., загальна сума з ПДВ складає 2 970 553,62 грн.
Оплата ТОВ «ДОНБАСЬКЕ ПРОМИСЛОВО-ТРАНСПОРТНЕ ПІДПРИЄМСТВО» за товарно- матеріальні цінності отримані від ТОВ «Трансметиз» документами бухгалтерського обліку підтверджується у сумі 2 475 444,68 грн. без ПДВ, ПДВ 20% - 495 088,94 грн., загальна сума з ПДВ складає 2 970 553,62 грн.
Використання у господарській діяльності ТОВ «ДОНБАСЬКЕ ПРОМИСЛОВО-ТРАНСПОРТНЕ ПІДПРИЄМСТВО» товарно-матеріальних цінностей від ТОВ «Трансметиз» згідно з даними відомості з бухгалтерського обліку згідно облікової системи 1С ТОВ «ДОНБАСЬКЕ ПРОМИСЛОВО-ТРАНСПОРТНЕ ПІДПРИЄМСТВО» в розрізі контрагента ТОВ «Трансметиз» за період з січня 2019 року по квітень 2021 року підтверджується у сумі 2 476 828,64 грн., в т.ч.:
-зі складу на виробництво списано товарів на загальну суму 2 475 292,18 грн.;
-зі складу на нестачу та втрати від псування цінностей списано товару на суму 1 536,46 грн.
По другому питанню в результаті проведеного дослідження, документами первинного бухгалтерського обліку ТОВ «ДОНБАСЬКЕ ПРОМИСЛОВО-ТРАНСПОРТНЕ ПІДПРИЄМСТВО» (ЄДРПОУ 31366355) підтверджується отримання товарно-матеріальних цінностей від ТОВ «Укртрансметиз» на суму 6 430 827,89 грн. без ПДВ, ПДВ 20% - 1 286 165,58 грн., загальна сума з ПДВ складає 7 716 993,47 грн.
Оплата ТОВ «ДОНБАСЬКЕ ПРОМИСЛОВО-ТРАНСПОРТНЕ ПІДПРИЄМСТВО» за товарно-матеріальні цінності отримані від ТОВ «Укртрансметиз» документами бухгалтерського обліку підтверджується у сумі 7 716 993,47 грн., яка складається з перерахування грошових коштів на користь постачальника у сумі 6 409 802,34 грн. та проведення взаємозаліку з постачальником/коригування боргу у сумі 1 307 191,13 грн.
Використання у господарській діяльності ТОВ «ДОНБАСЬКЕ ПРОМИСЛОВО-ТРАНСПОРТНЕ ПІДПРИЄМСТВО» товарно-матеріальних цінностей від ТОВ «Укртрансметиз» згідно з даними відомості з бухгалтерського обліку згідно облікової системи 1С ТОВ «ДОНБАСЬКЕ ПРОМИСЛОВО-ТРАНСПОРТНЕ ПІДПРИЄМСТВО» в розрізі контрагента ТОВ «Укртрансметиз» за період з квітня 2019 року по липень 2022 року підтверджується у сумі 6 434 177,44 грн., в т.ч.:
-зі складу на виробництво списано товарів на загальну суму 5 757 101,06 грн.;
-передано запасних частин/товарів на виробництво у сумі 300,00 грн.;
- зі складу на нестачу та втрати від псування цінностей списано товару на суму 11551,20 грн.;
- передано товарів на переробку на загальну суму 665225,18 грн.
По третьому питанню - в результаті проведеного дослідження, документами первинного бухгалтерського обліку ТОВ «ДОНБАСЬКЕ ПРОМИСЛОВО-ТРАНСПОРТНЕ ПІДПРИЄМСТВО» (ЄДРПОУ 31366355) підтверджується отримання робіт/послуг від ТОВ «Об`єднання «ВЕК» на суму 915 666,18 грн. без ПДВ, ПДВ 20% - 183 133,24 грн., загальна сума з ПДВ складає 1 098 799,42 грн.
Оплата ТОВ «ДОНБАСЬКЕ ПРОМИСЛОВО-ТРАНСПОРТНЕ ПІДПРИЄМСТВО» за роботи/послуги отримані від ТОВ «Об`єднання «ВЕК» документами бухгалтерського обліку підтверджується у сумі 915 666,18 грн. без ПДВ, ПДВ 20% - 183 133,24 грн., загальна сума з ПДВ складає 1 098 799,42 грн.
Використання у господарській діяльності ТОВ «ДОНБАСЬКЕ ПРОМИСЛОВО-ТРАНСПОРТНЕ ПІДПРИЄМСТВО» робіт/послуг від ТОВ «Об`єднання «ВЕК» згідно з даними відомості з бухгалтерського обліку згідно облікової системи 1С ТОВ «ДОНБАСЬКЕ ПРОМИСЛОВО-ТРАНСПОРТНЕ ПІДПРИЄМСТВО» в розрізі контрагента ТОВ «Об`єднання «ВЕК» підтверджується у сумі 915 666,18 грн.
По четвертому питанню в результаті проведеного дослідження, документами первинного бухгалтерського обліку ТОВ «ДОНБАСЬКЕ ПРОМИСЛОВО-ТРАНСПОРТНЕ ПІДПРИЄМСТВО» (ЄДРПОУ 31366355) підтверджується отримання товарно-матеріальних цінностей від ТОВ «Альфакомпані» на суму 15 205 518,25 грн. без ПДВ, ПДВ 20% - 3 041 423,59 грн., загальна сума з ПДВ складає 18 248 541,49 грн.
Оплата ТОВ «ДОНБАСЬКЕ ПРОМИСЛОВО-ТРАНСПОРТНЕ ПІДПРИЄМСТВО» за товарно- матеріальні цінності отримані від ТОВ «Альфакомпані» документами бухгалтерського обліку підтверджується у сумі 18 246 446,11 грн.
Використання у господарській діяльності ТОВ «ДОНБАСЬКЕ ПРОМИСЛОВО-ТРАНСПОРТНЕ ПІДПРИЄМСТВО» товарно-матеріальний цінностей від ТОВ «Альфакомпані» згідно з даними відомості з бухгалтерського обліку згідно облікової системи 1С ТОВ«ДОНБАСЬКЕ ПРОМИСЛОВО-ТРАНСПОРТНЕ ПІДПРИЄМСТВО» в розрізі контрагента ТОВ «Альфакомпані» підтверджується у сумі 15 417 427,26 грн., в т.ч.:
- за період з березня 2019 року по березень 2022 року списано ТМЦ зі складу на виробництво на загальну суму 13 728 037,50 грн.;
-у травні 2019 року списано отриманих ТМЦ зі складу на нестачу та втрати від псування цінностей у сумі 68 542,08 грн.;
- за період з липня 2019 року по квітень 2021 року передано товарів на переробку на загальну суму 1 377 071,77 грн.;
-у вересні 2019, січні 2020 та у лютому 2021 році відображено комплектація на складі ТМЦ на суму 230 280,11 грн.;
-у липні 2020 року списано зі складу ТМЦ на рахунок загальновиробничих витрат на суму 13 495,80 грн.
Таким чином, висновок акту перевірки щодо порушення п.44.1 статті 44, п.198.1, п.198.3, ст.198 Податкового кодексу України» №2755-VI від 02.12.2010, та п.1, п.2 ст.9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» від 16.07.1999 року №996-ХІ та п.п.2.1, 2.2, 2.4, 2.15, 2.16, Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затверджене наказом Міністерства фінансів України від 24.05.1995 року №88 ТОВ «ДОНБАСЬКЕ ПРОМИСЛОВО-ТРАНСПОРТНЕ ПІДПРИЄМСТВО», документально не підтверджується та спростовується висновком судово-економічної експертизи.
За таких умов податкові повідомлення - рішення від 11.06.2021 №0086150723 та №0086170723 є такими, що прийняті податковим органом протиправно, у зв`язку з чим підлягають скасуванню.
Вирішуючи питання щодо розподілу судових витрат, суд виходить із того, що згідно до частини 1статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цьогоКодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Як вбачається з матеріалів справи, позивачем при зверненні до суду понесені судові витрати, пов`язані зі сплатою судового збору за подання позову до суду у розмірі 22700,00 грн., що документально підтверджується оригіналом платіжного доручення №6462 від 21.09.2021 року, яка наявна в матеріалах справи.
Також, згідно Акта №646/647-22 здачі приймання висновку експерта №646/647-22 за ухвалою від 11.02.2022 по справі №160/18073/21, судовим експертом зазначено, що кількість годин витрачених на проведення експертизи (дослідження), вивчення матеріалів 496 годин, у т.ч. 482 год. вартістю 188,77 грн. без ПДВ, 14 год. вартістю 238,98 грн. без ПДВ. Загальна вартість 94332,86 грн. Попередня оплата - 94385,00 грн.
Згідно платіжного доручення №2241 від 27.04.2022р. ТОВ «ДОНБАСЬКЕ ПРОМИСЛОВО-ТРАНСПОРТНЕ ПІДПРИЄМСТВО» сплачено на користь Дніпропетровського науково-дослідного інституту судових експертиз 94385,00 грн. з призначенням платежу передплата за проведення судової економічної експертизи №646/647-22 по адмін.справі №160/18073/21 за рах.№108 від 15.02.2022р., без ПДВ.
Отже, судові витрати зі сплати судового збору в розмірі 22700,00 грн. та судові витрати пов`язані із проведенням експертизи в розмірі 94332,86 грн., підлягають стягненню на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі.
На підставі викладеного, керуючись статтями243-246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
УХВАЛИВ:
Позов задовольнити повністю.
Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення - рішення №0086150723 від 11.06.2021р.
Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення - рішення №0086170723 від 11.06.2021р.
Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «ДОНБАСЬКЕ ПРОМИСЛОВО-ТРАНСПОРТНЕ ПІДПРИЄМСТВО» (код ЄДРПОУ 31366355, 50053, Дніпропетровська область, місто Кривий Ріг, вулиця Мусоргського, будинок 20) судові витрати зі сплати судового збору в розмірі 22700,00 грн. за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (код ЄДРПОУ ВП 44118658, 49005, Дніпропетровська область, місто Дніпро, вулиця Сімферопольська, будинок 17-А).
Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «ДОНБАСЬКЕ ПРОМИСЛОВО-ТРАНСПОРТНЕ ПІДПРИЄМСТВО» (код ЄДРПОУ 31366355, 50053, Дніпропетровська область, місто Кривий Ріг, вулиця Мусоргського, будинок 20) судові витрати пов`язані із проведенням експертизи в розмірі 94332,86 грн. за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (код ЄДРПОУ ВП 44118658, 49005, Дніпропетровська область, місто Дніпро, вулиця Сімферопольська, будинок 17-А).
Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в строки, передбачені статтею 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України.
Повний текст рішення суду складений 19 червня 2023 року.
Суддя Д.В. Сидоренко
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 15.06.2023 |
Оприлюднено | 21.06.2023 |
Номер документу | 111620907 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них податку на додану вартість (крім бюджетного відшкодування з податку на додану вартість, податку на додану вартість із ввезених на митну територію України товарів (продукції), зупинення реєстрації податкових накладних) |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні