Постанова
від 16.06.2023 по справі 461/1324/23
ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ СУД

Справа № 461/1324/23 Головуючий у 1 інстанції: Стрельбицький В.В.

Провадження № 33/811/780/23 Доповідач: Романюк М. Ф.

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

16 червня 2023 року Львівський апеляційний суд в складі судді судової палати з розгляду кримінальних справ Романюка М.Ф, з участю представника Львівської митниці Сліпенка С. та захисника особи відносно якої складено протокол - адвоката Костюка М.Д, розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Львові апеляційну скаргу представника Львівської митниці Сліпенка С.В. на постанову судді Галицького районного суду м.Львова від 18 травня 2023 року щодо ОСОБА_1 ,

в с т а н о в и в:

вищенаведеною постановою провадження у справі про порушення митних правил відносно ОСОБА_1 за ч. 1 ст. 483 МК України закрито.

Згідно з протоколом про порушення митних правил, 12.10.2022 листом Державної митної служби України від 12.10.2022 № 20/20-01-01/7/694 Львівською митницею отримано Лист Держмитслужби від 06.10.2022 №08-2/20-01/13/5748 адресований Благодійній організації Благодійний фонд «МИ РІЗНІ-МИ РІВНІ» (код ЄДРПОУ 42603518) з додатком - таблиця на 2 аркушах та лист Благодійної організації Благодійний фонд «МИ РІЗНІ-МИ РІВНІ» (код ЄДРПОУ 42603518) від 07.10.2022 №82. Листом від 06.10.2022 №08-2/20-01/13/5748 Держмитслужба звернулась до Благодійної організації Благодійний фонд «МИ РІЗНІ-МИ РІВНІ» (код ЄДРПОУ 42603518) з проханням підтвердити, серед іншого, переміщення 16.07.2022 на митну територію України через пункт пропуску «Грушів-Будомєж» митного поста «Яворів» Львівської митниці транспортним засобом з реєстраційним номером BC4390EO - UA, товару - гуманітарної допомоги, а саме: «Аптечки IFAK 251 кг/600 шт.» на адресу організації. Листом Благодійної організації Благодійний фонд «МИ РІЗНІ-МИ РІВНІ» (код ЄДРПОУ 42603518) від 07.10.2022 № 82, остання повідомила Держмитслужбу, що переміщуваний 16.07.2022 на митну територію України через пункт пропуску «Грушів-Будомєж» митного поста «Яворів» Львівської митниці транспортним засобом з реєстраційним номером BC4390EO - UA, товар - гуманітарної допомоги, а саме: «Аптечки IFAK 251 кг/600 шт.» фонд не замовляв і не отримував. В ході аналізу наданої Держмитслужбою інформації встановлено, що 16.07.2022 на митну територію України через пункт пропуску «Грушів-Будомєж» митного поста «Яворів» Львівської митниці транспортним засобом з реєстраційним номером BC4390EO - UA, товар - гуманітарної допомоги, а саме: «Аптечки IFAK 251 кг/600 шт.». Відповідно до інформації наявної в базі даних ПІК АСМО «Інспектор», відправником товару - гуманітарної допомоги є компанія PW MARCUS (35105 RZESZOW PRZEMYSLOWA 14). З метою встановлення обставин переміщення вищевказаних товарів на митну територію України, митницею скеровано лист від 17.10.2022 № 7.4-4/20-02/14/19976 в адресу PW Markus гр. ОСОБА_1 ( ІНФОРМАЦІЯ_1 ). 19.10.2022 на електронну поштову скриньку митниці надійшла відповідь гр. ОСОБА_1 яким, серед іншого, повідомлено, що компанією PW MARCUS «з аеропорту Варшави було здійснено транзит до Жешува, де аптечки були передані в автомобіль ВС4З90ЕО. Зміни транспортного засобу внесено до транзитного документа. Також водій отримав CMR з пунктом видачі в Україні». Листом Львівської митниці від 17.10.2022 № 7.4-4/20-02/10/19979 для з`ясування обставин переміщування вказаного товару через митний кордон до митниці викликався гр. України ОСОБА_3 . У своєму пояснені від 13.10.2022 гр. ОСОБА_3 вказав, що 15.07.2022 ним прийнято до перевезення товар на фірмі PW MARCUS у м. Жешув (35105 RZESZOW PRZEMYSLOWA 14 Республіка Польща). Отримувачем такого вантажу зазначалась благодійна організація Благодійний фонд «МИ РІЗНІ-МИ РІВНІ». Також, гр. ОСОБА_3 зазначив, що розвантаження відбувалось у м. Львів. У своїх поясненнях від 18.10.2022 гр. ОСОБА_3 доповнив попередні пояснення та надав копії документів на підставі яких здійснював переміщення вантажу на шести аркушах, а саме: декларація про перелік товарів, що ввозяться гуманітарною допомогою, відповідно до якої відправником товару є компанія PW Markus, а отримувачем Благодійна організація Благодійний фонд «МИ РІЗНІ-МИ РІВНІ»; інвойс № AENPSH 20220621 від 21.06.2022, відповідно до якого відправником товару є DragonMedicalCo, LTD, Китай; інвойс № AENPTK 20220530 від 30.05.2022, відповідно до якого відправником товару є DragonMedicalCo, LTD, Китай; MRN 22PL443020NU57AMS5; MRN 22PL443020NU57APD1. Аналізом зазначених документів встановлено, що відправником товару «Аптечки» є компанія DragonMedicalCo, LTD, Китай а отримувачем компанія PW MARCUS. Загальна вартість товарів «Аптечки IFAK 251 кг/600 шт.», відповідно до інформації наявної в зазначених товаросупровідних документах, становить 15270 доларів США, що станом на 16.07.2022, згідно курсу НБУ становить 446722,32 грн. Так встановлено, що відправлення товарів «Аптечки IFAK 251 кг/600 шт.» з Республіки Польща до України здійснювала компанія PW Markus (директором якої є гр. ОСОБА_1) з наданням водію, як підставу для переміщення через митний кордон України товарів товаро-транспортної накладної (CMR) від 15.07.2022 без номера, з зазначенням отримувачем Благодійної організації Благодійний фонд «МИ РІЗНІ-МИ РІВНІ» (код ЄДРПОУ 42603518). Відповідно до ст. 1 Закону України "Про гуманітарну допомогу" від 22.10.1999, гуманітарна допомога - цільова адресна безоплатна допомога в грошовій або натуральній формі, у вигляді безповоротної фінансової допомоги або добровільних пожертвувань, або допомога у вигляді виконання робіт, надання послуг, що надається іноземними та вітчизняними донорами із гуманних мотивів отримувачам гуманітарної допомоги в Україні або за кордоном, які потребують її у зв'язку з соціальною незахищеністю, матеріальною незабезпеченістю, важким фінансовим становищем, виникненням надзвичайного стану, зокрема внаслідок стихійного лиха, аварій, епідемій і епізоотій, екологічних, техногенних та інших катастроф, які створюють загрозу для життя і здоров'я населення, або тяжкою хворобою конкретних фізичних осіб, а також для підготовки до збройного захисту держави та її захисту у разі збройної агресії або збройного конфлікту. Згідно ст. 250 МК України, митне оформлення товарів, що переміщуються через митний кордон України у складі вантажів з допомогою, здійснюється першочергово. Плата за виконання митних формальностей поза місцем розташування митних органів або поза робочим часом, установленим для них, щодо товарів, що переміщуються через митний кордон України у складі вантажів з допомогою, не справляється. Товари, що вивозяться за межі митної території України у складі вантажів з допомогою, пропускаються через митний кордон України без сплати митних платежів. Товари, отримані уповноваженими організаціями у складі вантажів з допомогою та призначені для використання або безоплатного розповсюдження на митній території України цими організаціями чи під їх наглядом, пропускаються на митну територію України без сплати митних платежів. Згідно п. 6 Постанови від 03.06.2005 № 8 Пленуму Верховного Суду України (зі змінами), «судам необхідно враховувати, що підставою для переміщення товарів через митний кордон є визначені нормативними актами документи, без яких неможливо одержати дозвіл митного органу на пропуск товарів через митний кордон. Це, зокрема, можуть бути митна декларація, контракт, коносамент, ліцензія, квота, товаросупровідні документи, дозвіл відповідних державних органів». При цьому, згідно з абзацом 4 цього пункту Постанови: «Документами, що містять неправдиві дані, є, зокрема, такі, в яких відомості щодо суті угоди, найменування, асортименту, ваги, кількості чи вартості товарів, а також їх відправника чи одержувача, держави, з якої вони вивезені чи в яку переміщуються, не відповідають дійсності». Підробленими треба вважати як фальшиві документи, так і справжні, до яких внесено неправдиві відомості чи окремі зміни, що перекручують зміст інформації щодо фактів, які ними посвідчуються, а також документи з підробленими підписами, відбитками печаток та штампів. Незаконно одержаними слід визнавати документи, які особа отримала за відсутності законних підстав або з порушенням установленого порядку. Згідно зі статтею 483 МК України, однією з ознак переміщення через митний кордон України товарів з приховуванням від митного контролю, є поданням митному органу як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів одержаних незаконним шляхом та які містять неправдиві данні. Листом від 24.01.2023 № 7.4-4/20-02/14/1602 гр. ОСОБА_1 було запропоновано з`явитись до Львівської митниці для участі у процесі документування ознак порушень митних правил. У відповідь на такий лист гр. ОСОБА_2 повідомив, що не може прибути до м. Львова у зв`язку з ситуацією в Україні. Таким чином, за твердженням митного органу наведеним у протоколі про порушення митних правил, громадянин ОСОБА_1, який є керівником P.W. «Markus» М.Drozdowski W. Pieczonk, 35-105, Rzeszow, ul. Przemyslowa 14, tel. НОМЕР_1 , NIP НОМЕР_2, вчинив дії, спрямовані на переміщення товару «Аптечки IFAK 251 кг/600 шт.» через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, а саме, шляхом подання митному органу як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві відомості щодо одержувача вантажу. Дії ОСОБА_1 митним органом кваліфіковані за ч.1 ст.483 МК України.

Не погоджуючись із рішенням судді першої інстанції, представник Львівської митниці Держмитслужби Сліпенко С. звернувся з апеляційною скаргою, у якій просить скасувати постанову Галицького районного суду м. Львова від 18 травня 2023 року, постановити нову, якою визнати ОСОБА_1 , винним у вчиненні порушення митних правил, передбаченого ч.1 ст.483 МК України, та накласти на нього стягнення у виді штрафу у розмірі 446 722,32 грн. з конфіскацією предметів правопорушення.

В обґрунтування апеляційних вимог зазначає, що судом першої інстанції не взято до уваги те, що компанією PW «Markus» директором якої є ОСОБА_1 виконуючи документ (товаро-транспортну накладну від 15.07.2022 без номера) внесено до такого неправдиві відомості щодо отримувача товару та така дія здійснювалася усвідомлено.

Наголошує, що жодні документи, надані особою в ході провадження в справі не містять підписів чи печаток, а також не містять згадок про Благодійна організація Благодійний фонд «МИ РІЗНІ-МИ РІВНІ».

Отже, на думку митниці, винесена судом постанова необґрунтована та не гарантує спричинення юридичних наслідків для правопорушника, тобто усвідомлення ним протиправності своєї поведінки для того, щоб не допускати подібного в майбутньому.

Вважає, що судом не надано належної оцінки доказам у справі, тому постанова підлягає скасуванню.

Представник Львівської митниці Сліпенко С. подану апеляційну скаргу митниці підтримав, просив її задоволити.

Захисник Костюк М.Д. в суді апеляційної інстанції в задоволенні апеляційної скарги Львівської митниці просив відмовити.

Заслухавши пояснення представника Львівської митниці Сліпенка С., виступ захисника Костюка М.Д., дослідивши матеріали справи, апеляційний суд вважає, що в задоволенні апеляційної скарги Львівської митниці слід відмовити з таких підстав.

Згідно з положеннями ст. 487 МК України провадження у справі про порушення митних правил здійснюється відповідно до цього Кодексу, а в частині, що не регулюється ним, - відповідно до законодавства України про адміністративні правопорушення.

Відповідно до вимог ст. ст. 278, 280 КУпАП, ст. 489 МК України суд першої інстанції при підготовці до розгляду справи про адміністративне правопорушення має вирішити питання про правильність складання протоколу та інших матеріалів справи, чи є необхідність у витребуванні додаткових матеріалів, а при розгляді справи зобов`язаний з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують і обтяжують відповідальність, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Вказані вимоги закону при розгляді протоколу про правопорушення митних правил щодо ОСОБА_1 судом першої інстанції дотримані у повному обсязі.

Як зазначено у протоколі, в діях ОСОБА_1 наявні ознаки порушення митних правил, передбачених ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України.

Постановою Галицького районного суду м. Львова від 18 травня 2023 року провадження у справі за ч. 1 ст. 483 МК України щодо ОСОБА_1 закрито у зв`язку з відсутністю в його діях складу адміністративного правопорушення.

Судом першої станції встановлено, що в обґрунтування висновків про наявність у діях ОСОБА_1 складу правопорушення, передбаченого ч.1 ст. 483 МК України, митним органом суду надано наступні досліджені в процесі розгляду справи докази: протокол про порушення митних правил № 0133/20900/23 від 14 лютого 2023 року у якому викладено суть інкримінованого правопорушення; лист першого заступника голови ДМС України №08-2/20-01/135748 від 06.10.2022 з додатком щодо перевірки діяльності Благодійної організації Благодійний фонд «МИ РІЗНІ-МИ РІВНІ»;копія листа Благодійної організації Благодійний фонд «МИ РІЗНІ-МИ РІВНІ» від 07.10.2022 щодо отримання і розподілу гуманітарної допомоги; службова записка щодо документів по митному оформленню вантажу зазначеному у протоколі; копію декларації про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою із зазначенням даних про вантаж та транспортний засіб; копію СMR на зазначений у протоколі вантаж; копію паспорту ОСОБА_3 - водія автомобіля та копію технічного паспорту транспортного засобу; листи до P.W. Marcus та ОСОБА_1 щодо пояснень обставин перевозки вантажу; письмові пояснення ОСОБА_3 щодо перевезення вантажу у яких немає жодної вказівки на ОСОБА_1, а лише є дані про P.W. Marcus; пояснення ОСОБА_5 , які за своїм змістом не суперечать поясненням ОСОБА_1;-копію фактур з переліком товарів, зокрема медичного характеру та копії товаросупровідних документів.

Як вбачається з протоколу про порушення митних правил, «Листом Благодійної організації Благодійний фонд «МИ РІЗНІ-МИ РІВНІ» (код ЄДРПОУ 42603518) від 07.10.2022 №82, остання повідомила Держмитслужбу, що переміщуваний 16.07.2022 на митну територію України через пункт пропуску «Грушів-Будомєж» митного поста «Яворів» Львівської митниці транспортним засобом з реєстраційним номером BC4390EO - UA, товар - гуманітарної допомоги, а саме: «Аптечки IFAK 251 кг/600 шт.» фонд не замовляв і не отримував.»

При цьому, у долученому до протоколі копії цього листа Благодійної організації, серед іншого, зазначено наступне: ,, На ваш лист про проведення перевірки щодо ввезення гуманітарної допомоги на адресу Благодійної організації Благодійний фонд «МИ РІЗНІ-МИ РІВНІ» із додатками повідомляємо, що наш фонд завозив та отримував в Харкові у травні 2022 року 16 236 кг гуманітарної допомоги: продукти, карімати, одяг вода, ліки, засоби гігієни відправлені нашими друзями з Польщі та в червні 2022 року 881 кг гуманітарної допомоги : консерви, бензорізи….».

На переконання апеляційного суду, суд першої інстанції дійшов правильного висновку, що наведене вказує на те, що Благодійна організація Благодійний фонд «МИ РІЗНІ-МИ РІВНІ» займалася отриманням і розподілом гуманітарної допомоги, у тому числі ліків які надходили із Республіки Польща.

Таким чином, зазначені обставини вказують на те, що ОСОБА_1 займаючись питанням відправки гуманітарного багажу мав цілком обґрунтовані підстави вважати, що вказаний вантаж буде використаний за призначенням.

При цьому, з наданих суду копій документів вбачається, що ОСОБА_1 займається питаннями організації гуманітарної допомоги Україні. Зокрема, він нагороджений подякою Благодійної організації «Благодійний фонд Дім» за організацію доставки гуманітарних вантажів до України.

Окрім того, приймаючи оскаржувану постанову судом взято до уваги долучені до протоколу письмові пояснення ОСОБА_3 - водія автомобіля, а також ОСОБА_5 - експедитора, відповідно до яких ОСОБА_1 не приховував ні найменування, ні кількість, ні призначення товару. Також, ОСОБА_5 фактично повністю підтвердив пояснення ОСОБА_1 в частині фактичних відправників та одержувачів товару, а саме він вказав ті ж дані на які посилається ОСОБА_2 в частині кола осіб які звернулись до нього з приводу перевезення вантажу та інформації яку дані особи надали ОСОБА_1 для зазначення у відповідних товаро-супровідних документах.

Диспозицією статті 483 МК України передбачена відповідальність за переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням митному органу як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача, кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості.

Об`єктом правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України, є охоронюваний МК України та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю.

Об`єктивною стороною даного адміністративного правопорушення, зокрема, є дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з поданням органу доходів до митного оформлення документів, що одержані незаконним шляхом та містять неправдиві відомості стосовно одержувача товару.

Суб`єктивна сторона вказаного правопорушення характеризується прямим умислом, тобто усвідомленням особою, яка вчинила правопорушення характеру незаконного переміщення товарів через митну територію України.

Таким чином, правопорушення, передбачене ч. 1 ст. 483 МК України може бути вчинено лише умисно, коли особа знає, що документи, які вона надає митному органу, як підставу для переміщення товару, - містять неправдиві дані, але бажає таким чином незаконно перемістити товар.

Як судом першої так і апеляційної інстанції не встановлено переконливих доказів які поза розумним сумнівом доводять наявність умислу у діях ОСОБА_1 на переміщення товару через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, а саме, шляхом подання митному органу як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві відомості щодо одержувача вантажу. Також, в ході розгляду справи не встановлено жодного мотиву у ОСОБА_1 на вчинення правопорушення.

При цьому, суд першої інстанції правильно зазначив те, що представник ОСОБА_1 не заперечив того факту, що останній займався відправкою даного товару, водночас невідповідність виявлена митним органом не є наслідком саме його умисних протиправних дій.

Під час розгляду справи в суді першої інстанції порушень норм матеріального чи процесуального права допущено не було. Суддя відповідно до ст.ст. 245, 280 КУпАП повно й всебічно з`ясував усі обставини, що мали значення для правильного вирішення справи.

З огляду на викладене апеляційний суд дійшов висновку про необґрунтованість апеляційної скарги і вважає, що підстав для скасування постанови судді немає.

Керуючись ст. 294 КУпАП, апеляційний суд

п о с т а н о в и в:

постанову судді Галицького районного суду м. Львова від 18 травня 2023 року, якою провадження у справі відносноОСОБА_1 , за ч.1 ст. 483 МК України закрито, залишити без змін, апеляційну скаргу представника Львівської митниці Держмитслужби Сліпенка С.В. без задоволення.

Постанова апеляційного суду набирає законної сили з моменту її прийняття, є остаточною і оскарженню не підлягає.

Суддя М.Ф.Романюк

СудЛьвівський апеляційний суд
Дата ухвалення рішення16.06.2023
Оприлюднено21.06.2023
Номер документу111630804
СудочинствоАдмінправопорушення
КатегоріяСправи про порушення митних правил, які підлягають розгляду в судовому порядку Митний кодекс 2012 р. Переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю

Судовий реєстр по справі —461/1324/23

Постанова від 16.06.2023

Адмінправопорушення

Львівський апеляційний суд

Романюк М. Ф.

Постанова від 18.05.2023

Адмінправопорушення

Галицький районний суд м.Львова

Стрельбицький В. В.

Постанова від 09.03.2023

Адмінправопорушення

Галицький районний суд м.Львова

Стрельбицький В. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні