КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖ НИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
------------------------------------------------------------------------------------------ ---------------------------------------------------------------------------------------------------- ---------------------------------------------------------
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
04 червня 2010 року Справа № 2а-167/10/1170
Кіровоградський о кружний адміністративний су д у складі головуючого судді Черниш О.А., при секретарі суд ового засідання Оводенко І.О ., розглянувши у відкритому су довому засіданні у м. Кіровог раді адміністративну справу за позовом прокурора м. Олекс андрії, який діє в інтересах д ержави в особі Державної ком ісії з цінних паперів та фонд ового ринку в особі Кіровогр адського територіального уп равління, до відкритого акці онерного товариства "Олексан дрійське автотранспортне пі дприємство 13506" про стягнення ш трафу,
В С Т А Н О В И В:
Прокурор м. Олександрії , який діє в інтересах держави в особі Державної комісії з ц інних паперів та фондового р инку в особі Кіровоградськог о територіального управлінн я (надалі - Кіровоградське ТУ Д КЦПФР), звернувся до суду з поз овом до відкритого акціонерн ого товариства "Олександрійс ьке автотранспортне підприє мство 13506" про стягнення штрафу у розмірі 1700 грн.
Позов мотивовано тим , що відповідачем вчинено пра вопорушення на ринку цінних паперів - всупереч вимогам ст .ст. 39, 40 Закону України "Про цінн і папери та фондовий ринок", гл .3 розділу ІУ Положення про роз криття інформації емітентам и цінних паперів, затверджен ого рішенням ДКЦПФР №1591 від 19.12.0 6, не подано регулярну квартал ьну інформацію, як акціонерн ого товариства зі значною де ржавною часткою в статутному капіталі, за 4 квартал 2008 року. У зв' язку з цим постановою на чальника Кіровоградського Т У ДКЦПФР №23-КІ від 18.03.09 до відпов ідача на підставі п.7 ст.11 Закон у України "Про державне регул ювання ринку цінних паперів в Україні" застосовано санкц ії у вигляді накладення штра фу у розмірі 1700 грн. Оскільки ві дповідач не сплатив їх у вста новленому порядку, прокурор просить суд стягнути їх в дох од Державного бюджету Україн и.
Представники прокуратури та позивача у судовому засід анні позов підтримали та над али пояснення, аналогічні по зовній заяві.
Відповідач повто рно у судове засідання не з'яв ився. Судом рекомендованим л истом із зворотнім повідомл енням про вручення поштового відправлення направлялися п овістки про виклик до суду за адресою відповідача, яка заз начена в позовній заяві, витя гу з ЄДР, але конверти поверну ті відділенням зв'язку УДППЗ "Укрпошта" з відміткою - адрес ат відсутній (а.с 26, 36, 44, 52 ).
Згідно з ч. 8 ст. 35 КАС Укр аїни вважається, що повістку вручено юридичній особі, якщ о вона доставлена за адресою , внесеною до відповідного де ржавного реєстру, або за адре сою, яка зазначена її предста вником, і це підтверджується підписом відповідної службо вої особи.
Враховуючи, що судові пові стки відповідачеві доставл ялися за адресою, внесеною до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних о сіб-підприємців як його місц езнаходження, суд вважає вик онаним свій обов'язок щодо по відомлення відповідача про в иклик у судові засідання та в ирішує справу за відсутност і відповідача, на підставі на явних у ній доказів.
Вивчивши матеріали справи , заслухавши пояснення предс тавника прокуратури та позив ача, дослідивши та оцінивши н адані докази, суд встановив т акі обставини та дійшов до та ких висновків.
Відкрите акціонерне товариство "Олександрійське автотранспортне підприємст во 13506" (надалі - ВАТ "Олександрій ське АТП 13506") зареєстроване як юридична особа 27.12.95 Олександрі йською міською радою (а.с. 60). Ст аном на 01.01.09 державна частка у й ого статутному капіталі стан овила 26, 10%, про що свідчить інфо рмація регіонального відділ ення Фонду Державного майна України по Кіровоградській о бласті (а.с. 53). ВАТ "Олександрій ське АТП 13506" є емітентом прости х іменних акцій.
Відповідно до ст. 39 Зак ону України "Про цінні папери та фондовий ринок" емітенти, я кі здійснили відкрите (публі чне) розміщення цінних папер ів, зобов'язані своєчасно та в повному обсязі розкривати і нформацію про: фінансово-гос подарський стан і результати діяльності емітента у строк и, встановлені законодавство м; будь-які дії, що можуть впли нути на фінансово-господарсь кий стан емітента та призвес ти до значної зміни ціни на йо го цінні папери; власників ве ликих пакетів (10 відсотків і б ільше) акцій.
Згідно зі ст. 40 Закону У країни "Про цінні папери та фо ндовий ринок" регулярна інфо рмація про емітента - річна та квартальна звітна інформаці я про результати фінансово-г осподарської діяльності емі тента, яка подається Державн ій комісії з цінних паперів т а фондового ринку (в тому числ і в електронному вигляді). Зві тним періодом для складання квартальної інформації про е мітента є квартали поточного року. Квартальна інформація про емітента повинна містит и такі відомості: найменуван ня та місцезнаходження еміте нта, розмір його статутного к апіталу; орган управління ем ітента, його посадові особи т а засновники; господарська т а фінансова діяльність еміте нта; цінні папери емітента (ви д, форма випуску, тип, кількіст ь); квартальна фінансова звіт ність; участь емітента у ство ренні інших підприємств, уст анов та організацій. Емітент має право додатково подават и іншу інформацію. Строки, пор ядок та форми подання регуля рної інформації про емітента (річної та квартальної) встан овлюються Державною комісіє ю з цінних паперів та фондово го ринку.
Відповідно до глави 1 розд ілу ІУ Положення про розкрит тя інформації емітентами цін них паперів, затвердженого р ішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку №1591 від 19.12.06, зареєстрован ого в Міністерстві юстиції У країни 05.02.07 за №97/13364 (надалі - Поло ження), емітенти зобов'язані р озкривати регулярну квартал ьну інформацію у повному обс язі відповідно до вимог цьог о Положення. Квартальна інфо рмація складається за підсум ками кожного кварталу.
Згідно з п.п 3.1 п.3 гл.1 розділу І У Положення обов'язок здійсн ювати розкриття квартальної інформації в порядку, передб аченому цим Положенням, поши рюється, зокрема, на акціонер ні товариства, що мають держа вну частку в обсязі 25 відсоткі в і більше акцій у статутному капіталі за станом на перше ч исло звітного кварталу.
Відповідно до глави 3 розділ у ІУ Положення розкриття ква ртальної інформації на фондо вому ринку здійснюється шлях ом її розміщення в загальнод оступній інформаційній базі даних Комісії та подання до К омісії. Особи, зазначені у під пункті 3.1 пункту 3 глави 1 цього розділу, зобов'язані розкрит и квартальну інформацію у ст рок не пізніше 25 числа місяця, наступного за звітним кварт алом, квартальну інформацію за четвертий квартал - не пізн іше 20 лютого року, наступного за звітним роком. При наданні квартальної інформації до К омісії, особи, зазначені у під пункті 3.1 пункту 3 глави 1 цього розділу, надають (надсилають ) квартальну інформацію до те риторіального органу Комісі ї за їх місцезнаходженням.
Між тим, всупереч вказаним в имогам відповідачем, як акці онерним товариством зі значн ою державною часткою в стату тному капіталі, у встановлен ий строк не подано до Кіровог радського ТУ ДКЦПФР регулярн у квартальну інформацію за 4-и й квартал 2008 року, про що свідчи ть службова записка спеціалі ста Кіровоградського ТУ ДКЦП ФР №6 від 27.02.09 (а.с. 54).
У зв'язку з виявленим правоп орушенням начальником Кіров оградського ТУ ДКЦПФР 27.02.09 вин есено постанову про порушенн я справи про правопорушення на ринку цінних паперів відн осно ВАТ "Олександрійське АТ П 13506" (а.с. 11). Зазначена постанова 27.02.09 направлена на адресу відп овідача рекомендованим лист ом з пропозицією прибути 11.03.09 д о Кіровоградського ТУ ДКЦПФР для підписання акту (а.с. 10).
Актом про правопорушення н а ринку цінних паперів №25-КІ в ід 11.03.09 засвідчено вчинення ВА Т "Олександрійське АТП 13506" пору шення вимог ст. ст. 38, 40 Закону Ук раїни "Про цінні папери та фон довий ринок" та глави 3 розділу ІУ Положення про розкриття і нформації емітентами цінних паперів, затвердженого ріше нням Державної комісії з цін них паперів та фондового рин ку №1591 від 19.12.06. (а.с. 9). Постановою н ачальника Кіровоградського ТУ ДКЦПФР від 11.03.09 розгляд спра ви про правопорушення на рин ку цінних паперів відносно В АТ "Олександрійське АТП 13506" при значено на 18.03.09 (а.с. 7) Зазначений акт та постанова 11.03.09 направле ні на адресу відповідача рек омендованим листом (а.с. 8).
За наслідками розгляду спр ави про правопорушення на ри нку цінних паперів начальник ом Кіровоградського ТУ ДКЦПФ Р на підставі п.7 ст.11 Закону Укр аїни "Про державне регулюван ня ринку цінних паперів в Укр аїні" винесено постанову №23-КІ від 18.03.08 про накладення на відп овідача санкцій за правопору шення на ринку цінних папері в, якою до нього застосовано санкцію у вигляді накладення штрафу у розмірі 100 неоподатк ованих мінімумів доходів гро мадян, що складає 1700 грн. (а.с.5). За значена постанова 18.03.09 направл ена відповідачі поштою реком ендованим листом (а.с.6).
Відповідно до вказа ної постанови суму штрафу ві дповідач зобов' язаний був п ерерахувати в доход Державно го бюджету України протягом 15 днів з моменту отримання пос танови, а копію розрахунково го документу, що підтверджує виконання постанови, направ ити протягом п' яти робочих днів до Кіровоградського ТУ ДКЦПФР.
Між тим, як встановлено у судовому засіданні, відпові дач вказану постанову у вста новленому порядку не оскаржи в, штраф добровільно не сплат ив.
Відповідно до ч. 1 ст . 9 КАС України суд при вирішен ні справи керується принципо м законності, відповідно до я кого органи державної влади, органи місцевого самоврядув ання, їхні посадові і службов і особи зобов'язані діяти лиш е на підставі, в межах повнова жень та у спосіб, що передбаче ні Конституцією та законами України.
Згідно зі ст. 5 Закону У країни "Про державне регулюв ання ринку цінних паперів в У країни" державне регулювання ринку цінних паперів здійсн ює Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку.
Повноваження Державн ої комісії з цінних паперів т а фондового ринку визначені ст. 8 Закону України "Про держа вне регулювання ринку цінних паперів в Україні", відповідн о до пунктів 8 та 14 якої комісія має право здійснювати контр оль за достовірністю і розкр иттям інформації, що надаєть ся емітентами та особами, які здійснюють професійну діяль ність на ринку цінних папері в, і саморегулівними організ аціями, та її відповідністю в становленим вимогам; наклада ти адміністративні стягненн я, штрафні та інші санкції за п орушення чинного законодавс тва на юридичних осіб та їх сп івробітників, аж до анулюван ня ліцензій на здійснення пр офесійної діяльності на ринк у цінних паперів тощо.
Відповідальність юри дичних осіб на ринку цінних п аперів передбачена статтею 1 1 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних па перів в Україні". Пунктом 7 час тини 1 зазначеної статті визн ачено, що за неподання, поданн я не в повному обсязі інформа ції та/або подання недостові рної інформації до Державної комісії з цінних паперів та ф ондового ринку остання засто совує до юридичних осіб фіна нсові санкції у розмірі до ти сячі неоподатковуваних міні мумів доходів громадян. Штра фи, накладені Державною комі сією з цінних паперів та фонд ового ринку, стягуються у суд овому порядку (ч.3 ст.11 Закону).
Порядок накладення ш трафів за порушення юридични ми особами правил діяльності на ринку цінних паперів регл аментований ст. 12 Закону Украї ни "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Украї ні", відповідно до якої штрафи , передбачені статтею 11 цього Закону, накладаються Головою Державної комісії з цінних п аперів та фондового ринку, чл еном Комісії, начальником ві дповідного територіального органу або за його письмовим дорученням його заступником після розгляду матеріалів, я кі засвідчують факт правопор ушення. Про вчинення правопо рушення, зазначеного у статт і 11, уповноваженою особою Держ авної комісії з цінних папер ів та фондового ринку, яка йог о виявила, складається акт, як ий разом з поясненнями керів ника, іншої відповідальної п осадової особи та документам и, що стосуються справи, протя гом трьох робочих днів напра вляється посадовій особі, як а має право накладати штраф.
Посадова особа Держа вної комісії з цінних папері в та фондового ринку приймає рішення про накладення штра фу протягом 10 робочих днів піс ля отримання документів, заз начених у частині другій ціє ї статті. Рішення про накладе ння штрафу оформляється пост ановою, що надсилається юрид ичній особі, на яку накладено штраф, та банківській устано ві, в якій відкрито поточний р ахунок цієї юридичної особи.
Процедура притягн ення до відповідальності за порушення вимог законодавст ва на ринку цінних паперів вс тановлена Правилами розгляд у справ про порушення вимог з аконодавства на ринку цінних паперів та застосування сан кцій, затвердженими рішенням ДКЦРФР від 11.12.07 №2272, зареєстрова ним в Міністерстві юстиції У країни 12.02.08 за №120/14811 (надалі - Прав ила). Відповідно до розд ілу ХУІІІ Правил штраф має бу ти сплачений юридичною особо ю не пізніше як через 15 днів з д ати отримання ним постанови. Юридичні особи сплачують шт рафи шляхом перерахування ко штів до Державного бюджету. Д окумент, який підтверджує сп лату штрафу, протягом п'яти ро бочих днів надсилається до у повноваженого підрозділу це нтрального апарату Комісії ( відповідного підрозділу тер иторіального органу Комісії ). У разі несплати штрафу юриди чною особою в строк, установл ений пунктом 2 цього розділу, ш траф стягується в судовому п орядку.
Відповідно до Положе ння про Кіровоградське ТУ ДК ЦПФР, затвердженого рішенням ДКЦРФР №585 від 14.10.08, управління є підпорядкованим і підзвітн им Державній комісії з цінни х паперів та фондового ринку , має право здійснювати контр оль за достовірністю інформа ції, що надається емітентами та особами, які здійснюють пр офесійну діяльність на ринку цінних паперів, та відповідн істю її чинному законодавств у; накладати на юридичних осі б, винних у порушенні законод авства про цінні папери, штра фи та інші санкції в межах пов новажень, наданих управлінню ; відповідно до наданих повно важень звертатися до суду з п озовами (заявами) у зв'язку з п орушеннями законодавства пр о цінні папери тощо (а.с. 27-31).
У ході судового розгл яду встановлено, що ВАТ "Олекс андрійське АТП 13506" перебуває у стані припинення підприємни цької діяльності, що підтвер джується витягом з Єдиного д ержавного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підпри ємців" станом на 23.04.10 (а.с. 60), у зв'я зку з визнанням його банкрут ом ухвалою господарського су ду Кіровоградського області від 21.04.09 у справі №14/40 та відкрит тям щодо нього ліквідаційної процедури (а.с. 56-57).
Встановлено, що прова дження у справі №14/40 про банкру тство ВАТ "Олександрійське А ТП 13506" порушено ухвалою господ арського суду Кіровоградськ ою області від 17.03.04, якою також в ведено мораторій на задоволе ння вимог кредиторів (а.с. 78)
Суд погоджується з до водами представників прокур атури та позивача про те, що ві дповідно до абз.24 ст.1, ст. 12 Зако ну України "Про відновлення п латоспроможності боржника а бо визнання його банкрутом" д ія мораторію не поширюється на дані вимоги позивача, які виникли після його введення.
За таких обставин суд дійшов висновку, що при накла денні штрафу, стягнення яког о є предметом даного судовог о спору, Кіровоградське ТУ ДК ЦПФР діяло в межах повноваже нь та у спосіб, передбачені чи нним законодавством.
Оскільки відповідач не сплатив у добровільному п орядку до Державного бюджету України накладений на нього штраф, тому він відповідно д о ч.3 ст.11 Закону України "Про де ржавне регулювання ринку цін них паперів в України" підляг ає примусовому стягненню у с удовому порядку.
Зважаючи на повноваж ення прокурора по представни цтву інтересів держави, пере дбачені ст.121 Конституції Укра їни, ст. 60, 61 КАС України, ст.36-1 Зак ону України "Про прокуратуру ", суд приходить до висновку пр о обґрунтованість вимог дано го адміністративного позову та про його задоволення.
Згідно з ч.4 ст. 94 КАС Укр аїни у справах, в яких позивач ем є суб' єкт владних повнов ажень, а відповідачем - фізичн а чи юридична особа, судові ви трати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
Керуючись ст.ст. 11, 71, 86, 94, 15 8 - 163, 186, 254 Кодексу адміністративн ого судочинства України, суд , -
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний п озов прокурора м. Олександрі ї задовольнити.
Стягнути з відкритог о акціонерного товариства "О лександрійське автотранспо ртне підприємництво 13506" (28000, м. Ол ександрія, вул. Свердлова, 43, ід ентифікаційний код 03117375, р/р № 26009 301305040 в Олександрійській філії Промінвестбанку МФО 323515) в дох од Державного бюджету Україн и (балансовий рахунок №31118106700006, к од бюджетної класифікації 21081 100, одержувач - Олександрійськ е УДК, код одержувача 24146085, банк одержувача ГУДК у Кіровоград ській області МФО 823016) штраф у р озмірі 1700 грн. (одна тисяча сімс от гривень).
Постанова суду наб ирає законної сили після зак інчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, я кщо таку заяву не було подано . Якщо було подано заяву про ап еляційне оскарження, але апе ляційна скарга не була подан а у строк, постанова суду наби рає законної сили після закі нчення цього строку. У разі по дання апеляційної скарги суд ове рішення, якщо його не скас овано, набирає законної сили після закінчення апеляційно го розгляду справи. Якщо стро к апеляційного оскарження бу де поновлено, то вважається, щ о постанова суду не набрала з аконної сили.
Постанова суду може бути оскаржена до Дніпропетровсь кого апеляційного адміністр ативного суду через Кіровогр адський окружний адміністра тивний суд шляхом подачі в 10-д енний строк з дня виготовлен ня її в повному обсязі, а відпо відачем - з дня отримання її ко пії, заяви про апеляційне оск арження і подання після цьог о протягом 20 днів апеляційно ї скарги. Апеляційна скарга м оже бути подана без попередн ього подання заяви про апеля ційне оскарження, якщо скарг а подається у строк, встановл ений для подання заяви про ап еляційне оскарження.
Суддя Кіровоградськог о окружного
адміністративного суду О.А. Черниш
Постанову складено в повному обсязі 09.06.10.
Суд | Кіровоградський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 04.06.2010 |
Оприлюднено | 16.09.2010 |
Номер документу | 11164389 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Кіровоградський окружний адміністративний суд
О.А. Черниш
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні