Ухвала
від 20.06.2023 по справі 638/5273/22
ДЗЕРЖИНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ХАРКОВА

Справа № 638/5273/22

Провадження № 1-кс/638/1225/23

УХВАЛА

Іменем України

20 червня 2023 року м. Харків

Слідчий суддя Дзержинського районного суду м.Харкова ОСОБА_1 , при секретарі ОСОБА_2 розглянувши клопотання старшого слідчого СВ Харківського районного управління поліції №3 ГУНП в Харківській області старшого лейтенанта поліції ОСОБА_3 про арешт майна у кримінальному провадженні внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №42022222060000202 від 20.09.2022 за ознаками кримінального правопорушення - злочину, передбаченого ч. 2 ст. 364 КК України, -

ВСТАНОВИВ:

Старший слідчийСВ Харківськогорайонного управлінняполіції №3ГУНП вХарківській областістарший лейтенантполіції ОСОБА_3 ,звернувся до суду з клопотанням, в якому просить накласти арешт у вигляді заборони відчуження та розпорядження на земельну ділянку з кадастровим номером 6325156700:00:018:0145, площею 0,1490 га, розташовану за адресою: смт. Високий, Харківського району, Харківської області, що належить ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 .

Як вбачається з наданих матеріалів, у провадженні СВ Харківського районного управління поліції №3 ГУ НП в Харківській області перебувають матеріали досудового розслідування, внесені до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №42022222060000202 від 20.09.2022 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 364 КК України.

В ході досудового розслідування вказаного кримінального провадження 15.06.2023 повідомлено ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , про підозру у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 364 КК України.

Досудовим розслідуванням встановлено, що наказом директора Департаменту науки і освіти Харківської обласної державної адміністрації від 17.08.2021 №65-к ОСОБА_4 призначено на посаду уповноваженої особи з питань закупівель з 18 серпня 2021 року.

Так, відповідно до п. 25 ч. 1 ст. 1 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі Закон) публічна закупівля (далі - закупівля) - придбання замовником товарів, робіт і послуг у порядку, встановленому цим Законом.

Згідно ст. 4 Закону, планування закупівель здійснюється на підставі наявної потреби у закупівлі товарів, робіт і послуг. Заплановані закупівлі включаються до річного плану закупівель.

Для планування закупівель та підготовки до проведення закупівель замовники можуть проводити попередні ринкові консультації з метою аналізу ринку, у тому числі запитувати й отримувати рекомендації та інформацію від суб`єктів господарювання.

У відповідності із ч. 1 ст. 5 Закону, закупівлі здійснюються за принципами добросовісної конкуренції серед учасників, максимальної економії, ефективності та пропорційності, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, недискримінації учасників та рівному ставленні до них, об`єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі, запобігання корупційним діям і зловживанням.

Відповідно до ст. 11 Закону, відповідальною за організацію та проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі є уповноважена особа, яка визначається або призначається замовником.

Згідно п. 35 ч. 1 ст. 1 Закону, уповноважена особа - службова (посадова) чи інша особа, яка є працівником замовника і визначена відповідальною за організацію та проведення процедур закупівлі/спрощених закупівель згідно з цим Законом на підставі власного розпорядчого рішення замовника або трудового договору (контракту).

Організаційні та процедурні засади діяльності уповноваженої особи визначені у «Положенні про уповноважену особу, відповідальну за організацію та проведення процедур закупівлі/спрощених закупівель (далі Положення) затвердженого наказом Департаменту науки і освіти Харківської обласної державної адміністрації № 90 від 11.06.2021.

Згідно п. 3.8 Положення, до основних завдань (функцій) уповноваженої особи належать:

планування закупівель та формування річного плану закупівель в електронній системі закупівель;

проведення попередніх ринкових консультацій з метою аналізу ринку;

здійснення вибору процедури закупівлі;

проведення процедур закупівель/спрощених закупівель;

забезпечення рівних умов для всіх учасників, об`єктивний та чесний вибір переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;

забезпечення складання, затвердження та зберігання відповідних документів з питань публічних закупівель, визначених Законом;

забезпечення оприлюднення в електронній системі закупівель інформації, необхідної для виконання вимог Закону;

здійснення інших дій, передбачених Законом або наказом директора Департаменту.

Згідно п. 4.2 Положення, уповноважена особа зобов`язана:

дотримуватися законодавства у сфері публічних закупівель та цього Положення;

організовувати та проводити процедури закупівель/спрощені закупівлі;

забезпечувати рівні умови для всіх учасників процедур закупівель/спрощених закупівель, об`єктивний вибір переможця;

у встановленому Законом порядку визначати переможців процедур закупівель/спрощених закупівель.

Відповідно до п. 3.3 Положення, рішення уповноваженої особи оформлюється протоколом із зазначенням дати прийняття рішення, який підписується уповноваженою особою.

Згідно п. 4.3 Положення, уповноважена особа несе персональну відповідальність:

за прийняті нею рішення і вчинені дії (бездіяльність) відповідно до законів України;

за повноту та достовірність інформації, що оприлюднюється на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель;

за порушення вимог, установлених Законом та нормативно-правовими актами, прийнятими на його виконання.

Згідно з положеннями ч. 3 ст. 18 КК України службовими особами є особи, які постійно, тимчасово чи за спеціальним повноваженням здійснюють функції представників влади чи місцевого самоврядування, а також постійно чи тимчасово обіймають в органах державної влади, органах місцевого самоврядування, на підприємствах, в установах чи організаціях посади, пов`язані з виконанням організаційно - розпорядчих чи адміністративно - господарських функцій, або виконують такі функції за спеціальним повноваженням, яким особа наділяється повноважним органом державної влади, органом місцевого самоврядування, центральним органом державного управління із спеціальним статусом, повноважним органом чи повноважною службовою особою підприємства, установи, організації, судом або законом.

Згідно примітки 1 статті 364 КК України службовими особами у статтях 364, 368, 368-2, 369 цього Кодексу є особи, які постійно, тимчасово чи за спеціальним повноваженням здійснюють функції представників влади чи місцевого самоврядування, а також обіймають постійно чи тимчасово в органах державної влади, органах місцевого самоврядування, на державних чи комунальних підприємствах, в установах чи організаціях посади, пов`язані з виконанням організаційно - розпорядчих чи адміністративно - господарських функцій, або виконують такі функції за спеціальним повноваженням, яким особа наділяється повноважним органом державної влади, органом місцевого самоврядування, центральним органом державного управління із спеціальним статусом, повноважним органом чи повноважною особою підприємства, установи, організації, судом або законом.

Таким чином, ОСОБА_4 , обіймаючи з 18 серпня 2021 року посаду уповноваженої особи з питань закупівель Департаменту науки і освіти Харківської обласної державної адміністрації, будучи відповідальною за організацію та проведення процедур публічних закупівель, тобто службовою особою, вчинила кримінальне правопорушення - злочин при наступних обставинах.

Так, на виконання Наказу Міністерства освіти і науки України № 414 від 23.04.2018 «Про затвердження Типового переліку допоміжних засобів для навчання (спеціальних засобів корекції психофізичного розвитку) осіб з особливими освітніми потребами, які навчаються в закладах освіти», листом Міністерства науки і освіти України №1/11-6351 від 31.08.2021 погоджено закупівлю сучасного обладнання для проведення корекційно-розвиткових занять для дітей з особливими освітніми потребами для Комунального закладу «Харківська спеціальна школа ім. В.Г. Короленка» Харківської обласної ради, а саме Інтерактивних LCD або LED панелей.

Маючи в своєму розпорядженні вказаний Наказ Міністерства освіти і науки України № 414 від 23.04.2018, в ході виконання своїх службових обов`язків у уповноваженої особи з питань закупівель Департаменту науки і освіти Харківської обласної державної адміністрації ОСОБА_4 виник злочинний умисел направлений на зловживання службовим становищем з метою одержання неправомірної вигоди на користь іншої юридичної особи, яка діючи всупереч інтересам служби, з корисливих мотивів, внесла доповнення до річного плану закупівель на 2021 рік предметом закупівлі за ДК 021:2015 32320000-2-Телевізійне й аудіовізуальне обладнання (Інтерактивні LED-панелі з вбудованим ПК) з очікуваною вартістю 4 004 662 грн. шляхом складання протоколу № 61 від 27.09.2021 «Про внесення змін до річного плану закупівель на 2021 рік».

Згідно п. 5 обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі, то очікувану вартість Інтерактивних LED-панелей з вбудованим ПК визначено методом порівняння ринкових цін шляхом збирання та аналізу цінової інформації з відповідного ринку товару.

З метою вдосконалення публічних закупівель Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 № 275 затверджена «Примірна методика визначення очікуваної вартості предмета закупівлі» (далі Методика).

Відповідно до розділу 2 Методики, визначення замовником очікуваної вартості складається з таких етапів: визначення потреби в товарах, роботах, послугах, формування опису предмета закупівлі із зазначенням технічних і якісних характеристик, аналіз ринку, визначення вимог до умов поставки і оплати, визначення очікуваної вартості кожного окремого предмета закупівлі. Зокрема, на етапі аналізу ринку доцільно використовувати як загальнодоступну інформацію щодо цін та асортименту товарів, робіт і послуг, яка міститься у відкритих джерелах (у тому числі на сайтах виробників та/або постачальників відповідної продукції, спеціалізованих торгівельних майданчиках, в електронних каталогах, рекламі, прайс-листах, в електронній системі закупівель "Prozorro" та на аналогічних торгівельних електронних майданчиках, дані спеціалізованих інформаційно-аналітичних видань, офіційних статистичних видань, в тому числі іноземних, тощо), так і інформацію, отриману шляхом проведення ринкових консультацій. Отримана замовниками під час ринкових консультацій інформація дозволить визначити оптимальні вимоги до предмета закупівлі з урахуванням актуальних пропозицій ринку та визначити обґрунтовану очікувану вартість.

Крім того, згідно розділу 3 Методики, визначення замовником очікуваної вартості предмета закупівлі може здійснюватися методом порівняння ринкових цін. Зокрема, уповноваженій особі для отримання інформації про ціну товарів та послуг рекомендується здійснити пошук, збір та аналіз загальнодоступної інформації про ціну, направити не менше 3-х письмових запитів цінових пропозицій (електронною поштою) виробникам, офіційним представникам та дилерам, постачальникам конкретного товару, надавачам послуг, за результатом чого здійснити розрахунок очікуваної вартості предмета закупівлі.

Незважаючи на вказані вимоги законодавства ОСОБА_4 , маючи достатній освітній рівень, життєвий та професійний досвід, будучи фахівцем та володіючи професійною обізнаністю у сфері процедур публічних закупівель, продовжуючи реалізовувати свій злочинний умисел, направлений на зловживання службовим становищем, діючи всупереч інтересам служби, з корисливих мотивів, з метою одержання неправомірної вигоди на користь іншої юридичної особи, склала протокол №79 від 19.10.2021, яким визначила ТОВ «Софтстем» переможцем закупівлі UA-2021-09-27-002697-a за предметом ДК 021:2015 32320000-2-Телевізійне й аудіовізуальне обладнання (Інтерактивні LED-панелі з вбудованим ПК) та прийняла рішення про намір укласти договір.

Надалі, ОСОБА_4 , продовжуючи реалізацію свого злочинного умислу, 31.12.2021 опублікувала Звіт про виконання договору №2/П від 05.11.2021 про закупівлю товарів з кодом ДК 021:2015:32320000-2: Телевізійне й аудіовізуальне обладнання, укладеного з переможцем юридичною особою ТОВ «Софтстем» на загальну суму 3 458 970 грн.

За результатом вказаних дій ОСОБА_4 , між Департаментом науки і освіти Харківської обласної державної адміністрації (код ЄДРПОУ 02146446) в особі директора ОСОБА_5 та Товариства з обмеженою відповідальністю «Софтстем» (код ЄДРПОУ 44168714) в особі директора ОСОБА_6 укладено договір №2/П від 05.11.2021 про закупівлю Інтерактивної LED-панелі «Promethean ActivPanel Cobalt 86» з вбудованим ПК (комп`ютерний модуль OPS) з комплектуючими (пульт ДУ, кабель живлення, кабель USB, маркер, настінне кріплення, телескопічна вказівка) у кількості 18 шт. на загальну суму 3 458 970 грн. (згідно Додаткової угоди №1 від 05.11.2021) - ціна за одиницю товару становить 192 165 грн.

Так, відповідно до додатку 2 до вказаного договору, Інтерактивні LED-панелі з вбудованим ПК з комплектуючими придбані для розміщення їх у Комунальному закладі «Харківська спеціальна школа ім. В.Г. Короленка» Харківської обласної ради за адресою: 61022, м. Харків, вул. Сумська, 55.

Під час досудового розслідування встановлено, що ринкова вартість предмета закупівлі є завищеною, а саме ринкова вартість 1 шт. Інтерактивної LED-панелі «Promethean ActivPanel Cobalt 86» з вбудованим ПК (комп`ютерний модуль OPS) з комплектуючими (пульт ДУ, кабель живлення, кабель USB, маркер, настінне кріплення, телескопічна вказівка) станом на дату укладення договору №2/П від 05.11.2021 становить 120 900, 54 грн.

Таким чином, в результаті умисних протиправних дій ОСОБА_4 , що виразились у зловживанні своїм службовим становищем під час формування очікуваної вартості предмета публічної закупівлі, Департаментом науки і освіти Харківської обласної державної адміністрації необґрунтовано перераховано бюджетні кошти за договором закупівлі №2/П від 05.11.2021 на рахунок ТОВ «Софтстем» за завищеною вартістю, відповідно до висновку судової економічної експертизи № 11049 від 29.05.2023 в розмірі 1 282 760, 28 грн., чим спричинено тяжкі наслідки охоронюваним законом державним інтересам.

Таким чином, ОСОБА_4 обґрунтовано підозрюється у вчиненні кримінального правопорушення - злочину, передбаченого ч. 2 ст. 364 КК України, а саме: зловживання службовим становищем, тобто умисне, з метою одержання неправомірної вигоди для іншої юридичної особи використання службовою особою службового становища всупереч інтересам служби, що спричинило тяжкі наслідки охоронюваним законом державним інтересам.

Згідно інформаційної довідки № 334241691 з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна, ОСОБА_4 на праві власності належить земельна ділянка площею 0,1490 га, кадастровий номер 6325156700:00:018:0145, розташована за адресою смт. Високий, Харківського району Харківської області.

Вказана земельна ділянка виділена громадянці ОСОБА_4 для будівництва та обслуговування житлового будинку та господарських будівель і споруд (присадибна ділянка).

Згідно Довідки про оціночну вартість об`єкта нерухомості від 01.06.2023 оціночна вартість земельної ділянки площею 0,1490 га, кадастровий номер 6325156700:00:018:0145, розташованої за адресою смт. Високий, Харківського району Харківської області, яка належить на праві власності ОСОБА_4 становить 195660, 65 грн.

Прокурор ОСОБА_7 у судове засідання не з`явилася, про день та час слухання справи була повідомлена належним чином, надала до суду заяву з проханням слухати клопотання у її відсутність.

Неприбуття в судове засідання слідчого, прокурора, іншого власника майна, які повідомлені належним чином про дату, час та місце розгляду клопотання, відповідно до вимог ч. 1 ст.172 КПК України не перешкоджає розгляду клопотань. Крім того, володілець майна, який не був присутнім при розгляді клопотання про арешт майна, має право заявити клопотання про скасування арешту майна в порядку та на підставах, визначених ст. 174 КПК України.

Суд, дослідивши клопотання, копії матеріалів, якими слідчий обґрунтовує доводи, приходить до висновку, що клопотання є таким, що підлягає задоволенню, виходячи з наступного.

У провадженні СВ Харківського районного управління поліції №3 ГУ НП в Харківській області перебувають матеріали досудового розслідування, внесені до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №42022222060000202 від 20.09.2022 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 364 КК України.

В ході досудового розслідування вказаного кримінального провадження 15.06.2023 повідомлено ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , про підозру у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 364 КК України.

Досудовим розслідуванням встановлено, що наказом директора Департаменту науки і освіти Харківської обласної державної адміністрації від 17.08.2021 №65-к ОСОБА_4 призначено на посаду уповноваженої особи з питань закупівель з 18 серпня 2021 року.

Так, відповідно до п. 25 ч. 1 ст. 1 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі Закон) публічна закупівля (далі - закупівля) - придбання замовником товарів, робіт і послуг у порядку, встановленому цим Законом.

Згідно ст. 4 Закону, планування закупівель здійснюється на підставі наявної потреби у закупівлі товарів, робіт і послуг. Заплановані закупівлі включаються до річного плану закупівель.

Для планування закупівель та підготовки до проведення закупівель замовники можуть проводити попередні ринкові консультації з метою аналізу ринку, у тому числі запитувати й отримувати рекомендації та інформацію від суб`єктів господарювання.

У відповідності із ч. 1 ст. 5 Закону, закупівлі здійснюються за принципами добросовісної конкуренції серед учасників, максимальної економії, ефективності та пропорційності, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, недискримінації учасників та рівному ставленні до них, об`єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі, запобігання корупційним діям і зловживанням.

Відповідно до ст. 11 Закону, відповідальною за організацію та проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі є уповноважена особа, яка визначається або призначається замовником.

Згідно п. 35 ч. 1 ст. 1 Закону, уповноважена особа - службова (посадова) чи інша особа, яка є працівником замовника і визначена відповідальною за організацію та проведення процедур закупівлі/спрощених закупівель згідно з цим Законом на підставі власного розпорядчого рішення замовника або трудового договору (контракту).

Організаційні та процедурні засади діяльності уповноваженої особи визначені у «Положенні про уповноважену особу, відповідальну за організацію та проведення процедур закупівлі/спрощених закупівель (далі Положення) затвердженого наказом Департаменту науки і освіти Харківської обласної державної адміністрації № 90 від 11.06.2021.

Згідно п. 3.8 Положення, до основних завдань (функцій) уповноваженої особи належать:

планування закупівель та формування річного плану закупівель в електронній системі закупівель;

проведення попередніх ринкових консультацій з метою аналізу ринку;

здійснення вибору процедури закупівлі;

проведення процедур закупівель/спрощених закупівель;

забезпечення рівних умов для всіх учасників, об`єктивний та чесний вибір переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;

забезпечення складання, затвердження та зберігання відповідних документів з питань публічних закупівель, визначених Законом;

забезпечення оприлюднення в електронній системі закупівель інформації, необхідної для виконання вимог Закону;

здійснення інших дій, передбачених Законом або наказом директора Департаменту.

Згідно п. 4.2 Положення, уповноважена особа зобов`язана:

дотримуватися законодавства у сфері публічних закупівель та цього Положення;

організовувати та проводити процедури закупівель/спрощені закупівлі;

забезпечувати рівні умови для всіх учасників процедур закупівель/спрощених закупівель, об`єктивний вибір переможця;

у встановленому Законом порядку визначати переможців процедур закупівель/спрощених закупівель.

Відповідно до п. 3.3 Положення, рішення уповноваженої особи оформлюється протоколом із зазначенням дати прийняття рішення, який підписується уповноваженою особою.

Згідно п. 4.3 Положення, уповноважена особа несе персональну відповідальність:

за прийняті нею рішення і вчинені дії (бездіяльність) відповідно до законів України;

за повноту та достовірність інформації, що оприлюднюється на веб-порталі Уповноваженого органу з питань закупівель;

за порушення вимог, установлених Законом та нормативно-правовими актами, прийнятими на його виконання.

Згідно з положеннями ч. 3 ст. 18 КК України службовими особами є особи, які постійно, тимчасово чи за спеціальним повноваженням здійснюють функції представників влади чи місцевого самоврядування, а також постійно чи тимчасово обіймають в органах державної влади, органах місцевого самоврядування, на підприємствах, в установах чи організаціях посади, пов`язані з виконанням організаційно - розпорядчих чи адміністративно - господарських функцій, або виконують такі функції за спеціальним повноваженням, яким особа наділяється повноважним органом державної влади, органом місцевого самоврядування, центральним органом державного управління із спеціальним статусом, повноважним органом чи повноважною службовою особою підприємства, установи, організації, судом або законом.

Згідно примітки 1 статті 364 КК України службовими особами у статтях 364, 368, 368-2, 369 цього Кодексу є особи, які постійно, тимчасово чи за спеціальним повноваженням здійснюють функції представників влади чи місцевого самоврядування, а також обіймають постійно чи тимчасово в органах державної влади, органах місцевого самоврядування, на державних чи комунальних підприємствах, в установах чи організаціях посади, пов`язані з виконанням організаційно - розпорядчих чи адміністративно - господарських функцій, або виконують такі функції за спеціальним повноваженням, яким особа наділяється повноважним органом державної влади, органом місцевого самоврядування, центральним органом державного управління із спеціальним статусом, повноважним органом чи повноважною особою підприємства, установи, організації, судом або законом.

Таким чином, ОСОБА_4 , обіймаючи з 18 серпня 2021 року посаду уповноваженої особи з питань закупівель Департаменту науки і освіти Харківської обласної державної адміністрації, будучи відповідальною за організацію та проведення процедур публічних закупівель, тобто службовою особою, вчинила кримінальне правопорушення - злочин при наступних обставинах.

Так, на виконання Наказу Міністерства освіти і науки України № 414 від 23.04.2018 «Про затвердження Типового переліку допоміжних засобів для навчання (спеціальних засобів корекції психофізичного розвитку) осіб з особливими освітніми потребами, які навчаються в закладах освіти», листом Міністерства науки і освіти України №1/11-6351 від 31.08.2021 погоджено закупівлю сучасного обладнання для проведення корекційно-розвиткових занять для дітей з особливими освітніми потребами для Комунального закладу «Харківська спеціальна школа ім. В.Г. Короленка» Харківської обласної ради, а саме Інтерактивних LCD або LED панелей.

Маючи в своєму розпорядженні вказаний Наказ Міністерства освіти і науки України № 414 від 23.04.2018, в ході виконання своїх службових обов`язків у уповноваженої особи з питань закупівель Департаменту науки і освіти Харківської обласної державної адміністрації ОСОБА_4 виник злочинний умисел направлений на зловживання службовим становищем з метою одержання неправомірної вигоди на користь іншої юридичної особи, яка діючи всупереч інтересам служби, з корисливих мотивів, внесла доповнення до річного плану закупівель на 2021 рік предметом закупівлі за ДК 021:2015 32320000-2-Телевізійне й аудіовізуальне обладнання (Інтерактивні LED-панелі з вбудованим ПК) з очікуваною вартістю 4 004 662 грн. шляхом складання протоколу № 61 від 27.09.2021 «Про внесення змін до річного плану закупівель на 2021 рік».

Згідно п. 5 обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі, то очікувану вартість Інтерактивних LED-панелей з вбудованим ПК визначено методом порівняння ринкових цін шляхом збирання та аналізу цінової інформації з відповідного ринку товару.

З метою вдосконалення публічних закупівель Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 № 275 затверджена «Примірна методика визначення очікуваної вартості предмета закупівлі» (далі Методика).

Відповідно до розділу 2 Методики, визначення замовником очікуваної вартості складається з таких етапів: визначення потреби в товарах, роботах, послугах, формування опису предмета закупівлі із зазначенням технічних і якісних характеристик, аналіз ринку, визначення вимог до умов поставки і оплати, визначення очікуваної вартості кожного окремого предмета закупівлі. Зокрема, на етапі аналізу ринку доцільно використовувати як загальнодоступну інформацію щодо цін та асортименту товарів, робіт і послуг, яка міститься у відкритих джерелах (у тому числі на сайтах виробників та/або постачальників відповідної продукції, спеціалізованих торгівельних майданчиках, в електронних каталогах, рекламі, прайс-листах, в електронній системі закупівель "Prozorro" та на аналогічних торгівельних електронних майданчиках, дані спеціалізованих інформаційно-аналітичних видань, офіційних статистичних видань, в тому числі іноземних, тощо), так і інформацію, отриману шляхом проведення ринкових консультацій. Отримана замовниками під час ринкових консультацій інформація дозволить визначити оптимальні вимоги до предмета закупівлі з урахуванням актуальних пропозицій ринку та визначити обґрунтовану очікувану вартість.

Крім того, згідно розділу 3 Методики, визначення замовником очікуваної вартості предмета закупівлі може здійснюватися методом порівняння ринкових цін. Зокрема, уповноваженій особі для отримання інформації про ціну товарів та послуг рекомендується здійснити пошук, збір та аналіз загальнодоступної інформації про ціну, направити не менше 3-х письмових запитів цінових пропозицій (електронною поштою) виробникам, офіційним представникам та дилерам, постачальникам конкретного товару, надавачам послуг, за результатом чого здійснити розрахунок очікуваної вартості предмета закупівлі.

Незважаючи на вказані вимоги законодавства ОСОБА_4 , маючи достатній освітній рівень, життєвий та професійний досвід, будучи фахівцем та володіючи професійною обізнаністю у сфері процедур публічних закупівель, продовжуючи реалізовувати свій злочинний умисел, направлений на зловживання службовим становищем, діючи всупереч інтересам служби, з корисливих мотивів, з метою одержання неправомірної вигоди на користь іншої юридичної особи, склала протокол №79 від 19.10.2021, яким визначила ТОВ «Софтстем» переможцем закупівлі UA-2021-09-27-002697-a за предметом ДК 021:2015 32320000-2-Телевізійне й аудіовізуальне обладнання (Інтерактивні LED-панелі з вбудованим ПК) та прийняла рішення про намір укласти договір.

Надалі, ОСОБА_4 , продовжуючи реалізацію свого злочинного умислу, 31.12.2021 опублікувала Звіт про виконання договору №2/П від 05.11.2021 про закупівлю товарів з кодом ДК 021:2015:32320000-2: Телевізійне й аудіовізуальне обладнання, укладеного з переможцем юридичною особою ТОВ «Софтстем» на загальну суму 3 458 970 грн.

За результатом вказаних дій ОСОБА_4 , між Департаментом науки і освіти Харківської обласної державної адміністрації (код ЄДРПОУ 02146446) в особі директора ОСОБА_5 та Товариства з обмеженою відповідальністю «Софтстем» (код ЄДРПОУ 44168714) в особі директора ОСОБА_6 укладено договір №2/П від 05.11.2021 про закупівлю Інтерактивної LED-панелі «Promethean ActivPanel Cobalt 86» з вбудованим ПК (комп`ютерний модуль OPS) з комплектуючими (пульт ДУ, кабель живлення, кабель USB, маркер, настінне кріплення, телескопічна вказівка) у кількості 18 шт. на загальну суму 3 458 970 грн. (згідно Додаткової угоди №1 від 05.11.2021) - ціна за одиницю товару становить 192 165 грн.

Так, відповідно до додатку 2 до вказаного договору, Інтерактивні LED-панелі з вбудованим ПК з комплектуючими придбані для розміщення їх у Комунальному закладі «Харківська спеціальна школа ім. В.Г. Короленка» Харківської обласної ради за адресою: 61022, м. Харків, вул. Сумська, 55.

Під час досудового розслідування встановлено, що ринкова вартість предмета закупівлі є завищеною, а саме ринкова вартість 1 шт. Інтерактивної LED-панелі «Promethean ActivPanel Cobalt 86» з вбудованим ПК (комп`ютерний модуль OPS) з комплектуючими (пульт ДУ, кабель живлення, кабель USB, маркер, настінне кріплення, телескопічна вказівка) станом на дату укладення договору №2/П від 05.11.2021 становить 120 900, 54 грн.

Таким чином, в результаті умисних протиправних дій ОСОБА_4 , що виразились у зловживанні своїм службовим становищем під час формування очікуваної вартості предмета публічної закупівлі, Департаментом науки і освіти Харківської обласної державної адміністрації необґрунтовано перераховано бюджетні кошти за договором закупівлі №2/П від 05.11.2021 на рахунок ТОВ «Софтстем» за завищеною вартістю, відповідно до висновку судової економічної експертизи № 11049 від 29.05.2023 в розмірі 1 282 760, 28 грн., чим спричинено тяжкі наслідки охоронюваним законом державним інтересам.

Таким чином, ОСОБА_4 обґрунтовано підозрюється у вчиненні кримінального правопорушення - злочину, передбаченого ч. 2 ст. 364 КК України, а саме: зловживання службовим становищем, тобто умисне, з метою одержання неправомірної вигоди для іншої юридичної особи використання службовою особою службового становища всупереч інтересам служби, що спричинило тяжкі наслідки охоронюваним законом державним інтересам.

Згідно інформаційної довідки № 334241691 з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна, ОСОБА_4 на праві власності належить земельна ділянка площею 0, 1490 га, кадастровий номер 6325156700:00:018:0145, розташована за адресою смт. Високий, Харківського району Харківської області.

Вказана земельна ділянка виділена громадянці ОСОБА_4 для будівництва та обслуговування житлового будинку та господарських будівель і споруд (присадибна ділянка).

Згідно Довідки про оціночну вартість об`єкта нерухомості від 01.06.2023 оціночна вартість земельної ділянки площею 0, 1490 га, кадастровий номер 6325156700:00:018:0145, розташованої за адресою смт. Високий, Харківського району Харківської області, яка належить на праві власності ОСОБА_4 становить 195 660, 65 грн.

Відповідно до ч. 1 ст. 131 КПК України заходи забезпечення кримінального провадження застосовуються з метою досягнення дієвості цього провадження.

Згідно п. 7 ч. 2 ст. 131 КПК України одним із заходів забезпечення кримінального провадження є арешт майна.

Відповідно до ч. 1 ст. 170 КПК України арештом майна є тимчасове, до скасування у встановленому цим Кодексом порядку, позбавлення за ухвалою слідчого судді або суду права на відчуження, розпорядження та/або користування майном, щодо якого існує сукупність підстав чи розумних підозр вважати, що воно є доказом злочину, підлягає спеціальній конфіскації у підозрюваного, обвинуваченого, засудженого, третіх осіб, конфіскації у юридичної особи, для забезпечення цивільного позову, стягнення з юридичної особи отриманої неправомірної вигоди, можливої конфіскації майна.

Завданням арешту майна є запобігання можливості його приховування, пошкодження, псування, зникнення, втрати, знищення, використання, перетворення, пересування, передачі, відчуження. Слідчий, прокурор повинні вжити необхідних заходів з метою виявлення та розшуку майна, на яке може бути накладено арешт у кримінальному провадженні.

Відповідно до ч. 2 ст. 170 КПК України арешт майна допускається з метою забезпечення: 1) збереження речових доказів; 2) спеціальної конфіскації; 3) конфіскації майна як виду покарання або заходу кримінально-правового характеру щодо юридичної особи; 4) відшкодування шкоди, завданої внаслідок кримінального правопорушення (цивільний позов), чи стягнення з юридичної особи отриманої неправомірної вигоди.

Відповідно до п. 4 ч. 2 ст. 170 КПК України, арешт майна допускається з метою відшкодування шкоди, завданої внаслідок кримінального правопорушення (цивільний позов), чи стягнення з юридичної особи отриманої неправомірної вигоди.

За вимогами ч. 3 ст. 170 КПК України у випадку, передбаченому пунктом 4 частини другої цієї статті, арешт накладається на майно підозрюваного, обвинуваченого, засудженого, фізичної чи юридичної особи, яка в силу закону несе цивільну відповідальність за шкоду, завдану діями (бездіяльністю) підозрюваного, обвинуваченого, засудженого або неосудної особи, яка вчинила суспільно небезпечне діяння, а також юридичної особи, щодо якої здійснюється провадження, за наявності обґрунтованого розміру цивільного позову у кримінальному провадженні, а так само обґрунтованого розміру неправомірної вигоди, яка отримана юридичною особою, щодо якої здійснюється провадження.

Відповідно до ч. 10 ст. 170 КПК України арешт може бути накладений у встановленому цим Кодексом порядку на рухоме чи нерухоме майно.

ОСОБА_4 повідомлено про підозру у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 364 КК України, в результаті вчинення якого завдано шкоду охоронюваним законом державним інтересам в особі Департаменту науки і освіти ХОДА в розмірі 1 282 760, 28 грн., що є тяжкими наслідками.

На теперішній час досудове розслідування кримінального провадження триває, та в разі зібрання достатніх доказів про вчинення кримінального правопорушення та закінчення досудового розслідування складанням обвинувального акту, буде вирішуватись питання щодо пред`явлення цивільного позову з метою стягнення с обвинуваченого завданих державі майнових збитків.

Тобто, є достатні підстави вважати, що майно, яке належить підозрюваній може бути використано з метою відшкодування заподіяної шкоди потерпілому в особі Департаменту науки і освіти ХОДА.

Таким чином, з метою забезпечення кримінального провадження, а саме, забезпечення цивільного позову, недопущення зникнення, втрати, пошкодження, приховування чи перетворення матеріальних об`єктів або настання інших наслідків, які можуть перешкодити всебічному, повному і неупередженому дослідженню обставин кримінального провадження, є обґрунтовані підстави у накладенні арешту на земельну ділянку, яка належить підозрюваній ОСОБА_4 .

Згідно з ч. 2ст. 173 КПК Українипри вирішенні питання про арешт майна слідчий суддя, суд повинен враховувати 1) правову підставу для арешту майна; 2) можливість використання майна як доказу у кримінальному провадженні (якщо арешт майна накладається у випадку, передбаченому пунктом 1 частини другоїстатті 170 цього Кодексу); 3) наявність обґрунтованої підозри у вчиненні особою кримінального правопорушення або суспільно небезпечного діяння, що підпадає під ознаки діяння, передбаченого законом України про кримінальну відповідальність (якщо арешт майна накладається у випадках, передбачених п.п. 3, 4 ч. 2ст. 170 цього Кодексу); 3-1) можливість спеціальної конфіскації майна (якщо арешт майна накладається у випадку, передбаченому пунктом 2 частини другоїстатті 170 цього Кодексу); 4) розмір шкоди, завданої кримінальним правопорушенням, неправомірної вигоди, яка отримана юридичною особою (якщо арешт майна накладається у випадку, передбаченому п. 4 ч. 2ст. 170 цього Кодексу); 5) розумність та співрозмірність обмеження права власності завданням кримінального провадження. 6) наслідки арешту майна для підозрюваного, обвинуваченого, засудженого, третіх осіб.

Слідчий суддя, суд відмовляють у задоволенні клопотання про арешт майна, якщо особа, яка його подала, не доведе необхідність такого арешту, а також наявність ризиків, передбачених абзацом другим частини першоїстатті 170 цього Кодексу(ч. 1ст. 173 КПК України).

Враховуючи те, що слідчим надано достатньо доказів, що з метою забезпечення кримінального провадження, а саме, забезпечення цивільного позову, недопущення зникнення, втрати, пошкодження, приховування чи перетворення матеріальних об`єктів або настання інших наслідків, які можуть перешкодити всебічному, повному і неупередженому дослідженню обставин кримінального провадження, є обґрунтовані підстави у накладенні арешту на земельну ділянку, яка належить підозрюваній ОСОБА_4 .

На підставі викладеного і керуючись ст.ст. 131,132,167,170,171-173 КПК України, слідчий суддя, -

УХВАЛИВ:

Клопотання старшого слідчого СВ Харківського районного управління поліції №3 ГУНП в Харківській області старшого лейтенанта поліції ОСОБА_3 про арешт майна у кримінальному провадженні внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №42022222060000202 від 20.09.2022 за ознаками кримінального правопорушення - злочину, передбаченого ч. 2 ст. 364 КК України- задовольнити.

Накласти арешт у вигляді заборони відчуження та розпорядження на земельну ділянку з кадастровим номером 6325156700:00:018:0145, площею 0,1490 га, яка розташована за адресою: смт. Високий, Харківського району, Харківської області, що належить ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 .

Ухвала підлягає негайному виконанню.

Ухвала може бути оскаржена безпосередньо до Харківського апеляційного суду протягом п`яти днів з дня її проголошення, а власником майна - у той же строк з моменту отримання копії ухвали.

Суддя ОСОБА_1

СудДзержинський районний суд м.Харкова
Дата ухвалення рішення20.06.2023
Оприлюднено07.05.2024
Номер документу111646231
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про арешт майна

Судовий реєстр по справі —638/5273/22

Ухвала від 27.07.2023

Кримінальне

Дзержинський районний суд м.Харкова

Подус Г. С.

Ухвала від 25.07.2023

Кримінальне

Дзержинський районний суд м.Харкова

Цвіра Д. М.

Ухвала від 18.07.2023

Кримінальне

Дзержинський районний суд м.Харкова

Подус Г. С.

Ухвала від 20.06.2023

Кримінальне

Дзержинський районний суд м.Харкова

Смирнов В. А.

Ухвала від 20.06.2023

Кримінальне

Дзержинський районний суд м.Харкова

Смирнов В. А.

Ухвала від 06.06.2023

Кримінальне

Дзержинський районний суд м.Харкова

Подус Г. С.

Ухвала від 06.06.2023

Кримінальне

Дзержинський районний суд м.Харкова

Подус Г. С.

Ухвала від 27.09.2022

Кримінальне

Дзержинський районний суд м.Харкова

Подус Г. С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні