Справа № 357/7295/23
1-кс/357/1554/23
У Х В А Л А
20 червня 2023 року м. Біла Церква
Слідчий суддя Білоцерківського міськрайонного суду Київської області ОСОБА_1 , за участю секретаря судового засідання ОСОБА_2 , розглянувши у відкритому судовому засіданні клопотання прокурора відділу Київської обласної прокуратури ОСОБА_3 у кримінальному провадженні № 12022111030003262, внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань 14.12.2022 за ознаками вчинення кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 358 КК України,
про надання тимчасового доступу до речей і документів,
У С Т А Н О В И В:
19.06.2023 прокурор відділу Київської обласної прокуратури ОСОБА_3 звернувся до слідчого судді із клопотанням про тимчасовий доступ до речей та документів по матеріалам досудового розслідування, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 12022111030003262, внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань 14.12.2022 за ознаками вчинення кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 358 КК України.
Клопотання мотивує тим, що Київською обласною прокуратурою здійснюється процесуальне керівництво за досудовим розслідуванням у кримінальному провадженні, відомості про яке 14.12.2022 внесені до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 12022111030003262 за фактом підроблення документів (печаток, штампів та бланків) за попередньою змовою групою осіб за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 358 КК України.
Досудовим розслідуванням встановлено, що на підставі державного акту на право власності на земельну ділянку серії ЯЖ № 229935 від 03.10.2008 (видавник управління земельних ресурсів у м. Білій Церкві Київської області) реєстратором ІНФОРМАЦІЯ_1 ОСОБА_4 26.11.2021 за товариством з обмеженою відповідальністю « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) зареєстровано право приватної власності на земельну ділянку з кадастровим номером 3210300000:04:018:0106 площею 0,0031 га. Згідно вказаного вище державного акту цільове призначення земельної ділянки - «гаражне будівництво».
Також, на підставі державного акту на право власності на земельну ділянку серії ЯЖ № 229934 від 03.10.2008 (видавник управління земельних ресурсів у м. Білій Церкві Київської області) реєстратором ІНФОРМАЦІЯ_1 ОСОБА_5 26.11.2021 за товариством з обмеженою відповідальністю « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) зареєстровано право приватної власності на земельну ділянку з кадастровим номером 3210300000:04:018:0105 площею 0,0032 га. Згідно вказаного вище державного акту цільове призначення земельної ділянки - «гаражне будівництво».
Окрім того, на підставі договору оренди від 03.04.2014 за № 69, який укладено на підставі рішень ІНФОРМАЦІЯ_1 від 23.10.2008 № 867, від 12.11.2008 № 898 та від 20.03.2014 № 1173-57-VI, у користування ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) надано земельну ділянку площею 0,4385 га із кадастровим номером 3210300000:04:018:0112 під будівництво багатофункціонального комплексу торгово-розважального призначення з житловим будинком. Згідно п. 16 договору оренди від 03.04.2014 № 69 земельна ділянка із кадастровим номером 3210300000:04:018:0112 - не забудована. Разом з тим, у вказаному вище договорі відсутні відомості про проведення аукціону щодо надання в оренду ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » зазначеної вище земельної ділянки.
У подальшому, ІНФОРМАЦІЯ_3 20.12.2021 видано ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) містобудівні умови та обмеження № 112/04-05 (Реєстраційний номер в ЄДЕССБ MU01:2795-1548-0398-3704) для будівництва багатоквартирного житлового будинку з вбудовано-прибудованими нежитловими приміщеннями громадського призначення та підземним паркінгом по АДРЕСА_1 . Згідно вказаних вище містобудівних умов та обмежень будівництво має здійснюватися в межах земельних ділянок із кадастровими номерами 3210300000:04:018:0106, 3210300000:04:018:0105 і 3210300000:04:018:0112.
Окрім того, ІНФОРМАЦІЯ_4 (ЄДРПОУ НОМЕР_2 ) видано ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) дозвіл на виконання будівельних робіт із реєстраційним номером КС012221103667 від 30.11.2022 длябудівництва багатоквартирного житлового будинку з вбудовано-прибудованими нежитловими приміщеннями громадського призначення та підземним паркінгом по АДРЕСА_1 , клас наслідків СС2.
Однак, в ході досудового розслідування встановлено факт можливого підроблення правовстановлюючих документів та документів, на підставі яких отримано містобудівні умови та обмеження № 112/04-05 від 20.12.2021 і дозвіл на виконання будівельних робіт із реєстраційним номером КС012221103667 від 30.11.2022 для забудови ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » земельних ділянок із кадастровими номерами 3210300000:04:018:0106, 3210300000:04:018:0105 і 3210300000:04:018:0112.
Так, відповідно до ст. 1 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки- документ, що містить комплекс планувальних та архітектурних вимог до проектування і будівництва щодо поверховості та щільності забудови земельної ділянки, відступів будинків і споруд від червоних ліній, меж земельної ділянки, її благоустрою та озеленення, інші вимоги до об`єктів будівництва, встановлені законодавством та містобудівною документацією.
Містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки (далі - містобудівні умови та обмеження) - документ, що містить комплекс планувальних та архітектурних вимог до проектування і будівництва щодо поверховості та щільності забудови земельної ділянки, відступів будинків і споруд від червоних ліній, меж земельної ділянки, її благоустрою та озеленення, інші вимоги до об`єктів будівництва, встановлені законодавством та містобудівною документацією.
Згідно ст. 29 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» основними складовими вихідних даних є: 1) містобудівні умови та обмеження; 2) технічні умови; 3) завдання на проектування.
Фізична або юридична особа, яка має намір щодо забудови земельної ділянки, що перебуває у власності або користуванні такої особи, повинна одержати містобудівні умови та обмеження для проектування об`єкта будівництва.
Містобудівні умови та обмеження надаються відповідними уповноваженими органами містобудування та архітектури на підставі містобудівної документації на місцевому рівні на безоплатній основі за заявою замовника (із зазначенням кадастрового номера земельної ділянки), до якої додаються: 1) копія документа, що посвідчує право власності чи користування земельною ділянкою, або копія договору суперфіцію - у разі, якщо речове право на земельну ділянку не зареєстровано в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно; 2) копія документа, що посвідчує право власності на об`єкт нерухомого майна, розташований на земельній ділянці - у разі, якщо право власності на об`єкт нерухомого майна не зареєстровано в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно, або згода його власника, засвідчена в установленому законодавством порядку (у разі здійснення реконструкції або реставрації); 3) викопіювання з топографо-геодезичного плану М 1:2000.
Підставами для відмови у наданні містобудівних умов та обмежень є: 1) неподання визначених частиною третьою цієї статті документів, необхідних для прийняття рішення про надання містобудівних умов та обмежень; 2) виявлення недостовірних відомостей у документах, що посвідчують право власності чи користування земельною ділянкою, або у документах, що посвідчують право власності на об`єкт нерухомого майна, розташований на земельній ділянці; 3) невідповідність намірів забудови вимогам містобудівної документації на місцевому рівні.
Згідно ст. 37 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» право на виконання підготовчих робіт (якщо вони не були виконані раніше згідно з повідомленням про початок виконання підготовчих робіт) і будівельних робіт на об`єктах будівництва, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів з середніми (СС2) та значними (СС3) наслідками або підлягають оцінці впливу на довкілля згідно із Законом України "Про оцінку впливу на довкілля", підключення об`єкта будівництва до інженерних мереж та споруд надається замовнику та генеральному підряднику чи підряднику (якщо будівельні роботи виконуються без залучення субпідрядників) після отримання дозволу на виконання будівельних робіт.
Дозвіл на виконання будівельних робіт видається органами державного архітектурно-будівельного контролю на безоплатній основі протягом десяти робочих днів з дня реєстрації заяви.
Для отримання дозволу подається заява, до якої додаються: 1) копія документа, що посвідчує право власності чи право користування земельною ділянкою, або копія договору суперфіцію; 2) копія розпорядчого документа щодо комплексної реконструкції кварталів (мікрорайонів) застарілого житлового фонду - у разі здійснення комплексної реконструкції кварталів (мікрорайонів) застарілого житлового фонду на замовлення органів державної влади чи органів місцевого самоврядування на відповідних землях державної чи комунальної власності (замість копії документа, що посвідчує право власності чи право користування земельною ділянкою); 3) копія документа, що посвідчує право власності на будівлю чи споруду, або рішення співвласників багатоквартирного будинку про виконання будівельних робіт з реконструкції, реставрації, капітального ремонту, прийняте відповідно до Закону України "Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку"; 4) документ, що підтверджує управління багатоквартирним будинком об`єднанням співвласників багатоквартирного будинку або управителем багатоквартирного будинку, або житлово-будівельним (житловим) кооперативом, - у разі виконання будівельних робіт з реконструкції, реставрації, капітального ремонту об`єднанням співвласників багатоквартирного будинку або управителем багатоквартирного будинку, або житлово-будівельним (житловим) кооперативом; 5) копії документів про призначення осіб, відповідальних за виконання будівельних робіт, та осіб, які здійснюють авторський і технічний нагляд; 6) інформація про інженера-консультанта (у разі його залучення); 7) інформація про ліцензію, що надає право на виконання будівельних робіт, та кваліфікаційні сертифікати; 8) результати оцінки впливу на довкілля у випадках, визначених Законом України "Про оцінку впливу на довкілля".
Підставою для відмови у видачі дозволу на виконання будівельних робіт є: 1) неподання відомостей або документів, необхідних для прийняття рішення про видачу такого дозволу; 2) невідповідність поданих документів вимогам законодавства; 3) виявлення недостовірних відомостей у поданих документах; 4) результати оцінки впливу на довкілля у випадках, визначених Законом України "Про оцінку впливу на довкілля"; 5) подання заяви про видачу дозволу на виконання будівельних робіт особою, яка не є замовником згідно з пунктом 4 частини першої статті 1 цього Закону, або уповноваженою ним особою; 6) наявність у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно обтяжень, пов`язаних з будівництвом (арешт, пов`язаний з користуванням відповідним об`єктом, заборона проведення будівельних робіт, обмеження користування земельною ділянкою тощо).
У відповідності до вимог ст. 20 Земельного кодексу України при встановленні цільового призначення земельних ділянок здійснюється віднесення їх до певної категорії земель та виду цільового призначення. При зміні цільового призначення земельних ділянок здійснюється зміна категорії земель та/або виду цільового призначення.
Віднесення земельних ділянок до певної категорії та виду цільового призначення земельних ділянок здійснюється щодо: земельних ділянок, якими розпоряджаються Верховна ІНФОРМАЦІЯ_5 , органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування, - за рішенням відповідного органу; земельних ділянок приватної власності - їх власниками.
Категорія земель та вид цільового призначення земельної ділянки визначаються в межах відповідного виду функціонального призначення території, передбаченого затвердженим комплексним планом просторового розвитку території територіальної громади або генеральним планом населеного пункту.
В ході досудового розслідування установлено, що за інформацією ІНФОРМАЦІЯ_6 (лист від 29.11.2022 № 8584/497-22-0.971) державний акт на право приватної власності на землю серії ЯЖ № 229934 від 03.10.2008 в архіві відділу відсутній, в Книзі записів реєстрації державних актів на право власності на землю та на право постійного користування землею, договорів оренди землі відсутній запис про зазначений державний акт.
Постановою Кабінету Міністрів України № 1553 від 17.11.2004 затверджено Положення про Державний фонд документації із землеустрою.
Відповідно до п. 1 якого визначено, що Державний фонд документації із землеустрою (далі - Державний фонд) формується на основі збирання, обробки, обліку матеріалів, отриманих у результаті проведення землеустрою незалежно від місця розташування земельних ділянок та форми власності на них, для використання їх органами державної влади та органами місцевого самоврядування, а також підприємствами, установами, організаціями і громадянами.
Залежно від виду документації та рівня проведення землеустрою розробник цієї документації безоплатно передає копії матеріалів виконаних робіт, зокрема, до місцевого фонду - із землеустрою, проведеного на місцевому рівні.
Згідно п. 4.1. Інструкції про порядок складання, видачі, реєстрації і зберігання державних актів на право приватної власності на землю, право колективної власності на землю, право власності на землю і право постійного користування землею, договорів на право тимчасового користування землею (в тому числі на умовах оренди) та договорів оренди землі, затвердженої наказом ІНФОРМАЦІЯ_7 від 04.05.1999 № 43 державний акт на право власності на земельну ділянку або на право постійного користування земельною ділянкою складається у двох примірниках. Другий примірник державного акта зберігається у вогнетривких шафах у приміщеннях відповідних рад чи державних адміністрацій або за їх дорученням - у приміщеннях районних (міських) відділів (управлінь) земельних ресурсів ІНФОРМАЦІЯ_7 .
Так, згідно п. 1 наказу ІНФОРМАЦІЯ_8 від 03.09.1999 № 83 затверджено Тимчасові методичні вказівки по веденню державного земельного кадастру. Згідно п. п. 1.1, 2.6 указаних тимчасових вказівок Державний земельний кадастр - це єдина державна система земельно-кадастрових робіт та процедура визнання факту виникнення або припинення існування земельних ділянок як об`єктів права власності та права користування, яка містить сукупність відомостей і документів про правовий режим цих ділянок, їх вартість, кількісну та якісну характеристику, розподіл серед власників землі та землекористувачів, у тому числі орендарів, за категоріями земель.
Земельні ділянки, надані у власність або користування, в тому числі в оренду громадянам і юридичним особам, та документи, що посвідчують право власності та користування землею, підлягають реєстрації в Державному реєстрі земель, що є підтвердженням факту виникнення нової земельної ділянки як об`єкта права власності або права користування.
Державний реєстр складається з двох частин: перша - книги записів реєстрації державних актів на право власності та на право користування землею, договорів оренди землі із зазначенням кадастрових номерів земельних ділянок; друга - Поземельна книга, яка містить відомості про кадастровий номер, місцезнаходження, площу, цільове призначення, правовий режим, у тому числі обтяження та обмеження щодо використання землі, вартість земельної ділянки, кадастровий план.
Знесення відомостей про земельні ділянки до Державного реєстру земель проводиться після: формування кадастрової справи; нанесення меж земельної ділянки на черговий кадастровий план; надання земельній ділянці кадастрового номера.
Таким чином вбачається, що право приватної власності на земельну ділянку із кадастровим номером 3210300000:04:018:0105 площею 0,0032 га набуто товариством з обмеженою відповідальністю « ІНФОРМАЦІЯ_2 » імовірно на підставі підробленого державного акту серії ЯЖ № 229934 від 03.10.2008.
Крім того, вбачається факт можливого підроблення документів, на підставі яких ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » отримало містобудівні умови та обмеження № 112/04-05 (Реєстраційний номер в ЄДЕССБ MU01:2795-1548-0398-3704) для будівництва багатоквартирного житлового будинку з вбудовано-прибудованими нежитловими приміщеннями громадського призначення та підземним паркінгом по АДРЕСА_1 і дозвіл на виконання будівельних робіт із реєстраційним номером КС012221103667 від 30.11.2022 для забудови ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » земельних ділянок із кадастровими номерами 3210300000:04:018:0106, 3210300000:04:018:0105 і 3210300000:04:018:0112.
Як зазначено вище, для отримання містобудівних умов та обмежень та дозволу на виконання будівельних робіт необхідно надання копії документа, що посвідчує право власності чи користування земельною ділянкою.
Однак, враховуючи відсутність у Державному фонді із землеустрою примірника державного акту серії ЯЖ № 229934 від 03.10.2008 та відсутність запису про його реєстрацію в Книзі записів реєстрації державних актів на право власності та на право користування землею, договорів оренди землі, вказані вище містобудівні умови та обмеження та дозвіл на виконання будівельних робіт набуто ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » імовірно на підставі підроблених правовстановлюючих документів.
Крім того установлено, що в межах земельної ділянки із кадастровим номером 3210300000:04:018:0105 знаходиться земельна ділянка із кадастровим номером 3210300000:04:018:0030, а в межах земельної ділянки із кадастровим номером 3210300000:04:018:0106 знаходиться земельна ділянка із кадастровим номером 3210300000:04:018:0029 із аналогічними конфігураціями та площами.
При цьому, згідно поземельних книг, відомості про земельні ділянки із кадастровими номерами 3210300000:04:018:0030 і 3210300000:04:018:0029 внесено у 2016 році щодо реєстрації права приватної власності ОСОБА_6 і ОСОБА_7 .
Разом з тим, під час реєстрації права приватної власності 26.11.2021 за ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » на земельні із кадастровими номерами 3210300000:04:018:0105 і 3210300000:04:018:0106 реєстраторами ІНФОРМАЦІЯ_1 не взято до уваги факт одночасного перебування відомостей про різні земельні ділянки та різних їх власників у Державному земельному кадастрі.
При цьому, цільове призначення земельних ділянок з кадастровим номерами згідно державних актів серії ЯЖ № 229935 і серії ЯЖ № 229934 та інформації Державного реєстру речових прав на нерухоме майна - код «02.05» «Для будівництва індивідуальних гаражів», а містобудівні умови та обмеження та дозвіл на виконання будівельних робіт видано ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » - для будівництва багатоквартирного житлового будинку з вбудовано-прибудованими нежитловими приміщеннями громадського призначення та підземним паркінгом - код «02.10» згідно Класифікації видів цільового призначення земель, затвердженого наказом Державного комітету України із земельних ресурсів від 23.07.2010 № 548.
Таким чином, вбачається невідповідність категорії земель та виду цільового призначення у наявних у ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » правовстановлюючих документах щодо земельних ділянок із кадастровим номерами 3210300000:04:018:0105 і 3210300000:04:018:0106 та отриманих дозвільних документах на здійснення забудови земель.
Згідно ст. 21 Земельного кодексу України порушення порядку встановлення та зміни цільового призначення земель є підставою для: відмови в державній реєстрації земельних ділянок або визнання реєстрації недійсною, а також притягнення до відповідальності відповідно до закону громадян та юридичних осіб, винних у порушенні порядку встановлення та зміни цільового призначення земель.
Окрім того, в ході огляду веб порталу ІНФОРМАЦІЯ_9 за посиланням ІНФОРМАЦІЯ_9 жк-central-park-біла-церква, у тому числі розділі «про проєкт» виявлено, що в межах земельних ділянок із кадастровими номерами 3210300000:04:018:0105, 3210300000:04:018:0106 і 3210300000:04:018:0112 заплановано будівництво двох окремих житлових будинків, замість одного житлового будинку щодо якого укладеного договір оренди земельної ділянки від 03.04.2014 за № 69 та відповідно видано дозвільні документи.
У зв`язку з вказаним вбачається факт недостовірних відомостей у документах, що посвідчують право власності на користування земельними ділянками із кадастровим номерами 3210300000:04:018:0105 і 3210300000:04:018:0106 та факт невідповідність намірів забудови, що є підставою для відмови у видачі містобудівних умов та обмежень та у видачі дозволу на виконання будівельних робіт.
Так, кримінальна відповідальність за ст. 358 КК України передбачена за підроблення документів, печаток, штампів та бланків.
У даному випадку вбачається факт можливого підроблення документів як на етапі отримання у власність земельних ділянок із кадастровими номерами 3210300000:04:018:0105, 3210300000:04:018:0106, так і на етапі отримання дозвільних документів на проведення будівельних робіт, у тому числі на підставі правовстановлюючих документів та проектів будівництва де передбачено забудова одного житлового будинку із громадськими приміщеннями, а по факту імовірно здійснюється забудова двох та більше житлових будинків всупереч виданих дозвільних документів та поданих документів для їх отримання.
На даний час, в ході досудового розслідування виникла необхідність в отриманні оригіналів документів, що наявні у володінні ІНФОРМАЦІЯ_4 , ІНФОРМАЦІЯ_3 та ІНФОРМАЦІЯ_1 ряд наступних документів: оригіналу містобудівних умов та обмежень для проектування об`єкта будівництва № 112/04-05 від 20.12.2021(Реєстраційний номер MU01:2795-1548-0398-3704) для будівництва багатоквартирного житлового будинку з вбудовано-прибудованими нежитловими приміщеннями громадського призначення та підземним паркінгом по АДРЕСА_1 . Згідно вказаних вище містобудівних умов та обмежень будівництво має здійснюватися в межах земельних ділянок із кадастровими номерами 3210300000:04:018:0106, 3210300000:04:018:0105 і 3210300000:04:018:0112 та всіх документів, передбачених ст. 29 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», на підставі яких зазначені умови були надані Замовнику для будівництва багатоквартирного житлового будинку з вбудовано-прибудованими нежитловими приміщеннями громадського призначення та підземним паркінгом по АДРЕСА_1 , у тому числі оригіналу заяви Замовника будівництва про їх надання; оригіналу наказу ІНФОРМАЦІЯ_3 ( ІНФОРМАЦІЯ_4 ) про затвердження містобудівних умов та обмежень для проектування об`єкта будівництва № 112/04-05 від 20.12.2021(Реєстраційний номер MU01:2795-1548-0398-3704), а також усіх інших документів на підставі яких було його надано; оригіналу дозволу на виконання будівельних робіт від 30.11.2022із реєстраційним номером КС012221103667 та всіх документів передбачених ч. 3 ст. 37 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», на підставі яких зазначений дозвіл був наданий Замовнику для будівництва багатоквартирного житлового будинку з вбудовано-прибудованими нежитловими приміщеннями громадського призначення та підземним паркінгом по АДРЕСА_1 ; оригіналів реєстраційних справ (реєстраційні номери об`єктів нерухомого майна 2520721132020 і 2521075932020) про державну реєстрацію земельних ділянок із кадастровими номерами 3210300000:04:018:0106, 3210300000:04:018:0105, у тому числі відповідних заяв представників ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 », державних актів на право власності на земельні ділянки серії ЯЖ № 229935 від 03.10.2008 та серії ЯЖ № 229934 від 03.10.2008, витягів з Державного земельного кадастру на земельні ділянки із кадастровими номерами 3210300000:04:018:0106, 3210300000:04:018:0105 тощо.
З урахуванням того, що у подальшому для з`ясування обставин, що мають значення для кримінального провадження, можливе призначення почеркознавчої експертизи з метою встановлення оригінальності підписів, задля досягнення завдань кримінального провадження існує необхідність у вилученні саме оригіналів зазначених вище документів.
Здобуті в ході тимчасового доступу оригінали документів мають принципове і важливе значення для встановлення обставин у кримінальному провадженні, оскільки предметом досудового розслідування є встановлення факту можливого підроблення документів, за що передбачена відповідальність, визначена ст. 358 КК України.
Таким чином, у органу досудового розслідування виникла необхідність у тимчасовому доступі до речей і документів, які знаходяться у володінні ІНФОРМАЦІЯ_4 , ІНФОРМАЦІЯ_3 та ІНФОРМАЦІЯ_1 , що можуть зберігатися за адресами: АДРЕСА_2 , та АДРЕСА_3 .
Документи, які планується отримати перебувають у володінні ІНФОРМАЦІЯ_4 , ІНФОРМАЦІЯ_3 та ІНФОРМАЦІЯ_1 , оскільки останні є їх розпорядниками, так як останніми реєструвалися права на земельні ділянки із кадастровими номерами 3210300000:04:018:0106, 3210300000:04:018:0105, у віданні останніх перебувають реєстраційні справи відносно вказаних об`єктів нерухомості, останніми видано містобудівні умови та обмеження, а також дозвіл на виконання будівельних робіт.
Враховуючи, що вищевказані документи є процесуальними джерелами фактичних даних (доказів), на підставі яких можуть бути встановлені факти та обставини, що мають значення для цього кримінального провадження та підлягають доказуванню просить надати прокурорам ОСОБА_3 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 та іншим прокурорам, що входять до складу групи прокурорів у кримінальному провадженні № 12022111030003262 від 14.12.2022, тимчасовий доступ до речей і документів з можливістю вилучення їх в оригіналах, які знаходиться у володінні ІНФОРМАЦІЯ_4 та ІНФОРМАЦІЯ_1 за адресою: АДРЕСА_3 , та ІНФОРМАЦІЯ_3 та ІНФОРМАЦІЯ_1 за адресою: АДРЕСА_2 , а саме: містобудівних умов та обмежень для проектування об`єкта будівництва № 112/04-05 від 20.12.2021(Реєстраційний номер MU01:2795-1548-0398-3704) для будівництва багатоквартирного житлового будинку з вбудовано-прибудованими нежитловими приміщеннями громадського призначення та підземним паркінгом по АДРЕСА_1 . Згідно вказаних вище містобудівних умов та обмежень будівництво має здійснюватися в межах земельних ділянок із кадастровими номерами 3210300000:04:018:0106, 3210300000:04:018:0105 і 3210300000:04:018:0112 та всіх документів, передбачених ст. 29 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», на підставі яких зазначені умови були надані Замовнику (ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) для будівництва багатоквартирного житлового будинку з вбудовано-прибудованими нежитловими приміщеннями громадського призначення та підземним паркінгом по АДРЕСА_1 , у тому числі оригіналу заяви Замовника будівництва про їх надання; наказу ІНФОРМАЦІЯ_3 ( ІНФОРМАЦІЯ_4 ) про затвердження містобудівних умов та обмежень для проектування об`єкта будівництва № 112/04-05 від 20.12.2021(Реєстраційний номер MU01:2795-1548-0398-3704), а також усіх інших документів на підставі яких було його надано; дозволу на виконання будівельних робіт від 30.11.2022із реєстраційним номером КС012221103667 та всіх документів передбачених ч. 3 ст. 37 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», на підставі яких зазначений дозвіл був наданий Замовнику (ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) для будівництва багатоквартирного житлового будинку з вбудовано-прибудованими нежитловими приміщеннями громадського призначення та підземним паркінгом по АДРЕСА_1 ; реєстраційних справ (реєстраційні номери об`єктів нерухомого майна 2520721132020 і 2521075932020) про державну реєстрацію земельних ділянок із кадастровими номерами 3210300000:04:018:0106, 3210300000:04:018:0105, у тому числі відповідних заяв представників ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ), державних актів на право власності на земельні ділянки серії ЯЖ № 229935 від 03.10.2008 та серії ЯЖ № 229934 від 03.10.2008, витягів з Державного земельного кадастру на земельні ділянки із кадастровими номерами 3210300000:04:018:0106, 3210300000:04:018:0105; містобудівних умов та обмежень для проектування об`єкта будівництва № 112/04-05 від 20.12.2021(Реєстраційний номер MU01:2795-1548-0398-3704) для будівництва багатоквартирного житлового будинку з вбудовано-прибудованими нежитловими приміщеннями громадського призначення та підземним паркінгом по АДРЕСА_1 , а також всіх документів, передбачених ст. 29 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», на підставі яких зазначені умови були надані Замовнику для будівництва багатоквартирного житлового будинку з вбудовано-прибудованими нежитловими приміщеннями громадського призначення та підземним паркінгом по АДРЕСА_1 , у тому числі оригіналу заяви Замовника будівництва про їх надання; оригіналу наказу ІНФОРМАЦІЯ_3 ( ІНФОРМАЦІЯ_4 ) про затвердження містобудівних умов та обмежень для проектування об`єкта будівництва № 112/04-05 від 20.12.2021(Реєстраційний номер MU01:2795-1548-0398-3704), а також усіх інших документів на підставі яких було його надано; дозволу на виконання будівельних робіт від 30.11.2022із реєстраційним номером КС012221103667 та всіх документів передбачених ч. 3 ст. 37 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», на підставі яких зазначений дозвіл був наданий Замовнику для будівництва багатоквартирного житлового будинку з вбудовано-прибудованими нежитловими приміщеннями громадського призначення та підземним паркінгом по АДРЕСА_1 ; реєстраційних справ (реєстраційні номери об`єктів нерухомого майна 2520721132020 і 2521075932020) про державну реєстрацію земельних ділянок із кадастровими номерами 3210300000:04:018:0106, 3210300000:04:018:0105, у тому числі відповідних заяв представників ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 », державних актів на право власності на земельні ділянки серії ЯЖ № 229935 від 03.10.2008 та серії ЯЖ № 229934 від 03.10.2008, витягів з Державного земельного кадастру на земельні ділянки із кадастровими номерами 3210300000:04:018:0106, 3210300000:04:018:0105 тощо.
Прокурор ОСОБА_3 повідомлений належним чином про час та місце розгляду клопотання, в судове засідання не з`явився, натомість надіслав до суду заяву, якою просить проводити розгляд останнього у його відсутності, клопотання підтримує та просить задовольнити.
Згідно ч. 4 ст. 107 КПК України, фіксування під час розгляду клопотання слідчим суддею за допомогою технічних засобів не здійснювалось.
Клопотання прокурора розглядається відповідно до ч. 2 ст. 163 КПК України без виклику осіб, у володінні яких знаходяться речі та документи про тимчасовий доступ до яких клопоче слідчий.
Дослідивши подані матеріали, слідчий суддя дійшов наступного.
У відповідності до п. 5 ч. 2 ст. 131, ч. 1 ст. 159 КПК України тимчасовий доступ до речей і документів один із видів заходів забезпечення кримінального провадження, який полягає у наданні стороні кримінального провадження особою, у володінні якої знаходяться такі речі і документи, можливості ознайомитися з ними, зробити їх копії та вилучити їх (здійснити їх виїмку).
Згідно ч. 2 ст. 159 КПК України, тимчасовий доступ до речей і документів здійснюється на підставі ухвали слідчого судді, суду.
Згідно ч. 5 ст. 163 КПК України, слідчий суддя, суд постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, якщо сторона кримінального провадження у своєму клопотанні доведе наявність достатніх підстав вважати, що ці речі або документи: перебувають або можуть перебувати у володінні відповідної фізичної або юридичної особи; самі по собі або в сукупності з іншими речами і документами кримінального провадження, у зв`язку з яким подається клопотання, мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні; не становлять собою або не включають речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю.
Згідно ст. 162 КПК України до охоронюваної законом таємниці, яка міститься в речах і документах, належать персональні дані особи, що знаходяться у її особистому володінні або в базі персональних даних, яка знаходиться у володільця персональних даних.
Одержати в інший спосіб, без рішення суду, зазначені оригінали документів та в подальшому вилучити їх неможливо, оскільки при отриманні особами, причетними до вчинення вказаного кримінального правопорушення відповідної інформації, є ризик втрати важливих оригіналів документів, які містять зразки підписів осіб та містяться фактичні дані щодо порушення вимог містобудівного законодавства. Крім того, є ризик перешкоджання встановленню істини у кримінальному провадженні, притягненню винних осіб до відповідальності.
Відповідно до ст. ст. 7, 11 Закону України «Про інформацію» інформація про фізичну особу (персональні дані) - відомості чи сукупність відомостей про фізичну особу, яка ідентифікована або може бути конкретно ідентифікована.
Не допускаються збирання, зберігання, використання та поширення конфіденційної інформації про особу без її згоди, крім випадків, визначених законом, і лише в інтересах національної безпеки, економічного добробуту та захисту прав людини. До конфіденційної інформації про фізичну особу належать, зокрема, дані про її національність, освіту, сімейний стан, релігійні переконання, стан здоров`я, а також адреса, дата і місце народження.
Право на інформацію охороняється законом. Держава гарантує всім суб`єктам інформаційних відносин рівні права і можливості доступу до інформації.
Забороняється вилучення і знищення друкованих видань, експонатів, інформаційних банків, документів з архівних, бібліотечних, музейних фондів, крім встановлених законом випадків або на підставі рішення суду.
Таким чином, до вказаних прокурором документах, до яких необхідно отримати тимчасовий доступ містяться персональні дані фізичних осіб (громадян), а отже, оригінали проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок можливо отримати лише на підставі ухвали суду.
Відповідно до вимог ч. 3,ч. 5 ст.132 КПК України застосування заходів забезпечення кримінального провадження не допускається, якщо слідчий, дізнавач, прокурор не доведе, що: 1) існує обґрунтована підозра щодо вчинення кримінального правопорушення такого ступеня тяжкості, що може бути підставою для застосування заходів забезпечення кримінального провадження; 2) потреби досудового розслідування виправдовують такий ступінь втручання у права і свободи особи, про який ідеться в клопотанні слідчого, дізнавача, прокурора; 3) може бути виконане завдання, для виконання якого слідчий, дізнавач, прокурор звертається із клопотанням.
Під час розгляду питання про застосування заходів забезпечення кримінального провадження сторони кримінального провадження повинні подати слідчому судді або суду докази обставин, на які вони посилаються.
Загальні правила застосування заходів забезпечення кримінального провадження стосуються і тимчасового доступу, а тому, слідчий, прокурор повинні довести, що існують обставини, передбачені ч. 3 ст. 132 КПК України.
Діяльність органу досудового розслідування повинна відповідати закону, а закон в свою чергу встановлює певний порядок, відповідно до якого, спочатку самостійне витребування слідчим, прокурором речей і документів, а у разі відмови надати необхідні речі і документи, вже судом надається тимчасовий доступ. У разі невиконання ухвали про тимчасовий доступ до речей і документів слідує обшук. Тобто процес повинен відбуватися саме таким чином, а ні в якому разі не навпаки.
Потреби досудового розслідування повинні виправдовувати такий ступінь втручання у права і свободи особи, про який ідеться в клопотанні слідчого, прокурора.
Слідчим суддею встановлено, що Київською обласною прокуратурою здійснюється процесуальне керівництво за досудовим розслідуванням у кримінальному провадженні, відомості про яке 14.12.2022 внесені до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 12022111030003262 за фактом підроблення документів (печаток, штампів та бланків) за попередньою змовою групою осіб за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 358 КК України.
Документи, до яких просить прокурор надати тимчасовий доступ, знаходиться у володінні ІНФОРМАЦІЯ_4 та ІНФОРМАЦІЯ_1 за адресою: АДРЕСА_3 , та ІНФОРМАЦІЯ_3 та ІНФОРМАЦІЯ_1 за адресою: АДРЕСА_2 .
Слідчий суддя вважає, що прокурором доведено, що вказані документи мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні, а отриманні при проведенні слідчих дій докази в подальшому можуть бути використані під час досудового розслідування для встановлення істини у кримінальному провадженні, крім того, іншим способом довести обставини для встановлення істини по кримінальному провадженню не можливо.
За вказаних обставин, слідчий суддя приходить до висновку про достатність підстав, передбачених ч. 5, 6 ст. 163 КПК України для постановлення ухвали про надання тимчасового доступу до вказаних документів з можливістю вилучення їх в оригіналах, оскільки це необхідне для досягнення мети отримання доступу до документів з метою проведення почеркознавчих експертиз.
Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 164 КПК України в ухвалі слідчого судді, суду про тимчасовий доступ до речей і документів має бути зазначено прізвище, ім`я та по батькові особи, якій надається право тимчасового доступу до речей і документів.
За викладеного, слідчий суддя вважає, що тимчасовий доступ до документів має бути надано саме тому прокурору у кримінальному провадженні, який звернувся до слідчого судді з відповідним клопотанням. Законних підстав для надання доступу до документів іншим уповноваженим особам, які не звертаються до суду із відповідним клопотанням, слідчий суддя не вбачає.
За таких обставин клопотання підлягає частковому задоволенню.
На підставі викладеного і керуючись ст. ст.160,162 163, 164, 165, 166, 167 КПК України, слідчий суддя,
У Х В А Л И В:
Клопотання прокурора відділу Київської обласної прокуратури ОСОБА_3 у кримінальному провадженні № 12022111030003262, внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань 14.12.2022 за ознаками вчинення кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 358 КК України - задовольнити частково.
Надати прокурору відділу Київської обласної прокуратури ОСОБА_3 дозвіл на тимчасовий доступ до документів, які знаходиться у володінні ІНФОРМАЦІЯ_4 та ІНФОРМАЦІЯ_1 за адресою: АДРЕСА_3 , та ІНФОРМАЦІЯ_3 та ІНФОРМАЦІЯ_1 за адресою: АДРЕСА_2 , з можливістю вилучення їх в оригіналах, а саме:
містобудівних умов та обмежень для проектування об`єкта будівництва № 112/04-05 від 20.12.2021(Реєстраційний номер MU01:2795-1548-0398-3704) для будівництва багатоквартирного житлового будинку з вбудовано-прибудованими нежитловими приміщеннями громадського призначення та підземним паркінгом по АДРЕСА_1 . Згідно вказаних вище містобудівних умов та обмежень будівництво має здійснюватися в межах земельних ділянок із кадастровими номерами 3210300000:04:018:0106, 3210300000:04:018:0105 і 3210300000:04:018:0112 та всіх документів, передбачених ст. 29 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», на підставі яких зазначені умови були надані Замовнику (ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) для будівництва багатоквартирного житлового будинку з вбудовано-прибудованими нежитловими приміщеннями громадського призначення та підземним паркінгом по АДРЕСА_1 , у тому числі заяви Замовника будівництва про їх надання;
наказу ІНФОРМАЦІЯ_3 ( ІНФОРМАЦІЯ_4 ) про затвердження містобудівних умов та обмежень для проектування об`єкта будівництва № 112/04-05 від 20.12.2021(Реєстраційний номер MU01:2795-1548-0398-3704), а також усіх інших документів на підставі яких було його надано;
дозволу на виконання будівельних робіт від 30.11.2022із реєстраційним номером КС012221103667 та всіх документів передбачених ч. 3 ст. 37 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», на підставі яких зазначений дозвіл був наданий Замовнику (ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) для будівництва багатоквартирного житлового будинку з вбудовано-прибудованими нежитловими приміщеннями громадського призначення та підземним паркінгом по АДРЕСА_1 ;
реєстраційних справ (реєстраційні номери об`єктів нерухомого майна 2520721132020 і 2521075932020) про державну реєстрацію земельних ділянок із кадастровими номерами 3210300000:04:018:0106, 3210300000:04:018:0105, у тому числі відповідних заяв представників ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ), державних актів на право власності на земельні ділянки серії ЯЖ № 229935 від 03.10.2008 та серії ЯЖ № 229934 від 03.10.2008, витягів з Державного земельного кадастру на земельні ділянки із кадастровими номерами 3210300000:04:018:0106, 3210300000:04:018:0105;
містобудівних умов та обмежень для проектування об`єкта будівництва № 112/04-05 від 20.12.2021(Реєстраційний номер MU01:2795-1548-0398-3704) для будівництва багатоквартирного житлового будинку з вбудовано-прибудованими нежитловими приміщеннями громадського призначення та підземним паркінгом по АДРЕСА_1 , а також всіх документів, передбачених ст. 29 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», на підставі яких зазначені умови були надані Замовнику для будівництва багатоквартирного житлового будинку з вбудовано-прибудованими нежитловими приміщеннями громадського призначення та підземним паркінгом по АДРЕСА_1 , у тому числі оригіналу заяви Замовника будівництва про їх надання;
наказу ІНФОРМАЦІЯ_3 ( ІНФОРМАЦІЯ_4 ) про затвердження містобудівних умов та обмежень для проектування об`єкта будівництва № 112/04-05 від 20.12.2021(Реєстраційний номер MU01:2795-1548-0398-3704), а також усіх інших документів на підставі яких було його надано; дозволу на виконання будівельних робіт від 30.11.2022із реєстраційним номером КС012221103667 та всіх документів передбачених ч. 3 ст. 37 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», на підставі яких зазначений дозвіл був наданий Замовнику для будівництва багатоквартирного житлового будинку з вбудовано-прибудованими нежитловими приміщеннями громадського призначення та підземним паркінгом по АДРЕСА_1 ;
реєстраційних справ (реєстраційні номери об`єктів нерухомого майна 2520721132020 і 2521075932020) про державну реєстрацію земельних ділянок із кадастровими номерами 3210300000:04:018:0106, 3210300000:04:018:0105, у тому числі відповідних заяв представників ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 », державних актів на право власності на земельні ділянки серії ЯЖ № 229935 від 03.10.2008 та серії ЯЖ № 229934 від 03.10.2008, витягів з Державного земельного кадастру на земельні ділянки із кадастровими номерами 3210300000:04:018:0106, 3210300000:04:018:0105.
Строк дії зазначеної ухвали два місяці з дня її постановлення.
Відповідно до ч.ч. 1,4 ст. 165 КПК України у разі невиконання ухвали про тимчасовий доступ до речей і документів слідчий суддя, суд за клопотанням сторони кримінального провадження, якій надано право на доступ до речей і документів на підставі ухвали, має право постановити ухвалу про дозвіл на проведення обшуку згідно з положеннями цього Кодексу з метою відшукання та вилучення зазначених речей і документів.
На вимогу володільця особою, яка пред`являє ухвалу про тимчасовий доступ до речей і документів, має бути залишено копію вилучених документів. Копії вилучених документів виготовляються з використанням копіювальної техніки, електронних засобів володільця (за його згодою) або копіювальної техніки, електронних засобів особи, яка пред`являє ухвалу про тимчасовий доступ до речей і документів.
Ухвала слідчого судді оскарженню не підлягає і заперечення проти неї може бути подане під час підготовчого провадження в суді.
Слідчий суддя ОСОБА_10
Суд | Білоцерківський міськрайонний суд Київської області |
Дата ухвалення рішення | 20.06.2023 |
Оприлюднено | 22.06.2023 |
Номер документу | 111649518 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Злочини проти авторитету органів державної влади, органів місцевого самоврядування, об'єднань громадян та злочини проти журналістів Підроблення документів, печаток, штампів та бланків, а також збут чи використання підроблених документів, печаток, штампів |
Кримінальне
Білоцерківський міськрайонний суд Київської області
Клепа Т. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні