Рішення
від 20.06.2023 по справі 420/8395/23
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/8395/23

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

20 червня 2023 року м. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Скупінської О.В., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Приморської районної адміністрації Одеської міської ради, треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмету спору на стороні відповідача: комунальне підприємство «Одеське міське проектно-виробниче бюро архітектури та містобудування» комунальна установа «Муніципальна варта» про визнання протиправним та скасування розпорядження

В С Т А Н О В И В:

До Одеського окружного адміністративного суду 17 квітня 2023 року надійшла позовна заява ОСОБА_1 до Приморської районної адміністрації Одеської міської ради в якій вона просить суд визнати протиправним та скасувати Розпорядження Приморської районної адміністрації Одеської міської ради № 103 від 27.03.2023 «Про організацію заходів з демонтажу незаконно розміщених об`єктів, споруд та елементів на території міста Одеси за адресою: АДРЕСА_1 ».

Позовні вимоги ОСОБА_1 обґрунтовує тим, що вона є власницею будинку АДРЕСА_1 . Згідно із даними технічного паспорту від 29.10.2015 до складу буднику входить огорожа, визначена № 6; 8; 9; 10; 11. ОСОБА_1 стало відомо про те, що у відповідача наявні претензії на встановлений за місцем проживання позивача паркану (огорожі) прибудинкової території. Внаслідок чого представник позивача звернувся із відповідним адвокатським запитом до Приморської районної адміністрації. 31.03.2023 о 09.10 годин на адресу представника позивача надійшла відповідь на адвокатський запит з Приморської районної адміністрації було отримано Розпорядження № 103 від 27.03.2023 «Про організацію заходів з демонтажу незаконно розміщених об`єктів, споруд та елементів на території міста Одеси за адресою: АДРЕСА_1 ». За вказаним Розпорядженням: 1. Комунальному підприємству «Одеське міське проектно-виробниче бюро архітектури та містобудування» ( ОСОБА_2 ) здійснити заходи, згідно чинного законодавства, з демонтажу незаконно розміщених об`єктів, споруд та елементів на території міста Одеси: огорожі, що розміщена за адресою: АДРЕСА_1 . 2. Комунальній установі «Муніципальна варта» забезпечити здійснення заходів з охорони громадського порядку та майна територіальної громади при проведенні робіт з демонтажу об`єктів, споруд, споруд та елементів, відповідно до п. 1 зазначеного розпорядження. Одразу 31.03.2023 о 10.00 годин зазначене Розпорядження було виконано, проведено демонтаж паркану за адресою: АДРЕСА_1 . 15.03.2023 комісією у складі представників Приморської районної адміністрації Одеської міської ради, департаменту з благоустрою міста Одеської міської ради, департаменту земельних ресурсів Одеської міської ради, управління державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради складено акт обстеження незаконно розміщених об`єктів, споруд та елементів на території м. Одеси, в якому встановлено, що за адресою: м. Одеса встановлено факт улаштування огорожі на території загального користування рекреаційного призначення без дозвільних документів на 10 станції Великого Фонтану, в межах Фонтанської дороги, провулків Ванний та Кордонний. Позивач наголошує, що відповідно до положень Закону №2807-IV спірні ворота за адресою: АДРЕСА_1 відносяться до малих архітектурних форм. Між тим, в порушення вимог п.3.1.16 Правил благоустрою території міста Одеси не було прийнято припису власнику воріт з вимогою усунення порушень шляхом проведення демонтажу цієї малої архітектурної форми протягом трьох робочих днів. Оскільки оскаржуване Розпорядження було прийнято 27.03.2023, стороні позивача вручене 31.03.2023, фактично в день самого виконання Розпорядження.

Ухвалою судді від 24.04.2023 ухвалено прийняти до розгляду позовну заяву ОСОБА_1 ; відкрити провадження у адміністративній справі; розглядати справу за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи.

Копія ухвали від 24.04.2023 направлена на адресу відповідача.

На підставі ч.6 ст.162 КАС України у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами.

Розглянувши подані сторонами заяви по суті справи і докази на їх обґрунтування, всебічно і повно з`ясувавши фактичні обставини справи, судом встановлено таке.

Матеріали справи містять свідоцтво на право власності на нерухоме майно від 17.11.2015 (а.с.15), відповідно до якого житловий будинок, з господарськими будівлями та спорудами за адресою: АДРЕСА_1 належить на праві приватної власності ОСОБА_1 .

Відповідно до витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію прав та їх обтяжень (а.с.16-17), житловий будинок за адресою: АДРЕСА_1 , опис об`єкта нерухомого майна: житловий будинок з господарчими будівлями та спорудами А житловий будинок, загальна площа 70,9 кв.м, житлова площа 43,5 кв.м; Л сарай; М навіс, належить на праві приватної власності ОСОБА_1 на підставі свідоцтва про право власності, видане 17.11.2015.

Матеріали справи містять технічний паспорт на садибний (індивідуальний) житловий будинок АДРЕСА_1 (а.с.18-24), відповідно до якого, будинок за вказаною адресою складається з конструктивних елементів: житловий будинок (літ.А), житловий будинок (літ.В1), сарай (літ.Г), сарай (літ.К), №6, 8, 9, 10,11 огорожа.

Посадовими особами Приморської районної адміністрації Одеської міської ради, департаменту з благоустрою міста Одеської міської ради, департаменту земельних ресурсів Одеської міської ради, управління державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради складено акт обстеження незаконно розміщених об`єктів, споруд та елементів на території м. Одеси від 15.03.2023 (а.с.12-14), відповідно до якого проведено обстеження елементу огорожі за адресою АДРЕСА_1 .

За результатами обстеження встановлено:

«Відомості про земельну ділянку: рішенням Одеської міської ради від 30.06.2016 №909-VII затверджено межі території загального користування рекреаційного призначення скверу на 10 станції Великого Фонтану, площею 4,9703 га за адресою: АДРЕСА_2 , в межах Фонтанської дороги, провулків Ванний та Кордонний.

Інформація щодо документів, що дають право на виконання підготовчих та будівельних робіт: відсутня.

Інформація щодо містобудівних умов та обмежень: відсутня.

Відомості щодо дозволу на порушення об`єкту благоустрою: відсутні.

За результатом обстеження встановлено факт улаштування огорожі на території загального користування рекреаційного призначення без дозвільних документів за зазначеною адресою.».

Приморська районна адміністрація Одеської міської ради прийняла розпорядження №103 від 27.03.2023 (а.с.11) «Про організацію заходів з демонтажу незаконно розміщених об`єктів, споруд та елементів на території міста Одеси за адресою: АДРЕСА_1 », яким, відповідно до рішення виконавчого комітету Одеської міської ради від 10.12.2020 за №38 «Про організацію заходів з демонтажу незаконно розміщених об`єктів, споруд та елементів на території міста Одеси», враховуючи лист департаменту земельних ресурсів Одеської міської ради від 06.07.2022 №01-11/1037, керуючись Положенням про Приморську районну адміністрацію Одеської міської ради, затвердженого рішенням Одеської міської ради від 26.04.2017 за №1934-VII, -

1.Комунальному підприємству «Одеське міське проектно-виробниче бюро архітектури та містобудування (Муріна С.Ю.) здійснити заходи, згідно чинного законодавства, з демонтажу незаконно розміщених об`єктів, споруд та елементів на території міста Одеси: огорожі, що розміщена за адресою: АДРЕСА_1 .

2.Комунальній установі «Муніципальна варта» забезпечити здійснення заходів з охорони громадського порядку та майна територіальної громади при проведенні робіт з демонтажу об`єктів, споруд та елементів, відповідно до п.1 зазначеного розпорядження.

Не погоджуючись із зазначеним розпорядженням, позивач звернувся в суд із відповідним позовом.

Перевіряючи правомірність оскаржуваних дій та рішень відповідача, з урахуванням підстав, за якими позивач пов`язує їх протиправність та скасування, суд виходить з наступного.

Приписами ч.2 ст.19 Конституції України визначено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Правові, економічні, екологічні, соціальні та організаційні засади благоустрою населених пунктів і спрямований на створення умов, сприятливих для життєдіяльності людини, визначають положення Закон України «Про благоустрій населених пунктів».

Положеннями ст.5 Закону України «Про благоустрій населених пунктів» встановлено, що управління у сфері благоустрою населених пунктів здійснюють КМУ, центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері житлово-комунального господарства, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, місцеві державні адміністрації, органи місцевого самоврядування та інші органи влади в межах їх повноважень.

За правилами п.1,5,14 ч.2 ст.10 Закону України «Про благоустрій населених пунктів», до повноважень виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належить: 1) забезпечення виконання місцевих програм та здійснення заходів з благоустрою населених пунктів; 5) здійснення самоврядного контролю за станом благоустрою та утриманням територій населених пунктів, інженерних споруд та об`єктів, підприємств, установ та організацій, майданчиків для паркування транспортних засобів (у тому числі щодо оплати послуг з користування майданчиками для платного паркування транспортних засобів), озелененням таких територій, охороною зелених насаджень, водних об`єктів тощо; 14) видача дозволу на порушення об`єктів благоустрою у випадках та порядку, передбачених цим Законом.

Суб`єктами у сфері благоустрою населених пунктів, у розумінні ч.1 ст.12 Закону України «Про благоустрій населених пунктів» є органи державної влади та органи місцевого самоврядування, підприємства, установи, організації, органи самоорганізації населення, громадяни.

Відповідно до ст.13 Закону України «Про благоустрій населених пунктів», до об`єктів благоустрою населених пунктів належать:

1) території загального користування: а) парки (гідропарки, лугопарки, лісопарки, парки культури та відпочинку, парки - пам`ятки садово-паркового мистецтва, спортивні, дитячі, історичні, національні, меморіальні та інші), рекреаційні зони, сади, сквери та майданчики; б) пам`ятки культурної та історичної спадщини; в) майдани, площі, бульвари, проспекти; г) вулиці, дороги, провулки, узвози, проїзди, пішохідні та велосипедні доріжки; ґ) пляжі; д) кладовища; е) інші території загального користування;

2) прибудинкові території;

3) території будівель та споруд інженерного захисту територій;

4) території підприємств, установ, організацій та закріплені за ними території на умовах договору.

До об`єктів благоустрою можуть належати також інші території в межах населеного пункту.

Режим використання об`єктів благоустрою визначено ст.14 Закону України «Про благоустрій населених пунктів», яка передбачає, що такі об`єкти використовуються відповідно до їх функціонального призначення для забезпечення сприятливих умов життєдіяльності людини на засадах їх раціонального використання та охорони з урахуванням вимог правил благоустрою території населених пунктів, інших вимог, передбачених законодавством.

Згідно зі ст.21 Закону України «Про благоустрій населених пунктів», елементами (частинами) об`єктів благоустрою є:

1) покриття площ, вулиць, доріг, проїздів, алей, бульварів, тротуарів, пішохідних зон і доріжок відповідно до діючих норм;

2) зелені насадження (у тому числі снігозахисні та протиерозійні) уздовж вулиць і доріг, в парках, скверах, на алеях, бульварах, в садах, інших об`єктах благоустрою загального користування, санітарно-захисних зонах, на прибудинкових територіях;

3) будівлі та споруди системи збирання і вивезення відходів;

4) засоби та обладнання зовнішнього освітлення та зовнішньої реклами;

5) технічні засоби регулювання дорожнього руху;

6) будівлі та споруди системи інженерного захисту території;

7) комплекси та об`єкти монументального мистецтва, декоративні фонтани і басейни, штучні паркові водоспади;

8) обладнання (елементи) дитячих, спортивних та інших майданчиків;

9) малі архітектурні форми;

10) інші елементи благоустрою, визначені нормативно-правовими актами.

Мала архітектурна форма - це елемент декоративного чи іншого оснащення об`єкта благоустрою.

До малих архітектурних форм належать: альтанки, павільйони, навіси; паркові арки (аркади) і колони (колонади); вуличні вази, вазони і амфори; декоративна та ігрова скульптура; вуличні меблі (лавки, лави, столи); сходи, балюстради; паркові містки; огорожі, ворота, ґрати; інформаційні стенди, дошки, вивіски; інші елементи благоустрою, визначені законодавством.

Розміщення малих архітектурних форм здійснюється відповідно до цього Закону за рішенням власника об`єкта благоустрою з дотриманням вимог законодавства, норм і правил.

Приписами ч.1 ст.26-1 Закону України «Про благоустрій населених пунктів», визначено, що порушення об`єктів благоустрою, пов`язане з виконанням суб`єктами господарювання земляних та ремонтних робіт, здійснюється на підставі дозволу на порушення об`єктів благоустрою виконавчого органу сільської, селищної, міської ради (далі - дозвіл), крім випадків, встановлених абзацами другим - п`ятим частини першої цієї статті.

Порядок видачі дозволів на порушення об`єктів благоустрою або відмови в їх видачі, переоформлення, видачі дублікатів, анулювання дозволів на території міста Одеси є додатком №7 до Правил благоустрою території міста Одеси, що затверджений згідно рішення Одеської міської ради за №6718-VI вiд 10.06.2015.

Так, у відповідності до п.1.3 цього Порядку, дозвіл - це документ дозвільного характеру встановленого зразка (Додаток 2), який видається департаментом муніципальної безпеки Одеської міської ради і дає право на виконання визначених Додатком 1 робіт на об`єктi благоустрою.

Серед таких робіт є установлення нових, відновлення, ремонт та заміна існуючих малих архітектурних форм.

Положеннями п.1.5 Порядку встановлено, що дозвіл не вимагається, якщо земляні та/або ремонтні роботи проводяться:

- особами, які мають документ, що посвідчує право власності або право користування земельною ділянкою, у тому числі право земельного сервітуту;

- у рамках підготовчих або будівельних робіт, право на проведення яких оформлене в установленому законодавством порядку.

При цьому, на місці проведення відповідних робіт у виконавця робіт повинні бути документи або належним чином засвідчені копії документів, що підтверджують право власності чи користування земельною ділянкою, документ на право здійснення підготовчих чи будівельних робіт, зареєстрований у встановленому порядку, та робоча схема (проект) робіт, погоджена відповідно до чинного законодавства.

За відсутності таких документів відповідні роботи вважаються самовільними, а особи, винні у порушенні об`єктів благоустрою, підлягають притягненню до відповідальності згідно із чинним законодавством.

Згідно ч.1 ст.40 Закону України «Про благоустрій населених пунктів», самоврядний контроль у сфері благоустрою населених пунктів здійснюється сільськими, селищними, міськими радами та їх виконавчими органами.

Приписами ч.2,3 ст.40 Закону України «Про благоустрій населених пунктів» визначено, що для здійснення контролю за станом благоустрою населених пунктів, виконанням Правил благоустрою території населеного пункту, в тому числі організації озеленення, охорони зелених насаджень і водойм, створення місць відпочинку громадян, утримання в належному стані закріплених за підприємствами, установами, організаціями територій, сільські, селищні, міські ради можуть утворювати інспекції з благоустрою населених пунктів.

Самоврядний контроль за станом благоустрою населених пунктів здійснюється шляхом:

1) проведення перевірок території;

2) розгляду звернень підприємств, установ, організацій та громадян;

3) участі в обговоренні проектів благоустрою територій населених пунктів, іншої технічної документації з питань благоустрою і внесення відповідних пропозицій на розгляд органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій;

4) подання позовів до суду про відшкодування шкоди, завданої об`єктам благоустрою внаслідок порушення законодавства з питань благоустрою населених пунктів, Правил благоустрою території населеного пункту.

Рішенням Одеської міської ради за №1328-VII від 07.12.2016 було затверджено Положення про районні адміністрації Одеської міської ради, п.2.5 яких встановлено, що до власних повноважень адміністрації у галузі благоустрою віднесено здійснення перевірок території району, об`єктів благоустрою району щодо стану їх благоустрою і додержання юридичними та фізичними особами законодавства у сфері благоустрою населених пунктів, Правил благоустрою території міста Одеси на території району, вживає необхідні заходи, у разі виявлення порушень.

Рішенням виконавчого комітету Одеської міської ради №38 від 10.12.2020 «Про організацію заходів з демонтажу незаконно розміщених об`єктів, споруд та елементів на території міста Одеси» організовано здійснення заходів з демонтажу незаконно розміщених об`єктів, споруд та елементів на території міста Одеси згідно з порядком:

1. Порядок визначає організаційні засади взаємодії виконавчих органів, комунальних підприємств, установ, закладів та організацій Одеської міської ради з питань обстеження території міста Одеси з метою виявлення незаконно розміщених об`єктів, споруд та елементів і вжиття заходів з їх демонтажу.

2. Виявлення факту незаконного розміщення об`єктів, споруд та елементів здійснюється із повідомлень про відповідні факти, які надходять від фізичних та юридичних осіб, або безпосередньо виконавчими органами, комунальними підприємствами, установами, закладами та організаціями Одеської міської ради.

3. Якщо особою, яка виявила факт незаконного розміщення об`єкта, споруди або елемента, є представник виконавчого органу Одеської міської ради, зазначеного у пункті 4 Порядку, то така особа ініціює комісійне обстеження.

4. Обстеження здійснюється комісією у складі представників департаменту муніципальної безпеки Одеської міської ради, департаменту комунальної власності Одеської міської ради, управління державного архітектурно-будівельного контролю Одеської міської ради та відповідної районної адміністрації Одеської міської ради за місцезнаходженням незаконно розміщеного об`єкта, споруди або елемента. У разі необхідності комісією для участі в обстеженні може бути залучено представників інших виконавчих органів, комунальних підприємств, установ, закладів та організацій Одеської міської ради.

5. За результатами обстеження комісією складається акт, який підписується усіма членами комісії.

6. Голова відповідної районної адміністрації Одеської міської ради на підставі акта відповідно до повноважень видає розпорядження щодо демонтажу незаконно розміщеного об`єкта, споруди або елемента.

7. Виконавцем робіт з демонтажу об`єктів, зазначених у цьому Порядку, визначити комунальне підприємство Одеське міське проектно-виробниче бюро архітектури та містобудування.

8. Здійснення заходів із забезпечення громадського порядку під час демонтажу об`єктів, зазначених у цьому Порядку, покласти на комунальну установу Муніципальна варта.

Рішенням Одеської міської ради за №5236-VI від 27.08.2014 «Про внесення змін та доповнень до Правил благоустрою території міста Одеси (текстової частини) у новій редакції, затверджених рішенням Одеської міської ради від 23.12.2011 №1631-VI» були внесені зміни та доповнення до Правил благоустрою території міста Одеси (текстової частини) та викладено у новій редакції, затверджених рішенням Одеської міської ради від 23.12.2011 №1631-VI.

Так, відповідно до п.3.1.16 Правил благоустрою території міста Одеси, елементи благоустрою встановлені/розміщені з порушенням вимог, встановлених Правилами, підлягають демонтажу за кошти особи, що здійснила встановлення, у терміни, визначені в приписі уповноваженого виконавчого органу Одеської міської ради. Якщо особа, що розмістила/встановила елемент благоустрою з порушенням Правил, не здійснила демонтаж у визначені строки, демонтаж елементу благоустрою здійснюється у встановленому порядку.

Згідно з додатком №6 до Правил благоустрою території міста Одеси (текстової частини) у новій редакції встановлено порядок розміщення та демонтажу малих архітектурних форм у місті Одесі.

Відповідно до п.1-4 розд. ІІ зазначеного порядку, демонтаж, перевезення, зберігання розміщених/встановлених з порушенням Правил малих архітектурних форм, власники яких ухиляються від демонтажу або власники яких не відомі, здійснюються уповноваженим виконавчим органом Одеської міської ради за кошти міського бюджету з наступним відшкодуванням усіх витрат власником малої архітектурної форми, винним у порушенні Правил.

Дія Порядку не поширюється на рекламні носії, вивіски, тимчасові споруди торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для провадження підприємницької діяльності, порядок демонтажу яких встановлюється окремо.

Рішення про демонтаж розміщених/встановлених з порушенням Правил малих архітектурних форм приймається уповноваженим органом Одеської міської ради з урахуванням пропозицій органів, що виявили такі елементи благоустрою.

У разі виявлення малої архітектурної форми розміщеної/встановленої з порушенням Правил, уповноваженим органом Одеської міської ради вноситься припис його власнику (користувачу) з вимогою усунення порушень шляхом проведення демонтажу цієї малої архітектурної форми протягом трьох робочих днів.

Протягом зазначеного терміну власник (користувач) зобов`язаний за власний рахунок здійснити демонтаж малої архітектурної форми, розміщеної/встановленої з порушенням Правил, та провести за власні кошти відновлення порушеного благоустрою на місці розміщення/встановлення даної малої архітектурної форми.

У разі невиконання власником (користувачем) вимог припису або неможливості встановити власника (користувача) уповноважений орган Одеської міської ради на підставі свого розпорядження здійснює демонтаж малої архітектурної форми, розміщеної/встановленої з порушенням Правил, за рахунок коштів міського бюджету з подальшим відшкодуванням усіх витрат власником (користувачем), винним у порушенні благоустрою.

Для проведення демонтажу уповноважений орган Одеської міської ради складає акт зовнішнього огляду (акт демонтажу) малої архітектурної форми, розміщеної/встановленої з порушенням Правил, у трьох примірниках, що має містити наступні дані:

- дату та час складання акту, адресу розташування малої архітектурної форми і підставу для її демонтажу;

- прізвище, ім`я, по батькові та посаду уповноваженої особи, яка складає акт та бере участь у демонтажі та перевезенні малої архітектурної форми;

- опис малої архітектурної форми (геометричні параметри, матеріал, наявність підключення до мереж електро- та водопостачання), перелік візуально виявлених недоліків, пошкоджень з обов`язковою фотофіксацією з усіх боків.

Для виконання функцій з демонтажу уповноважений орган може використовувати послуги суб`єктів господарювання на підставі договорів.

Таким чином, відповідно до положень Закону України «Про благоустрій населених пунктів», спірна огорожа за адресою: АДРЕСА_1 - відносяться до малих архітектурних форм.

Як вбачається із оскаржуваного розпорядження, відповідачем вирішено демонтувати незаконно розміщений об`єкт - огорожа, що розташована за адресою: АДРЕСА_1 .

Між тим, суд звертає увагу на те, що відповідачем в порушення вимог п.3.1.16 Правил благоустрою території міста Одеси не було прийнято припису власнику огорожі з вимогою усунення порушень шляхом проведення демонтажу цієї малої архітектурної форми протягом трьох робочих днів.

При цьому, відповідачем не надано й доказів щодо вчинення дій з встановлення власника огорожі за адресою: АДРЕСА_1 , як й власника буд. АДРЕСА_1 .

На переконання суду, відповідач не був позбавлений можливості встановити особу власника огорожі та повідомити її про порушення виявлені під час перевірки, що контролюючим органом здійснено не було, що призвело до позбавлення позивача можливості надати відповідні пояснення та документи на підтвердження свого права встановити огорожу на земельній ділянці. Будь-яких пояснень стосовно причин невчинення відповідних дій відповідачем до суду не надано,

Враховуючи вищевказане, суд вважає, що відповідач приймаючи спірне розпорядження не дотримався встановленої процедури демонтажу малих архітектурних форм у місті Одесі, оскільки припис з вимогою добровільного усунення порушень шляхом проведення демонтажу протягом трьох робочих днів власнику огорожі не вручався.

Таким чином, суд приходить до висновку, що відповідач приймаючи оскаржуване розпорядження діяв не у спосіб, передбачений чинними нормативними актами, а тому спірне розпорядження є протиправним та наявні підстави для його скасування.

Вказані вище обставини не були враховані відповідачем під час прийняття оскаржуваного розпорядження.

Суд приходить до висновку, що в даній справі, допущені відповідачем порушення не забезпечили послідовні дії суб`єкта владних повноважень, спрямовані на дотримання балансу інтересів при реалізації повноважень та охорони прав власності на майно, що гарантовано ст. 41 Конституції України а також внаслідок цього були порушені майнові права позивача.

У рішенні Європейського суду з прав людини по справі «Рисовськин проти України» (№ 29979/04) суд визнав порушеннями пункту 1 статті б Конвенції, статті 1 Першого протоколу до Конвенції та статті 13 Конвенції у справі, пов`язаній із земельними правовідносинами; в ній також викладено окремі стандарти діяльності суб`єктів владних повноважень, зокрема, розкрито елементи змісту принципу «належного урядування».

Принцип «належного урядування», зокрема, передбачає, що державні органи повинні діяти в належний і якомога послідовний спосіб. При цьому, на них покладено обов`язок запровадити внутрішні процедури, які посилять прозорість і ясність їхніх дій, мінімізують ризик помилок і сприятимуть юридичній визначеності у правовідносинах. Державні органи, які не впроваджують або недотримуються своїх власних процедур, не повинні мати можливості уникати виконання своїх обов`язків.

Враховуючи викладене, суд приходить до висновку про необхідність задовольнити позовні вимоги позивача.

Позивачем за звернення до суду з даним адміністративним позовом було сплачено судовий збір у розмірі 1073,60 грн, що підтверджується квитанцією від 13.04.2023 (а.с.9).

Відтак, керуючись ст.139 КАС України, враховуючи задоволення позовних вимог, суд вважає за необхідне стягнути з Приморської районної адміністрації Одеської міської ради за рахунок бюджетних асигнувань на користь ОСОБА_1 суму сплаченого судового збору у розмірі 1073,60 грн.

Керуючись ст.ст. 7, 9, 77, 139, 241-246, 250, 255, 262, 295 КАС України, суд

В И Р І Ш И В:

Адміністративний позов ОСОБА_1 до Приморської районної адміністрації Одеської міської ради, треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмету спору на стороні відповідача: комунальне підприємство «Одеське міське проектно-виробниче бюро архітектури та містобудування» комунальна установа «Муніципальна варта» про визнання протиправним та скасування розпорядження задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати Розпорядження Приморської районної адміністрації Одеської міської ради № 103 від 27.03.2023 «Про організацію заходів з демонтажу незаконно розміщених об`єктів, споруд та елементів на території міста Одеси за адресою: АДРЕСА_1 ».

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене шляхом подання апеляційної скарги до П`ятого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частину рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручене у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Учасники справи:

Позивач ОСОБА_1 ( АДРЕСА_3 , РНОКПП НОМЕР_1 ):

Відповідач - Приморська районна адміністрація Одеської міської ради (65039, м. Одеса, вул. Канатна, 134, код ЄДРПОУ 26303264);

Треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмету спору на стороні відповідача:

комунальне підприємство «Одеське міське проектно-виробниче бюро архітектури та містобудування» (65039, м. Одеса, вул. Артилерійська, 1, код ЄДРПОУ 23986877);

комунальна установа «Муніципальна варта» (65001, м. Одеса, площа Думська, 1, код ЄДРПОУ 40034370).

Суддя Олена СКУПІНСЬКА

Дата ухвалення рішення20.06.2023
Оприлюднено22.06.2023
Номер документу111657912
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання протиправним та скасування розпорядження

Судовий реєстр по справі —420/8395/23

Постанова від 15.01.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Турецька І.О.

Ухвала від 13.09.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Турецька І.О.

Ухвала від 13.09.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Турецька І.О.

Ухвала від 12.09.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Турецька І.О.

Ухвала від 26.07.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Турецька І.О.

Рішення від 20.06.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Скупінська О.В.

Ухвала від 24.04.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Скупінська О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні