Рішення
від 20.06.2023 по справі 560/3337/23
ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 560/3337/23

РІШЕННЯ

іменем України

20 червня 2023 рокум. Хмельницький

Хмельницький окружний адміністративний суд в особі головуючого-судді Михайлова О.О. розглянувши адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Летичівський комбікормовий завод" до Головного управління Державної податкової служби у Хмельницькій області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії,

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю "Летичівський комбікормовий завод" звернулося в Хмельницький окружний адміністративний суд за позовною заявою до Головного управління Державної податкової служби у Хмельницькій області, в якому просить визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління Державної податкової служби у Хмельницькій області №7619/2201-0706 від 09.12.2022.

В обгрунтування позовних вимог зазначає, що відсутність реквізитів контракту №6 від 22.07.2015 у виписці банку АТ "Райффайзен Банк Аваль" від 19.07.21 про сплату Mawasem AI Sif AI Amera Vegetables Fruits Traiding LLC на користь ТОВ "Летичівський комбікормовий завод" 11862,00 дол. США за поставлений товариством товар не спростовує факту надходження коштів та відповідно своєчасного виконання сторонами контракту своїх зобов`язань та відсутність дебіторської заборгованості. Вказує, що відповідачем в ході перевірки не встановлено та не наведено доказів того, що позивач порушив граничні строки розрахунків за зовнішньоекономічними операціями.

Ухвалою Хмельницького окружного адміністративного суду від 24.03.2023 суд відкрив провадження в адміністративній справі, розгляд справи призначено в порядку спрощеного позовного провадження.

Від відповідача 10.04.2023 до суду надійшов відзив на адміністративний позов, в якому проти задоволення позовних вимог заперечує, зазначає, що твердження позивача про те, що саме первинні бухгалтерські документи, надані товариством до перевірки свідчать про фактичне і своєчасне виконання розрахунків по експортному контракту №6 від 22.07.2015 та дотримання сторонами граничних строків розрахунків, є помилковим. Своєчасність розрахунків в даному випадку можна підтвердити відповідними розрахунковими документами, банківськими виписками. Водночас якраз і банківська виписка не свідчить про своєчасність здійснення розрахунків за контрактом, в зв`язку з відсутністю у ній ідентифікуючих ознак контракту, по якому надійшли кошти.

Судом встановлені такі обставини справи.

Між ТОВ "Летичівський комбікормовий завод" та "TEBA LAND EXPORT" (Єгипет) укладено експортний договір №6 від 22.07.2015, на виконання умов якого позивачем здійснено поставку товару - яйце куряче клас А, категорії L згідно з митною декларацією №UA112080/2021/002537 від 30.07.2021 на суму 21840 дол.США, граничний строк надходження валютної виручки - 29.07.2022.

Відповідно до виписки з банку АТ "Райффайзен Банк Аваль" від 20.07.2021 на користь ТОВ "Летичівський комбікормовий завод" нерезидентом Mawasem Al Sif Al Amera Vegetables Fruits Traiding LLC 19.07.2021 здійснено оплату в сумі 11862 дол. США.

Головним управлінням ДПС у Хмельницькій області в період з 27.10.2022 по 02.11.2022 проведено документальну позапланову виїзну перевірку ТОВ "Летичівський комбікормовий завод" з питань дотримання строків розрахунків та підтвердження повідомлення Національного банку України про порушення граничних строків розрахунків за зовнішньоекономічними операціями по експортному контракту №6 від 22.07.2015 за період з 01.04.2018 по 26.10.2022, за результатами якої складено акт від 09.11.2022 №6247/22-01-07-06/04330728.

Зазначеною перевіркою встановлено порушення ТОВ "Летичівський комбікормовий завод" вимог п.2 ст.13 Закону України "Про валюту і валютні операції" з урахуванням п.21 розділу ІІ Положення про заходи захисту та визначення порядку здійснення окремих операцій в іноземній валюті, затвердженого Постановою Правління НБУ від 02.01.2019 №5 щодо дотримання законодавчо встановленого строку розрахунків по контракту №6 від 22.07.2015 з "TEBA LAND EXPORT", Єгипет в сумі 11840 дол. США на 89 днів (з 30.07.2022 по 26.10.2022).

На підставі акта перевірки №6247/22-01-07-06/04330728 контролюючим органом винесене податкове повідомлення-рішення від 09.12.2022 №7619/2201-0706.

Вважаючи податкове повідомлення-рішення протиправним, позивач звернувся із позовом до суду.

Спірні правовідносини врегульовані Законом України "Про валюту і валютні операції" №2473 (далі - Закон N 2473), Положенням про заходи захисту та визначення порядку здійснення окремих операцій в іноземній валюті, затвердженим постановою Правління НБУ від 02.01.2019 N 5 (далі - Положення №5) та Інструкцією про порядок валютного нагляду банків за дотриманням резидентами граничних строків розрахунків за операціями з експорту та імпорту товарів, затвердженою постановою Правління НБУ від 02.01.2019 №7 (далі - Інструкція №7).

Правові засади здійснення валютних операцій, валютного регулювання та валютного нагляду, права та обов`язки суб`єктів валютних операцій і уповноважених установ та встановлює відповідальність за порушення ними валютного законодавства, визначені Законом №2473.

Відповідно до частин 1, 2, 4, 5, 6, 9, 10 статті 11 Закону №2473, валютний нагляд в Україні здійснюється органами валютного нагляду та агентами валютного нагляду.

Валютний нагляд здійснюється органами валютного нагляду та агентами валютного нагляду з метою встановлення відповідності здійснюваних валютних операцій валютному законодавству з урахуванням ризик-орієнтованого підходу.

Органами валютного нагляду відповідно до цього Закону є Національний банк України та центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику. Органи валютного нагляду в межах своєї компетенції здійснюють нагляд за дотриманням резидентами та нерезидентами валютного законодавства.

Національний банк України у визначеному ним порядку здійснює валютний нагляд за уповноваженими установами.

Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, здійснює валютний нагляд за дотриманням резидентами (крім уповноважених установ) та нерезидентами вимог валютного законодавства.

Органи валютного нагляду мають право проводити перевірки з питань дотримання вимог валютного законодавства визначеними частинами п`ятою і шостою цієї статті суб`єктами здійснення таких операцій. Під час проведення перевірок з питань дотримання вимог валютного законодавства органи валютного нагляду мають право вимагати від агентів валютного нагляду та інших осіб, які є об`єктом таких перевірок, надання доступу до систем автоматизації валютних операцій, підтвердних документів та іншої інформації про валютні операції, а також пояснень щодо проведених валютних операцій, а агенти валютного нагляду та інші особи, які є об`єктом таких перевірок, зобов`язані безоплатно надавати відповідний доступ, пояснення, документи та іншу інформацію.

У разі виявлення порушень валютного законодавства органи валютного нагляду мають право вимагати від агентів валютного нагляду та інших осіб, які є об`єктом таких перевірок і допустили такі порушення, дотримання вимог валютного законодавства та застосовувати заходи впливу, передбачені законом.

Згідно із пунктом 2 частини 1 статті 12 Закону №2473, Національний банк України за наявності ознак нестійкого фінансового стану банківської системи, погіршення стану платіжного балансу України, виникнення обставин, що загрожують стабільності банківської та (або) фінансової системи держави, має право запровадити такі заходи захисту: встановлення граничних строків розрахунків за операціями з експорту та імпорту товарів.

Згідно із п. 6, 7 розділу II Інструкції №7, Банк згідно з цією Інструкцією здійснює валютний нагляд за дотриманням резидентом граничних строків розрахунків за операцією резидента з експорту товарів, якщо на дату митного оформлення продукції або виконання резидентом робіт, надання послуг, експорту прав інтелектуальної власності, інших немайнових прав, призначених для продажу (оплатної передачі), розрахунки за такою операцією не завершені (кошти від продажу нерезиденту товару на поточний рахунок резидента не надійшли або надійшли не в повному обсязі) або в банку немає інформації про завершення розрахунків за такою операцією.

Банк перевіряє операції, не зазначені в підпунктах 1 - 3 пункту 6 розділу II цієї Інструкції, під час настання події (переказу резидентом коштів на користь нерезидента, надходження від нерезидента коштів на користь резидента, отримання реєстру МД за відповідною операцією) і надалі банк не здійснює за ними валютний нагляд щодо дотримання резидентом граничного строку розрахунків за операціями з експорту та імпорту товарів згідно з вимогами цієї Інструкції.

Банк розпочинає відлік установлених Національним банком граничних строків розрахунків з дати оформлення МД типу ЕК-10 "Експорт", ЕК-11 "Реекспорт" на продукцію, що експортується (якщо продукція згідно із законодавством України підлягає митному оформленню), або підписання акта або іншого документа, що засвідчує поставку нерезиденту товару відповідно до умов експортного договору (якщо товар згідно із законодавством України не підлягає митному оформленню), - за операціями з експорту товарів.

Відповідно до п. 21 розділу II Постанови НБУ від 02.01.2019 №5 "Про затвердження Положення про заходи захисту та визначення порядку здійснення окремих операцій в іноземній валюті" граничні строки розрахунків за операціями з експорту та імпорту товарів становлять 365 календарних днів.

Додержання термінів імпортних операцій регламентується відповідно до ст. 13 Закону України "Про валюту і валютні операції".

Відповідно до частини 1 та 2 статті 13 Закону №2473, Національний банк України має право встановлювати граничні строки розрахунків за операціями з експорту та імпорту товарів.

У разі встановлення Національним банком України граничного строку розрахунків за операціями резидентів з експорту товарів грошові кошти підлягають зарахуванню на рахунки резидентів у банках України у строки, зазначені в договорах, але не пізніше строку та в обсязі, встановлених Національним банком України. Строк виплати заборгованості обчислюється з дня митного оформлення продукції, що експортується, а в разі експорту робіт, послуг, прав інтелектуальної власності та (або) інших немайнових прав-з дня оформлення у письмовій формі (у паперовому або електронному вигляді) акта, рахунка (інвойсу) або іншого документа, що засвідчує їх надання.

Згідно з п.п 2 п. 9 розділу III Інструкції №7 банк завершує здійснення валютного нагляду за дотриманням резидентами граничних строків розрахунків у разі експорту товару - після зарахування на поточний рахунок резидента в банку грошових коштів, що надійшли від нерезидента за товар (уключаючи кошти, переказані резидентом із власного рахунку, відкритого за кордоном, якщо розрахунки за експорт товару здійснювалися через рахунок резидента, відкритий за кордоном, та резидентом подано документи іноземного банку, які підтверджують зарахування коштів від нерезидента за товар), або від банку (резидента або нерезидента) за документарним акредитивом, відкритим на користь резидента за операцією з експорту товару, або в порядку, визначеному пунктом 16-2 розділу IV цієї Інструкції.

Враховуючи наведені норми права, а також те, що у виписці з банку АТ "Райффайзен Банк Аваль" від 20.07.2021 немає посилання на контракт №6 від 22.07.2015, експортна операція не знята з валютного нагляду. При цьому позивачем не надано доказів ні податковому органу, ні до суду щодо звернення до банку, який здійснює валютний нагляд, про завершення здійснення валютного нагляду за дотриманням граничних строків розрахунків по експортній операції.

Таким чином позовні вимоги є необгрунтованими та не підлягають задоволенню.

Керуючись статтями 6, 72-77, 139, 244, 246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

У задоволенні позовних вимог Товариства з обмеженою відповідальністю "Летичівський комбікормовий завод" - відмовити.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Позивач:Товариство з обмеженою відповідальністю "Летичівський комбікормовий завод" (вул. Савіцького Юрія, 101, смт. Летичів, Хмельницька область, 31500 , ідентифікаційний номер - 04330728) Відповідач:Головне управління Державної податкової служби у Хмельницькій області (вул. Пилипчука, 17, м. Хмельницький, Хмельницька область, 29000 , код ЄДРПОУ - 44070171)

Головуючий суддя О.О. Михайлов

СудХмельницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення20.06.2023
Оприлюднено22.06.2023
Номер документу111659385
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо

Судовий реєстр по справі —560/3337/23

Ухвала від 10.06.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гімон М.М.

Ухвала від 15.05.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Хохуляк В.В.

Постанова від 21.03.2024

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Ватаманюк Р.В.

Ухвала від 13.09.2023

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Ватаманюк Р.В.

Ухвала від 28.07.2023

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Ватаманюк Р.В.

Рішення від 20.06.2023

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Михайлов О.О.

Ухвала від 15.05.2023

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Михайлов О.О.

Ухвала від 24.03.2023

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Михайлов О.О.

Ухвала від 13.03.2023

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Михайлов О.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні