Рішення
від 21.06.2023 по справі 300/1658/23
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"21" червня 2023 р. справа № 300/1658/23

м. Івано-Франківськ

Івано-Франківський окружний адміністративний суд в складі судді Микитюка Р.В., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Віола трейдинг груп" до Головного управління ДПС в Івано-Франківській області про визнання протиправними та скасування податкового повідомлення-рішення,

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю "Віола трейдинг груп" (далі також позивач, ТзОВ "Віола трейдинг груп"), 03.04.2023 звернулося до Івано-Франківського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Головного управління ДПС в Івано-Франківській області (далі також відповідач, ГУ ДПС в Івано-Франківській області) про визнання протиправними та скасування податкового повідомлення-рішення №001004/0702 від 27.02.2023.

Позивач заявлені позовні вимоги обґрунтовує тим, що ГУ ДПС в Івано-Франківській області повідомило позивача про зменшення суми бюджетного відшкодування з податку на додану вартість, задекларовану на рахунок платника у банку за серпень 2022 року на 138 грн та застосування штрафних (фінансових) санкцій у сумі 35 грн. Позивач вважає, що ГУ ДПС в Івано-Франківській області винесено рішення, яке не відповідає фактичним обставинам та вимогам чинного законодавства України, а тому підлягає скасуванню.

Ухвалою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 10.04.2023 відкрито провадження за вказаним позовом, а справу призначено до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) (а.с.32-33).

Відповідач скористався правом на подання відзиву на позовну заяву, який надійшов на адресу суду із відповідними письмовими доказами 24.04.2023 (а.с.37-39). У відзиві відповідач не погоджується з позовними вимогами і доводами, викладеними в адміністративному позові, та в обґрунтування своїх заперечень зазначає, що позивач при здійсненні господарської діяльності порушив норми податкового законодавства, що стало наслідком донарахувань, визначених податковим повідомленням-рішенням, просив відмовити в задоволенні позовних вимог.

Позивач своїм правом на подання відповіді на відзив не скористався.

Суд, розглянувши відповідно до вимог статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України справу за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні), дослідивши докази і письмові пояснення, викладені у заявах по суті справи, встановив такі обставини.

Посадовими особами ГУ ДПС в Івано-Франківській області відповідно до наказу №1779-п від 20.10.2022 "Про проведення документальної позапланової перевірки ТОВ "Віола трейдинг груп" та на підставі направлень №№2976, 2977 від 27.10.2022 проведено документальну позапланову виїзну перевірку ТОВ "Віола трейдинг груп" за адресою: вул. Винниченка, 10/33, м. Калуш, Івано-Франківська область, з питань законності декларування заявленого до відшкодування з бюджету податку на додану вартість та від`ємного значення з податку на додану вартість, як становить більше 100 тис. грн. по декларації за серпень з урахуванням періодів декларування від`ємного значення та поданих уточнюючих розрахунків (а.с.43-45).

За результатами фактичної перевірки складено акт від 09.11.2022, який зареєстрований в ДПС за №5457/09-19-07-02/44723578.

При проведенні зазначеної перевірки встановлено ряд порушень вимог чинного законодавства, зокрема:

- п.п. 14.1.36 п.14.1 ст.14, п.189.1 ст. 189, п. 198.5 ст. 198 Податкового кодексу України (далі - ПК України), в результаті чого за результатами перевірки зменшено суму бюджетного відшкодування з податку на додану вартість, задекларовану на рахунок платника у банку на 106228 гривень (а.с.12-17).

05.12.2023 відповідачем прийнято податкове повідомлення-рішення №006187/0702, яким за порушення ТОВ "Віола трейдинг груп" п.п. 14.1.36 п.14.1 ст.14, п.189.1 ст. 189, п. 198.5 ст. 198 Податкового кодексу України зменшено суму бюджетного відшкодування з податку на додану вартість, задекларовану на рахунок платника у банку на 106228 грн та застосовано штрафні санкції в розмірі 26557 гривень.

Не погоджуючись з податковим повідомленням-рішенням від 05.12.2022 № 006187/0702, позивач звернувся зі скаргою до Державної податкової служби України.

За результатами розгляду скарги ДПС України прийнято рішення від 21.02.2023 №4308/6/99-00-06-01-05-06, яким скасовано податкове повідомлення рішення ГУ ДПС в Івано-Франківській області від 05.12.2022 р. №006187/0702 в частині зменшення суми бюджетного відшкодування з податку на додану вартість на 106090 та застосування штрафних санкцій у сумі 26522,5 а в іншій частині зазначене податкове повідомлення-рішення залишено без змін.

У зв`язку з чим ГУ ДПС в Івано-Франківській області прийнято податкове повідомлення-рішення №001004/0702 від 27.02.2023 про зменшення суми бюджетного відшкодування з податку на додану вартість, задекларовану на рахунок платника у банку за серпень 2022 року на 138,00 грн та застосування штрафних (фінансових) санкцій у сумі 35 грн (а.с.10-11).

Не погоджуючись з вищезазначеним податковим повідомленням-рішенням, позивач звернувся до суду за захистом свого порушеного права.

У відповідності до вимог пункту 3 частини 1 статті 244 КАС України, визначаючи яку правову норму слід застосувати до спірних правовідносин, суд зазначає, що при вирішенні даної справи керується нормами Законів та підзаконних нормативно-правових актів в тій редакції, яка чинна на момент виникнення чи дії конкретної події, обставини і врегулювання відповідних відносин.

Вирішуючи даний спір, суд виходив з таких мотивів та норм права.

За змістом ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до пп.14.1.36 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України господарська діяльність це діяльність особи, що пов`язана з виробництвом (виготовленням) та/або реалізацією товарів, виконанням робіт, наданням послуг, спрямована на отримання доходу і проводиться такою особою самостійно та/або через свої відокремлені підрозділи, а також через будь-яку іншу особу, що діє на користь першої особи, зокрема за договорами комісії, доручення та агентськими договорами.

Згідно з п.44.1 ст.44 Податкового кодексу України для цілей оподаткування платники податків зобов`язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов`язаних з визначенням об`єктів оподаткування та/або податкових зобов`язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов`язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством.

Платникам податків забороняється формування показників податкової звітності, митних декларацій на підставі даних, не підтверджених документами, що визначені абзацом першим цього пункту.

У разі здійснення операцій відповідно до пункту 198.5 статті 198 цього Кодексу база оподаткування за необоротними активами визначається виходячи з балансової (залишкової) вартості, що склалася станом на початок звітного (податкового) періоду, протягом якого здійснюються такі операції (у разі відсутності обліку необоротних активів - виходячи із звичайної ціни), а за товарами/послугами - виходячи з вартості їх придбання (п.189.1 ст.189 Податкового кодексу України).

Згідно з п.198.1 ст.198 Податкового кодексу України до податкового кредиту відносяться суми податку, сплачені/нараховані у разі здійснення операцій з придбання або виготовлення товарів та послуг.

Відповідно до п.198.2 ст.198 Податкового кодексу України датою віднесення сум податку до податкового кредиту вважається дата тієї події, що відбулася раніше: дата списання коштів з банківського рахунка платника податку на оплату товарів/послуг; дата отримання платником податку товарів/послуг.

Пунктом 198.3 ст.198 Податкового кодексу України передбачено, що податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг та складається із сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 193.1 статті 193 цього Кодексу, протягом такого звітного періоду у зв`язку з придбанням або виготовленням товарів та наданням послуг.

Нарахування податкового кредиту здійснюється незалежно від того, чи такі товари/послуги та основні фонди почали використовуватися в оподатковуваних операціях у межах провадження господарської діяльності платника податку протягом звітного податкового періоду, а також від того, чи здійснював платник податку оподатковувані операції протягом такого звітного податкового періоду.

Відповідно до пп. «г» п.198.5 ст.198 Податкового кодексу України платник податку зобов`язаний нарахувати податкові зобов`язання, виходячи з бази оподаткування, визначеної відповідно до пункту 189.1 статті 189 цього Кодексу, та скласти не пізніше останнього дня звітного (податкового) періоду і зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних в терміни, встановлені цим Кодексом для такої реєстрації, зведену податкову накладну за товарами/послугами, необоротними активами, придбаними/ виготовленими з податком на додану вартість (для товарів/послуг, необоротних активів, придбаних або виготовлених до 1 липня 2015 року, - у разі якщо під час такого придбання або виготовлення суми податку були включені до складу податкового кредиту), у разі якщо такі товари/послуги, необоротні активи призначаються для їх використання або починають використовуватися: в операціях, що не є господарською діяльністю платника податку (крім випадків, передбачених пунктом 189.9 статті 189 цього Кодексу).

З метою застосування цього пункту податкові зобов`язання визначаються по товарах/послугах, необоротних активах: придбаних для використання в неоподатковуваних операціях - на дату їх придбання; придбаних для використання в оподатковуваних операціях, які починають використовуватися в неоподатковуваних операціях, - на дату початку їх фактичного використання, визначену в первинних документах, складених відповідно до Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні».

Згідно п.198.6 ст.198 Податкового кодексу України не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв`язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних податковими накладними/розрахунками коригування до таких податкових накладних чи не підтверджені митними деклараціями (тимчасовими, додатковими та іншими видами митних декларацій, за якими сплачуються суми податку до бюджету при ввезенні товарів на митну територію України), іншими документами, передбаченими пунктом 201.11 статті 201 цього Кодексу.

У разі коли на момент перевірки платника податку контролюючим органом суми податку, попередньо включені до складу податкового кредиту, залишаються не підтвердженими зазначеними у абзаці першому цього пункту документами, платник податку несе відповідальність відповідно до цього Кодексу.

Податкові накладні, отримані з Єдиного реєстру податкових накладних, є для отримувача товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Відповідно до п.200.1 ст.200 Податкового кодексу України, сума податку, що підлягає сплаті (перерахуванню) до Державного бюджету України або бюджетному відшкодуванню, визначається як різниця між сумою податкового зобов`язання звітного (податкового) періоду та сумою податкового кредиту такого звітного (податкового) періоду.

Пунктом 200.4 ст.200 Податкового кодексу України передбачено, що при від`ємному значенні суми, розрахованої згідно з пунктом 200.1 цієї статті, така сума:

а) враховується у зменшення суми податкового боргу з податку, що виник за попередні звітні (податкові) періоди (у тому числі розстроченого або відстроченого відповідно до цього Кодексу) в частині, що не перевищує суму, обчислену відповідно до пункту 200-1.3 статті 200-1 цього Кодексу на момент отримання контролюючим органом податкової декларації, а в разі відсутності податкового боргу -

б) або підлягає бюджетному відшкодуванню за заявою платника у сумі податку, фактично сплаченій отримувачем товарів/послуг у попередніх та звітному податкових періодах постачальникам таких товарів/послуг або до Державного бюджету України, в частині, що не перевищує суму, обчислену відповідно до пункту 200-1.3 статті 200-1 цього Кодексу на момент отримання контролюючим органом податкової декларації, на поточний рахунок платника податку та/або у рахунок сплати грошових зобов`язань або погашення податкового боргу такого платника податку з інших платежів, що сплачуються до державного бюджету;

в) та/або зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду.

Як встановлено судом та підтверджується матеріалами справи, ГУ ДПС в Івано-Франківській області проведено документальну позапланову виїзну перевірку ТОВ «Віола трейдинг груп» щодо дотримання податкового законодавства при декларуванні за серпень 2022 року від`ємного значення з податку на додану вартість, у тому числі заявленого до відшкодування з бюджету, яке визначене з урахуванням від`ємного значення з податку на додану вартість, задекларованого у попередніх звітних періодах.

За результатами перевірки складено акт від 09.11.2022 №5457/09-19-07-02/44723578.

Перевіркою встановлено порушення ТОВ "Віола трейдинг груп" п.п. 14.1.36 п.14.1 ст.14, п.189.1 ст. 189, п. 198.5 ст. 198 Податкового кодексу України (далі ПК України), в результаті чого за результатами перевірки зменшено суму бюджетного відшкодування з податку на додану вартість, задекларовану на рахунок платника у банку на 106228 гривень.

Як зазначено в акті перевірки, перевіркою встановлено заниження задекларованого суб`єктом господарювання показника у рядку 4.1 Декларації «Нараховано податкових зобов`язань відповідно до п.198.5, п.199.1 ПК України» за серпень 2022 року на суму 106228 гривень.

В ході перевірки встановлено, що ТОВ "Віола трейдинг груп" відповідно до укладеного експортного контракту від 02.05.2022 із фірмою Lea Foods Inc, адреса: 4472, Four Winds lane, Northbrook, IL, 60062 USA, згідно з вантажно-митною декларацією (далі ВМД) від 22.06.2022 № 57346 відправило на експорт товар (сир сулугуні косичка оригінальний 200 г - 3600 шт, сир сулугуні косичка копчений 200 г - 10800 шт) на суму 513 950,08 гривень (17 568,00 дол. США).

Згідно з матеріалами перевірки встановлено, що даний товар мав бути доставлений за адресою: CONSTANTA SUD AGIGEA, Romania. Доставка товару здійснювалась автомобільним транспортом. У зв`язку з відсутністю ветеринарного сертифіката на вказаний товар, румунською митницею товар було повернуто на митну територію України. Повернення товару вартістю 513 950,08 грн ( 17 568,00 дол США) оформлено імпортною ВМД від 06.07.2022 року за № 64131. Сплачено ПДВ при ввезенні товару на митну територію України в сумі 102790 гривень.

Відповідно до наданих до перевірки документів, а саме: оборотно-сальдова відомість по 631 рахунку «Розрахунки з постачальниками» за серпень 2022 року та первинних документів (прибуткові, видаткові накладні, ВМД, акти надання послуг, платіжні доручення) та даних інформаційних баз ГУ ДПС в Івано-Франківській області (єдиний реєстр податкових накладних (далі - ЄРПН), АІС Податковий блок АРМ "Митниця") не встановлено реалізацію даного товару з часу повернення його на митну територію України по дату завершення перевірки. Відповідно, даний товар повинен обліковуватися на залишку за даними бухгалтерського обліку по рах. 28 "Товари" станом на 31.08.2022.

Як зазначено в акті перевірки, ТОВ "Віола трейдинг груп" у визначений контролюючим органом термін не надано оборотно-сальдові відомості, аналізи рахунків, картки рахунків в розрізі субрахунків (20 «Матеріальні запаси», 22 «МШП», 28 «Товари»), не проведено інвентаризацію залишків товарно-матеріальних цінностей в присутності працівників ГУ ДПС в Івано-Франківській області та, відповідно, не надано копії наказів та інвентаризаційних відомостей.

У свою чергу, ТОВ "Віола трейдинг груп" до заперечення на акт документальної позапланової виїзної перевірки від 09.11.2022 №5457/09-19-07-02/44723578 надано копію протоколу інвентаризаційної комісії від 01.11.2022, копію договору зберігання №06/07/22 від 06.07.2022 та копію акту приймання-передачі майна від 06.07.2022.

Як зазначено в акті перевірки, під час розгляду заперечення встановлено, що в протоколі інвентаризаційної комісії від 01.11.2022, зазначено тільки наявність запасів на суму 460800 грн, необоротних активів кількістю 17 одиниць на суму 74500 грн, грошових коштів 25806,49 грн та 52467 євро. Даних щодо місця проведення інвентаризації, відповідальних осіб за зберігання та деталізації запасів (по номенклатурі) не наведено. Не надано інвентаризаційних відомостей (актів, описів) запасів, які зберігаються, не наведено їх облікування за даними бухгалтерського обліку. Також, не надано документів, які підтверджують переміщення даного товару з території митниці до місця його зберігання. Як зазначено в матеріалах перевірки, відповідно до даних інтернет ресурсу, термін зберігання сиру «сулугуні» не перевищує 50-ти днів, умови зберігання у холодильнику в герметично закритій скляній тарі або контейнері з вакуумної кришкою. Проте, відповідно до даних інформаційних баз ГУ ДПС в Івано-Франківській області (АІС Податковий блок), у ТОВ "Віола трейдинг груп" відсутні відомості про об`єкти оподаткування - місця зберігання запасів (склади, виробничі приміщення тощо).

Враховуючи вищенаведене, в акті перевірки вчинено запис, що перевіркою неможливо підтвердити використання ТОВ "Віола трейдинг груп" зазначеного товару в господарській діяльності, що є порушенням вимог п. 198.5 ст. 198 ПК України, в результаті чого занижено податкові зобов`язання на суму 102790 гривень.

Також, як зазначено в акті перевірки, відповідно до даних інформаційних баз ГУ ДПС в Івано-Франківській області (ЄРПН, АІС Податковий блок АРМ «Митниця») встановлено, що ТОВ "Віола трейдинг груп" придбано товар (олія, свинина, курка), який реалізовано в меншій кількості ніж придбано, зокрема:

- олія соняшникова (1л) в кількості 367 шт, придбана в червні 2022 року від ПП «ОЛІЯР» на суму 19800 грн, в т.ч. ПДВ 3300 грн та не реалізована станом на дату завершення перевірки;

- свинина апетитна (0,5л) в кількості 1440 банок придбана в липні 2022 року від ТОВ «Агрофірма Столична», реалізовано 1427 банки (ціна придбання 1 банки 49,9 грн, в т.ч. ПДВ - 8,32 грн). Не реалізовано - 13 банок (на суму 648,7 грн, в т.ч. ПДВ - 108 грн);

- курка пікантна, 0,5л в кількості 1440 банок придбана в липні 2022 року від ТОВ «Агрофірма Столична», реалізовано 1436 банки (ціна придбання 1 банки 45 грн, в т.ч. ПДВ - 7,5 грн). Не реалізовано - 4 банки (на суму 180 грн, в т.ч. ПДВ - 30 грн).

ТОВ "Віола трейдинг груп" до заперечення на акт документальної позапланової виїзної перевірки від 09.11.2022 №5457/09-19-07-02/44723578 надано копію оформленого документа - «Повернення постачальнику (ТОВ «Агрофірма «Столична») №1 від 03.08.2022 та копії рахунку №985 від 30.05.2022 і платіжного доручення №10 від 03.06.2022 - одержувач ПП «Оліяр».

В ході розгляду заперечення встановлено, що позивачем не надано документів, які підтверджують переміщення даного товару від ТОВ "Віола трейдинг груп" до ТОВ "Агрофірма «Столична". Також, за даними ЄРПН, не встановлено реєстрації розрахунку-коригування на дану суму, не надано акт-звірки з ПП "Оліяр".

Таким чином, враховуючи вищенаведене, перевіркою неможливо підтвердити використання ТОВ "Віола трейдинг груп" зазначеного товару в господарській діяльності, що є порушенням вимог п. 198.5 ст. 198 ПК України, в результаті чого занижено податкові зобов`язання на суму 3438 гривень.

В акті перевірки вчинено запис, що з врахуванням вищевикладеного, ТОВ "Віола трейдинг груп" порушено вимоги п.п. 14.1.36 п.14.1 ст.14, п.189.1 ст. 189, п. 198.5 ст. 198 Податкового кодексу України, в результаті чого за результатами перевірки зменшено суму бюджетного відшкодування з податку на додану вартість, задекларовану на рахунок платника у банку на 106228 гривень.

На підставі акта перевірки ГУ ДПС в Івано-Франківській області прийнято податкове повідомлення-рішення від 05.12.2022 № 006187/0702 про зменшення розміру суми бюджетного відшкодування з податку на додану вартість, задекларовану на рахунок платника у банку на 106228 грн та застосовано штрафні санкції в розмірі 26557 гривень.

Згідно п. 44.6 ст. 44 ПК України, у разі якщо до закінчення перевірки або у терміни, визначені в пункті 86.7 статті 86 цього Кодексу, платник податків не надає посадовим особам контролюючого органу, які проводять перевірку, документи (незалежно від причин такого ненадання, крім випадків виїмки документів або іншого вилучення правоохоронними органами), що підтверджують показники, відображені таким платником податків у податковій звітності, вважається, що такі документи були відсутні у такого платника податків на час складення такої звітності.

У відповідності до п. 85.2 ст. 85 ПК України, платник податків зобов`язаний надати посадовим (службовим) особам контролюючих органів у повному обсязі всі документи, що належать або пов`язані з предметом перевірки. Такий обов`язок виникає у платника податків після початку перевірки.

Пунктом 206.3 ст. 206 ПК України встановлено, що операції із ввезення товарів у митному режимі реімпорту звільняються від оподаткування, крім операцій із ввезення відповідно до пункту 3 частини другої статті 78 Митного кодексу України, що оподатковуються податком за ставкою, визначеною підпунктом 194.1.1 пункту 194.1 статті 194 цього Кодексу.

Відповідно до пункту 3 частини 2 статті 78 Митного кодексу України у митний режим реімпорту можуть бути поміщені товари, які були поміщені у митний режим експорту (остаточного вивезення) і повертаються особі, яка їх експортувала, у зв`язку з невиконанням (неналежним виконанням) умов зовнішньоекономічного договору, згідно з яким ці товари поміщувалися у митний режим експорту, або з інших обставин, що перешкоджають виконанню цього договору, якщо ці товари:

а) повертаються на митну територію України у строк, що не перевищує шести місяців з дати вивезення їх за межі цієї території у митному режимі експорту;

б) перебувають у такому самому стані, в якому вони оформлені у митний режим експорту, крім природних змін їх якісних та/або кількісних характеристик за нормальних умов транспортування, зберігання та використання (експлуатації), внаслідок якого були виявлені недоліки, що спричинили реімпорт товарів.

Згідно з п. 189.1 ст. 189 ПК України у разі здійснення операцій відповідно до пункту 198.5 статті 198 цього Кодексу база оподаткування за необоротними активами визначається виходячи з балансової (залишкової) вартості, що склалася станом на початок звітного (податкового) періоду, протягом якого здійснюються такі операції (у разі відсутності обліку необоротних активів - виходячи із звичайної ціни), а за товарами/послугами - виходячи з вартості їх придбання.

За результатами розгляду скарги ДПС України прийнято рішення від 21.02.2023 №4308/6/99-00-06-01-05-06, яким скасовано податкове повідомлення рішення ГУ ДПС в Івано-Франківській області від 05.12.2022 №006187/0702 в частині зменшення суми бюджетного відшкодування з податку на додану вартість на 106090 грн та застосування штрафних санкцій у сумі 26522,5 грн а в іншій частині зазначене податкове повідомлення-рішення залишено без змін.

У зв`язку з чим ГУ ДПС в Івано-Франківській області прийнято податкове повідомлення-рішення №001004/0702 від 27.02.2023 про зменшення суми бюджетного відшкодування з податку на додану вартість, задекларовану на рахунок платника у банку за серпень 2022 року на 138,00 грн та застосування штрафних (фінансових) санкцій у сумі 35,00 грн.

У відповідності до п. 198.5 ст. 198 ПК України платник податку зобов`язаний нарахувати податкові зобов`язання виходячи з бази оподаткування, визначеної відповідно до пункту 189.1 статті 189 цього Кодексу, та скласти не пізніше останнього дня звітного (податкового) періоду і зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних в терміни, встановлені цим Кодексом для такої реєстрації, зведену податкову накладну за товарами/послугами, необоротними активами придбаними/виготовленими з податком на додану вартість (для товарів/послуг, необоротних активів, придбаних або виготовлених до 1 липня 2015 року, - у разі якщо під час такого придбання або виготовлення суми податку були включені до складу податкового кредиту), у разі якщо такі товари/послуги, необоротні активи призначаються для їх використання або починають використовуватися:

а) в операціях, що не є об`єктом оподаткування відповідно до статті 196 цього Кодексу (крім випадків проведення операцій, передбачених підпунктом 196.1.7 пункту 196.1 статті 196 цього Кодексу) або місце постачання яких розташоване за межами митної території України;

б) в операціях, звільнених від оподаткування відповідно до статті 197, підрозділу 2 розділу XX цього Кодексу, міжнародних договорів (угод) (крім випадків проведення операцій, передбачених підпунктом 197.1.28 пункту 197.1 статті 197 цього Кодексу та операцій, передбачених пунктом 197.11 статті 197 цього Кодексу);

в) в операціях, що здійснюються платником податку в межах балансу платника податку, у тому числі передача для невиробничого використання, переведення виробничих необоротних активів до складу невиробничих необоротних активів;

г) в операціях, що не є господарською діяльністю платника податку (крім випадків, передбачених пунктом 189.9 статті 189 цього Кодексу).

У разі якщо такі товари/послуги, необоротні активи в подальшому починають використовуватися в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності, у тому числі переведення невиробничих необоротних активів до складу виробничих необоротних активів, платник податку може зменшити суму податкових зобов`язань, що були нараховані відповідно до цього пункту, на підставі розрахунку коригування до податкової накладної, зазначеної в абзаці першому цього пункту, зареєстрованого в Єдиному реєстрі податкових накладних.

З метою застосування цього пункту податкові зобов`язання визначаються по товарах/послугах, необоротних активах:

-придбаних для використання в неоподатковуваних операціях - на дату їх придбання;

-придбаних для використання в оподатковуваних операціях, які починають використовуватися в неоподатковуваних операціях, - на дату початку їх фактичного використання, визначену в первинних документах, складених відповідно до Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні".

У разі якщо на момент перевірки платника податку контролюючим органом в акті вибіркової (часткової) інвентаризації, проведеної платником податку на вимогу такого органу, виявлено нестачу придбаних таким платником товарів (крім випадку, якщо така нестача обумовлена знищенням внаслідок дії обставин непереборної сили, що підтверджується відповідно до законодавства), для цілей розділу V цього Кодексу такі товари вважаються використаними платником податку в операціях, що не є господарською діяльністю платника податку.

Згідно ч. 1 ст. 2 КАС України, завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

У відповідності до ч. 2. ст. 2 КАС України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

З урахуванням вищезазначеного, суд на підставі наданих учасниками справи письмових доказів в їх сукупності, системного аналізу положень законодавства України, дійшов висновку, що податкове повідомлення - рішення №№001004/0702 від 27.02.2023 не підлягає скасуванню, а в задоволенні адміністративного позову слід відмовити.

Зважаючи на висновок суду про необґрунтованість адміністративного позову в силу вимог статті 139 КАС України судовий збір не підлягає стягненню із відповідача суб`єкта владних повноважень.

Учасниками справи не подано до суду будь-яких доказів про понесення ними інших витрат, пов`язаних з розглядом справи, відтак у суду відсутні підстави для вирішення питання щодо їх розподілу.

На підставі статті 129-1 Конституції України, керуючись статтями 139, 241-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

у задоволенні позову Товариства з обмеженою відповідальністю "Віола трейдинг груп" (код ЄДРПОУ 44723578, вул. Винниченка, буд. 10, кв. 33, м. Калуш, Івано-Франківська область, 77300) до Головного управління ДПС в Івано-Франківській області (код ЄДРПОУ 43968084, вул. Незалежності, 20, м. Івано-Франківськ, 76018) про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення №001004/0702 від 27.02.2023 - відмовити.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів, з дня складення повного судового рішення.

Апеляційна скарга подається до Восьмого апеляційного адміністративного суду.

Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручене у день його складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження рішення суду, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Суддя /підпис/ Микитюк Р.В.

СудІвано-Франківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення21.06.2023
Оприлюднено23.06.2023
Номер документу111687207
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них податку на додану вартість (крім бюджетного відшкодування з податку на додану вартість, податку на додану вартість із ввезених на митну територію України товарів (продукції), зупинення реєстрації податкових накладних)

Судовий реєстр по справі —300/1658/23

Постанова від 28.03.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Ніколін Володимир Володимирович

Ухвала від 21.08.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Довгополов Олександр Михайлович

Ухвала від 21.08.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Довгополов Олександр Михайлович

Ухвала від 31.07.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Довгополов Олександр Михайлович

Рішення від 21.06.2023

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Микитюк Р.В.

Ухвала від 10.04.2023

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Микитюк Р.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні