Рішення
від 19.06.2023 по справі 540/7865/21
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 540/7865/21

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

07 червня 2023 року м. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого суддіКорой С.М.,

секретаря судового засіданняДубінєвич М.Г.,

за участю сторін:

представника відповідача Ковтун Ю.Є. (за витягом),

розглянувши у відкритому судовому засіданні в порядку загального позовного провадження справу за адміністративним позовом товариства з обмеженою відповідальністю "Славич.А" до Головного управління ДПС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі про визнання протиправним та скасування наказу від 19.11.2021р. №1439-ж1 "Про проведення документальної планової виїзної перевірки ТОВ "Славич. А", -

В С Т А Н О В И В:

06.12.2021 року до Херсонського окружного адміністративного суду надійшов позов товариства з обмеженою відповідальністю "Славич.А" до Головного управління ДПС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі, в якому просить визнати протиправним та скасувати наказ ГУ ДПС у Херсонській області, АРК та м. Севастополі від 19.11.2021р. №1439-ж1 "Про проведення документальної планової виїзної перевірки ТОВ "Славич. А" (код ЄДРПОУ 34554587).

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що з моменту створення товариства з обмеженою відповідальністю "Славич.А" його місцезнаходження було визначено за такою адресою: 73000, м. Херсон вулиця Нестерова, 1 Б. У серпні місяці підприємство провело Загальні збори та Протоколом №92 Загальних зборів Учасників від 13.08.2021 року змінило місцезнаходження ТОВ «Славич. А» та визначило його за такою адресою: Миколаївська область місто Миколаїв вулиця Озерна будинок 9 офіс 5. Відповідні зміни було внесено до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб- підприємців та громадських формувань. 14.09.2021 року у особовому кабінеті ТОВ «Славич. А» з`явилася інформація, що місцезнаходження змінено (стан - ). 19.11.2021 року в.о. начальника ГУ ДПС у Херсонській області, АРК та м. Севастополі І.Климом прийнято наказ №1439-ж1, яким вирішено провести документальну планову виїзну перевірку. При дослідженні плану-графіку проведення документальних планових перевірок платників податків на 2021 рік було виявлено, що проведення перевірки ТОВ «Славич. А» було заплановано на серпень 2021 року, однак невідомих причин підприємство в цей період не перевірялося та накази не отримували.

На думку позивача, зазначений наказ є протиправним, прийнятим поза межами повноважень в.о. керівника ГУ ДПС у Херсонській області, АРК та м. Севастополі, таким що не відповідає вимогам закону та підлягає скасуванню. Відповідач не тільки поза межами своїх повноважень прийняв наказ, але позивач вважає що ГУ ДПС у Херсонській області не має права проводити перевірку, так як підприємство більше не є платником податків саме цього територіального підрозділу ДПС.

06.12.2021 року позивачем подано заяву про вжиття заходів забезпечення адміністративного позову шляхом зупинення дії наказу Головного управління ДПС у Херсонській області, АРК та м. Севастополі від 19.11.2021 року №1439-ж1 до набрання законної сили рішенням у цій справі.

Ухвалою Херсонського окружного адміністративного суду від 06.12.2021р. відкрито спрощене провадження в справі№540/7865/21 та призначено справу до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (в порядку письмового провадження).

Крім того, ухвалою Херсонського окружного адміністративного суду від 06 грудня 2021 року заяву про вжиття заходів забезпечення позову задоволено.

Суд зупинив дію наказу Головного управління ДПС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі від 19.11.2021р. №1439-ж1 про проведення документальної планової виїзної перевірки Товариства з обмеженою відповідальністю "Славич. А" до набрання законної сили рішенням суду у справі №540/7865/21.

20.12.2021 року до Херсонського окружного адміністративного суду надійшов відзив на позовну заяву від Головного управління ДПС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі, в якому вказано, що відповідач по справі не погоджується з вимогами позовної заяви, а доводи, викладені в ній, вважає необґрунтованими та безпідставними.

З покликанням на фактичні обставини справи відповідач зазначає, що за два дні до початку перевірки встановлено, що ТОВ «СЛАВИЧ. А» з 16.08.2021 змінено податкову адресу на 54058, м. Миколаїв, вул. Озерна, буд. 9, кв. (офіс) 5 та має стан платника 30 в стані переходу до іншої ДПІ. Платник переходить на облік до ГУ ДПС у Миколаївській області, ДПІ у м. Миколаєві (Заводський р-н). На підставі направлень, виданих Головним управлінням ДПС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі, з метою проведення документальної планової виїзної перевірки ТОВ «СЛАВИЧ. А», 18.08.2021 здійснено вихід за податковою адресою: м. Миколаїв, Заводський р-н, вул. Озерна, буд. 9 кв.(офіс 5) та встановлено відсутність підприємства та його посадових осіб за місцезнаходженням.

Як стверджує відповідач, вказані дії контролюючого органу цілком узгоджуються з положеннями п. 1.4.3.2 Методичних рекомендацій № 470, якими передбачено, якщо платнику податків територіальним органом ДПС за попереднім місцем обліку вже було вручено повідомлення та копію наказу про проведення цієї перевірки, таким органом можуть бути вжиті заходи щодо проведення такої перевірки. В подальшому, зазначено у відзиві, посадовими особами відповідача складено акт про неможливість проведення перевірки у зв`язку з відсутністю підприємства ТОВ «СЛАВИЧ.А» та його посадових осіб за місцезнаходженням від 18.08.20 №510/21-22-07-01/34554587. До ГУ ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі направлено запит на розшук від 18.08.2021 № 1833/7/21-22-07-01-10.

Відповідач вказує, що відповідно до пп.1.2.7 п.1.2 Методичних рекомендацій №470 після усунення причин, через які своєчасно не розпочато перевірку, видано новий наказ Головного управління ДПС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі від 19.11.2021 № 1439-Ж1 про проведення документальної планової виїзної перевірки ТОВ «СЛАВИЧ. А» (код ЄДРПОУ 34554587) з 06.12.2021 року з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства за період з 01.07.2018 по 30.06.2021, правильності нарахування, обчислення та сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове соціальне страхування за період з 01.01.2011 по 30.06.2021, тривалістю 10 робочих днів. Підприємство проінформовано про проведення перевірки повідомленням від 19.11.2021 №1037/21-22-07-01 та наказом Головного управління ДПС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі від 19.11.2021 № 1439-Ж1, які направлено 19.11.2021 рекомендованим листом з повідомленням про вручення за податковою адресою підприємства: 54058, м. Миколаїв, вул. Озерна, буд. 9, кв. (офіс) 5. На виконання пп.1.4.3.2 п.1.4 Методичних рекомендацій № 470 до проведення перевірки ТОВ «СЛАВИЧ. А» залучено працівників ГУ ДПС у Миколаївській області за новим місцезнаходженням платника податків. На підставі направлень, виданих Головним управління ДПС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі, від 02.12.2021 №2748/21-22-07-01, №2749/21-22-07-01, головним державним інспектором відділу перевірок інших галузей економіки управління податкового аудиту Головного управління ДПС у Миколаївській області Клімовою Н. та головним державним інспектором відділу перевірок податкових агентів управління податкового аудиту Головного управління ДПС у Миколаївській області Письменною Г., з метою проведення документальної планової виїзної перевірки ТОВ «СЛАВИЧ. А» здійснено вихід за податковою адресою підприємства вул. Озерна, буд. 9, кв. (офіс) 5, м. Миколаїв. Проте, документальна планова виїзна перевірка ТОВ «СЛАВИЧ. А» не розпочата у зв`язку з відсутністю платника податків або його законних представників за місцезнаходженням, про що складено акт від 06.12.2021 №678/21-22-07-01/34554587.

З урахуванням вищевикладеного, відповідач просить суд відмовити у задоволенні позовних вимог Товариства з обмеженою відповідальністю «СЛАВИЧ. А» відмовити.

29.12.2021 року до Херсонського окружного адміністративного суду надійшла відповідь на відзив.

Ухвалою суду від 14.02.2022р. вирішено розглядати адміністративну справу №540/7865/21 за правилами загального позовного провадження, у складі судді Гомельчука С.В.

Згідно з розпорядженням Верховного Суду №11/0/9-22 від 18.03.2022 року, відповідно до частини сьомої статті 147 Закону України «Про судоустрій і статус суддів», враховуючи неможливість судами здійснювати правосуддя під час воєнного стану, змінено територіальну підсудність судових справ Херсонського окружного адміністративного суду та віднесено на Одеський окружний адміністративний суд.

Відповідно до протоколу автоматизованого розподілу справі між суддями від 24.03.2023 року справу №540/7865/21 передано для розгляду головуючому судді Корой С.М.

Суд зазначає, що матеріалів справи №540/7865/21 у паперовому вигляді головуючому по справі передано 04.05.2023 року.

Ухвалою суду 29.03.2023 року прийнято до розгляду адміністративну справі №540/7865/21 за позовом товариства з обмеженою відповідальністю "Славич.А" до Головного управління ДПС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі про визнання протиправним та скасування наказу "Про проведення документальної планової виїзної перевірки, розпочато розгляд справи №540/7865/21 спочатку.

14.04.2023 року (вх.№11820/23) від представника відповідача до Одеського окружного адміністративного суду надійшов відзив на позов.

Ухвалою суду від 10.05.2023 року, яка прийнята на місці та занесена до протоколу судового засідання закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду по суті.

Представник позивача у судове засідання 10.05.2023 року не з`явився, про дату, час та місце проведення судового засідання повідомлявся належним чином та своєчасно.

Представник відповідача у судовому засіданні 10.05.2023 року заперечував проти задоволення позову.

Дослідивши матеріали справи, заслухавши вступне слово представника відповідача, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог, відзиву, оцінивши докази відповідно до вимог ст.ст. 72-79 КАС України, суд дійшов висновку, що адміністративний позов є таким, що не підлягає задоволенню.

Товариство з обмеженою відповідальністю "Славич.А" (, код ЄДРПОУ 34554587) зареєстровано як юридична особа 14.08.2006 року (Номер запису: 14991020000006603).

Як зазначено позивачем, з моменту створення товариства з обмеженою відповідальністю "Славич.А" його місцезнаходження було визначено за такою адресою: 73000, м. Херсон вулиця Нестерова, 1 Б.

13 серпні 2021 року позивачем провело загальні збори та протоколом №92 загальних зборів учасників від 13.08.2021 року змінило місцезнаходження ТОВ «Славич. А» та визначило його за такою адресою: Миколаївська область місто Миколаїв вулиця Озерна будинок 9 офіс 5.

Так, ТОВ «СЛАВИЧ. А» (код ЄДРПОУ 34554587) перебувало за основним місцем обліку як платник податків в Головному управлінні ДПС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі за юридичною адресою: 73034, Херсонська область, м. Херсон, вул. Нестерова, буд.1-Б, до внесення змін до відомостей про юридичну особу, пов`язаних із зміною місцезнаходження (16.08.2021).

Судом встановлено, що ТОВ «СЛАВИЧ. А» було включено до плану - графіка документальних на 2021 рік на серпень 2021 року, з урахуванням коригування від 26.03.2021 року.

Коригування плану-графіка проведено на підставі листа Головного управління ДФС у Херсонській області, Автономній республіці Крим та м. Севастополі від 15.02.2021 №160/7/21-97-03-02-01 щодо здійснення досудового розслідування у кримінальному провадженні №3202130000000002 внесеному до ЄДР за фактом ухилення від сплати податків службовими особами ТОВ «СЛАВИЧ.А», які протягом 2019-2021 років діючи умисно, відобразили в податковому та бухгалтерському обліку безтоварні фінансово господарські операції, як наслідок ухилились від сплати податку на додану вартість у розмірі 4009 тис.грн, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.1 ст.212КК України (копія додається).

План-графік проведення документальних планових перевірок платників податків на 2021 рік з урахуванням коригування розміщено на офіційному вебпорталі ДПС.

Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2021 року № 89 «Про скорочення строку дії обмеження в частині дії мораторію на проведення деяких видів перевірок», на підставі пп.20.1.4 п.20.1 ст.20, пп. 75.1.2 п.75.1 ст. 75, п. 77.1, п. 77.4 ст.77, п.82.1 ст.82 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року №2755-VI (із змінами і доповненнями), пп.2 ч.1 ст.13 Закону України від 08 липня 2010 року №2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування» (зі змінами та доповненнями), Головним управлінням ДПС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі видано наказ від 03.08.2021 року №842-Ж1 «Про проведення документальної планової виїзної перевірки товариства з обмеженою відповідальністю «Славич. А» з 18.08.2021, за період діяльності з 01.07.2018 по 30.06.2021 з метою здійснення контролю за своєчасністю, достовірністю, повнотою нарахування та сплати податків та зборів, дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства, правильності нарахування, обчислення та сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове соціальне страхування - за період з 01.01.2011 по 30.06.2021, тривалістю 10 робочих днів.

ТОВ «СЛАВИЧ.А» проінформовано про проведення перевірки повідомленням від 04.08.2021 року №581/21-22-07-01 та наказом від 03.08.2021 року № 842-Ж1, які направлено 04.08.2021 року рекомендованим листом з повідомленням про вручення за податковою адресою: м. Херсон, вул. Нестерова, буд.1-Б, та вручені уповноваженій особі Чередниченко 05.08.2021 року.

Посадовими особами відповідача складено акт про неможливість проведення перевірки у зв`язку з відсутністю підприємства ТОВ «СЛАВИЧ.А» та його осадових осіб за місцезнаходженням від 18.08.20 №510/21-22-07-01/34554587.

19.11.2021 року відповідно до постанови 03 лютого 2021 року № 89 «Про скорочення строку дії обмеження в частині дії мораторію на проведення деяких видів перевірок», на підставі пп.20.1.4 п.20.1 ст.20, пп.75.1.2 п.75.1 ст.75, п.77.1, п.77.4 ст.77, п.82.1 ст.82 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року №2755-VI (із змінами і доповненнями), пп.2 ч.1 ст.13 Закону України від 08 липня 2010 року №2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування» (зі змінами та доповненнями) Головним управлінням ДПС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі прийнято наказ №1439-Ж1 "Про проведення документальної планової виїзної перевірки ТОВ "Славич. А" (код ЄДРПОУ 34554587).

ТОВ «СЛАВИЧ.А» проінформовано про проведення перевірки повідомленням від 19.11.2021 року №1037/21-22-07-01 та наказом від 19.11.2021 року №1439-Ж1, які направлено рекомендованим листом з повідомленням про вручення за податковою адресою: вул. Озерна, б. 9, офіс 5, м. Миколаїв, 54058 та вручені уповноваженій особі Красновоев 22.11.2021 року.

На підставі направлень, виданих Головним управління ДПС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі, від 02.12.2021 №2748/21-22-07-01, №2749/21-22-07-01, головним державним інспектором відділу перевірок інших галузей економіки управління податкового аудиту Головного управління ДПС у Миколаївській області Клімовою Н. та головним державним інспектором відділу перевірок податкових агентів управління податкового аудиту Головного управління ДПС у Миколаївській області Письменною Г., з метою проведення документальної планової виїзної перевірки ТОВ «СЛАВИЧ. А» здійснено вихід за податковою адресою підприємства вул. Озерна, буд. 9, кв. (офіс) 5, м. Миколаїв.

Проте, документальна планова виїзна перевірка ТОВ «СЛАВИЧ. А» не розпочата у зв`язку з відсутністю платника податків або його законних представників за місцезнаходженням, про що складено акт від 06.12.2021 №678/21-22-07-01/34554587

Вважаючи протиправним та таким, що підлягає скасуванню наказ ГУ ДПС у Херсонській області, АРК та м. Севастополі від 19.11.2021р. №1439-ж1 "Про проведення документальної планової виїзної перевірки ТОВ "Славич. А" (код ЄДРПОУ 34554587), позивач звернувся до суду з даним позовом.

Так, підставами для скасування вказаного наказу позивач вважає те, що перевірку позивача мав провести контролюючий орган за новим місцем обліку ТОВ "Славич. А".

Таким чином, вирішуючи дану адміністративну справу в межах підстав, яка зазначені у позові, суд виходить з такого.

Частиною другою статті 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, щодо компетенції контролюючих органів, повноважень і обов`язків їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальності за порушення податкового законодавства, врегульовані Податковим кодексом України (далі ПК України, в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин).

Суд зазначає, що відповідно до п.61.1 ст.61 Податкового кодексу України податковий контроль - система заходів, що вживаються контролюючими органами та координуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, з метою контролю правильності нарахування, повноти і своєчасності сплати податків і зборів, а також дотримання законодавства з питань регулювання обігу готівки, проведення розрахункових та касових операцій, патентування, ліцензування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.

Згідно з п.62.1.3 пп.62.1 ст.62 Податкового кодексу України податковий контроль здійснюється шляхом проведення перевірок та звірок відповідно до вимог цього Кодексу, а також перевірок щодо дотримання законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, у порядку, встановленому законами України, що регулюють відповідну сферу правовідносин.

За приписами абзаців 1 та 2 пункту 75.1 статті 75 Податкового кодексу України контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.

Камеральні та документальні перевірки проводяться контролюючими органами в межах їх повноважень виключно у випадках та у порядку, встановлених цим Кодексом, а фактичні перевірки - цим Кодексом та іншими законами України, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи.

Підпунктом 75.1.2 пункту 75.1 статті 75 Податкового кодексу України визначено, що документальною перевіркою вважається перевірка, предметом якої є своєчасність, достовірність, повнота нарахування та сплати усіх передбачених цим Кодексом податків та зборів, а також дотримання валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами) та яка проводиться на підставі податкових декларацій (розрахунків), фінансової, статистичної та іншої звітності, регістрів податкового та бухгалтерського обліку, ведення яких передбачено законом, первинних документів, які використовуються в бухгалтерському та податковому обліку і пов`язані з нарахуванням і сплатою податків та зборів, виконанням вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також отриманих в установленому законодавством порядку контролюючим органом документів та податкової інформації, у тому числі за результатами перевірок інших платників податків.

Документальна планова перевірка проводиться відповідно до плану-графіка перевірок.

Не може бути предметом планової документальної перевірки питання дотримання платником податків принципу "витягнутої руки", крім випадків перевірки дотримання платником податків вимог підпунктів 140.5.4, 140.5.5-1, 140.5.6 пункту 140.5 статті 140 цього Кодексу.

Документальна позапланова перевірка не передбачається у плані роботи контролюючого органу і проводиться за наявності хоча б однієї з підстав, визначених цим Кодексом.

Документальною виїзною перевіркою вважається перевірка, яка проводиться за місцезнаходженням платника податків чи місцем розташування об`єкта права власності, стосовно якого проводиться така перевірка.

Документальною невиїзною перевіркою вважається перевірка, яка проводиться в приміщенні контролюючого органу.

Документальною невиїзною позаплановою електронною перевіркою за заявою платника податків (далі - електронна перевірка) вважається перевірка, що проводиться на підставі заяви, поданої платником податків з незначним ступенем ризику, визначеним відповідно до пункту 77.2 статті 77 цього Кодексу, до контролюючого органу, в якому він перебуває на податковому обліку. Заява подається за 10 календарних днів до очікуваного початку проведення електронної перевірки, але не раніше офіційного повідомлення центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, про запровадження проведення такої перевірки для відповідних платників податків: які застосовують спрощену систему оподаткування, обліку та звітності; суб`єктів господарювання мікро-, малого; середнього підприємництва; інших платників податків. Форма заяви, порядок її подання, прийняття рішення про проведення електронної перевірки встановлюються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Відповідно до п.77.4 ст.77 Податкового кодексу України про проведення документальної планової перевірки керівником (його заступником або уповноваженою особою) контролюючого органу приймається рішення, яке оформлюється наказом.

Право на проведення документальної планової перевірки платника податків надається лише у випадку, коли йому (його представнику) не пізніше ніж за 10 календарних днів до дня проведення зазначеної перевірки надіслано (вручено) у порядку, визначеному статтею 42 цього Кодексу, копію наказу про проведення документальної планової перевірки та письмове повідомлення із зазначенням дати початку проведення такої перевірки.

Згідно з п.42.2 ст.42 Податкового кодексу України документи вважаються належним чином врученими, якщо вони надіслані у порядку, визначеному пунктом 42.4 цієї статті, надіслані за адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) платника податків рекомендованим листом з повідомленням про вручення або особисто вручені платнику податків (його представнику).

Так, як вже встановлено судом ТОВ «СЛАВИЧ.А» було внесено до плану-графіку проведення перевірок на 2021 рік.

Наявними в матеріалах справи доказами підтверджено, що позивача проінформовано про проведення перевірки повідомленням від 04.08.2021 року №581/21-22-07-01 та наказом від 03.08.2021 року № 842-Ж1, які направлено 04.08.2021 року рекомендованим листом з повідомленням про вручення за податковою адресою: м. Херсон, вул. Нестерова, буд.1-Б, та вручені уповноваженій особі Чередниченко 05.08.2021 року.

Лише 16.08.2021 року, тобто за 2 дні до дати визначеної у наказі № 842-Ж1 підприємством внесено зміни щодо місця реєстрації за адресою вул. Озерна, б. 9, офіс 5, м. Миколаїв, 54058.

Суд зазначає, що відповідно до п.1.4 Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом міністерства фінансів України від 09.12.2011 №1588 та зареєстровано в Міністерстві юстиції України 29 грудня 2011 р. за № 1562/20300, з метою проведення податкового контролю платники податків підлягають реєстрації або взяттю на облік у контролюючих органах за місцезнаходженням юридичних осіб, відокремлених підрозділів юридичних осіб, місцем проживання осіб (основне місце обліку), а також за місцем розташування (реєстрації) їх підрозділів, рухомого та нерухомого майна, об`єктів оподаткування або об`єктів, які пов`язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність (неосновне місце обліку).

Платник податків зобов`язаний стати на облік у відповідних контролюючих органах за основним та неосновним місцями обліку, повідомляти про всі об`єкти оподаткування і об`єкти, пов`язані з оподаткуванням, контролюючі органи за основним місцем обліку.

Пунктом п. 10.13 Порядку 1588 визначено, що у разі зміни місцезнаходження суб`єкта господарювання - платника податків сплата визначених законодавством податків і зборів після такої реєстрації здійснюється таким платником податків за місцем попередньої реєстрації до закінчення поточного бюджетного періоду:

1) у такому випадку одночасно із зняттям з обліку юридичної особи (крім юридичних осіб, які включені до Реєстру неприбуткових установ та організацій) або фізичної особи - підприємця за основним місцем обліку здійснюється взяття на облік платника податків за неосновним місцем обліку згідно із розділом VII цього Порядку без подання заяви платником податків та з урахуванням особливостей, визначених пунктами 10.14 - 10.21 цього розділу;

2) до закінчення року платник податків обліковується в контролюючому органі за попереднім місцезнаходженням (неосновне місце обліку) з ознакою того, що він є платником податків до закінчення року, а в контролюючому органі за новим місцезнаходженням (основне місце обліку) - з ознакою того, що він є платником податків з наступного року.

При цьому, якщо після зняття платника податків з основного місця обліку в контролюючому органі за попереднім місцезнаходженням продовжуються процедури адміністрування податків і зборів, визначені Податковим кодексом України, платник податків продовжує перебувати на обліку в такому контролюючому органі за неосновним місцем обліку до завершення процедур такого адміністрування (п. 10.14 Порядку 1588).

Відповідно до п. 1.4.3.2 Методичних рекомендацій щодо порядку взаємодії між підрозділами органів державної податкової служби при організації, проведенні та реалізації матеріалів перевірок платників податків, затверджених наказом ДПС України від 04.09.2020 № 470, при організації та проведенні документальних перевірок платників податків, які у зв`язку зі зміною місцезнаходження (податкової адреси) переводяться на обслуговування з одного територіального органу ДПС до іншого, слід враховувати вимоги щодо необхідності завершення територіальним органом ДПС за попереднім місцем обліку процедур адміністрування податків і зборів.

В силу приписів пп.14.1.1-1 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України адміністрування податків, зборів, митних платежів, єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування (далі - єдиний внесок) та інших платежів відповідно до законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи (далі - податків, зборів, платежів) - це сукупність рішень та процедур контролюючих органів і дій їх посадових осіб, що визначають інституційну структуру податкових та митних відносин, організовують ідентифікацію, облік платників податків і платників єдиного внеску та об`єктів оподаткування, забезпечують сервісне обслуговування платників податків, організацію та контроль за сплатою податків, зборів, платежів відповідно до порядку, встановленого законом.

Тому, якщо територіальним органом ДПС за попереднім місцем обліку була розпочата документальна перевірка платника податків, такий орган забезпечує завершення процедури адміністрування в частині закінчення цієї документальної перевірки та узгодження сум грошових зобов`язань за її результатами.

При цьому слід врахувати, що відповідно до підпункту 1.2.1 пункту 1.2 розділу I цих Методичних рекомендацій за письмовим дорученням (погодженням) керівників відповідних структурних підрозділів Державної податкової служби України такі перевірки можуть проводитись із додатковим залученням працівників інших територіальних органів ДПС, у тому числі за новим місцезнаходженням платника податків.

Щодо нерозпочатих документальних позапланових перевірок таких платників податків, то, оскільки статтею 75 Кодексу визначено, зокрема, що документальна виїзна перевірка проводиться за місцезнаходженням платника податків чи місцем розташування об`єкта права власності, стосовно якого проводиться така перевірка, такі перевірки доцільно проводити територіальним органам ДПС за основним місцем обліку зазначених платників податків на дату проведення перевірки.

З метою забезпечення належної взаємодії територіальних органів ДПС при проведенні документальних планових перевірок платників податків, які переводяться на обслуговування з одного територіального органу ДПС до іншого, територіальний орган ДПС за основним місцем обліку платників податків, які включені до плану-графіка проведення документальних перевірок, забезпечує проведення моніторингу даних інформаційно-телекомунікаційних систем органів ДПС, Єдиного банку даних про платників податків - юридичних осіб, Реєстру самозайнятих осіб та виявлення фактів зміни місцезнаходження таких платників і їх переходу на облік та обслуговування до іншого територіального органу ДПС та інформування такого територіального органу ДПС у термін не пізніше ніж за 10 робочих днів до дня граничного строку надсилання такому платнику податків повідомлення про проведення перевірки (у порядку, передбаченому пунктом 77.4 статті 77 Податкового кодексу України), про необхідність вжиття таким територіальним органом ДПС заходів з організації та проведення планової документальної перевірки платника податків.

Територіальний орган ДПС за новим місцем обліку платника податків забезпечує інформування територіального органу ДПС за попереднім місцем обліку про вжиті заходи з організації перевірки у термін не пізніше 5 робочих днів з дня, наступного за днем отримання вищенаведеної інформації.

При організації у такому випадку планової документальної перевірки територіальним органом ДПС за новим місцем обліку цей орган забезпечує вжиття передбачених підпунктом 1.4.1 пункту 1.4 розділу I цих Методичних рекомендацій заходів щодо надсилання (вручення) платнику податків відповідно до вимог пункту 77.4 статті 77 Податкового кодексу України повідомлення та копії наказу про проведення перевірки та інформування органів державного фінансового контролю.

У випадку, якщо платнику податків територіальним органом ДПС за попереднім місцем обліку вже було вручено повідомлення та копію наказу про проведення цієї перевірки, таким органом можуть бути вжиті заходи щодо проведення такої перевірки. У разі необхідності цим органом можуть бути у передбаченому підпунктом 1.2.1 пункту 1.2 розділу I цих Методичних рекомендацій порядку залучені до цієї перевірки працівники інших територіальних органів ДПС, у тому числі за новим місцезнаходженням платника податків.

Разом з тим слід звернути увагу, що у разі якщо документальну планову перевірку платника податків, який змінив місце обліку, не було розпочато у зв`язку з недопуском платником податків до перевірки та оскарженням ним наказу на її проведення, то після завершення процедури оскарження на користь територіального органу ДПС таку перевірку доцільно проводити територіальному органу ДПС, який видав наказ, що був предметом судового розгляду, із додатковим залученням (у разі необхідності) працівників інших територіальних органів ДПС, у тому числі за новим місцезнаходженням платника податків.

Таким чином, з аналізу 2 Методичних рекомендацій щодо порядку взаємодії між підрозділами органів державної податкової служби при організації, проведенні та реалізації матеріалів перевірок платників податків, затверджених наказом ДПС України від 04.09.2020 № 470 та пп.14.1.1-1 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України вбачається, що оскільки станом на дату прийняття наказу про проведення перевірки від 03.08.2021 року №842-Ж1 та затвердження плану-рафіку перевірок до якого включено ТОВ "Славич.А", позивач перебував на обліку саме у відповідача, у Головного управління ДПС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі наявна компетенція по завершити процедуру адміністрування податків і зборів шляхом, зокрема, контролю за сплатою податків, зборів, платежів відповідно до порядку, встановленого законом.

Щодо питання доцільності проведення перевірки позивача контролюючим органом за новим місцем обліку, то суд зазначає, що Податковий кодекс України не містить такого імперативного обов`язку.

Отже, з аналізу наведених правових норм та методичних рекомендацій вбачається, що на законодавчому рівні не закріплено імперативної норми, що забороняє контролюючому органу проводити планову документальну перевірку платника податку, який на момент її призначення перебував за основним місцем обліку в даному територіальному органі ДПС, до зміни свого місцезнаходження.

Таким чином, суд дійшов висновку, що спірний наказ від 19.11.2021р. №1439-ж1 ґрунтується на вимогах чинного законодавства та не суперечить встановленим у справі обставинам.

Решта доводів та заперечень сторін висновків суду по суті заявлених позовних вимог не спростовують. Слід зазначити, що згідно практики Європейського суду з прав людини та зокрема, рішення у справі Серявін та інші проти України від 10 лютого 2010 року, заява 4909/04, відповідно до п.58 якого суд повторює, що згідно з його усталеною практикою, яка відображає принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються.

Хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент. Міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (рішення у справі Руїс Торіха проти Іспанії від 9 грудня 1994 року, серія A, N 303-A, п.29).

Згідно п.41 висновку №11 (2008) Консультативної ради європейських суддів до уваги Комітету Міністрів Ради Європи щодо якості судових рішень обов`язок суддів наводити підстави для своїх рішень не означає необхідності відповідати на кожен аргумент захисту на підтримку кожної підстави захисту

Відповідно до статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Частиною 1 статті 77 КАС України визначено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 КАС України.

Згідно частини 2 статті 77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Відповідно до частини 2 статті 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Зважаючи на вищевикладене, суд дійшов висновку, що в задоволенні адміністративного позову товариства з обмеженою відповідальністю "Славич.А" до Головного управління ДПС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі про визнання протиправним та скасування наказу від 19.11.2021р. №1439-ж1 "Про проведення документальної планової виїзної перевірки ТОВ "Славич. А" необхідно відмовити повністю.

Керуючись ст.ст. 2, 3, 5, 6, 8, 9, 14, 22, 139, 165, 241, 242-246, 250, 255, 295, КАС України, суд,-

В И Р І Ш И В:

У задоволенні позову товариства з обмеженою відповідальністю "Славич.А" до Головного управління ДПС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі про визнання протиправним та скасування наказу від 19.11.2021р. №1439-ж1 "Про проведення документальної планової виїзної перевірки ТОВ "Славич. А" відмовити повністю.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку шляхом подання до П`ятого апеляційного адміністративного суду апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Повне рішення складено та підписано суддею 19.06.2023 року.

Учасники справи:

Позивач Товариство з обмеженою відповідальністю "Славич.А" (вул. Озерна, б. 9, офіс 5, м. Миколаїв, 54058, код ЄДРПОУ 34554587);

Відповідач - Головне управління ДПС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі (пр-т. Ушакова, 75,м. Херсон,73036, код ЄДРПОУ ВП 43995495).

СуддяС.М. Корой

.

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення19.06.2023
Оприлюднено23.06.2023
Номер документу111688372
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо

Судовий реєстр по справі —540/7865/21

Рішення від 19.06.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Корой С.М.

Ухвала від 29.03.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Корой С.М.

Постанова від 10.02.2022

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Єщенко О.В.

Ухвала від 14.02.2022

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Гомельчук С.В.

Постанова від 10.02.2022

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Єщенко О.В.

Ухвала від 08.02.2022

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Єщенко О.В.

Ухвала від 31.01.2022

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Єщенко О.В.

Ухвала від 29.12.2021

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Єщенко О.В.

Ухвала від 29.12.2021

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Єщенко О.В.

Ухвала від 06.12.2021

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Гомельчук С.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні