Ухвала
від 20.06.2023 по справі 520/15108/21
КАСАЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД ВЕРХОВНОГО СУДУ

УХВАЛА

20 червня 2023 року

м. Київ

справа №520/15108/21

адміністративне провадження № К/990/21647/23

Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:

судді-доповідача - Олендера І.Я.,

суддів: Гончарової І.А., Пасічник С.С.,

перевіривши касаційну скаргу Львівської митниці, як відокремленого підрозділу ДМС України на рішення Харківського окружного адміністративного суду від 17.02.2022 та постанову Другого апеляційного адміністративного суду від 03.02.2023 у справі №520/15108/21 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «М`ясна садиба» до Львівської митниці про визнання протиправним та скасування рішення, стягнення надмірно сплаченої митної вартості,

в с т а н о в и в:

Не погодившись з рішеннями судів першої та апеляційної інстанцій, Львівська митниця, як відокремлений підрозділ ДМС України за допомогою підсистеми «Електронний суд» 16.06.2023 звернулась з касаційною скаргою до Верховного Суду, в якій, посилаючись на порушення судами норм матеріального права та недотримання норм процесуального права, просить скасувати рішення Харківського окружного адміністративного суду від 17.02.2022 та постанову Другого апеляційного адміністративного суду від 03.02.2023 у справі №520/15108/21, ухвалити нову постанову, якою у задоволенні позову Товариства з обмеженою відповідальністю «М`ясна садиба» відмовити в повному обсязі.

Додатково у поданій відповідачем касаційній скарзі, останнім наведено підстави, що зумовили пропуск визначеного законом процесуального строку на касаційне оскарження спірних судових рішень.

Так, керуючись частиною п`ятою статті 4 Закону України «Про доступ до судових рішень» від 22.12.2005 №3262, згідно з якою судді мають право на доступ до усіх інформаційних ресурсів Єдиного державного реєстру судових рішень судом з`ясовано, що предметом розгляду справи №520/15108/21 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «М`ясна садиба» до Львівської митниці є вимоги щодо визнання протиправним та скасування прийнятого Галицькою митницею рішення про коригування митної вартості товарів №UA 209000/2021/210010/2 від 26.04.2021.

Різниця митних платежів, що підлягали сплаті з урахуванням митної вартості, розрахованої декларантом, та митної вартості, розрахованої митним органом в оскаржуваному рішенні склала 96305,29грн.

Суму у розмірі 96305,29грн надмірно сплаченої Товариством з обмеженою відповідальністю «М`ясна садиба» митної вартості останній просив стягнути за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень - Галицької митниці Держмитслужби на користь позивача.

Рішенням Харківського окружного адміністративного суду від 17.02.2022 позов задоволено частково. Визнано протиправним та скасовано рішення Галицької митниці Державної митної служби №UA 209000/2021/210010/2 від 26.04.2021. В іншій частині позовних вимог відмовлено. Стягнуто за рахунок бюджетних асигнувань Львівської митниці, як відокремленого підрозділу Державної митної служби України на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «М`ясна садиба» судовий збір у розмірі 4540,00грн.

Постановою Другого апеляційного адміністративного суду від 03.02.2023 рішення Харківського окружного адміністративного суду від 17.02.2022 скасовано в частині стягнення за рахунок бюджетних асигнувань Львівської митниці, як відокремленого підрозділу Державної митної служби України на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «М`ясна садиба» судовий збір у розмірі 4540,00грн та прийнято в цій частині постанову, якою стягнуто за рахунок бюджетних асигнувань Львівської митниці, як відокремленого підрозділу Державної митної служби України на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «М`ясна садиба» судовий збір у розмірі 2270,00грн. В іншій частині рішення суду першої інстанції залишено без змін.

При вирішенні питання про відкриття касаційного провадження за касаційною скаргою Львівської митниці, як відокремленого підрозділу ДМС України, Верховний Суд виходить з наступного.

Однією з основних засад (принципів) адміністративного судочинства є забезпечення права на касаційне оскарження судового рішення у випадках, визначених законом (частина третя статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України)).

Згідно з частиною першою статті 13 КАС України учасники справи, а також особи, які не брали участі у справі, якщо суд вирішив питання про їхні права, свободи, інтереси та (або) обов`язки, мають право на апеляційний перегляд справи та у визначених законом випадках - на касаційне оскарження судового рішення.

Відповідно до частини першої статті 328 КАС України учасники справи, а також особи, які не брали участі у справі, якщо суд вирішив питання про їхні права, свободи, інтереси та (або) обов`язки, мають право оскаржити в касаційному порядку рішення суду першої інстанції після апеляційного перегляду справи, а також постанову суду апеляційної інстанції повністю або частково у випадках, визначених цим Кодексом.

Аналіз наведених норм дає підстави для висновку, що особи, які беруть участь у справі, у разі, якщо не погоджуються із ухваленими судовими рішеннями після їх перегляду в апеляційному порядку, можуть скористатися правом їх оскарження у касаційному порядку лише у визначених законом випадках.

Згідно з пунктом 2 частини п`ятої статті 328 КАС України не підлягають касаційному оскарженню судові рішення у справах незначної складності та інших справах, розглянутих за правилами спрощеного позовного провадження (крім справ, які відповідно до цього Кодексу розглядаються за правилами загального позовного провадження), крім випадків, якщо: а) касаційна скарга стосується питання права, яке має фундаментальне значення для формування єдиної правозастосовчої практики; б) особа, яка подає касаційну скаргу, відповідно до цього Кодексу позбавлена можливості спростувати обставини, встановлені оскарженим судовим рішенням, при розгляді іншої справи; в) справа становить значний суспільний інтерес або має виняткове значення для учасника справи, який подає касаційну скаргу; г) суд першої інстанції відніс справу до категорії справ незначної складності помилково.

Відповідно до пунктів 6, 10 частини шостої статті 12 КАС України для цілей цього Кодексу справами незначної складності є: справи щодо оскарження рішення суб`єкта владних повноважень, на підставі якого ним може бути заявлено вимогу про стягнення грошових коштів у сумі, що не перевищує ста розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб; інші справи, у яких суд дійде висновку про їх незначну складність, за винятком справ, які не можуть бути розглянуті за правилами спрощеного позовного провадження.

З огляду на обставини, встановлені судовими рішеннями, предметом спору у цій справі є визнання протиправним та скасування рішення контролюючого органу, яке призвело до сплати митних платежів у більшому розмірі. При цьому, різниця таких платежів не перевищує ста розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб (96305,29грн), що у розумінні пункту 6 частини шостої статті 12 КАС України є самостійною підставою для класифікації цієї справи як справи незначної складності.

Отже, ця адміністративна справа підпадає під критерій, встановлений пунктом 6 частини шостої статті 12 КАС України, для визначення справи незначної складності.

Та обставина, що справа розглянута судом першої інстанції за правилами загального позовного провадження, не змінює її характер як справи незначної складності, оскільки такий її характер визначено нормами пункту 20 частини першої статті 4 та пункту 6 частини шостої статті 12 КАС України.

За таких обставин, Верховний Суд вважає, що вищезгадану касаційну скаргу подано на судові рішення, які не підлягають касаційному оскарженню, крім випадків, визначених пунктом 2 частини п`ятої статті 328 КАС України.

У той же час, випадків, які б виключали можливість застосування положень пункту 2 частини п`ятої статті 328 КАС України, не вбачається. У касаційній скарзі таких застережень також не міститься.

Згідно з пунктом 1 частини першої статті 333 КАС України суд касаційної інстанції відмовляє у відкритті касаційного провадження у справі, якщо касаційну скаргу подано на судове рішення, що не підлягає касаційному оскарженню.

З огляду на наведене, Верховний Суд вважає, що у відкритті касаційного провадження за поданою касаційною скаргою необхідно відмовити.

На підставі вищенаведеного та керуючись статтями 12, 257, 328, 333, 359 КАС України, Суд -

у х в а л и в:

Відмовити у відкритті касаційного провадження за касаційною скаргою Львівської митниці, як відокремленого підрозділу ДМС України на рішення Харківського окружного адміністративного суду від 17.02.2022 та постанову Другого апеляційного адміністративного суду від 03.02.2023 у справі №520/15108/21 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «М`ясна садиба» до Львівської митниці про визнання протиправним та скасування рішення, стягнення надмірно сплаченої митної вартості.

Направити копію ухвали про відмову у відкритті касаційного провадження разом з касаційною скаргою та доданими до неї матеріалами особі, яка подала касаційну скаргу.

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання та оскарженню не підлягає.

Судді І.Я. Олендер

І.А. Гончарова

С.С. Пасічник

Дата ухвалення рішення20.06.2023
Оприлюднено22.06.2023
Номер документу111692118
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання протиправним та скасування рішення, стягнення надмірно сплаченої митної вартості

Судовий реєстр по справі —520/15108/21

Ухвала від 20.06.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Олендер І.Я.

Ухвала від 07.06.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гончарова І.А.

Ухвала від 25.05.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гончарова І.А.

Ухвала від 03.05.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Шишов О.О.

Ухвала від 12.04.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Бившева Л.І.

Ухвала від 20.03.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гончарова І.А.

Постанова від 03.02.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Бегунц А.О.

Ухвала від 03.10.2022

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Бегунц А.О.

Ухвала від 28.09.2022

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Бегунц А.О.

Ухвала від 28.09.2022

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Бегунц А.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні