Ухвала
від 22.06.2023 по справі 331/3768/23
ЖОВТНЕВИЙ РАЙОННИЙ СУД М. ЗАПОРІЖЖЯ

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

22.06.2023

Справа № 331/3768/23

Провадження № 1-кс/331/1225/2023

Слідчий суддя Жовтневогорайонного суду м. Запоріжжя ОСОБА_1 , при секретарі ОСОБА_2 , прокурора ОСОБА_3 , захисника ОСОБА_4 , розглянувши увідкритому судовомузасіданні клопотаннястаршого слідчого2-говідділення слідчоговідділу УправлінняСБ Українив Запорізькійобласті лейтенантаюстиції ОСОБА_5 про обрання запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою у кримінальному провадженні №22023080000000934 внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань 12.06.2023 стосовно

ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_1 ,уродженка селищаШунема Вельськогорайону Архангельськоїобласті,Російська Федерація,громадянка України,яка зареєстрована та фактично проживає за адресою: АДРЕСА_1 , раніше не судима, не є особою, щодо якої здійснюється особливий порядок кримінального провадження,

підозрюваної у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 5 ст. 111-1 КК України,

ВСТАНОВИВ:

Слідча 2-го відділення слідчого відділу УСБУ в Запорізькій області лейтенант юстиції ОСОБА_5 звернулася до слідчого судді з клопотанням про застосування запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою відносно ОСОБА_6 у кримінальному провадженні №22023080000000934 внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань 12.06.2023,підозрюваної увчиненні кримінальногоправопорушення передбаченогоч.5ст.111-1 КК України.

В обґрунтування клопотання зазначено, що 01.06.2023слідчим слідчоговідділу УСБУв Запорізькійобласті запогодженням ізпроцесуальним керівникому кримінальномупровадженні прокурором відділуЗапорізької обласноїпрокуратури укримінальному провадженні№22023080000000050 від 09.01.2023 складено та відповідно до вимог ст.ст. 111, 135, 276-278 КПК України, цього ж дня повідомлено ОСОБА_6 про те, що вона обґрунтовано підозрюється у вчиненні кримінального правопорушення (злочину), передбаченого ч. 5 ст. 111-1 КК України добровільне зайняття громадянином України посади, пов`язаної з виконанням організаційно-розпорядчих або адміністративно-господарських функцій, у незаконних органах влади, створених на тимчасово окупованій території, у тому числі в окупаційній адміністрації держави-агресора.

Досудовим розслідуванням встановлено, у відповідності до Наказу Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України №309 від 22.12.2022 «Про затвердження Переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих російською федерацією», вся територія Мелітопольського району Запорізької області, у тому числі територія Якимівської селищної територіальної громади відноситься до тимчасово окупованої російською федерацією територією України.

Після повної окупації території Мелітопольського району Запорізької області, представниками збройних формувань російської федерації (далі за текстом зф рф) фактично було узурповано всі владні повноваження на вище зазначеній території шляхом збройного захоплення адміністративних будівель органів державної влади та місцевого самоврядування, встановлення інституту військових комендатур, запровадження тотального контролю та жорсткого управління у всіх сферах життєдіяльності територіальних громад, фактичної ліквідації приватної власності, свободи слова, пересування та волевиявлення на захоплених територіях, а також шляхом повсякденного залякування населення, застосування фізичного і психологічного впливу до окремих категорій суспільства, в тому числі шляхом незаконного позбавлення волі діючих представників органів державної влади України та місцевого самоврядування.

Разом з тим, в період між третьою декадою квітня 2022 року та першою декадою травня 2022 року (більш точна дата та час органом досудового розслідування не встановлені), представниками зф рф всупереч порядку установленого Конституцією України, Законами України «Про місцеві державні адміністрації», «Про місцеве самоврядування в Україні» та іншим діючим нормативно-правовим актам, цілеспрямовано створено окупаційну адміністрацію Мелітопольського району Запорізької області т.зв. «военно-гражданскую администрацию Мелитопольского района», з метою подальшого утримання адміністративно-політичного контролю на захопленій військовим шляхом території та безпосередньої реалізації всіх узурпованих владних повноважень діючої Мелітопольської районної ради Запорізької області та відповідної державної адміністрації.

Продовжуючи встановлення тотального контролю та розповсюджуючи свою владу на захоплених військовим шляхом територіях Мелітопольського району Запорізької області, представники зф рф разом із посадовими особами зазначеної окупаційної адміністрації Мелітопольського району Запорізької області, діючи за підтримки місцевих колаборантів та інших лояльних до держави-агресора верств місцевого населення, створили на території Якимівської селищної територіальної громади Мелітопольського району Запорізької області підконтрольний «военно-гражданской администрации Мелитопольского района» незаконний орган влади «Акимовская военно-гражданская администрация» у склад якого серед інших входить окупаційна адміністрація держави-агресора т.зв. «Таврический сельский совет Акимовской военно-гражданской администрации» (розташована за адресою: Запорізька область Мелітопольський район, с. Таврійське, вул. Центральна, буд. 13), наділивши його всіма необхідними владними повноваженнями, узурпованими у діючого Таврійського старостинського округу Якимівської сільської ради Мелітопольського району Запорізької області.

В період між третьою декадою квітня 2022 року та першою декадою травня 2022 року (більш точна дата та час органом досудового розслідування не встановлені) громадянка України ОСОБА_6 , перебуваючи на території с.Таврійське Якиміської селищної територіальної громади Мелітопольського району Запорізької області, яка з 24.02.2022 та на час складання повідомлення про підозру є тимчасово окупованою рф територією України, маючи проросійські погляди, діючи умисно, достовірно усвідомлюючи протиправність своїх дій та передбачаючи настання суспільно небезпечних наслідків, з метою підтримання окупаційної влади, встановленої зф рф, прийняла пропозицію невстановлених під час досудового розслідування осіб із числа представників зф рф та окупаційної адміністрації т.зв. «военно-гражданской администрации Мелитопольского района Запорожской области», і того ж дня добровільно зайняла посаду старости т.зв. «Таврический сельского совета Акимовской военно-гражданской администрации», яка пов`язана з виконанням організаційно-розпорядчих та адміністративно-господарських функцій, в тому числі: загальна організація роботи та управління цією окупаційною адміністрацією, її структурними підрозділами, винесення та затвердження рішень, владних розпоряджень від імені адміністрації, обов`язкових для виконання, призначення на посади та звільнення з посад, розпорядження коштами та майном окупаційної адміністрації, тощо. Вказану посаду ОСОБА_6 займала та виконувала покладені на нею обов`язки старости т.зв. «Таврический сельского совета Акимовской военно-гражданской администрации» по 21.12.2022.

12.06.2023 слідчим направлено постанову до Регіонального центру з надання безоплатної правової допомоги у Донецькій та Запорізькій областях та відповідно до доручення від 12.06.2023 №028-001881ч для надання безоплатної вторинної правової допомоги особі призначено захисника адвоката ОСОБА_7 , якому 12.06.2023 вручено копію повідомлення про підозру ОСОБА_6 за ч. 5 ст. 111-1 КК України.

Враховуючи перебування ОСОБА_6 на тимчасово окупованій території Запорізької області, відсутності поштового зв`язку на вказаній території, з метою виклику ОСОБА_6 до слідчого відділу Управління Служби безпеки України в Запорізькій області, для вручення оригіналу повідомлення про підозру, а також її допиту в якості підозрюваної та проведення інших слідчих (розшукових) дій, у газеті «Урядовий кур`єр» у розділі «Оголошення» у номері НОМЕР_1 ( НОМЕР_2 ) від 01 червня 2023 року було опубліковано повістки про виклик ОСОБА_6 до слідчого відділу Управління Служби безпеки України в Запорізькій області на 05 червня 2023 року, 06 червня 2023 року, 07 червня 2023 року, у цьому ж номері газети «Урядовий кур`єр» у розділі «Оголошення» було опубліковано повідомлення про підозру ОСОБА_6 у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 5 ст. 111-1 КК України.

Також з метою виклику ОСОБА_6 для участі у слідчих діях, 01 червня 2023 року на офіційному веб-сайті Офісу Генерального прокурора було розміщено текст повідомлення про підозру ОСОБА_6 у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 5 ст. 111-1 КК України, та опубліковано повістки про виклик ОСОБА_6 до слідчого відділу Управління Служби безпеки України в Запорізькій області на 05 червня 2023 року, 06 червня 2023 року, 07 червня 2023 року.

Проте, дотепер ОСОБА_6 не з`явилася за викликом та жодним чином не повідомила про причини неявки, у зв`язку з чим є всі підстави вважати, що підозрювана переховується від органу досудового розслідування з метою уникнення кримінальної відповідальності.

На даний час підозрювана ОСОБА_6 згідно отриманої інформації переховується від органів слідства та суду та перебуває на окупованій території c.Таврійське Якимівської селищної територіальної громади Мелітопольського району Запорізької області.

12.06.2023постановою прокурора,який здійснюєпроцесуальне керівництвоу кримінальномупровадженні матеріалидосудового розслідуванняу кримінальномупровадженні №22023080000000050 від 09.01.2023 відносно підозрюваної ОСОБА_6 виділені в окреме кримінальне провадження №22023080000000934 внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань 12.06.2023.

12.06.2023 постановою слідчого підозрювану ОСОБА_6 оголошено у державний та міжнародний розшук, проведення якого доручено оперативним співробітникам 6 відділу ГВ ЗНД УСБУ в Запорізькій області.

20.06.2023 ухвалою слідчого судді Жовтневого районного суду м. Запоріжжя надано дозвіл на здійснення спеціального досудового розслідування відносно підозрюваної ОСОБА_6 .

Обґрунтованість підозри у вчиненні ОСОБА_6 тяжкого злочину, підтверджується зібраними з дотриманням вимог КПК України доказами, а саме:

1.Повідомленням оперативного підрозділу про вчинене кримінальне правопорушення 59/5/6-5497нт від 26.05.2023;

2.Допитами в якості свідків:

- ОСОБА_8 , яка повідомила, що на початку травня 2022 року ОСОБА_6 їздила до смт. Якимівка до тзв. Адміністрації, що створена окупаційною владою для призначення її на посаду старости с. Таврійське. ОСОБА_6 здійснювала особисті прийоми місцевих жителів, будучи на вказаній посаді у адміністративному приміщені сільської ради в с. Таврійське. Проводила зібрання серед місцевого населення щодо необхідності отримання паспортів російської федерації, агітації до співпраці, займалась агітацією співробітників навчального закладу щодо відкриття та його функціонування;

- ОСОБА_9 , який повідомив, що приблизно з квітня 2022 року посаду «председателя сельского совета села Таврическое» займає ОСОБА_6 , яка займалась агітацією щодо отримання російських паспортів, свідок повідомив про місцезнаходження робочого місця ОСОБА_6 , яке розташовувалось у приміщенні сільської ради;

- ОСОБА_10 , яка надала свідчення про те, що ОСОБА_6 виявила бажання співпрацювати з окупаційною владою, та приблизно у наприкінці квітня 2022 року зайняла посаду старости с. Таврійське. ОСОБА_6 організовувала зібрання серед місцевого населення для вирішення соціальних питань, під час яких також говорила про те, що «россия здесь навсегда», окрім цього зазначала про необхідність відкриття дитячого садку та навчального закладу. ОСОБА_6 на зібранні представила нового директора навчального закладу. Проводила зібрання серед працівників навчального закладу, на яких агітувала щодо співпраці та виходу на роботу;

- ОСОБА_11 , який повідомив, що ОСОБА_6 їздила до смт. Якимівка в приміщення окупаційної влади, де її було призначено старостою села. ОСОБА_6 підбирала собі колектив, а також призначила заступника. ОСОБА_6 збирала інформацію про житлові приміщення, господарі яких виїхали з окупованої території, для подальшого заселення в них представників збройних сил російської федерації, а також сприяла створенню тзв. Козацьких загонів, які призначались для підтримання правопорядку;

- ОСОБА_12 , зі слів якої відомо, що ОСОБА_13 відвідав с. Таврійське, організував зібрання та на якому представив ОСОБА_6 головою с. Таврійське.

ОСОБА_6 займалась підбором колективу та призначила своїм заступником місцеву мешканку, займалась організацією роботи комунальних підприємств, вирішувала питання соціального характеру;

- ОСОБА_14 , яка повідомила, що ОСОБА_6 приблизно в травні 2022 року була призначена на посаду старости с. Таврійське, про це на зібранні в будинку культури повідомив ОСОБА_13 . В подальшому, ОСОБА_6 постійно організовувала зібрання серед місцевого населення, на яких агітувала до співпраці з окупаційною владою, піднімала рейтинг окупаційної влади в очах місцевих мешканців, підтримувала всіляко її;

- ОСОБА_15 , зі слів якої, ОСОБА_6 займаючи посаду голови с.Таврійське, організовувала роботу комунальних служб, організовувала видачу 10 тис. російських рублів від окупаційної влади, забезпечувала діяльність місцевого ринку, перевіряла документи щодо дозволу на торгівлю, організовувала прибирання території біля навчальних закладів, окрім цього, проводила зібрання щодо необхідності відновлення навчального процесу, на яких агітувала співпрацювати з окупаційною владою;

3.Протоколом огляду інформації, що є у вільному доступі мережі Інтернет від 13.04.2023 року за участю свідка ОСОБА_12 , відповідно до якого було виявлено публікації, на яких ОСОБА_6 вказана як «председатель Таврического сельского совета», та під час огляду вказаної інформації свідок зазначила, що особа яка на них зображена є ОСОБА_6 , стосовно якої під час допиту свідок надавала свідчення;

4.Протоколом огляду протоколу за результатами негласних слідчих (розшукових) дій від 08.06.2023, відповідно до якого наявні документи, що підтверджують протиправну діяльність ОСОБА_6 та зайняття посади «председателя Таврического сельского совета».

5.Іншими зібраними відповідно до КПК України доказами.

Таким чином, встановлено наявність достатніх доказів для обґрунтованої підозри

ОСОБА_6 у добровільному зайнятті посади, пов`язаної з виконанням організаційно-розпорядчих функцій, у незаконних органах влади, створених на тимчасово окупованій території, тобто, у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 5 ст. 111-1 КК України.

Згідно інформації оперативного підрозділу та матеріалів кримінального провадження на даний час підозрювана ОСОБА_6 перебуває на тимчасово окупованій території, а саме: c. Таврійське Якимівської селищної територіальної громади Мелітопольського району Запорізької області, та забезпечити її явку для участі у слідчих діях не виявляється за можливе.

Підставою для застосування до ОСОБА_6 зазначеного запобіжного заходу орган досудового розслідування вважає наявність, передбачених ч. 1 ст. 177 КПК України ризиків, які дають достатні підстави вважати що підозрювана при обранні їй іншого запобіжного заходу може здійснити наступні дії:

- переховуватися від органу досудового розслідування та суду, так

ОСОБА_6 достовірно відомо про те, що вона має статус підозрюваної особи, у вчинені тяжкого злочину, тому на теперішній час з метою уникнення від кримінальної відповідальності переховується від органів досудового розслідування та суду на тимчасово окупованій території c.Таврійське Якимівськоїселищної територіальноїгромади Мелітопольськогорайону Запорізькоїобласті та через наявність сухопутного сполучення з анексованою територією АР Крим та безперешкодного сполучення з раніше окупованою територією Донецької області має безперешкодну можливість, виїхати на територію держави-агресора російської федерації. Вказане свідчить, що підозрювана, перебуваючи на волі, з метою ухилення від кримінальної відповідальності зможе залишити місце проживання та, ймовірніше за все, прийме спроби переховування від органу досудового розслідування та суду. Європейський суд з прав людини у справах «Ілійков проти Болгарії», «Летельє проти Франції» закріпив, що «суворість передбаченого покарання» є суттєвим елементом при оцінці «ризиків переховування або повторного вчинення злочинів». Стримуючі фактори, які б свідчили, що підозрюваною не будуть вживатися перешкоди у виправленні правосуддя в спосіб неявки до слідчого, прокурора та в судові засідання відсутні;

- незаконно впливати на свідків у цьому кримінальному провадженні: у даному кримінальному провадженні наразі встановлено та допитано ряд свідків, які володіють інформацією про протиправну діяльність ОСОБА_6 , у тому числі, які мають близьких родичів на тимчасово окупованій території Запорізької області, у зв`язку з чим остання може вчинити протиправні дії, направлені на вплив на свідків, яким відомо деталі вчинення нею кримінального правопорушення. Так, ОСОБА_6 має сталі зв`язки із представниками окупаційної влади держави-агресора рф на території c.Таврійське Якимівської селищної територіальної громади Мелітопольського району Запорізької області, за допомогою яких вона може впливати на свідків, які наразі проживають у вказаному населеному пункті, у тому числі через залякування та погрози фізичного насильства і викрадення;

- знищити, сховати або спотворити будь-яку із речей чи документів, які мають істотне значення для встановлення обставин кримінального правопорушення: так, ОСОБА_6 наразі перебуває на території Запорізької області, яка є тимчасово окупованою збройними силами російської федерації, тому з причиниокупації збройними силами російської федерації території c.Таврійське Якимівської селищної територіальної громади Мелітопольського району Запорізької області та в цілому Мелітопольського району Запорізької області, у орган досудового розслідування позбавлений можливості встановити і дослідити усі речі і документи, які можуть мати значення для встановлення усіх обставин вчинення ОСОБА_6 кримінального правопорушення, яке їй інкриміновано;

- вчиняти інші кримінальні правопорушення, оскільки ОСОБА_6 має сталі та міцні зв`язки із представниками окупаційної влади держави-агресора рф та представниками терористичної організації «ДНР» на окупованій території c. Таврійське Якимівської селищної територіальної громади Мелітопольського району Запорізької області, зокрема, в частині подальшого зайняття посади пов`язаної з виконанням організаційно-розпорядчих або адміністративно-господарських функцій, у незаконних органах влади, створених на тимчасово окупованій території, у тому числі в окупаційній адміністрації держави-агресора.

При вирішенні питання запропонованого запобіжного заходу належить оцінити у сукупності всі інші обставини, що відповідно до положень ст. 178 КПК України враховуються судом при обранні запобіжного заходу:

1.Відповідно до ч. 6 ст. 12 КПК України ОСОБА_6 підозрюється у вчиненні тяжкого злочину, яке карається позбавленням волі на строк від 5 до 10 років з позбавленням права обіймати певні посади або займатися певною діяльністю на строк від десяти до п`ятнадцяти років та з конфіскацією майна або без такої.

2.Вік та стан здоров`я підозрюваного дозволяє перебувати під вартою на час досудового розслідування.

3.У кримінальному провадженні містяться вагомі докази, які в повній мірі підтверджують причетність ОСОБА_6 до вчинення інкрімінованого їй злочину.

4. ОСОБА_6 на даний час фактично перебуває на тимчасово-окупованій території у c.ТаврійськеЯкимівської селищноїтериторіальної громадиМелітопольського районуЗапорізької області та має там міцні соціальні зв`язки з представниками збройних формувань держави-агресора.

На теперішній час ОСОБА_6 проживає за адресою: АДРЕСА_2 , займала посаду старости т.зв.«Переможненского сельскогосовета Акимовскойвоенно-гражданскойадминистрации», пов`язану з виконанням організаційно-розпорядчих або адміністративно-господарських функцій, у незаконних органах влади, створених на тимчасово окупованій території, у тому числі в окупаційній адміністрації держави-агресора.

Відповідно до наказу Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України № 309 від 22.12.2022 «Про затвердження Переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією», вся територія Мелітопольського району Запорізької області, відноситься до тимчасово окупованої російською федерацією території України.

З урахуванням викладеного, а також наявних матеріалів досудового розслідування, орган досудового слідства вважає, що перебуваючи на волі, ОСОБА_6 зможе безперешкодно продовжити здійснення протиправної діяльності, переховуватиметься від органів досудового розслідування та суду, а також продовжить вчиняти інші кримінальні правопорушення.

На підставі вищезазначеного, в клопотанні ставиться питання про обрання запобіжного заходу, стосовно ОСОБА_6 у вигляді тримання під вартою, з урахуванням положень ч. 6ст. 193 КПК України.

Прокурор ОСОБА_16 у судовому засіданні клопотання підтримав та прохав обрати підозрюваній запобіжний захід у вигляді тримання під вартою.

Захисник В.Трофимов суду пояснив, що ОСОБА_6 не обізнана про те, що відносно неї проходить спеціальне досудове розслідування, думка щодо клопотання її не відома, прохає ухвалити рішення на розсуд суду.

Відповідно до ст.ч.6 ст.107 КПК України фіксування за допомогою технічних засобів кримінального провадження в суді не здійснюється.

Вислухавши думку прокурора, захисника та дослідивши матеріали клопотання, слідчий суддя, приходить до наступних правових висновків.

Слідчим суддею встановлено, що слідчим відділом УСБУ в Запорізькій області здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні №22023080000000934 внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань 12.06.2023 за підозрою ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 5 ст. 111-1 КК України.

01.06.2023 слідчим слідчого відділу УСБУ в Запорізькій області за погодженням із процесуальним керівником у кримінальному провадженні прокурором відділу Запорізької обласної прокуратури у кримінальному провадженні № 22023080000000050 від 09.01.2023 складено та відповідно до вимог ст.ст. 111, 135, 276-278 КПК України, цього ж дня повідомлено ОСОБА_6 , про те, що вона обґрунтовано підозрюється у вчиненні кримінального правопорушення (злочину), передбаченого ч. 5 ст. 111-1 КК України добровільне зайняття громадянином України посади, пов`язаної з виконанням організаційно-розпорядчих або адміністративно-господарських функцій, у незаконних органах влади, створених на тимчасово окупованій території, у тому числі в окупаційній адміністрації держави-агресора.

12.06.2023 слідчим направлено постанову до Регіонального центру з надання безоплатної правової допомоги у Донецькій та Запорізькій областях, та відповідно до доручення від 12.06.2023 №028-001881ч для надання безоплатної вторинної правової допомоги особі призначено захисника адвоката ОСОБА_7 , якому 12.06.2023 вручено копію повідомлення про підозру ОСОБА_6 за ч. 5 ст. 111-1 КК України.

12.06.2023 постановою слідчого підозрювану ОСОБА_6 оголошено у державний та міжнародний розшук, проведення якого доручено оперативним співробітникам 6 відділу ГВ ЗНД УСБУ в Запорізькій області.

20.06.2023 ухвалою слідчого судді Жовтневого районного суду м. Запоріжжя надано дозвіл на здійснення спеціального досудового розслідування відносно підозрюваної ОСОБА_6 .

Відповідно до ч. 6ст. 193 КПК Українислідчий суддя розглядає клопотання про обрання запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою та може обрати такий запобіжний захід за відсутності підозрюваного лише у разі доведення прокурором наявності підстав, передбаченихстаттею 177 цього Кодексу, а також наявності достатніх підстав вважати, що підозрюваний виїхав та/або перебуває на тимчасово окупованій території України, території держави, визнаної Верховною Радою України державою-агресором, та/або оголошений у міжнародний розшук.

З огляду на те, що підозрювана ОСОБА_6 перебуває на території c.Таврійське Якимівської селищної територіальної громади Мелітопольського району Запорізької області, де на даний час діє окупаційна влада російської федерації, а також оголошена у розшук, слідчий суддя вважає за можливе розглянути вказане клопотання без її участі.

Клопотання слідчоговмотивоване тим,що досудовимслідством встановленапричетність підозрюваної ОСОБА_6 до вчинення кримінального правопорушення, передбаченогоч.5ст.111-1КК України та наявні ризики, передбачені ч. 1ст. 177 КПК України.

Згідно з вимогами ст. ст.177,178 КПК України, метою застосування запобіжного заходу є забезпечення виконання підозрюваним, обвинуваченим покладених на нього процесуальних обов`язків, а підставою - є наявність обґрунтованої підозри у вчиненні особою кримінального правопорушення, а також наявність ризиків, які дають достатні підстави слідчому судді, суду вважати, що підозрюваний, обвинувачений, засуджений може здійснити дії, передбачені частиною першоюстатті 177 КПК України.

При вирішенні питання про обрання запобіжного заходу, крім наявності ризиків, зазначених устатті 177 КПК України, слідчий суддя, суд на підставі наданих сторонами кримінального провадження матеріалів зобов`язаний оцінити в сукупності всі обставини, у тому числі: вагомість наявних доказів про вчинення підозрюваним, обвинуваченим кримінального правопорушення, тяжкість покарання, що загрожує відповідній особі у разі визнання підозрюваного, обвинуваченого винуватим у кримінальному правопорушенні, у вчиненні якого він підозрюється, обвинувачується, вік та стан здоров`я підозрюваного, обвинуваченого, міцність його соціальних зв`язків, наявність у нього постійного місця роботи або навчання, його репутацію, майновий стан, наявність судимостей, дотримання підозрюваним, обвинуваченим умов застосування запобіжних заходів, якщо вони застосовувались до нього раніше, наявність повідомлень особі про підозру у вчиненні іншого кримінального правопорушення, а також розмір майнової шкоди, у завданні якої підозрюється особа.

Слідчий суддяприходить довисновку,що матеріалами,зібраними вході досудовогорозслідування поданому кримінальномупровадженню тадолученими доклопотання,підтверджується наданій стадіїслідства обґрунтованістьповідомленої ОСОБА_6 підозриу вчиненні кримінального правопорушення, передбаченогоч.5 ст.111-1 КК України.

Слідчий суддя приймає до уваги, що по даному кримінальному провадженню ОСОБА_6 повідомлено пропідозру увчиненні тяжкого злочину, що дає підстави слідчому судді вважати, що залишаючись на волі, підозрювана може переховуватись від органу досудового розслідування або суду з метою уникнення можливого покарання, усвідомлюючи ступінь тяжкості вчиненого злочину та невідворотність покарання за його вчинення в разі доведення вини. Вказана позиція узгоджується з рішенням Європейського суду з прав людини у справі «Ілійков проти Болгарії», згідно з яким суворість передбаченого покарання є суттєвим елементом при оцінюванні ризиків переховування.

Крім того, слідча суддя бере до уваги, що наразі частина території Запорізької області, де мешкає підозрювана, тимчасово не контролюється українською владою, що може спонукати підозрювану до переховування саме на цій території.

Крім того, стороною обвинувачення підтверджений ризик незаконного впливу на свідків у цьому кримінальному провадженні, оскільки у даному кримінальному провадженні наразі допитано значну кількість свідків, які володіють інформацією про протиправну діяльність ОСОБА_6 та враховуючи те, що вказані свідки мають родичів і знайомих, які перебувають на території c.Таврійське Якимівської селищної територіальної громади Мелітопольського району Запорізької області та прилеглих до нього населених пунктах, де на теперішній час діє окупаційна влада російської федерації, у зв`язку з чим підозрювана може вчинити протиправні дії, направлені на вплив на свідків, яким відомі обставини вчинення даного злочину, у тому числі шляхом залякування, погрози фізичного насильства і викрадення.

Ризик можливоговчинення іншогокримінального правопорушенняобґрунтовуються тим,що ОСОБА_6 будучи громадянкоюУкраїни,добровільнозайняла посаду старости т.зв. «Таврический сельского совета Акимовской военно-гражданской администрации», яка пов`язана з виконанням організаційно-розпорядчих та адміністративно-господарських функцій, в тому числі: загальна організація роботи та управління цією окупаційною адміністрацією, її структурними підрозділами, винесення та затвердження рішень, владних розпоряджень від імені адміністрації, обов`язкових для виконання, призначення на посади та звільнення з посад, розпорядження коштами та майном окупаційної адміністрації.

Крім того, шляхом надання допомоги збройним формуванням держави-агресора, може надалі сприяти представникам іноземної організації іноземної держави - співробітникам органів ФСБ РФ в проведенні підривної діяльності проти України в умовах воєнного стану, а саме вчиняти дії, спрямовані на забезпечення діяльності окупаційної адміністрації держави-агресора на території Запорізької області, що в подальшому може призвести до вчинення нею інших кримінальних правопорушень, а враховуючи, що підозрювана фактично проживає на території, яка окупована, вона може почувати повну безкарність за вчиненні нею дії.

Відтак, наявність ризиків, передбачених ч.1 ст.177 КПК у даному кримінальному провадженні є обґрунтованими та підтвердженими.

Крім того, суд наголошує, що відповідно до ч.6 ст.176 КПК під час дії воєнного стану до осіб, які підозрюються або обвинувачуються у вчиненні злочинів, передбачених статтями 109-114-1, 258-258-5, 260, 261, 437-442 Кримінального кодексу України, за наявності ризиків, зазначених у статті 177 цього Кодексу, застосовується запобіжний захід, визначений пунктом 5 частини першої цієї статті (тримання під вартою).

Отже, враховуючи доведеність на цій стадії провадження обґрунтованості підозри, пред`явленої ОСОБА_6 та наявність ризиків, передбачених ст.177 КПК, застосування до останньої запобіжного заходу у виді тримання під вартою є безальтернативним.

Враховуючи викладене, слідчий суддя не вбачає достатніх підстав для можливості застосування інших запобіжних заходів, альтернативних триманню під вартою, як таких, що недостатні запобігти вказаним ризикам, а також забезпеченню виконання підозрюваною процесуальних обов`язків, визначаючи тримання під вартою в цьому випадку виправданим за наявності конкретного суспільного інтересу у виді права на справедливий судовий розгляд, а також унеможливлення переховування підозрюваної від слідства та суду, незаконного впливу на свідків, вчинення інших кримінальних правопорушень, знищення будь яких речей та документів, які, незважаючи на презумпцію невинуватості, превалюють над принципом поваги до свободи особистості.

За таких обставин, слідчий суддя приходить до висновку, що клопотання слідчого про застосування запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою відносно ОСОБА_6 є доведеним та обґрунтованим, у зв`язку з чим підлягає задоволенню.

З огляду на положення ч. 4ст. 183 КПК України, слідчий суддя не визначає розмір застави.

Разом з тим, відповідно до ч. 4ст. 197 КПК Україниу разі постановлення слідчим суддею ухвали про обрання запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою стосовно підозрюваної на підставі частини шостоїстатті 193 цього Кодексустрок дії такої ухвали не зазначається.

Керуючись ст. ст.176-178,183,184,194,196-197 КПК України, слідчий суддя,-

УХВАЛИВ:

Клопотання старшогослідчого 2-говідділення слідчоговідділу УправлінняСБ Українив Запорізькійобласті лейтенантаюстиції ОСОБА_5 про обраннязапобіжного заходуу виглядітримання підвартою у кримінальномупровадженні №22023080000000934внесеного доЄдиного реєструдосудових розслідувань12.06.2023 стосовно ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_1 ,підозрюваної у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 5 ст. 111-1 КК України -задовольнити.

Застосувати відносно підозрюваної ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , запобіжний захід у вигляді тримання під вартою в ДУ «Запорізький слідчий ізолятор» без визначення розміру застави.

Після затримання ОСОБА_6 не пізніше як через 48 годин з часу доставки до місця кримінального провадження, забезпечити її доставку до Жовтневого районного суду м. Запоріжжя для вирішення питання про застосування обраного запобіжного заходу у виді тримання під вартою або його зміну на більш м`який запобіжний захід.

Ухвала слідчого судді, щодо застосування запобіжного заходу підлягає негайному виконанню після її оголошення.

Виконання ухвали слідчого судді доручити співробітникам УСБУ в Запорізькій області.

Апеляційна скарга на ухвалу може бути подана протягом п`яти днів з дня її оголошення.

Подання апеляційної скарги на ухвалу слідчого судді зупиняє набрання нею законної сили, але не зупиняє її виконання.

Слідчий суддя: ОСОБА_1

СудЖовтневий районний суд м. Запоріжжя
Дата ухвалення рішення22.06.2023
Оприлюднено26.06.2023
Номер документу111715859
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про застосування запобіжних заходів тримання під вартою

Судовий реєстр по справі —331/3768/23

Ухвала від 28.06.2023

Кримінальне

Жовтневий районний суд м. Запоріжжя

Фісун Н. В.

Ухвала від 22.06.2023

Кримінальне

Жовтневий районний суд м. Запоріжжя

Фісун Н. В.

Ухвала від 20.06.2023

Кримінальне

Жовтневий районний суд м. Запоріжжя

Фісун Н. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні