КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД У Х В А Л А
про прийняття адміністративної справи до провадження
21 червня 2023 року м. Київ № 640/9015/19
Суддя Київського окружного адміністративного суду Панченко Н.Д., розглянувши позовну заяву за позовом ОСОБА_1 до Головного управління МВС України в м. Києві, третя особа - Святошинське районне управління Головного управління Міністерства внутрішніх справ України в місті Києві про визнання протиправними та скасування наказів, зобов`язати вчинити дії,
ВСТАНОВИВ:
До Окружного адміністративного суду міста Києва звернувся ОСОБА_1 з позовом до Головного управління МВС України в м. Києві, третя особа - Святошинське районне управління Головного управління Міністерства внутрішніх справ України в місті Києві, у якому просить суд:
- визнати протиправним та скасувати наказ Головного управління Міністерства внутрішніх справ України в місті Києві від 06 жовтня 2011 року №309 "Про притягнення до дисциплінарної відповідальності працівників Головного управління Міністерства внутрішніх справ України в місті Києві" в частині притягнення до дисциплінарної відповідальності у вигляді звільнення з органів внутрішніх справ оперуповноваженого відділу по боротьбі з незаконним обігом наркотиків Святошинського районного управління Головного управління Міністерства внутрішніх справ України в місті Києві капітана міліції ОСОБА_1 ;
- скасувати наказ Головного управління Міністерства внутрішніх справ України в місті Києві від 17 жовтня 2011 року №627 о/с "Щодо особового складу" в частині звільнення з органів внутрішніх справ у запас Збройних Сил України капітана міліції ОСОБА_1 , з 17 жовтня 2011 року;
- зобов`язати Головне управління Міністерства внутрішніх справ України поновити ОСОБА_1 на посаді оперуповноваженого відділу по боротьбі з незаконним обігом наркотиків Святошинського районного управління Головного управління Міністерства внутрішніх справ України в місті Києві з 18 жовтня 2011 року.
Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 29.05.2019 відкрито провадження у справі.
На виконання положень п. 2 розділу ІІ Прикінцеві та перехідні положення Закону України №2825-ІХ, Окружним адміністративним судом міста Києва скеровано за належністю матеріали справи №640/9015/19 до Київського окружного адміністративного суду.
За результатом автоматизованого розподілу, справу №640/9015/19 передано на розгляд судді Київського окружного адміністративного суду Панченко Н.Д.
Частиною 2 статті 30 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що адміністративна справа, передана з одного адміністративного суду до іншого в порядку, встановленому статтею 29 цього Кодексу, повинна бути прийнята до провадження адміністративним судом, до якого вона надіслана.
Адміністративна справа надійшла до суду 07.06.2023 та була передана судді 16.06.2023 для продовження розгляду , у зв`язку з чим має бути прийнята до провадження.
Слід зазначити, що відповідно до частини 13 статті 171 Кодексу адміністративного судочинства України, суддя, встановивши після відкриття провадження у справі, що позовну заяву подано без додержання вимог, викладених у статтях 160, 161 цього Кодексу, постановляє ухвалу в якій зазначаються підстави залишення заяви без руху, про що повідомляє позивача і надає йому строк для усунення недоліків, який не може перевищувати п`яти днів з дня вручення позивачу ухвали.
Так, частиною першою, другою та п`ятою статті 122 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що позов може бути подано в межах строку звернення до адміністративного суду, встановленого цим Кодексом або іншими законами.
Для звернення до адміністративного суду за захистом прав, свобод та інтересів особи встановлюється шестимісячний строк, який, якщо не встановлено інше, обчислюється з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів.
Для звернення до суду у справах щодо прийняття громадян на публічну службу, її проходження, звільнення з публічної служби встановлюється місячний строк.
Таким чином, законодавством регламентовано шестимісячний строк звернення особи до суду за захистом її прав, свобод та законних інтересів, що обумовлено метою досягнення юридичної визначеності у публічно-правових відносинах та дисциплінуванням учасників адміністративного судочинства щодо своєчасної реалізації їх права на суд.
Строк звернення до суду обчислюється за загальним правилом з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів.
При цьому "повинна" слід тлумачити як неможливість незнання, припущення про високу вірогідність дізнатися, а не обов`язок особи дізнатися про порушення своїх прав. Зокрема, особа повинна була дізнатися про порушення своїх прав, якщо: особа знала про обставини прийняття рішення чи вчинення дій і не було перешкод для того, щоб дізнатися про те, яке рішення прийняте або які дії вчинені; рішення скероване на її адресу поштовим повідомленням, яке вона відмовилася отримати або не отримала внаслідок неповідомлення відправника про зміну місця проживання; про порушення її прав знали близькі їй особи.
День, коли особа дізналася про порушення свого права, - це встановлений доказами день, коли позивач дізнався про рішення, дію чи бездіяльність, внаслідок якої відбулося порушення їх прав, свобод чи інтересів.
Інститут строків у адміністративному процесі сприяє досягненню юридичної визначеності у публічно-правових відносинах та стимулює суд і учасників адміністративного процесу добросовісно ставитися до виконання своїх обов`язків. Строки звернення до адміністративного суду з позовом, апеляційною чи касаційною скаргами обмежують час, протягом якого такі правовідносини вважаються спірними. Після їх завершення, якщо ніхто не звернувся до суду за вирішенням спору, відносини стають стабільними.
Аналогічні правові висновки були висловлені Верховним Судом у постановах від 28.03.2018 у справі № 809/1087/17 та від 22.11.2018 у справі №815/91/18.
Як вбачається з матеріалів справи, позивач проходив службу в Святошинському РУ ГУМВС України в м. Києві. 16.01.2016 позивачеві було повідомлено про підозру за частиною третьою статті 368 Кримінального кодексу України, а 18.01.2016 обрано міру запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою. Однак 19.01.2016 була внесена заставу у розмірі 72 мінімальних плат та звільнено позивача з-під варти й застосовано запобіжний захід у вигляді застави.
Суд зазначає, що позивач увесь період часу з моменту звільнення до моменту звернення до суду з позовною заявою, а саме з 17.10.2011 по 24.05.2019, повинен був усвідомлювати можливість звільнення, у зв`язку з скоєнням ним злочину оскільки він не з`являвся на роботу та фактично припинив відносини публічної служби з відповідачем, не отримував грошове забезпечення чи будь-які інші виплати, не цікавився реальним станом спірних правовідносин, що склались з відповідачем, не переймався і військовим обліком.
Однак, суду не надано жодних доказів не можливості звернення позивача до суду у строк, визначений чинним законодавством, та як наслідок визнання таких причин судом поважними.
Відповідно до частини першої статті 123 Кодексу адміністративного судочинства України, у разі подання особою позову після закінчення строків, установлених законом, без заяви про поновлення пропущеного строку звернення до адміністративного суду, або якщо підстави, вказані нею у заяві, визнані судом неповажними, позов залишається без руху. При цьому протягом десяти днів з дня вручення ухвали особа має право звернутися до суду з заявою про поновлення строку звернення до адміністративного суду або вказати інші підстави для поновлення строку.
Враховуючи вказане, суд вбачає за необхідне залишити позовну заяву без руху.
Недоліки позовної заяви мають бути усунені протягом п`яти днів з дня вручення копії цієї ухвали шляхом подання до суду:
- заяви про поновлення пропущеного строку на звернення до суду з зазначенням підстав для поновлення строку звернення до суду, які можуть бути визнані поважними, а також доказами, що їх підтверджують.
Керуючись ст. 161, 169, 171, 248 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
УХВАЛИВ:
Прийняти до провадження адміністративну справу №640/33820/21 до провадження судді Панченко Н.Д.
Позовну заяву ОСОБА_1 до Головного управління МВС України в м. Києві, третя особа - Святошинське районне управління Головного управління Міністерства внутрішніх справ України в місті Києві про визнання протиправними та скасування наказів, зобов`язати вчинити дії - залишити без руху.
Встановити позивачеві п`ятиденний строк для усунення недоліків позовної заяви з дня отримання копії даної ухвали.
Роз`яснити позивачеві, що якщо недоліки позовної заяви, яку залишено без руху, не будуть усунуті у встановлений судом строк, позовна заява буде повернута відповідно до пункту 1 частини 4 статті 169 Кодексу адміністративного судочинства України.
Копію ухвали суду надіслати (вручити, надати) учасникам справи (їх представникам), зокрема, шляхом направлення тексту ухвали електронною поштою, факсимільним повідомленням.
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею та не підлягає оскарженню. Заперечення на ухвалу можуть бути включені до апеляційної скарги на рішення суду.
Суддя Панченко Н.Д.
Суд | Київський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 21.06.2023 |
Оприлюднено | 26.06.2023 |
Номер документу | 111719244 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи, що виникають з відносин публічної служби, зокрема справи щодо звільнення з публічної служби, з них |
Адміністративне
Київський окружний адміністративний суд
Панченко Н.Д.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні