ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
справа №380/5386/23
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
22 червня 2023 року
Львівський окружний адміністративний суд у складі головуючого - судді Кухар Н.А., розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Стронг Енерджі Захід» до Головного управління ДПС у Львівській області про визнання протиправними і скасування податкових повідомлень - рішень,-
в с т а н о в и в:
До Львівського окружного адміністративного суду звернулося Товариство з обмеженою відповідальністю «Стронг Енерджі Захід» (80720, Львівська область, м. Глиняни, вул. Львівська, 82) з позовом до Головного управління ДПС у Львівській області (79003, м. Львів, вул. Стрийська, 35) в якому просить суд:
- визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення рішення №15169/13-01-07-03 від 27.12.2022 року, винесене Головним управлінням ДПС у Львівській області про зменшення суми від`ємного значення з податку на додану вартість на 515526,00 грн.;
- визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення рішення №1332/13-01-07-03 від 25.01.2023 року, винесене Головним управлінням ДПС у Львівській області про зменшення суми від`ємного значення з податку на додану вартість на 3448,00 грн.;
- визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення рішення №3326/13-01-07-06 від 23.02.2023 року, винесене Головним управлінням ДПС у Львівській області про зменшення суми від`ємного значення з податку на додану вартість на 5397,20 грн.
В обґрунтування заявлених вимог позивач посилається на незгоду із висновками контролюючого органу, викладеними в актах перевірки, зазначаючи, що підприємством не допущено порушень податкового законодавства під час господарських операцій із ПП «Спеценергосервіс Груп» за період червень, вересень та жовтень 2022 року, які мали реальний характер та підтверджені первинними документами бухгалтерського обліку.
Ухвалою Львівського окружного адміністративного суду від 23 березня 2023 року відкрито спрощене позовне провадження в адміністративній справі без повідомлення сторін.
Ухвалою судді Львівського окружного адміністративного суду від 22 червня 2023 року у задоволенні клопотання представника позивача про розгляд справи в судовому засіданні з повідомленням сторін відмовлено.
Ухвалою про відкриття провадження запропоновано відповідачу протягом п`ятнадцяти днів з дня вручення ухвали про відкриття провадження у справі подати до суду відзив на позовну заяву, а також роз`яснено, що у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин справа буде вирішена за наявними матеріалами.
Представник відповідача подала відзив на позовну заяву (вх. №28785 від 25.04.2023 року), в якому просила у задоволенні позову відмовити.
Щодо доводів позивача, щодо незаконності прийняття податкового повідомлення-рішення від 27.12.2022 №15169/13-01-07-03 представник відповідача зазначив наступне. В первинних документах, виписаних ПП «Спеценергосервіс Груп» для ТзОВ «Стронг Енерджі Захід», зазначені господарські операції, які фактично не відбувались. У зв`язку з цим податкові та видаткові накладні не мають юридичної сили первинних документів, відповідно, ТзОВ «Стронг Енерджі Захід» неправомірно відображено у регістрах бухгалтерського обліку взаємовідносини з ПП «Спеценергосервіс Груп» та сформовано податкову звітність на підставі таких первинних документів. Відображенню у податковій звітності підлягає лише та господарська операція, яка фактично відбулась, а не та, зміст якої лише відображений на первинних документах, відповідно тоді така господарська операція, яка фактично відбулась і створює відповідні податкові наслідки для платника шляхом формування ним складу податкового кредиту та витрат, що враховуються при визначенні об`єкта оподаткування інших підприємств. Тому господарська операція, яка фактично не відбулась, не спрямована на реальне настання правових наслідків, а спрямована лише на формування платником податкового кредиту у зв`язку із відображенням її змісту у первинних документах. Враховуючи вище наведене, за рахунок проведення операцій без реального настання правових наслідків, проведення лише операцій з оформлення документів без реального руху товарів, ТзОВ «Стронг ЕнерджЗахід» безпідставно включено до складу податкового кредиту ПДВ з придбаних будівельних робіт в ПП «Спеценергосервіс Груп» у сумі ПДВ 515 526 грн.
Щодо доводів позивача, щодо незаконності прийняття податкового повідомлення-рішення від 25.01.2023 №1332/13-01-07-03 представник відповідача зазначив наступне. В первинних документах, виписаних ПП «Спеценергосервіс Груп» для ТзОВ «Стронг Енерджі Захід», зазначені господарські операції, які фактично не відбувались. У зв`язку з цим податкові та видаткові накладні не мають юридичної сили первинних документів, відповідно, ТзОВ «Стронг Енерджі Захід» неправомірно відображено у регістрах бухгалтерського обліку взаємовідносини з ПП «Спеценергосервіс Груп» та сформовано податкову звітність на підставі таких первинних документів. Наголошуємо, що у порядку встановленому Податковим кодексом України, відображенню у податковій звітності підлягає лише та господарська операція, яка фактично відбулась, а не та, зміст якої лише відображений на первинних документах, відповідно тоді така господарська операція, яка фактично відбулась і створює відповідні податкові наслідки для платника шляхом формування ним складу податкового кредиту та витрат, що враховуються при визначенні об`єкта оподаткування інших підприємств. Тому господарська операція, яка фактично не відбулась, не спрямована на реальне настання правових наслідків, а спрямована лише на формування платником податкового кредиту у зв`язку із відображенням її змісту у первинних документах. Враховуючи вищенаведене, за рахунок проведення операцій без реального настання правових наслідків, проведення лише операцій з оформлення документів без реального руху товарів, ТзОВ «СтронгЕнердж Захід» безпідставно включено до складу податкового кредиту вересня ПДВ з придбаних будівельних робіт в ПП «Спеценергосервіс Груп» у сумі ПДВ 3448 грн.
Щодо доводів позивача, щодо незаконності прийняття податкового повідомлення-рішення від 23.02.2023 №3326/13-01-07-06 представник відповідача зазначив наступне. За рахунок проведення операцій без реального настання правових наслідків, проведення лише операцій з оформлення документів без реального руху товарів, ТзОВ «СтронгЕнердж Захід» безпідставно включено до складу податкового кредиту вересня ПДВ з придбаних будівельних робіт в ПП «Спеценергосервіс Груп» у сумі ПДВ 5 397,20грн.
Частиною 1 ст. 262 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження здійснюється судом за правилами, встановленими цим Кодексом для розгляду справи за правилами загального позовного провадження, з особливостями, визначеними у цій главі.
Відповідно до ч. 2 ст. 262 Кодексу адміністративного судочинства України, визначено, що розгляд справи по суті за правилами спрощеного позовного провадження починається з відкриття першого судового засідання. Якщо судове засідання не проводиться, розгляд справи по суті розпочинається через тридцять днів, а у випадках, визначених статтею 263 цього Кодексу, - через п`ятнадцять днів з дня відкриття провадження у справі.
Суд, з`ясувавши обставини, на які учасники справи посилаються як на підставу своїх вимог та заперечень, дослідивши докази, якими вони обґрунтовуються, встановив наступне.
Керуючись п.п.20.1.4 п.20.1 ст.20, п.75.1.2 п.75.1 ст.75, п.п.78.1.8 п.78.1 ст.78, п.82.2. ст.82, п.п.69.2 п.69 підрозділу 10 розділу ХХ Податкового Кодексу України та на підставі наказу від 19.10.2022 №2466-ПП Головним управлінням ДПС у Львівській області проведено позапланову документальну виїзну перевірку Позивача з питань дотримання податкового законодавства при декларуванні за червень 2022 у податковій декларації з податку на додану вартість від 19.07.2022 №9132661246, від`ємного значення з податку на додану вартість, у тому числі заявленого до відшкодування з бюджету.
Під час здійснення перевірки контролюючим органом встановлено ряд порушень податкового законодавства серед яких:
-п.198.1, п.198.3 ст.198; п.200.1 п.200.2 п.200.4 ст.200 ПК України, в результаті чого підприємством завищено від`ємне значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду (рядок 21 Декларації з податку на додану вартість) на загальну суму 515 526грн., в тому числі за червень 2022 у сумі 515 526грн.
За результатами перевірки Головним управлінням ДПС у Львівській області складено акт від 06.12.2022 №16718/13-01-07-03/43881716 та прийнято оскаржуване податкове повідомлення рішення від 27.12.2022 №15169/13-01-07-03.
Керуючись п.п.20.1.4 п.20.1 ст.20, п.75.1.2 п.75.1 ст.75, п.п.78.1.8 п.78.1 ст.78, п.82.2. ст.82, п.п.69.2 п.69 підрозділу 10 розділу ПК України та на підставі наказу від 16.11.2022 №2856-ПП Головним управлінням ДПС у Львівській області проведено позапланову документальну виїзну перевірку ТзОВ «Стронг Енерджі Захід» з питань дотримання податкового законодавства при декларуванні за вересень 2022 у податковій декларації з податку на додану вартість від 20.10.2022 №9215519572 та в уточненому розрахунку за вересень від 07.12.2022 №9261334091, від`ємного значення з податку на додану вартість, у тому числі заявленого до відшкодування з бюджету.
Вході проведеної перевірки контролюючим органом встановлено, що Позивачем порушено:
- п.198.1, п.198.3 ст.198, п.200.1 п.200.2 п.200.4 ст.200 ПК України, в результаті чого підприємством завищено від`ємне значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду (рядок 21 Декларації з податку на додану вартість) на загальну суму 3448грн.
За результатами проведеної перевірки Головним управлінням ДПС у Львівській області складено акт від 05.01.2023 № 221/13-01-07-03/43881716 та прийнято податкове повідомлення-рішення від 25.01.2023 №1332/13-01-07-03.
У відповідності до п.п.191.1.6 п. 191.1 ст. 191, п.п.20.1.4 п. 20.1 ст. 20, п.п. 75.1.2 п.75.1 ст 75, п.п. 78.1.8 п. 78.1 ст. 78 та п.п. 69.2 п. 69 підрозділу 10 розділу ХХ ПК України та на підставі наказу Головного управління ДПС у Львівській області від 21.12.2022р. №3436-ПП проведена позапланова виїзна документальна перевірка ТзОВ «Стронг Енерджі Захід» з питань дотримання податкового законодавства при декларуванні за жовтень 2022 року від`ємного значення з податку на додану вартість у тому числі заявленого до відшкодування з бюджету.
У підсумку проведеної перевірки, контролюючим органом встановлено, що Позивачем не дотримано:
- п.198.1, п.198.3 ст.198; п.200.1 п.200.2 п.200.4 ст.200 ПК України, в результаті чого платником податків завищено від`ємне значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду (рядок 21 Декларації з податку на додану вартість) на загальну суму 5397,20 грн.
Також перевіркою дотримання податкового законодавства при декларуванні ПДВ за жовтень 2022 року у Декларації від`ємного значення з ПДВ, у тому числі заявленого до відшкодування з бюджету підтверджено суму бюджетного відшкодування з податку на додану вартість в сумі 3766140 грн.
За результатами перевірки Головним управлінням складено акт від 03.02.2023 №2280/13-01-07-06/43881716 та сформовано податкове повідомлення-рішення від 23.02.2023 №3326/13-01-07-06.
Вважаючи спірні податкове повідомлення-рішення протиправними та необґрунтованими, позивач звернувся з даним позовом до суду.
Надаючи оцінку спірним правовідносинам, суд виходить з наступного.
Відповідно до статті 67 Конституції України, кожен зобов`язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів регулює Податковий кодекс України, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.
Згідно з пп. 14.1.36 п. 14.1 ст. 14 ПК України, господарська діяльність - діяльність особи, що пов`язана з виробництвом (виготовленням) та/або реалізацією товарів, виконанням робіт, наданням послуг, спрямована на отримання доходу і проводиться такою особою самостійно та/або через свої відокремлені підрозділи, а також через будь-яку іншу особу, що діє на користь першої особи, зокрема за договорами комісії, доручення та агентськими договорами.
Пунктом 44.1 ст. 44 ПК України передбачено, що для цілей оподаткування платники податків зобов`язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов`язаних з визначенням об`єктів оподаткування та/або податкових зобов`язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов`язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством.
Як передбачено у п.198.1 ст.198 ПК України до податкового кредиту відносяться суми податку, сплачені/нараховані у разі здійснення операцій з:
а) придбання або виготовлення товарів та послуг;
б) придбання (будівництво, спорудження, створення) необоротних активів (у тому числі у зв`язку з придбанням та/або ввезенням таких активів як внесок до статутного фонду та/або при передачі таких активів на баланс платника податку, уповноваженого вести облік результатів спільної діяльності);
в) отримання послуг, наданих нерезидентом на митній території України, та в разі отримання послуг, місцем постачання яких є митна територія України;
г) ввезення необоротних активів на митну територію України за договорами оперативного або фінансового лізингу;
ґ) ввезення товарів та/або необоротних активів на митну територію України.
Пунктом 198.2 ст.198 ПК України передбачено, що датою віднесення сум податку до податкового кредиту вважається дата тієї події, що відбулася раніше: дата списання коштів з банківського рахунка платника податку на оплату товарів/послуг; дата отримання платником податку товарів/послуг.
Відповідно до п.198.3 цієї ж статті податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг та складається із сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 193.1 статті 193 цього Кодексу, протягом такого звітного періоду у зв`язку з: придбанням або виготовленням товарів та наданням послуг; придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фондів (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій у необоротні капітальні активи); ввезенням товарів та/або необоротних активів на митну територію України.
Згідно із п.198.6 ст.198 ПК України не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв`язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних податковими накладними/розрахунками коригування до таких податкових накладних чи не підтверджені митними деклараціями (тимчасовими, додатковими та іншими видами митних декларацій, за якими сплачуються суми податку до бюджету при ввезенні товарів на митну територію України), іншими документами, передбаченими пунктом 201.11 статті 201 цього Кодексу.
Відповідно до п.200.1 ст.200 ПК України сума податку, що підлягає сплаті (перерахуванню) до Державного бюджету України або бюджетному відшкодуванню, визначається як різниця між сумою податкового зобов`язання звітного (податкового) періоду та сумою податкового кредиту такого звітного (податкового) періоду.
При позитивному значенні суми, розрахованої згідно з пунктом 200.1 цієї статті, така сума підлягає сплаті (перерахуванню) до бюджету у строки, встановлені цим розділом (п. 200.2 ст. 200 ПК України).
Відповідно до п.200.4 ст.200 ПК України при від`ємному значенні суми, розрахованої згідно з пунктом 200.1 цієї статті, така сума враховується у зменшення суми податкового боргу з податку, що виник за попередні звітні (податкові) періоди (у тому числі розстроченого або відстроченого відповідно до цього Кодексу) в частині, що не перевищує суму, обчислену відповідно до пункту 200-1.3 статті 200-1 цього Кодексу на момент отримання контролюючим органом податкової декларації, а в разі відсутності податкового боргу підлягає бюджетному відшкодуванню за заявою платника у сумі податку, фактично сплаченій отримувачем товарів/послуг у попередніх та звітному податкових періодах постачальникам таких товарів/послуг або до Державного бюджету України, в частині, що не перевищує суму, обчислену відповідно до пункту 200-1.3 статті 200-1 цього Кодексу на момент отримання контролюючим органом податкової декларації, на поточний рахунок платника податку та/або у рахунок сплати грошових зобов`язань або погашення податкового боргу такого платника податку з інших платежів, що сплачуються до державного бюджету.
Таким чином, витрати для цілей визначення об`єкта оподаткування податком на прибуток, а також податковий кредит для цілей визначення об`єкта оподаткування податком на додану вартість, мають бути фактично здійснені і підтверджені належним чином складеними первинними документами, що відображають реальність господарської операції, яка є підставою для формування податкового обліку платника податків.
Водночас за відсутності факту придбання товарів чи послуг або у разі, якщо придбані товари чи послуги не призначені для використання у господарській діяльності платника податку, відповідні суми не можуть включатися до складу витрат для цілей оподаткування податком на прибуток або податкового кредиту з податку на додану вартість навіть за наявності формально складених, але недостовірних документів або сплати грошових коштів.
Таким чином, визначальною ознакою господарської операції є те, що вона має спричиняти реальні зміни майнового стану платника податків.
Здійснення господарської операції і власне її результат підлягають відображенню в бухгалтерському обліку.
Наслідки для податкового обліку створює лише фактичний рух активів, що є обов`язковою умовою для формування податкових вигод.
Тобто, зарахування здійснюється у зв`язку із здійсненням операції платника податку шляхом реалізації його товарів, виконаних ним робіт, наданих ним послуг, які є підтверджені відповідними розрахунковими, платіжними та іншими первинними документами, обов`язковість ведення і зберігання яких передбачена правилами ведення бухгалтерського обліку.
В силу частини 2 статті 3 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» від 16.07.1999 року №996-XIV (далі - Закон №996-XIV), бухгалтерський облік є обов`язковим видом обліку, який ведеться підприємством. Фінансова, податкова, статистична та інші види звітності, що використовують грошовий вимірник, ґрунтуються на даних бухгалтерського обліку.
Первинні документи для надання їм юридичної сили повинні мати обов`язкові реквізити, передбачені ст. 9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні».
У іншому випадку, відповідно до норм податкового законодавства, у платника податків не виникає права відносити до складу податкового кредиту, витрати без належних на те документів, обов`язковість заповнення і зберігання яких передбачена правилами ведення податкового обліку.
Згідно ст. 1 Закону №996-XIV, первинний документ - це документ, який містить відомості про господарську операцію та підтверджує її здійснення.
Частиною 1 статті 9 Закону №996-XIV визначено, що підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій. Первинні документи повинні бути складені під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закінчення. Для контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи.
Таким чином, для надання юридичної сили і доказовості первинні документи повинні бути складені відповідно до вимог чинного законодавства та не порушувати публічний порядок, встановлений Законом України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні».
Виходячи з вищенаведеного, відображенню в бухгалтерському обліку та податковій звітності підлягає лише та господарська операція, яка фактично відбулась, при наявності первинного документу, що підтверджує таку господарську операцію.
Відповідно до абзацу 2 пункту 2.1 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24.05.1995 р. №88 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 05.06.1995 року за номером 168/704, господарські операції - це факти підприємницької та іншої діяльності, що впливають на стан майна, капіталу, зобов`язань і фінансових результатів.
Пунктом 2.4 Наказу №88 визначено, що первинні документи повинні мати такі обов`язкові реквізити: найменування підприємства, установи, від імені яких складений документ, назва документа (форми), дата і місце складання, зміст та обсяг господарської операції, одиниця виміру господарської операції (у натуральному та/або вартісному виразі), посади і прізвища осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення, особистий чи електронний підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.
Залежно від характеру операції та технології обробки даних до первинних документів можуть бути включені додаткові реквізити: ідентифікаційний код підприємства, установи з Державного реєстру, номер документа, підстава для здійснення операцій, дані про документ, що засвідчує особу-одержувача тощо.
Аналіз вказаних норм свідчить про те, що будь-які документи (у тому числі, договори, накладні, рахунки тощо) мають силу первинних документів лише в разі фактичного здійснення господарської операції. Якщо ж фактичне здійснення господарської операції відсутнє, відповідні документи не можуть вважатися первинними документами для цілей ведення податкового обліку навіть за наявності всіх формальних реквізитів таких документів, що передбачені законодавством.
Так, предмет доказування у даній справі становлять обставини, що підтверджують або спростовують реальність здійснення самої господарської операції між Позивачем та ПП «Спеценергосервіс Груп».
Щодо податкового повідомлення-рішення від 27.12.2022 №15169/13-01-07-03 судом встановлено наступне.
Між Позивачем (Замовник) та ПП «Спеценергосервіс Груп» (Виконавець) укладено договори від 17.08.2021 №1708/21,від 03.06.2021 №0306/21, від 13.08.2021 №1308/21, від 02.09.2021 №0209/21, від 23.09.2021 №2309/21, від 07.10.2021 №0710/21, від 11.10.2021 №1110/21, від 13.10.2021 №1310/21, від 03.11.2021 №0311/21, від 17.01.2022 №1701/22, від 19.01.2022 №1901/22, від 21.02.2022 №2102/22, від 31.03.2022 №3103/22, від 09.02.2022 №0905/22.
Відповідно до п.1.2 вище вказаних договорів роботи виконуються згідно специфікації, що додається та невід`ємною частиною даного договору. Вартість робіт включає вартість матеріалів.
Згідно п.4.1 договорів Виконавець повідомляє Замовника про завершення виконання робіт по даних договорах та направляє йому Акт приймання виконаних будівельних робіт.
На підтвердження виконання господарських операцій Позивачем надано до перевірки Сертифікації та Акти надання послуг. Акти наданих послуг ПП «Спеценергосервіс Груп» не містять інформацію про будівельні матеріали, які було використано, які будівельні машини/механізми використано, час виконання таких робіт.
ТзОВ «Стронг Енерджі Захід» не представлено до перевірки кошторисної документації по об`єкту підприємства по виготовленню крохмалепродуктів за адресою: Львівська область, м. Глиняни, вул. Львівська 82-А, та локальних кошторисів по кожному етапу робіт, відомостей матеріальних ресурсів до локальних кошторисів, а також не надано відомості використаних матеріальних ресурсів до вищезазначених актів надання послуг по виконанню будівельних робіт.
Щодо податкового повідомлення-рішення від 25.01.2023 №1332/13-01-07-03 судом встановлено наступне.
ТзОВ «Стронг Енерджі Захід» (Замовник) укладено договір з ПП «Спеценергосервіс Груп» (Виконавець) від 29.08.2021 №2908/22. Згідно умов якого, Замовник доручає, а Виконавець приймає на себе виконання робіт з колодязя СЕЗ на території підприємства по виготовленню крохмалепродуктів за адресою: Львівська область, м.Глиняни, вул. Львівська, 82А.
Відповідно до п.2.1 даного договору вартість виконаних монтажних робіт за даним договором складає 20 685,12 грн. з ПДВ, в тому числі ПДВ 3447,52 грн.
На підставі до п.4.1 укладеного договору Виконавець повідомляє Замовника про завершення виконання робіт по даному договору і направляє йому акт приймання виконаних будівельних робіт.
Акт наданих послуг від 06.09.2022 №0609-01 не розкривають зміст проведених господарських операцій, а саме: відсутня інформація кому належать матеріали, з яких виконуються будівельні роботи, Замовнику чи Виконавцю, відсутня інформація щодо кількості використаних матеріалів.
Щодо податкового повідомлення-рішення від 23.02.2023 №3326/13-01-07-06 судом встановлено наступне.
Між ТзОВ «Стронг Енерджі Захід» (Замовник) та ПП «Спеценергосервіс Груп» (Виконавець) укладено договір від 31.03.2022 №3103/22, відповідно до якого, Замовник доручає, а Виконавець приймає на себе виконання робіт із обслуговування та поточного ремонту системи водопостачання та каналізації, а також інших робіт (земляних, монтажних чи будівельних робіт) на території підприємства по виготовленню крохмалепродуктів за адресою: Львівська область, м. Глиняни, вул. Львівська, 82А.
Відповідно до п.4.1 даного договору про завершення виконання робіт по даному договору Виконавець повідомляє Замовника і направляє йому акт приймання виконаних будівельних робіт.
На виконання умов даного договору ПП «Спеценергосервіс Груп» надано акт надання послуг від 20.10.2022 №2010-2 про те, що Виконавцем були виконані наступні роботи: Очищення "сог" системи водовідведення на території підприємства по виготовленню крохмалепродуктів за адресою: м. Глиняни, Львівської області, вул. Львівська 82 А, на загальну суму 5 702,40 грн., в тому числі ПДВ 950,40 грн.
Також до перевірки представлено договір від 29.09.2022 №2909/22 укладений між ТзОВ «Стронг Енерджі Захід» та ПП «Спеценергосервіс Груп», відповідно до якого, Замовник доручає, а Виконавець приймає на себе виконання робіт із ремонту каналізаційного колектора на території підприємства по виготовленню крохмалепродуктів за адресою: Львівська область, м. Глиняни, вул. Львівська, 82А.
Відповідно до п.2.1 «Вартість виконання монтажних робіт за даним Договором складає: 26 680,80 грн. з ПДВ.» На виконання умов даннго договору ПП «Спеценергосервіс Груп» надано акт надання послуг від 03.10.2022 №0310-1 про те, що Виконавцем були виконані наступні роботи із ремонту каналізаційного колектора на території підприємства по виготовленню крохмалепродуктів за адресою: м. Глиняни, Львівської області, вул. Львівська 82 А, на загальну суму 26 608,80 грн. з ПДВ, в тому числі ПДВ 4 446,80 грн.
ПП «Спеценергосервіс Груп» оформлено акти для ТзОВ «Стронг Енерджі Захід» на надання послуг на загальну суму 32 383,32 грн., в тому числі ПДВ у сумі 5 397,20 грн. Окрім цього, ПП «Спеценергосервіс Груп» виписано для ТзОВ «Стронг Енерджі Захід» податкові накладні,які зареєстровані в Реєстрі податкових накладних, а суми податку на додану вартість згідно податкових накладних включено до податкового кредиту в Деклараціях з ПДВ у відповідних періодах.
Суд зазначає, що визначення господарської операції пов`язане не з фактом підписання договору, а саме з фактом руху активів платника податку та рухом його капіталу.
Як зазначив Верховний Суд у своїй постанові від 02.12.2021 у справі № 400/3580/19, за певних обставин названі судами документи можуть свідчити про існування господарських операцій, які за формою (зовнішнім вираженням) можуть підпадати під визначення реальних і таких, що зумовлюють зміни в структурі активів, зобов`язань та власного капіталу суб`єкта господарювання. Водночас потрібно, щоб ці документи підтверджували і розкривали суть, внутрішню сторону господарських операцій, їх справжність, економічну вигоду (виправданість, ризик) і ділову мету. Щоб так кваліфікувати природу господарських операцій, необхідно послатися на допустимі та належні докази, якими засвідчується стан (якість) таких операцій. Без цього неможливо перевірити правильність обчислення і сплати сум податкового грошового зобов`язання на їх підставі.
Дослідивши зміст первинних документів в обґрунтування позовних вимог, суд приходить до висновку, що вони не розкривають суті та внутрішньої сторони спірної господарської операції з ПП «Спеценергосервіс Груп», позаяк у даних документах зазначено не розкрито суть господарської операції, що робить неможливим встановлення змісту та обсягу господарської операції, використання її результатів у господарській діяльності позивача, а отже і факту її реального здійснення.
Згідно із правовою позицією Верховного Суду, викладеною зокрема і в постанові від 06.06.2019 у справі №807/2202/15, обов`язок підтвердити правомірність та обґрунтованість сформованого податкового кредиту та складу витрат належними документами первинного обліку покладається на платника покупця товарів (робіт, послуг), позаяк саме він є суб`єктом, який зменшує суму податкового зобов`язання на суму понесених витрат, що підлягають перерахуванню до бюджету.
Ні податкова інформація щодо контрагентів по ланцюгу постачання, ні помилки в оформленні первинних документів самі по собі не є самостійними підставами для висновку про нереальність господарських операцій. Водночас, у сукупності з іншими обставинами справи наявність або відсутність таких документів чи обставин можуть свідчити на спростування або підтвердження доводу контролюючого органу про безтоварний (удаваний) характер господарської операції.
Відповідно до даних Єдиного реєстру податкових накладних у період серпень 2021 р. червень 2022 р. контролюючим органом не встановлено зареєстрованих податкових накладних на придбання робіт/послуг, які б свідчили про залучення сторонніх організацій для надання відповідних послуг, а саме виконання будівельних робіт за адресою: Львівська область, м. Глиняни, вул. Львівська 82-А.
В дозволі на виконання будівельних робіт виданому ТзОВ «Стронг Енерджі Захід» від 05.08.2021 року №IУ012210720616 Державною архітектурнобудівельною інспекцією України на нове будівництво підприємства з виготовлення крохмалепродуктів визначено генерального підрядника будівництва ТзОВ «Енергомонтажвентиляція». Вказаний дозвіл надано 05.08.2021 року, проте, Позивачем укладено договір з ПП «Спеценергосервіс Груп» від 03.06.2021 №0306/21, а акт надання послуг №0408-01 про те, що Виконавцем були виконані монтажні роботи з влаштування водопроводу від свердловин до збірного колектора, складено 04.08.2021 року, ще до отримання дозволу на будівництво.
В даному випадку сукупність досліджених у ході судового розгляду цієї справи доказів не дає підстав вважати, що операція між позивачем та ПП «Спеценергосервіс Груп» була фактично здійснена, позаяк наявні докази не містять усіх необхідних відомостей про таку господарську операцію, що б надавали їм юридичну силу первинних документів.
Тобто, позивачем не спростовано викладені у акті перевірки доводи та аргументи щодо нереальності господарської операції з ПП «Спеценергосервіс Груп».
З огляду на вищезазначене суд погоджується, що виявлені за наслідками проведеної контролюючим органом позапланової документальної перевірки позивача висновки про порушення Товариства з обмеженою відповідальністю «Стронг Енерджі Захід» норм податкового законодавства є обґрунтованими, а відтак підстави для скасування спірних податкових повідомлень-рішень відсутні.
У зв`язку із вказаним, судом встановлено, що податковим органом правомірно прийнято оскаржувані податкові повідомлення-рішення, а тому у задоволені позовних вимог слід відмовити.
Відповідно до ч.1 ст. 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Згідно з ч.1 та ч. 2 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Позивачем не доведено суду правомірність доводів на яких ґрунтуються позовні вимоги. Водночас, відповідачем доведено суду правомірність прийняття оскаржуваних податкових повідомлень-рішень №15169/13-01-07-03 від 27.12.2022 року, №1332/13-01-07-03 від 25.01.2023 року, №3326/13-01-07-06 від 23.02.2023 року.
Відповідно до встановлених статтею 139 КАС України правил розподілу судових витрат понесені позивачем витрати на сплату судового збору покладаються судом на нього.
Керуючись ст. ст. 19-21, 72-77, 242-246, 255, 293, 295 КАС України, суд,
в и р і ш и в:
У задоволенні позову Товариства з обмеженою відповідальністю «Стронг Енерджі Захід» до Головного управління ДПС у Львівській області про визнання протиправними і скасування податкових повідомлень рішень відмовити повністю.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення може бути оскаржене до Восьмого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня проголошення рішення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Суддя Кухар Н.А.
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 22.06.2023 |
Оприлюднено | 26.06.2023 |
Номер документу | 111719756 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них податку на додану вартість (крім бюджетного відшкодування з податку на додану вартість, податку на додану вартість із ввезених на митну територію України товарів (продукції), зупинення реєстрації податкових накладних) |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Онишкевич Тарас Володимирович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Онишкевич Тарас Володимирович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Онишкевич Тарас Володимирович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Онишкевич Тарас Володимирович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Онишкевич Тарас Володимирович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні