Рішення
від 22.06.2023 по справі 420/3853/23
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/3853/23

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

14 червня 2023 року м. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд у складі

головуючого судді - Скупінської О.В.,

при секретарі - Гудзікевич Я.А.,

за участю:

представника позивача Швець К.О.,

представника відповідача Ткаченко А.О.,

розглянувши за правилами загального позовного провадження у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом сільськогосподарського виробничого кооперативу «ДРУЖБА НАРОДІВ» до Головного управління ДПС в Одеській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення рішення

В С Т А Н О В И В:

До Одеського окружного адміністративного суду 24 лютого 2023 року надійшла позовна заява сільськогосподарського виробничого кооперативу «Дружба народів» до Головного управління ДПС в Одеській області, в якій позивач просить суд визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення - рішення від 24.01.2023 № 1158/15-32-07-14-19, винесене Головним управлінням ДПС в Одеській області, яким СВК «ДРУЖБА НАРОДІВ» збільшено суму грошового зобов`язання з податку на додану вартість та нараховано штрафні санкції на загальну суму 4228233,00 грн.

Позовні вимоги СВК «Дружба народів» обґрунтовує тим, що на підставі направлень на перевірку від 07.04.2021 №3720/15-32-07-18. №3721/15-32-07-18, №3722/15-32-07-18 виданих Головним управлінням ДПС в Одеській області була проведена документальна позапланова виїзна перевірка СВК «Дружба народів» з питань дотримання вимог податкового законодавства з податку на додану вартість при здійсненні фінансово-господарських взаємовідносин з контрагентами-постачальниками: ТОВ «Церій», код за ЄДРПОУ 41428192, за період з 01.04.2019 по 31.04.2019; ТОВ «КАСТОНС ПРОМ», код за ЄДРПОУ 41792305 за період 01.08.2019 по 31.08.2019; ТОВ «Фабрика органічних добрив», код за ЄДРПОУ 40469065, за період з 01.09.2019 по 31.10.2019: ТОВ «Айворі Лаб», код за ЄДРПОУ 42873400, за період з 01.01.2020 по 31.01.2020. Перевірка проводилась з 07.04.2021 по 13.04.2021. В результаті перевірки був складений Акт № 7924/15-32-07-18/03766990 від 20.04.2021, яким були встановлені порушення СВК «ДРУЖБА НАРОДІВ: - пп. 14.1.36, п. 14.1 ст. 14, п. 44.1. ст. 44, п. 198.1 ст. 198, п. 198.3, статті 198, п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України від 2 грудня 2010 року № 2755-VI, із змінами і доповненнями, ст. 1, п. 2 ст. 3, ст. 4, ч. 1 ст. 9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» від 16.07.99 № 996-XIV, із змінами і доповненнями, та Положенням про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 24 травня 1995 року № 88 та зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 05.06.95 за № 168/704, із змінами та доповненнями, Порядку заповнення та подання податкової декларації з податку на додану вартість, у редакції наказу Міністерства фінансів України від 28.01.16 № 21, із змінами і доповненнями, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 29.01.2016 за № 159/28289, п. 5 Порядку заповнення податкової накладної, затвердженого Наказом Міністерства фінансів України від 31.12.2015 № 1307 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 26.01.2016 № 137/28267, із змінами та доповненнями, в результаті чого занижено податок на додану вартість на загальну суму 281822,0 грн, в т.ч. за серпень 2019 року у сумі 150070 грн, за вересень 2019 року в сумі 416000,0 грн, за жовтень 2019 року у сумі 582400,0 грн, за січень 2020 року у сумі 1670352,0 грн.

СВК «ДРУЖБА НАРОДІВ», не погодившись із висновками перевірки та вищезазначеним Актом, подав до контролюючого органу свої заперечення та додаткові документи, що підтверджують відсутність вини. Відповідна комісія Головного управління ДПС в Одеській області розглянула заперечення позивача та винесла рішення, оформлене Протоколом від 26.05.2021 №103/15-32-07-18-17. Про результати розгляду заперечень позивача на Акт перевірки, Головне управління ДПС в Одеській області повідомило листом № 5230/КПР/15-32-07-18-10 від 01.06.2021, з якого вбачається, що у зв`язку із наданням скаржником до заперечень на Акт перевірки додаткових документів, які не були досліджені під час перевірки, контролюючим органом призначена ще одна перевірка СВК «Дружба народів» на підставі п.п. 78.1.5 п. 78.1 ст. 78 Податкового кодексу України.

Так, на підставі направлень на перевірку від 12.12.2022 № 10936/15-32-07-14-12, № 10940/15-32-07-14-12, виданих Головним управлінням ДПС в Одеській області, згідно із пп. 20.1.4 п. 20.1 ст. 20, п.п. 78.1.5 п. 78.1 статті 78, п.п. 69.2 п.69 підрозділу 10 розділу ХХ «Прикінцеві положення» ПК України від 2 грудня 2010 року № 2755-VI, із змінами і доповненнями, та відповідно до наказу Головного управління ДПС в Одеській області від 12.12.2022 № 5496-п, була проведена документальна позапланова виїзна перевірка СГВК «ДРУЖБА НАРОДІВ», код ЄДРПОУ 03766990 з питань дотримання вимог податкового законодавства з податку на додану вартість при здійсненні фінансово-господарських взаємовідносин з тими ж самими контрагентами-постачальниками та за ті ж періоди. Перевірка проводилась з 13.12.2022 по 19.12.2022. В результаті перевірки був складений Акт № 15582/15-32-07-14-14/03766990 від 26.12.2022, яким були встановлені порушення, що зумовили заниження податку на додану вартість на загальну суму 2818822,0 грн, в т.ч. за серпень 2019 року у сумі 150070 грн, за вересень 2019 року в сумі 416000,0 грн, за жовтень 2019 року у сум 582 400,0 грн, за січень 2020 року у сумі 1 670 352,0 грн. На підставі Акту №15582/15-32-07-14-14/03766990 від 26.12.2022 Головним управлінням ДПС в Одеській області було прийнято податкове повідомлення-рішення від 24.01.2023 № 1158/15-32-07-14-19, яким встановлено порушення пп. 14.1.36, п. 14.1 ст. 14, п. 44.1. ст. 44, п. 198.1 ст.198, п. 198.3, статті 198, п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України, ст. 1, п. 2 ст.3, ст. 4, ч. 1 ст. 9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» та Положенням про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 24 травня 1995 року № 88 та зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 05.06.95 за № 168/704, із змінами та доповненнями, Порядку заповнення та подання податкової декларації з податку на додану вартість, у редакції наказу Міністерства фінансів України від 28.01.16 № 21, із змінами і доповненнями, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 29.01.2016 за № 159/28289, Порядку заповнення податкової накладної, затвердженого Наказом Міністерства фінансів України від 31.12.2015 № 1307 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 26.01.2016 № 137/28267, із змінами та доповненнями та застосовано штрафні санкції. У зв`язку із цим, згідно з пп. 54.3.2 п. 54.3 ст. 54, п. 58.1 ст. 58 Податкового кодексу України суму грошового зобов`язання за платежем: податок на додану вартість збільшено на загальну суму 4228233,00 грн, з якої сума грошового зобов`язання за податковим зобов`язанням (збільшенням) складає 2818822,00 грн, сума грошового зобов`язання за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами) складає 1409411,00 грн. В свою чергу, позивач не погоджується з вищезазначеним податковим повідомленням-рішенням від 24.01.2023 № 1158/15-32-07-14-19, вважає його протиправним та таким, що підлягає скасуванню, з огляду на наступне. Під час своєї господарської діяльності СВК «ДРУЖБА НАРОДІВ» в межах перевіряємого періоду уклало ряд угод з контрагентами-постачальниками, серед яких:

- договір поставки № 23/12-19 від 23.12.2019 з ТОВ «Айворі Лаб» (код ЄДРПОУ 41790568);

- договір поставки № 22 від 01.06.2019 з ТОВ «КОСТАНС ПРОМ» (код ЄДРПОУ 41790568);

- договір поставки №02/09-19-2від 02.09.2019 з ТОВ «Фабрика органічних добрив» (код ЄДРПОУ 40469065).

В результаті взаємовідносин СВК «ДРУЖБА НАРОДІВ» з контрагентами - постачальниками ТОВ «КАСТОНС ПРОМ» за період 01.08.2019 по 31.08.2019; ТОВ «Фабрика органічних добрив» за період з 01.09.2019 по 31.10.2019; ТОВ «Айворі Лаб» за період з 01.01.2020 по 31.01.2020, до складу податкового кредиту кооперативу було включено 2818822,00 грн. Підсумовуючи усі доводи контролюючого органу, наведені в Акті перевірки, можна дійти висновку, що всі вони зводяться лише до реальності господарської діяльності контрагента позивача ТОВ «Айворі Лаб». Саме собою невиконання контрагентами своїх податкових обов`язків, відсутність за місцезнаходженням не можуть бути безумовним свідченням відсутності ділової мети та/або обізнаність платника податків 1 протиправним характером діяльності його контрагентів та відповідно недостовірності задекларованих даних податкового обліку платника податків. Відсутність у контрагентів матеріальних та трудових ресурсів не виключає можливості реального виконання ним господарської операції та не свідчить про одержання необґрунтованої податкової вигоди покупцем.

Щодо ТОВ «КАСТОНС ПРОМ» позивач наголошує, що сам факт порушення кримінальної справи та отримання свідчень (пояснень) посадових осіб господарюючих суб`єктів, в рамках такої кримінальної справи, не є беззаперечним фактом, що підтверджує відсутність реальних правових наслідків всіх господарських операцій проведених позивачем та його контрагентами.

Господарські операції, які СВК «ДРУЖБА НАРОДІВ» проводив із ТОВ «Фабрика органічних добрив» у період з 01.09.2019 по 31.10.2019 є повністю реальними та законними. СВК «ДРУЖБА НАРОДІВ» надавало всі запитувані документи, які підтверджували дійсність та реальність правочинів, однак ревізорами Головного управлінням ДПС Одеської області не було надано оцінку цим первинним документам. Враховуючи вищевикладене, вбачається, що податковий кредит, сформований СВК «ДРУЖБА НАРОДІВ» у сумі 2 818822,0 грн. в результаті господарських операцій 3 ТОВ «КАСТОНС ПРОМ» за період 01.08.2019 по 31.08.2019; ТОВ «Фабрика органічних добрив» за період з 01.09.2019 по 31.10.2019; ТОВ «Айворі Лаб» за період з 01.01.2020 пo 31.01.2020 є правомірним та не завищеним.

Крім того, станом на час призначення перевірок СВК «ДРУЖБА НАРОДІВ», діяв мораторій щодо призначення та проведення документальних перевірок встановлений нормою закону про оподаткування (абз. 1 п. 52-2 підрозділу 10 розділу ХХ Податкового кодексу України), в силу якого протягом дії карантину документальні та фактичні перевірки не призначаються та не проводяться.

Ухвалою судді від 28.02.2023 позовну заяву сільського-господарського виробничого кооперативу «ДРУЖБА НАРОДІВ» до Головного управління ДПС в Одеській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення рішення залишено без руху та надано строк на усунення недоліків шляхом надання до суду доказів сплати судового збору у розмірі 26840,00 грн або доказів звільнення від такої сплати.

Ухвалою судді від 13.03.2023 відкрито провадження по справі та вирішено здійснювати її розгляд за правилами загального позовного провадження з призначення підготовчого засідання на 22.03.2023.

Також, вказаною ухвалою від 13.03.2023 було витребувано у Головного управління ДПС в Одеській області належним чином засвідчені копії матеріалів (документів), що стали підставою для проведення документальної позапланової перевірки СВК «ДРУЖБА НАРОДІВ» 07.04.2021 та 12.12.2022.

23.03.2023 до суду (вх.№8983/23) від представника Головного управління ДПС в Одеській області надійшов відзив на позовну заяву, у якому відповідач проти задоволення позовних вимог заперечує та вказує, що за результатами розгляду заперечень на акт перевірки від 21.04.201, відповідачем прийнято рішення призначити ще одну перевірку, яка й була проведена у грудні 2022 року за висновками акту якої й було прийнято спірне податкове повідомлення-рішення.

Спірне рішення відповідач вважає правомірним з огляду на те, що у контрагента позивача ТОВ «Айворі Лаб» не встановлено джерела походження основних засобів та обладнання, вказаних в формі 20-ОПП, згідно зареєстрованих податкових накладних вбачається невідповідність у номенклатурі придбаних та реалізованих на адресу позивача товарів. Зазначає, що інформація, яка міститься у товарно-транспортних накладних наданих до перевірки не відповідає дійсності, а перевезення є технічно неможливим. Більш того, власники транспортних засобів не підтвердили взаємовідносин з ТОВ «Айворі Лаб».

Щодо взаємовідносин з ТОВ «Кастонс Пром» відповідач зазначає, що згідно зареєстрованих податкових накладних вбачається невідповідність у номенклатурі придбаних та реалізованих на адресу позивача товарів, а кількість працюючих осіб (8 осіб) не дозволяє фізично здійснити відвантаження кількості товару, що начебто був реалізований на адресу позивача. Крім того, контрагент не придбавав електроенергію, газ та воду, що необхідні для виробництва добрив, що реалізовувались.

По взаємовідносинам з ТОВ «Фабрика органічних добрив» Головне управління ДПС в Одеській області зазначає, що товариство придбало корячого посліду у кількості, якої після сушіння недостатньо для виробництва органічного добрива, що було реалізовано, а наявних основних засобів недостатньо для її переробки. Товариство не знаходиться за податковою адресою, а автомобіль, що зазначений у товарно-транспортній накладній не перебуває на обліку.

03.04.2023 до суду (вх.№ЕП/10991/23) від представника СВК «ДРУЖБА НАРОДІВ» надійшла відповідь на відзив у якій позивач вважає, що доводи, викладені відповідачем у відзиві на позовну заяву є такими, що не відповідають обставинам справи та діючому законодавству, при цьому безтоварність проведених операцій контролюючим органом не доведена. Звертає увагу суду, що Головним управлінням ДПС в Одеській області взагалі не спростовано доводи позивача щодо законності проведених перевірок з урахуванням встановленого мораторію з 18.03.2020.

Інших заяв по суті справи до суду не надходило.

Підготовче засідання 22.03.2023 не відбулось та було відкладено за клопотанням представника позивача - адвоката Швець К.О.

28.03.2023 підготовче засідання відкладено на 05.04.2023.

05.04.2023 суд відклав підготовче засідання на 02.05.2023 та ухвалив витребувати у Головного управління ДПС в Одеській області належним чином засвідчені копії наступних документів:

1. наказ Головного управління ДПС в Одеській області від 07.04.2021 №1917-п, на підставі якого була проведена документальна позапланова виїзна перевірка;

2. протокол Головного управління ДПС в Одеській області від 26.05.2021 №103/15-32-07-18-17;

3. наказ Головного управління ДПС в Одеській області від 12.12.2022 №5496-п.

02.05.2023 підготовче засідання відкладене на 11.05.2023.

11.05.2023 суд ухвалив закрити підготовче провадження та призначив судове засідання з розгляду справи по суті на 25.05.2023.

25.05.2023 судове засідання відкладено на 01.06.2023.

01.06.2023 судове засідання відкладено на 07.06.2023 у зв`язку з повідомленням про мінування будівлі суду.

07.06.2023 судове засідання відкладено на 14.06.2023 у зв`язку з оголошенням повітряної тривоги на території міста Одеси.

Розглянувши подані стороною докази, всебічно і повно з`ясувавши фактичні обставини справи, судом встановлено таке.

Посадовими особами Головного управління ДПС в Одеській області, на підставі наказу від 07.04.2021 №1917-п проведено документальну позапланову виїзну перевірку, за результатами якої складено акт від 20.04.2021 №7924/15-32-07-18/03766990 «Про результати документальної позапланової виїзної перевірки СВК «ДРУЖБА НАРОДІВ», код за ЄДРПОУ 03766990, номер телефону - 0487700021, електронна адреса - spk.dn2000@gmail.com, з питань дотримання вимог податкового законодавства з податку на додану вартість при здійсненні фінансово-господарських відносин з контрагентами - постачальниками ТОВ «Церій», код за ЄДРПОУ 41428192, за період з 01.04.2019 по 30.04.2019; ТОВ «Кастонс Пром», код за ЄДРПОУ 41792305 за період з 01.08.2019 по 31.08.2019; ТОВ «Фабрика органічних добрив», код за ЄДРПОУ 40469065 за період з 01.09.2019 по 31.10.2019; ТОВ «Айворі Лаб» код за ЄДРПОУ 42873400 за період з 01.01.2020 по 31.01.2020» (т.1 а.с.27-69) (далі - Акт перевірки від 20.04.2021).

У Акті перевірки від 20.04.2021 викладений висновок, що перевіркою встановлені порушення:

-пп.14.1.36 п.14.1 ст.14, пп.44.1 ст.44, п.198.1 ст.198, п.198.3 ст.198, п.201.0 ст.201 Податкового кодексу України, ст.1, п.2 ст.3, ст..4, ч.1 ст.9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні», Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24 травня 1995 року №88, Порядку заповнення та подання податкової декларації з податку на додану вартість, у редакції наказу міністерства фінансів України від 28.01.2016 №21, п.5 Порядку заповнення податкової накладної, затвердженого наказом міністерства фінансів України від 31.12.204 №1307, в результаті чого занижено податок на додану вартість на загальну суму 2818822,00 грн, в т.ч. за серпень 2019 року у сумі 150070 грн, за вересень 2019 року у сімі 416000 грн, за жовтень 2019 року у сумі 582400 грн, за січень 2020 року у сумі 1670352 грн.

СВК «ДРУЖБА НАРОДІВ» скерувало на адресу Головного управління ДПС в Одеській області заперечення на Акт перевірки від 20.04.2021 (т.1 а.с.70-90).

Відповідно до протоколу засідання комісії з питань розгляду заперечень платників податків та пояснень до актів перевірок Головного управління ДПС в Одеській області від 26.05.2021 №103/15-32-07-18/17 (т.3 а.с.161-176), Комісія, розглянувши заперечення СВК «ДРУЖБА НАРОДІВ» на Акт перевірки від 20.04.2021, прийняла рішення провести документальну позапланову виїзну перевірку СВК «ДРУЖБА НАРОДІВ» згідно п.п.78.1.5 п.78.1 ст.78 Податкового кодексу України.

Головним управлінням ДПС в Одеській області розглянуті заперечення СВК «ДРУЖБА НАРОДІВ» на Акт перевірки від 20.04.2021 на надано відповідь від 01.06.2021 №5230/КПР/15-32-07-18-10 (т.1 а.с.93-94) у якій адресант повідомляє, що враховуючи те, що скаржник посилається на обставини та додаткові матеріали додані до заперечення, що не були досліджені під час перевірки та об`єктивний їх розгляд неможливий без проведення перевірки, Головним управлінням ДПС в Одеській області прийнято рішення про призначення проведення документальної позапланової перевірки на підставі п.п.78.1.5 п.78.1 ст.78 Податкового кодексу України з питань, які зазначені у запереченні СВК «ДРУЖБА НАРОДІВ» на Акт перевірки від 20.04.2021.

У листі від 01.06.2021 вказано, що після зняття обмежень щодо проведення документальних позапланових виїзних перевірок буде проведено документальну виїзну позапланову перевірку та з урахуванням її результатів буде прийнято податкове повідомлення-рішення.

Головним управлінням ДПС в Одеській області прийнято наказ від 12.12.2022 №5496-п «Про проведення документальної позапланової виїзної перевірки СВК «ДРУЖБА НАРОДІВ», код ЄДРПОУ 03766990» (т.3 а.с.177-178), яким, на підставі п.п.20.1.4 п.20.1 ст.20, п.п.78.1.5 п.78. ст.78, п.п.69.2 п.69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України, у зв`язку із набранням чинності Закону України від 03.11.2022 №2917-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законів України щодо приватизації державного і комунального майна, яке перебуває у податковій заставі, та забезпечення адміністрування погашення податкового боргу» та із відмовою заборони, яка встановлена пунктом 52-2 підрозділу 10 розділу ХХ «Прикінцеві положення» Податкового кодексу України, наказано провести документальну позапланову виїзну перевірку СВК «ДРУЖБА НАРОДІВ», на підставі п.п.20.1.4 п.20.1 ст.20, п.п.78.1.5 п.78. ст.78, п.п.69.2 п.69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України тривалістю 5 робочих днів. Перевірку провести з питань, що стали предметом оскарження за результатами проведеної документальної позапланової виїзної перевірки дотримання вимог податкового законодавства з податку на додану вартість при здійсненні фінансово-господарських взаємовідносин з контрагентами постачальниками ТОВ «Церій», код за ЄДРПОУ 41428192, за період з 01.04.2019 по 30.04.2019; ТОВ «Кастонс Пром», код за ЄДРПОУ 41792305 за період з 01.08.2019 по 31.08.2019; ТОВ «Фабрика органічних добрив», код за ЄДРПОУ 40469065 за період з 01.09.2019 по 31.10.2019; ТОВ «Айворі Лаб» код за ЄДРПОУ 42873400 за період з 01.01.2020 по 31.01.2020. Визнати таким, що втратив чинність наказ Головного управління ДПС в Одеській області від 31.05.2021 №3558-п «Про проведення документальної позапланової виїзної перевірки СВК «ДРУЖБА НАРОДІВ», код ЄДРПОУ 03766990».

На підставі направлень на перевірку від 12.12.2022, згідно із п.п.20.1.4 п.20.1 ст.20, п.п.78.1.5 п.78.1 ст.78, п.п.69.2 п.69 підрозділу 10 розділу ХХ «Прикінцеві положення» Податкового кодексу України та відповідно до наказу Головного управління ДПС в Одеській області від 12.12.2022 №5496-п, посадовими особами Головного управління ДПС в Одеській області проведена документальна позапланова виїзна перевірки за результатами якої складено акт від 26.12.2022 №15582/15-32-07-14-14/03766990 «Про результати документальної позапланової виїзної перевірки СВК «ДРУЖБА НАРОДІВ», код за ЄДРПОУ 03766990, номер телефону - 0487700021, електронна адреса - spk.dn2000@gmail.com, з питань дотримання вимог податкового законодавства з податку на додану вартість при здійсненні фінансово-господарських відносин з контрагентами - постачальниками ТОВ «Церій», код за ЄДРПОУ 41428192, за період з 01.04.2019 по 30.04.2019; ТОВ «Кастонс Пром», код за ЄДРПОУ 41792305 за період з 01.08.2019 по 31.08.2019; ТОВ «Фабрика органічних добрив», код за ЄДРПОУ 40469065 за період з 01.09.2019 по 31.10.2019; ТОВ «Айворі Лаб» код за ЄДРПОУ 42873400 за період з 01.01.2020 по 31.01.2020» (т.1 а.с.95-115) (далі - Акт перевірки від 26.12.2022).

У Акті перевірки від 26.12.2022 викладений висновок, що перевіркою встановлені порушення:

-пп.14.1.36 п.14.1 ст.14, пп.44.1 ст.44, п.198.1 ст.198, п.198.3 ст.198, п.201.0 ст.201 Податкового кодексу України, ст.1, п.2 ст.3, ст..4, ч.1 ст.9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні», Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24 травня 1995 року №88, Порядку заповнення та подання податкової декларації з податку на додану вартість, у редакції наказу міністерства фінансів України від 28.01.2016 №21, п.5 Порядку заповнення податкової накладної, затвердженого наказом міністерства фінансів України від 31.12.204 №1307, в результаті чого занижено податок на додану вартість на загальну суму 2818822,00 грн, в т.ч. за серпень 2019 року у сумі 150070 грн, за вересень 2019 року у сімі 416000 грн, за жовтень 2019 року у сумі 582400 грн, за січень 2020 року у сумі 1670352 грн.

Матеріали справи містять первинну документацію на підтвердження взаємовідносин СВК «ДРУЖБА НАРОДІВ» з ТОВ «Айворі Лаб» код за ЄДРПОУ 42873400 за період з 01.01.2020 по 31.01.2020 (т.1 а.с.117-187), а саме: договори, видаткові накладні, податкові накладні, а також оборотно-сальдові відомості по рахунку 631 (т.1 а.с.188), товарно-транспортні накладні (т.1 а.с.189-220), договори оренди земельних ділянок ТОВ «Айворі Лаб» (т.1 а.с.225-227), договори оренди нерухомого майна ТОВ «Айворі Лаб» (т.1 а.с.228-234), форма 20-ОПП ТОВ «Айворі Лаб» (т.1 а.с.235-236), висновки органів сертифікації та технічні умови на поставлений позивачу товар (т.1 а.с.241-250, т.2 а.с.1-164).

Матеріали справи містять первинну документацію на підтвердження взаємовідносин СВК «ДРУЖБА НАРОДІВ» з ТОВ «Кастонс Пром», код за ЄДРПОУ 41792305 за період з 01.08.2019 по 31.08.2019 (т.2 а.с.165-169), а саме: договори, видаткові накладні, податкові накладні, а також оборотно-сальдові відомості по рахунку 631 (т.2 а.с.170), товарно-транспортні накладні (т.2 а.с.171-172), штатний розпис (т.2 а.с.187), договори оренди ТОВ «Кастонс Пром» (т.2 а.с.188-193), технічні умови, протоколи випробувань, сертифікати відповідності на поставлений позивачу товар (т.2 а.с.194-225).

Матеріали справи містять первинну документацію на підтвердження взаємовідносин СВК «ДРУЖБА НАРОДІВ» з ТОВ «Фабрика органічних добрив», код за ЄДРПОУ 40469065 за період з 01.09.2019 по 31.10.2019 (т.2 а.с.233-250, т.3 а.с.1-8), а саме: договори, видаткові накладні, податкові накладні, а також оборотно-сальдові відомості по рахунку 631 (т.3 а.с.9-10), товарно-транспортні накладні (т.3 а.с.11-22), штатний розпис (т.3 а.с.27), дозвільна документація ТОВ «Фабрика органічних добрив» (т.3 а.с.28-32).

Крім того, матеріали справи містять податкові накладні складені ТОВ «Айворі Лаб», ТОВ «Кастонс Пром» та ТОВ «Фабрика органічних добрив» на адресу СВК «ДРУЖБА НАРОДІВ» з квитанціями про їх прийняття ДПС України (т.3 а.с.112-159). При цьому, матеріали справи не містять доказів відмови у реєстрації вказаних податкових накладних.

Головним управлінням ДПС в Одеській області, на підставі Акта перевірки від 26.12.2022, прийнято податкове повідомлення - рішення від 24.01.2023 №1158/15-32-07-14-19 (т.1 а.с.91-92), яким суму грошового зобов`язання СВК «ДРУЖБА НАРОДІВ» за платежем з податку на додану вартість збільшено на суму 4228233,00 грн.

Вважаючи спірне податкове повідомлення-рішення протиправним, позивач звернувся до суду з позовною заявою.

Вирішуючи справу суд виходить з такого.

Статтею 19 Конституції України зокрема передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Пунктом 1.1 статті 1 Податкового кодексу України визначено, що платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулює Податковий кодекс України.

Відповідно до підпункту 20.1.4. пункту 20.1 статті 20 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право проводити відповідно до законодавства перевірки і звірки платників податків (крім Національного банку України), у тому числі після проведення процедур митного контролю та/або митного оформлення.

Згідно з пунктом 77.4 статті 77 Податкового кодексу України про проведення документальної планової перевірки керівником (його заступником або уповноваженою особою) контролюючого органу приймається рішення, яке оформлюється наказом. Право на проведення документальної планової перевірки платника податків надається лише у випадку, коли йому (його представнику) не пізніше ніж за 10 календарних днів до дня проведення зазначеної перевірки надіслано (вручено) у порядку, визначеному статтею 42 цього Кодексу, копію наказу про проведення документальної планової перевірки та письмове повідомлення із зазначенням дати початку проведення такої перевірки.

Відповідно до пунктів 77.6-77.9 статті 77 Податкового кодексу України допуск посадових осіб контролюючих органів до проведення документальної планової виїзної перевірки здійснюється згідно із статтею 81 цього Кодексу. Документальна планова невиїзна перевірка здійснюється у порядку, передбаченому статтею 79 цього Кодексу. Строки проведення документальної планової перевірки встановлені статтею 82 цього Кодексу. Перелік матеріалів, які можуть бути підставою для висновків під час проведення документальної планової перевірки, та порядок надання платниками податків документів для такої перевірки встановлено статтями 83, 85 цього Кодексу. Порядок оформлення результатів документальної планової перевірки встановлено статтею 86 цього Кодексу.

Згідно з пунктом 52-2 підрозділу 10 розділу XX Податкового кодексу України (в редакції на момент винесення наказу) установлено мораторій на проведення документальних та фактичних перевірок на період з 18 березня 2020 року по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), крім: документальних позапланових перевірок, що проводяться на звернення платника податків; документальних позапланових перевірок з підстав, визначених підпунктами 78.1.7 та 78.1.8 пункту 78.1 статті 78 цього Кодексу; фактичних перевірок в частині порушення вимог законодавства в частині: обліку, ліцензування, виробництва, зберігання, транспортування та обігу пального, спирту етилового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів; цільового використання пального та спирту етилового платниками податків; обладнання акцизних складів витратомірами-лічильниками та/або рівномірами-лічильниками; здійснення функцій, визначених законодавством у сфері виробництва і обігу спирту етилового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів, пального, з підстав, визначених підпунктами 80.2.2, 80.2.3 та 80.2.5 пункту 80.2 статті 80 цього Кодексу.

Інформація про перенесення документальних планових перевірок, які відповідно до плану-графіку проведення планових документальних перевірок мали розпочатися у період з 18 березня 2020 року по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), та на день набрання чинності Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо підтримки платників податків на період здійснення заходів, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19)» не були розпочаті, включається до оновленого плану-графіку, який оприлюднюється на офіційному веб-сайті центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, протягом 10 календарних днів з дня завершення дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19).

Документальні та фактичні перевірки, що були розпочаті до 18 березня 2020 року та не були завершеними, тимчасово зупиняються на період по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19). Таке зупинення перериває термін проведення перевірки та не потребує прийняття будь-яких додаткових рішень контролюючим органом.

На період з 18 березня 2020 року по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), зупиняється перебіг строків давності, передбачених статтею 102 цього Кодексу.

Тобто, вимоги пункту 52-2 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України пов`язані та прямо відсилають до актів Кабінету Міністрів України, на підставі яких завершується дія карантину з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19).

Постановою Кабінету Міністрів України «Про встановлення карантину та запровадження обмежувальних протиепідемічних заходів з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2» від 9 грудня 2020 року № 1236 установлено з 19 грудня 2020 року до 31 грудня 2021 року на території України карантин.

Суд зазначає, що у посадових осіб контролюючого органу виникає право на проведення документальної позапланової невиїзної перевірки за сукупності умови наявності визначених законом підстав для її проведення (правова підстава).

Також, відповідно до приписів п.п.78.1.5 п.78.1 ст.78 Податкового кодексу України, документальна позапланова перевірка здійснюється якщо платником податків подано в установленому порядку контролюючому органу заперечення до акта перевірки в порядку, визначеному пунктом 86.7 статті 86 цього Кодексу, або скаргу на прийняте за її результатами податкове повідомлення-рішення, в яких вимагається повний або частковий перегляд результатів відповідної перевірки або скасування прийнятого за її результатами податкового повідомлення-рішення у разі якщо платник податків у своїй скарзі (запереченнях) посилається на обставини, що не були досліджені під час перевірки, та об`єктивний їх розгляд неможливий без проведення перевірки. Така перевірка проводиться виключно з питань, що стали предметом оскарження.

Наказ про проведення документальної позапланової перевірки з підстав, зазначених у цьому підпункті, видається:

у разі розгляду заперечення до акта перевірки, - контролюючим органом, який проводив перевірку;

під час проведення процедури адміністративного оскарження - контролюючим органом вищого рівня, який розглядає скаргу платника податків.

На підставі зазначеного у цьому пункті наказу контролюючим органом, якому доручено здійснення перевірки, додатково видається наказ у порядку, передбаченому пунктом 81.1 статті 81 цього Кодексу.

Положення статті 19 Конституції України встановлюють, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

На переконання суду, ключовим питанням у цій справі є те, чи належить проведення документальної планової виїзної перевірки на підставі пункту 52-2 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України до тих процедурних порушень, які об`єктивно можуть вплинути на правильність висновків контролюючого органу за наслідками такої перевірки і, відповідно, чи слугують такі порушення самостійною підставою для скасування податкових повідомлень рішень, прийнятих згідно із такими висновками.

Для вирішення цього питання першочергово слід встановити, чи є протиправним проведення документальної планової виїзної перевірки у квітні 2021 року на підставі пункту 52-2 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України.

Як встановлено судом, підтверджено матеріалами справи та не заперечувалось сторонами, посадовими особами Головного управління ДПС в Одеській області складено Акт від 20.04.2021 №7924/15-32-07-18/03766990 за наслідками проведення документальної позапланової виїзної перевірки СВК «ДРУЖБА НАРОДІВ», яка проводилась на підставі наказу Головного управління ДПС в Одеській області від 07.04.2021 №1917-п.

При цьому, Кабінетом Міністрів України на момент прийняття наказу Головного управління ДПС в Одеській області від 07.04.2021 №1917-п, не приймалось рішення про завершення дії карантину з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), а відтак діяв мораторій на проведення документальних планових перевірок платників податків.

Мораторій на проведення податкових перевірок на період карантину прямо закріплений пунктом 52-2 підрозділу 10 розділу XX Перехідних положень Податкового кодексу України (в редакції на момент винесення наказу Головного управління ДПС в Одеській області від 07.04.2021 №1917-п) та вказана норма в частині обмежень на проведення планових перевірок, була чинною, її дія не зупинялась.

Отже, суд приходить до висновку, що податковий орган призначив і провів документальну планову виїзну перевірку СВК «ДРУЖБА НАРОДІВ», за результатами якої складено Акт перевірки від 20.04.2021, за відсутності визначеного законом права під час дії мораторію, встановленого пунктом 52-2 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України.

Судом враховується, що ані у заявах по суті справи, ані у судовому засіданні відповідачем не наведено доводів щодо правомірності призначення та проведення такої перевірки.

Кожному гарантується право на оскарження в суді рішень, дій чи бездіяльності органів державної влади, органів місцевого самоврядування, посадових і службових осіб (стаття 55 Конституції України).

Право на судовий захист відображене і в частині першій статті 5 КАС, відповідно до якої кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб`єкта владних повноважень порушені її права, свободи або законні інтереси.

Завданням адміністративного судочинства є ефективний захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень. Відповідно у випадку звернення зацікавленої особи з позовом до суду адміністративний суд повинен надати правову оцінку діям суб`єкта владних повноважень при прийнятті того чи іншого рішення та перевірити його відповідність критеріям правомірності, які пред`являються до рішень суб`єктів владних повноважень та які закріплені у статті 2 КАС.

Нормами Податкового кодексу України з дотриманням балансу публічних і приватних інтересів установлено умови та порядок прийняття контролюючими органами рішень про проведення перевірок, зокрема документальних позапланових виїзних. Лише їх дотримання може бути належною підставою наказу про проведення перевірки. З наказом про перевірку, відомостями про дату її початку та місце проведення платник має бути ознайомлений у встановлений законом спосіб до її початку.

У разі якщо контролюючий орган був допущений до проведення перевірки на підставі наказу про її проведення, то цей наказ як акт індивідуальної дії реалізовано його застосуванням, а тому його оскарження не є належним та ефективним способом захисту права платника податків, оскільки скасування наказу не може призвести до відновлення порушеного права.

Неправомірність дій контролюючого органу при призначенні і проведенні перевірки не може бути предметом окремого позову, але може бути підставами позову про визнання протиправними рішень, прийнятих за наслідками такої перевірки.

При цьому підставами для скасування таких рішень є не будь-які порушення, допущені під час призначення і проведення такої перевірки, а лише ті, що вплинули або об`єктивно могли вплинути на правильність висновків контролюючого органу за результатами такої перевірки та відповідно на обґрунтованість і законність прийнятого за результатами перевірки рішення.

Як вбачається з матеріалів справи, за наслідками розгляду заперечень позивача на Акт перевірки від 20.04.2021, Комісія з питань розгляду заперечень платників податків та пояснень до актів перевірок Головного управління ДПС в Одеській області прийняла рішення провести документальну позапланову виїзну перевірку СВК «ДРУЖБА НАРОДІВ» згідно п.п.78.1.5 п.78.1 ст.78 Податкового кодексу України.

В подальшому, на підставі п.п.78.1.5 п.78. ст.78 Податкового кодексу України, Головним управлінням ДПС в Одеській області прийнято наказ від 12.12.2022 №5496-п «Про проведення документальної позапланової виїзної перевірки СВК «ДРУЖБА НАРОДІВ», код ЄДРПОУ 03766990», на підставі якого посадовими особами Головного управління ДПС в Одеській області проведена документальна позапланова виїзна перевірка позивача за результатами якої складено акт від 26.12.2022 №15582/15-32-07-14-14/03766990 та за його висновками Головним управлінням ДПС в Одеській області прийнято податкове повідомлення - рішення від 24.01.2023 №1158/15-32-07-14-19.

З огляду на висновок суду про призначення та проведення перевірки у квітні 2021 року за відсутності визначеного законом права під час дії мораторію, встановленого пунктом 52-2 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України, суд, враховуючи правовий висновок, викладений у постанові Великої Палати Верховного Суду від 08.09.2021 у справі № 816/228/17, приходить до переконання, що рішення прийняті за наслідками такої перевірки, зокрема рішення Комісія з питань розгляду заперечень платників податків та пояснень до актів перевірок Головного управління ДПС в Одеській області від 26.05.2021 №103/15-32-07-18/17 про проведення документальної позапланової виїзної перевірки СВК «ДРУЖБА НАРОДІВ» згідно п.п.78.1.5 п.78.1 ст.78 Податкового кодексу України, наказ Головного управління ДПС в Одеській області від 12.12.2022 №5496-п «Про проведення документальної позапланової виїзної перевірки СВК «ДРУЖБА НАРОДІВ», код ЄДРПОУ 03766990» та податкове повідомлення - рішення від 24.01.2023 №1158/15-32-07-14-19 не можуть вважатись правомірними, а відтак спірне податкове повідомлення-рішення є таким, що підлягає визнанню протиправним та скасуванню.

Окремо суд вважає за необхідне зазначити, що за правовим висновком, сформульованим Верховним Судом у справі №826/17123/18 (постанова від 21 лютого 2020 року), «оскаржуючи наслідки проведеної контролюючим органом перевірки у вигляді податкових повідомлень-рішень та інших рішень, платник податків не позбавлений можливості посилатись на порушення контролюючим органом вимог законодавства про проведення такої перевірки, якщо вважає, що вони зумовлюють протиправність таких податкових повідомлень-рішень. При цьому, таким підставам позову, за їх наявності, суди повинні надавати правову оцінку в першу чергу, а у разі, якщо вони не визнані судом такими, що тягнуть протиправність рішень, прийнятих за наслідками такої перевірки, - переходити до перевірки підстав позову щодо наявності порушень податкового та/або іншого законодавства».

У постанові від 22 вересня 2020 року (справа №520/8836/18) Верховний Суд зазначив, що «перевірка є способом реалізації владних управлінських функцій контролюючим органом як суб`єктом владних повноважень, який зобов`язаний діяти тільки на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією України та законами України. Невиконання вимог закону щодо підстави для проведення документальної позапланової перевірки призводить до визнання перевірки незаконною та не породжує правових наслідків такої перевірки, акт перевірки, виходячи із положень щодо допустимості доказів, закріплених частиною другою статті 74 КАС України, не може визнаватися допустимим доказом у справі, оскільки одержаний з порушенням порядку, встановленого законом. Таким чином, податкове повідомлення-рішення, прийняте за наслідками перевірки та на підставі акту перевірки, який є недопустимим доказом, не може вважатись правомірним та підлягає скасуванню. Встановлені судами обставини щодо протиправності призначення та проведення відповідачем перевірки, за наслідками якої і було прийнято оскаржуване податкове повідомлення-рішення, є достатніми для висновку про протиправність такого рішення. З урахуванням цього суд касаційної інстанції зазначив про відсутність необхідності перевірки порушення позивачем вимог ПК України, як підстави для донарахування суми грошового зобов`язання».

Тобто, у разі визнання перевірки незаконною така перевірка відсутня як юридичний факт, що виключає наявність у податкового органу компетенції на прийняття податкового повідомлення-рішення. У такому випадку висновки Акта перевірки, визнаної протиправною, не повинні оцінюватися судом. Податкові повідомлення-рішення є протиправними та підлягають скасуванню в силу незаконності податкової перевірки та відсутності правових наслідків такої.

Такі висновки суду обґрунтовані сталою та послідовною практикою Верховного Суду, що викладена у постановах від 15 січня 2020 року (справа №820/609/18), від 29 жовтня 2020 року (справа № 520/11034/18), від 24 грудня 2020 року (справа №320/6463/18), від 9 лютого 2021 року (справа №804/3329/15), від 21 січня 2021 року (справа №821/845/18), від 18 травня 2022 року (справа №240/3290/21).

Статтею 90 КАС України передбачено, що суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності. Суд надає оцінку як зібраним у справі доказам в цілому, так і кожному доказу (групі однотипних доказів), що міститься у справі, мотивує відхилення або врахування кожного доказу (групи доказів).

Надаючи оцінку кожному окремому специфічному доводу всіх учасників справи, що мають значення для правильного вирішення адміністративної справи, суд застосовує позицію ЄСПЛ (в аспекті оцінки аргументів учасників справи у касаційному провадженні), сформовану в пункті 58 рішення у справі «Серявін та інші проти України» (№ 4909/04): згідно з його усталеною практикою, яка відображає принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються; хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент; міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (рішення у справі «Руїс Торіха проти Іспанії» (Ruiz Torija v. Spain) № 303-A, пункт 29).

Наведена позиція ЄСПЛ також застосовується у практиці Верховним Судом, що, як приклад, відображено у постанові від 28 серпня 2018 року (справа № 802/2236/17-а).

Суд вважає, що у даній справі ним було надано вичерпну відповідь на всі питання, які входять до предмету доказування у даній справі та виникають при кваліфікації спірних правовідносин як у матеріально-правовому, так і в процесуальному аспектах.

Такий підхід узгоджується з практикою Європейського суду з прав людини. Так, у рішенні ЄСПЛ від 19 квітня 1993 року у справі «Краска проти Швейцарії» визначено, що ефективність справедливого розгляду досягається тоді, коли сторони процесу мають право представити перед судом ті аргументи, які вони вважають важливими для справи. При цьому такі аргументи мають бути «почуті», тобто ретельно розглянуті судом. Іншими словами, суд має обов`язок провести ретельний розгляд подань, аргументів та доказів, поданих сторонами. Разом із цим, обов`язок суду обґрунтовувати свої рішення не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент; міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (п. 29 рішення ЄСПЛ від 9 грудня 2009 року у справі «Руїс Торіха проти Іспанії»).

Беручи до уваги наведене, виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України, оцінки поданих сторонами доказів, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному розгляді всіх обставин справи в їх сукупності, виходячи з наведених висновків в цілому, суд дійшов висновку про задоволення позовних вимог.

Позивачем за звернення до суду з адміністративним позовом було сплачено судовий збір у розмірі 26840,00 грн, що підтверджується платіжною інструкцією №638 від 09.03.2023 (т.3 а.с.41).

Відтак, керуючись ст.139 КАС України, враховуючи задоволення позовних вимог, суд вважає за необхідне стягнути з Головного управління ДПС в Одеській області за рахунок бюджетних асигнувань на користь сільськогосподарського виробничого кооперативу «ДРУЖБА НАРОДІВ» суму сплаченого судового збору у розмірі 26840,00 грн.

Керуючись ст.ст. 2, 5-9, 72, 74-77, 90, 139, 242-246, 255, 262, 291, 295, 297 КАС України, суд

В И Р І Ш И В:

Адміністративний позов сільськогосподарського виробничого кооперативу «ДРУЖБА НАРОДІВ» до Головного управління ДПС в Одеській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення рішення - задовольнити.

Визнати протиправними та скасувати податкове повідомлення - рішення від 24.01.2023 № 1158/15-32-07-14-19, винесене Головним управлінням ДПС в Одеській області, яким СВК «ДРУЖБА НАРОДІВ» збільшено суму грошового зобов`язання з податку на додану вартість та нараховано штрафні санкції на загальну суму 4 228 233,00 грн.

Стягнути з Головного управління ДПС в Одеській області за рахунок бюджетних асигнувань на користь сільськогосподарського виробничого кооперативу «ДРУЖБА НАРОДІВ» суму сплаченого судового збору у розмірі 26840,00 грн.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене шляхом подання апеляційної скарги до П`ятого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частину рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручене у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Учасники справи:

Позивач - сільськогосподарський виробничий кооператив «ДРУЖБА НАРОДІВ» (66332, Одеська область, Подільський район, с. Нестоїта, код ЄДРПОУ 03766990);

Відповідач - Головне управління ДПС в Одеській області (65044, м. Одеса, вул. Семінарська, 5, код ЄДРПОУ 44069166).

Повний текст рішення суду складений 22.06.2023.

Суддя Олена СКУПІНСЬКА

Дата ухвалення рішення22.06.2023
Оприлюднено26.06.2023
Номер документу111720323
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання протиправним та скасування податкового повідомлення рішення

Судовий реєстр по справі —420/3853/23

Ухвала від 20.11.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Желтобрюх І.Л.

Постанова від 05.10.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Шеметенко Л.П.

Ухвала від 19.07.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Шеметенко Л.П.

Ухвала від 19.07.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Шеметенко Л.П.

Рішення від 22.06.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Скупінська О.В.

Рішення від 14.06.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Скупінська О.В.

Ухвала від 05.04.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Скупінська О.В.

Ухвала від 13.03.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Скупінська О.В.

Ухвала від 28.02.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Скупінська О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні