Постанова
від 20.06.2023 по справі 521/4809/23
МАЛИНОВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ОДЕСИ

Справа №521/4809/23

Номер провадження 3/521/5092/23

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

20 червня 2023 року Малиновський районний суд міста Одеси у складі:

головуючого судді Поліщук І.О.,

при секретарі Димитрової Н.І.,

за участю:

представника Одеської митниці

Державної митної служби України Іванчикової А.Ю.

захисника Львова В.О. адвоката Христюка Ю.Г.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Одесі справу, що надійшла з Одеської митниці ДМС України за протоколом складеним відносно гр. України ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженця в с. Усатове, Біляївського району, Одеської обл., зареєстрованого за адресою: АДРЕСА_1 , паспорт НОМЕР_1 , виданий 28.03.2002 Овідіопольським РВ УМВС України в Одеській області, ДРФО - НОМЕР_2 , за ознаками порушення митних правил, передбачених ст. 485 МК України, -

ВСТАНОВИВ:

До Малиновського районного суду м. Одеси надійшов протокол № 1383/50000/22 від 07.11.2022 року про порушення митних правил з відповідними матеріалами, у відношенні гр. ОСОБА_1 , за ознаками скоєння правопорушення, передбаченого ст. 485 МК України.

З протоколу про порушення митних правил вбачається, що 04.10.2021 до відділу митного оформлення №1 митного поста «Одеса-автомобільний» Одеської митниці для митного контролю та митного оформлення транспортного засобу декларантом ПП «ТЕРМІНАЛ-ЕКСПОРТ» (код ЄДРПОУ 34099985) ОСОБА_2 , який діє на підставі договору про надання послуг митного брокера від 04.10.2021 №4518 було подано митну декларацію (далі МД) типу «ІМ40АА» (далі МД), яка була прийнята та зареєстрована за номером №UA500030/2021/227368.

В якості підстави для переміщення товару через митний кордон України та його подальшого митного оформлення декларантом ОСОБА_2 до Одеської митниці були надані: свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу від 17.10.2017 НОМЕР_3 , видане органом в м. Кротошин (STAROSTA KROTOSZYNSKI ul. 56 PULKU PEECHOTY WLKP. 10 63-700 KROTOSZYN, Польща); договір купівлі-продажу транспортного засобу від 03.09.2021 б/н; документ про зняття з обліку транспортного засобу від 03.09.2021 №К.5416.1.769.2019.AGZ, виданий органом в м. Плоцьк (PREZIDENT MIASTA PLOCK pl. Stary Rynek 1 22-100 PLOCK, Польща); заява на зміну режиму від 04.10.2021 б/н та інші документи.

Відповідно до інформації, зазначеної у МД №UA500030/2021/227368 та товаросупровідних документах, встановлено, що продавцем транспортного засобу марки «RENAULT LAGUNA» (VIN № НОМЕР_4 ) є фізична особа ОСОБА_3 ( АДРЕСА_2 ), одержувачем є гр. України ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 ).

Відповідно граф 31, 33 МД №UA500030/2021/227368 заявлено товар «легковий автомобіль: - 1 шт.; - марка: RENAULT - модель: LAGUNA; - ідентифікаційний номер т.з.(номер кузова): НОМЕР_5 ; - календарний рік виготовлення: 01/11/2001;

-модельний рік виготовлення: 2002; - робочий об`єм циліндрів двигуна: 1870 см. куб.;

- номер шасі: т.з. кузовний; - загальна кількість місць, включаючи місце водія: 5;

- призначення: для перевезення пасажирів по дорогах загального користування;

- тип двигуна: дизельний; - потужність двигуна: 88 квт; - номер двигуна: нема даних;

- такий, що був у використанні, не містить у своєму складі передавача ; - тип кузова: універсал; - колір: сірий; - кількість дверей: 5; - категорія: m 1; - дата введення в експлуатацію: 21.02.2002 - колісна формула: 4x2; - екологічний рівень: євро-3 ;

- торговельна марка: RENAULT; - виробник: RENAULT S.A.S ; - країна виробництва: FR... )», код товару згідно УКТЗЕД визначено та заявлено 8703329030.

Вартість транспортного засобу згідно договору купівлі-продажу від 03.09.2021 б/н становить 4000 Польських злотих (згідно курсу НБУ 26949,6 грн.), митна вартість за МД від 04.10.2021 №UA500030/2021/227368 становить 26949,6 грн.

Митні платежі за МД від 04.10.2021 №UA500030/2021/227368 із застосуванням преференції «310» було нараховані та сплачені в розмірі 26580,44 грн. (без застосування добровільного внеску у розмірі 8500 грн.).

05.10.2021 після здійснення митного оформлення за МД від 04.10.2021 №UA500030/2021/227368 вищевказаний транспортний засіб було випущено у вільний обіг.

Листом Департаменту міжнародної взаємодії Держмитслужби України від 06.09.2022 №26/26-04/7.10/1357 Одеську митницю повідомлено про те, що за результатами опрацювання отриманої відповіді митних органів Республіки Польща від 28.07.2022 №0201-IGM.541.545.2022.4.JC (вхід. Держмитслужби від 16.08.2022 №15879/11) встановлена невідповідність документів та інформації, які надавались митному органу під час митного контролю та митного оформлення транспортного засобу «RENAULT LAGUNA» (VIN № НОМЕР_4 ).

Так, згідно відповіді палати фіскальної адміністрації у м. Вроцлав Республіки Польща встановлено, що відповідно до ст. 79, пт. 1 Закону Республіки Польщі від 20.06.1997 «Закон про дорожній рух», транспортний засіб підлягає зняттю з обліку у відповідному органі, який був місцем останньої реєстрації транспортного засобу, по заяві його власника. Дані органу, що знімає з обліку повинні бути ідентичні з назвою органу, що видав реєстраційний паспорт. Тобто, для здійснення митного контролю та митного оформлення транспортного засобу «RENAULT LAGUNA» (VIN № НОМЕР_4 ) за МД від 04.10.2021 №UA500030/2021/227368 до Одеської митниці надано документ про зняття з обліку транспортного засобу від 03.09.2021 №К.5416.1.769.2019.ACZ, виданий органом в м. Плоцьк (PREZIDENT MIASTA PLOCK pl. Stary Rynek 1 22-100 PLOCK, Польща), дані щодо якого не відповідають даним щодо органу в м. Кротошин (STAROSTA KROTOSZYNSKI ul. 56 PULKU PIECHOTY WLKP. 10 63-700 KROTOSZYN, Польща), що видав свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу від 17.10.2017 НОМЕР_3 .

Крім того, під час перевірки оформлених в Одеській митниці транспортних засобів встановлено, що більш ніж на 40 різноманітних транспортних засобів для митного контролю та митного оформлення надавався документ про зняття з обліку за однім і тим же номером №К.5416.1.769.2019.ACZ але за різними датами видачі, що не відповідає законності даного документа.

Тобто, транспортний засіб «RENAULT LAGUNA» (VIN № НОМЕР_4 ) його власником не було знято з обліку в уповноваженому органі Республіки Польща.

Таким чином встановлено, що при декларуванні вищезазначеного транспортного засобу для здійснення митного оформлення надано документи, які стали підставою для заявления у МД від 04.10.2021 №UA500030/2021/227368 неправдивих відомостей про зняття з обліку уповноваженим органом Республіки Польща транспортного засобу «RENAULT LAGUNA» (VIN № НОМЕР_4 ) та застосування пільгового режиму, преференції у сплаті митних платежів.

Сума митних платежів, які підлягають обов`язковій сплаті у разі переміщення через митний кордон України вищевказаного транспортного засобу без застосування преференції, відповідно до листа митного поста «Одеса-автомобільний» Одеської митниці від 24.10.2022 №7.10-28.10/862 становить 86559,23 грн., тобто різниця в нарахуванні податків становить 59978,79 грн.

Тобто, проведеною перевіркою встановлено, що при декларуванні вищезазначеного транспортного засобу гр. України ОСОБА_1 для здійснення митного контролю та митного оформлення були надані документи, які стали підставою для заявления у МД від 04.10.2021 №UA500030/2021/227368 неправдивих відомостей про зняття з обліку уповноваженим органом Республіки Польща транспортного засобу «RENAULT LAGUNA» (VIN № НОМЕР_4 ) та застосування пільгового режиму, преференції у сплаті митних платежів.

Таким чином, на думку митного органу, ОСОБА_1 при поданні до Одеської митниці МД від від 04.10.2021 №UA500030/2021/227368 вчинені дії, спрямовані на зменшення розміру митних платежів, що спричинило недобори митних платежів у сумі 59978,79 грн., чим скоєно порушення митних правил, передбачене ст. 485 МК України.

На підставі вищевказаних обставин, у відношенні гр. України ОСОБА_1 було складено протокол №1383/50000/22 за ст. 485 МК України.

У судовому засіданні громадянин ОСОБА_1 участі не приймала, однак приймала участь його захисник, який надав заперечення, відповідно до яких просив провадження по справі закрити у зв`язку з відсутністю у діях особи складу адміністративного правопорушення.

Представник митниці у судовому засіданні вважав, що особа, яка притягується до адміністративної відповідальності, винна у вчиненні адміністративного правопорушення, її вина підтверджується зібраними у справі доказами, і тому необхідно притягнути її до адміністративної відповідальності за ст. 485 МК України та застосувати до нього стягнення відповідно до санкції вказаної статті.

Дослідивши матеріали справи, вислухавши думку учасників процесу, оцінивши наявні докази у їх сукупності, суд вважає, що особа, стосовно якої складено протокол, підлягає притягненню до адміністративної відповідальності виходячи з наступного.

Судом встановлено, що 04.10.2021 до відділу митного оформлення №1 митного поста «Одеса-автомобільний» Одеської митниці для митного контролю та митного оформлення транспортного засобу декларантом ПП «ТЕРМІНАЛ-ЕКСПОРТ» (код ЄДРПОУ 34099985) ОСОБА_2 , який діє на підставі договору про надання послуг митного брокера від 04.10.2021 №4518 було подано митну декларацію (далі МД) типу «ІМ40АА» (далі МД), яка була прийнята та зареєстрована за номером №UA500030/2021/227368.

В якості підстави для переміщення товару через митний кордон України та його подальшого митного оформлення декларантом ОСОБА_2 до Одеської митниці були надані: свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу від 17.10.2017 НОМЕР_3 , видане органом в м. Кротошин (STAROSTA KROTOSZYNSKI ul. 56 PULKU PEECHOTY WLKP. 10 63-700 KROTOSZYN, Польща); договір купівлі-продажу транспортного засобу від 03.09.2021 б/н; документ про зняття з обліку транспортного засобу від 03.09.2021 №К.5416.1.769.2019.AGZ, виданий органом в м. Плоцьк (PREZIDENT MIASTA PLOCK pl. Stary Rynek 1 22-100 PLOCK, Польща); заява на зміну режиму від 04.10.2021 б/н та інші документи.

Відповідно до інформації, зазначеної у МД №UA500030/2021/227368 та товаросупровідних документах, встановлено, що продавцем транспортного засобу марки «RENAULT LAGUNA» (VIN № НОМЕР_6 ) є фізична особа ОСОБА_3 ( АДРЕСА_2 ), одержувачем є гр. України ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 ).

Відповідно граф 31, 33 МД №UA500030/2021/227368 заявлено товар «легковий автомобіль: - 1 шт.; - марка: RENAULT - модель: LAGUNA; - ідентифікаційний номер т.з.(номер кузова): НОМЕР_5 ; - календарний рік виготовлення: 01/11/2001;

-модельний рік виготовлення: 2002; - робочий об`єм циліндрів двигуна: 1870 см. куб.;

- номер шасі: т.з. кузовний; - загальна кількість місць, включаючи місце водія: 5;

- призначення: для перевезення пасажирів по дорогах загального користування;

- тип двигуна: дизельний; - потужність двигуна: 88 квт; - номер двигуна: нема даних;

- такий, що був у використанні, не містить у своєму складі передавача ; - тип кузова: універсал; - колір: сірий; - кількість дверей: 5; - категорія: ш 1; - дата введення в експлуатацію: 21.02.2002 - колісна формула: 4x2; - екологічний рівень: євро-3 ;

- торговельна марка: RENAULT; - виробник: RENAULT S.A.S ; - країна виробництва: FR... )», код товару згідно УКТЗЕД визначено та заявлено 8703329030.

Вартість транспортного засобу згідно договору купівлі-продажу від 03.09.2021 б/н становить 4000 Польських злотих (згідно курсу НБУ 26949,6 грн.), митна вартість за МД від 04.10.2021 №UA500030/2021/227368 становить 26949,6 грн.

Митні платежі за МД від 04.10.2021 №UA500030/2021/227368 із застосуванням преференції «310» було нараховані та сплачені в розмірі 26580,44 грн. (без застосування добровільного внеску у розмірі 8500 грн.).

05.10.2021 після здійснення митного оформлення за МД від 04.10.2021 №UA500030/2021/227368 вищевказаний транспортний засіб було випущено у вільний обіг.

Листом Департаменту міжнародної взаємодії Держмитслужби України від 06.09.2022 №26/26-04/7.10/1357 Одеську митницю повідомлено про те, що за результатами опрацювання отриманої відповіді митних органів Республіки Польща від 28.07.2022 №0201-IGM.541.545.2022.4.JC (вхід. Держмитслужби від 16.08.2022 №15879/11) встановлена невідповідність документів та інформації, які надавались митному органу під час митного контролю та митного оформлення транспортного засобу «RENAULT LAGUNA» (VIN № НОМЕР_4 ).

Так, згідно відповіді палати фіскальної адміністрації у м. Вроцлав Республіки Польща встановлено, що відповідно до ст. 79, пт. 1 Закону Республіки Польщі від 20.06.1997 «Закон про дорожній рух», транспортний засіб підлягає зняттю з обліку у відповідному органі, який був місцем останньої реєстрації транспортного засобу, по заяві його власника. Дані органу, що знімає з обліку повинні бути ідентичні з назвою органу, що видав реєстраційний паспорт. Тобто, для здійснення митного контролю та митного оформлення транспортного засобу «RENAULT LAGUNA» (VIN № НОМЕР_4 ) за МД від 04.10.2021 №UA500030/2021/227368 до Одеської митниці надано документ про зняття з обліку транспортного засобу від 03.09.2021 №К.5416.1.769.2019.ACZ, виданий органом в м. Плоцьк (PREZIDENT MIASTA PLOCK pl. Stary Rynek 1 22-100 PLOCK, Польща), дані щодо якого не відповідають даним щодо органу в м. Кротошин (STAROSTA KROTOSZYNSKI ul. 56 PULKU PIECHOTY WLKP. 10 63-700 KROTOSZYN, Польща), що видав свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу від 17.10.2017 НОМЕР_3 .

Крім того, під час перевірки оформлених в Одеській митниці транспортних засобів встановлено, що більш ніж на 40 різноманітних транспортних засобів для митного контролю та митного оформлення надавався документ про зняття з обліку за однім і тим же номером №К.5416.1.769.2019.ACZ але за різними датами видачі, що не відповідає законності даного документа.

Тобто, транспортний засіб «RENAULT LAGUNA» (VIN № НОМЕР_4 ) його власником не було знято з обліку в уповноваженому органі Республіки Польща.

Таким чином встановлено, що при декларуванні вищезазначеного транспортного засобу для здійснення митного оформлення надано документи, які стали підставою для заявления у МД від 04.10.2021 №UA500030/2021/227368 неправдивих відомостей про зняття з обліку уповноваженим органом Республіки Польща транспортного засобу «RENAULT LAGUNA» (VIN № НОМЕР_4 ) та застосування пільгового режиму, преференції у сплаті митних платежів.

Сума митних платежів, які підлягають обов`язковій сплаті у разі переміщення через митний кордон України вищевказаного транспортного засобу без застосування преференції, відповідно до листа митного поста «Одеса-автомобільний» Одеської митниці від 24.10.2022 №7.10-28.10/862 становить 86559,23 грн., тобто різниця в нарахуванні податків становить 59978,79 грн.

Відповідно до ст. 485 Митного кодексу України відповідальність настає за заявлення в митній декларації з метою неправомірного звільнення від сплати митних платежів чи зменшення їх розміру неправдивих відомостей щодо істотних умов зовнішньоекономічного договору (контракту), ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача товару, неправдивих відомостей, необхідних для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості, та/або надання з цією ж метою митному органу документів, що містять такі відомості, або несплата митних платежів у строк, встановлений законом, або інші протиправні дії, спрямовані на ухилення від сплати митних платежів, а так само використання товарів, стосовно яких надано пільги щодо сплати митних платежів, в інших цілях, ніж ті, у зв`язку з якими було надано такі пільги.

Пунктом 8 частини 1 статті 4 Митного кодексу України визначено, що декларантом є особа, яка самостійно здійснює декларування або від імені якої здійснюється декларування. Згідно з частиною 1 статті 257 Кодексу, декларування здійснюється шляхом заявлення за встановленою формою точних відомостей про товари, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення.

Відповідно до частини 8 статті 264 Митного кодексу України, з моменту прийняття митним органом митної декларації вона є документом, що засвідчує факти, які мають юридичне значення, а декларант або уповноважена ним особа несе відповідальність за подання недостовірних відомостей, наведених у цій декларації.

Частиною 1 статті 266 Митного кодексу України встановлено, що декларант зобов`язаний здійснити декларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення відповідно до порядку, встановленого Кодексом, надати митному органу передбачені законодавством документи і відомості, необхідні для виконання митних формальностей, у випадках, визначених Кодексом та Податковим кодексом України, сплатити митні платежі або забезпечити їх сплату відповідно до розділу X Кодексу.

Відповідно до ч. 1 ст. 251 КУпАП доказами в справі про адміністративне правопорушення є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку орган (посадова особа) встановлює наявність чи відсутність адміністративного правопорушення, винність даної особи в його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Статтею 74 Митного кодексу України визначено, що імпорт (випуск для вільного обігу) - це митний режим, відповідно до якого іноземні товари після сплати всіх митних платежів, встановлених законами України на імпорт цих товарів, та виконання усіх необхідних митних формальностей випускаються для вільного обігу на митній території України. Частиною 1 статті 257 Митного кодексу України передбачено, що декларування здійснюється шляхом заявлення за встановленою формою (письмовою, усною, шляхом вчинення дій) точних відомостей про товари, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення.

Вина ОСОБА_1 підтверджується матеріалами справи про порушення митних правил, а саме: протоколом про порушення митних правил №1383/50000/22 від 07.11.2022; митною декларацією МД UA500030/2021/227368.

Таким чином, вищеописані надані суду та досліджені в процесі судового розгляду докази у своїй сукупності свідчать про наявність у діях ОСОБА_1 складу порушення митних правил, передбаченого ст. 485 МК України.

Вирішуючи питання призначення виду стягнення за порушення митних правил, з урахуванням характеру вчиненого порушення митних правил, особи правопорушника, який не притягувався до адміністративної відповідальності за порушення митних правил, обставин справи, суд дійшов висновку, що до нього належить застосувати адміністративне стягнення у виді штрафу в розмірі 50 відсотків несплаченої суми митних платежів, що становить 29 989 (двадцять дев`ять тисяч дев`ятсот вісімдесят дев`ять) грн. 39 (тридцять дев`ять) коп.

Крім того, відповідно до ст. 40-1 КУпАП та Закону України "Про судовий збір" з ОСОБА_1 необхідно стягнути на користь держави в особі Державної судової адміністрації України судовий збір у розмірі 536,80 грн.

Керуючись ст. ст. 483,519, 524, 526, 527, 528 МК України, ст. ст. 40-1, 283 КУпАП, суд

ПОСТАНОВИВ:

ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , визнати винним у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 485 МК України та накласти стягнення у виді штрафу в розмірі 50 відсотків несплаченої суми митних платежів, що становить 29 989 (двадцять дев`ять тисяч дев`ятсот вісімдесят дев`ять) грн. 39 (тридцять дев`ять) коп.

Стягнути з ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , на користь держави судовий збір у розмірі 536 (п`ятсот тридцять шість) гривень 80 копійок.

Постанова суду (судді) у справі про порушення митних правил може бути оскаржена особою, стосовно якої вона винесена, представником такої особи або митним органом, який здійснював провадження у цій справі. Порядок оскарження постанови суду (судді) у справі про порушення митних правил визначається Кодексом України про адміністративні правопорушення та іншими законами України.

Суддя: Поліщук І.О.

СудМалиновський районний суд м.Одеси
Дата ухвалення рішення20.06.2023
Оприлюднено26.06.2023
Номер документу111730643
СудочинствоАдмінправопорушення
КатегоріяСправи про порушення митних правил, які підлягають розгляду в судовому порядку Митний кодекс 2012 р. Дії, спрямовані на неправомірне звільнення від сплати митних платежів чи зменшення їх розміру, а також інші протиправні дії, спрямовані на ухилення від сплати митних платежів

Судовий реєстр по справі —521/4809/23

Постанова від 28.08.2023

Адмінправопорушення

Одеський апеляційний суд

Журавльов О. Г.

Постанова від 28.08.2023

Адмінправопорушення

Одеський апеляційний суд

Журавльов О. Г.

Постанова від 20.06.2023

Адмінправопорушення

Малиновський районний суд м.Одеси

Поліщук І. О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні