Номер провадження: 33/813/1294/23
Номер справи місцевого суду: 521/4809/23
Головуючий у першій інстанції Поліщук І. О.
Доповідач Журавльов О. Г.
ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
28.08.2023 року м. Одеса
Суддя Одеського апеляційного суду - Журавльов О.Г., за участі - секретаря судового засідання Бойко В.В., представника особи яка притягається до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 - Христюка Ю.Г., представника Одеської митниці Кептене Д.А., розглянувши апеляційну скаргу представника особи яка притягається до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 - Христюка Ю.Г. на постанову судді Малиновського районного суду м. Одеси від 20.06.2023, якою:
ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженця в с. Усатове, Біляївського району, Одеської обл., зареєстрованого за адресою: АДРЕСА_1 , паспорт НОМЕР_1 , виданий 28.03.2002 Овідіопольським РВ УМВС України в Одеській області, ДРФО - НОМЕР_2 ,
притягнуто до адміністративної відповідальності за вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 485 МК України,
встановив:
Зміст оскаржуваного судового рішення і встановлених обставин судом першої інстанції.
Постановою судді Малиновського районного суду м. Одеси від 20.06.2023 року ОСОБА_1 , визнано винним у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 485 МК України та накладено стягнення у виді штрафу в розмірі 50 відсотків несплаченої суми митних платежів, що становить 29989 грн. 39 коп.
Стягнуто з ОСОБА_1 на користь держави судовий збір у розмірі 536 гривень 80 копійок.
Відповідно до протоколу про порушення митних правил вбачається, що 04.10.2021 до відділу митного оформлення №1 митного поста «Одеса-автомобільний» Одеської митниці для митного контролю та митного оформлення транспортного засобу декларантом ПП «ТЕРМІНАЛ-ЕКСПОРТ» (код ЄДРПОУ 34099985) ОСОБА_2 , який діє на підставі договору про надання послуг митного брокера від 04.10.2021 №4518 було подано митну декларацію (далі МД) типу «ІМ40АА» (далі МД), яка була прийнята та зареєстрована за номером №UA500030/2021/227368.
В якості підстави для переміщення товару через митний кордон України та його подальшого митного оформлення декларантом ОСОБА_2 до Одеської митниці були надані: свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу від 17.10.2017 НОМЕР_3 , видане органом в м. Кротошин (STAROSTA KROTOSZYNSKI ul. 56 PULKU PEECHOTY WLKP. 10 63-700 KROTOSZYN, Польща); договір купівлі-продажу транспортного засобу від 03.09.2021 б/н; документ про зняття з обліку транспортного засобу від 03.09.2021 №К.5416.1.769.2019.AGZ, виданий органом в м. Плоцьк (PREZIDENT MIASTA PLOCK pl. Stary Rynek 1 22-100 PLOCK, Польща); заява на зміну режиму від 04.10.2021 б/н та інші документи.
Відповідно до інформації, зазначеної у МД №UA500030/2021/227368 та товаросупровідних документах, встановлено, що продавцем транспортного засобу марки «RENAULT LAGUNA» (VIN № НОМЕР_4 ) є фізична особа ОСОБА_3 ( АДРЕСА_2 ), одержувачем є гр. України ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 ).
Відповідно граф 31, 33 МД №UA500030/2021/227368 заявлено товар «легковий автомобіль: - 1 шт.; - марка: RENAULT - модель: LAGUNA; - ідентифікаційний номер т.з.(номер кузова): НОМЕР_5 ; - календарний рік виготовлення: 01/11/2001;
-модельний рік виготовлення: 2002; - робочий об`єм циліндрів двигуна: 1870 см. куб.;
- номер шасі: т.з. кузовний; - загальна кількість місць, включаючи місце водія: 5;
- призначення: для перевезення пасажирів по дорогах загального користування;
- тип двигуна: дизельний; - потужність двигуна: 88 квт; - номер двигуна: нема даних;
- такий, що був у використанні, не містить у своєму складі передавача ; - тип кузова: універсал; - колір: сірий; - кількість дверей: 5; - категорія: m 1; - дата введення в експлуатацію: 21.02.2002 - колісна формула: 4x2; - екологічний рівень: євро-3 ;
- торговельна марка: RENAULT; - виробник: RENAULT S.A.S ; - країна виробництва: FR... )», код товару згідно УКТЗЕД визначено та заявлено 8703329030.
Вартість транспортного засобу згідно договору купівлі-продажу від 03.09.2021 б/н становить 4000 Польських злотих (згідно курсу НБУ 26949,6 грн.), митна вартість за МД від 04.10.2021 №UA500030/2021/227368 становить 26949,6 грн.
Митні платежі за МД від 04.10.2021 №UA500030/2021/227368 із застосуванням преференції «310» було нараховані та сплачені в розмірі 26580,44 грн. (без застосування добровільного внеску у розмірі 8500 грн.).
05.10.2021 після здійснення митного оформлення за МД від 04.10.2021 №UA500030/2021/227368 вищевказаний транспортний засіб було випущено у вільний обіг.
Листом Департаменту міжнародної взаємодії Держмитслужби України від 06.09.2022 №26/26-04/7.10/1357 Одеську митницю повідомлено про те, що за результатами опрацювання отриманої відповіді митних органів Республіки Польща від 28.07.2022 №0201-IGM.541.545.2022.4.JC (вхід. Держмитслужби від 16.08.2022 №15879/11) встановлена невідповідність документів та інформації, які надавались митному органу під час митного контролю та митного оформлення транспортного засобу «RENAULT LAGUNA» (VIN № НОМЕР_4 ).
Так, згідно відповіді палати фіскальної адміністрації у м. Вроцлав Республіки Польща встановлено, що відповідно до ст. 79, пт. 1 Закону Республіки Польщі від 20.06.1997 «Закон про дорожній рух», транспортний засіб підлягає зняттю з обліку у відповідному органі, який був місцем останньої реєстрації транспортного засобу, по заяві його власника. Дані органу, що знімає з обліку повинні бути ідентичні з назвою органу, що видав реєстраційний паспорт. Тобто, для здійснення митного контролю та митного оформлення транспортного засобу «RENAULT LAGUNA» (VIN № НОМЕР_4 ) за МД від 04.10.2021 №UA500030/2021/227368 до Одеської митниці надано документ про зняття з обліку транспортного засобу від 03.09.2021 №К.5416.1.769.2019.ACZ, виданий органом в м. Плоцьк (PREZIDENT MIASTA PLOCK pl. Stary Rynek 1 22-100 PLOCK, Польща), дані щодо якого не відповідають даним щодо органу в м. Кротошин (STAROSTA KROTOSZYNSKI ul. 56 PULKU PIECHOTY WLKP. 10 63-700 KROTOSZYN, Польща), що видав свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу від 17.10.2017 НОМЕР_3 .
Крім того, під час перевірки оформлених в Одеській митниці транспортних засобів встановлено, що більш ніж на 40 різноманітних транспортних засобів для митного контролю та митного оформлення надавався документ про зняття з обліку за однім і тим же номером №К.5416.1.769.2019.ACZ але за різними датами видачі, що не відповідає законності даного документа.
Тобто, транспортний засіб «RENAULT LAGUNA» (VIN № НОМЕР_4 ) його власником не було знято з обліку в уповноваженому органі Республіки Польща.
Таким чином встановлено, що при декларуванні вищезазначеного транспортного засобу для здійснення митного оформлення надано документи, які стали підставою для заявлення у МД від 04.10.2021 №UA500030/2021/227368 неправдивих відомостей про зняття з обліку уповноваженим органом Республіки Польща транспортного засобу «RENAULT LAGUNA» (VIN № НОМЕР_4 ) та застосування пільгового режиму, преференції у сплаті митних платежів.
Сума митних платежів, які підлягають обов`язковій сплаті у разі переміщення через митний кордон України вищевказаного транспортного засобу без застосування преференції, відповідно до листа митного поста «Одеса-автомобільний» Одеської митниці від 24.10.2022 №7.10-28.10/862 становить 86559,23 грн., тобто різниця в нарахуванні податків становить 59978,79 грн.
Тобто, проведеною перевіркою встановлено, що при декларуванні вищезазначеного транспортного засобу гр. України ОСОБА_1 для здійснення митного контролю та митного оформлення були надані документи, які стали підставою для заявлення у МД від 04.10.2021 №UA500030/2021/227368 неправдивих відомостей про зняття з обліку уповноваженим органом Республіки Польща транспортного засобу «RENAULT LAGUNA» (VIN № НОМЕР_4 ) та застосування пільгового режиму, преференції у сплаті митних платежів.
Таким чином, ОСОБА_1 при поданні до Одеської митниці МД від 04.10.2021 №UA500030/2021/227368 вчинені дії, спрямовані на зменшення розміру митних платежів, що спричинило недобори митних платежів у сумі 59978,79 грн., чим скоєно порушення митних правил, передбачене ст. 485 МК України.
На підставі вищевказаних обставин, у відношенні гр. України ОСОБА_1 було складено протокол №1383/50000/22 за ст. 485 МК України.
Вимоги наведені в апеляційній скарзі та узагальнення доводів особи яка її подала.
На дану постанову представник особи яка притягається до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 - Христюк Ю.Г. подав апеляційну скаргу в якій просить постанову суду скасувати, провадження у справі закрити на підставі п. 1 ч. 1 ст. 247 КУпАП, у зв`язку з відсутністю в діях ОСОБА_1 складу адміністративного правопорушення.
Доводи обґрунтовує тим, що в матеріалах справи відсутній договір №4518 від 04.10.2021 року на який посилається представник митниці. Вказує, що ОСОБА_1 сплатив всі необхідні платежі, що підтверджується квитанцією. Зазначає, що апелянт не мав умислу на вчинення будь-яких протиправних дій.
Перевіривши доводиапеляційної скаргита матеріалисправи про адміністративне правопорушення, заслухавши представника особи яка притягається до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 Христюка Ю.Г., який підтримав доводи апеляційної скарги та просив її задовольнити, представника Одеської митниці Кептене Д.А., який заперечував проти задоволення скарги, прихожу до висновків про таке.
Мотиви суду апеляційної інстанції.
Відповідно до положень ст. 1 КУпАП, завданням Кодексу України про адміністративні правопорушення є охорона прав і свобод громадян, власності, конституційного ладу України, прав і законних інтересів підприємств, установ і організацій, встановленого правопорядку, зміцнення законності, запобігання правопорушенням, виховання громадян у дусі точного і неухильного додержання Конституції і законів України, поваги до прав, честі і гідності інших громадян, до правил співжиття, сумлінного виконання своїх обов`язків, відповідальності перед суспільством.
Згідно положень ст. 7 КУпАП, ніхто не може бути підданий заходу впливу в зв`язку з адміністративним правопорушенням інакше як на підставах і в порядку, встановлених законом. Провадження в справах про адміністративні правопорушення здійснюється на основі суворого додержання законності. Застосування уповноваженими на те органами і посадовими особами заходів адміністративного впливу провадиться в межах їх компетенції, у точній відповідності з законом.
Відповідно до ст. 245 КУпАП, завданням провадження в справах про адміністративні правопорушення є: своєчасне, всебічне, повне і об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її в точній відповідності з законом.
Згідно з ч. 1 та 2 ст. 7 КУпАП, ніхто не може бути підданий заходу впливу в зв`язку з адміністративним правопорушенням інакше як на підставах і в порядку, встановлених законом.
Провадження в справах про адміністративні правопорушення здійснюється на основі суворого додержання законності.
Згідно ст. 251 КУпАП, доказами у справі про адміністративне правопорушення є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку орган (посадова особа) встановлює наявність чи відсутність адміністративного правопорушення, винність даної особи в його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються протоколом про адміністративне правопорушення, поясненнями особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, показами свідків, а також іншими документами.
Відповідно до вимог ст. 280 КУпАП, суд, при розгляді справи про адміністративне правопорушення, крім іншого, зобов`язаний з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Згідно з ч. 1ст. 486 МК України, завданнями провадження у справах про порушення митних правил є своєчасне, всебічне, повне та об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її з дотриманням вимог закону, забезпечення виконання винесеної постанови, а також виявлення причин та умов, що сприяють вчиненню порушень митних правил, та запобігання таким правопорушенням.
Відповідно до ч. 1 ст. 489 МК України, посадова особа при розгляді справи про порушення митних правил зобов`язана з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують та/або обтяжують відповідальність, чи є підстави для звільнення особи, що вчинила правопорушення, від адміністративної відповідальності, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Диспозиція ст. 485 МК України визначає склад адміністративного правопорушення, що полягає у заявлені в митній декларації з метою неправомірного звільнення від сплати митних платежів чи зменшення їх розміру неправдивих відомостей щодо істотних умов зовнішньоекономічного договору (контракту), ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача товару, неправдивих відомостей, необхідних для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості, та/або надання з цією ж метою митному органу документів, що містять такі відомості, або несплата митних платежів у строк, встановлений законом, або інші протиправні дії, спрямовані на ухилення від сплати митних платежів, а так само використання товарів, стосовно яких надано пільги щодо сплати митних платежів, в інших цілях, ніж ті, у зв`язку з якими було надано такі пільги.
Судом встановлено, що 04.10.2021 до відділу митного оформлення №1 митного поста «Одеса-автомобільний» Одеської митниці для митного контролю та митного оформлення транспортного засобу декларантом ПП «ТЕРМІНАЛ-ЕКСПОРТ» (код ЄДРПОУ 34099985) ОСОБА_2 , який діє на підставі договору про надання послуг митного брокера від 04.10.2021 №4518 було подано митну декларацію (далі МД) типу «ІМ40АА» (далі МД), яка була прийнята та зареєстрована за номером №UA500030/2021/227368.
В якості підстави для переміщення товару через митний кордон України та його подальшого митного оформлення декларантом ОСОБА_2 до Одеської митниці були надані: свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу від 17.10.2017 НОМЕР_3 , видане органом в м. Кротошин (STAROSTA KROTOSZYNSKI ul. 56 PULKU PEECHOTY WLKP. 10 63-700 KROTOSZYN, Польща); договір купівлі-продажу транспортного засобу від 03.09.2021 б/н; документ про зняття з обліку транспортного засобу від 03.09.2021 №К.5416.1.769.2019.AGZ, виданий органом в м. Плоцьк (PREZIDENT MIASTA PLOCK pl. Stary Rynek 1 22-100 PLOCK, Польща); заява на зміну режиму від 04.10.2021 б/н та інші документи.
Відповідно до інформації, зазначеної у МД №UA500030/2021/227368 та товаросупровідних документах, встановлено, що продавцем транспортного засобу марки «RENAULT LAGUNA» (VIN № НОМЕР_4 ) є фізична особа ОСОБА_3 ( АДРЕСА_2 ), одержувачем є гр. України ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 ).
Відповідно граф 31, 33 МД №UA500030/2021/227368 заявлено товар «легковий автомобіль: - 1 шт.; - марка: RENAULT - модель: LAGUNA; - ідентифікаційний номер т.з.(номер кузова): НОМЕР_5 ; - календарний рік виготовлення: 01/11/2001;
-модельний рік виготовлення: 2002; - робочий об`єм циліндрів двигуна: 1870 см. куб.;
- номер шасі: т.з. кузовний; - загальна кількість місць, включаючи місце водія: 5;
- призначення: для перевезення пасажирів по дорогах загального користування;
- тип двигуна: дизельний; - потужність двигуна: 88 квт; - номер двигуна: нема даних;
- такий, що був у використанні, не містить у своєму складі передавача ; - тип кузова: універсал; - колір: сірий; - кількість дверей: 5; - категорія: m 1; - дата введення в експлуатацію: 21.02.2002 - колісна формула: 4x2; - екологічний рівень: євро-3 ;
- торговельна марка: RENAULT; - виробник: RENAULT S.A.S ; - країна виробництва: FR... )», код товару згідно УКТЗЕД визначено та заявлено 8703329030.
Вартість транспортного засобу згідно договору купівлі-продажу від 03.09.2021 б/н становить 4000 Польських злотих (згідно курсу НБУ 26949,6 грн.), митна вартість за МД від 04.10.2021 №UA500030/2021/227368 становить 26949,6 грн.
Митні платежі за МД від 04.10.2021 №UA500030/2021/227368 із застосуванням преференції «310» було нараховані та сплачені в розмірі 26580,44 грн. (без застосування добровільного внеску у розмірі 8500 грн.).
05.10.2021 після здійснення митного оформлення за МД від 04.10.2021 №UA500030/2021/227368 вищевказаний транспортний засіб було випущено у вільний обіг.
Листом Департаменту міжнародної взаємодії Держмитслужби України від 06.09.2022 №26/26-04/7.10/1357 Одеську митницю повідомлено про те, що за результатами опрацювання отриманої відповіді митних органів Республіки Польща від 28.07.2022 №0201-IGM.541.545.2022.4.JC (вхід. Держмитслужби від 16.08.2022 №15879/11) встановлена невідповідність документів та інформації, які надавались митному органу під час митного контролю та митного оформлення транспортного засобу «RENAULT LAGUNA» (VIN № НОМЕР_4 ).
Так, згідно відповіді палати фіскальної адміністрації у м. Вроцлав Республіки Польща встановлено, що відповідно до ст. 79, пт. 1 Закону Республіки Польщі від 20.06.1997 «Закон про дорожній рух», транспортний засіб підлягає зняттю з обліку у відповідному органі, який був місцем останньої реєстрації транспортного засобу, по заяві його власника. Дані органу, що знімає з обліку повинні бути ідентичні з назвою органу, що видав реєстраційний паспорт. Тобто, для здійснення митного контролю та митного оформлення транспортного засобу «RENAULT LAGUNA» (VIN № НОМЕР_4 ) за МД від 04.10.2021 №UA500030/2021/227368 до Одеської митниці надано документ про зняття з обліку транспортного засобу від 03.09.2021 №К.5416.1.769.2019.ACZ, виданий органом в м. Плоцьк (PREZIDENT MIASTA PLOCK pl. Stary Rynek 1 22-100 PLOCK, Польща), дані щодо якого не відповідають даним щодо органу в м. Кротошин (STAROSTA KROTOSZYNSKI ul. 56 PULKU PIECHOTY WLKP. 10 63-700 KROTOSZYN, Польща), що видав свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу від 17.10.2017 НОМЕР_3 .
Крім того, під час перевірки оформлених в Одеській митниці транспортних засобів встановлено, що більш ніж на 40 різноманітних транспортних засобів для митного контролю та митного оформлення надавався документ про зняття з обліку за однім і тим же номером №К.5416.1.769.2019.ACZ але за різними датами видачі, що не відповідає законності даного документа.
Тобто, транспортний засіб «RENAULT LAGUNA» (VIN № НОМЕР_4 ) його власником не було знято з обліку в уповноваженому органі Республіки Польща.
Таким чином при декларуванні вищезазначеного транспортного засобу для здійснення митного оформлення надано документи, які стали підставою для заявлення у МД від 04.10.2021 №UA500030/2021/227368 неправдивих відомостей про зняття з обліку уповноваженим органом Республіки Польща транспортного засобу «RENAULT LAGUNA» (VIN № НОМЕР_4 ) та застосування пільгового режиму, преференції у сплаті митних платежів.
Сума митних платежів, які підлягають обов`язковій сплаті у разі переміщення через митний кордон України вищевказаного транспортного засобу без застосування преференції, відповідно до листа митного поста «Одеса-автомобільний» Одеської митниці від 24.10.2022 №7.10-28.10/862 становить 86559,23 грн., тобто різниця в нарахуванні податків становить 59978,79 грн.
Тобто, при декларуванні вищезазначеного транспортного засобу гр. України ОСОБА_1 для здійснення митного контролю та митного оформлення були надані документи, які стали підставою для заявлення у МД від 04.10.2021 №UA500030/2021/227368 неправдивих відомостей про зняття з обліку уповноваженим органом Республіки Польща транспортного засобу «RENAULT LAGUNA» (VIN № НОМЕР_4 ) та застосування пільгового режиму, преференції у сплаті митних платежів.
Таким чином, ОСОБА_1 при поданні до Одеської митниці МД від 04.10.2021 №UA500030/2021/227368 вчинені дії, спрямовані на зменшення розміру митних платежів, що спричинило недобори митних платежів у сумі 59978,79 грн., чим скоєно порушення митних правил, передбачене ст. 485 МК України.
З об`єктивної сторони склад правопорушення митних правил, передбаченого ст. 485 МК України, характеризується наявністю дій, а з суб`єктивної у формі умислу та спеціальної мети - неправомірного звільнення від сплати митних платежів чи зменшення їх розміру.
Так, ч. 1 ст. 366 МК України встановлено, що товари за товарними позиціями 8701-8707, 8711, 8716 згідно з УКТ ЗЕД, які підлягають державній реєстрації, при ввезенні громадянами на митну територію України або надходженні на митну територію України на адресу громадян у несупроводжуваному багажі або вантажних відправленнях для вільного обігу, незалежно від їх вартості, підлягають письмовому декларуванню та митному оформленню в порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, з оподаткуванням ввізним митом за повними ставками Митного тарифу України, акцизним податком і податком на додану вартість за ставками, встановленими Податковим кодексом України.
Водночас, законом №1402-IX доповнено підрозділ 2 розділу ХХ «Перехідні положення»» Податкового кодексу України пунктом 77, яким встановлено, що «тимчасово, протягом 180 днів з дня набрання чинності Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо справляння податків і зборів, інших обов`язкових платежів, об`єктом оподаткування якими є транспортні засоби», за умови дотримання положень, передбачених пункту 9-7 розділу XXI «Прикінцеві та перехідні положення» Митного кодексу України, базою оподаткування податком операцій із ввезення на митну територію України транспортних засобів особистого користування, що були у використанні та з року випуску яких минуло більше п`яти років, які класифікуються за товарними позиціями 8703, 8704 (загальною масою до 3,5 т) згідно з УКТ ЗЕД та станом на 31 грудня 2020 року перебували у митному режимі тимчасового ввезення або транзиту, є сума акцизного податку, нарахованого відповідно до пункту 36 підрозділу 5 цього розділу.
Законом №1403-ІХ розділ XXI «Прикінцеві та перехідні положення» Митного кодексу України доповнено пунктами 9-7 9-10.
Пункт 9-7 встановлює, що тимчасово, протягом 180 днів з дня набрання чинності Законом України «Про внесення змін до Митного кодексу України щодо тимчасового спрощення митного оформлення транспортних засобів, ввезених на митну територію України», митне оформлення транспортних засобів особистого користування, що були у використанні та з року випуску яких минуло більше п`яти років, які класифікуються за товарними позиціями 8703 (крім транспортних засобів, що класифікуються за товарними підпозиціями 8703 10, 8703 40), 8704 (загальною масою до 3,5 т) згідно з УКТ ЗЕД та станом на 31 грудня 2020 року перебували у митному режимі тимчасового ввезення або транзиту, здійснюється у кількості не більше однієї одиниці на кожну товарну позицію, за умови сплати належних митних платежів з дотриманням особливостей, встановлених пунктом 77 підрозділу 2 та пунктом 36 підрозділу 5 розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України.
Здійснення митного оформлення транспортного засобу особистого користування, щодо якого недотримані строки та умови (вимоги) митного режиму тимчасового ввезення або транзиту, з дотриманням умов, визначених абзацом першим цього пункту, та добровільною сплатою до державного бюджету фізичною особою, яка є власником такого транспортного засобу або уповноважена розпоряджатися ним та декларує такий транспортний засіб для вільного обігу на митній території України, коштів у сумі, що дорівнює розміру п`ятисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, звільняє фізичних осіб, відповідальних за дотримання строків та умов (вимог) митного режиму тимчасового ввезення або транзиту, від адміністративної відповідальності, передбаченої статтями 470, 481 та 485 цього Кодексу, за порушення митних правил стосовно транспортного засобу, щодо якого не дотримані строки та умови (вимоги) митного режиму тимчасового ввезення або транзиту.
Зазначений Закон вступив у силу 15.06.2021 року, та саме з цього часу особи, які виконали всі умови зазначені в ньому, мали право на спрощене митне оформлення транспортного засобу.
Як вбачається із матеріалів справи, декларантом ОСОБА_2 до Одеської митниці для здійснення процедури спрощеного митного оформлення транспортного засобу марки RENAULT - модель: LAGUNA; - ідентифікаційний номер т.з. (номер кузова): НОМЕР_5 були подані: свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу від 17.10.2017 НОМЕР_3 , видане органом в м. Кротошин (STAROSTA KROTOSZYNSKI ul. 56 PULKU PEECHOTY WLKP. 10 63-700 KROTOSZYN, Польща); договір купівлі-продажу транспортного засобу від 03.09.2021 б/н; документ про зняття з обліку транспортного засобу від 03.09.2021 №К.5416.1.769.2019.AGZ, виданий органом в м. Плоцьк (PREZIDENT MIASTA PLOCK pl. Stary Rynek 1 22-100 PLOCK, Польща); заява на зміну режиму від 04.10.2021 б/н. Одержувачем і особою відповідальною за фінансове врегулювання вказаного транспортного засобу зазначено ОСОБА_1 .
Водночас, підставою для притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за статтею 485Митного кодексуУкраїни слугувала частина 6 статті 377 цього Кодексу, відповідно до якої товари, зазначені у частинах першій та п`ятій цієї статті, що були зареєстровані у відповідних реєстраційних органах іноземних держав і ввозяться в Україну для вільного обігу, повинні бути зняті з обліку в цих органах.
Транспортний засібпридбаний тарозмитнений накористь ОСОБА_1 був випущенийу вільнийобіг натериторію України,завдяки представленомудокументу прозняття транспортногозасобу маркиRENAULT-модель:LAGUNA;-ідентифікаційний номерт.з.(номеркузова): НОМЕР_5 -з обліку,документом виданиму м.Плоцьк від 03.09.2021 №К.5416.1.769.2019.AGZ.
Проте, за перевіркою митного органу отримано відповідь від митних органів Республіки Польща від 28.07.2022 №0201-IGM.541.545.2022.4.JC (вхід. Держмитслужби від 16.08.2022 №15879/11) та встановлено, що транспортний засіб підлягає зняттю з реєстрації в відповідному органі, який був місцем останньої реєстрації транспортного засобу, за заявою його власника.
З огляду на що, апеляційний суд вважає, що суд першої інстанції дійшов обґрунтованого висновку про наявність в діях ОСОБА_1 складу правопорушення, передбаченого статтею 485 МК України, а саме заявлення неправдивих відомостей в митній декларації з метою неправомірного зменшення розміру митних платежів.
Доводи апеляційної скарги з приводу невинуватості ОСОБА_1 у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 485 МК України не знайшли свого підтвердження, оскільки не відповідають фактичним обставинам справи, повністю спростовуються матеріалами справи, а тому апеляційний суд вважає, що вони не можуть бути підставою для скасування судового рішення.
За таких обставин, апеляційний суд приходить до висновку про необґрунтованість доводів апеляційної скарги та вважає, що наявними у справі доказами підтверджена винуватість ОСОБА_1 у вчиненому правопорушенні передбаченого ст. 485 МК України. Вказані висновки суду відповідають зібраним у справі доказам, яким судом дана належна оцінка, правильно визначена юридична природа правовідносин, що виникли, і закон, який їх регулює, а доводи апеляційної скарги не спростовують висновків суду першої інстанції, обґрунтовано викладених в мотивувальній частині оскаржуваного рішення.
Одночасно, доводи апеляційної скарги щодо порушення судом норм матеріального та процесуального права зводяться до незгоди з висновками суду, особистого тлумачення норм матеріального і процесуального права та не впливають на фактичні обставини справи, які встановлені судом відповідно до законодавства та на законність судового рішення.
Апеляційним судом не встановлено порушень норм матеріального чи процесуального права при розгляді справи в суді першої інстанції, що свідчить про відсутність підстав для задоволення апеляційної скарги та скасування оскарженої постанови.
Відповідно до ч. 8 ст. 294 КУпАП, за наслідками розгляду апеляційної скарги, суд апеляційної інстанції має право залишити апеляційну скаргу без задоволення, а оскаржувану постанову без змін.
Керуючись статтями 7, 293, 294 КУпАП, статтями 472, 529, 530 МК України, апеляційний суд,
постановив:
Апеляційну скаргу представника особи яка притягається до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 - Христюка Ю.Г. залишити без задоволення.
Постановусудді Малиновського районного суду м. Одеси від 20.06.2023, якою ОСОБА_1 притягнуто до адміністративної відповідальності за вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 485 МК України - залишити без змін.
Постанова апеляційного суду набирає законної сили негайно після її винесення, є остаточною й оскарженню не підлягає.
Суддя Одеського апеляційного суду О.Г. Журавльов
Суд | Одеський апеляційний суд |
Дата ухвалення рішення | 28.08.2023 |
Оприлюднено | 21.09.2023 |
Номер документу | 113576395 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Категорія | Справи про порушення митних правил, які підлягають розгляду в судовому порядку Митний кодекс 2012 р. Дії, спрямовані на неправомірне звільнення від сплати митних платежів чи зменшення їх розміру, а також інші протиправні дії, спрямовані на ухилення від сплати митних платежів |
Адмінправопорушення
Одеський апеляційний суд
Журавльов О. Г.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні