Рішення
від 28.06.2023 по справі 300/5462/22
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"28" червня 2023 р. справа № 300/5462/22

м. Івано-Франківськ

Івано-Франківський окружний адміністративний суд в складі головуючого судді Остап`юка С.В., розглянувши в порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Малого підприємства "АМІК" до Виконавчого комітету Калуської міської ради Івано-Франківської області в особі державного реєстратора Виконавчого комітету Калуської міської ради Івано-Франківської області Полицького Руслана Васильовича про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії, -

ВСТАНОВИВ:

26.12.2022 Мале підприємство "АМІК" (далі позивач) звернулося в суд з адміністративним позовом до Виконавчого комітету Калуської міської ради Івано-Франківської області в особі державного реєстратора Виконавчого комітету Калуської міської ради Івано-Франківської області Полицького Руслана Васильовича (далі відповідач) про визнання протиправними та скасування рішень про закриття розділів об`єктів нерухомого майна за № 2536985326060, № 2537019526020, № 2537002226060, та зобов`язання відкрити нові розділи та сформувати нові реєстраційні справи щодо об`єктів нерухомого майна торгових павільйонів в місті Долина: площею 23, 5 кв.м по вулиці Горбового, будинок 30; площею 25, 3 кв.м, сквер Героїв Майдану, будинок 3; площею 20, 5 кв.м по вулиці Горбового, будинок 20.

Ухвалою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 02.01.2023 вказану позовну заяву залишено без руху та надано позивачу строк для усунення її недоліків, які позивачем, у строк вставлений судом, усунуті.

17.01.2023 ухвалою Івано-Франківського окружного адміністративного суду відкрито провадження за вказаним позовом, а справу призначено до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження відповідно до статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України.

Позивач позовні вимоги щодо предмету даного адміністративного позову, з врахуванням їх уточнення, обґрунтовує тим, що державний реєстратор протиправно, без наявності на те правових підстав, всупереч норм Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень», постанови Кабінету Міністрів України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» за № 1127 від 25.12.2015 припинив право власності на нерухоме майно торгові павільйони в місті Долина та закрив розділи об`єктів нерухомого майна за № 2536985326060, № 2537019526020, № 2537002226060. Вважає оскаржувані рішення протиправними та просить зобов`язання відповідача відкрити нові розділи та сформувати за позивачем нові реєстраційні справи щодо об`єктів нерухомого майна торгових павільйонів в місті Долина: площею 23, 5 кв.м по вулиці Горбового, будинок 30; площею 25, 3 кв.м, сквер Героїв Майдану, будинок 3; площею 20, 5 кв.м по вулиці Горбового, будинок 20.

Відповідач на виконання ухвали суду від 17.01.2023 направив суду витребувані належним чином засвідчені копії заяв про державну реєстрацію прав та їх обтяжень за № 51917216, № 51917422, № 51917607 від 01.08.2022. Правом подання відзиву на позовну заяву не скористався. Відповідно до частини 4 статті 159 Кодексу адміністративного судочинства України неподання суб`єктом владних повноважень відзиву на позов без поважних причин може бути кваліфіковано судом як визнання позову.

Суд, розглянувши відповідно до вимог статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України справу за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи, дослідивши докази і письмові пояснення, викладених у заяві по суті справи, встановив наступне.

Малому підприємству "АМІК" на підставі договорів купівлі-продажу за № Д-220, № 221 від 12.03.1996, № Д-421 від 30.04.1996 на праві приватної власності належать об`єкти нерухомого майна торгові павільйони в місті Долина: площею 20, 5 кв.м по вулиці Горбового, будинок 20; площею 23, 5 кв.м по вулиці Горбового, будинок 30; площею 25, 3 кв.м, сквер Героїв Майдану, будинок 3. Державну реєстрацію право власності на ці об`єкти нерухомого майна зареєстровано 16.12.2021, реєстраційні номера цих об`єктів нерухомого майна № 2537002226060, № 2536985326060, № 2537019526020 відповідно. Вказані обставини підтверджуються Витягом з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності (а. с. 10 12).

01.08.2022 до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно державний реєстратор Виконавчого комітету Калуської міської ради Івано-Франківської області Полицький Руслан Васильович вніс записи про закриття об`єктів нерухомого майна за реєстраційними номерами № 2537002226060, № 2536985326060, № 2537019526020 та вніс інформацію про зміни об`єктів нерухомого майна, закриття розділів та припинив право власності позивача на вказані об`єкти нерухомого майна.

Відповідно до відповіді Виконавчого комітету Калуської міської ради Івано-Франківської області за № 5606/02-32/04 від 09.12.2022 на запит за № 4/22 від 05.12.2022 підставою для припинення прав власності та закриття розділів об`єктів нерухомого майна № 2537002226060, № 2536985326060, № 2537019526020 були подані, уповноваженою особою Долинської міської ради, заяви за № 51917216, № 51917422, № 51917607 від 01.08.2022.

Позивач вважаючи протиправними рішення про закриття розділів об`єктів нерухомого майна за № 2536985326060, № 2537019526020, № 2537002226060 звернувся до суду з даним адміністративним позовом.

Надаючи оцінку спірним правовідносинам, суд зазначає, відносини, що виникають у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень регулює Закон України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень», і спрямований на забезпечення визнання та захисту державою таких прав, дія якого поширюється на відносини, що виникають у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно, розміщене на території України, та обтяжень таких прав.

Відповідно до статті 2 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» державна реєстрація речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень (далі державна реєстрація прав) офіційне визнання і підтвердження державою фактів набуття, зміни або припинення речових прав на нерухоме майно, обтяжень таких прав шляхом внесення відповідних відомостей до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.

Державний реєстр речових прав на нерухоме майно (далі Державний реєстр прав) єдина державна інформаційна система, що забезпечує обробку, збереження та надання відомостей про зареєстровані речові права на нерухоме майно та їх обтяження.

Систему органів та суб`єктів, які здійснюють повноваження у сфері державної реєстрації прав визначає стаття 6 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень», згідно норм якої організаційну систему державної реєстрації прав становлять: Міністерство юстиції України та його територіальні органи; суб`єкти державної реєстрації прав: виконавчі органи сільських, селищних та міських рад, Київська, Севастопольська міські, районні, районні у містах Києві та Севастополі державні адміністрації; державні реєстратори прав на нерухоме майно (далі державні реєстратори).

Виконавчі органи сільських, селищних та міських рад (крім міст обласного та/або республіканського Автономної Республіки Крим значення) набувають повноважень у сфері державної реєстрації прав відповідно до цього Закону у разі прийняття відповідною радою такого рішення.

Згідно норм статті 4 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» державній реєстрації прав підлягають право власності та право довірчої власності як спосіб забезпечення виконання зобов`язання на нерухоме майно, об`єкт незавершеного будівництва, право довірчої власності як спосіб забезпечення виконання зобов`язання на майбутній об`єкт нерухомості (пункт 1 частини 1).

Відповідно до статті 12 даного Закону Державний реєстр прав містить відомості про зареєстровані речові права на нерухоме майно, об`єкти незавершеного будівництва, майбутні об`єкти нерухомості та їх обтяження, а також про взяття на облік безхазяйного нерухомого майна і ціну (вартість) нерухомого майна, об`єкта незавершеного будівництва, майбутнього об`єкта нерухомості та речових прав на нього чи розмір плати за користування нерухомим майном за відповідними правочинами, відомості та електронні копії документів, подані у паперовій формі, або документи в електронній формі, на підставі яких проведено реєстраційні дії, а також документи, сформовані за допомогою програмних засобів ведення Державного реєстру прав під час проведення таких реєстраційних дій, та відомості реєстрів (кадастрів), автоматизованих інформаційних систем, отримані державним реєстратором шляхом безпосереднього доступу до них чи в порядку інформаційної взаємодії таких систем з Державним реєстром прав (частина 1).

Відомості, що містяться у Державному реєстрі прав, повинні відповідати відомостям, що містяться в документах, на підставі яких проведені реєстраційні дії. У разі їх невідповідності пріоритет мають відомості, що містяться в документах, на підставі яких проведені реєстраційні дії (частина 2).

Структуру Державного реєстру прав визначає статті 13 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» відповідно до норм якої Державний реєстр прав складається з розділів, спеціального розділу, бази даних заяв та реєстраційних справ в електронній формі. Невід`ємною архівною складовою частиною Державного реєстру прав є Реєстр прав власності на нерухоме майно, Єдиний реєстр заборон відчуження об`єктів нерухомого майна та Державний реєстр іпотек (частина 1).

На кожний об`єкт нерухомого майна, об`єкт незавершеного будівництва під час проведення державної реєстрації права власності на них вперше та на кожний об`єкт незавершеного будівництва, майбутній об`єкт нерухомості під час проведення державної реєстрації спеціального майнового права на них вперше у Державному реєстрі прав відкривається новий розділ та формується реєстраційна справа, присвоюється реєстраційний номер відповідному об`єкту (частина 2).

Розділ Державного реєстру прав складається з чотирьох частин, що містять відомості про: нерухоме майно, об`єкт незавершеного будівництва, майбутній об`єкт нерухомості та його ціну (вартість); право власності та суб`єкта (суб`єктів) цього права; інші речові права та суб`єкта (суб`єктів) цих прав, а також ціну (вартість) таких речових прав чи розмір плати за користування чужим нерухомим майном; обтяження речових прав на нерухоме майно, об`єкт незавершеного будівництва, майбутній об`єкт нерухомості та суб`єкта (суб`єктів) цих обтяжень; посилання на розділ Державного реєстру прав, у якому зареєстровано спеціальне майнове право на подільний об`єкт незавершеного будівництва, складовою частиною якого є майбутній об`єкт нерухомості, - для майбутніх об`єктів нерухомості.

Відомостями про об`єкт нерухомого майна, об`єкт незавершеного будівництва, майбутній об`єкт нерухомості, що вносяться до Державного реєстру прав, є відомості про ідентифікатор об`єкта будівництва (закінченого будівництвом об`єкта) в Єдиній державній електронній системі у сфері будівництва (для об`єктів нерухомого майна, об`єктів незавершеного будівництва, майбутніх об`єктів нерухомості, яким присвоєно відповідний ідентифікатор), тип об`єкта (будівля, споруда, квартира, гаражний бокс, машиномісце тощо), загальна та (за наявності) житлова площа приміщень об`єкта (для об`єкта незавершеного будівництва, майбутнього об`єкта нерухомості - площа відповідно до проектної документації на будівництво), відсоток готовності (для об`єкта незавершеного будівництва), адреса об`єкта нерухомого майна (для закінчених будівництвом об`єктів, а також для об`єктів будівництва, яким присвоєно адресу), що вносяться на підставі відомостей, отриманих з Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва в порядку інформаційної взаємодії з такою системою. У разі відсутності в Єдиній державній електронній системі у сфері будівництва відомостей про відповідний об`єкт такі відомості вносяться на підставі документів, поданих для державної реєстрації прав.

Після відкриття на об`єкт нерухомого майна, об`єкт незавершеного будівництва, майбутній об`єкт нерухомості розділу у Державному реєстрі прав відомості про інші речові права та суб`єкта (суб`єктів) цих прав, обтяження речових прав та суб`єкта (суб`єктів) цих обтяжень переносяться до такого розділу (частина 3).

Порядок ведення Державного реєстру прав визначає Кабінет Міністрів України (частина 5).

Відповідно до статті 15 даного Закону реєстраційним номером об`єкта нерухомого майна є індивідуальний номер, який присвоюється кожному індивідуально визначеному об`єкту нерухомого майна при проведенні державної реєстрації права власності на нього вперше, не повторюється на всій території України і залишається незмінним протягом усього часу існування такого об`єкта.

У разі переходу права власності на об`єкт нерухомого майна або зміни відомостей про об`єкт нерухомого майна його реєстраційний номер не змінюється, крім випадків, передбачених статтею 14 цього Закону.

Скасований реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна не може бути присвоєний іншому об`єкту нерухомого майна.

Інформація про скасовані реєстраційні номери зберігається у Державному реєстрі прав протягом усього часу існування цього реєстру.

Суд, враховуючи аналіз вказаних норм Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень», зазначає, що на кожний об`єкт нерухомого майна під час проведення державної реєстрації права власності на них вперше у Державному реєстрі прав відкривається новий розділ та формується реєстраційна справа, присвоюється реєстраційний номер відповідному об`єкту. Реєстраційним номером об`єкта нерухомого майна є індивідуальний номер, який присвоюється кожному індивідуально визначеному об`єкту нерухомого майна при проведенні державної реєстрації права власності на нього вперше і залишається незмінним протягом усього часу існування такого об`єкта. У разі переходу права власності на об`єкт нерухомого майна або зміни відомостей про об`єкт нерухомого майна його реєстраційний номер не змінюється, крім випадків, передбачених статтею 14 цього Закону. Відомості, що містяться у Державному реєстрі прав, повинні відповідати відомостям, що містяться в документах, на підставі яких проведені реєстраційні дії. У разі їх невідповідності пріоритет мають відомості, що містяться в документах, на підставі яких проведені реєстраційні дії.

Закриття розділу Державного реєстру прав та реєстраційної справи визначає стаття 14 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень», згідно частини першої якої встановлено, що розділ Державного реєстру прав та реєстраційна справа закриваються в разі: знищення об`єкта нерухомого майна, об`єкта незавершеного будівництва, майбутнього об`єкта нерухомості; поділу, об`єднання об`єктів нерухомого майна або виділу частки з об`єкта нерухомого майна; виключення об`єкта незавершеного будівництва, майбутнього об`єкта нерухомості з проектної документації на будівництво у зв`язку із змінами проектної документації на будівництво; скасування державної реєстрації земельної ділянки.

Як встановив, суд підставою для закриття розділів об`єктів нерухомого майна № 2537002226060, № 2536985326060, № 2537019526020 були заяви Долинської міської ради за № 51917216, № 51917422, № 51917607 від 01.08.2022.

Ці заяви подані відповідачу Долинською міською радою без наявності доказів на права власності на об`єкти нерухомого майна торгові павільйони в місті Долина: площею 20, 5 кв.м по АДРЕСА_1 ; площею 23, 5 кв.м по АДРЕСА_2 ; площею 25, 3 кв.м, сквер АДРЕСА_3 , що не заперечується відповідачем.

Проте, вказані об`єкти нерухомого майна належать на праві приватної власності позивачу, що підтверджується договорами купівлі-продажу за № Д-220, № 221 від 12.03.1996, № Д-421 від 30.04.1996, актами прийому-передачі майна державного підприємства від 21.05.1996, від 18.07.1996, технічними паспортами та витягом з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності.

Доказів переходу права власності на об`єкт нерухомого майна торгові павільйони в місті Долина: площею 20, 5 кв.м по АДРЕСА_1 ; площею 23, 5 кв.м по АДРЕСА_2 ; площею 25, 3 кв.м, сквер Героїв Майдану, будинок 3 від позивача до Долинської міської ради суд не встановив.

Також, суд не встановив знищення цих об`єктів нерухомого майна, їх поділу, об`єднання або виділу частки з об`єкта нерухомого майна, скасування державної реєстрації земельної ділянки, а тому відсутні підстави для для закриття розділу Державного реєстру прав та реєстраційної справи.

Як наслідок, враховуючи встановлені фактичні обставини справи, суд робить висновок, що у державного реєстратора Виконавчого комітету Калуської міської ради Івано-Франківської області Полицького Руслана Васильовича не було підстав, передбачених частиною 1 статті 14 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень», для закриття розділів Державного реєстру за реєстраційними номерами об`єктів нерухомого майна № 2536985326060, № 2537019526020, № 2537002226060, а тому такі рішення є протиправними та підлягають скасуванню.

Абзацом 7 частини 1 статті 14 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» встановлено, що закритий розділ Державного реєстру прав та реєстраційна справа не підлягають поновленню. У разі скасування рішення державного реєстратора про закриття розділу Державного реєстру прав на об`єкт нерухомого майна, об`єкт незавершеного будівництва, майбутній об`єкт нерухомості відкривається новий розділ та формується нова реєстраційна справа відповідно до цього Закону.

За таких обставин, з метою належного захисту порушеного права позивача суд вважає за необхідне зобов`язання державного реєстратора Виконавчого комітету Калуської міської ради Івано-Франківської області відкрити нові розділи та сформувати за позивачем нові реєстраційні справи щодо об`єктів нерухомого майна торгових павільйонів в місті Долина: площею 23, 5 кв.м по АДРЕСА_2 ; площею 25, 3 кв.м, сквер АДРЕСА_3 ; площею 20, 5 кв.м по АДРЕСА_1 .

За таких обставин, суд вважає заявлені позивачем позовні вимоги обґрунтованими, а позови таким, що підлягає задоволенню повністю.

Частина 1 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України передбачає, що при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Документально підтвердженими судовими витратами в даній справі є витрати позивача на сплату судового збору в розмірі 7 443 гривень, згідно з квитанцією № РА93-А88С-384В-М2М4 від 10.01.2023.

Таким чином, враховуючи, що заявлені позовні вимоги підлягають до задоволення повністю, на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань відповідача підлягають стягненню витрати на сплату судового збору в розмірі 7 443 гривень.

На підставі статті 129-1 Конституції України, керуючись статтями 139, 241-246, 250, 263 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

Позов задовольнити повністю.

Визнати протиправними та скасувати рішення державного реєстратора Виконавчого комітету Калуської міської ради Івано-Франківської області Полицького Руслана Васильовича про закриття розділів об`єктів нерухомого майна торгових павільйонів в місті Долина: площею 23, 5 кв.м по АДРЕСА_2 ; площею 25, 3 кв.м, сквер Героїв Майдану, будинок 3; площею 20, 5 кв.м по вулиці Горбового, будинок 20, за реєстраційними номерами за № 2536985326060, № 2537019526020, № 2537002226060.

Зобов`язати Виконавчий комітет Калуської міської ради Івано-Франківської області в особі державного реєстратора (індекс 77300, вулиця І. Франка, будинок 1, місто Калуш, Івано-Франківська область, код ЄДРПОУ 04054300) відкрити нові розділи та сформувати за Малим підприємством "АМІК" (індекс 77500, вулиця Обліски, будинок 14, квартира 11, місто Долина, Калуський район, Івано-Франківська область, код ЄДРПОУ 13656854) нові реєстраційні справи щодо об`єктів нерухомого майна торгових павільйонів в місті Долина Калуського району Івано-Франківської області: площею 23, 5 кв.м по вулиці Горбового, будинок 30; площею 25, 3 кв.м, сквер Героїв Майдану, будинок 3; площею 20, 5 кв.м по вулиці Горбового, будинок 20.

Стягнути на користь Малого підприємства "АМІК" (індекс 77500, вулиця Обліски, будинок 14, квартира 11, місто Долина, Калуський район, Івано-Франківська область, код ЄДРПОУ 13656854) за рахунок бюджетних асигнувань Виконавчого комітету Калуської міської ради Івано-Франківської області (індекс 77300, вулиця І. Франка, будинок 1, місто Калуш, Івано-Франківська область, код ЄДРПОУ 04054300) сплачений судовий збір в розмірі 7 443 (сім тисяч чотириста сорок три) гривні.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку. Відповідно до статей 255, 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на рішення суду подається безпосередньо до Восьмого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручене у день його складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

Суддя Остап`юк С.В.

СудІвано-Франківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення28.06.2023
Оприлюднено30.06.2023
Номер документу111847936
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень (у тому числі прав на земельні ділянки)

Судовий реєстр по справі —300/5462/22

Рішення від 28.06.2023

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Остап'юк С.В.

Ухвала від 17.01.2023

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Остап'юк С.В.

Ухвала від 02.01.2023

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Остап'юк С.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні