Рішення
від 28.06.2023 по справі 520/6340/23
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

28 червня 2023 р. №520/6340/23

Харківський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Бідонько А.В., розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "КЛАУРІ УКРАЇНА" (проспект Героїв Харкова, буд. 259,м. Харків,61044, код ЄДРПОУ 44437304) до Державної податкової служби України (Львівська площа, буд. 8,м. Київ,04053, код ЄДРПОУ 43005393) про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії, -

В С Т А Н О В И В:

Позивач, Товариство з обмеженою відповідальністю "КЛАУРІ УКРАЇНА", звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з зазначеним позовом та просить суд: 1. Визнати незаконною бездіяльність ДПС України щодо незабезпечення автоматичного збільшення суми на рахунку у системі електронного адміністрування податку у розмірі 321503,27 грн., на яку ТОВ «КЛАУРІ УКРАЇНА» має право реєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. 2. Зобов`язати Державну податкову службу України збільшити у системі електронного адміністрування податку на додану вартість суму, на яку ТОВ «КЛАУРІ УКРАЇНА» має право реєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, на суму сплачених грошових коштів у розмірі 321503,27 грн. та відобразити відповідне збільшення у витягу з системи електронного адміністрування ПДВ.Позовні вимоги мотивовані протиправністю дій відповідача, які полягають у незабезпечені збільшення у системі електронного адміністрування податку на додану вартість зазначення суми податку на додану вартість, на думку представника позивача відповідач вчиняє протиправні дії по відношенню до нього.Ухвалою Харківського окружного адміністративного суду від 06.03.2023 відкрито спрощене провадження у справі без виклику сторін у судове засідання.Копія ухвали по справі була надіслана сторонам та отримана ними, що підтверджується матеріалами справи.Відповідач, Державна податкова служба України, 04.05.2023 до суду надала відзив на позовну заяву, згідно з яким просить відмовити у задоволенні позовних вимог повністю з тих мотивів, що з метою реалізації положень Закону № 2142 - IX та відповідно до підпункту 191.1.2 пункту 191.1 статті 191 Кодексу, в обрахунку формули в СЕА ПДВ у зв`язку з призупиненням реєстрації платника ПДВ та після завершення такого призупинення реєстрації було перераховано показник Накл у результаті чого дані митної декларації: № UA209140/2022/062946 від 04.07.2022 у сумі 321 503,27 грн. відображені за типом операції 21 «сплата ПДВ на митниці платником єдиного податку третьої групи 2%», та відповідно, ці суми не приймають участь в обрахунку показника.Фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється згідно до вимог ст. 229 Кодексу адміністративного судочинства України.Відповідно до пункту 2 частини 1 статті 263 Кодексу адміністративного судочинства України, суд розглядає за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) справи щодо оскарження фізичними особами рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень щодо обчислення, призначення, перерахунку, здійснення, надання, одержання пенсійних виплат, соціальних виплат непрацездатним громадянам, виплат за загальнообов`язковим державним соціальним страхуванням, виплат та пільг дітям війни, інших соціальних виплат, доплат, соціальних послуг, допомоги, захисту, пільг.

Судом з матеріалів справи встановлено, що ТОВ «КЛАУРІ УКРАЇНА» знаходиться на податковому обліку в Індустріальній ДПІ ГУ ДПС у Харківській області та є платником податку на додану вартість.В період часу з 15.04.2022 р. по 31.08.2022 р. підприємство було платником єдиного податку третьої групи за ставкою 2 відсотки (згідно положень п. 9 підрозділу 8 розділу ХХ Перехідних положень Податкового кодексу України). 04.07.2022 р. у відповідності до вантажно митної декларації № UA209140/2022/062946 позивач імпортував товар. При цьому згідно з заявою від 04.07.2022 р. оплата сум податку на додану вартість у розмірі 321503.27 грн. була відстрочена на 90 днів і оплачена на митницю 29.09.2022 р. згідно платіжного доручення № 101. 01.09.2022 р. ТОВ «КЛАУРІ УКРАЇНА» набуло статусу платника ПДВ.При ввезенні товарів на митну територію України згідно з вантажно митною декларацією № UA209140/2022/062946 ТОВ «КЛАУРІ УКРАЇНА» формувало податковий кредит, який зменшено на суму податкових зобов`язань, нарахованих за цією ж господарською операцією (за митною декларацією № UA209140/2022/062946).

Позивачем вказано, що грошові кошти які сплачені ТОВ «КЛАУРІ УКРАЇНА» на митницю 29.09.2022 р. згідно платіжного доручення № 101, як суми ПДВ при ввезенні товару на митну територію України не були обліковані податковим органом в системі електронного адміністрування платника податку на додану вартість.

Позивач, вважаючи протиправними дії відповідача щодо незабезпечення автоматичного збільшення суми на рахунку у системі електронного адміністрування податку у розмірі 321503,27 грн., на яку ТОВ «КЛАУРІ УКРАЇНА» має право реєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, звернувся з даним позовом до суду.

Надаючи оцінку встановленим обставинам справи, суд вважає за необхідне зазначити наступне.

Положеннями п. 2001.1 ст. 201 Податкового кодексу України регламентовано, що система електронного адміністрування податку на додану вартість забезпечує автоматичний облік в розрізі платників податку:

-суми податку, сплачені платниками при ввезенні товару на митну територію України;

-суми поповнення та залишку коштів на рахунках в системі електронного адміністрування податку на додану вартість;

-суми податку, на яку платники мають право зареєструвати податкові накладні та розрахунки коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Пунктом 4 постанови КМУ від 16.10.2014 р. № 569 «Деякі питання електронного адміністрування податку на додану вартість» регламентовано, що рахунок у системі електронного адміністрування податку - це рахунок, відкритий платнику податку в Казначействі, на який перераховуються кошти відповідно до пункту 2001.4 статті 201 Податкового кодексу України. При цьому ДПС автоматично обчислює суму податку, на яку платник податку має право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування в Реєстрі (вимоги п. 13 вказаної постанови).

Пунктом 2001.3 ст. 200 Податкового кодексу України регламентовано, що платник податку має право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних на суму податку (?Накл), обчислену за такою формулою: ?Накл = ?НаклОтр + ?Митн + ?ПопРах + ?Овердрафт - ?НаклВид - ?Відшкод - ?Перевищ, де ?Митн, це загальна сума податку, сплаченого платником при ввезенні товарів на митну територію України, крім сум податку, сплаченого (нарахованого) відповідно до підпункту 191.1.2 пункту 191.1 статті 191 цього Кодексу оператором поштового зв`язку, експрес-перевізником.

Згідно п. 9 постанови КМУ від 16.10.2014 р. № 569 ?Митн, це загальна сума податку, сплаченого платником податку безпосередньо або через уповноважену особу під час ввезення товарів на митну територію України, що визначається на підставі даних митних декларацій з урахуванням змін, внесених відповідно до аркушів коригування та додаткових декларацій, оформлених згідно із статтею 261 Митного кодексу України, виходячи із сум податку, сплачених починаючи з 1 липня 2015 р. під час ввезення товарів на митну територію України. Під час проведення розрахунку показника ?Митн застосовуються документи (митні декларації, аркуші коригування та додаткові декларації), складені починаючи з 1 липня 2015 р.

У відповідності до останнього абзацу п. 9 постанови КМУ від 16.10.2014 р. № 569 для осіб, реєстрація яких платником податку є призупиненою відповідно до пункту 9 підрозділу 8 розділу XX «Перехідні положення» Кодексу, обрахунок показників, визначених цим пунктом, призупиняється на період використання особливостей оподаткування, встановлених пунктом 9 підрозділу 8 розділу XX «Перехідні положення"» Кодексу, та продовжує обраховуватися після відновлення реєстрації відповідних осіб платниками податку з 1 числа місяця, наступного за місяцем, у якому припинено використання особливостей оподаткування, встановлених пунктом 9 підрозділу 8 розділу XX «Перехідні положення» Кодексу.Згідно з вимогами п.п. ґ) п. 198.1 ст. 198 Податкового кодексу України до податкового кредиту відносяться суми податку, сплачені/нараховані у разі здійснення операцій з ввезення товарів та/або необоротних активів на митну територію України.

При цьому п. 201.12 ст. 201 Податкового кодексу України у разі ввезення товарів на митну територію України документом, що посвідчує право на віднесення сум податку до податкового кредиту, вважається митна декларація, оформлена відповідно до вимог законодавства, яка підтверджує сплату податку.

У відповідності до п.187.8 ст. 187 Податкового кодексу України датою виникнення податкових зобов`язань у разі ввезення товарів на митну територію України є дата подання митної декларації для митного оформлення.Як вже встановлено судовим розглядом, 04.07.2022 р. позивачем ввезено товар на територію України, що підтверджується митною декларації № UA209140/2022/062946.

Оплата сум податку на додану вартість у розмірі 321503.27 грн. була відстрочена на 90 днів і оплачена на митницю 29.09.2022 р., що підтверджується платіжним дорученням № 101.При цьому, 14.04.2022 по 31.08.2022 ТОВ «КЛАУРІ УКРАЇНА» було призупинено реєстрацію ПДВ у зв`язку з переходом на спрощену систему оподаткувания платником єдиного податку 3 групи 2 відсотки на період воєнного стану.

3 01.09.2022, згідно заяви платника про відмову від спрощеної системи оподаткування платником єдиного податку 3 групи 2 відсотки на період воєнного стану, поновлено реєстрацію ПДВ.

У відповідності до даних електронного кабінету станом на 14.10.2022 р. ТОВ «КЛАУРІ УКРАЇНА» має реєстраційний ліміт у розмірі 393506.86 грн. 14.10.2022 р. за результатом здійснення ТОВ «КЛАУРІ УКРАЇНА» операції «Реєстрація митної декларації» реєстраційний ліміт платника в системі електронного адміністрування з урахуванням вимог п. 2001.1 ст. 2001 Податкового кодексу України був збільшений на суму у розмірі 321503.27 грн., одночасно з цим проведена операція «Сплата ПДВ на митницi платником єдиного податку 3 групи 2%», що зменшила реєстраційний ліміт у розмірі 321503.27 грн.

Суд зазначає, що за результатом сплати підприємством податку на додану вартість у розмірі 321503,27 грн., як суми ПДВ при ввезенні товару на митну територію України з урахуванням вимог п. 2001.1 ст. 2001 Податкового кодексу України дані грошові кошти повинні бути обліковані в системі електронного адміністрування, як суми податку сплачені платником при ввезенні товару на митну територію України, а сума реєстраційного ліміту повинна бути збільшена до значення 714419,97 грн., що не було зроблено відповідачем.

Враховуючи вищевикладене, оскільки грошові кошти які сплачені ТОВ «КЛАУРІ УКРАЇНА» на митницю 29.09.2022 р. згідно платіжного доручення № 101, як суми ПДВ при ввезенні товару на митну територію України не були обліковані податковим органом в системі електронного адміністрування платника податку на додану вартість, що призвело до незбільшення в системі електронного адміністрування податку на додану вартість значення суми податку на додану вартість, на яку ТОВ «КЛАУРІ УКРАЇНА» має право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, суд приходить до висновку про протиправність дій відповідача.

З урахуванням встановлених обставин справи та наведених норм чинного законодавства України, суд дійшов висновку, що позовні підлягають задоволенню.Згідно частини 2 статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.Відповідно до частини 1 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.Частиною 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.Відповідно до ст. 2 КАС України, завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Отже, розглянувши подані сторонами документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до висновку про те, що позовні вимоги підлягають задоволенню.

Судові витрати підлягають розподілу відповідно до ст. 139 КАС України.

Керуючись статтями 14, 243-246, 293, 295-296 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

В И Р І Ш И В:

Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "КЛАУРІ УКРАЇНА" (проспект Героїв Харкова, буд. 259,м. Харків,61044, код ЄДРПОУ 44437304) до Державної податкової служби України (Львівська площа, буд. 8,м. Київ,04053, код ЄДРПОУ 43005393) про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії - задовольнити.

Визнати протиправною бездіяльність ДПС України щодо незабезпечення автоматичного збільшення суми на рахунку у системі електронного адміністрування податку у розмірі 321503,27 грн., на яку ТОВ «КЛАУРІ УКРАЇНА» має право реєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Зобов`язати Державну податкову службу України збільшити у системі електронного адміністрування податку на додану вартість суму, на яку ТОВ «КЛАУРІ УКРАЇНА» має право реєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, на суму сплачених грошових коштів у розмірі 321503,27 грн. та відобразити відповідне збільшення у витягу з системи електронного адміністрування ПДВ.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової служби України (код ЄДРПОУ 43005393) на користь ТОВ «КЛАУРІ УКРАЇНА» (Код ЄДРПОУ 44437304) сплачений судовий збір у розмірі 5368,00 грн. (п`ять тисяч триста шістдесят вісім гривень).

Рішення може бути оскаржено в апеляційному порядку до Другого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, або спрощеного позовного провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Указом Президента України № 64/2022 від 24.02.2022 з 24 лютого 2022 року був введений воєнний стан на території України, у зв`язку з бойовими діями на території Харківської області повний текст рішення складено 28.06.2023 року.

Суддя Бідонько А.В.

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення28.06.2023
Оприлюднено30.06.2023
Номер документу111850294
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них податку на додану вартість (крім бюджетного відшкодування з податку на додану вартість, податку на додану вартість із ввезених на митну територію України товарів (продукції), зупинення реєстрації податкових накладних)

Судовий реєстр по справі —520/6340/23

Ухвала від 26.12.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Яковенко М.М.

Ухвала від 04.12.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Яковенко М.М.

Постанова від 25.10.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Бегунц А.О.

Постанова від 25.10.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Бегунц А.О.

Ухвала від 28.09.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Бегунц А.О.

Ухвала від 05.09.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Бегунц А.О.

Ухвала від 05.09.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Бегунц А.О.

Ухвала від 09.08.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Бегунц А.О.

Ухвала від 09.08.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Бегунц А.О.

Ухвала від 17.07.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Бегунц А.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні