Рішення
від 21.06.2023 по справі 120/2113/22-а
ВІННИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

м. Вінниця

21 червня 2023 р. Справа № 120/2113/22-а

Вінницький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Заброцької Людмили Олександрівни, розглянувши у письмовому провадженні в порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю "Актив Петрол Груп" до Тиврівської селищної ради Вінницького району Вінницької області про зобов`язання вчинити дії,

ВСТАНОВИВ:

До Вінницького окружного адміністративного суду звернулось Товариство з обмеженою відповідальністю "Актив Петрол Груп" з позовом до Тиврівської селищної ради Вінницького району Вінницької області про зобов`язання вчинити дії.

Обґрунтовуючи позовні вимоги позивач зазначає, що згідно з протоколом № 1 Загальних зборів учасників товариства з обмеженою відповідальністю "Актив Петрол Груп" від 07.03.2017 року до статутного капіталу позивача включена автозаправочна станція, що розташована за адресою: Вінницька область, Тиврівський район, смт. Тиврів, вул. Матросова (Тиверська), 30. Вказаний об`єкт нерухомості розташований на земельній ділянці загальною площею 0,0866 га, кадастровий номер 0524555100:01:012:0015. При цьому, вказана автозаправочна станція раніше належала ТОВ "Вінакольд" та в подальшому ПП "Нафтотрейдинг".

У зв`язку із набуттям права власності на автозаправочну станцію, що розташована за адресою: Вінницька область, Тиврівський район, смт. Тиврів, вул. Матросова (Тиверська), 30, на земельній ділянці загальною площею 0,0866 га, кадастровий номер 0524555100:01:012:0015, позивач 20.10.2021 року звернувся до відповідача із заявою про надання дозволу на укладання договору оренди вказаної земельної ділянки.

Листом Тиврівської селищної ради від 10.11.2021 р. № 02-12/1283 відповідачем зазначено, що питання про надання дозволу на укладання договору оренди землі на земельну ділянку несільськогосподарського призначення загальною площею 0,0866 га, яка розташована за адресою: Вінницька область, Тиврівський район, смт. Тиврів, вул. Матросова (Тиверська), 30, кадастровий номер 0524555100:01:012:0015 буде розглянуте після розірвання договору оренди землі, укладеного 16.12.2010 року між Тиврівською селищною радою та ТОВ "Вінакольд".

Не погоджуючись з вказаною відмовою, позивач зазначає про те, що приймаючи вказану відмову, відповідачем його звернення про надання дозволу на укладання договору оренди землі фактично не розглянуто, у зв`язку з чим просить суд зобов`язати Тиврівську селищну раду розглянути заяву товариства з обмеженою відповідальністю "Актив Петрол Груп" про укладення договору оренди земельної ділянки загальною площею 0,0866 га, яка розташована за адресою: Вінницька область, Тиврівський район, смт. Тиврів, вул. Матросова (Тиверська), 30, кадастровий номер 0524555100:01:012:0015.

Ухвалою суду від 21.02.2022 року позовну заяву залишено без руху та запропоновано позивачу усунути недоліки позовної заяви, шляхом уточнення змісту позовних вимог, зазначивши, яким саме рішенням, діями чи бездіяльністю порушено права ТОВ "Актив Петрол Груп", в зв`язку з чим позивач вважає їх протиправними ( конкретизувавши такі );

- уточнення обставин, якими позивач обґрунтовує свої вимоги, з наведенням правових норм, які регулюють спірні правовідносини.

На виконання вимог ухвали суду про залишення позовної заяви без розгляду представником позивача надано уточнену позовну заяву, відповідно до якої позивач просить:

визнати протиправною бездіяльність Тиврівської селищної ради Вінницького району Вінницької області щодо нерозгляду заяви товариства з обмеженою відповідальністю "Актив Петрол Груп" про укладення договору оренди земельної ділянки загальною площею 0,0866 га, яка розташована за адресою: смт. Тиврів, вул. Злагоди (Матросова), 30 кадастровий номер 0524555100:01:012:0015;

зобов`язати Тиврівську селищну раду Вінницького району Вінницької області розглянути заяву товариства з обмеженою відповідальністю "Актив Петрол Груп" про укладення договору оренди земельної ділянки загальною площею 0,0866 га, яка розташована за адресою: смт. Тиврів, вул. Злагоди (Матросова), 30 кадастровий номер 0524555100:01:012:0015.

Ухвалою суду про відкриття провадження в справі позовну заяву прийнято до розгляду, вирішено здійснювати розгляд справи в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін та встановлено сторонам строки для подання заяв по суті справи.

Копія ухвали про відкриття провадження в справі, разом з позовною заявою та доданими до неї документами, направлялися судом на адресу відповідача та були отримані останнім, про що свідчить рекомендоване повідомлення про вручення поштового відправлення, яке міститься в матеріалах справи.

Проте, у строк встановлений судом відповідач відзив на позовну заяву не подав, причини неподання відзиву суду невідомі. Будь - яких заяв щодо неможливості вчасно подати відзив та продовження процесуального строку для його подачі до суду від відповідача не надходило.

Згідно з ч. 4 ст.159 КАС України неподання суб`єктом владних повноважень відзиву на позов без поважних причин може бути кваліфіковано судом як визнання позову.

Відповідно до ч. 6 ст. 162 КАС України у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами.

З огляду на те, що представником відповідача у встановлений судом строк не надано відзиву на позовну заяву, суд дійшов висновку про вирішення даної справи за наявними матеріалами.

З"ясувавши доводи позивача, якими обгрунтовуються позовні вимоги, дослідивши матеріали справи та оцінивши наявні докази, суд встановив таке.

27.01.2012р. між ТОВ "Вінакольд" та ПП "Нафтотрейдинг" був укладений договір купівлі-продажу автозаправочної станції, розташованої за адресою: Вінницька область, Тиврівський район, смт. Тиврів, вул. Матросова (Тиверська), 30, про що внесено запис до Державного реєстру правочинів.

Вказаний об`єкт нерухомості розташований на земельній ділянці загальною площею 0,0866 га, кадастровий номер 0524555100:01:012:0015.

Зазначена земельна ділянка перебувала у користуванні попереднього власника ТОВ "Вінакольд" на підставі договору оренди, який зареєстрований 08.09.2006 року Тиврівським сектором Вінницької філії "Центр ДЗК" за №040680500002.

В подальшому, згідно договору купівлі-продажу від 02.03.2017р., укладеного між ПП "Нафтотрейдинг" та ТОВ "Транс Петрол Груп", автозаправочна станція, розташована за адресою: Вінницька область, Тиврівський район, смт. Тиврів, вул. Матросова (Тиверська), 30 перейшла у власність товариства з обмеженою відповідальністю "Транс Петрол Груп".

В договорі купівлі-продажу від 02.03.2017р. зазначено, що автозаправочна станція розташована на земельній ділянці комерційного призначення площею 0.0866 га, кадастровий номер 0524555100:01:012:0015, що знаходиться в оренді згідно договору оренди земельної ділянки укладеного з Тиврівською селищною радою та ТОВ "Вінакольд" (код 23104647) 16.12.2010 року, зареєстрованого у відділі Держкомзему у Тиврівському районі Вінницької області 19.05.2011р № 052455514000243.

Також вказаним договором передбачено, що покупець самостійно за власний рахунок вирішує питання набуття (оформлення) права користування на умовах оренди земельною ділянкою, на якій розташовані приміщення, відповідно до вимог чинного законодавства України.

Відповідно до протоколу № 1 Загальних зборів учасників товариства з обмеженою відповідальністю "Актив Петрол Груп" від 07.03.2017 року товариством з обмеженою відповідальністю "Транс Петрол Груп" вирішено створити ТОВ "Актив Петрол Груп".

Згідно з вказаним протоколом також прийнято рішення внести до статутного капіталу ТОВ "Актив Петрол Груп" автозаправочну станцію, що розташована за адресою: Вінницька область, Тиврівський район, смт. Тиврів, вул. Матросова (Тиверська), 30, розташовану на земельній ділянці загальною площею 0,0866 га, кадастровий номер 0524555100:01:012:0015.

Рішенням про державну реєстрацію прав та їх обтяжень № 34403096 від 22.03.2017 за позивачем 20.03.2017 року зареєстровано право власності на вказану автозаправочну станцію, що підтверджується витягом з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію прав та їх обтяжень індексний номер 83159697 від 22.03.2017 року.

20.10.2021р. ТОВ "Актив Петрол Груп" звернулось із заявою до Тиврівської селищної територіальної громади про надання дозволу на укладання договору оренди землі на земельну ділянку несільськогосподарського призначення загальною площею 0,0866 га, яка розташована за адресою: Вінницька область, Тиврівський район, смт. Тиврів, вул. Матросова (Тиверська), 30, кадастровий номер 0524555100:01:012:0015, у зв"язку з тим, що об"єкт нерухомості, а саме АЗС, розташований на зазначенифй земельній ділянці, належить підприємству.

Листом Тиврівської селищної ради від 10.11.2021 р. № 02-12/1283 за підписом селищного голови на лист позивача від 20.10.2021 року щодо укладання договору оренди землі повідомлено, що питання про надання дозволу на укладання договору оренди землі на земельну ділянку несільськогосподарського призначення загальною площею 0,0866 га, яка розташована за адресою: Вінницька область, Тиврівський район, смт. Тиврів, вул. Матросова (Тиверська), 30, кадастровий номер 0524555100:01:012:0015, буде розглянуте після розірвання договору оренди землі, укладеного 16.12.2010 року між Тиврівською селищною радою та ТОВ "Вінакольд".

Позивач зазначає про те, що відповідачем фактично не було розглянуто звернення ТОВ "Актив Петрол Груп", оскільки в силу приписів ст. 16 Закону України "Про оренду землі" результат розгляду звернення позивача відповідачем мав бути оформлений відповідним рішенням.

Таким чином, не погоджуючись з бездіяльністю відповідача щодо нерозгляду звернення ТОВ "Актив Петрол Груп" про надання дозволу на укладання договору оренди землі, позивач звернувся до суду з даним позовом.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, що виникли між сторонами, суд зазначає таке.

В силу вимог ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Якщо порушення своїх прав особа вбачає у наслідках, спричинених рішенням, дією чи бездіяльністю суб`єкта владних повноважень, які вона вважає неправомірними, і ці наслідки призвели до виникнення, зміни чи припинення цивільних правовідносин, мають майновий характер або пов`язані з реалізацією майнових або особистих немайнових інтересів особи, то визнання незаконними (протиправними) таких рішень чи дій/бездіяльності є способом захисту її цивільних прав та інтересів.

Згідно з ч. 1 ст. 116 Земельного кодексу України (в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин) громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом або за результатами аукціону.

Відповідно до ч. 1 ст. 120 Земельного кодексу України у разі набуття на підставі вчиненого правочину або у порядку спадкування права власності на об`єкт нерухомого майна (жилий будинок (крім багатоквартирного), іншу будівлю або споруду), об`єкт незавершеного будівництва, розміщений на земельній ділянці приватної власності, право власності на таку земельну ділянку одночасно переходить від попереднього власника таких об`єктів до набувача таких об`єктів, без зміни її цільового призначення.

У відповідності до ч. 1 ст. 122 Земельного кодексу України сільські, селищні, міські ради передають земельні ділянки у власність або у користування із земель комунальної власності відповідних територіальних громад для всіх потреб.

Відповідно до ч. 1-3 ст. 123 Земельного кодексу України надання земельних ділянок державної або комунальної власності у користування здійснюється Верховною Радою Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування.

Рішення зазначених органів приймається на підставі проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок у разі: надання земельної ділянки із зміною її цільового призначення; формування нової земельної ділянки (крім поділу та об`єднання).

Особа, зацікавлена в одержанні у користування земельної ділянки із земель державної або комунальної власності за проектом землеустрою щодо її відведення, звертається з клопотанням про надання дозволу на його розробку до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, які відповідно до повноважень, визначених ст.122 цього Кодексу, передають у власність або користування такі земельні ділянки.

У клопотанні зазначаються орієнтовний розмір земельної ділянки та її цільове призначення. До клопотання додаються графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування та розмір земельної ділянки, письмова згода землекористувача, засвідчена нотаріально (у разі вилучення земельної ділянки). Верховній Раді Автономної Республіки Крим, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, органам виконавчої влади або органам місцевого самоврядування, які передають земельні ділянки державної чи комунальної власності у користування відповідно до повноважень, визначених ст. 122 цього Кодексу, забороняється вимагати додаткові матеріали та документи, не передбачені цією статтею.

Відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування в межах їх повноважень у місячний строк розглядає клопотання і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні. Підставою відмови у наданні такого дозволу може бути лише невідповідність місця розташування земельної ділянки вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, а також генеральних планів населених пунктів, іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування території населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку.

Забороняється відмова у наданні дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок, місце розташування об`єктів на яких погоджено відповідним органом виконавчої влади або органом місцевого самоврядування згідно із ст. 151 цього Кодексу.

Умови і строки розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок визначаються договором, укладеним замовником з виконавцем цих робіт відповідно до типового договору. Типовий договір на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки затверджується Кабінетом Міністрів України.

Частиною 6 ст. 123 Земельного кодексу України визначено, що відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування у двотижневий строк з дня отримання проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, а в разі необхідності здійснення обов`язкової державної експертизи землевпорядної документації згідно із законом - після отримання позитивного висновку такої експертизи приймає рішення про надання земельної ділянки у користування.

Згідно з ч. 12 ст. 123 Земельного кодексу України рішенням про надання земельної ділянки у користування за проектом землеустрою щодо її відведення здійснюються: затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки; вилучення земельних ділянок у землекористувачів із затвердженням умов вилучення земельних ділянок (у разі необхідності); надання земельної ділянки особі у користування з визначенням умов її використання і затвердженням умов надання, у тому числі (у разі необхідності) вимог щодо відшкодування втрат сільськогосподарського та лісогосподарського виробництва.

Відмова органу виконавчої влади чи органу місцевого самоврядування у наданні земельної ділянки у користування або залишення клопотання без розгляду можуть бути оскаржені до суду (ч. 16 ст. 123 Земельного кодексу України).

Частинами 1, 2, 3 ст.124 Земельного кодексу України визначено, що передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування згідно з їх повноваженнями, визначеними ст. 122 цього Кодексу, чи договору купівлі-продажу права оренди земельної ділянки (у разі продажу права оренди) шляхом укладення договору оренди земельної ділянки чи договору купівлі-продажу права оренди земельної ділянки. Передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється за результатами проведення земельних торгів, крім випадків, встановлених ч. 2, 3 ст. 134 цього Кодексу. Передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, громадянам, юридичним особам, визначеним ч. 2, 3 ст. 134 цього Кодексу, здійснюється в порядку, встановленому ст. 123 цього Кодексу.

Аналіз наведених норм дає підстави для висновку, що ними встановлені підстави, порядок, строки передачі земельної ділянки у користування (оренду) громадян та органи, уповноважені розглядати ці питання. Також вказаними нормами передбачено, що за результатами розгляду питання про надання земельної ділянки в користування, у тому числі в оренду, відповідний орган виконавчої влади або місцевого самоврядування приймає рішення.

Положеннями п. 34 ч. 1 ст. 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» передбачено, що питання регулювання земельних відносин відповідно до Закону вирішуються виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради.

За приписами ч. 5 ст. 60 вказаного Закону органи місцевого самоврядування від імені та в інтересах територіальних громад відповідно до закону здійснюють правомочності щодо володіння, користування та розпорядження об`єктами права комунальної власності, в тому числі виконують усі майнові операції, можуть передавати об`єкти права комунальної власності у постійне або тимчасове користування юридичним та фізичним особам, здавати їх в оренду, продавати і купувати, використовувати як заставу, вирішувати питання їхнього відчуження, визначати в угодах та договорах умови використання та фінансування об`єктів, що приватизуються та передаються у користування і оренду.

Стаття 59 цього Закону визначає, що рада в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень.

З аналізу норм законодавства, наведених вище, слід зробити висновок про те, що розгляд клопотань про надання в оренду земельних ділянок здійснюється на пленарних засіданнях ради.

Як встановлено судом та вже було зазначено вище, рішенням про державну реєстрацію прав та їх обтяжень № 34403096 від 22.03.2017 за позивачем зареєстровано право власності на автозаправочну станцію, що розташована за адресою: АДРЕСА_1 , яка розташована на земельній ділянці загальною площею 0,0866 га, кадастровий номер 0524555100:01:012:0015, що підтверджується витягом з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію прав та їх обтяжень.

При цьому, матеріалами справи підтверджено, що у ТОВ "Вінакольд" вказана вище земельна ділянка, на якій розташований об"єкт нерухомості ( автозаправочна станція ), перебувала у користуванні на підставі договору оренди з Тиврівською селищною радою від 16.12.2010 року, зареєстрованого у відділі Держкомзему у Тиврівському районі Вінницької області 19.05.2011 за № 052455514000243.

Однак, відповідно до договору купівлі-продажу від 02.03.2017р., укладеного між ПП "Нафтотрейдинг" та ТОВ "Транс Петрол Груп", щодо продажу автозаправочної станції, розташованої за адресою: Вінницька область, Тиврівський район, смт. Тиврів, вул. Матросова (Тиверська), 30, яка в подальшому була включена до статутного капіталу ТОВ "Актив Петрол Груп" та право власності на неї зареєстроване за позивачем в установленому законом порядку, та в силу приписів ст. 120 Земельного кодексу України та ст. 7 Закону України " Про оренду землі", ТОВ "Вінакольд" втратило право оренди на вищевказану земельну ділянку.

Тобто, після того як позивач набув право власності на вищезазначене майно, до нього на підставі ст. 120 Земельного кодексу України перейшло право користування земельною ділянкою ( право оренди ), на якій воно розміщено, на тих самих умовах і в тому ж обсязі, що були у попереднього землекористувача.

Разом з тим, відповідно до приписів чинного законодавства таке право має бути належним чином оформлене.

Так, 20.10.2021р. ТОВ "Актив Петрол Груп" звернулось із заявою до Тиврівської селищної ради про надання дозволу на укладання договору оренди землі на земельну ділянку несільськогосподарського призначення загальною площею 0,0866 га, яка розташована за адресою: Вінницька область, Тиврівський район, смт. Тиврів, вул. Матросова (Тиверська), 30, кадастровий номер 0524555100:01:012:0015.

Листом Тиврівської селищної ради від 10.11.2021 р. № 02-12/1283 за підписом селищного голови позивачу повідомлено, що питання про надання дозволу на укладання договору оренди землі на земельну ділянку несільськогосподарського призначення загальною площею 0,0866 га, яка розташована за адресою: Вінницька область, Тиврівський район, смт. Тиврів, вул. Матросова (Тиверська), 30, кадастровий номер 0524555100:01:012:0015 буде розглянуте після розірвання договору оренди землі, укладеного 16.12.2010 року між Тиврівською селищною радою та ТОВ "Вінакольд".

У встановлений ч. 6 ст. 123 Земельного кодексу України строк Тиврівською селищною радою безпідставно не прийнято ані рішення про передачу в оренду земельної ділянки, ані рішення про відмову.

Таким чином, відповідачем, як органом, до повноважень якого згідно з вимогами чинного законодавства входить розгляд питань щодо передачі в оренди земель комунальної власності, порушено порядок розгляду заяви позивача про надання дозволу на укладення договору оренди землі, оскільки відповідна заява по суті відповідачем не була розглянута, як того вимагають приписи ст. 123 та 124 Земельного кодексу України.

Аналогічна правова позиція викладена у постановах Верховного Суду від 04.09.2018 року у справі № 804/2607/17, від 06.03.2019 року у справі № 2340/2921/18, від 03.09.2020 року у справі № 419/3815/17, від 11.11.2020 року у справі № 2340/4382/18.

Водночас суд наголошує, що неприйняття селищною радою жодного рішення за заявою позивача у строк, встановлений Земельним кодексом України, ставить його у правову невизначеність, що є недопустимим у відповідності до змісту та сутності принципів верховенства права та законності, а також порушує його конституційні права щодо розгляду його звернення органом місцевого самоврядування.

Згідно з усталеною прецедентною практикою Європейського Суду з прав людини основу принципу правової визначеності утворює ідея передбачуваності (очікуваності) суб`єктом відносин визначених правових наслідків (правового результату) своєї поведінки, яка відповідає існуючим в суспільстві нормативним приписам.

У рішенні Європейського суду з прав людини по справі "Пайн Велі Девелопмент Лтд. та інші проти Ірландії" суд постановив, що ст. 1 Першого протоколу Конвенції можна застосувати до захисту "правомірних очікувань" щодо певного стану речей (у майбутньому), оскільки їх можна вважати складовою частиною власності. "Правомірні очікування" виникають у особи, якщо нею було дотримано всіх вимог законодавства для отримання відповідного рішення уповноваженого органу, а тому вона мала усі підстави вважати, що таке рішення є дійсним та розраховувати на певний стан речей. З наведеного слідує висновок про те, що по-перше, особа, якій відповідним рішенням надано право користування земельною ділянкою, набуває право власності на майно у вигляді правомірних очікувань щодо набуття у майбутньому права володіння майном (право оренди) ще до укладення відповідного договору оренди на виконання даного рішення, по-друге, після укладення відповідного договору оренди у особи виникає право мирно володіти майном, яким є майнові права (право оренди) протягом певного строку. При цьому, право власності на майно у вигляді як правомірних очікувань, так і майнового права (права оренди), є об`єктом правового захисту згідно зі ст.1 Першого протоколу до Конвенції та національного законодавства України.

Враховуючи викладене, позивач як власник об`єкту нерухомості, розташованого на спірній земельній ділянці має "правомірні очікування" щодо продовження користування земельною ділянкою для обслуговування належного йому майна, які підлягають захисту відповідно до ст.1 Першого протоколу Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод з огляду на вищевикладені обставини.

На підставі вищенаведеного суд дійшов висновку, що відповідачем вчинено протиправну бездіяльність щодо нерозгляду заяви товариства з обмеженою відповідальністю "Актив Петрол Груп" про укладення договору оренди земельної ділянки загальною площею 0,0866 га, яка розташована за адресою: смт. Тиврів, вул. Злагоди (Матросова), 30 кадастровий номер 0524555100:01:012:0015, у відповідності до приписів ст. 123 та ст. 124 Земельного кодексу України..

А відтак, підлягає задоволенню вимога позивача про зобов`язання Тиврівську селищну раду Вінницького району Вінницької області розглянути заяву товариства з обмеженою відповідальністю "Актив Петрол Груп" про укладення договору оренди земельної ділянки загальною площею 0,0866 га, яка розташована за адресою: смт. Тиврів, вул. Злагоди (Матросова), 30 кадастровий номер 0524555100:01:012:0015 та прийняти відповідне рішення по суті порушеного питання.

За приписами пункту 4 частини першої статті 5 КАС України кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб`єкта владних повноважень порушені її права, свободи або законні інтереси, і просити про їх захист шляхом визнання бездіяльності суб`єкта владних повноважень протиправною та зобов`язання вчинити певні дії.

Відповідно до положень статті 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Згідно з нормами частин першої, другої статті 77 КАС України встановлено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Перевіривши юридичну та фактичну обґрунтованість доводів сторін, оцінивши докази суб`єкта владних повноважень на підтвердження правомірності своїх дій та докази, долучені позивачем в обґрунтування позову, суд доходить висновку про наявність підстав для задоволення адміністративного позову відповідно до вищенаведених мотивів.

Визначаючись щодо розподілу судових витрат суд виходив з того, що згідно з частиною першою статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Відтак, на користь позивача підлягають стягненню за рахунок бюджетних асигнувань Тиврівської селищної ради Вінницького району Вінницької області понесені ним судові витрати зі сплати судового збору.

Керуючись ст.ст. 73, 74, 75, 76, 77, 90, 94, 139, 241, 245, 246, 250, 255, 295 КАС України, суд -

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов задовольнити.

Визнати протиправною бездіяльність Тиврівської селищної ради Вінницького району Вінницької області щодо нерозгляду заяви товариства з обмеженою відповідальністю "Актив Петрол Груп" про укладення договору оренди земельної ділянки загальною площею 0,0866 га, яка розташована за адресою: смт. Тиврів, вул. Злагоди (Матросова), 30, кадастровий номер 0524555100:01:012:0015.

Зобов"язати Тиврівську селищну раду Вінницького району Вінницької області розглянути заяву товариства з обмеженою відповідальністю "Актив Петрол Груп" про укладення договору оренди земельної ділянки загальною площею 0,0866 га, яка розташована за адресою: смт. Тиврів, вул. Злагоди (Матросова), 30, кадастровий номер 0524555100:01:012:0015, та прийняти відповідне рішення по суті порушеного питання.

Стягнути на користь товариства з обмеженою відповідальністю "Актив Петрол Груп" сплачений судовий збір в сумі 2481 грн. (дві тисячі чотириста вісімдесят одну гривню) за рахунок бюджетних асигнувань Тиврівської селищної ради Вінницького району Вінницької області.

Рішення суду першої інстанції набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 255 КАС України.

Відповідно до ст. 295 КАС України, апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручено у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Позивач: Товариство з обмеженою відповідальністю "Актив Петрол Груп" (вул. Немирівське шосе, буд. 187б, м. Вінниця, код ЄДРПОУ 41202275).

Відповідач: Тиврівська селищна рада Вінницького району Вінницької області (вул. Тиверська, 40, смт. Тиврів, Вінницький район, Вінницька область, 23300, код ЄДРПОУ 04326201).

Суддя Заброцька Людмила Олександрівна

СудВінницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення21.06.2023
Оприлюднено03.07.2023
Номер документу111877374
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері землеустрою; державної експертизи землевпорядної документації; регулювання земельних відносин, з них

Судовий реєстр по справі —120/2113/22-а

Ухвала від 26.07.2023

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Заброцька Людмила Олександрівна

Рішення від 21.06.2023

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Заброцька Людмила Олександрівна

Ухвала від 19.06.2022

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Заброцька Людмила Олександрівна

Ухвала від 20.02.2022

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Заброцька Людмила Олександрівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні