Рішення
від 03.07.2023 по справі 1340/4921/18
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

03 липня 2023 року

справа №1340/4921/18

провадження № П/1340/5338/18

Львівський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Гулкевич І.З., секретаря судового засідання Ненчук О.І., за участю : представників позивача Петришина П.В, Оприска М.В., розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю Горуцьке до Миколаївської міської ради Стрийського району Львівської області, Миколаївської районної державної адміністрації Львівської області, Миколаївської районної ради Львівської області, треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача : ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , ОСОБА_12 , ОСОБА_13 , ОСОБА_14 , ОСОБА_15 , ПрАТ ВФ Україна про визнання протиправними та скасування рішень та розпорядження,-

встановив:

Сільськогосподарське товариство з обмеженою відповідальністю Горуцьке звернулося до Львівського окружного адміністративного суду з позовом до Миколаївської міської ради Стрийського району Львівської області, Миколаївської районної державної адміністрації Львівської області, Миколаївської районної ради Львівської області, треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача : ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , ОСОБА_12 , ОСОБА_13 , ОСОБА_14 , ОСОБА_15 , ПрАТ ВФ Україна в якому просить :

визнати протиправним та скасувати рішення Гірської сільської ради Миколаївського району Львівської області Про затвердження Генерального плану села Гірське від 27.11.2015 №9 в частині внесення земель власників земельних паїв у межі населеного пункту с. Гірське;

визнати протиправним та скасувати рішення Гірської сільської ради Миколаївського району Львівської області Про погодження проекту землеустрою щодо зміни меж села Гірське від 23.12.2016 р №191 в частині внесення земель господарського двору в межі населеного пункту, а також в частині внесення земель власників земельних паїв в межі населеного пункту с. Гірське;

визнати протиправним та скасувати розпорядження Миколаївської районної державної адміністрації Про погодження проекту землеустрою щодо встановлення (зміни) меж с. Гірське Гірської сільської ради Миколаївського району від 29.03.2017 р №151 в частині внесення земель господарського двору в межі населеного пункту, а також в частині внесення земель власників земельних паїв в межі населеного пункту с. Гірське;

визнати протиправним та скасувати рішення Миколаївської районної ради Львівської області №213 від 19.09.2017 р в частині затвердження Проекту землеустрою щодо зміни меж с. Гірське Гірської сільської ради в частині внесення земель господарського двору в межі населеного пункту, а також в частині внесення земель власників земельних паїв в межі населеного пункту с. Гірське.

В обґрунтування позовних вимог зазначено, що Сільськогосподарське товариство з обмеженою відповідальністю Горуцьке є правонаступником ВСГК Горуцький, реформованого із колгоспу імені Мічуріна. Вказаному колгоспу на праві колективної власності належала земельна ділянка господарського двору під будівлями та спорудами в с. Гірське Миколаївського району Львівської області. Зазначає, що є користувачем земельної ділянки господарського двору в с. Гірське Миколаївського району Львівської області.

Рішенням Гірської сільської ради Миколаївського району Львівської області Про затвердження Генерального плану села Гірське від 27.11.2015 №9 затверджено Генеральний план с. Гірське, відповідно до якого земельну ділянку господарського двору, користувачем якої є Позивач, включено в межі населеного пункту с. Гірське. Зазначає, що Генеральний план розроблений з порушенням будівельних норм та правил, згоди на включення земель господарського двору в межі населеного пункту СГ ТзОВ Горуцьке не давало.

З врахуванням даного Генерального плану с. Гірське, Гірською сільською радою розроблено проект землеустрою щодо зміни меж села Гірське, який погоджено рішенням Гірської сільської ради Миколаївського району Львівської області Про погодження проекту землеустрою щодо зміни меж села Гірське від 23.12.2016 р №191 та розпорядженням Миколаївської районної державної адміністрації Про погодження проекту землеустрою щодо встановлення (зміни) меж с. Гірське Гірської сільської ради Миколаївського району від 29.03.2017 р №151 та в подальшому затверджений рішенням Миколаївської районної ради Львівської області №213 від 19.09.2017 р.

Позивач вважає такі рішення Гірської сільської ради, Миколаївської районної ради та розпорядження Миколаївської районної державної адміністрації протиправними та такими, що підлягають скасуванню.

Відповідачі Миколаївська міська рада Стрийського району Львівської області, Миколаївська районна державна адміністрація Львівської області та Миколаївська районна рада подали відзиви на позовну заяву, в яких позовні вимоги заперечують повністю, просять в задоволенні таких відмовити, вказують на відсутність порушених прав позивача та пропуск позивачем строку звернення до суду.

Відповідач 1 Миколаївська міська рада Стрийського району Львівської області (первинно Гірська сільська рада) зазначає, що рішення Гірської сільської ради Миколаївського району Львівської області Про затвердження генерального плану села Гірське від 27 листопада 2015 року №9 та Про погодження проекту землеустрою щодо зміни меж села Гірське від 23 грудня 2016 року №191 прийняті у відповідності з вимогами Законів України Про регулювання містобудівної діяльності, Закону України Про місцеве самоврядування в Україні, Земельного кодексу України, та жодним чином не порушують прав та інтересів СГ ТОВ Горуцьке. Генеральний план населеного пункту не надає конкретним землекористувачам (фізичним чи юридичним особам) додаткових прав у використанні земельних ділянок та не обмежує таких прав, а лише визначає напрямки можливого функціонального використання територій, в тому числі під нове будівництво.

Затвердженим генеральним планом села Гірське не змінено площі та функціонального призначення господарського двору. Господарські двори села Гірське, згідно генерального плану, залишаються землями сільськогосподарського призначення. Включення земель господарського двору в межі населеного пункту не перешкоджає використанню цих земель за призначенням.

Зазначає, що Товариство користується частиною земель господарського двору, на яких знаходяться будівлі та споруди, без правовстановлюючих документів. Також, крім Позивача, на території господарського двору є інші землекористувачі власники нерухомого майна, до яких на підставі ст.120 Земельного кодексу України перейшло право користування землями господарського двору. Оскаржувані Позивачем рішення прийняті в межах повноважень Гірської сільської ради та у відповідності з вимогами законодавства.

Аналогічні пояснення надали у письмових відзивах Миколаївська районна державна адміністрація та Миколаївська районна рада Львівської області.

Представником позивача подано відповідь на відзив, в якому зазначає, що при виготовленні генерального плану с. Гірське замовник, Гірська сільська рада і Миколаївська райдержадміністрація знехтували двома основними статтями Земельного кодексу України від 2001 року, а саме : ст. 30 Розподіл несільськогосподарських угідь при ліквідації сільськогосподарських підприємств; ст. 120 Перехід права на земельну ділянку при переході права на будівлю і споруду.

Представником Гірської сільської ради подано доповнення до відзиву, в яких зазначено, що позивачем не зазначено, які саме пункти Державних санітарних правил планування та забудови населених пунктів, затверджених наказом Міністерства охорони здоров`я України від 19.06.1996 №173 порушені і в який спосіб. Генеральний план міста не є проектною документацією щодо будівництва, реконструкції і розширення об`єктів, а є містобудівною документацією. Генеральним планом міста лише визначається довгострокова стратегія та забудови території населеного пункту, а не конкретні будівельні рішення. В матеріалах справи відсутні докази та обґрунтування порушення прав Позивача.

Треті особи подали пояснення на позовну заву, в яких вказали, що Гірська сільська рада при виготовленні проекту землеустрою с. Гірське у 2017 році незаконно внесла землі господарського двору у межі населеного пункту, чим порушила санітарно-захисні зони, що загрожує самоліквідації діючого тваринницького комплексу.

В судовому засіданні представники позивача позовні вимоги підтримали з мотивів, вказаних в позовній заяві та поясненнях на адміністративний позов, просили позов задовольнити.

Представники відповідачів та треті особи в судове засідання не з`явились, належним чином повідомлені про дату та час розгляду справи.

В судовому засіданні 21.06.2023, суд заслухав думку представників позивача, ухвалив завершити розгляд справи в порядку письмового провадження.

Дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з`ясувавши фактичні обставини справи, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступне.

Сільськогосподарське товариство з обмеженою відповідальністю Горуцьке відповідно до його Статуту є підприємством створеним на засадах угоди громадянами України, юридичними особами шляхом об`єднання їх майнових, земельних паїв, власних коштів для підприємницької діяльності відповідно до Законів України Про господарські товариства, Про колективне сільськогосподарське підприємництво, Про підприємництво, Про підприємства в Україні, Про власність та іншого чинного законодавства України з метою одержання прибутку, нарощування виробництва сільськогосподарської та іншої продукції і товарів.

Товариство є юридичною особою і здійснює свою діяльність відповідно до чинного законодавства України, Статуту і Установчого договору.

Основною метою Товариства є виробництво сільськогосподарської продукції, її переробка і реалізація, інші види господарської діяльності, скеровані на задоволення потреб як учасників Товариства, так і всього населення України та отримання прибутку.

13.06.2012 Гірська сільська рада Миколаївського району Львівської області на 13-ї сесії 6 скликання прийняла рішення Про надання дозволу ПП УГП-ГРУП на розробку детального плану с. Гірське, яким вирішено : надати дозвіл приватному підприємству УГП-ГРУП на виконання робіт з розробки і виготовлення Генерального плану с. Гірське. Сільській раді профінансувати зазначені в п.1 видатки. Контроль за виконанням даного рішення покласти на сільського голову.

Громадське обговорення проекту Генерального плану с. Гірське здійснено на загальносільському сході (конференції) жителів Гірської сільської ради 13 квітня 2014 року.

Управління архітектури, містобудування та інфраструктурних проектів Львівської обласної державної адміністрації листом від 04 листопада 2015 року №16-1459 рекомендувало до затвердження Генеральний план с. Гірське.

Рішенням Гірської сільської ради Миколаївського району Львівської області 2-ї позачергової сесії 7-го демократичного скликання від 27.11.2015 р №9 затвердження Генеральний план с. Гірське, Миколаївського району, Львівської області.

Відповідно до протоколу загальносільського сходу (конференції) жителів Гірської сільської ради від 10 липня 2016 року проведено громадські слухання в питання зміни меж населеного пункту с. Гірське. За результатами громадських слухань та обговорення конференцією запропоновано внести в межі населеного пункту с. Гірське господарські двори сільськогосподарських підприємств загальною площею 22,645 га.

Рішенням Гірської сільської ради Миколаївського району Львівської області від 04 вересня 2016 року №158 Про внесення в межі населеного пункту господарських дворів, 10 чергова сесія 7 скликання вирішила (п.1 рішення) внести в межі населеного пункту господарські двори с/г підприємств загальною площею 22,645 га.

В подальшому ПП Геопроект-М виготовлено проект землеустрою щодо встановлення (зміни) меж с. Гірське Миколаївського району Львівської області.

Проект землеустрою щодо встановлення (зміни) меж с. Гірське Миколаївського району Львівської області погоджений рішенням Гірської сільської ради від 23 грудня 2016 року №191 Про погодження проекту землеустрою щодо зміни меж села Гірське та розпорядженням Миколаївської районної державної адміністрації від 29.03.2017 р №151 Про погодження проекту землеустрою щодо встановлення (зміни) меж с. Гірське Гірської сільської ради Миколаївського району.

Державну землевпорядну експертизу Проекту землеустрою щодо встановлення (зміни) меж с. Гірське Миколаївського району Львівської області здійснено Головним управлінням Держгеокадастру у Львівській області (висновок №222 від 05.05.2017р.).

19.09.2017 Миколаївська районна рада Львівської області на 13 сесії 8-го демократичного скликання прийняла рішення №213 Про затвердження проекту землеустрою щодо зміни межі с. Гірське Гірської сільської ради. Внесено в межі населеного пункту с. Гірське земельні ділянки загальною площею 216,1707 га, та вилучено земельні ділянки загальною площею 10,2137 га, встановивши площу населеного пункту 642,0500 га.

Не погоджуючись з такими рішеннями відповідача, позивач звернувся до суду з цим адміністративним позовом.

Надаючи оцінку спірним правовідносинам, суд виходить з наступного.

За приписами ст. 19 Конституції України правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством.

Згідно ст. ст. 10, 25 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні сільські, селищні, міські ради є органами місцевого самоврядування, що представляють відповідні територіальні громади та здійснюють від їх імені та в їх інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією України, цим та іншими законами.

За визначенням, яке міститься у пункті 2 частини першої статті 1 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності, генеральний план населеного пункту - містобудівна документація, що визначає принципові вирішення розвитку, планування, забудови та іншого використання території населеного пункту.

Як установлено частиною першою статті 17 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності генеральний план населеного пункту є основним видом містобудівної документації на місцевому рівні, призначеної для обґрунтування довгострокової стратегії планування та забудови території населеного пункту.

Абзацом другим частини першої цієї ж статті визначено, що генеральний план населеного пункту розробляється та затверджується в інтересах відповідної територіальної громади з урахуванням державних, громадських та приватних інтересів.

Частинами шостою-десятою статті 17 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності також визначено, що рішення про розроблення генерального плану приймає відповідна сільська, селищна, міська рада.

Виконавчі органи сільських, селищних і міських рад, Київська та Севастопольська міські державні адміністрації в установлений строк:

1) подають пропозиції до проекту відповідного місцевого бюджету на наступний рік або про внесення змін до бюджету на поточний рік щодо потреби у розробленні містобудівної документації;

2) визначають в установленому законодавством порядку розробника генерального плану населеного пункту, встановлюють строки розроблення та джерела його фінансування;

3) звертаються до обласної державної адміністрації, Ради міністрів Автономної Республіки Крим (для міст обласного та республіканського Автономної Республіки Крим значення), центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері містобудування (для міст Києва та Севастополя), щодо визначення державних інтересів для їх урахування під час розроблення генерального плану населеного пункту;

4) повідомляють через місцеві засоби масової інформації про початок розроблення генерального плану населеного пункту та визначають порядок і строк внесення пропозицій до нього фізичними та юридичними особами;

5) забезпечують попередній розгляд матеріалів щодо розроблення генерального плану населеного пункту архітектурно-містобудівними радами відповідного рівня;

6) узгоджують проект генерального плану населеного пункту з органами місцевого самоврядування, що представляють інтереси суміжних територіальних громад, з метою врегулювання питань планування територій у приміських зонах.

Строк дії генерального плану населеного пункту не обмежується.

Зміни до генерального плану населеного пункту можуть вноситися не частіше, ніж один раз на п`ять років.

Такі зміни вносяться органом місцевого самоврядування, який затверджував генеральний план населеного пункту. Питання про дострокове внесення змін до генерального плану населеного пункту може порушуватися за результатами містобудівного моніторингу перед відповідною сільською, селищною, міською радою відповідною місцевою державною адміністрацією.

Генеральні плани населених пунктів та зміни до них розглядаються і затверджуються відповідними сільськими, селищними, міськими радами на чергових сесіях протягом трьох місяців з дня їх подання.

Відповідно до ч.1 ст.12 Закону України Про основи містобудування, до компетенції сільських, селищних, міських рад у сфері містобудування на відповідній території належить затвердження відповідно до законодавства місцевих програм, генеральних планів відповідних населених пунктів, планів зонування територій, а за відсутності затверджених в установленому законом порядку планів зонування території - детальних планів територій.

Таким чином, Гірська сільська рада на момент прийняття оскаржуваних рішень була органом уповноваженим приймати рішення про затвердження генерального плану села Гірське.

Судом встановлено, що оскаржувані рішення прийняті Гірською сільською радою на позачергових сесіях, що не заперечується сторонами та відображено у тексті рішень.

За правилами частини першої, абзацу другого частини другої статті 21 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності громадським слуханням підлягають розроблені в установленому порядку проекти містобудівної документації на місцевому рівні: генеральні плани населених пунктів, плани зонування територій, детальні плани територій.

Судом встановлено, що громадське обговорення проекту Генерального плану с. Гірське здійснено на загальносільському сході (конференції) жителів Гірської сільської ради 13 квітня 2014 року.

Управління архітектури, містобудування та інфраструктурних проектів Львівської обласної державної адміністрації листом від 04 листопада 2015 року №16-1459 рекомендувало до затвердження Генеральний план с. Гірське.

Рішенням Гірської сільської ради Миколаївського району Львівської області 2-ї позачергової сесії 7-го демократичного скликання від 27.11.2015 р №9 затвердження Генеральний план с. Гірське, Миколаївського району, Львівської області.

Відповідно до протоколу загальносільського сходу (конференції) жителів Гірської сільської ради від 10 липня 2016 року проведено громадські слухання з питання зміни меж населеного пункту с. Гірське. За результатами громадських слухань та обговорення конференцією запропоновано внести в межі населеного пункту с. Гірське господарські двори сільськогосподарських підприємств загальною площею 22,645 га.

Рішенням Гірської сільської ради Миколаївського району Львівської області від 04 вересня 2016 року №158 Про внесення в межі населеного пункту господарських дворів, 10 чергова сесія 7 скликання вирішила (п.1 рішення) внести в межі населеного пункту господарські двори с/г підприємств загальною площею 22,645 га.

Таким чином Гірською сільською радою дотримано вимоги частини другої статті 21 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності.

Під час розгляду справи позивачем не було надано суду жодних доказів, що він бажав взяти участь в громадських слуханнях проекту Генерального плану села Гірське та вчиняли будь-які дії для цього.

З матеріалів справи вбачається, що затвердженим генеральним планом села Гірське не змінено площі земельної ділянки та функціонального призначення території господарських дворів, на якій знаходяться об`єкти нерухомого майна Позивача.

Згідно зі статтею 173 Земельного кодексу України (далі - ЗК України) межа району, села, селища, міста, району у місті - це умовна замкнена лінія на поверхні землі, що відокремлює територію району, села, селища, міста, району у місті від інших територій.

Межі району, села, селища, міста, району у місті встановлюються і змінюються за проектами землеустрою щодо встановлення (зміни) меж адміністративно-територіальних одиниць.

Проекти землеустрою щодо зміни меж населених пунктів розробляються з урахуванням генеральних планів населених пунктів.

Включення земельних ділянок у межі району, села, селища, міста, району у місті не тягне за собою припинення права власності і права користування цими ділянками, крім земельних ділянок, визначених частиною четвертою цієї статті; землі та земельні ділянки державної власності, включені в межі населеного пункту (крім земель, які не можуть передаватися у комунальну власність), переходять у власність територіальної громади. Рішення про встановлення меж населеного пункту та витяги з Державного земельного кадастру про межу відповідної адміністративно-територіальної одиниці та про відповідні земельні ділянки, право власності на які переходить до територіальної громади, є підставою для державної реєстрації права комунальної власності на такі земельні ділянки.

Частинами 1, 2 статті 174 ЗК України встановлено, що рішення про встановлення і зміну меж районів і міст приймається Верховною Радою України за поданням Верховної Ради Автономної Республіки Крим, обласних, Київської чи Севастопольської міської рад.

Рішення про встановлення і зміну меж сіл, селищ, які входять до складу відповідного району приймаються районною радою за поданням відповідних сільських, селищних рад.

Нормами ч.3, 13 ст.46 Закону України від 22 травня 2003 року № 858-IV Про землеустрій (далі - Закон № 858-IV в редакції чинній на час прийняття спірного рішення) визначено, що проект землеустрою щодо встановлення (зміни) меж адміністративно-територіальних одиниць включає: а) пояснювальну записку; б) завдання на виконання робіт; в) рішення про розроблення проекту землеустрою щодо встановлення або зміни меж адміністративно-територіальних одиниць; г) посвідчені в установленому порядку копії генерального плану населеного пункту, рішень про його затвердження (у разі зміни меж населеного пункту); ґ) викопіювання із схеми землеустрою і техніко-економічного обґрунтування використання та охорони земель адміністративно-територіальної одиниці (утворення), а у разі її відсутності - викопіювання із проекту формування територій сільських, селищних рад; д) викопіювання із кадастрових карт (планів) з відображенням існуючих (за їх наявності) та проектних меж адміністративно-територіальної одиниці; е) експлікація земель в існуючих (за їх наявності) та проектних межах адміністративно-територіальної одиниці; є) опис меж адміністративно-територіальних одиниць; ж) матеріали погодження проекту; з) матеріали виносу меж адміністративно-територіальних одиниць в натуру (на місцевість) з каталогом координат їх поворотних точок.

Складовою частиною проекту землеустрою щодо встановлення і зміни меж населеного пункту є перелік земельних ділянок державної власності (із зазначенням їх кадастрових номерів, місцезнаходження, площі та цільового призначення), які переходять у комунальну власність відповідної територіальної громади.

Згідно ч.6 ст.46 Закону № 858-IV проекти землеустрою щодо встановлення (зміни) меж сіл, селищ, міст розробляються за рішенням відповідної сільської, селищної, міської ради.

При цьому, за правилами частин сьомої та восьмої статті 46 Закону № 858-IV проект землеустрою щодо встановлення (зміни) меж району розробляється за рішенням відповідної районної ради, а у разі якщо районна рада не утворена - обласної ради.

Проект землеустрою щодо встановлення (зміни) меж адміністративно-територіальної одиниці підлягає погодженню сільськими, селищними, міськими, районними радами, районними державними адміністраціями, за рахунок території яких планується здійснити розширення її меж. У разі розширення меж населеного пункту за рахунок території, яка не входить до складу відповідного району, або якщо районна рада не утворена, проект погоджується з Радою міністрів Автономної Республіки Крим, обласною державною адміністрацією.

Згідно з п. 21 ч. 1 ст. 43 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні виключно на пленарних засіданнях районної, обласної ради вирішуються, зокрема, питання вирішення відповідно до закону питань регулювання земельних відносин.

Відповідно до ст.10 ЗК України до повноважень районних рад у галузі земельних відносин на території району належить встановлення та зміна меж сіл, селищ, які входять до складу відповідного району.

З наведеного слідує, що за загальним правилом повноваження відповідних органів державної влади та органів місцевого самоврядування щодо ухвалення рішень про встановлення (зміну) меж адміністративно-територіальних розподіляються в залежності від виду адміністративно-територіального утворення.

Виключенням з цього правила є випадок коли відбувається розширення меж населеного пункту за рахунок території, яка не входить до складу відповідного району. В цьому випадку проект погоджується з Радою міністрів Автономної Республіки Крим, обласною державною адміністрацією.

При цьому, законодавством встановлено обов`язок погоджувати проект землеустрою щодо встановлення (зміни) меж адміністративно-територіальної одиниці з сільськими, селищними, міськими, районними радами, районними державними адміністраціями, за рахунок території яких планується здійснити розширення її меж. У разі розширення меж населеного пункту за рахунок території, яка не входить до складу відповідного району, або якщо районна рада не утворена, проект погоджується з Радою міністрів Автономної Республіки Крим, обласною державною адміністрацією.

Як встановлено судом, проект землеустрою щодо встановлення (зміни) меж с. Гірське Миколаївського району Львівської області погоджений рішенням Гірської сільської ради від 23 грудня 2016 року №191 Про погодження проекту землеустрою щодо зміни меж села Гірське та розпорядженням Миколаївської районної державної адміністрації від 29.03.2017 р №151 Про погодження проекту землеустрою щодо встановлення (зміни) меж с. Гірське Гірської сільської ради Миколаївського району.

19.09.2017 Миколаївська районна рада Львівської області на 13 сесії 8-го демократичного скликання прийняла рішення №213 Про затвердження проекту землеустрою щодо зміни межі с. Гірське Гірської сільської ради. Внесено в межі населеного пункту с. Гірське земельні ділянки загальною площею 216,1707 га, та вилучено земельні ділянки загальною площею 10,2137 га, встановивши площу населеного пункту 642,0500 га.

Відтак, суд приходить до висновку, що вимоги перелічених нормативно-правових актів відповідачами при винесенні оскаржуваних рішень були дотримані, відповідачі взяли до уваги всі обставини, з`ясування яких вимагає закон.

Позивач посилається на порушення будівельних норм при розробленні генерального плату. Однак підтвердження таких фактів, зокрема будь-яких висновків, документів державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду не надано.

Доказів, які б свідчили, що генеральним планом населеного пункту с. Гірське змінено цільового призначення земель та їх функціонального використання матеріали справи не містять.

Отже, належних та допустимих доказів зміни цільового призначення земель та їх функціонального призначення, станом на час виникнення спірних правовідносин, позивачем суду не надано.

Враховуючи викладене, суд дійшов висновку, що у ході розгляду справи судом встановлено прийняття відповідачами оскаржуваних рішень на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, порушень прав позивача не допущено.

Надавши оцінку фактичним обставинам справи, враховуючи те, що судом встановлено відсутність порушення відповідачем вимог законодавства України, що регулює спірні правовідносини, під час прийняття оскаржуваних рішень, суд дійшов висновку про відсутність підстав для визнання даних рішень протиправними та їх скасувань, що свідчить про відсутність підстав для задоволення позовних вимог.

Зважаючи на вимоги ст.139 КАС України, а також з урахуванням ухвалення рішення в інтересах відповідача, підстави для стягнення судових витрат на користь позивача відсутні.

Керуючись статтями 72-77, 90, 139, 241-246, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

вирішив:

В задоволенні позовних вимог відмовити повністю.

Апеляційну скаргу на рішення суду може бути подано протягом тридцяти днів з дня його складення. Апеляційна скарга подається до суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який постановив рішення. Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Повний текст рішення виготовлено 03 липня 2023 року.

Суддя Гулкевич І.З.

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення03.07.2023
Оприлюднено06.07.2023
Номер документу111975411
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —1340/4921/18

Ухвала від 30.05.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Стародуб О.П.

Ухвала від 24.04.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Стародуб О.П.

Постанова від 01.02.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Запотічний Ігор Ігорович

Ухвала від 08.11.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Запотічний Ігор Ігорович

Ухвала від 25.10.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Запотічний Ігор Ігорович

Ухвала від 19.09.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Запотічний Ігор Ігорович

Ухвала від 24.08.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Запотічний Ігор Ігорович

Рішення від 03.07.2023

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Гулкевич Ірена Зіновіївна

Ухвала від 27.01.2021

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Гулкевич Ірена Зіновіївна

Ухвала від 21.12.2020

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Гулкевич Ірена Зіновіївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні