Рішення
від 04.07.2023 по справі 420/8670/23
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/8670/23

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

04 липня 2023 року Одеський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Левчук О.А., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження в порядку письмового провадження в місті Одесі адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Одеської міської ради, Департаменту праці та соціальної політики Одеської міської ради про визнання протиправною бездіяльність, зобов`язання вчинити певні дії, -

ВСТАНОВИВ:

Позивач звернувся з даним позовом до суду та просить суд визнати протиправною бездіяльність Одеської міської ради та Департаменту праці та соціальної політики Одеської міської ради щодо не присвоєння ОСОБА_1 головному спеціалісту сектору прийняття рішень відділу грошових виплат і компенсацій управління соціального захисту населення в Суворовському районі Департаменту праці та соціальної політики Одеської міської ради 7 рангу посадової особи місцевого самоврядування; зобов`язати Одеську міську раду внести зміни до розпорядження міського голови від 03.11.2022 року № 1359К Про призначення ОСОБА_2 та ОСОБА_1 , та присвоїти ОСОБА_1 головному спеціалісту сектору прийняття рішень відділу грошових виплат і компенсацій управління соціального захисту населення в Суворовському районі Департаменту праці та соціальної політики Одеської міської ради 7 ранг посадової особи місцевого самоврядування про, що зробити відповідний запис в трудовій книжці працівника ОСОБА_1 ; зобов`язати Департамент праці та соціальної політики Одеської міської ради внести зміни до наказу начальника Департаменту від 10.11.2022 року № 444к Про призначення та присвоїти ОСОБА_1 головному спеціалісту сектору прийняття рішень відділу грошових виплат і компенсацій управління соціального захисту населення в Суворовському районі Департаменту праці та соціальної політики Одеської міської ради 7 ранг посадової особи місцевого самоврядування; зобов`язати Одеську міську раду та Департамент праці та соціальної політики Одеської міської ради з урахуванням присвоєного 7 рангу посадової особи органу місцевого самоврядування ОСОБА_1 головному спеціалісту сектору прийняття рішень відділу грошових виплат і компенсацій управління соціального захисту населення в Суворовському районі Департаменту праці та соціальної політики Одеської міської ради провести перерахунок та виплату заробітної плати з 03.11.2022 року.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що розпорядженням міського голови Одеської міської ради від 03.11.2022 року № 1359К «Про призначення ОСОБА_2 та ОСОБА_1 » та наказом директора департаменту праці та соціальної політики Одеської міської ради від 10.11.2022 року № 444к «Про призначення», її призначено на посаду головного спеціаліста сектору прийняття рішень відділу грошових виплат і компенсацій управління соціального захисту населення в Суворовському районі Департаменту праці та соціальної політики Одеської міської ради та присвоєно 13 ранг посадової особи місцевого самоврядування про, що в трудовій книжці працівника зроблено відповідний запис. Однак, до прийняття на посаду головного спеціаліста сектору прийняття рішень відділу грошових виплат і компенсацій управління соціального захисту населення в Суворовському районі Департаменту праці та соціальної політики Одеської міської ради вона працювала на посаді головного спеціаліста відділу Великоновосілківської райдержадміністрації Донецької області, та мала 7 ранг державного службовця в межах посад державної служби категорії «В» про, що в трудовій книжці зроблено відповідний запис. Згідно з пунктами 2-4 Розділу VII «Прикінцевих та Перехідних положень» Закону України «Про службу в органах місцевого самоврядування» дія Закону України «Про державну службу» поширюється на органи і посадових осіб місцевого самоврядування в частині, що не суперечить Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»», цьому Закону та іншим законам України, що регулюють діяльність місцевого самоврядування. З набранням чинності цим Законом посадовим особам органів місцевого самоврядування присвоюються ранги на рівні тих, які вони мали відповідно до Закону України «Про державну службу». У разі переходу посадової особи органу місцевого самоврядування на державну службу рівнозначної чи нижчої категорії посад їй присвоюється ранг державного службовця на рівні рангу, який вона мала відповідно до цього Закону. Таким чином, при призначені особи на посаду в орган місцевого самоврядування, яка має ранг державного службовця, присвоєний відповідно до Закону України «Про державну службу», їй присвоюється ранг посадової особи місцевого самоврядування на рівні рангу державного службовця. На офіційному веб-сайті НАДС оприлюднено роз`яснення від 23.10.2018 року № 1-р/зомс щодо присвоєння рангів посадових осіб місцевого самоврядування особам, які призначаються на посади в органи місцевого самоврядування та мають ранги державних службовців, відповідно до яких особі, яка призначається на посаду до органу місцевого самоврядування та має ранг державного службовця, присвоєний відповідно до вимог Закону України від 16.12.1993 року № 3723-XII «Про державну службу» або Закону України від 10.12.2015 року № 889-VIII «Про державну службу», присвоюється ранг посадової особи місцевого самоврядування на рівні рангу державного службовця, якщо Законом не передбачено присвоєння вищого рангу посадової особи місцевого самоврядування. Аналогічна позиція викладена у листі-відповіді 02.12.2022 року № 237/6-04-04-22 Межрегіонального управління НАДС в Одеській, Миколаївський та Херсонській областях, АРК та м. Севастополі.

Представником відповідача Одеської міської ради до суду надано відзив на позовну заяву, в якому представник відповідача просить відмовити в задоволенні позову та вказує, що згідно з абз. 4 ч. 1 ст. 10 Закону України «Про службу в органах місцевого самоврядування» прийнятгя на службу в органи місцевого самоврядування здійснюється на посади керівника секретаріату (керуючого справами) районної, обласної ради, керуючого справами виконавчого апарату обласних і районних рад, керівників відділів, управлінь та інших працівників органів місцевого самоврядування шляхом призначення відповідно сільським, селищним, міським головою, головою районної, районної у місті, обласної ради на конкурсній основі чи за іншою процедурою, передбаченою законодавством України. Статтею 14 Закону України «Про службу в органах місцевого самоврядування» встановлено 7 категорій посад в органах місцевого самоврядування. Посада головного спеціаліста, на яку ОСОБА_1 було призначено розпорядженням Одеського міського голови від 03.11.2022 року № 1359К, відноситься до сьомої категорії посад, яка включає в себе посади радників, консультантів секретаріатів районних у містах рад, спеціалістів виконавчих органів районних у містах, міських (міст районного значення) рад, спеціалістів виконавчих органів сільських, селищних рад. Поряд з цим, враховуючи визначену ст. 15 Закону України «Про службу в органах місцевого самоврядування» класифікацію рангів посадових осіб місцевого самоврядування, особам, які займають посади, віднесені до сьомої категорії, може бути присвоєно 15, 14 і 13 ранг. Відповідно до ч. 4 ст. 15 Закону України «Про службу в органах місцевого самоврядування» ранги, які відповідають посадам третьої - сьомої категорії, присвоюються відповідно сільським, селищним, міським головою, головою обласної, районної, районної у місті ради. Згідно з ч. 6 ст. 15 Закону України «Про службу в органах місцевого самоврядування» ранги присвоюються одночасно з обранням (прийняттям) на службу в органи місцевого самоврядування або обранням (призначенням) на вищу посаду. З огляду на викладене оспорюваний ОСОБА_1 ранг посадової особи місцевого самоврядування було присвоєно позивачу у встановленому законом порядку розпорядженням Одеського міського голови від 03.11.2022 року № 1359К «Про призначення ОСОБА_2 та ОСОБА_1 ». Крім того, Одеська міська рада є колегіальним органом, до повноважень якої належить вирішення питань, які віднесені до її компетенції, тоді як повноваження щодо присвоєння рангу посадової особи та видання розпоряджень про призначення посадових осіб місцевого самоврядування на посаду, яким, в свою чергу, наділений сільський, селищний, міський голова відповідної ради, у неї відсутні.

Представником відповідача Департаменту праці та соціальної політики Одеської міської ради до суду надано відзив на позовну заяву, в якому представник відповідача просить відмовити в задоволенні позову та вказує, що відповідно до ст. 15 Закону України «Про службу в органах місцевого самоврядування» при прийнятті на службу в органи місцевого самоврядування присвоюються ранги у межах відповідної категорії посад. Ранги, які відповідають посадам третьої - сьомої категорії, присвоюються відповідно сільським, селищним, міським головою, головою обласної, районної, районної у місті ради. Ранги присвоюються відповідно до займаної посади, рівня професійної кваліфікації, результатів роботи. За даними трудової книжки ОСОБА_1 22.11.2018 року її було переведено на вакантну посаду головного спеціаліста відділу економічного розвитку Управління економіки, розвитку сільської місцевості, впровадження реформ та агропромислового комплексу Великоновосілківської райдержадміністрації та присвоєно 7 ранг державного службовця в межах посад державної служби категорії «В». У зв`язку з прийняттям 10.12.2015 року Закону України «Про державну службу» змінилися підходи до визначення категорій і рангів державних службовців. За вищезазначеним Законом класифікація категорій і рангів державних службовців відрізняється від класифікації категорій і рангів посадових осіб місцевого самоврядування. Крім того, п. 11 ч. 3 ст. З Закону України «Про державну службу» зазначено, що дія цього Закону не поширюється на депутатів місцевих рад, посадових осіб місцевого самоврядування. Згідно з ч. 2 п. З Порядку присвоєння рангів державних службовців, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20.04.2016 року № 306, співвідношення між рангами державних службовців та рангами посадових осіб місцевого самоврядування визначається з урахуванням категорії посад державної служби та посад в органах місцевого самоврядування. Оскільки категорії та ранги посадових осіб місцевого самоврядування та державних службовців не є співставними, для осіб, які вперше приймаються на службу, застосовується загальний порядок присвоєння рангів. Оскільки посада головного спеціаліста сектору прийняття рішень відділу грошових виплат і компенсацій управління соціального захисту населення в Суворовському районі Департаменту праці та соціальної політики Одеської міської ради належить до шостої категорії, згідно з розпорядженням міського голови від 03.11.2022 року № 1359К ОСОБА_1 присвоєно 13 ранг посадової особи місцевого самоврядування в межах зазначеної категорії відповідно до норм законодавства. Чинним законодавством не передбачено при переході особи з посади державної служби на посаду в орган місцевого самоврядування присвоєння їй ранги посадової особи місцевого самоврядування на рівні присвоєного їй рангу державного службовця.

Ухвалою суду від 05 травня 2023 року прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).

Ухвалою суду від 25 травня 2023 року відмовлено в задоволенні клопотання представника відповідача про розгляд справи в порядку загального позовного провадження.

Вивчивши матеріали справи, дослідивши та проаналізувавши надані докази, суд встановив наступне.

03 листопада 2022 року Одеською міською радою винесено розпорядження № 1359К, яким призначено, зокрема ОСОБА_1 , на посаду головного спеціаліста сектору прийняття рішень відділу грошових виплат і компенсацій управління соціального захисту населення в Суворовському районі Департаменту праці та соціальної політики Одеської міської ради з 10 листопада 2022 року та присвоєно 13 ранг посадової особи місцевого самоврядування (а.с. 17).

10 листопада 2022 року Департаментом праці та соціальної політики Одеської міської ради винесено наказ № 444к, яким призначено ОСОБА_1 , на посаду головного спеціаліста сектору прийняття рішень відділу грошових виплат і компенсацій управління соціального захисту населення в Суворовському районі Департаменту праці та соціальної політики Одеської міської ради з 10 листопада 2022 року та присвоєно 13 ранг посадової особи місцевого самоврядування (а.с. 18).

ОСОБА_1 звернулась до Одеської міської ради та Департаменту праці та соціальної політики Одеської міської ради із заявою про внесення змін до наказу від 10.11.2022 року № 444к в частині присвоєння відповідного рангу на рівні того, який вона мала відповідно до ЗУ «Про державну службу» (а.с. 22-28).

12 квітня 2023 року Департаментом праці та соціальної політики Одеської міської ради надано відповідь та повідомлено, що оскільки категорії і ранги посадових осіб місцевого самоврядування та державних службовців не є співставними, а співвідношення рангів не встановлено, застосовується загальний порядок присвоєння рангів, визначений Законом для осіб, які вперше приймаються на службу. Розпорядженням від 03.11.2022 № 1359К та наказом від 10.11.2022 № 444к ОСОБА_1 , як головному спеціалісту присвоєно 13 ранг в межах шостої категорії посад органів місцевого самоврядування, до якої належить посада (а.с. 29-30).

Принципи, правові та організаційні засади забезпечення публічної, професійної, політично неупередженої, ефективної, орієнтованої на громадян державної служби, яка функціонує в інтересах держави і суспільства, а також порядок реалізації громадянами України права рівного доступу до державної служби, що базується на їхніх особистих якостях та досягненнях визначає Закон України Про державну службу.

Згідно ст. 3 Закону України Про державну службу цей Закон регулює відносини, що виникають у зв`язку із вступом на державну службу, її проходженням та припиненням, визначає правовий статус державного службовця. Дія цього Закону не поширюється на, зокрема, депутатів місцевих рад, посадових осіб місцевого самоврядування.

Відповідно до ст. 39 Закону України Про державну службу ранги державних службовців є видом спеціальних звань. Встановлюється дев`ять рангів державних службовців. Порядок присвоєння рангів державних службовців та співвідношення між рангами державних службовців і рангами посадових осіб місцевого самоврядування, військовими званнями, дипломатичними рангами та іншими спеціальними званнями визначаються Кабінетом Міністрів України. Співвідношення між рангами державних службовців і рангами посадових осіб місцевого самоврядування, військовими званнями, дипломатичними рангами та іншими спеціальними званнями встановлюється для випадків призначення осіб, яким присвоєно такі спеціальні звання, на посади державних службовців, на яких може бути присвоєно нижчий ранг. У такому разі особі присвоюється ранг державного службовця на рівні рангу, який вона мала відповідно до спеціальних законів. Присвоюються такі ранги: державним службовцям, які займають посади державної служби категорії «В», - 6, 7, 8, 9 ранг.

Згідно п. 3 Порядку присвоєння рангів державних службовців, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20 квітня 2016 р. № 306 у разі призначення посадової особи органу місцевого самоврядування на посаду державного службовця, на якій може бути присвоєно нижчий ранг, особі присвоюється такий ранг державного службовця, який вона мала відповідно до Закону України Про службу в органах місцевого самоврядування. Співвідношення між рангами державних службовців та рангами посадових осіб місцевого самоврядування визначається з урахуванням категорії посад державної служби та посад в органах місцевого самоврядування.

Таким чином, у випадку призначення посадової особи органу місцевого самоврядування на посаду державного службовця їй присвоюється ранг державного службовця, не нижче того рангу, який вона мала відповідно до Закону України ,,Про службу в органах місцевого самоврядування, незалежно від категорії посади.

Відповідно до ст. 15 Закону України ,,Про службу в органах місцевого самоврядування при прийнятті на службу в органи місцевого самоврядування присвоюються ранги у межах відповідної категорії посад. Встановлюються такі ранги посадових осіб місцевого самоврядування: особам, які займають посади, віднесені до першої категорії, може бути присвоєно 3, 2 і 1 ранг; особам, які займають посади, віднесені до другої категорії, може бути присвоєно 5, 4 і 3 ранг; особам, які займають посади, віднесені до третьої категорії, може бути присвоєно 7, 6 і 5 ранг; особам, які займають посади, віднесені до четвертої категорії, може бути присвоєно 9, 8 і 7 ранг; особам, які займають посади, віднесені до п`ятої категорії, може бути присвоєно 11, 10 і 9 ранг; особам, які займають посади, віднесені до шостої категорії, може бути присвоєно 13, 12 і 11 ранг; особам, які займають посади, віднесені до сьомої категорії, може бути присвоєно 15, 14 і 13 ранг. Ранги, які відповідають посадам першої та другої категорій, а також ранги сільським, селищним, міським головам, головам районних, районних у містах рад, старостам присвоюються рішенням відповідної ради в межах відповідної категорії посад. Ранги, які відповідають посадам третьої - сьомої категорії, присвоюються відповідно сільським, селищним, міським головою, головою обласної, районної, районної у місті ради. Ранги присвоюються відповідно до займаної посади, рівня професійної кваліфікації, результатів роботи. Ранги присвоюються одночасно з обранням (прийняттям) на службу в органи місцевого самоврядування або обранням (призначенням) на вищу посаду. Особам, які призначаються на посади з випробувальним строком, ранги присвоюються після його закінчення, за результатами роботи. Особам, які призначені на посади і мають ранги посадових осіб місцевого самоврядування або ранги державного службовця, присвоєні за попереднім місцем роботи, надбавка за ранг у період випробувального строку виплачується відповідно до цих рангів.

Пунктом 3 розділу VII Прикінцеві та перехідні положення Закону України ,,Про службу в органах місцевого самоврядування від 7 червня 2001 року № 2493-ІІІ з набранням чинності цим Законом посадовим особам органів місцевого самоврядування присвоюються ранги на рівні тих, які вони мали відповідно до Закону України "Про державну службу".

При цьому, станом на дату прийняття Закону України ,,Про службу в органах місцевого самоврядування від 7 червня 2001 року № 2493-ІІІ був чинним Закон України ,,Про державну службу від 16 грудня 1993 року № 3723-ХІІ.

В той же час, стаття 58 Конституції України передбачає, що закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі, крім випадків, коли вони пом`якшують або скасовують відповідальність особи.

В рішенні від 09 лютого 1999 року № 1-рп/99 Конституційний Суд України зазначив, що за загальновизнаним принципом права закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі. Цей принцип закріплений у частині першій статті 58 Конституції України, за якою дію нормативно-правового акта в часі треба розуміти так, що вона починається з моменту набрання цим актом чинності і припиняється з втратою ним чинності, тобто до події, факту застосовується той закон або інший нормативно-правовий акт, під час дії якого вони настали або мали місце.

Таким чином, норма пункту третього Розділу VII ,,Прикінцеві та перехідні положення Закону № 2493-ІІІ на час виникнення спірних правовідносин була та є чинною, а тому підлягає застосуванню до спірних правовідносин, незалежно від прийняття 10 грудня 2015 року нового Закону України ,,Про державну службу за № 889-VIII.

Відповідно до ст. 22 Конституції України права і свободи людини і громадянина, закріплені цією Конституцією, не є вичерпними. Конституційні права і свободи гарантуються і не можуть бути скасовані. При прийнятті нових законів або внесенні змін до чинних законів не допускається звуження змісту та обсягу існуючих прав і свобод.

Отже, з прийняттям Закону України Про державну службу № 889-VIII передбачене пунктом третім Розділу VII ,,Прикінцеві та перехідні положення Закону № 2493-ІІІ право посадової особи органів місцевого самоврядування на збереження рангу на рівні того, який вона мала відповідно до Закону України ,,Про державну службу не може бути скасоване або звужене.

З матеріалів справи вбачається, що 22.11.2018 року ОСОБА_1 було присвоєно 7 ранг державного службовця (а.с. 118).

Таким чином, станом на дату призначення ОСОБА_1 на посаду головного спеціаліста сектору прийняття рішень відділу грошових виплат і компенсацій управління соціального захисту населення в Суворовському районі Департаменту праці та соціальної політики Одеської міської ради з 10 листопада 2022 року застосуванню підлягали приписи пунктом 3 розділу VII Прикінцеві та перехідні положення Закону України ,,Про службу в органах місцевого самоврядування, а тому доводи представників відповідачів щодо того, що позивачу правомірно присвоєно 13 ранг посадової особи місцевого самоврядування є необґрунтованими та спростовуються зібраними по справі доказами.

Верховний Суд в постанові від 23.06.2022 року по справі № 380/1721/20 зазначив, що оскільки частиною другою статті 39 Закону №889-VIII та пунктом 3 Порядку №306, передбачено право посадової особи органу місцевого самоврядування при призначенні її на посаду державного службовця на присвоєння їй такого рангу державного службовця, який вона мала відповідно до Закону України «Про службу в органах місцевого самоврядування», не зважаючи на те, що за цією посадою державного службовця може бути присвоєно нижчий ранг, дискримінаційним є присвоєння особі при її прийнятті на посаду в органі місцевого самоврядування нижчого рангу ніж вона мала відповідно до Закону України «Про державну службу» від 10 грудня 2015 року №889-VIII.

Європейський суд з прав людини у справі «Щокін проти України» (Shchokin v. Ukraine), заяви №23759/03 та №37943/06, рішення від 14 жовтня 2010 року та «Серков проти України» (Serkov v. Ukraine), заява №39766/05, рішення від 7 липня 2011 року ЄСПЛ дійшов висновку що, по-перше, національне законодавство не було чітким та узгодженим та не відповідало вимозі «якості» закону і не забезпечувало адекватного захисту осіб від свавільного втручання у права заявника; по-друге, національними органами не було дотримано вимоги законодавства щодо застосування підходу, який був би найбільш сприятливим для заявника, коли в його справі національне законодавство припускало неоднозначне трактування.

У пунктах 52, 56 цього рішення ЄСПЛ зазначив, що тлумачення й застосування національного законодавства є прерогативою національних органів. Однак, суд зобов`язаний переконатися в тому, що спосіб, у який тлумачиться й застосовується національне законодавство, призводить до наслідків, сумісних із принципами Конвенції з погляду тлумачення їх у практиці Європейського суду з прав людини. На думку Європейського суду з прав людини, відсутність у національному законодавстві необхідної чіткості й точності, які передбачали можливість різного тлумачення, порушує вимогу «якості закону», передбачену Конвенцією, і не забезпечує адекватного захисту від свавільного втручання публічних органів державної влади в майнові права заявника.

Отже, національне законодавство має тлумачитися таким чином, щоб результат тлумачення відповідав принципам справедливості, розумності та узгоджувався з положеннями Конвенції.

Одним із основних елементів верховенства права є принцип правової визначеності, який, серед іншого, передбачає, що закони мають бути чіткими і зрозумілими, закони не повинні бути суперечливими, а у випадку недостатньої чіткості чи суперечливості норм права вони мають тлумачитися на користь невладного суб`єкта (справа «Новік проти України», №48068/06).

Велика Палата Верховного Суду в постанові від 19 лютого 2020 року по справі №520/15025/16-а (провадження №11-1207апп19, пункт 56) сформувала правовий висновок, згідно з яким у разі існування неоднозначного або множинного тлумачення прав та обов`язків особи в національному законодавстві органи державної влади зобов`язані застосувати підхід, який був би найбільш сприятливим для особи.

Отже, недосконалість у законодавчому регулюванні спірних правовідносин не повинна впливати на можливість реалізації позивачкою своїх трудових прав, зокрема, на присвоєння їй 6 рангу посадової особи місцевого самоврядування, тобто рангу, який вона отримала як державний службовець в період проходження державної служби.

При цьому, в листі від 02.12.2022 року № 237/6-04-04-22Національним агентством України з питань державної служби в Одеській, Миколаївській та Херсонській областях, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі, адресованому ОСОБА_1 , зазначено, головну спеціалісті Великоновосілкіської райдержадміністрації Донецької області ОСОБА_1 було присвоєно 7 ранг державного службовця в межах займаної посади державної служби категорії «В», а тому посадовій особі місцевого самоврядування ОСОБА_1 має бути залишено (присвоєно) 7 ранг посадової особи органу місцевого самоврядування (а.с. 20-21).

Також, на офіційному веб-сайті Національного агентства України з питань державної служби оприлюднено роз`яснення від 23.10.2018 року № 1-р/з-омс щодо присвоєння рангів посадових осіб місцевого самоврядування особам, які призначаються на посади в органи місцевого самоврядування та мають ранги державних службовців, відповідно до яких особі, яка призначається на посаду до органу місцевого самоврядування та має ранг державного службовця, присвоєний відповідно до вимог Закону України від 16.12.1993 року № 3723-XII Про державну службу або Закону України від 10.12.2015 року № 889-VIII Про державну службу, присвоюється ранг посадової особи місцевого самоврядування на рівні рангу державного службовця, якщо Законом не передбачено присвоєння вищого рангу посадової особи місцевого самоврядування (https://nads.gov.ua/storage/app/sites/5/rozyasnennya/oms/1-r-z-oms.pdf).

При цьому, відповідно до Положення про Національне агентство України з питань державної служби, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 01.10.2014 року № 500, Національне агентство України з питань державної служби (НАДС) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується i координується Кабінетом Мiнiстрiв України та який забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері державної служби, здійснює функціональне управління державною службою в органі державної влади, іншому державному органі, його апараті (секретаріаті).

Згідно п. 3, 4 вказаного Положення основними завданнями НАДС є: 1) забезпечення формування і реалізація державної політики у сфері державної служби та з питань управління персоналом у державних органах; 2) участь у формуванні державної політики у сфері служби в органах місцевого самоврядування; 3) здійснення функціонального управління державною службою.

НАДС відповідно до покладених на нього завдань, зокрема, забезпечує нормативно-правове регулювання у сфері державної служби та служби в органах місцевого самоврядування; оприлюднює на офіційному веб-сайті НАДС узагальнені роз`яснення з питань застосування Законів України Про державну службу, Про службу в органах місцевого самоврядування та інших нормативно-правових актів у сфері державної служби та служби в органах місцевого самоврядування.

За таких підстав, суд дійшов висновку, що Одеською міською радою та Департаментом праці та соціальної політики Одеської міської ради протиправно не присвоєно ОСОБА_1 при призначенні на посаду головного спеціаліста сектору прийняття рішень відділу грошових виплат і компенсацій управління соціального захисту населення в Суворовському районі Департаменту праці та соціальної політики Одеської міської ради з 10 листопада 2022 року 7 ранг посадової особи органу місцевого самоврядування, що в подальшому призвело до зменшення розміру нарахованої та виплаченої заробітної плати.

В той же час, посилання представника відповідача на те, що у Одеської міської ради відсутні повноваження щодо присвоєння рангу посадової особи, суд не приймає до уваги, оскільки позивач є посадовою особою органу місцевого самоврядування, а саме Одеської міської ради.

Решта доводів та заперечень сторін висновків суду по суті заявлених позовних вимог не спростовують. Згідно практики Європейського суду з прав людини та зокрема, рішення у справі «Серявін та інші проти України» від 10 лютого 2010 року, заява 4909/04, відповідно до п.58 якого суд повторює, що згідно з його усталеною практикою, яка відображає принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються.

Хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент. Міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (рішення у справі «РуїсТоріха проти Іспанії» від 9 грудня 1994 року, серія A, N 303-A, п.29).

Згідно п.41 висновку №11 (2008) Консультативної ради європейських суддів до уваги Комітету Міністрів Ради Європи щодо якості судових рішень обов`язок суддів наводити підстави для своїх рішень не означає необхідності відповідати на кожен аргумент захисту на підтримку кожної підстави захисту.

Відповідно до ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно ч. 2 ст. 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); добросовісно; розсудливо.

Відповідно до ст. 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості. Суд розглядає адміністративні справи не інакше як за позовною заявою, поданою відповідно до цього Кодексу, в межах позовних вимог.

Згідно ч. 2 ст. 77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Відповідно до ч. 1 ст. 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

На підставі вищевикладеного, розглянувши справу на підставі наданих доказів, суд дійшов висновку, що адміністративний позов підлягає задоволенню шляхом визнання протиправною бездіяльність Одеської міської ради та Департаменту праці та соціальної політики Одеської міської ради щодо не присвоєння ОСОБА_1 головному спеціалісту сектору прийняття рішень відділу грошових виплат і компенсацій управління соціального захисту населення в Суворовському районі Департаменту праці та соціальної політики Одеської міської ради 7 рангу посадової особи місцевого самоврядування; зобов`язання Одеської міської раду внести зміни до розпорядження від 03.11.2022 року № 1359К та присвоїти ОСОБА_1 головному спеціалісту сектору прийняття рішень відділу грошових виплат і компенсацій управління соціального захисту населення в Суворовському районі Департаменту праці та соціальної політики Одеської міської ради 7 ранг посадової особи місцевого самоврядування про, що зробити відповідний запис в трудовій книжці ОСОБА_1 ; зобов`язання Департаменту праці та соціальної політики Одеської міської ради внести зміни до наказу від 10.11.2022 року № 444к та присвоїти ОСОБА_1 головному спеціалісту сектору прийняття рішень відділу грошових виплат і компенсацій управління соціального захисту населення в Суворовському районі Департаменту праці та соціальної політики Одеської міської ради 7 ранг посадової особи місцевого самоврядування; зобов`язання Одеської міської ради та Департаменту праці та соціальної політики Одеської міської ради здійснити перерахунок та виплату заробітної плати ОСОБА_1 з 03.11.2022 року, з урахуванням присвоєного 7 рангу посадової особи органу місцевого самоврядування, та раніше виплачених сум.

При цьому, відповідно до ч. 1 ст. 139 КАС України, з Одеської міської ради та Департаменту праці та соціальної політики Одеської міської ради за рахунок їх бюджетних асигнувань на користь ОСОБА_1 слід стягнути судовий збір, який підлягав сплаті під час звернення до суду.

Керуючись ст. ст. 2, 6, 8, 9, 12, 77, 90, 139, 242-246, 250, 255 КАС України, суд, -

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 , адреса місця проживання: АДРЕСА_1 ) до Одеської міської ради (код ЄДРПОУ 26597691, адреса місцезнаходження: 65026, м. Одеса, пл. Думська, 1), Департаменту праці та соціальної політики Одеської міської ради (код ЄДРПОУ 36290160, адреса місцезнаходження: 65074, м. Одеса, вул. Косовська, 2-Д) про визнання протиправною бездіяльність, зобов`язання вчинити певні дії, - задовольнити.

Визнати протиправною бездіяльність Одеської міської ради та Департаменту праці та соціальної політики Одеської міської ради щодо не присвоєння ОСОБА_1 , головному спеціалісту сектору прийняття рішень відділу грошових виплат і компенсацій управління соціального захисту населення в Суворовському районі Департаменту праці та соціальної політики Одеської міської ради, 7 рангу посадової особи місцевого самоврядування.

Зобов`язати Одеську міську раду внести зміни до розпорядження від 03.11.2022 року № 1359К та присвоїти ОСОБА_1 , головному спеціалісту сектору прийняття рішень відділу грошових виплат і компенсацій управління соціального захисту населення в Суворовському районі Департаменту праці та соціальної політики Одеської міської ради, 7 ранг посадової особи місцевого самоврядування про, що зробити відповідний запис в трудовій книжці ОСОБА_1 .

Зобов`язати Департамент праці та соціальної політики Одеської міської ради внести зміни до наказу від 10.11.2022 року № 444к та присвоїти ОСОБА_1 , головному спеціалісту сектору прийняття рішень відділу грошових виплат і компенсацій управління соціального захисту населення в Суворовському районі Департаменту праці та соціальної політики Одеської міської ради, 7 ранг посадової особи місцевого самоврядування.

Зобов`язати Одеську міську раду та Департамент праці та соціальної політики Одеської міської ради здійснити перерахунок та виплату заробітної плати ОСОБА_1 з 03.11.2022 року, з урахуванням присвоєного 7 рангу посадової особи органу місцевого самоврядування, та раніше виплачених сум.

Стягнути з Одеської міської ради (код ЄДРПОУ 26597691, адреса місцезнаходження: 65026, м. Одеса, пл. Думська, 1) за рахунок її бюджетних асигнувань на користь ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 , адреса місця проживання: АДРЕСА_1 ) судовий збір у розмірі 858,88 грн. (вісімсот п`ятдесят вісім гривень 88 копійок).

Стягнути з Департаменту праці та соціальної політики Одеської міської ради (код ЄДРПОУ 36290160, адреса місцезнаходження: 65074, м. Одеса, вул. Косовська, 2-Д) за рахунок її бюджетних асигнувань на користь ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 , адреса місця проживання: АДРЕСА_1 ) судовий збір у розмірі 858,88 грн. (вісімсот п`ятдесят вісім гривень 88 копійок).

Рішення може бути оскаржено в порядку та в строки встановлені ст. ст. 295, 297 КАС України.

Рішення набирає законної сили в порядку передбаченому статтею 255 КАС України.

Суддя О.А. Левчук

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення04.07.2023
Оприлюднено06.07.2023
Номер документу111976095
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо управління, нагляду, контролю та інших владних управлінських функцій (призначення, перерахунку та здійснення страхових виплат) у сфері відповідних видів загальнообов’язкового державного соціального страхування, з них загальнообов’язкового державного соціального страхування, у тому числі

Судовий реєстр по справі —420/8670/23

Ухвала від 11.03.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Мартинюк Н.М.

Ухвала від 06.12.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Мартинюк Н.М.

Постанова від 18.10.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Косцова І.П.

Ухвала від 15.08.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Косцова І.П.

Ухвала від 15.08.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Косцова І.П.

Ухвала від 07.08.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Косцова І.П.

Ухвала від 07.08.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Косцова І.П.

Рішення від 04.07.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Левчук О.А.

Ухвала від 25.05.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Левчук О.А.

Ухвала від 05.05.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Левчук О.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні