Постанова
від 03.07.2023 по справі 280/329/23
ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

і м е н е м У к р а ї н и

03 липня 2023 року м. Дніпросправа № 280/329/23

Третій апеляційний адміністративний суд

у складі колегії суддів: головуючого - судді Коршуна А.О. (доповідач),

суддів: Іванова С.М., Чередниченка В.Є.,

розглянув в порядку письмового провадження апеляційну скаргу Комишуваської селищної ради Запорізького району Запорізької областіна рішення Запорізького окружного адміністративного суду від 17.03.2023р. у справі №280/329/23за позовом:Комишуваської селищної ради Запорізького району Запорізької областідо: про:Заступника начальника Управління стратегічних розслідувань в Запорізькій області Департаменту стратегічних розслідувань Національної поліції України Богдана Олександра Олександровича, Департамент стратегічних розслідувань Національної поліції України визнання дій протиправними,-

ВСТАНОВИВ:

29.12.2022р. Комишуваська селищна рада Запорізького району Запорізької області, в інтересах якої адвокат Мідяний Є.О., звернулася за допомогою поштового зв`язку до Запорізького окружного адміністративного суду з позовом до Заступника начальника Управління стратегічних розслідувань в Запорізькій області Департаменту стратегічних розслідувань Національної поліції України Богдана О.О., Департамент стратегічних розслідувань Національної поліції України про дій визнання протиправними /а.с. 1-3/.

Ухвалою Запорізького окружного адміністративного суду від 16.01.2023р. за вищезазначеним адміністративним позовом відкрито провадження в адміністративній справі №280/329/23 та справа призначена до розгляду в порядку спрощеного позовного провадження /а.с. 12/.

Позивач у адміністративному позові, з яким звернувся до суду, посилаючись на те, що на адресу Комишуваської селищної ради надійшов лист Заступника начальника Управління стратегічних розслідувань в Запорізькій області Департаменту стратегічних розслідувань Національної поліції України Богдана О.О., щодо надання завірених копій перелічених в листі документів та забезпечення доступу до товарів, які є предметами закупівлі за договорами, вказаними в листі, оскільки на Департамент стратегічних розслідувань Національної поліції України покладено здійснення контролю за цільовим використанням бюджетних коштів, контроль за дотриманням законодавства про закупівлі. Але позивач вважаючи, що контроль за цільовим використанням бюджетних коштів, контроль за дотриманням законодавства про закупівлі покладено на інші органи, ніж Департамент стратегічних розслідувань Національної поліції України та його структурні підрозділи, отже не має необхідності у доступі до товарів, які є предметами зазначених у листі від 16.12.2022р. № 3513/55/107/03-22 та доступу до документів зазначених у листі, і тому просив:

- визнати протиправними дії Заступника начальника Управління стратегічних розслідувань в Запорізькій області Департаменту стратегічних розслідувань Національної поліції України Богдана О.О. та Департаменту стратегічних розслідувань Національної поліції України, від імені якого діє Богдан О.О., по витребуванню завірених копій документів згідно з листом від 16.12.2022р. №3513/55/107/03-2022, а саме:

- договорів укладених з ПП «Комтехсервіс» (ЄДРПОУ 32881326), ФОП ОСОБА_1 (іпн. НОМЕР_1 ), ФОП ОСОБА_2 (іпн. НОМЕР_2 ), ФОП ОСОБА_3 (іпн. НОМЕР_3 ), ФОП ОСОБА_4 (іпн. НОМЕР_4 ) з додатками та додатковими угодами за 2022 р.;

- актів приймання-передачі товарів (виконаних робіт, послуг) за вказаними договорами;

- документів, що підтверджують сплату за вказаними договорами;

- документів на підставі яких було сформовано ціну закупівель;

- документи на підставі яких було виділено кошти на придбання товарів, які є предметом договорів укладених з ПП «Комтехсервіс» (ЄДРПОУ 32881326), ФОП ОСОБА_1 (іпн. НОМЕР_1 ), ФОП ОСОБА_2 (іпн. НОМЕР_2 ), ФОП ОСОБА_3 (іпн. НОМЕР_3 ), ФОП ОСОБА_4 (іпн. НОМЕР_4 ) (програми рішення сесій тощо);

та вимогі забезпечення доступу до товарів, які є предметами вищезазначених договорів у супроводі представників Комишуваської селищної ради Запорізького району Запорізької області.

Рішенням Запорізького окружного адміністративного суду від 17.03.2023р. у справі №280/329/23 у задоволенні позову Комишуваської селищної ради Запорізького району Запорізької області до Заступника начальника Управління стратегічних розслідувань в Запорізькій області Департаменту стратегічних розслідувань Національної поліції України Богдана О.О., Департаменту стратегічних розслідувань Національної поліції України про визнання дій протиправними відмовлено у повному обсязі (суддя Богатинський Б.В.) /а.с. 88-93/.

Позивач Комишуваська селищна рада Запорізького району Запорізької області, в інтересах якого діє адвокат Мідяний Є.О., не погодившись з вищезазначеним рішенням суду першої інстанції від 17.03.2023р. у даній справі, 15.04.2023р. подав за допомогою поштового зв`язку безпосередньо до суду апеляційної інстанції апеляційну скаргу /а.с. 100-102/, у якій посилаючись на те, що судом першої інстанції під час розгляду даної справи було зроблено висновки, які суперечать фактичним обставинам справи, що призвело до прийняття ним рішення у справі з порушенням норм чинного процесуального права, просив суд рішення суду першої інстанції від 17.03.2023р. скасувати, постановити у справі нове рішення, яким задоволеними позовні вимоги.

З застосуванням системи автоматизованого розподілу справи між суддями Третього апеляційного адміністративного суду визначено колегію суддів, що розглядає справу у складі: головуючий (доповідач) - суддя Коршун А.О., судді Панченко О.М., Чередниченко В.Є. /а.с. 107/.

Ухвалою Третього апеляційного адміністративного суду від 20.04.2023р. з метою забезпечення апеляційного розгляду апеляційної скарги Комишуваської селищної ради Запорізького району Запорізької області на рішення Запорізького окружного адміністративного суду від 17.03.2023р. у справі №280/329/23 з суду першої інстанції витребувано матеріали адміністративної справи №280/329/23 /а.с. 109/, які надійшли до суду апеляційної інстанції 01.05.2023р. /а.с. 111/.

Ухвалами Третього апеляційного адміністративного суду від 04.05.2023р. у справі №280/329/23 відкрито апеляційне провадження за апеляційною скаргою Комишуваської селищної ради Запорізького району Запорізької області на рішення Запорізького окружного адміністративного суду від 17.03.2023р. у справі №280/329/23 /а.с. 112/ і розгляд справи в порядку письмового провадження призначено з 06.06.2023р. /а.с. 113/, про що судом у встановлений чинним процесуальним законодавством спосіб було повідомлено учасників справи /а.с. 115, 116, 124/.

Відповідач у письмовому відзиві на апеляційну скаргу, посилаючись на те, що вимоги позивача, викладені в позовній заяві є необґрунтованими, безпідставними та такими що не підлягають задоволенню, просив апеляційну скаргу позивача залишити без задоволення /а.с. 125-134/.

У зв`язку з тим, що суддя Панченко О.М., яка входить до складу колегії суддів, що розглядає справу №280/329/23, відрахована зі штату Третього апеляційного адміністративного суду на підставі подання заяви про відставку здійснено заміну складу колегії суддів у судовій справі №280/329/23 відповідно до положення про автоматизовану систему документообігу суду.

Відповідно до протоколу автоматизованого розподілу у справі №280/329/23 від 29.06.2023р. визначено склад колегії суддів Третього апеляційного адміністративного суду: головуючий суддя Коршун А.О., судді Чередниченко В.Є., Іванов С.М. /а.с. 140/.

Відповідно до ч.5 ст.250 КАС України датою ухвалення судового рішення в порядку письмового провадження є дата складення повного судового рішення.

Перевіривши доводи апеляційної скарги, матеріали даної адміністративної справи, законність і обґрунтованість рішення суду в межах доводів апеляційної скарги і заявлених позовних вимог, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Під час розгляду даної адміністративної справи судом встановлено та матеріалами справи підтверджено, що Управління стратегічних розслідувань в Запорізькій області Департаменту стратегічних розслідувань Національної поліції в Україні виконуючи свій обов`язок щодо дотримання антикорупційного законодавства, здійснило моніторинг порталу prozorro.gov.ua, та виявивши що Комишуваською селищною радою Запорізького району Запорізької області протягом 2022р. було укладено договори без використання електронної системи закупівель, підготувало і направило до Комишуваською селищною радою Запорізького району Запорізької області лист від 16.12.2022р. № 3513/55/107/03-2022, тобто вчинило дії, спрямовані на збір та аналіз інформації з метою підтвердження або спростування виявлених за наслідками моніторингу порталу prozorro.gov.ua вимог законодавства, а саме:

«…Так, в ході аналізу порталу prozorro.gov.ua встановлено, що Комишуваською селищною радою Запорізького району Запорізької області протягом 2022 року було укладено низку договорів без використання електронної системи закупівель, а саме:

- 12.12.2022 року опубліковано звіт про договір про закупівлю без використання електронної системи UА-2022-12-12-004613-а з предмету «Комп`ютерне обладнання» з очікуваною вартістю 165 381,00 грн. Вказаний договір укладено з ПП «Комтехсервіс» (ЄДРПОУ 32881326);

- 20.11.2022 року опубліковано звіт про договір про закупівлю без використання електронної системи UА-2022-11-08-014691-а з предмету «Машини для обробки даних (апаратна частина)» з очікуваною вартістю 130 815,00 грн. Вказаний договір укладено з ПП «Комтехсервіс» (ЄДРПОУ 32881326);

- 13.12.2022 року опубліковано звіт про договір про закупівлю без використання електронної системи UА-2022-12-13-010095-а з предмету «Генератори бензинові» з очікуваною вартістю 142 940,00 грн. Вказаний договір укладено з ФОП ОСОБА_1 (іпн. НОМЕР_1 );

- 10.11.2022 року опубліковано звіт про договір про закупівлю без використання електронної системи UА-2022-11-10-016013-а з предмету «Машини для обробки даних (апаратна частина) з очікуваною вартістю 151 160,00 грн. Вказаний договір укладено з ФОП ОСОБА_2 (іпн. НОМЕР_2 );

- 10.11.2022 року опубліковано звіт про договір про закупівлю без використання електронної системи UА-2022-І1-10-016013-а з предмету «Машини для обробки даних (апаратна частина)» з очікуваною вартістю 151 160,00 грн. Вказаний договір укладено з ФОП ОСОБА_2 (іпн. НОМЕР_2 );

- 30.11.2022 року опубліковано звіт про договір про закупівлю без використання електронної системи UА-2022-11-30-007372-а з предмету «Теплові насоси» з очікуваною вартістю 2 304 160,00 грн. Вказаний договір укладено з ФОП ОСОБА_3 (іпн. НОМЕР_3 ) (Договір №11 від 29.11.2022);

- 23.11.2022 року опубліковано звіт про договір про закупівлю без використання електронної системи UА-2022-11-23-007591-а з предмету «Теплові насоси» з очікуваною вартістю 3 800 100,00 грн.. Вказаний договір укладено з ФОП ОСОБА_4 (іпн. НОМЕР_4 ) (Договір №21 від 15.11.2022);

- 23.11.2022 року опубліковано звіт про договір про закупівлю без використання електронної системи UА-2022-11-23-007354-а з предмету «Теплові насоси» з очікуваною вартістю 3 205 956,00 грн. Вказаний договір укладено з ФОП ОСОБА_4 (іпн. НОМЕР_4 ) (Договір №32 від 15.11.2022).

Відповідно до ст. 1 Закону України «Про публічну інформацію» - «Публічна інформація - це відображена та задокументована будь-якими засобами та на будь-яких носіях інформація, що була отримана або створена в процесі виконання суб`єктами владних повноважень своїх обов`язків, передбачених чинним законодавством, або яка знаходиться у володінні суб`єктів владних повноважень, інших розпорядників публічної інформації, визначених цим Законом…» /а.с. 5-6/.

Позивач, не погодившись з діями відповідача щодо витребування завірених копій документів згідно з листом від 16.12.2022р. № 3513/55/107/03-2022, звернувся до суду з даним позовом.

Відповідно до ч.2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та Законами України.

Відповідно до ст. 1 Закону України «Про Національну поліцію» Національна поліція України - це центральний орган виконавчої влади, який служить суспільству шляхом забезпечення охорони прав і свобод людини, протидії злочинності, підтримання публічної безпеки і порядку.

Статтею 3 Закону України «Про Національну поліцію» встановлено, що у своїй діяльності поліція керується Конституцією України, міжнародними договорами України, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, цим та іншими законами України, актами Президента України та постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції та законів України, актами Кабінету Міністрів України, а також виданими відповідно до них актами Міністерства внутрішніх справ України, іншими нормативно-правовими актами.

Відповідно до ст. 23 Закону України «Про Національну поліцію» поліція відповідно до покладених на неї завдань, зокрема, здійснює превентивну та профілактичну діяльність, спрямовану на запобігання вчиненню правопорушень, вживає заходів з метою виявлення кримінальних, адміністративних правопорушень, припиняє виявлені кримінальні та адміністративні правопорушення, здійснює оперативно-розшукову діяльність відповідно до закону.

Таким чином, з вищенаведеної норми слідує, що на поліцію покладено обов`язок вживати заходів з метою виявлення, зокрема, адміністративних правопорушень та заходів для їх усунення.

Пунктом 6 «Положення про Національну поліцію України», затвердженого Постановою Кабінетів Міністрів України № 877 від 28.10.2015р. встановлено, що Національна поліція для виконання покладених на неї завдань має право:

- одержувати в установленому законодавством порядку від державних органів та органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій незалежно від форми власності та їх посадових осіб, а також громадян та їх об`єднань інформацію, документи і матеріали, необхідні для виконання покладених на неї завдань.

У складі Національної поліції України органом, що здійснює протидію корупції, на сьогодні є Департамент стратегічних розслідувань.

Відповідно до пункту 1 розділу І Положення №1077 Департамент стратегічних розслідувань є міжрегіональним територіальним органом у складі кримінальної поліції Національної поліції України, який бере участь у реалізації державної політики з питань боротьби з організованою злочинністю та згідно із законодавством України здійснює оперативно-розшукову діяльність.

Відповідно до пункту 3 розділу II Положення №1077 до основних завдань Департаменту стратегічних розслідувань належить, зокрема, протидія корупції серед посадових осіб, на яких поширюється дія Закону України «Про запобігання корупції», вжиття заходів з метою виявлення корупційних правопорушень і правопорушень, пов`язаних з корупцією, та їх припинення відповідно до законодавства України.

Департамент стратегічних розслідувань відповідно до підпунктів 25-27 пункту 1 розділу III Положення №1077, з метою реалізації зазначеного вище завдання здійснює, зокрема:

моніторинг та аналіз стану дотримання антикорупційного законодавства особами, на яких поширюється дія статті 3 Закону №1700-VII;

збирання доказів про вчинення корупційних правопорушень та правопорушень, пов`язаних з корупцією;

складання в межах компетенції протоколів про правопорушення, пов`язаних з корупцією, та направлення їх до суду в установленому законодавством порядку.

До прав Департаменту стратегічних розслідувань, згідно з підпунктом 3 пункту 1 розділу IV Положення №1077, належить: відповідно до компетенції в установленому порядку одержувати від державних органів та органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій незалежно від форми власності та їх посадових осіб, а також громадян та їх об`єднань інформацію, документи і матеріали, необхідні для виконання покладених на нього функцій.

Відповідно до пункту 1 розділу І Положення №17 Управління стратегічних розслідувань в Запорізькій області Департаменту стратегічних розслідувань є структурним (відокремленим) підрозділом Департаменту стратегічних розслідувань Національної поліції України.

За змістом підпункту 3 пункту 1 розділу II Положення №17 до основних завдань Управління стратегічних розслідувань в Запорізькій області Департаменту стратегічних розслідувань належить протидія корупції серед посадових осіб, на яких поширюється дія Закону України «Про запобігання корупції», вжиття заходів з метою виявлення корупційних правопорушень і правопорушень, пов`язаних з корупцією, та їх припинення відповідно до законодавства України.

Відповідно до підпунктів 22-24 пункту 1 розділу III Положення №17 Управління стратегічних розслідувань в Запорізькій області Департаменту стратегічних розслідувань на території обслуговування відповідно до покладених на нього завдань здійснює, зокрема:

моніторинг та аналіз стану дотримання антикорупційного законодавства особами, на яких поширюється дія статті 3 Закону України «Про запобігання корупції»;

збирання доказів про вчинення корупційних правопорушень та правопорушень, пов`язаних з корупцією;

складання в межах компетенції протоколів про правопорушення, пов`язані з корупцією, та направлення їх до суду в установленому законодавством порядку.

Крім того, з метою виконання покладених на Управління стратегічних розслідувань в Запорізькій області Департаменту стратегічних розслідувань функцій, відповідно до підпункту 3 пункту 1 розділу IV Положення №17, останнє має право в установленому порядку одержувати від державних органів та органів місцевого самоврядування, установ, організацій незалежно від форми власності та їх посадових осіб, а також громадян та їх об`єднань інформацію, документи і матеріали.

Аналіз вищенаведених положень дає підстави для висновку, що Управління стратегічних розслідувань в Запорізькій області Департаменту стратегічних розслідувань, посадовою особою якого є відповідач, наділене функціями моніторингу та аналізу стану дотримання антикорупційного законодавства особами, на яких поширюється дія статті 3 Закону №1700-VII, збирання доказів про вчинення корупційних правопорушень та правопорушень, пов`язаних з корупцією. При цьому, одержання від державних органів та органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій незалежно від форми власності та їх посадових осіб, а також громадян та їх об`єднань інформації, документів і матеріалів, необхідних для виконання покладених на Управління стратегічних розслідувань в Запорізькій області Департаменту стратегічних розслідувань, функцій, належить до прав Управління стратегічних розслідувань в Запорізькій області Департаменту стратегічних розслідувань.

За таких обставин колегія суддів вважає, що суд першої інстанції зробив правильний висновок що відповідач як суб`єкт владних повноважень діяв у межах повноважень і у спосіб, передбачений чинним законодавством.

Щодо доводів позивача в апеляційній скарзі про те, що відповідачі можуть збирати докази лише в конкретній порушеній справі про кримінальне правопорушення, судом відхиляються, оскільки наведене суперечить вищенаведеним нормам Закону №580-VIII, Положення №1077, Положення №17, відповідно до яких, на Департамент стратегічних розслідувань та Управління стратегічних розслідувань в Запорізькій області Департаменту стратегічних розслідувань покладено обов`язок вживати заходів з метою виявлення, зокрема, адміністративних правопорушень пов`язаних з корупцією.

Враховуючи вищенаведене, колегія суддів приходить до висновку про те, що суд першої інстанції об`єктивно, повно, всебічно дослідив обставини, які мають суттєве значення для вирішення даної адміністративної справи, застосував до правовідносин, які виникли між сторонами у справі, норми права, які регулюють саме ці правовідносини, зроблені судом першої інстанції висновки відповідають фактичним обставинам справи та підтверджуються зібраними у справі доказами, та постановив обґрунтоване рішення про відмову у задоволені заявлених позивачем позовних вимог, і оскільки під час апеляційного розгляду даної справи будь-яких порушень судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, яке б потягло за собою наявність підстав для скасування або зміни оскаржуваного судового рішення, не було встановлено, рішення суду першої інстанції від 17.03.2023р. у даній адміністративній справі необхідно залишити без змін, а апеляційну скаргу позивача необхідно залишити без задоволення, оскільки доводи, які викладені у апеляційній скарзі, суперечать зібраним у справі доказам та фактичним обставинам справи, зводяться до переоцінки заявником апеляційної скарги доказів, які були досліджені судом першої інстанції під час розгляду даної адміністративної справи і незгоди з висновками суду з оцінки обставин у справі, а тому не можуть бути підставою для скасування постанови суду першої інстанції у даній справі.

На підставі викладеного, керуючись ст. 311, 315, 316, 321, 322 КАС України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Комишуваської селищної ради Запорізького району Запорізької області - залишити без задоволення.

Рішення Запорізького окружного адміністративного суду від 17.03.2023р. у справі №280/329/23- залишити без змін.

Постанова суду набирає законної сили з моменту її прийняття і може бути оскаржена у строки та в порядку, які встановлені ст. 329,331 КАС України.

Повний текст виготовлено 03.07.2023р.

Головуючий - суддяА.О. Коршун

суддяС.М. Іванов

суддяВ.Є. Чередниченко

Дата ухвалення рішення03.07.2023
Оприлюднено06.07.2023
Номер документу111979252
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —280/329/23

Постанова від 03.07.2023

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Коршун А.О.

Ухвала від 04.05.2023

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Коршун А.О.

Ухвала від 04.05.2023

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Коршун А.О.

Ухвала від 20.04.2023

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Коршун А.О.

Рішення від 17.03.2023

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Богатинський Богдан Вікторович

Ухвала від 16.01.2023

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Богатинський Богдан Вікторович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні