УХВАЛА
04 липня 2023 року
м. Київ
справа №380/16131/21
адміністративне провадження №К/990/10543/23
Верховний Суд у складі судді-доповідача Касаційного адміністративного суду Шарапи В.М., перевіривши клопотання Товариства з обмеженою відповідальністю «Комтех Аутдор», подане адвокатом Єсіповим Ігорем Анатолійовичем про зупинення дії постанови Восьмого апеляційного адміністративного суду від 15.02.2023 (про скасування рішення Львівського окружного адміністративного суду від 09.11.2022) у справі № 380/16131/21 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Комтех Аутдор" до Департаменту інфраструктури та благоустрою Рівненської міської ради, Виконавчого комітету Рівненської міської ради про визнання протиправними дій, зобов`язання до вчинення дій,
В С Т А Н О В И В:
Товариство з обмеженою відповідальністю "Комтех Аутдор" звернулось до суду з позовом до Департаменту інфраструктури та благоустрою Рівненської міської ради, Виконавчого комітету Рівненської міської ради, в якому просило:
1) визнати протиправною бездіяльність Управління житлово-комунального господарства виконавчого комітету Рівненської міської ради, правонаступником якого є Департамент інфраструктури та благоустрою Рівненської міської ради, щодо невнесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань відомостей про видані Товариству з обмеженою відповідальністю "Комтех Аутдор" документи дозвільного характеру, та зобов`язати Департамент інфраструктури та благоустрою Рівненської міської ради внести до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань відомості:
- про всі дозволи на розміщення зовнішньої реклами у м. Рівному, які були надані Товариству з обмеженою відповідальністю "Комтех Аутдор", а саме: від 27.04.2004 №№16/20, 16/21, 16/22, 16/23, 16/24, 16/25, 16/26, 16/27, 16/28, від 05.06.2002 №16/3, від 16.07.2004 №16/5, 16/6, 16/8, 16/9, 16/10, 16/11, від 20.07.2004 №№16/29, 16/30, 16/31, 16/34, із зазначенням строку їх дії
-про всі подані товариством з обмеженою відповідальністю "Комтех Аутдор" після 01.01.2020 заяви на продовження строку дії дозволів на розміщення зовнішньої реклами у м. Рівному від 27.04.2004 №№16/20, 16/21, 16/22, 16/23, 16/24, 16/25, 16/26, 16/27, 16/28, від 05.06.2002 №16/3, від 16.07.2004 №16/5, 16/6, 16/8, 16/9, 16/10, 16/11, від 20.07.2004 №№16/29, 16/30, 16/31, 16/34, а також про всі рішення Управління житлово-комунального господарства виконавчого комітету Рівненської міської ради, прийняті за результатами розгляду цих заяв (далі - вимога № 1);
2) визнати протиправними дії Управління житлово-комунального господарства виконавчого комітету Рівненської міської ради, правонаступником якого є Департамент інфраструктури та благоустрою Рівненської міської ради, щодо продовження Товариству з обмеженою відповідальністю "Комтех Аутдор" строку дії дозволів на розміщення зовнішньої реклами у м. Рівному від 16.07.2004 №16/8, від 20.07.2004 №№16/29, 16/30, 16/34, та від 27.04.2004 №№16/20, 16/21, 16/22, 16/23, 16/24, 16/25, 16/26, 16/27, 16/28 лише до 27.11.2021, та зобов`язати Департамент інфраструктури та благоустрою Рівненської міської ради оформити документально продовження строку дії вказаних дозволів згідно поданих товариством з обмеженою відповідальністю "Комтех Аутдор" заяв, а саме: до 27.04.2026 (дозволи №№16/20, 16/21, 16/22, 16/23, 16/24, 16/25, 16/26, 16/27, 16/28), до 16.07.2026 (дозвіл №16/8), та до 20.07.2026 (дозволи №№16/29, 16/30, 16/34), шляхом внесення до них відповідних змін (далі - вимога № 2);
3) визнати протиправними вимоги Виконавчого комітету Рівненської міської ради від 19.05.2021 №08-896 та Управління житлово-комунального господарства виконавчого комітету Рівненської міської ради, правонаступником якого є Департамент інфраструктури та благоустрою Рівненської міської ради, від 06.07.2021 №568-08 про демонтаж позивачем належних йому рекламних конструкцій, та зобов`язати виконавчий комітет Рівненської міської ради, Департамент інфраструктури та благоустрою Рівненської міської ради утриматись на період дії карантину та обмежувальних заходів і протягом трьох місяців з дня його/їх закінчення від вчинення дій, спрямованих на створення Товариству з обмеженою відповідальністю "Комтех Аутдор" будь-яких перешкод у розміщенні зовнішньої реклами на спеціальних рекламних конструкціях, встановлених на підставі раніше виданих дозволів від 05.06.2002 №16/3, від 16.07.2002 №16/5, №16/6, №16/9, №16/10, №16/11 та від 20.07.2004 №16/31, з причин закінчення строку дії цих дозволів (далі - вимога № 3).
Справу розглянуто за правилами загального позовного провадження.
Рішенням Львівського окружного адміністративного суду від 09.11.2022 позов задоволено, а додатковим рішенням Львівського окружного адміністративного суду від 08.12.2022 заяву задоволено частково та стягнуто з Департаменту інфраструктури та благоустрою Рівненської міської ради та з Виконавчого комітету рівненської міської ради витрати на професійну правничу допомогу в сумі 12 500,00 грн з кожного. У задоволенні решти вимог заяви відмовлено.
Постановами Восьмого апеляційного адміністративного суду від 15.02.2023 (повні тексти яких складено 24.02.2023) скасовано рішення Львівського окружного адміністративного суду від 09.11.2022 і додаткове рішення Львівського окружного адміністративного суду від 08.12.2022 та ухвалено нові судові рішення про відмову у задоволенні позовних вимог і відмову у задоволенні заяви позивача про ухвалення додаткового рішення про стягнення понесених витрат на професійну правничу допомогу.
На адресу Верховного Суду через підсистему Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи "Електронний Суд" 23.03.2023 надійшла касаційна скарга Товариства з обмеженою відповідальністю "Комтех Аутдор", подана адвокатом Єсіповим Ігорем Анатолійовичем, в якій останній просив:
- скасувати постанову Восьмого апеляційного адміністративного суду від 15.02.2023, а рішення Львівського окружного адміністративного суду від 09.11.2022 - залишити без змін;
- скасувати постанову Восьмого апеляційного адміністративного суду від 15.02.2023, додаткове рішення Львівського окружного адміністративного суду від 08.12.2022 (у частині відмови у розподілі витрат позивача на професійну правничу допомогу у сумі 95 600,00 грн) та ухвалити у цій частині нове судове рішення, яким стягнути з відповідачів на користь ТОВ "Комтех Аутдор" 95 600,00 грн витрат на професійну правничу допомогу.
У касаційній скарзі позивачем також заявлено клопотання, у якому він просить зупинити дію постанови Восьмого апеляційного адміністративного суду від 15.02.2023 (про скасування рішення Львівського окружного адміністративного суду від 09.11.2022).
Ухвалою Верховного Суду від 09.05.2023 відкрито касаційне провадження та, серед іншого, встановлено десятиденний строк з дня отримання копії ухвали для подання заперечень щодо поданого скаржником клопотання про зупинення дії судового рішення.
Відповідно до рекомендованого повідомлення про вручення поштового відправлення, Виконавчий комітет Рівненської міської ради зазначену ухвалу отримав 15.05.2023, втім протягом встановленого строку на адресу Верховного Суду жодних заперечень від нього не надходило.
Департамент інфраструктури та благоустрою Рівненської міської ради подав відзив на касаційну скаргу, де просить відмовити у задоволенні клопотання позивача.
Розглянувши заявлене клопотання, Верховний Суд дійшов висновку про його необґрунтованість та безпідставність, при цьому Суд вважає за необхідне наголосити на наступному.
Відповідно до пункту 4 частини 1 статті 340 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України), суддя-доповідач в порядку підготовки справи до касаційного розгляду вирішує питання про зупинення виконання судових рішень, які оскаржуються.
Згідно з частинами 1,2 статті 375 КАС України, суд касаційної інстанції за заявою учасника справи або за своєю ініціативою може зупинити виконання оскаржуваного судового рішення або зупинити його дію (якщо рішення не передбачає примусового виконання) до закінчення його перегляду в касаційному порядку. Про зупинення виконання або зупинення дії судового рішення постановляється ухвала.
Разом з тим, статтею 129-1 Конституції України передбачено, що судове рішення є обов`язковим до виконання. Держава забезпечує виконання судового рішення у визначеному законом порядку.
Отже, розгляд питання про зупинення виконання (дії) оскаржуваних судових рішень має на меті не допустити порушення прав, свобод та охоронюваних законом інтересів, як особи, що подала касаційну скаргу, так і інших осіб, які беруть участь у справі, якщо такі наслідки можуть настати у зв`язку з дією та виконанням оскаржуваних судових рішень.
Системний аналіз положень вказаних вище норм дає підстави для висновку, що зупинення виконання (дії) є можливим лише щодо тих судових рішень, якими задоволено чи частково задоволено вимоги позивачів (заявників), оскільки метою вирішення питання про зупинення виконання (дії) судового рішення є недопущення порушення прав, свобод, обов`язків та інших охоронюваних законом інтересів особи, яка подала касаційну скаргу або інших осіб прав, свобод, інтересів чи обов`язків яких стосується оскаржуване судове рішення, якщо такі наслідки можуть настати у зв`язку із виконанням (дією) судового рішення.
Слід наголосити, що постановою Восьмого апеляційного адміністративного суду від 15.02.2023 скасовано рішення Львівського окружного адміністративного суду від 09.11.2022 та ухвалено нове судове рішення про відмову у задоволенні позовних вимог.
Отже, оскаржувана постанова не передбачає вчинення учасниками справи жодних дій на їх виконання, а відтак, у задоволенні клопотання скаржника слід відмовити.
Керуючись статтями 340, 375 КАС України, Верховний Суд
У Х В А Л И В:
Відмовити у задоволенні клопотання Товариства з обмеженою відповідальністю «Комтех Аутдор», поданого адвокатом Єсіповим Ігорем Анатолійовичем про зупинення дії постанови Восьмого апеляційного адміністративного суду від 15.02.2023 (про скасування рішення Львівського окружного адміністративного суду від 09.11.2022) у справі № 380/16131/21 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Комтех Аутдор" до Департаменту інфраструктури та благоустрою Рівненської міської ради, Виконавчого комітету Рівненської міської ради про визнання протиправними дій, зобов`язання до вчинення дій.
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання та не може бути оскаржена
СуддяВ.М. Шарапа
Суд | Касаційний адміністративний суд Верховного Суду |
Дата ухвалення рішення | 04.07.2023 |
Оприлюднено | 05.07.2023 |
Номер документу | 111981951 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері містобудування; архітектурної діяльності |
Адміністративне
Касаційний адміністративний суд Верховного Суду
Шарапа В.М.
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Бруновська Надія Володимирівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Бруновська Надія Володимирівна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Бруновська Надія Володимирівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні