Рішення
від 05.07.2023 по справі 640/32021/21
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

05 липня 2023 року № 640/32021/21

Суддя Київського окружного адміністративного суду Панченко Н.Д., розглянувши у письмовому провадженні за правилами спрощеного провадження у м. Києві адміністративний позов ОСОБА_1 до Державної архітектурно-будівельної інспекції України, Державної інспекції архітектури та містобудування України, треті особи Товариство з обмеженою відповідальністю «Будресурс», Товариство з обмеженою відповідальністю «Альтіс-Констракшн», Товариство з обмеженою відповідальністю «Перфект Проджект» про визнання протиправним та скасування дозволу,

ВСТАНОВИВ:

До Окружного адміністративного суду міста Києва звернувся ОСОБА_1 (Позивач) з позовом до Державної архітектурно-будівельної інспекції України (Відповідач 1), треті особи - Товариство з обмеженою відповідальністю «БУДРЕСУРС» (Третя особа 1), Товариство з обмеженою відповідальністю «АЛЬТІС-КОНСТРАКШН» (Третя особа 2), Товариство з обмеженою відповідальністю «ПЕРФЕКТ ПРОДЖЕКТ» (Третя особа 3) , в якому просив суд: визнати протиправним та скасувати Дозвіл на виконання будівельних робіт №ІУ013210811154 від 26 серпня 2021 року, виданий Державною архітектурно-будівельною інспекцією України, на об`єкт Будівництво багатофункціонального комплексу на вул. Жилянській, 81, вул. Гайдара, 5 у Голосіївському районі м. Києва.

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 30.11.2021 відкрито провадження у справі №640/32021/21 та призначено її до розгляду в порядку спрощеного позовного провадження без виклику сторін.

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 21.07.2022 у справі №640/32021/21 заяву Позивача про уточнення позовних вимог прийнято до розгляду.

З урахуванням заяви про уточнення позовних вимог, Позивач просить суд: визнати протиправним та скасувати Дозвіл на виконання будівельних робіт №ІУ013210811154 від 26 серпня 2021року, виданий Державною архітектурно-будівельною інспекцією України на об`єкт «Будівництво багатофункціонального комплексу на вул. Жилянській, 81, вул. Гайдара, 5 у Голосіївському районі м. Києва» ; зобов`язати Державну інспекцію архітектури та містобудування України внести до Реєстру будівельної діяльності інформацію про скасування Дозволу на виконання будівельних робіт №ІУ013210811154 від 26 серпня 2021 року, виданого Державною архітектурно-будівельною інспекцією України на об`єкт «Будівництво багатофункціонального комплексу на вул. Жилянській, 81, вул. Гайдара, 5 у Голосіївському районі м. Києва».

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що дозвільний документ видано в порушення Закону України «Про оцінку впливу на довкілля», Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», Закону України «Про охорону культурної спадщини», Порядку виконання підготовчих та будівельних робіт, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13.04.2011р. № 466. Позивач відзначає, що цільове та функціональне призначення земельних ділянок на забудову яких видано оскаржуваний дозвіл, не відповідає намірам забудови, поверховість забудови не враховує відповідні обмеження поверховності з огляду на місце розташування земельних ділянок, оцінка впливу на довкілля для отримання оскаржуваного дозволу не надавалось.

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 21.07.2022 у справі №640/32021/21 залучено Державну інспекцію архітектури та містобудування України до участі у розгляді даної справи в процесуальному статусі співвідповідача.

На виконання положень п. 2 розділу ІІ Прикінцеві та перехідні положення Закону України №2825-ІХ, Окружним адміністративним судом міста Києва скеровано за належністю матеріали справи №640/32021/21 до Київського окружного адміністративного суду.

Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 13.02.2023 прийнято адміністративну справу до провадження.

Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 10.05.2023 призначено судове засідання на 13.06.2023 та у зв`язку із неявкою у судове засідання учасників процесу та наявністю клопотання позивача про розгляд справи за його відсутності судом прийнято рішення про здійснення подальшого розгляду справи у письмовому провадженні.

Розглянувши подані документи й матеріали, всебічно й повно з`ясувавши всі фактичні обставини справи, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи й вирішення спору по суті, судом встановлено наступне.

Товариство з обмеженою відповідальністю «БУДРЕСУРС» придбало за Договором купівлі-продажу земельної ділянки від 06.07.2009, посвідченим нотаріусом Київського міського нотаріального округу Піддубною С.П. за реєстровим номером 837 земельну ділянку загальною площею 0,1 га, кадастровий номер 8000000000:72:081:0012, розташовану за адресою: м. Київ, вул.Жилянська, 81, Голосіївський район, що належала продавцю - Відкритому акціонерному товариству «Нерухомість Столиці» на праві власності на підставі Державного акту на право власності на земельну ділянку серія КВ №133864 від 02.09.2005 на підставі Договору купівлі-продажу земельної ділянки від 27.04.2005, посвідченого приватним нотаріусом Київського міського нотаріального округу Піддубною С.П. за №1445 та зареєстрованого в Книзі записів реєстрації державних актів на право власності на землю та на право постійного користування землею, договорів оренди землі за №07-8-00055.

За Договором купівлі-продажу майнового комплексу від 13.03.2003 між Закритим акціонерним товариством «ТИС» та Товариством з обмеженою відповідальністю «БУДРЕСУРС», посвідченим приватним нотаріусом Київського міського нотаріального округу Шевельовою В.М., зареєстровано в реєстрі №2-І-527, позивач придбав майновий комплекс за адресою: м. Київ, вул. Гайдара, 5.

Рішенням Київської міської ради від 02.02.2006 N 81/3172 «Про передачу товариству з обмеженою відповідальністю «БУДРЕСУРС» земельної ділянки для будівництва торговельно-офісного комплексу з підземним паркінгом шляхом реконструкції виробничо-складських будівель з подальшою експлуатацією та обслуговуванням на вул. Гайдара, 5 (нова назва вул. Сім`ї Прахових) у Голосіївському районі м. Києва вирішено:

1. Затвердити проект відведення земельної ділянки товариству з обмеженою відповідальністю «БУДРЕСУРС» для будівництва торговельно-офісного комплексу з підземним паркінгом шляхом реконструкції виробничо-складських будівель з подальшою експлуатацією та обслуговуванням на вул. Гайдара, 5 у Голосіївському районі м. Києва.

2. Передати товариству з обмеженою відповідальністю «БУДРЕСУРС», за умови виконання пункту 3 цього рішення, в короткострокову оренду на 5 років земельну ділянку площею 0,21 га для будівництва торговельно-офісного комплексу з підземним паркінгом шляхом реконструкції виробничо-складських будівель з подальшою експлуатацією та обслуговуванням на вул. Гайдара, 5 у Голосіївському районі м. Києва за рахунок земель, відведених відповідно до рішення виконкому Київської міської Ради депутатів трудящих від 07.06.71 N 907 «Про відвод земельних ділянок Київській дослідно-технічній швейній фабриці імені Горького під будівництво виробничого корпусу та дитячого садка-ясел на 140 місць і дозвіл на реконструкцію фабрики».

На підставі зазначеного рішення, 11.09.2006 між Київською міською радою та Товариством з обмеженою відповідальністю «БУДРЕСУРС» укладено Договір оренди земельної ділянки.

Відповідно до п.2.1. Договору оренди земельної ділянки об`єктом оренди є земельна ділянка з наступними характеристиками: місцерозташування вул. Гайдара, 5 у Голосіївському районі м. Києва; розмір 2125 кв.м; цільове призначення для будівництва торговельно-офісного комплексу з підземним паркінгом шляхом реконструкції виробничо-складських будівель з подальшою експлуатацією та обслуговуванням; кадастровий номер 8000000000:72:081:0011.

Відповідно до п. 3.1. Договору його укладено на 5 років.

13.09.2017 між Київською міською радою та Товариством з обмеженою відповідальністю «БУДРЕСУРС» укладено Договір про поновлення Договору оренди за яким об?єктом оренди відповідно до рішення Київської міської ради від 02.02.2006р. №81/3172, висновку до справи №А-21083 постійної комісії Київської міської ради з питань містобудування, архітектури та землекористування до протоколу №5 засідання від 28.03.2017, відомостей Державного земельного кадастру та цього Договору є земельна ділянка з наступними характеристиками: кадастровий номер 8000000000:72:081:0011; місцерозташування вул. Гайдара, 5 у Голосіївському районі м.Києва; цільове призначення 03.15 для будівництва та обслуговування інших будівель громадської забудови; категорія земель землі житлової та громадської забудови; вид використання для будівництва торговельно-офісного комплексу з підземним паркінгом шляхом реконструкції виробничо - складських будівель з подальшою експлуатацією та обслуговуванням; розмір 0,2125 га;

Відповідно до п. 3.1. Договору його укладено на 5 років.

Рішенням Київської міської ради від 22.03.2018 № 367/4431 «Про перейменування вулиці у Голосіївському районі міста Києва» вирішено перейменувати вулицю Гайдара у Голосіївському районі міста Києва на вулицю Сім`ї Прахових.

Рішенням Окружного адміністративного суду м. Києва від 05.02.2019, залишеним без змін постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 25.04.2019, Постановою Верховного Суду від 03.04.2020 у справі №640/18866/18 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «БУДРЕСУРС» до Департаменту містобудування та архітектури виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) вирішено:

1. Визнати протиправним та скасувати Рішення Департаменту містобудування та архітектури виконавчого органу Київської міської ради (Київська міська державна адміністрація) від 22.10.2018р. про відмову у наданні Товариству з обмеженою відповідальністю «БУДРЕСУРС» містобудівних умов та обмежень для проектування об`єкта будівництва багатофункціонального комплексу на вул. Жилянській 81, вул.Гайдара,5 у Голосіївському районі міста Києва, затверджене Наказом Департаменту містобудування та архітектури виконавчого органу Київської міської ради (Київська міська державна адміністрація) №1118 від 31.10.2018р.

2. Визнати протиправним та скасувати Наказ Департаменту містобудування та архітектури виконавчого органу Київської міської ради (Київська міська державна адміністрація) №1118 від 31.10.2018 «Про відмову у наданні містобудівних умов та обмежень».

3. Зобов`язати Департамент містобудування та архітектури виконавчого органу Київської міської ради (Київська міська державна адміністрація) надати Товариству з обмеженою відповідальністю «БУДРЕСУРС» містобудівні умови та обмеження для проектування об`єкта будівництва багатофункціонального комплексу на вул. Жилянській, 81, вул. Гайдара,5 у Голосіївському районі міста Києва.

Товариством з обмеженою відповідальністю «БУДРЕСУРС», як замовником будівництва отримано Містобудівні умови та обмеження для проектування об`єкта будівництва «Будівництво багатофункціонального комплексу» за адресою: вул. Жилянська, 81, вул. Гайдара, 5 у Голосіївському районі м. Києва, (вх.№15465/0/7-1-19 від 18.07.2019р.), затверджені наказом Департаменту містобудування та архітектури виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) №910 від 31.07.2019р.

В подальшому, Державною архітектурно-будівельною інспекцією України 26.08.2021 видано Дозвіл на виконання будівельних робіт № ІУ013210811154 замовнику Товариству з обмеженою відповідальністю «БУДРЕСУРС» на об`єкт «Будівництво багатофункціонального комплексу на вул. Жилянській, 81, вул. Гайдара, 5 у Голосіївському районі м. Києва».

За даними Дозволу будівництво ведеться на земельних ділянках кадастровий номер: 8000000000:72:081:0012 площею 0,1 га та кадастровий номер: 8000000000:72:081:0011 площею 0,2125 га, Код ДКБС:1122.1 Будинки багатоквартирні масової забудови.

Не погоджуючись із вказаним Дозволом на виконання будівельних робіт Позивач звернувся до суду з даним адміністративним позовом.

Надаючи правову оцінку відносинам, що виникли між сторонами, суд зазначає наступне.

Правові та організаційні основи містобудівної діяльності встановлено Законом України «Про регулювання містобудівної діяльності» (в редакції чинній на час видачі оскаржуваного Дозволу), що спрямований на забезпечення сталого розвитку територій з урахуванням державних, громадських та приватних інтересів.

За визначенням наданим ст. 1 зазначеного Закону:

замовник - фізична або юридична особа, яка має намір щодо забудови території (однієї чи декількох земельних ділянок) і подала в установленому законодавством порядку відповідну заяву;

містобудівна документація - затверджені текстові та графічні матеріали з питань регулювання планування, забудови та іншого використання територій;

містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки (далі - містобудівні умови та обмеження) - документ, що містить комплекс планувальних та архітектурних вимог до проектування і будівництва щодо поверховості та щільності забудови земельної ділянки, відступів будинків і споруд від червоних ліній, меж земельної ділянки, її благоустрою та озеленення, інші вимоги до об`єктів будівництва, встановлені законодавством та містобудівною документацією;

проектна документація - затверджені текстові та графічні матеріали, якими визначаються містобудівні, об`ємно-планувальні, архітектурні, конструктивні, технічні, технологічні вирішення, а також кошториси об`єктів будівництва;

Ст. 17 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» передбачає, що генеральний план населеного пункту є одночасно видом містобудівної документації на місцевому рівні та документацією із землеустрою і призначений для обґрунтування довгострокової стратегії планування та забудови території населеного пункту.

Відповідно до ст.222 Закону України «Про регулювання мостобудівної діяльності» встановлює, що реєстр будівельної діяльності є компонентом електронної системи, який забезпечує створення, збирання, накопичення, обробку, захист, облік інформації, зокрема, щодо документів, що дають право на виконання підготовчих та будівельних робіт.

З використанням Реєстру будівельної діяльності створюються такі електронні документи (крім документів, які містять відомості, що становлять державну таємницю) , зокрема, як містобудівні умови та обмеження, зміни до них, відмова у їх наданні, скасування містобудівних умов та обмежень; дозвіл на виконання будівельних робіт, зміни до нього, повідомлення про відмову в його наданні та анулювання дозволу, внесення відомостей про припинення права на виконання підготовчих та будівельних робіт;

Згідно зі ст. 24 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» забудова земельної ділянки здійснюється в межах її цільового призначення, встановленого відповідно до законодавства.

Стаття 26 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» передбачає, що забудова територій здійснюється шляхом розміщення об`єктів будівництва.

Проектування та будівництво об`єктів здійснюється власниками або користувачами земельних ділянок у такому порядку: 1) отримання замовником або проектувальником вихідних даних; 2) розроблення проектної документації та проведення у випадках, передбачених статтею 31 цього Закону, її експертизи; 3) затвердження проектної документації; 4) виконання підготовчих та будівельних робіт; 41) проведення контрольного геодезичного знімання закінчених будівництвом об`єктів (крім об`єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів з незначними наслідками (СС1)) та здійснення їх технічної інвентаризації (крім об`єктів, перелік яких визначається центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері будівництва, архітектури, містобудування); 5) прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів; 6) реєстрація права власності на об`єкт містобудування.

Стаття 261 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» встановлює, документи для отримання адміністративних та інших визначених цим Законом послуг у сфері будівництва подаються до суб`єкта надання відповідної послуги за вибором заявника (якщо інше не визначено цим Законом): 1) в електронній формі через електронний кабінет або іншу державну інформаційну систему, інтегровану з електронним кабінетом, користувачами якої є суб`єкт звернення та суб`єкт надання відповідної послуги; 2) у паперовій формі особисто заявником (у тому числі через центри надання адміністративних послуг) або поштовим відправленням з описом вкладення.

Виключно в електронній формі через електронний кабінет або іншу державну інформаційну систему, інтегровану з електронним кабінетом, користувачами якої є суб`єкт звернення та суб`єкт надання відповідної послуги, подаються документи для отримання таких адміністративних та інших визначених цим Законом послуг щодо об`єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів із середніми (СС2) та значними (СС3) наслідками (крім об`єктів, на які поширюється дія Закону України "Про державну таємницю") як, зокрема, отримання права на виконання підготовчих та будівельних робіт.

Відповідно до статті 29 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» основними складовими вихідних даних є: 1) містобудівні умови та обмеження; 2) технічні умови; 3) завдання на проектування.

Фізична або юридична особа, яка має намір щодо забудови земельної ділянки, що перебуває у власності або користуванні такої особи, повинна одержати містобудівні умови та обмеження для проектування об`єкта будівництва.

Стаття 34 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» встановлює, що замовник має право виконувати будівельні роботи після: 1) подання замовником повідомлення про початок виконання будівельних робіт відповідному органу державного архітектурно-будівельного контролю - щодо об`єктів будівництва, які за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів з незначними наслідками (СС1), та щодо об`єктів, будівництво яких здійснюється на підставі будівельного паспорта та які не потребують отримання дозволу на виконання будівельних робіт згідно з переліком об`єктів будівництва, затвердженим Кабінетом Міністрів України. Форма повідомлення про початок виконання будівельних робіт та порядок його подання визначаються Кабінетом Міністрів України; 3) видачі замовнику органом державного архітектурно-будівельного контролю дозволу на виконання будівельних робіт - щодо об`єктів, які за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів з середніми (СС2) та значними (СС3) наслідками або підлягають оцінці впливу на довкілля згідно із Законом України "Про оцінку впливу на довкілля".

Зазначені у частині першій цієї статті документи, що надають право на виконання будівельних робіт, є чинними до завершення будівництва.

Відповідно до статті 37 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» передбачає, що право на виконання підготовчих робіт (якщо вони не були виконані раніше згідно з повідомленням про початок виконання підготовчих робіт) і будівельних робіт на об`єктах будівництва, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів з середніми (СС2) та значними (СС3) наслідками або підлягають оцінці впливу на довкілля згідно із Законом України "Про оцінку впливу на довкілля", підключення об`єкта будівництва до інженерних мереж та споруд надається замовнику та генеральному підряднику чи підряднику (якщо будівельні роботи виконуються без залучення субпідрядників) після отримання дозволу на виконання будівельних робіт.

Дозвіл на виконання будівельних робіт видається органами державного архітектурно-будівельного контролю на безоплатній основі протягом десяти робочих днів з дня реєстрації заяви.

За наявності дозволу на виконання будівельних робіт отримання замовником та генеральним підрядником чи підрядником (у разі якщо будівельні роботи виконуються без залучення субпідрядників) інших документів дозвільного характеру для виконання будівельних робіт та видалення зелених насаджень у межах будівельного майданчика не вимагається.

Для отримання дозволу подається заява, до якої додаються: 1) копія документа, що посвідчує право власності чи користування земельною ділянкою, або копія договору суперфіцію; 2) копія розпорядчого документа щодо комплексної реконструкції кварталів (мікрорайонів) застарілого житлового фонду у разі здійснення комплексної реконструкції кварталів (мікрорайонів) застарілого житлового фонду на замовлення органів державної влади чи органів місцевого самоврядування на відповідних землях державної чи комунальної власності (замість копії документа, що посвідчує право власності чи користування земельною ділянкою); 3) проектна документація на будівництво, розроблена та затверджена в установленому законодавством порядку; 4) копія документа, що посвідчує право власності на будинок чи споруду, або згода його власника (співвласників), засвідчена у встановленому законодавством порядку, на проведення будівельних робіт у разі здійснення реконструкції, реставрації чи капітального ремонту; 5) копії документів про призначення осіб, відповідальних за виконання будівельних робіт, та осіб, які здійснюють авторський і технічний нагляд; 51) інформація про інженера-консультанта (у разі його залучення); 6) інформація про ліцензію, що дає право на виконання будівельних робіт, та кваліфікаційні сертифікати; 7) результати оцінки впливу на довкілля у випадках, визначених Законом України "Про оцінку впливу на довкілля".

Копія документа, що посвідчує право власності чи користування земельною ділянкою, копія договору суперфіцію або копія документа, що посвідчує право власності на будинок чи споруду, не подається у разі, якщо державна реєстрація такого права здійснювалася у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно. У цьому випадку інформація про документ, який посвідчує відповідне речове право, зазначається у заяві про видачу дозволу на виконання будівельних робіт.

Видача дозволу на виконання будівельних робіт здійснюється з використанням Реєстру будівельної діяльності.

Порядок видачі та анулювання дозволу на виконання будівельних робіт визначається Кабінетом Міністрів України.

Так, Порядком виконання підготовчих та будівельних робіт, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 13.04.2011р. N466 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 26.08.2015р. N 747) (далі - Порядок, в редакції станом на час видачі Дозволу на виконання будівельних робіт) встановлено Дозвіл видається на безоплатній основі відповідним органом державного архітектурно-будівельного контролю з використанням Реєстру будівельної діяльності (п.27 Порядку).

Замовник (його уповноважена особа) подає до відповідного органу державного архітектурно-будівельного контролю заяву через електронний кабінет.

До заяви додаються: копія документа, що посвідчує право власності чи користування земельною ділянкою, або копія договору суперфіцію;копія розпорядчого документа щодо комплексної реконструкції кварталів (мікрорайонів) застарілого житлового фонду у разі здійснення комплексної реконструкції кварталів (мікрорайонів) застарілого житлового фонду на замовлення органів державної влади чи органів місцевого самоврядування на відповідних землях державної чи комунальної власності (замість копії документа, що посвідчує право власності чи користування земельною ділянкою); проектна документація на будівництво, розроблена та затверджена в установленому законодавством порядку;копія документа, що посвідчує право власності на будинок чи споруду, або згода його власника (співвласників), засвідчена у встановленому законодавством порядку, на проведення будівельних робіт у разі здійснення реконструкції, реставрації чи капітального ремонту; копії документів про призначення осіб, відповідальних за виконання будівельних робіт, та осіб, які здійснюють авторський і технічний нагляд; інформація про інженера-консультанта (у разі його залучення); інформація про ліцензію, що дає право на виконання будівельних робіт, та кваліфікаційні сертифікати; результати оцінки впливу на довкілля у випадках, визначених Законом України "Про оцінку впливу на довкілля".

Копія документа, що посвідчує право власності чи користування земельною ділянкою, копія договору суперфіцію або копія документа, що посвідчує право власності на будинок чи споруду, не подається у разі, коли державна реєстрація такого права здійснювалася у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно. У цьому випадку інформація про документ, який посвідчує відповідне речове право, зазначається у заяві про видачу дозволу на виконання будівельних робіт.

Під час подання заяви через електронний кабінет автоматично програмними засобами здійснюється аналіз даних, зазначених у заяві та поданих документах, на їх повноту, відповідність формату, логічність та достовірність. За результатами такого аналізу формується чек-лист, до якого включається перелік питань, що підлягають перевірці посадовою особою органу архітектурно-будівельного контролю, для прийняття рішення щодо видачі дозволу або відмови у його видачі (п.28 Порядку).

Орган державного архітектурно-будівельного контролю протягом п`яти робочих днів з дня реєстрації заяви:

видає дозвіл на виконання будівельних робіт або відмовляє у його видачі з використанням Реєстру будівельної діяльності;

під час видачі дозволу на виконання будівельних робіт проставляє відмітку про місцезнаходження об`єкта будівництва на картографічній основі (у разі коли така відмітка не проставлена на картографічній основі до видачі дозволу) (п.29 Порядку).

Ч. 4 ст.37 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» передбачає, підставою для відмови у видачі дозволу на виконання будівельних робіт є:

1) неподання документів, необхідних для прийняття рішення про видачу такого дозволу;

2) невідповідність поданих документів вимогам законодавства;

3) виявлення недостовірних відомостей у поданих документах;

4) результати оцінки впливу на довкілля у випадках, визначених Законом України "Про оцінку впливу на довкілля".

Рішення про видачу або анулювання дозволу на виконання будівельних робіт може бути розглянуто у порядку нагляду центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду (без права видачі дозволу), або оскаржено до суду.

Пункт 30 Порядку виконання підготовчих та будівельних робіт передбачає, що підставою для відмови у видачі дозволу є:

1) неподання документів, необхідних для прийняття рішення про видачу такого дозволу;

2) невідповідність поданих документів вимогам законодавства:

невідповідність цільового призначення земельної ділянки;

наявність у поданих документах порушень містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки, зокрема дотримання вимог висотності (блакитна лінія), щільності населення, планувальні обмеження (охоронні зони пам`яток культурної спадщини, межі історичних ареалів, зони регулювання забудови, зони охоронюваного ландшафту, зони охорони археологічного культурного шару, в межах яких діє спеціальний режим їх використання, охоронні зони об`єктів природно-заповідного фонду, прибережні захисні смуги, зони санітарної охорони), дотримання охоронних зон об`єктів інженерно-транспортної інфраструктури та об`єктів підвищеної небезпеки (червоні та жовті лінії), а також зелених насаджень (зелена лінія);

3) виявлення недостовірних відомостей у поданих документах;

4) результати оцінки впливу на довкілля у випадках, визначених Законом України «Про оцінку впливу на довкілля».

У відповідності до зазначеного, Товариство з обмеженою відповідальності «БУДРЕСУРС» звернулось із заявою для отримання Дозволу до якої додано:

Договір оренди земельної ділянки від 11.09.2006р. між Київською міською радою та Товариством з обмеженою відповідальністю «БУДРЕСУРС»; Договір від 13.09.2017 про поновлення Договору оренди ; Державний акт на право власності на земельну ділянку серія КВ №133864 від 02.09.2005; Витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію іншого речового права індексний номер 97204186 від 13.09.2017; Черговий кадастровий план. Витяг з бази даних міського земельного кадастру від 17.10.2018; Витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності індексний номер 90170021 від 21.06.2017; Договір Генерального будівельного підряду №27/04-21-1 від 27.04.2021р. між Товариством з обмеженою відповідальністю «БУДРЕСУРС» (Замовник) та Товариством з обмеженою відповідальністю «АЛЬТВС-КОНСТРАКШН» (Генеральний підрядник); Ліцензію, що видана Державною архітектурно-будівельною інспекцією Товариству з обмеженою відповідальністю «АЛЬТІС-КОНСТРАКШН» 03.09.2019; Висновок Державної авіаційної служби України №1.2.16-587-21 від 29.01.2021; наказ Товариства з обмеженою відповідальністю «ПЕРФЕКТ ПРОДЖЕКТ» №30 від 26.04.2021 "Про призначення відповідальної особи за здійснення авторського нагляду", Кваліфікаційний сертифікат №002686 серія АА, Свідоцтво №3647 від 26.03.2021; наказ Товариства з обмеженою відповідальністю «АЛЬТІС-КОНСТРАКШН» №2701/1-ОД від 27.04.2021 "Про призначення відповідального виконавця робіт"; наказ №10 від 14.04.2021 "Про призначення посадової особи, яка відповідає за виконання технічного нагляду", Кваліфікаційний сертифікат №005153 Серія АТ, Свідоцтво №3192 від 23.10.2020; Договір №3/2021 про надання послуг з технічного нагляду за будівництвом від 14.04.2021, укладеного між Товариством з обмеженою відповідальністю «БУДРЕСУРС» та Товариством з обмеженою відповідальністю «УКБ ПЕРФЕКТ ГРУП»; Експертний звіт (позитивний) щодо розгляду проектної документації на будівництво за проектом «Будівництво багатофункціонального комплексу на вул. Жилянській, 81, вул. Гайдара, 5 у Голосіївському районі м. Києва» Товариства з обмеженою відповідальністю «УКРЕКСПЕРТБУДПРОЕКТ»; наказ Товариства з обмеженою відповідальністю «БУДРЕСУРС» №14/06/21-1 від 14.06.2021 "Про затвердження проектної документації; Проектна документація на будівництво, зокрема: Містобудівні умови та обмеження для проектування об`єкта будівництва «Будівництво багатофункціонального комплексу» за адресою: вул. Жилянська, 81, вул. Гайдара, 5 у Голосіївському районі м. Києва», (вх.№15465/0/7-1-19 від 18.07.2019р.), затверджені Наказом Департаменту містобудування та архітектури виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) №910 від 31.07.2019; лист Товариства з обмеженою відповідальністю «ПЕРФЕКТ ПРОДЖЕКТ» №14/04/21/1 від 14.04.2021 щодо відсутності необхідності отримання технічних умов на теплопостачання; Технічні умови від 24.12.2020 №12-12-20/ТУ на відведення поверхневих стічних вод системами поверхневого водовідведення; Технічні умови №15397 від 09.02.2021р. на водопостачання об`єкта; Технічні умови №15361 на каналізування об`єкта від 09.02.2021; Технічні умови щодо електропостачання або лист розробника проекту про відсутність потреби; Технічні умови ПрАТ «ДТЕК Київські електромережі» нестандартного приєднання до електричних мереж електроустановок №ЦНПЗ-1158-21 від 31.05.2021; Лист Товариства з обмеженою відповідальністю «ПЕРФЕКТ ПРОДЖЕКТ» №14/04/21 від 14.04.2021 щодо відсутності необхідності в отриманні технічних умов на газопостачання розрахунку класу наслідків (відповідальності); Генеральний план на топографічній основі масштабом 1:500; план трас зовнішніх інженерних мереж та комунікацій масштабом 1:2000; план поверхів, фасадів.

Отже суд приходить до висновку, що Дозвіл на виконання будівельних робіт №ІУ013210811154 від 26.08.2021, виданий Державною архітектурно-будівельною інспекцією України на об`єкт «Будівництво багатофункціонального комплексу на вул. Жилянській, 81, вул. Гайдара, 5 у Голосіївському районі м. Києва» у відповідності до вимог Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» та Порядку виконання підготовчих та будівельних робіт, за відсутності підстав для відмови у його видачі встановлених ч.4 ст.37 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» та п.30 Порядку виконання підготовчих та будівельних робіт.

Щодо твердження Позивача, що цільове та функціональне призначення земельних ділянок на забудову яких видано оскаржуваний дозвіл, не відповідає намірам забудови суд відзначає наступне.

Посилаючись на ч.2 ст.24 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» яка встановлює, що забудова земельної ділянки здійснюється в межах її цільового призначення, встановленого відповідно до законодавства, Позивач відзначає, що земельні ділянки на забудову яких видано оскаржуваний дозвіл відповідно до Генерального плану міста Києва та проекту планування його приміської зони на період до 2020 року, затвердженого рішенням Київської міської ради від 28.03.2002 № 370/1804 за функціональним призначенням відносяться частково до комунально-складської території, частково до території громадських будівель та споруд, частково до території вулиць і доріг.

Суд зазначає, що ст.1 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» встановлює, що містобудівна документація - затверджені текстові та графічні матеріали з питань регулювання планування, забудови та іншого використання територій.

Стаття 17 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» визначає, що Генеральний план населеного пункту населеного пункту є основним видом містобудівної документації на місцевому рівні, призначеної для обґрунтування довгострокової стратегії планування та забудови території населеного пункту.

Стаття 24 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» встановлює, що забудова земельної ділянки здійснюється в межах її цільового призначення, встановленого відповідно до законодавства.

Стаття 20 Земельного кодексу України встановлює, що віднесення земель до тієї чи іншої категорії здійснюється на підставі рішень органів державної влади, Верховної Ради Автономної Республіки Крим, Ради міністрів Автономної Республіки Крим та органів місцевого самоврядування відповідно до їх повноважень. Зміна цільового призначення земельних ділянок здійснюється за проектами землеустрою щодо їх відведення.

Зміна цільового призначення земельних ділянок державної або комунальної власності провадиться Верховною Радою Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування, які приймають рішення про затвердження проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок та передачу цих ділянок у власність або надання у користування відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу.

Зміна цільового призначення земельних ділянок приватної власності здійснюється за ініціативою власників земельних ділянок. При цьому, зміна цільового призначення земельних ділянок приватної власності провадиться щодо земельних ділянок, розташованих у межах населеного пункту, - сільською, селищною, міською радою.

Статтею 78 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено підстави звільнення від доказування. Так, частина 4 зазначеної норми передбачає, що обставини, встановлені рішенням суду у господарській, цивільній або адміністративній справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді іншої справи, у якій беруть участь ті самі особи або особа, стосовно якої встановлено ці обставини, якщо інше не встановлено законом.

Суд враховує, що Рішенням Окружного адміністративного суду м. Києва від 05.02.2019, залишеним без змін постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 25.04.2019, Постановою Верховного Суду від 03.04.2020 у справі №640/18866/18, зокрема, встановлено, що згідно Рішення Київської міської ради від 02.02.2006р. N 81/3172 «Про передачу товариству з обмеженою відповідальністю «БУДРЕСУРС» земельної ділянки для будівництва торговельно-офісного комплексу з підземним паркінгом шляхом реконструкції виробничо-складських будівель з подальшою експлуатацією та обслуговуванням на вул. Гайдара, 5 (нова назва вул. Сім`ї Прахових) у Голосіївському районі м. Києва», Договору оренди від 11.09.2006, Договору від 13.09.2017 про поновлення Договору оренди, витягу з Державного земельного кадастру земельна ділянка кадастровий номер 8000000000:72:081:0011 по вул. Гайдара, 5 (Сім`ї Прахових) у Голосіївському районі м. Києва площею 0,2125 га має цільове призначення 03.15 для будівництва та обслуговування інших будівель громадської забудови, категорія земель землі житлової та громадської забудови; вид використання для будівництва торговельно-офісного комплексу з підземним паркінгом шляхом реконструкції виробничо-складських будівель з подальшою експлуатацією та обслуговуванням.

Згідно Державного акту на право власності на земельну ділянку серія КВ №133864 від 02.09.2005, Договору купівлі-продажу земельної ділянки від 27.04.2005, посвідченого 06.07.2009 нотаріусом Київського міського нотаріального округу Піддубною С.П. за реєстровим номером 837, Витягу з Державного земельного кадастру НВ-8000638232017 земельна ділянка загальною площею 0,1 га, кадастровий номер 8000000000:72:081:0012, розташована за адресою: м. Київ, ву л.Жилянська,81, Голосіївський район має цільове призначення для індивідуального житлового, гаражного і дачного будівництва.

Відповідно до Класифікації видів цільового призначення земель, затвердженої Наказом Державного комітету України із земельних ресурсів 23.07.2010 № 548 землі, які використовуються для розміщення житлової забудови (житлові будинки, гуртожитки, господарські будівлі та інше) та для розміщення громадських будівель і споруд (офісних будівель, торговельних будівель та ін.) та інших об`єктів загального користування, належать до категорії земель житлової та громадської забудови.

Судами у справі №640/18866/18 встановлено, що обидві земельні ділянки за класифікацією видів цільового призначення земельних ділянок, затвердженої наказом Державного комітету України із земельних ресурсів, від 23.07.2010 №548 відносяться до земель житлової та громадської забудови.

Частина п`ята статті 20 Земельного кодексу України встановлює, що види використання земельної ділянки в межах певної категорії земель (крім земель сільськогосподарського призначення та земель оборони) визначаються її власником або користувачем самостійно в межах вимог, встановлених законом до використання земель цієї категорії, з урахуванням містобудівної документації та документації із землеустрою.

Крім того, згідно з діючим Генеральним планом розвитку міста Києва до 2020 року, затвердженим рішенням Київради від 28.03.2002 №370/1804, основна частина ділянки проектування за функціональним призначенням віднесена до багатоповерхової житлової території та частково до території громадських будівель та споруд. Отже, ця територія рекомендована до використання як поліфункціональна зона, без збереження пріоритету існуючої функції, що також погоджується з розташуванням означеної території у межах загальноміського центру згідно схеми загальноміських центрів Генерального плану розвитку міста до 2020 року.

Суди у справі №640/18866/18 дійшли висновку, що будівництво багатофункціонального комплексу на вул. Жилянській, 81, Гайдара, 5 у Голосіївському районі відповідає рішенням Генерального плану міста Києва до 2020 року, а наведене підтверджує відповідність намірів забудови земельних ділянок вимогам закону та містобудівній документації.

В силу статті 78 Кодексу адміністративного судочинства України зазначені факти є преюдиціальними для даної справи та не підлягають повторному доказуванню.

Крім того, Державними будівельними нормами ДБН Б.2.2.-12:2019 «Планування та забудова територій» передбачено доцільність формування багатофункціональних архітектурно-планувальних структур та зазначено, що окремі земельні ділянки мають бути планувально об`єднані, серед іншого, у функціональну зону житлової та громадської забудови.

Державними будівельними нормами ДБН В.2.2-9-2009 «Громадські будинки і споруди. Основні положення» визначено, що багатофункціональні будинки і комплекси - це будинки і комплекси, які формуються з приміщень, їх груп, будинків та споруд різного громадського і житлового призначення, поєднання яких обумовлене експлуатаційними потребами, економічною доцільністю і містобудівними вимогами.

При цьому, зміною № 4 до ДБН В.2.2-15-2005 «Житлові будинки. Основні положення», затвердженою наказом Мінрегіону від 14.06.2018 № 139, передбачено можливість об`єднання в одному об`єкті функцій громадського та житлового призначення без обмеження їх часток (площі, поверховості тощо).

Відповідно до Державного класифікатора будівель та споруд ДК 018-2000, затвердженого та введеного в дію наказом Держстандарту України від 17.08.2000 № 507 Код ДКБС:1122.1 передбачає Будинки багатоквартирні масової забудови.

Отже, будівництво багатофункціонального комплексу на вул. Жилянській, 81, вул. Гайдара, 5 у Голосіївському районі м. Києва із включенням до його складу житлової функції (код об`єкта 1122.1 згідно з Державним класифікатором будівель та споруд ДК 018-2000) відповідає цільовому та функціональному призначенню зазначених земельних ділянок.

Щодо твердження Позивача про порушення Закону України «Про оцінку впливу на довкілля» суд відзначає наступне.

Ч. 1 ст.31 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» встановлено, що до проектної документації на будівництво об`єктів, що підлягають оцінці впливу на довкілля згідно із Законом України «Про оцінку впливу на довкілля», додаються результати оцінки впливу на довкілля.

П.7 ч. 3 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» встановлено, що до заяви на отримання дозволу додається результати оцінки впливу на довкілля у випадках, визначених Законом України «Про оцінку впливу на довкілля».

Ч.1 ст.3 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля» встановлює, що здійснення оцінки впливу на довкілля є обов`язковим у процесі прийняття рішень про провадження планованої діяльності, визначеної частинами другою і третьою цієї статті. Така планована діяльність підлягає оцінці впливу на довкілля до прийняття рішення про провадження планованої діяльності.

П.10 ч.3 ст.3 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля» встановлено, що оцінці впливу на довкілля підлягають визначені цією нормою інфраструктурні проекти, зокрема, будівництво житлових кварталів (комплексів багатоквартирних житлових будинків) та торговельних чи розважальних комплексів поза межами населених пунктів на площі 1,5 гектара і більше або в межах населених пунктів, якщо не передбачено їх підключення до централізованого водопостачання та/або водовідведення; будівництво кінотеатрів з більш як 6 екранами; будівництво (облаштування) автостоянок на площі не менш як 1 гектар і більш як на 100 паркомісць.

Відтак, процедуру з оцінки впливу на довкілля обов`язково проходять ті об`єкти, які можуть мати значний вплив на довкілля згідно з Законом України «Про оцінку впливу на довкілля», що містить вичерпний перелік видів планової діяльності та об`єктів, які підлягають оцінці впливу на довкілля.

За змістом Додатку до експертного звіту (позитивного) №19/21 щодо розгляду проектної документації на будівництво за проектом об`єкта «Будівництво багатофункціонального комплексу на вул. Жилянській, 81, вул. Гайдара, 5 у Голосіївському районі м. Києва» від 14.06.2021р. Товариства з обмеженою відповідальністю «УКРЕКСПЕРТБУДПРОЕКТ» дана планована діяльність не підпадає під категорії видів планованої діяльності та об`єктів які можуть мати значний вплив на довкілля і підлягають оцінці впливу на довкілля.

Судом враховано, що у складі проектної документації замовником було надано Технічні умови №15397 від 09.02.2021р. на водопостачання об`єкта та Технічні умови №15361 на каналізування об`єкта від 09.02.2021р.

Таким чином судом встановлено, що проектними рішеннями передбачено підключення об`єкта до централізованого водопостачання та водовідведення, а отже об`єкт будівництва «Будівництво багатофункціонального комплексу на вул. Жилянській, 81, вул. Гайдара, 5 у Голосіївському районі м. Києва» не підлягає обов`язковій оцінці впливу на довкілля відповідно до норм Закону України «Про оцінку впливу на довкілля».

Щодо твердження позивача стосовно порушення при видачі оскаржуваним Дозволом Закону України «Про охорону культурної спадщини», суд зазначає таке.

У цьому аспекті Позивач зазначає, що відповідно до проектних рішень поверховість забудови встановлено на рівні 32 поверхів, що не враховує відповідні обмеження поверховності забудови з огляду на місце розташування земельних ділянок.

Слід зазначити, що рішеннями судів у справі №640/18866/18 встановлено у складі параметрів об`єкта будівництва поверховість будівлі 35 поверх для прийняття рішення про надання містобудівних умов та обмежень.

Наведене знайшло своє відображення у Містобудівних умовах та обмеженнях для проектування об`єкта будівництва «Будівництво багатофункціонального комплексу» за адресою: вул. Жилянська, 81, вул. Гайдара, 5 у Голосіївському районі м. Києва», якими встановлено гранична висота - до 35 поверхів.

Проектними рішеннями визначено поверховість об`єкта до 32 поверхів, умовна висота до 99,8 м, що підтверджується, зокрема, Експертним звітом (позитивний) щодо розгляду проектної документації на будівництво за проектом «Будівництво багатофункціонального комплексу на вул. Жилянській, 81, вул. Гайдара, 5 у Голосіївському районі м. Києва» №19/21 від 14.06.2021 Товариства з обмеженою відповідальністю «УКРЕКСПЕРТБУДПРОЕКТ».

Проектні рішення узгоджені Державною авіаційною службою України, що підтверджується висновком №1.2.16-587-21 від 29.01.2021.

Слід зазначити, що Закон України «Про архітектурну діяльність» визначає правові та організаційні засади здійснення архітектурної діяльності і спрямований на формування сприятливого життєвого середовища, досягнення естетичної виразності, економічної доцільності і надійності будинків, споруд та їх комплексів

Стаття 7 Закону України «Про архітектурну діяльність» встановлює, що проектна документація на будівництво об`єктів, розроблена відповідно до містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки, не підлягає погодженню з відповідними органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, органами охорони культурної спадщини, державної санітарно-епідеміологічної служби і природоохоронними органами.

Стаття 31 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» встановлює, що проектна документація на будівництво об`єктів розробляється у порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері містобудування, з урахуванням вимог містобудівної документації та вихідних даних і дотриманням вимог законодавства, будівельних норм і правил та затверджується замовником.

До проектної документації на будівництво об`єктів, що підлягають оцінці впливу на довкілля згідно із Законом України "Про оцінку впливу на довкілля", додаються результати оцінки впливу на довкілля.

Експертиза проектів будівництва проводиться в установленому Кабінетом Міністрів України порядку експертними організаціями незалежно від форми власності, які відповідають критеріям, визначеним центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері будівництва, архітектури, містобудування, відомості про які внесені таким органом до Реєстру будівельної діяльності. До проведення експертизи залучаються (у тому числі на підставі цивільно-правових договорів) експерти з питань санітарного та епідеміологічного благополуччя населення, екології, охорони праці, енергозбереження, пожежної, техногенної, ядерної та радіаційної безпеки, які пройшли професійну атестацію, що проводилася із залученням представників відповідних центральних органів виконавчої влади, та отримали відповідний кваліфікаційний сертифікат. Порядок проведення професійної атестації таких експертів встановлюється Кабінетом Міністрів України.

Центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері будівництва, архітектури, містобудування, оприлюднює перелік експертних організацій, що здійснюють експертизу проектної документації на будівництво об`єктів, відомості про які внесені до Реєстру будівельної діяльності, на порталі електронної системи у вільному безоплатному доступі та підтримує його в актуальному стані на підставі інформації, яка подається експертними організаціями. У разі встановлення невідповідності експертної організації визначеним критеріям відомості про таку організацію виключаються з Реєстру будівельної діяльності.

Обов`язковій експертизі підлягають проекти будівництва об`єктів, які за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів з середніми (СС2) та значними (СС3) наслідками, - щодо додержання нормативів з питань санітарного та епідеміологічного благополуччя населення, екології, охорони праці, енергозбереження, пожежної, техногенної, ядерної та радіаційної безпеки, міцності, надійності, довговічності будинків і споруд, їх експлуатаційної безпеки та інженерного забезпечення, у тому числі щодо додержання нормативів з питань створення безперешкодного життєвого середовища для осіб з обмеженими фізичними можливостями та інших маломобільних груп населення.

Проектна документація на будівництво об`єктів не потребує погодження державними органами, органами місцевого самоврядування, їх посадовими особами, юридичними особами, утвореними такими органами.

У відповідності до зазначеного, на замовлення Товариства з обмеженою відповідальністю «БУДРЕСУРС» Генеральним проектувальником Товариством з обмеженою відповідальністю «ПЕРФЕКТ ПРОДЖЕКТ» було розроблено Проектну документацію об`єкта «Будівництво багатофункціонального комплексу на вул. Жилянській, 81, вул. Гайдара, 5 у Голосіївському районі м. Києва».

На зазначену проектну документацію отримано Експертний звіт №19/21 від 14.06.2021 Товариства з обмеженою відповідальністю «УКРЕКСПЕРТБУДПРОЕКТ» яким встановлено, що зазначену документацію розроблено згідно з вихідними даними на проектування з дотриманням вимог до міцності, надійності та довговічності будинків і споруд, їх експлуатаційної безпеки та інженерного забезпечення, у тому числі щодо додержання нормативів з питань створення умов для безперешкодного доступу осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення, санітарного і епідеміологічного благополуччя населення, охорони праці, екології, пожежної, техногенної безпеки, енергозбереження і може бути затверджено в установленому порядку з такими техніко-економічним показниками.

Наведене спростовує твердження позовної заяви щодо порушення Закону України «Про охорону культурної спадщини» та неврахування місця розташування земельної ділянки при визначенні поверховості об`єкта.

На підставі вищевикладеного, суд приходить до висновку про відмову у задоволенні позовних вимог про визнання протиправним та скасування Дозволу на виконання будівельних робіт №ІУ013210811154 від 26 серпня 2021року, виданого Державною архітектурно-будівельною інспекцією України на об`єкт «Будівництво багатофункціонального комплексу на вул. Жилянській, 81, вул. Гайдара, 5 у Голосіївському районі м. Києва».

Оскільки позовні вимоги про зобов`язання Державної інспекції архітектури та містобудування України внести до Реєстру будівельної діяльності інформацію про скасування Дозволу на виконання будівельних робіт №ІУ013210811154 від 26 серпня 2021року виданого Державною архітектурно-будівельною інспекцією України на об`єкт «Будівництво багатофункціонального комплексу на вул. Жилянській, 81, вул. Гайдара, 5 у Голосіївському районі м. Києва» є похідними від вимог про визнання протиправним та скасування зазначеного дозволу, суд приходить до висновку про відмову у задоволенні зазначених вимог.

Щодо права звернення до суду, суд відзначає, що згідно з ч. 1, 3 ст. 5 КАС України кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб`єкта владних повноважень порушені її права, свободи або законні інтереси.

Статтею 17 Закону України «Про виконання рішень і використання практики Європейського суду з прав людини» визначено, що Європейська Конвенція та рішення Європейського суду є джерелом права в Україні, національні суди мають використовувати практику Європейського суду.

Відповідно до статті 13 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, кожен, чиї права та свободи, визнані в цій Конвенції, було порушено, має право на ефективний засіб юридичного захисту в національному органі, навіть якщо таке порушення було вчинене особами, які здійснювали свої офіційні повноваження.

Згідно зі статті 50 Конституції України кожен має право на безпечне для життя і здоров`я довкілля та на відшкодування завданої порушенням цього права шкоди.

Екологічні інтереси населення також можуть захищатися у судовому порядку на підставі частини сьомої статті 41 Конституції України, відповідно до якої використання власності не може завдавати шкоди правам, свободам та гідності громадян, інтересам суспільства, погіршувати екологічну ситуацію та природні якості землі, а також приписів статті 66 Конституції України, відповідно до яких ніхто не повинен заподіювати шкоду довкіллю.

Орхуська конвенція ратифікована Законом України № 832-ХІV від 06.07.1999, тому її положення відповідно до статті 9 Конституції України є нормами прямої дії, а положення національного законодавства про процедури і механізми судового захисту порушених екологічних прав та інтересів можуть їх конкретизувати.

Пунктом 3 статті 9 Орхуської конвенції на її Договірні Сторони покладається зобов`язання, зокрема, забезпечувати доступ громадськості до процедур оскарження дій та бездіяльності державних органів і приватних осіб, що порушують вимоги національного екологічного законодавства.

Водночас відповідно до Орхуської конвенції представники громадськості мають право оспорювати порушення національного законодавства у сфері довкілля незалежно від того, належать такі порушення до прав на інформацію і на участь громадськості у процесі ухвалення рішень, гарантованих Орхуською конвенцією, чи ні [(згідно із Настановами щодо впровадження Орхуської конвенції (ООН, 2000 рік)]. Орхуська конвенція забезпечує доступ до правосуддя як на підставі власних положень, так і в порядку забезпечення дотримання національного природоохоронного законодавства.

Приписи нормативно-правових актів усіх рівнів щодо принципів, правил, вимог, обов`язків різноманітних суб`єктів, що стосуються утримання диких тварин, на усіх правових титулах (в усіх формах власності чи користування), в неволі чи в напіввільних умовах, є «національним законодавством, що стосується навколишнього середовища» у значенні пункту 3 статті 9 Орхуської конвенції. Порушення приписів цих нормативно-правових актів може бути предметом судового оскарження відповідно до статті 9 Орхуської конвенції.

З огляду на важливість реального захисту довкілля, неприпустимим є обмежене тлумачення чинного законодавства України, частиною якого є Орхуська конвенція, стосовно права на звернення до суду за захистом охоронюваного законом інтересу у сфері гарантування екологічної безпеки.

Відтак, право на захист порушеного конституційного права на безпечне довкілля належить кожному та може реалізовуватися громадянами особисто або спільно - через об`єднання громадян (громадськість).

Здійснення будівництва на підставі оскаржуваного Дозволу на виконання будівельних робіт мають безпосередній вплив на права позивача.

З урахуванням викладеного позивач є належним суб`єктом звернення до суду в даному випадку, і спір підлягає розгляду по суті.

Таким чином, оцінивши докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх всебічному, повному та об`єктивному дослідженні, та враховуючи всі наведені обставини, суд дійшов висновку, що викладені в позовній заяві доводи позивача є необґрунтованими, а вимоги такими, що не підлягають задоволенню.

Керуючись статтями 243-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

ВИРІШИВ:

У задоволенні позову відмовити повністю.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

У разі оголошення судом лише вступної та резолютивної частини рішення, або розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення.

рішення виготовлене у повному обсязі та підписане 05.07.2023

Суддя Панченко Н.Д.

СудКиївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення05.07.2023
Оприлюднено07.07.2023
Номер документу112004477
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері містобудування; архітектурної діяльності

Судовий реєстр по справі —640/32021/21

Ухвала від 03.12.2024

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Вівдиченко Тетяна Романівна

Ухвала від 03.12.2024

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Вівдиченко Тетяна Романівна

Ухвала від 08.10.2024

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Вівдиченко Тетяна Романівна

Ухвала від 15.12.2023

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Вівдиченко Тетяна Романівна

Ухвала від 31.07.2023

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Вівдиченко Тетяна Романівна

Рішення від 05.07.2023

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Панченко Н.Д.

Ухвала від 10.05.2023

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Панченко Н.Д.

Ухвала від 13.02.2023

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Панченко Н.Д.

Ухвала від 20.07.2022

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Кузьменко А.І.

Ухвала від 20.07.2022

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Кузьменко А.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні