РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
28 червня 2023 року м. Рівне№460/1430/21Рівненський окружний адміністративний суд у складі судді Щербакова В.В., за участю секретаря судового засідання Ковальчук Г.М. та сторін і інших осіб, які беруть участь у справі:
позивача: ОСОБА_1 , представник Губар В.Є.
відповідача: представник Строкова О.В. третьої особи на стороні відповідача: представник Дяденчук А.І.,
розглянувши окреме процесуальне питання, пов`язане з розглядом справи за позовом
ОСОБА_1
до
Окремої конкурсної комісії для проведення конкурсу на зайняття посади директора комунального підприємства "Обласний центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф" Рівненської обласної ради Рівненської обласної ради третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача ОСОБА_2
про визнання протиправним та скасування рішень,
ВСТАНОВИВ:
До Рівненського окружного адміністративного суду надійшов позов ОСОБА_1 до Окремої конкурсної комісії для проведення конкурсу на зайняття посади директора комунального підприємства "Обласний центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф", Рівненської обласної ради, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача ОСОБА_2 про визнання протиправним та скасування рішень.
Ухвалою суду від 22.09.22 закрито провадження у справі за позовом ОСОБА_1 до Окремої конкурсної комісії для проведення конкурсу на зайняття посади директора комунального підприємства "Обласний центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф", Рівненської обласної ради, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача ОСОБА_2 про визнання протиправним та скасування рішень.
Постановою Восьмого апеляційного адміністративного суду від 30.12.2022 ухвалу Рівненського окружного адміністративного суду від 22 вересня 2022 року про закриття провадження у справі № 460/1430/21 скасувати в частині закриття провадження щодо:
- визнання протиправним та скасування рішення, зазначене у протоколі № 3 від 30 грудня 2020 року засідання окремої конкурсної комісії для проведення конкурсу на зайняття посади директора комунального підприємства «Обласний центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф» Рівненської обласної ради в частині: 1. Документи, надані ОСОБА_2 , відповідають вимогам Постанови Кабінету Міністрів України від 27.12.2017 № 1094; 2. Допустити ОСОБА_2 до участі в конкурсі на зайняття вакантної посади директора комунального підприємства «Обласний центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф» Рівненської обласної ради; 3. Взяти до відома, що з моменту прийняття даного рішення ОСОБА_2 є учасником конкурсу;
- визнання протиправним рішення про визнання переможцем конкурсу на зайняття посади директора комунального підприємства «Обласний центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф» Рівненської обласної ради ОСОБА_2 , зазначене у протоколі № 4 від 30 грудня 2020 року засідання окремої конкурсної комісії для проведення конкурсу на зайняття посади директора комунального підприємства «Обласний центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф» Рівненської обласної ради;
- визнання переможцем конкурсу на зайняття посади директора комунального підприємства «Обласний центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф» Рівненської обласної ради ОСОБА_1 та у цій частині направити справу для продовження розгляду до суду першої інстанції.
У решті ухвалу Рівненського окружного адміністративного суду від 22 вересня 2022 року про закриття провадження у справі № 460/1430/21 залишено без змін.
19.04.2023 року на відповідно до повторного автоматизованого розподілу судової справи №460/1430/21 дану справу передано на розгляд судді Щербакова В.В.
Ухвалою суду від 25.04.2023 справу прийнято до провадження судді Щербакова В.В.
13.06.2023 ОСОБА_1 подано заяву про зміну підстав позову в порядку статті 47 Кодексу адміністративного судочинства України. Зокрема. Вказує про порушення принципу політичної неупередженості та доброчесності.
28.06.2023 представником третьої особи подано заперечення щодо заяви про зміну підстав позову. Вказує щодо наявності підстав для повернення заяви без розгляду.
Також, 28.06.2023 представником відповідача №2 подано письмові пояснення на заяву про зміну підстав позову. Відповідно до поданих пояснень, просить відмовити у задоволенні заяви про зміну підстав позову.
Крім того, просить замінити процесуальний статус Рівненської обласної ради на третю особу.
В судовому засіданні позивач та його представник вказали на доцільність зміни підстав позову та просили задовольнити таку заяву з підстав наведених в заяві.
Представники Рівненської обласної ради, третьої особи щодо задоволення заяви про зміну підстав позову заперечили.
Відповідно до ч. 1 ст. 47 КАС України позивач має право змінити предмет або підстави позову, збільшити або зменшити розмір позовних вимог шляхом подання письмової заяви до закінчення підготовчого засідання або не пізніше ніж за п`ять днів до першого судового засідання, якщо справа розглядається в порядку спрощеного позовного провадження.
Так, під предметом позову розуміється певна матеріально-правова вимога позивача до відповідача, щодо якої позивач просить прийняти судове рішення. Підставу позову становлять обставини, якими позивач обґрунтовує свої вимоги щодо захисту права та охоронюваного законом інтересу. Відтак зміна предмета позову означає зміну вимоги, з якою позивач звернувся до відповідача, а зміна підстав позову - це зміна обставин, на яких ґрунтується вимога позивача. Одночасна зміна і предмета, і підстав позову не допускається.
Згідно з частиною п`ятою статті 242 Кодексу адміністративного судочинства України при виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин суд враховує висновки щодо застосування норм права, викладені в постановах Верховного Суду.
Аналогічну правову позицію викладено у постанові Верховного Суду від 22 січня 2020 року у справі №826/19197/16.
Дослідивши матеріали справи в межах вирішення заяви, судом встановлено, 09.04.2021 позивачем було подано заяву про зміну предмету позову, а також 06.05.2021.
Ухвалою суду, постановленою без виходу судді до нарадчої кімнати, суддя Нор У.М. задовольнила клопотання позивача від 06.05.2021 про зміну предмету позову.
13.06.2023 року позивачем подано заяву про змін підстави позову.
Зміна предмета позову означає зміну вимоги, з якою позивач звернувся до відповідача, а зміна підстав позову - зміну обставин, на яких ґрунтуються вимоги особи, яка звернулася з позовом. Зміна предмету або підстав позову може відбуватися лише у межах спірних правовідносин. Одночасна зміна і предмета, і підстав позову не допускається. Наслідком розгляду заяви, зміст якої свідчить про одночасну зміну предмета і підстав позову є повернення такої заяви та розгляд раніше заявлених позовних вимог, якщо позивач не відмовляється від позову. Водночас у таких випадках позивач не позбавлений права звернутися з новим окремим позовом у загальному порядку.
Отже, дослідивши редакцію первісного позову та заяву сторони позивача про зміну предмету позову, а також про зміну підстав позову позивачем викладено нові обґрунтування та обставини позовних вимог, визначено нові правові підстави позовних вимог.
Правовий висновок Верховного Суду, що регулює подібні правовідносини викладений у постановах Верховного Суду від 22 січня 2020 року у справі №826/19197/16, від 22 липня 2021 року.
Отже, суд вбачає, що у заяві про зміну підстав позову, що надійшла на адресу суду 13.06.2023 року фактично змінено підстави позову, окрім раніше зміненого предмет позову, що суперечить положенням КАС України, та не допускається.
За результатами викладеного, суд приходить до висновку про необхідність відмови у прийнятті до розгляду та повернення заяви про зміну підстав позову.
Щодо клопотання про зміну просувального статусу учасника справи.
Частиною 1 статті 42 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що учасниками справи є сторони, треті особи.
Сторонами в адміністративному процесі є позивач та відповідач. Позивачем в адміністративній справі можуть бути громадяни України, іноземці чи особи без громадянства, підприємства, установи, організації (юридичні особи), суб`єкти владних повноважень. Відповідачем в адміністративній справі є суб`єкт владних повноважень, якщо інше не встановлено цим Кодексом (частини 1-3 статті 46 КАС України).
Як вбачається зі змісту первісного позову, позовні вимоги було сформовано в тому числі до Рівненської обласної ради.
Ухвалою суду від 22.09.22 закрито провадження у справі за позовом ОСОБА_1 до Окремої конкурсної комісії для проведення конкурсу на зайняття посади директора комунального підприємства "Обласний центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф", Рівненської обласної ради, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача ОСОБА_2 про визнання протиправним та скасування рішень.
Постановою Восьмого апеляційного адміністративного суду від 30.12.2022 ухвалу Рівненського окружного адміністративного суду від 22 вересня 2022 року про закриття провадження у справі № 460/1430/21 скасовано в частині закриття провадження щодо:
- визнання протиправним та скасування рішення, зазначене у протоколі № 3 від 30 грудня 2020 року засідання окремої конкурсної комісії для проведення конкурсу на зайняття посади директора комунального підприємства «Обласний центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф» Рівненської обласної ради в частині: 1. Документи, надані ОСОБА_2 , відповідають вимогам Постанови Кабінету Міністрів України від 27.12.2017 № 1094; 2. Допустити ОСОБА_2 до участі в конкурсі на зайняття вакантної посади директора комунального підприємства «Обласний центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф» Рівненської обласної ради; 3. Взяти до відома, що з моменту прийняття даного рішення ОСОБА_2 є учасником конкурсу;
- визнання протиправним рішення про визнання переможцем конкурсу на зайняття посади директора комунального підприємства «Обласний центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф» Рівненської обласної ради ОСОБА_2 , зазначене у протоколі № 4 від 30 грудня 2020 року засідання окремої конкурсної комісії для проведення конкурсу на зайняття посади директора комунального підприємства «Обласний центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф» Рівненської обласної ради;
- визнання переможцем конкурсу на зайняття посади директора комунального підприємства «Обласний центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф» Рівненської обласної ради ОСОБА_1 та у цій частині направити справу для продовження розгляду до суду першої інстанції.
Представник Рівненської обласної ради, вказує, що станом на дату звернення до суду з клопотанням, позовними вимогами, які розглядаються судом, визначено інший суб`єктний склад відповідача. Відповідно до заявлених позовних вимог позовні вимоги сформовані до Окремої конкурсної комісії для проведення конкурсу на зайняття посади директора комунального підприємства "Обласний центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф", а не до Рівненської обласної ради.
Однак, з даного приводу суд зауважує, що відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 27.12.2017 №1094 «Про затвердження Порядку проведення конкурсу на зайняття посади керівника державного, комунального закладу охорони здоров`я» зі змінами, враховуючи рішення обласної ради від 04.03.2014 №1142 «Про управління об`єктами спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст Рівненської області» зі змінами, рішення обласної ради від 21.08.2020 №1761 «Про конкурсну комісію для проведення конкурсів на зайняття посад керівників закладів охорони здоров`я спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст Рівненської області», розпорядження голови обласної ради від 27.10.2020 №120 «Про початок формування окремої конкурсної комісії для проведення конкурсу на зайняття посади директора комунального підприємства «Обласний центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф» Рівненської обласної ради, рекомендацію постійної комісії з питань охорони здоров`я, материнства та дитинства від 16.11.2020 №8, протокол загальних зборів (конференції) трудового колективу комунального підприємства «Обласний центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф» Рівненської обласної ради від 16.11.2020 №1, керуючись Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні» сформовано окрему конкурсну комісію для проведення конкурсу на зайняття посади директора комунального підприємства «Обласний центр екстреної медичної допомоги та медицини катастроф» Рівненської обласної ради в кількості дев`яти осіб.
Виконавчий апарат обласної ради забезпечував діяльність конкурсної комісії.
Відтак, конкурсна комісія є спеціально сформованим органом Рівненської обласної ради.
Порядок проведення конкурсу на зайняття посади керівника державного, комунального закладу охорони здоров`я затверджений Постановою Кабінету міністрів України 27 грудня 2017 р. № 1094.
Відповідно, до п. 8-9 Положення для проведення окремого конкурсу рішенням органу управління утворюється окрема конкурсна комісія. Конкурсна комісія утворюється рішенням органу управління не пізніше ніж через 20 днів після оприлюднення рішення про проведення конкурсу.
Із змісту вищезазначених норм однозначно вбачається, що конкурсна комісія утворюється для кожного конкурсу на заміщення вакантної посади. На це вказує те, що формування складу конкурсної комісії є одним з етапів конкурсного добору, а також вказівка та строк формування персонального складу конкурсної комісії, початок якого законодавець пов`язує з моментом оголошення конкурсу на посаду керівника конкретного закладу.
Наведене свідчить про відсутність підстав для зміни процесуального статусу Рівненської обласної ради з відповідача на третю особу, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача.
Керуючись статтями 47, 166, 241, 248, 256, 294, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-
У Х В А Л И В :
Заяву ОСОБА_1 про зміну підстав позову подану в порядку статті 47 Кодексу адміністративного судочинства України - повернути заявнику.
Заяву Рівненської обласної ради про зміну процесуального статусу Рівненської обласної ради з відповідача на третю особу, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача залишити без задоволення.
Ухвала набирає законної сили негайно після її підписання.
Ухвала може бути оскаржена. Апеляційна скарга на ухвалу суду подається протягом п`ятнадцяти днів з дня її складення в повному обсязі. Апеляційна скарга подається безпосередньо до Восьмого апеляційного адміністративного суду.
Повний текст складено 03.07.2023
Суддя В.В. Щербаков
Суд | Рівненський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 28.06.2023 |
Оприлюднено | 07.07.2023 |
Номер документу | 112005802 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи, що виникають з відносин публічної служби, зокрема справи щодо прийняття громадян на публічну службу, з них |
Адміністративне
Рівненський окружний адміністративний суд
В.В. Щербаков
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні