УХВАЛА
05 липня 2023 року
м. Київ
справа №464/2363/22
адміністративне провадження № К/990/22634/23
Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:
головуючого - Шишова О.О.,
суддів: Дашутіна І.В., Яковенка М.М.,
перевіривши касаційну скаргу Енергетичної митниці на рішення Сихівського районного суду міста Львова від 7 вересня 2022 року та постанову Восьмого апеляційного адміністративного суду від 23 травня 2023 року у справі №464/2363/22 за позовом ОСОБА_1 до Енергетичної митниці про визнання протиправними та скасування постанов про порушення митних правил,
установив:
ОСОБА_1 звернулася до суду з адміністративним позовом до Енергетичної митниці, в якому просила визнати протиправними та скасувати постанови про порушення митних правил від 16 травня 2022 року:
- № 0099/90300/21, якою позивача визнано винною у порушенні митних правил за частини 4 статті 470 Митного кодексу України за втрату частини товару (дизельного палива), який перебував під митним контролем у кількості 10 290 кг та притягнуто до відповідальності у вигляді штрафу в розмірі однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що складає 17 000 грн;
- № 0100/90300/21, якою позивача визнано винною за частиною 4 статті 470 Митного кодексу України за втрату частини товару (дизельного палива), який перебував під митним контролем у кількості 9 257 кг та притягнуто до відповідальності у вигляді штрафу в розмірі однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що складає 17 000 грн.
Рішенням Сихівського районного суду міста Львова від 7 вересня 2022 року, залишеною без змін постановою Восьмого апеляційного адміністративного суду від 23 травня 2023 року, поновлено ОСОБА_1 строк для звернення до суду із позовною заявою. Визнано протиправною та скасовано постанову про порушення митних правил № 0099/90300/21 від 16 травня 2022 року, яка винесена Енергетичною митницею Державної митної служби України щодо ОСОБА_1 . Визнано протиправною та скасовано постанову про порушення митних правил № 0100/90300/21 від 16 травня 2022 року, яка винесена Енергетичною митницею щодо ОСОБА_1 . Скасовано заходи забезпечення позову застосовані ухвалою Сихівського районного суду від 24 червня 2022 року у справі № 464/2363/22 у вигляді зупинення стягнень на підставі постанов № 0100/90300/21 та № 0099/90300/21 від 16 травня 2022 року у виконавчих провадженнях № 69186578 та № 69186577 від 09 червня 2022 року.
26 червня 2023 року до Верховного Суду надійшла касаційна скарга Енергетичної митниці на рішення Сихівського районного суду міста Львова від 7 вересня 2022 року та постанову Восьмого апеляційного адміністративного суду від 23 травня 2023 року у справі №464/2363/22, у якій скаржник просить скасувати оскаржувані рішення судів першої та апеляційної інстанцій, ухвалити нове рішення, яким в задоволенні позову відмовити.
При вирішенні питання про відкриття касаційного провадження за цією касаційною скаргою колегія суддів виходить з такого.
Статтею 129 Конституції України однією з основних засад судочинства визначено забезпечення права на апеляційний перегляд справи та у визначених законом випадках - на касаційне оскарження судового рішення.
Наведеним конституційним положенням кореспондує стаття 14 Закону України «Про судоустрій і статус суддів» від 2 червня 2016 року №1402-VIII.
Згідно з частиною першою статті 13 Кодексу адміністративного судочинства України учасники справи, а також особи, які не брали участі у справі, якщо суд вирішив питання про їхні права, свободи, інтереси та (або) обов`язки, мають право на апеляційний перегляд справи та у визначених законом випадках - на касаційне оскарження судового рішення.
Відповідно до частини першої статті 328 Кодексу адміністративного судочинства України учасники справи, а також особи, які не брали участі у справі, якщо суд вирішив питання про їхні права, свободи, інтереси та (або) обов`язки, мають право оскаржити в касаційному порядку рішення суду першої інстанції після апеляційного перегляду справи, а також постанову суду апеляційної інстанції повністю або частково у випадках, визначених цим Кодексом.
Таким чином, особи, які беруть участь у справі, у разі, якщо вони не погоджуються з ухваленими судовими рішеннями після їх перегляду в апеляційному порядку, можуть скористатися правом їх оскарження у касаційному порядку лише у чітко визначених законом випадках.
Статтею 272 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено особливості апеляційного та касаційного оскарження судових рішень в окремих категоріях адміністративних справ.
Згідно з частиною першою статті 272 Кодексу адміністративного судочинства України судові рішення за наслідками розгляду судами першої інстанції справ, визначених статтями 273, 275-277, 280, 282, пунктами 5 та 6 частини першої статті 283, статтями 286-288 цього Кодексу, набирають законної сили після закінчення строку апеляційного оскарження, а у разі їх апеляційного оскарження - з моменту проголошення судового рішення суду апеляційної інстанції.
Відповідно до частини третьої статті 272 Кодексу адміністративного судочинства України судові рішення суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду справ, визначених статтями 273-277, 282-286 цього Кодексу, набирають законної сили з моменту проголошення і не можуть бути оскаржені.
Стаття 286 Кодексу адміністративного судочинства України встановлює особливості провадження у справах з приводу рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень щодо притягнення до адміністративної відповідальності.
Зі змісту вказаних положень процесуального закону випливає, що судове рішення суду апеляційної інстанції, прийняте за результатами розгляду рішення суду першої інстанції, у справах з приводу рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень щодо притягнення до адміністративної відповідальності, набирає законної сили з моменту проголошення і не підлягає оскарженню в касаційному порядку.
Предметом позову у справі № 464/2363/22 є скасування постанов про порушення митних правил від 16 травня 2022 року, якими позивача було визнано винною у порушенні митних правил за частини 4 статті 470 Митного кодексу України та притягнуто до відповідальності у вигляді штрафу, що за правилами Кодексу адміністративного судочинства України є категорією справ з приводу рішень суб`єкта владних повноважень про притягнення до адміністративної відповідальності.
З таких підстав постанова Восьмого апеляційного адміністративного суду від 23 травня 2023 року, ухвалена за результатами перегляду рішення Сихівського районного суду міста Львова від 7 вересня 2022 року, в справі з приводу рішення суб`єкта владних повноважень щодо притягнення до адміністративної відповідальності, не підлягає касаційному оскарженню.
Згідно з пунктом 1 частини першої статті 333 Кодексу адміністративного судочинства України суд касаційної інстанції відмовляє у відкритті касаційного оскарження у справі, якщо касаційну скаргу подано на судове рішення, що не підлягає касаційному оскарженню.
Враховуючи викладене, колегія суддів дійшла висновку про відмову у відкритті касаційного провадження.
Керуючись пунктом 1 частини першої статті 333 Кодексу адміністративного судочинства України, Верховний Суд,
ухвалив:
Відмовити у відкритті касаційного провадження за касаційною скаргою Енергетичної митниці на рішення Сихівського районного суду міста Львова від 7 вересня 2022 року та постанову Восьмого апеляційного адміністративного суду від 23 травня 2023 року у справі №464/2363/22 за позовом ОСОБА_1 до Енергетичної митниці про визнання протиправними та скасування постанов про порушення митних правил.
Копію ухвали про відмову у відкритті касаційного провадження разом з касаційною скаргою та доданими до скарги матеріалами направити скаржнику, а копію касаційної скарги залишити в суді касаційної інстанції.
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддями й оскарженню не підлягає.
Головуючий О.О. Шишов
Судді І.В. Дашутін
М.М. Яковенко
Суд | Касаційний адміністративний суд Верховного Суду |
Дата ухвалення рішення | 05.07.2023 |
Оприлюднено | 06.07.2023 |
Номер документу | 112008965 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо митної справи (крім охорони прав на об’єкти інтелектуальної власності); зовнішньоекономічної діяльності; спеціальних заходів щодо демпінгового та іншого імпорту, у тому числі щодо |
Адміністративне
Касаційний адміністративний суд Верховного Суду
Шишов О.О.
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Кузьмич Сергій Миколайович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Кузьмич Сергій Миколайович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Кузьмич Сергій Миколайович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Кузьмич Сергій Миколайович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Кузьмич Сергій Миколайович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Кузьмич Сергій Миколайович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні