Справа № 760/5745/23 Головуючий в суді І інстанції - Коробенко С.В.
Провадження № 33/824/2809/2022 Головуючий - Олійник В.І.
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
26 червня 2023 року м. Київ
Суддя Київського апеляційного суду Олійник В.І., розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду справу про порушення митних правил за апеляційною скаргою Київської митниці на постанову судді Солом`янського районного суду
м. Києва від 21 квітня 2023 року у справі про притягнення громадянина України ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , зареєстрованого за адресою: АДРЕСА_1 , паспорт серія НОМЕР_1 , виданий 21.01.2005 року Дарницьким РУ ГУ МВС України в місті Києві, реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_2 , за ознаками порушення митних правил, передбаченого
ст. 472 МК України, -
в с т а н о в и в:
Постановою судді Солом`янського районного суду м. Києва від 21 квітня 2023 року закрито провадження у справі відносно громадянина України ОСОБА_1 у зв`язку із відсутністю події та складу адміністративного правопорушення.
Постановою суду та протоколом №0116/10000/23 від 31.01.2023 року встановлено, що 12 грудня 2022 року з метою здійснення митного оформлення та випуску у вільний обіг, декларантом ФОП ОСОБА_1 подано до відділу митного оформлення
№ 1 митного поста «Чайки» електронну митну декларацію (далі - ЕМД) типу «ІМ40ЕА» за № UA 100380/2022/367439 (MRN №22UA100380367439U6) на товар «Вогнепальна зброя:
-Саl .223/5.56 DPMS А-15 - 1 шт. Мисливська нарізна рушниця, напівавтоматична, Серійний номер: НОМЕР_24, з кріпленням MBUS.
-Саl .223/5.56 DPMS А-15 - 1 шт. Мисливська нарізна рушниця, напівавтоматична, Серійний номер: НОМЕР_3 , з передніми та задніми кріпленнями.
-Саl .223/5.56 DPMS А-15 - 1 шт. Мисливська нарізна рушниця, напівавтоматична, Серійний номер: НОМЕР_4 , з кріпленням MBUS.
-Саl .223/5.56 DPMS А-15 - 1 шт. Мисливська нарізна рушниця, напівавтоматична, Серійний номер: НОМЕР_5 , з ручкою для перенесення.
-Саl .223/5.56 DPMS А-15 - 1 шт. Мисливська нарізна рушниця, напівавтоматична. Серійний номер: НОМЕР_21, з кріпленням MBUS.
-Саl .223/5.56 DPMS А-15 - 1 шт. Мисливська нарізна рушниця, напівавтоматична, Серійний номер: НОМЕР_6 , з кріпленням MBUS.
-Cal .223/5.56 Bushmaster ХМ 15 E2S - 1 шт. Мисливська нарізна рушниця, напівавтоматична, Серійний номер: НОМЕР_7 , з прицілом Red Dot.
-Cal .223/5.56 Bushmaster ХМ 15 E2S - 1 шт. Мисливська нарізна рушниця, напівавтоматична, Серійний номер: НОМЕР_8 , з прицілом Red Dot.
-Cal .223/5.56 Bushmaster ХМ 15 E2S - 1 шт. Мисливська нарізна рушниця, напівавтоматична, Серійний номер: НОМЕР_9 , з ручкою для перенесення.
-Cal .223/5.56 Bushmaster ХМ 15 E2S - 1 шт. Мисливська нарізна рушниця, напівавтоматична, Серійний номер: НОМЕР_10 , з ручкою для перенесення.
-Cal .223/5.56 Bushmaster ХМ 15 E2S - 1 шт. Мисливська нарізна рушниця, напівавтоматична, Серійний номер: НОМЕР_11 , з прицілом Red Dot.
-Cal .223/5.56 Bushmaster ХМ 15 E2S - 1 шт. Мисливська нарізна рушниця, напівавтоматична, Серійний номер: НОМЕР_12 , з прицілом Red Dot.
- .308 AR Style DPMS LR309 - 1 шт. Мисливська нарізна рушниця, напівавтоматична, Серійний номер: НОМЕР_13 , з кріпленням MBUS.
- .308 AR Style DPMS LR310 - 1 шт. Мисливська нарізна рушниця, напівавтоматична, Серійний номер: НОМЕР_14 , з кріпленням MBUS.
- .308 AR Style DPMS LR311 - 1 шт. Мисливська нарізна рушниця, напівавтоматична, Серійний номер: НОМЕР_15 , з передніми та задніми кріпленнями.
- .308 AR Style DPMS LR312 - 1 шт. Мисливська нарізна рушниця, напівавтоматична, Серійний номер: НОМЕР_16 , з кріпленням MBUS.
- .308 AR Style DPMS LRG2 - 1 шт. Мисливська нарізна рушниця, напівавтоматична, Серійний номер: НОМЕР_25, з кріпленням MBUS.
- .308 AR Style Bushmaster LR308- 1 шт. Мисливська нарізна рушниця, напівавтоматична, Серійний номер: НОМЕР_17 , з прицілом Red Dot.
- 783 SYN COMPACT 308 WIN 22" - 100 шт. Мисливська нарізна рушниця, Серійні номери: НОМЕР_26, НОМЕР_27, НОМЕР_28, НОМЕР_29, НОМЕР_30, НОМЕР_31, НОМЕР_32, НОМЕР_33, НОМЕР_34, НОМЕР_35, НОМЕР_36, НОМЕР_37, НОМЕР_38, НОМЕР_39, НОМЕР_40, НОМЕР_41, НОМЕР_42, НОМЕР_43, НОМЕР_44, НОМЕР_45, НОМЕР_46, НОМЕР_47, НОМЕР_48, НОМЕР_50, НОМЕР_51, НОМЕР_52, НОМЕР_53, НОМЕР_54, НОМЕР_55, НОМЕР_56, НОМЕР_57, НОМЕР_58, НОМЕР_59, НОМЕР_60, НОМЕР_61, НОМЕР_62, НОМЕР_63, НОМЕР_64, НОМЕР_65, НОМЕР_66, НОМЕР_67, НОМЕР_68, НОМЕР_69, НОМЕР_70, НОМЕР_71, НОМЕР_72, НОМЕР_73, НОМЕР_74, НОМЕР_75, НОМЕР_76, НОМЕР_77, НОМЕР_78, НОМЕР_79, НОМЕР_80, НОМЕР_81, НОМЕР_82, НОМЕР_83, НОМЕР_84, НОМЕР_85, НОМЕР_86, НОМЕР_87, НОМЕР_88, НОМЕР_89, НОМЕР_91, НОМЕР_92, НОМЕР_93, НОМЕР_94, НОМЕР_95, НОМЕР_96, НОМЕР_97, НОМЕР_98, НОМЕР_99, НОМЕР_90, НОМЕР_100, НОМЕР_101, НОМЕР_102.
- 783 SYN 30-06 SPRG 22 - 30 шт. Мисливська нарізна рушниця, Серійні номери: НОМЕР_103, НОМЕР_104, НОМЕР_105, НОМЕР_106, НОМЕР_107, НОМЕР_108, НОМЕР_109, НОМЕР_110, НОМЕР_111.
- 700 ADL SYN 6.5 CREEDMOOR 24" - 30 шт. Мисливська нарізна рушниця, Серійні номери: НОМЕР_112, НОМЕР_113, НОМЕР_114, НОМЕР_115, НОМЕР_119, НОМЕР_116, НОМЕР_117, НОМЕР_118
- 700 SPS 308 WIN 24" - 55 шт. Мисливська нарізна рушниця, Серійні номери: НОМЕР_120, НОМЕР_121, НОМЕР_122, НОМЕР_123, НОМЕР_124, НОМЕР_127, НОМЕР_126, НОМЕР_125, НОМЕР_128, НОМЕР_129, НОМЕР_130, НОМЕР_131.
У комплектації виробника.
Вироби не являються спеціально призначеними для військового використання та призначені для мисливських та спортивних цілей» та товар «Рушниці гладкоствольні, помпової дії, 12 калібр:
- 870 ТАС SYN 12/18 CYL BS - 35 шт. Мислівські гладкоствольні рушниці, артикул: R25549, Серійні номери: НОМЕР_132, НОМЕР_133, НОМЕР_134, НОМЕР_135, НОМЕР_140, НОМЕР_139, НОМЕР_136, НОМЕР_137, НОМЕР_138, НОМЕР_141, НОМЕР_142.
- 870 ТАС 12/18.5 GR BS RC-TAC ЕХ - 16 шт. Мислівські гладкоствольні рушниці, артикул: R81198, Серійні номери: НОМЕР_143, НОМЕР_144, НОМЕР_145, НОМЕР_146, НОМЕР_147.
- 870 ТАС SYN 12/18 CYL BS ЕХТ2 - 134 шт. Мислівські гладкоствольні рушниці, артикул: R25077, Серійні номери: НОМЕР_148, НОМЕР_149, НОМЕР_152, НОМЕР_153, НОМЕР_150, НОМЕР_151, НОМЕР_154, НОМЕР_155, НОМЕР_156, НОМЕР_157, НОМЕР_158, НОМЕР_159, НОМЕР_160, НОМЕР_161, НОМЕР_162, НОМЕР_164, НОМЕР_163, НОМЕР_167, НОМЕР_165, НОМЕР_166, НОМЕР_168, НОМЕР_169, НОМЕР_170, НОМЕР_171, НОМЕР_172».
13.12.2022 року після перетину даної партії товару митного кордону України за результатом застосування системи управління ризиками (далі - СУР) декларанту направлено повідомлення про необхідність пред`явити товари та транспортний засіб до митного огляду в зону митного контролю ТОВ «МОФ», що розташована за адресою Київська область, Бучанський район с. Чайки, вул. Антонова 1-А (код місця доставки 100-258-1-1) (далі - ЗМК).
14.12.2022 року вказану партію товару було доставлено до ЗМК автомобільним транспортом з реєстраційним номером НОМЕР_18 / НОМЕР_19 , одержувачем якого виступало ТОВ «ТАХО- СПОРТ» (код ЄДРПОУ 44872608, Україна, м. Київ, вул. Мазепи Івана, буд. 11а, оф. 72а).
Декларантом ФОП ОСОБА_1 в ЕМД №UA 100380/2022/367439 (MRN №22UA100380367439U6) заявлені наступні відомості: поставка вищевказаного товару здійснювалась з території США від компанії-відправника «Talon Expeditionary Services, LLC», транзитом через Польщу на адресу ТОВ «ТАХО-СПОРТ» на виконання умов зовнішньо-економічного договору (контракту) №1 від 23.08.2022 року. Вартість товару 162663,96 USD (або 5 948 393,29 грн. відповідно до офіційного курсу гривні до іноземних валют на дату переміщення товарів через митний кордон України 1 дол. США - 36,5686 грн.). Умови поставки EXW (Jacksonville, US).
Разом із зазначеною ЕМД декларантом до митниці були надані наступні документи: - контракт від 23.08.2022 року № 1;- Доповнення № 1 від 07.11.2022 року; - інвойс від 07.11.2022 року № 1;- CMR від 08.12.2022 року №08019011812;- довідка про транспортні витрати від 07.12.2022 року №954;- договір про перевезення №П-62 від 22.08.2022 року;- Замовлення №1 від 21.10.2022 року;- Дозвіл № 018040 від 19.10.2022 року, договір про надання послуг митного брокера від 28.10.2022 року №28- 10/2022.
14.12.2022 року з урахуванням частини 2 статті 338 Митного кодексу України (далі - МКУ), пункту 1.7 наказу Міністерства фінансів України від 12.12.2012 року №1316 уповноваженою посадовою особою підрозділу митного оформлення проведено митний огляд вказаних товарів, за результатами якого складено акт про проведення огляду (переогляду) товарів, транспортних засобів, ручної поклажі та багажу від 14.12.2022 року №22UA100380367439U6, а також, відповідно до статті 356 МК України здійснено відбір проб (зразків) товарів.
19.12.2022 рокуза запитом №7.8-28.13-19/1472 наступні товари направлено до спеціалізованої лабораторії з питань експертизи та досліджень Держмитслужби для проведення відповідних досліджень:
«Вогнепальна зброя:
-Cal .223/5.56 DPMS А-15 - 1 шт. Мисливська нарізна рушниця, напівавтоматична, Серійний номер: НОМЕР_20 , з кріпленням MBUS.
-Cal .223/5.56 DPMS А-15 - 1 шт. Мисливська нарізна рушниця, напівавтоматична, Серійний номер: НОМЕР_3 , з передніми та задніми кріпленнями.
-Cal .223/5.56 DPMS А-15 - 1 шт. Мисливська нарізна рушниця, напівавтоматична, Серійний номер: НОМЕР_4 , з кріпленням MBUS.
-Cal .223/5.56 DPMS А-15 - 1 шт. Мисливська нарізна рушниця, напівавтоматична, Серійний номер: НОМЕР_5 , з ручкою для перенесення.
-Cal .223/5.56 DPMS А-15 - 1 шт. Мисливська нарізна рушниця, напівавтоматична, Серійний номер: НОМЕР_21 , з кріпленням MBUS.
-Cal .223/5.56 DPMS А-15 - 1 шт. Мисливська нарізна рушниця, напівавтоматична, Серійний номер: НОМЕР_6 , з кріпленням MBUS.
-Cal .223/5.56 Bushmaster ХМ 15 E2S - 1 шт. Мисливська нарізна рушниця, напівавтоматична, Серійний номер: НОМЕР_7 , з прицілом Red Dot.
-Cal .223/5.56 Bushmaster ХМ 15 E2S - 1 шт. Мисливська нарізна рушниця, напівавтоматична, Серійний номер: НОМЕР_8 , з прицілом Red Dot.
-Cal .223/5.56 Bushmaster ХМ 15 E2S - 1 шт. Мисливська нарізна рушниця, напівавтоматична, Серійний номер: НОМЕР_9 , з ручкою для перенесення.
-Cal .223/5.56 Bushmaster ХМ 15 E2S - 1 шт. Мисливська нарізна рушниця, напівавтоматична, Серійний номер: НОМЕР_10 , з ручкою для перенесення.
-Cal .223/5.56 Bushmaster ХМ 15 E2S - 1 шт. Мисливська нарізна рушниця, напівавтоматична, Серійний номер: НОМЕР_11 , з прицілом Red Dot.
-Cal .223/5.56 Bushmaster ХМ 15 E2S - 1 шт. Мисливська нарізна рушниця, напівавтоматична, Серійний номер: НОМЕР_12 , з прицілом Red Dot.
- .308 AR Style DPMS LR309 - 1 шт. Мисливська нарізна рушниця, напівавтоматична, Серійний номер: НОМЕР_13 , з кріпленням MBUS.
- .308 AR Style DPMS LR310 - 1 шт. Мисливська нарізна рушниця, напівавтоматична, Серійний номер: НОМЕР_14 , з кріпленням MBUS.
- .308 AR Style DPMS LR311 - 1 шт. Мисливська нарізна рушниця, напівавтоматична, Серійний номер: НОМЕР_15 , з передніми та задніми кріпленнями.
- .308 AR Style DPMS LR312 - 1 шт. Мисливська нарізна рушниця, напівавтоматична, Серійний номер: НОМЕР_49, з кріпленням MBUS.
- .308 AR Style DPMS LRG2 - 1 шт. Мисливська нарізна рушниця, напівавтоматична, Серійний номер: НОМЕР_25, з кріпленням MBUS.
- .308 AR Style Bushmaster LR308- 1 шт. Мисливська нарізна рушниця, напівавтоматична, Серійний номер: НОМЕР_17 , з прицілом Red Dot.»
У висновку експерта СЛЕД Держмитслужби від 06.01.2023 № 142000- 3302-0001, наведено наступні результати дослідження (аналізу, експертизи):
- надані на дослідження предмети (зобр. №№1-18) є нарізною вогнепальною напівавтоматичною (самозарядною) зброєю, а саме, карабінами виробництва «DPMS (Defense Procurement Manufacturing Services) Panther Arms» США та «Bushmaster Firearms International, LLC» США;
- надані на дослідження карабіни являють собою єдині вироби, що постачаються в комплекті з 2-а магазинами відповідних калібрів на 30 та 20 патронів, з встановленими прицільними пристроями та інструментами для чищення. Всі конструктивні елементи карабінів (зобр. №№1-10, 12-18) в наявності, взаємодіють вірно, слідів пошкоджень не мають, що свідчить про їх придатність до використання, а саме проведення пострілів;
- в наданому на дослідження карабіні (зобр. №11), з маркуванням на нижній частині ствольної коробки «BUSHMASTER FIREARMS, ARG400791, CAL.223-5.56ММ, MOD.XM15-E2S, B.F.I. ILION, N.Y. U.S.A.» виявлено відсутність в затворній рамі (зобр. № 19) затвора в зборі, ударника, шплінта ударника та пальця затворної рами (частини 5.1 , 5.4, 5.5, 5.7-5.15 зобр. № 20), що унеможливлює використання даного карабіна за призначенням, а саме проведення пострілів.
За результатами дослідження комплектації, в якій постачаються надані на дослідження карабіни, виявлено наявність у карабінів (зобр. №№ 1-12) 2-х магазинів на 30 патронів а у карабінів (зобр. №№ 13-18) 2-х магазинів на 20 патронів, що перевищує встановлену ємність магазинів для мисливської зброї, зазначеної в п.8.8.2. Інструкції, що затверджена наказом МВС України від 21.08.1998 року №622, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 7.10.1998 року за №637/3077.
За результатами проведених вимірювань загальної довжини наданих на дослідження карабінів виявлено невідповідність у карабінів (зобр. №№ 1-4, 6-12) вимогам до загальної довжини мисливської зброї, зазначеної в п.8.8.2. Інструкції, що затверджена наказом МВС України від 21.08.1998 622, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 7.10.1998 року за №637/3077.
В Списку товарів військового призначення в позиції ML1 зазначена гладкоствольна зброя калібру менше 20 мм та інша зброя, у тому числі автоматична, калібру 12,7 мм (калібр 0,5 дюйма) або менше та «аксесуари"» до неї, як наведено нижче, а також «спеціально призначені» для неї «компоненти», у тому числі для зброї, зазначеної в позиції MLl.a - гвинтівки, «комбінована зброя», револьвери, пістолети, кулемети та пістолети-кулемети; в позиції MLl.d - з`ємні обойми (магазини), глушники, кріплення (монтажні кріплення), оптичні збройові приціли та вогнегасники для зброї, яка контролюється згідно з позиціями MLl.a, MLl.b або MLl.c, тобто надані на дослідження карабіни, в комплекті з магазинами, мають ознаки таких товарів.
Після проведення досліджень за класифікаційним рішенням від 23.01.2023 №KT-UA100000-0014-2023 митним органом встановлено код досліджених товарів 9301900022 - зброя бойова нарізна напівавтоматична.
Відповідно до пункту 3 статті 75 МКУ для поміщення товарів у митний режим імпорту особа, на яку покладається дотримання вимог митного режиму, повинна: подати митному органу, що здійснює випуск товарів, документи на такі товари; сплатити митні платежі, якими відповідно до законів України обкладаються товари під час ввезення на митну територію України в режимі імпорту; виконати встановлені відповідно до закону вимоги щодо заходів нетарифного регулювання зовнішньоекономічної діяльності.
Статтею 12 Закону України від 20 лютого 2003 року № 549-IV «Про державний контроль за міжнародними передачами товарів військового призначення та подвійного використання» (далі - Закон) встановлено, що попередня ідентифікація товарів, які підлягають державному експортному контролю, а також здійснення необхідних заходів, пов`язаних з отриманням дозвільних документів на здійснення міжнародних передач таких товарів, є обов`язком суб`єкта господарювання, державного замовника у сфері оборони та суб`єктів, зазначених у ч. З ст. 15 даного Закону.
Міжнародна передача таких товарів може здійснюватися суб`єктом здійснення міжнародних передач товарів або іноземним суб`єктом господарської діяльності за наявності у нього відповідного дозволу чи висновку Держекспортконтролю, оригінал якого під час митного оформлення разом з іншими документами, необхідними для здійснення митного контролю та митного оформлення товарів, зобов`язаний надати відповідний суб`єкт. Будь-яка документація (висновки попередньої ідентифікації в сфері державного експортного контролю, дозволи Держекспортконтролю на міжнародне переміщення товарів), що за описом відповідають наданим на дослідження зразкам пристроїв, митному органу не надавалась.
Відповідно до вимог заповнення графи 33 «Код товару» Порядку заповнення митних декларацій на бланку єдиного адміністративного документа, затвердженого наказом Міністерства фінансів України 30.05.2012 N 651 (далі - Порядку), у п`ятому підрозділі графи 33 проставлено цифрове значення «0» - товар не підлягає експортному контролю. Також, відповідно до вимог заповнення графи 31 «Вантажні місця та опис товарів - Маркування та кількість - Номери контейнерів - Кількість та розпізнавальні особливості» Порядку в графі 31 під номером 1 зазначаються, крім іншого, основні властивості товару, в тому числі призначення; для товарів, відносно яких законодавством визначена інформація, необхідна для ідентифікації та/або класифікації таких товарів, - передбачена відповідними актами законодавства інформація про товар, у тому числі у вигляді кодів. Отже, декларантом у графах 31 та 33 митної декларації від 12.12.2022 № UA100380/2022/367439 (MRN № 22UA100380367439U6) не заявлені точні відомості про вищеописані товари.
Не погоджуючись з постановою суду, в апеляційній скарзі Київська митниця просить постанову скасувати та прийняти нову постанову, якою громадянина України ОСОБА_1 визнати винним у вчиненні правопорушення, передбаченого ст. 472 МК України та накласти на нього адміністративне стягнення у вигляді штрафу у розмірі 100% вартості товарів - безпосередніх предметів правопорушення митних правил на суму 604 886 грн з конфіскацією цих товарів.
Скарга обґрунтована тим, що декларантом - ФОП ОСОБА_1 у митній декларації від 12 грудня 2022 року №UA100380/2022/367439 (MRN
№22UA100380367439U6) не заявлено за встановленою формою точні та достовірні відомості (найменування або назва, призначення) про товари, які підлягають обов`язковому декларуванню у разі переміщення через митний кордон України.
Тому, вважає, що в діях громадянина України ОСОБА_1 наявні ознаки порушення митних правил, передбачених ст.472 МК України.
Вислухавши пояснення представника митного органу, який підтримав апеляційну скаргу, просив її задовольнити та ОСОБА_2 - представника Зозулі О.В., який заперечив проти задоволення апеляційної скарги, вивчивши матеріали справи та перевіривши доводи апеляційної скарги, апеляційний суд доходить висновку, що апеляційна скарга підлягає до задоволення з наступних підстав.
Закриваючи провадження у справі про притягнення ОСОБА_1 за порушення митних правил, передбачених ст.472 МК України за відсутністю в його діях складу адміністративного правопорушення, суд першої інстанції посилався на те, що Київською митницею не надано жодних доказів того, що заявлені ОСОБА_1 в митній декларації відомості про призначення товарів є недостовірними або неточними.
Такі висновки суду не відповідають не обставинам справи та вимогам закону.
Відповідно до вимог ст.486 Митного кодексу України завданнями провадження у справах про порушення митних правил є своєчасне, всебічне, повне та об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її з дотриманням вимог закону, забезпечення виконання винесеної постанови, а також виявлення причин та умов, що сприяють вчиненню порушень митних правил, та запобігання таким правопорушенням.
Згідно зі ст.487 Митного кодексу України провадження у справах про порушення митних правил здійснюється відповідно до цього Кодексу, а в частині, що не регулюється ним, - відповідно до законодавства України про адміністративні правопорушення.
При цьому, суд під час розгляду справи, оцінивши докази, зобов`язаний з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують та/або обтяжують відповідальність, чи є підстави для звільнення особи, що вчинила правопорушення, від адміністративної відповідальності, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи, і винести постанову, зміст якої має відповідає вимогам ст. 527 Митного кодексу України.
Проте, вказаних вимог закону, Солом`янським районним судом міста Києва при розгляді справи дотримано не було.
Зокрема, ч.8 ст.257 Митного кодексу України визначає, що декларант зобов`язаний вносити до митної декларації відомості про товари: їх найменування, кількість, торговельні марки та виробника товарів, торговельний опис, що дає змогу ідентифікувати та класифікувати товар, а також код товару згідно з УКТЗЕД.
У відповідності до вимог ст.262 Митного кодексу України товари, що переміщуються через митний кордон України, декларуються митному органу, який здійснює митне оформлення цих товарів.
Відповідно до ч.1 ст.257 Митного кодексу України декларування здійснюється шляхом заявлення за встановленою формою (письмовою, усною, шляхом вчинення дій) точних відомостей про товари, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення.
За приписами ч.1 ст.266 Митного кодексу України декларант зобов`язаний: здійснити декларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення відповідно до порядку, встановленого цим Кодексом; на вимогу митного органу пред`явити товари, транспорті засоби комерційного значення для митного контролю і митного оформлення; надати митному органу передбачені законодавством документи і відомості, необхідні для виконання митних формальностей; у випадках визначених цим Кодексом та Податковим кодексам України, сплатити митні платежі або забезпечити їх сплату відповідно до розділу Х цього кодексу; у випадках, визначених цим Кодексом та іншими законами України, сплатити інші платежі, контроль за справлянням яких покладено на митні органи.
Приписами ч.2 ст.266 Митного кодексу України передбачено, що перед подачею митної декларації декларант має право з дозволу митного органу здійснювати фізичний огляд товарів з метою перевірки їх відповідності опису (відомостям), зазначеному у товаросупровідних документах, брати проби та зразки товарів.
Тому, відповідно до ч.4 ст.266 Митного кодексу України саме декларант несе у повному обсязі відповідальність за вчинення порушення митних правил.
Згідно з п.5 ст.266 Митного кодексу України особа, уповноважена на декларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення від імені декларанта, має такі самі обов`язки, права і несе таку саму відповідальність, що й декларант.
Відповідно до матеріалів справи 13.12.2022 року після перетину зазначеної вище партії товару митного кордону України, за результатом застосування системи управління ризиками (далі - СУР), декларанту направлено повідомлення про необхідність пред`явити товари та транспортний засіб до митного огляду в зону митного контролю ТОВ «МОФ», що розташована за адресою: Київська область, Бучанський район, с. Чайки, вул. Антонова 1-А (код місця доставки 100-258-1-1) (далі - ЗМК).
14.12.2022 року вказану партію товару було доставлено до ЗМК автомобільним транспортом з реєстраційним номером НОМЕР_18 / НОМЕР_19 , одержувачем якого виступало ТОВ «ТАХО- СПОРТ» (код ЄДРПОУ 44872608, Україна, м. Київ, вул. Мазепи Івана, буд. 11а, оф. 72а).
Декларантом ФОП ОСОБА_1 в ЕМД №UA100380/2022/367439 (MRN №22UA100380367439U6) заявлені наступні відомості: поставка вищевказаного товару здійснювалась з території США від компанії-відправника «Talon Expeditionary Services, LLC», транзитом через Польщу на адресу ТОВ «ТАХО-СПОРТ» на виконання умов зовнішньоекономічного договору (контракту) № 1 від 23.08.2022. Вартість товару 162663,96 USD (або 5 948 393,29 грн. відповідно до офіційного курсу гривні до іноземних валют на дату переміщення товарів через митний кордон України 1 дол. США - 36,5686 грн). Умови поставки EXW (Jacksonville, US).
Разом із зазначеною ЕМД декларантом до митниці були надані наступні документи: - контракт від 23.08.2022 року № 1;- Доповнення № 1 від 07.11.2022 року; - інвойс від 07.11.2022 року № 1;- CMR від 08.12.2022 року №08019011812;- довідка про транспортні витрати від 07.12.2022 року № 954;- договір про перевезення № П-62 від 22.08.2022 року;- Замовлення № 1 від 21.10.2022 року;- Дозвіл № 018040 від 19.10.2022 року, договір про надання послуг митного брокера від 28.10.2022 року № 28- 10/2022.
14.12.2022 року з урахуванням частини 2 статті 338 Митного кодексу України, пункту 1.7 наказу Міністерства фінансів України від 12.12.2012 року №1316 уповноваженою посадовою особою підрозділу митного оформлення проведено митний огляд вказаних товарів, за результатами якого складено акт про проведення огляду (переогляду) товарів, транспортних засобів, ручної поклажі та багажу від 14.12.2022 року №22UA100380367439U6, а також, відповідно до статті 356 МК України здійснено відбір проб (зразків) товарів. 19.12.2022 року за запитом №7.8- 28.13-19/1472 наступні товари направлено до спеціалізованої лабораторії з питань експертизи та досліджень Держмитслужби для проведення відповідних досліджень.
У висновку експерта СЛЕД Держмитслужби від 06.01.2023 року №142000-3302-0001, наведено наступні результати дослідження (аналізу, експертизи):
Надані на дослідження предмети (зобр. №№ 1-18) є нарізною вогнепальною напівавтоматичною (самозарядною) зброєю, а саме карабінами виробництва «DPMS (Defense Procurement Manufacturing Services) Panther Arms» США та «Bushmaster Firearms International, LLC» США.
Надані на дослідження карабіни являють собою єдині вироби, що постачаються в комплекті з 2-а магазинами відповідних калібрів на 30 та 20 патронів, зі встановленими прицільними пристроями та інструментами для чищення. Всі конструктивні елементи карабінів (зобр. №№ 1-10, 12-18) в наявності, взаємодіють вірно, слідів пошкоджень не мають, що свідчить про їх придатність до використання, а саме, проведення пострілів.
В наданому на дослідження карабіні (зобр. № 11), з маркуванням на нижній частині ствольної коробки «BUSHMASTER FIREARMS, ARG400791, CAL.223-5.56MM, MOD.XM15- E2S, B.F.I. ILION, N.Y. U.S.A.» виявлено відсутність в затворній рамі (зобр.
№ 19) затвора в зборі, ударника, шплінта ударника та пальця затворної рами (частини 5.1 , 5.4, 5.5, 5.7-5.15 зобр. № 20), що унеможливлює використання даного карабіна за призначенням, а саме проведення пострілів.
За результатами дослідження комплектації, в якій постачаються надані на дослідження карабіни, виявлено наявність у карабінів (зобр. №№ 1-12) 2-х магазинів на 30 патронів а у карабінів (зобр. №№ 13-18) 2-х магазинів на 20 патронів, що перевищує встановлену ємність магазинів для мисливської зброї, зазначеної в п.8.8.2. Інструкції, що затверджена наказом МВС України від 21.08.98 №622, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 7.10.1998 року за № 637/3077.
За результатами проведених вимірювань загальної довжини наданих на дослідження карабінів виявлено невідповідність у карабінів (зобр. №№ 1-4, 6-12) вимогам до загальної довжини мисливської зброї, зазначеної в п. 8.8.2. Інструкції, що затверджена наказом МВС України від 21.08.98 №622, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 7.10.1998 року за
№ 637/3077.
В списку товарів військового призначення в позиції ML1 зазначена гладкоствольна зброя калібру менше 20 мм та інша зброя, у тому числі автоматична, калібру 12,7 мм (калібр 0,5 дюйма) або менше та «аксесуари» до неї, як наведено нижче, а також «спеціально призначені» для неї «компоненти», в тому числі для зброї, зазначеної в позиції MLl.a - гвинтівки, «комбінована зброя», револьвери, пістолети, кулемети та пістолети-кулемети; в позиції MLl.d - з`ємні обойми (магазини), глушники, кріплення (монтажні кріплення), оптичні збройові приціли та вогнегасники для зброї, яка контролюється згідно з позиціями MLl.a, MLl.b або MLl.c, тобто надані на дослідження карабіни, в комплекті з магазинами, мають ознаки таких товарів.
Після проведення досліджень за класифікаційним рішенням від 23.01.2023 року №КТ- UA100000-0014-2023 митним органом встановлено код досліджених товарів 9301900022 - зброя бойова нарізна напівавтоматична.
Відповідно до пункту 3 статті 75 Митного кодексу України для поміщення товарів у митний режим імпорту особа, на яку покладається дотримання вимог митного режиму, повинна: подати митному органу, що здійснює випуск товарів, документи на такі товари; сплатити митні платежі, якими відповідно до законів України обкладаються товари під час ввезення на митну територію України в режимі імпорту; виконати встановлені відповідно до закону вимоги щодо заходів нетарифного регулювання зовнішньоекономічної діяльності.
Статтею 12 Закону України від 20 лютого 2003 року №549-IV «Про державний контроль за міжнародними передачами товарів військового призначення та подвійного використання» (далі - Закон) встановлено, що попередня ідентифікація товарів, які підлягають державному експортному контролю, а також здійснення необхідних заходів, пов`язаних з отриманням дозвільних документів на здійснення міжнародних передач таких товарів, є обов`язком суб`єкта господарювання, державного замовника у сфері оборони та суб`єктів, зазначених у ч.3 ст.15 даного Закону.
Міжнародна передача таких товарів може здійснюватися суб`єктом здійснення міжнародних передач товарів або іноземним суб`єктом господарської діяльності за наявності у нього відповідного дозволу чи висновку Держекспортконтролю, оригінал якого під час митного оформлення разом з іншими документами, необхідними для здійснення митного контролю та митного оформлення товарів, зобов`язаний надати відповідний суб`єкт. Будь-яка документація (висновки попередньої ідентифікації в сфері державного експортного контролю, дозволи Держекспортконтролю на міжнародне переміщення товарів), що за описом відповідають наданим на дослідження зразкам пристроїв, митному органу не надавалась.
Відповідно до вимог заповнення графи 33 «Код товару» Порядку заповнення митних декларацій на бланку єдиного адміністративного документа, затвердженого наказом Міністерства фінансів України 30.05.2012 року №651 (далі - Порядку), у п`ятому підрозділі графи 33 проставлено цифрове значення «0» - товар не підлягає експортному контролю. Також, відповідно до вимог заповнення графи 31 «Вантажні місця та опис товарів - Маркування та кількість - Номери контейнерів - Кількість та розпізнавальні особливості» Порядку в графі 31 під номером 1 зазначаються, крім іншого, основні властивості товару, в тому числі призначення; для товарів, відносно яких законодавством визначена інформація, необхідна для ідентифікації та/або класифікації таких товарів, - передбачена відповідними актами законодавства інформація про товар, у тому числі у вигляді кодів. Отже, декларантом у графах 31 та 33 митної декларації від 12.12.2022 року №ІІА100380/2022/367439 (МЛЫ №22иА100380367439Ш) не заявлені точні відомості про вищеописані товари.
Відповідно до статті 257 Митного кодексу України декларування здійснюється шляхом заявлення за встановленою формою (письмовою, усною, шляхом вчинення дій) точних відомостей про товари, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення.
Митне оформлення товарів здійснюється митними органами на підставі митної декларації, до якої декларантом залежно від митних формальностей, установлених цим Кодексом для митних режимів, та заявленої мети переміщення вносяться такі відомості, у тому числі у вигляді кодів: відомості про товари: найменування; звичайний торговельний опис, що дає змогу ідентифікувати та класифікувати товар; відомості, що підтверджують дотримання встановлених законодавством заборон та обмежень щодо переміщення товарів через митний кордон України; відомості про документи, передбачені частиною третьою статті 335 цього Кодексу.
Частиною 3 статті 335 Митного кодексу України встановлено, що у встановленому цим Кодексом порядку в митній декларації декларантом або уповноваженою ним особою у разі необхідності зазначаються відомості про документи, що підтверджують дотримання заходів нетарифного регулювання зовнішньоекономічної діяльності.
Статтями 196, 197 Митного кодексу України регламентовано порядок переміщення через митний кордон України окремих видів товарів, на які встановлені заборони або обмеження.
Статтею 197 Митного кодексу України передбачено, що на окремі товари встановлюються обмеження щодо їх переміщення через митний кордон України. Пропуск таких товарів через митний кордон України та/або їх випуск залежно від вимог відповідного закону здійснюються митними органами на підставі отриманих від державних органів, інших установ та організацій, уповноважених на здійснення дозвільних або контрольних функцій щодо переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, з використанням механізму "єдиного вікна" відповідних дозвільних документів та/або відомостей про включення (виключення) товару до (з) відповідного реєстру у формі електронних документів, засвідчених електронним цифровим підписом, які підтверджують дотримання встановлених обмежень щодо переміщення таких товарів через митний кордон України, якщо використання таких дозвільних документів та/або відомостей для здійснення митних формальностей передбачено законами України.
Згідно з п.6 Постанови Пленуму Верховного Суду України від 03.06.2005 року №8 «Про судову практику у справах про контрабанду та порушення митних правил» підставою для переміщення товарів через митний кордон є визначені нормативними актами документи, без яких неможливо одержати дозвіл митного органу на пропуск товарів через митний кордон України. Це, зокрема, можуть бути митна декларація, контракт, коносамент, ліцензія, квота, товаросупровідні документи, дозвіл відповідних державних органів.
Відповідно до частини 2 статті 266 МК України перед подачею митної декларації декларант має право з дозволу митного органу здійснювати фізичний огляд товарів з метою перевірки їх відповідності опису (відомостям), зазначеному у товаросупровідних документах, брати проби та зразки товарів.?
Перед подачею митної декларації UA100380/2022/367439 (MRN
№ НОМЕР_23 ) громадянин ОСОБА_1 не скористався правом, наданим йому частиною 2 статті 266 МК України.
Згідно з частиною 8 статті 264 Митного кодексу України з моменту прийняття митним органом митної декларації вона є документом, що засвідчує факти, які мають юридичне значення, а декларант або уповноважена ним особа несе відповідальність за подання недостовірних відомостей, наведених у цій декларації.
Відповідно до частини 1 статті 266 Митного кодексу України декларант зобов`язаний здійснити декларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення відповідно до порядку, встановленого цим Кодексом.
Таким чином, декларантом - ФОП ОСОБА_1 у митній декларації від 12.12.2022 року №UA100380/2022/367439 (MRN № 22UA100380367439U6) не заявлено за встановленою формою точні та достовірні відомості (найменування або назва, призначення) про товари, які підлягають обов`язковому декларуванню у разі переміщення через митний кордон України.
Отже, в діях громадянина України ОСОБА_1 наявні ознаки порушення митних правил, передбачених ст. 472 Митного кодексу України.
Судом першої інстанції встановлено, що 31 січня 2023 року стосовно ОСОБА_1 складено протокол про порушення митних правил
№ 0116/10000/23 за ст.472 МК України за незаявлення у митній декларації від
№ UA100380/2022/367439 (MRN № 22UA100380367439U6) за встановленою формою точних та достовірних відомостей (найменування або назва, призначення) про товари, які підлягають обов`язковому декларуванню у разі переміщення через митний кордон України.
Отже, матеріалами справи підтверджено, що в діях ОСОБА_1 наявні ознаки порушення митних правил, передбачених статтею 472 Митного кодексу України, а саме: незаявлення у митній декларації від №UA100380/2022/367439 (MRN №22UA100380367439U6) за встановленою формою точних та достовірних відомостей (найменування або назва, призначення) про товари, які підлягають обов`язковому декларуванню у разі переміщення через митний кордон України.
Суд першої інстанції при розгляді справи по суті вказаних обставин не врахував та дійшов помилкового висновку про відсутність в діях ОСОБА_1 складу адміністративного правопорушення та наявності підстав для закриття провадження у справі.
У відповідності до правил ч.1 ст.33 КУпАП, стягнення за адміністративне правопорушення накладається у межах, установлених цим Кодексом та іншими законами України (в даному випадку ст. 472 Митного кодексу України).
Санкція ст.472 Митного кодексу України за своєю конструкцією не передбачає альтернативи, так як є абсолютно визначеною і щодо основного виду стягнення і щодо додаткового, і тягне за собою накладення штрафу в розмірі 100 відсотків вартості цих товарів, транспортних засобів з конфіскацією зазначених товарів, транспортних засобів.
Враховуючи вищевикладене, апеляційний суд приходить до висновку про те, що постанова Солом`янського районного суду міста Києва від 21 квітня 2023 року про закриття провадження у справі щодо притягнення ОСОБА_1 до відповідальності за порушення Митних правил, передбачених статтею 472 Митного кодексу України у зв`язку з відсутністю складу адміністративного правопорушення підлягає скасуванню з постановленням у справі нової постанови про задоволення апеляційної скарги Київської митниці Держмитслужби і визнання ОСОБА_1 винним у порушенні митних правил, передбачених ст.472 МК України та накладення на нього адміністративного стягнення у вигляді штрафу у розмірі 100 відсотківвартості товарів-безпосередніх предметів порушення митних правил на суму 604 886 грн з конфіскацією цих товарів.
Керуючись ст. 294 КУпАП, суд, -
п о с т а н о в и в :
Апеляційну скаргу Київської митниці Держмитслужби задовольнити.
Постанову Солом`янського районного суду м. Києва від 21 квітня 2023 року скасувати та прийняти нову постанову.
Визнати ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , зареєстрованого за адресою: АДРЕСА_1 , паспорт серія НОМЕР_1 , виданий 21.01.2005 року Дарницьким РУ ГУ МВС України в місті Києві, реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_2 , винним у порушенні митних правил, передбачених ст.472 МК України та накласти на нього адміністративне стягнення у вигляді штрафу у розмірі 100 відсотківвартості товарів-безпосередніх предметів порушення митних правил на суму 604 886 грн з конфіскацією цих товарів.
Постанова апеляційного суду набирає законної сили негайно після її винесення, є остаточною і оскарженню не підлягає.
Суддя Київського
апеляційного суду В.І. Олійник
Суд | Київський апеляційний суд |
Дата ухвалення рішення | 26.06.2023 |
Оприлюднено | 07.07.2023 |
Номер документу | 112009304 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Кримінальне
Касаційний кримінальний суд Верховного Суду
Яновська Олександра Григорівна
Адмінправопорушення
Київський апеляційний суд
Олійник Василь Іванович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні