КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
про закриття провадження
щодо частини позовних вимог
05 липня 2023 року м. Кропивницький Справа № 340/4162/21
Кіровоградський окружний адміністративний суд у складі: головуючого судді Дегтярьової С.В. розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу
про визнання протиправними та скасування припису, повідомлення та розрахунків,
ВСТАНОВИВ:
Представник позивача звернувся до суду з позовом, в якому просить визнати протиправними та скасувати:
- припис Головного управління Держгеокадастру у Кіровоградській області №398-ДК/0144Пр/03/01/-21 від 23.06.2021 р.;
- повідомлення про сплату шкоди №398-ДК/0084Шк/11/01/-21 від 23.06.2021 р.;
- розрахунок розміру шкоди, заподіяної внаслідок самовільного зайняття земельної ділянки №398-ДК/0084Шк/11/01-21 від 23.06.2021 р. на суму 89350,00 грн.;
- розрахунок розміру шкоди, заподіяної внаслідок самовільного зайняття земельної ділянки №398-ДК/0084Шк/11/01-21 від 23.06.2021 р. на суму 78628,00 грн.;
- розрахунок розміру шкоди, заподіяної внаслідок самовільного зайняття земельної ділянки №398-ДК/0084Шк/11/01-21 від 23.06.2021 р. на суму 100072,00 грн.;
- розрахунок розміру шкоди, заподіяної внаслідок самовільного зайняття земельної ділянки №398-ДК/0084Шк/11/01-21 від 23.06.2021 р. на суму 62545,00 грн.;
- розрахунок розміру шкоди, заподіяної внаслідок самовільного зайняття земельної ділянки №398-ДК/0084Шк/11/01-21 від 23.06.2021 р. на суму 98016,59 грн.
Ухвалою Кіровоградського окружного адміністративного суду від 13 серпня 2021 року позовну заяву прийнято до розгляду, відкрито провадження у справі, справу призначено до розгляду за правилами загального позовного провадження (а.с.106 т.1).
Судом встановлено, що відповідачем складено повідомлення про сплату шкоди, заподіяної внаслідок самовільного зайняття земельних ділянок, використання земельних ділянок не за цільовим призначенням, зняття ґрунтового покриву (родючого шару ґрунту) без спеціального дозволу, та розрахунки заподіяної шкоди внаслідок самовільного зайняття земельних ділянок, що є додатками до вищевказаних повідомлень.
Статтею 10 Закону № 963-IV "Про державний контроль за використанням та охороною земель" передбачено, що державні інспектори у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотриманням вимог законодавства України про охорону земель мають право, зокрема:
- давати обов`язкові для виконання вказівки (приписи) з питань використання та охорони земель і дотримання вимог законодавства України про охорону земель відповідно до їх повноважень, а також про зобов`язання приведення земельної ділянки у попередній стан у випадках, установлених законом, за рахунок особи, яка вчинила відповідне правопорушення, з відшкодуванням завданих власнику земельної ділянки збитків;
- складати акти перевірок чи протоколи про адміністративні правопорушення у сфері використання та охорони земель і дотримання вимог законодавства про охорону земель та розглядати відповідно до законодавства справи про адміністративні правопорушення, а також подавати в установленому законодавством України порядку до відповідних органів матеріали перевірок щодо притягнення винних осіб до відповідальності.
Методика визначення розміру шкоди, заподіяної державі, територіальним громадам внаслідок самовільного зайняття земельних ділянок, використання земельних ділянок не за цільовим призначенням, зняття ґрунтового покриву (родючого шару ґрунту) без спеціального дозволу затверджена постановою Кабінету Міністрів України від 25 липня 2007 року № 963 (далі - Методика).
Відповідно до пункту 1 Методики ця Методика спрямована на визначення розміру шкоди, заподіяної державі, територіальним громадам, юридичним та фізичним особам, на всіх категоріях земель внаслідок самовільного зайняття земельних ділянок, використання земельних ділянок не за цільовим призначенням, зняття ґрунтового покриву (родючого шару ґрунту) без спеціального дозволу (далі - розмір шкоди).
Згідно з пунктом 7 Методики розрахунок розміру шкоди, заподіяної державі, територіальним громадам внаслідок самовільного зайняття земельних ділянок, використання земельних ділянок не за цільовим призначенням, зняття ґрунтового покриву (родючого шару ґрунту) без спеціального дозволу, проводиться Держекоінспекцією та її територіальними органами або Держгеокадастром та його територіальними органами, а розміру шкоди, заподіяної юридичним та фізичним особам, - територіальними органами Держгеокадастру на підставі матеріалів обстежень земельних ділянок, проведених відповідно до Порядку виконання земельно-кадастрових робіт та надання послуг на платній основі державними органами земельних ресурсів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 01 листопада 2000 року № 1619.
Розрахунок складається в силу пункту 34 Положення про Головне управління Держгеокадастру у Полтавській області, затвердженого наказом Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру від 17 листопада 2016 року № 308 (діючого на час виникнення спірним правовідносин) та відповідно до Методики визначення розміру шкоди, заподіяної державі, територіальним громадам внаслідок самовільного зайняття земельних ділянок, використання земельних ділянок не за цільовим призначенням, зняття ґрунтового покриву (родючого шару ґрунту) без спеціального дозволу, затвердженої постановою КМУ від 25 липня 2007 року № 963.
Суд зазначає, що формування повідомлень про сплату шкоди, заподіяної внаслідок самовільного зайняття земельних ділянок, використання земельних ділянок не за цільовим призначенням, зняття ґрунтового покриву (родючого шару ґрунту) без спеціального дозволу вказаною постановою Кабінету Міністрів України від 25 липня 2007 року № 963 не передбачено, відтак такі повідомлення про сплату шкоди носять інформативний характер, оскільки цими повідомленнями відповідач доводить до відома суб`єкта господарювання про складання розрахунків розміру шкоди, заподіяної внаслідок самовільного зайняття земельних ділянок.
Відповідно до пункту 19 частини першої статті 4 Кодексу адміністративного судочинства України, індивідуальний акт - акт (рішення) суб`єкта владних повноважень, виданий (прийняте) на виконання владних управлінських функцій або в порядку надання адміністративних послуг, який стосується прав або інтересів визначеної в акті особи або осіб, та дія якого вичерпується його виконанням або має визначений строк.
Проаналізувавши Повідомлення про сплату шкоди, заподіяної внаслідок самовільного зайняття земельних ділянок, використання земельних ділянок не за цільовим призначенням, зняття ґрунтового покриву (родючого шару ґрунту) без спеціального дозволу, суд зазначає, що такі повідомлення не є рішеннями суб`єкта владних повноважень у розумінні пункту 19 частини першої статті 4 Кодексу адміністративного судочинства України, яке підлягають оскарженню в порядку адміністративного судочинства.
Відомості, викладені в спірних повідомленнях про сплату шкоди, як і розрахунки розміру шкоди, як додаток до Повідомлень, не породжують обов`язкових юридичних наслідків, а відтак можуть бути підтверджені або спростовані судом у разі виникнення спору про стягнення шкоди за позовом відповідного органу, яким складено такі розрахунки та повідомлення.
Таким чином, дослідивши матеріали справи, суд дійшов висновку, що провадження у справі в частині визнання протиправним та скасування повідомлення про сплату шкоди, заподіяної внаслідок самовільного зайняття земельних ділянок, використання земельних ділянок не за цільовим призначенням, зняття ґрунтового покриву (родючого шару ґрунту) без спеціального дозволу №398-ДК/0084Шк/11/01/-21 від 23.06.2021 р., а також в частині визнання протиправними та скасування розрахунків розміру шкоди, заподіяної внаслідок самовільного зайняття земельної ділянки, які є додатками до повідомлення про сплату шкоди №398-ДК/0084Шк/11/01/-21 від 23.06.2021 р., підлягає закриттю.
Вищевказані висновки узгоджуються з правовою позицією, викладеною в постанові Верховного Суду від 12 травня 2022 року у справі №0840/3823/18 (адміністративне провадження № К/9901/13707/19).
Згідно пункту 1 частини першої статті 238 Кодексу адміністративного судочинства України суд закриває провадження у справі якщо справу не належить розглядати за правилами адміністративного судочинства.
Водночас з урахуванням того, що повідомлення про сплату шкоди, заподіяної внаслідок самовільного зайняття земельних ділянок, використання земельних ділянок не за цільовим призначенням, зняття ґрунтового покриву (родючого шару ґрунту) без спеціального дозволу не є адміністративно-правовим актами, розгляд таких справ законом не віднесено до жодної юрисдикції.
Аналогічний висновок зроблений Верховним Судом в постанові від 20 лютого 2018 року року в справі № 398/3581/13-а.
На підставі викладеного, керуючись статтями 142, 189, 238, 243, 294 Кодексу адміністративного судочинства України, -
У Х В А Л И В:
Провадження у справі №340/4162/21 в частині визнання протиправним та скасування повідомлення про сплату шкоди, заподіяної внаслідок самовільного зайняття земельних ділянок, використання земельних ділянок не за цільовим призначенням, зняття ґрунтового покриву (родючого шару ґрунту) без спеціального дозволу №398-ДК/0084Шк/11/01/-21 від 23.06.2021 р., а також в частині визнання протиправними та скасування розрахунків розміру шкоди, заподіяної внаслідок самовільного зайняття земельної ділянки, що є додатками до повідомлення про сплату шкоди №398-ДК/0084Шк/11/01/-21 від 23.06.2021 р., а саме:
- розрахунку розміру шкоди, заподіяної внаслідок самовільного зайняття земельної ділянки №398-ДК/0084Шк/11/01-21 від 23.06.2021 р. на суму 89350,00 грн.;
- розрахунку розміру шкоди, заподіяної внаслідок самовільного зайняття земельної ділянки №398-ДК/0084Шк/11/01-21 від 23.06.2021 р. на суму 78628,00 грн.;
- розрахунку розміру шкоди, заподіяної внаслідок самовільного зайняття земельної ділянки №398-ДК/0084Шк/11/01-21 від 23.06.2021 р. на суму 100072,00 грн.;
- розрахунку розміру шкоди, заподіяної внаслідок самовільного зайняття земельної ділянки №398-ДК/0084Шк/11/01-21 від 23.06.2021 р. на суму 62545,00 грн.;
- розрахунку розміру шкоди, заподіяної внаслідок самовільного зайняття земельної ділянки №398-ДК/0084Шк/11/01-21 від 23.06.2021 р. на суму 98016,59 грн. - закрити.
Роз`яснити, що у відповідності до ч.2 ст.239 КАС України повторне звернення до суду зі спору між тими самими сторонами, про той самий предмет і з тих самих підстав не допускається.
Копію ухвали невідкладно надіслати учасникам справи.
Ухвала суду набирає законної сили в порядку, встановленому ст.256 КАС України та може бути оскаржена в апеляційному порядку до Третього апеляційного адміністративного суду у 15 - денний строк, встановлений ст.295 КАС України.
Суддя Кіровоградського
окружного адміністративного суду С.В. Дегтярьова
Суд | Кіровоградський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 05.07.2023 |
Оприлюднено | 10.07.2023 |
Номер документу | 112035429 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері землеустрою; державної експертизи землевпорядної документації; регулювання земельних відносин, з них |
Адміністративне
Кіровоградський окружний адміністративний суд
С.В. ДЕГТЯРЬОВА
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні