КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
05 липня 2023 року м. Кропивницький Справа № 340/4162/21
Кіровоградський окружний адміністративний суд у складі: головуючого судді Дегтярьової С.В. розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу
про визнання протиправними та скасування припису, повідомлення та розрахунків,
ВСТАНОВИВ:
Представник позивача звернувся до суду з позовом, в якому просить визнати протиправними та скасувати:
- припис Головного управління Держгеокадастру у Кіровоградській області №398-ДК/0144Пр/03/01/-21 від 23.06.2021 р.;
- повідомлення про сплату шкоди №398-ДК/0084Шк/11/01/-21 від 23.06.2021 р.;
- розрахунок розміру шкоди, заподіяної внаслідок самовільного зайняття земельної ділянки №398-ДК/0084Шк/11/01-21 від 23.06.2021 р. на суму 89350,00 грн.;
- розрахунок розміру шкоди, заподіяної внаслідок самовільного зайняття земельної ділянки №398-ДК/0084Шк/11/01-21 від 23.06.2021 р. на суму 78628,00 грн.;
- розрахунок розміру шкоди, заподіяної внаслідок самовільного зайняття земельної ділянки №398-ДК/0084Шк/11/01-21 від 23.06.2021 р. на суму 100072,00 грн.;
- розрахунок розміру шкоди, заподіяної внаслідок самовільного зайняття земельної ділянки №398-ДК/0084Шк/11/01-21 від 23.06.2021 р. на суму 62545,00 грн.;
- розрахунок розміру шкоди, заподіяної внаслідок самовільного зайняття земельної ділянки №398-ДК/0084Шк/11/01-21 від 23.06.2021 р. на суму 98016,59 грн.
Позивач посилався на те, що припис має недоліки, які роблять його протиправним.
07.10.2021 року відповідачем подано відзив на позов, у якому вказано на те, що відповідачем проведено перевірку з питань дотримання вимог земельного законодавства під час використання земель усіх категорій та форм власності, родючості ґрунтів щодо земельних ділянок загальною площею 119,9249 га (рілля), що розташовані на території Новопразької селищної ради Олександрійського району Кіровоградської області та встановлено факт самовільного використання зазначених земельних ділянок позивачем, що є порушенням вимог статті 125 Земельного кодексу України. З метою усунення вищевказаних порушень контролюючим органом складно припис Головного управління Держгеокадастру у Кіровоградській області №398-ДК/0144Пр/03/01/-21 від 23.06.2021 р.; сформовано повідомлення про сплату шкоди, заподіяної внаслідок самовільного зайняття земельних ділянок, використання земельних ділянок не за цільовим призначенням, зняття ґрунтового покриву (родючого шару ґрунту) без спеціального дозволу, №398-ДК/0084Шк/11/01/-21 від 23.06.2021 р.; та складено розрахунки розміру шкоди.
На переконання відповідача у спірних правовідносинах Головне управління Держгеокадастру у Кіровоградській області діяло на підставах, в межах повноважень та у спосіб, передбачений Законом України "Про державний контроль за використанням та охороною земель", з використанням цих повноважень з метою, з якою це повноваження надано, а відтак позовні вимоги є безпідставними та задоволенню не підлягають.
Ухвалою судді Кіровоградського окружного адміністративного суду від 28.07.2021 р. позовна заява залишена без руху (а.с.99).
Ухвалою судді Кіровоградського окружного адміністративного суду від 13.08.2021 р. відкрито провадження у даній справі за правилами загального позовного провадження та призначено підготовче засідання на 16.09.2021 р. (а.с.106).
16.09.2021 р. підготовче засідання відкладено на 30.09.2021 р. в зв`язку із зайнятістю судді в семінарі з підтримання кваліфікації суддів адміністративних судів (а.с.112).
Ухвалою судді Кіровоградського окружного адміністративного суду від 30.09.2021 р. закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду на 22.10.2021 року (а.с.119).
Ухвалою Кіровоградського окружного адміністративного суду від 22.10.2021 р. зупинено провадження у справі №340/4162/21 за позовом Фермерського господарства Світлопільське до Головного управління Держгеокадастру у Кіровоградській області про визнання протиправними та скасування припису, повідомлення та розрахунків до набрання законної сили рішенням Господарського суду Кіровоградської області від 05 квітня 2019 року у господарській справі №912/225/19 (а.с.222-223 т.1).
Ухвалою судді від 12.01.2022 р. призначено до розгляду питання про поновлення провадження у справі на 10.02.2022 р. зобов`язано позивача протягом 5-ти днів з моменту отримання даної ухвали надати суду копії правовстановлюючих документів, які підтверджували б право на використання земельних ділянок, про які вказано в оскаржуваному приписі в період проведення обстеження, а також повідомити про завершення (закінчення) кримінального провадження №12021121180000583 з наданням відповідних документальних доказів (а.с.239 т.1).
Ухвалою судді від 10.02.2022 року відкладено судове засідання щодо вирішення питання про поновлення провадження у справі на 02.03.2022 р. Даною ухвалою зобов`язано Олександрійський районний суд Кіровоградської області надати інформацію про результати розгляду справи №398/3362/21, яка передана на розгляд ухвалою Кіровоградського окружного адміністративного суду від 28.09.2021 року (суддя Черниш О.А., справа №398/3362/21, провадження № 2-іс/340/45/21) та копію процесуального документу про результат розгляду(а.с.246-247 т.1).
02.03.2022 року розгляд питання про поновлення провадження у справі відкладено у зв`язку із воєнними діями на 30.03.2022 року (а.с.260 т.1).
15.03.2022 р. на виконання вимог ухвали суду від 10.02.2022 року Олександрійським районним судом Кіровоградської області подано інформацію, в якій зазначено, що ухвалою судді Олександрійського міськрайонного суду Кіровоградської області від 22.02.2022 р. справу №398/3362/21 прийнято до провадження та призначено до розгляду на 02.03.2022 р. (1-2 т.2).
Ухвалою судді від 30.03.2022 року відкладено судове засідання щодо вирішення питання про поновлення провадження у справі на 28.04.2022 р. Даною ухвалою зобов`язано Олександрійський районний суд Кіровоградської області надати інформацію про результати розгляду справи №398/3362/21, яка передана на розгляд ухвалою Кіровоградського окружного адміністративного суду від 28.09.2021 року (суддя Черниш О.А., справа №398/3362/21, провадження № 2-іс/340/45/21) та копію процесуального документу про результат розгляду (а.с.4 т.2).
Ухвалою судді від 28.04.2022 року розгляд питання про поновлення провадження у справі відкладено на 18.05.2022 року та зобов`язано Олександрійський районний суд Кіровоградської області надати інформацію про результати розгляду справи №398/3362/21, яка була призначена на 02.03.2022 року та копію процесуального документу про результат розгляду (а.с.26-27 т.2).
Олександрійський районний суд Кіровоградської області витребувану інформацію не надав.
Ухвалою судді від 18.05.2022 року розгляд питання про поновлення провадження у справі відкладено на 30.06.2022 року та зобов`язано Олександрійський районний суд Кіровоградської області надати інформацію про результати розгляду справи №398/3362/21, яка була призначена на 02.03.2022 року та копію процесуального документу про результат розгляду (а.с.38-39 т.2).
Олександрійський районний суд Кіровоградської області витребувану інформацію не надав. В Єдиному державному реєстрі судових рішень процесуальні документи відсутні.
Ухвалою від 30.06.2022 року розгляд питання про поновлення провадження у справі відкладено та призначено судове засідання щодо вирішення питання про поновлення провадження у справі на 26.08.2022 р. Зобов`язано Олександрійський районний суд Кіровоградської області надати інформацію про результати розгляду справи №398/3362/21, яка була призначена на 02.03.2022 року та копію процесуального документу про результат розгляду (а.с.48-49 т.2).
Олександрійський районний суд Кіровоградської області витребувану інформацію не надав. В Єдиному державному реєстрі судових рішень процесуальні документи відсутні.
Ухвалою судді від 26.08.2022 року розгляд питання про поновлення провадження у справі відкладено на 28.09.2022 р. Зобов`язано Олександрійський районний суд Кіровоградської області надати інформацію про результати розгляду справи №398/3362/21, яка була призначена на 02.03.2022 року та копію процесуального документу про результат розгляду (а.с.62-63 т.2).
28.09.2022 року відкладено розгляд питання про поновлення провадження у справі на 02.11.2022 року.
02.11.2022 року розгляд питання про поновлення провадження у справі не відбувся у зв`язку з перебуванням судді у відпустці, справу відкладено на 14.12.2022 року (а.с.76 т.2).
14.12.2022 року розгляд питання про поновлення провадження у справі відкладено на 08.02.2023 року за клопотанням представника позивача і в зв`язку з невиконанням Олександрійським районний судом Кіровоградської області вимог ухвал суду (а.с.86).
Ухвалою судді від 08.02.2022 року розгляд питання про поновлення провадження у справі відкладено на 10.03.2022 р., зобов`язано Олександрійський районний суд Кіровоградської області надати інформацію про результати розгляду справи №398/3362/21, яка була призначена на 02.03.2022 року та копію процесуального документу про результат розгляду (а.с.90-91 т.2).
Олександрійський районний суд Кіровоградської області витребувану інформацію не надав. В Єдиному державному реєстрі судових рішень процесуальні документи відсутні.
10.03.2023 року розгляд питання про поновлення провадження у справі не відбувся у зв`язку з зайнятістю судді в семінарі з підтримання кваліфікації, справу відкладено на 10.04.2023 року (а.с.98 т.2).
26.06.2023 року Головним управлінням Держгеокадастру у Кіровоградській області направлено до суду копію рішення Олександрійського районного суду Кіровоградської області у справі №398/3362/21, яким у задоволенні позову ОСОБА_1 до Головного управління Держгеокадастру у Кіровоградській області - відмовлено.
Також 29.06.2023 року від Олександрійського районного суду Кіровоградської області надійшла копія рішення у справі №398/3362/21 від 12.06.2023 року та повідомлено, що воно набрало законної сили 29.06.2023 року.
Ухвалою від 05.07.2023 року поновлено провадження у справі та продовжено розгляд в письмовому провадженні в зв`язку з систематичними неявками сторін у даній справі та наявністю усіх необхідних доказів для вирішення справи.
Ухвалою Кіровоградського окружного адміністративного суду від 05.07.2023 року провадження у даній справі в частині визнання протиправними та скасування повідомлення про сплату шкоди, заподіяної внаслідок самовільного зайняття земельних ділянок, використання земельних ділянок не за цільовим призначенням, зняття ґрунтового покриву (родючого шару ґрунту) без спеціального дозволу, №398-ДК/0084Шк/11/01/-21 від 23.06.2021 р. та розрахунків розміру шкоди, заподіяної внаслідок самовільного зайняття земельної ділянки №398-ДК/0084Шк/11/01-21 від 23.06.2021 р. на суму 89350,00 грн.; №398-ДК/0084Шк/11/01-21 від 23.06.2021 р. на суму 78628,00 грн.; №398-ДК/0084Шк/11/01-21 від 23.06.2021 р. на суму 100072,00 грн.; №398-ДК/0084Шк/11/01-21 від 23.06.2021 р. на суму 62545,00 грн.; №398-ДК/0084Шк/11/01-21 від 23.06.2021 р. на суму 98016,59 грн. - закрито.
Дослідивши письмові докази і письмові пояснення сторін, викладені у заявах по суті справи, суд встановив наступні обставини.
Судом встановлено, СВ Олександрійського РВП ГУНП в Кіровоградській області здійснюється досудове розслідування кримінального провадження №12021121180000583 від 04.06.2021 за ч.1 ст.197-1 КК України.
Постановою Олександрійської окружної прокуратури Кіровоградської області від 07.06.2021 року залучено в кримінальному провадженні №12021121180000583 в якості спеціаліста працівника або працівників Головного управління Держгеокадастру у Кіровоградській області для проведення розрахунків шкоди від самовільно зайнятих земельних ділянок загальною площею 119,9249 га (рілля), що розташовані на території Новопразької селищної ради Олександрійського району Кіровоградської області (а.с.137-140 т.1).
В зв`язку з цим Олександрійською окружною прокуратурою Кіровоградської області на адресу Головного управління Держгеокадастру у Кіровоградській області направлено листа від 14.06.2021 року №3002868713928 з метою здійснення розрахунків заподіяної шкоди (а.с.136 т.1).
Відповідно до наказу Головного управління Держгеокадастру у Кіровоградській області "Про здійснення державного контролю за дотриманням вимог земельного законодавства, використанням та охороною земель усіх категорій і форм власності" від 15 червня 2021 року № 398-ДК наказано у термін з 16.06.2021 по 01.07.2021 року здійснити державний нагляд (контроль) за дотриманням земельного законодавства, використанням та охороною земель усіх категорій та форм власності, родючості ґрунтів, шляхом проведення перевірки щодо земельних ділянок загальною площею 119,9249 га (рілля), що розташовані на території Новопразької селищної ради Олександрійського району Кіровоградської області:
- 3520386600:02:000:9117 площею 25,0 га;
- 3520386600:02:000:9118 площею 22,0 га;
- 3520386600:02:000:9119 площею 28,0 га;
- 3520386600:02:000:9120 площею 17,5 га;
- 3520386600:02:000:9121 площею 27,4249 га (а.с.134-135 т.1).
В ході здійснення заходів державного контролю уповноваженими особами Головного управління Держгеокадастру у Кіровоградській області складено Акти обстеження земельних ділянок від 16 червня 2021 року:
- №398-ДК/423/АО/10/01/-21;
- №398-ДК/422/АО/10/01/-21;
- №398-ДК/420/АО/10/01/-21;
- №398-ДК/421/АО/10/01/-21;
- №398-ДК/419/АО/10/01/-21, відповідно до яких станом на момент обстеження виявлено, що на земельних ділянках сільськогосподарського призначення державної форми власності загальною площею 119,9249 га (рілля), що розташовані на території Новопразької селищної ради Олександрійського району Кіровоградської області:
- 3520386600:02:000:9117 площею 25,0 га;
- 3520386600:02:000:9118 площею 22,0 га;
- 3520386600:02:000:9119 площею 28,0 га;
- 3520386600:02:000:9120 площею 17,5 га;
- 3520386600:02:000:9121 площею 27,4249 га, наявні посіви сільськогосподарських культур (соняшника) (а.с.160-169 т.1).
16 червня 2021 року Головним управлінням Держгеокадастру у Кіровоградській області складено Акт перевірки дотримання вимог земельного законодавства щодо об`єкту - земельної ділянки №398-ДК/290/АП/09/01/-21, яким встановлено, що земельні ділянки сільськогосподарського призначення державної форми власності загальною площею 119,9249 га використовуються ФГ "Світлопільське" самовільно без правовстановлюючих документів (а.с.170-172 т.1).
На підставі зазначеного Акту відповідачем складено припис від 23 червня 2021 року №398-ДК/0144/Пр/03/01/-21 (а.с.175-176 т.1).
У подальшому відповідачем складено протокол про адміністративне правопорушення від 23 червня 2021 року №398-ДК/0106/П/07/01/-21 відповідно до якого встановлені обставини, зазначені в Акті перевірки дотримання вимог земельного законодавства щодо об`єкту - земельної ділянки, а також сформовано повідомлення про сплату шкоди, заподіяної внаслідок самовільного зайняття земельних ділянок, використання земельних ділянок не за цільовим призначенням, зняття ґрунтового покриву (родючого шару ґрунту) без спеціального дозволу, №398-ДК/0106П/07/01/-21 від 23.06.2021 р. (а.с.173).
В ході розгляду адміністративної справи Олександрійським міськрайонним судом встановлено, що згідно довідки, виданої виконавчим комітетом Новопразької селищної ради Олександрійського району, Кіровоградської області №988 від 16.06.2021 р., вищезазначені земельні ділянки фактично використовуються ФГ «Світлопільське» без договорів оренди та засіяні соняшником. Факт відсутності договорів оренди та зареєстрованого права користування підтверджується Інформаційною довідкою з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.
Тому за результатами перевірки Державним інспектором було складено акти обстеження земельних ділянок від 16.06.2021 р. №398-ДК/419/А 0/10/01/-21, №398- ЛК/420/АО/10/01/-21, Ж98-ДК/421/АО/10/01/-21, №398-ДК/422/АО/10/01/-21, №398-ДК/423/АО/10/01/-21 та акт перевірки дотримання вимог земельного законодавства щодо об`єкту - земельної ділянки №398-ДКУ290/АП/09/01/-21. З метою усунення виявленого порушення, державним інспектором було винесено припис від 23.06.2021 №398-ДК/0144Пр/03/01/-21 та зобов`язано керівника ФГ "Світлопільське" Шкіренка С.В. усунути порушення законодавства та припинити використання земельних ділянок в 30-денний термін.
Також у рішенні Олександрійського міськрайонного суду від 12.06.2023 року вказано, що при розгляді адміністративної справи державним інспектором було встановлено, що в порушенні є ознаки злочину, відповідальність за який передбачено ч. 2 ст. 197-1 Кримінального кодексу України, внаслідок чого, 05.07.2021 р. ним винесено постанову про закриття справи №398-ДК/0113По/08/01/-21.
Не погоджуючись з правомірністю припису позивач звернувся до суду з цим позовом.
Надаючи правову оцінку спірним відносинам та відповідним доводам сторін, суд виходить з такого.
Згідно зі статтею 14 Конституції України земля є основним національним багатством, що перебуває під особливою охороною держави. Право власності на землю гарантується. Це право набувається і реалізується громадянами, юридичними особами та державою виключно відповідно до закону.
Правовідносини у сфері забезпечення права громадян на землю урегульовано Земельним кодексом України.
Згідно приписів статей 187 та 188 Земельного кодексу України контроль за використанням та охороною земель полягає в забезпеченні додержання органами державної влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами, організаціями і громадянами земельного законодавства України. Державний контроль за використанням та охороною земель здійснюється центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, а за додержанням вимог законодавства про охорону земель - центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів.
У розумінні пункту "е" статті 15-1 Земельного кодексу України до повноважень центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, належить е) організація та здійснення державного контролю за використанням та охороною земель у порядку, встановленому законом.
Згідно вимог статті 2 Закону України "Про державний контроль за використанням та охороною земель" основними завданнями державного контролю за використанням та охороною земель є: забезпечення додержання органами державної влади, органами місцевого самоврядування, фізичними та юридичними особами земельного законодавства України; забезпечення реалізації державної політики у сфері охорони та раціонального використання земель; запобігання порушенням законодавства України у сфері використання та охорони земель, своєчасне виявлення таких порушень і вжиття відповідних заходів щодо їх усунення; забезпечення додержання власниками землі та землекористувачами нормативів у сфері охорони та використання земель, запобігання забрудненню земель та зниженню родючості ґрунтів, погіршенню стану рослинного і тваринного світу, водних та інших природних ресурсів.
Статтею 5 Закону України "Про державний контроль за використанням та охороною земель" передбачено, що державний контроль за використанням та охороною земель усіх категорій та форм власності здійснює центральний орган виконавчої влади, який забезпечує реалізацію державної політики у сфері нагляду (контролю) в агропромисловому комплексі. Державний контроль за дотриманням вимог законодавства України про охорону земель здійснює центральний орган виконавчої влади, який забезпечує реалізацію державної політики із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів.
Як визначено статтею 9 Закону України "Про державний контроль за використанням та охороною земель" державний контроль за використанням та охороною земель, дотриманням вимог законодавства України про охорону земель і моніторинг ґрунтів здійснюються шляхом проведення перевірок.
Статтею 10 цього ж Закону врегульовано, що державні інспектори у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотриманням вимог законодавства України про охорону земель мають право: безперешкодно обстежувати в установленому законодавством порядку земельні ділянки, що перебувають у власності та користуванні юридичних і фізичних осіб, перевіряти документи щодо використання та охорони земель; давати обов`язкові для виконання вказівки (приписи) з питань використання та охорони земель і дотримання вимог законодавства України про охорону земель відповідно до їх повноважень, а також про зобов`язання приведення земельної ділянки у попередній стан у випадках, установлених законом, за рахунок особи, яка вчинила відповідне правопорушення, з відшкодуванням завданих власнику земельної ділянки збитків; складати акти перевірок чи протоколи про адміністративні правопорушення у сфері використання та охорони земель і дотримання вимог законодавства про охорону земель та розглядати відповідно до законодавства справи про адміністративні правопорушення, а також подавати в установленому законодавством України порядку до відповідних органів матеріали перевірок щодо притягнення винних осіб до відповідальності; у разі неможливості встановлення особи правопорушника земельного законодавства на місці вчинення правопорушення доставляти його до органів Національної поліції чи до приміщення виконавчого органу сільської, селищної, міської ради для встановлення особи порушника та складення протоколу про адміністративне правопорушення; викликати громадян, у тому числі посадових осіб, для одержання від них усних або письмових пояснень з питань, пов`язаних з порушенням земельного законодавства України; передавати до органів прокуратури, органів досудового розслідування акти перевірок та інші матеріали про діяння, в яких вбачаються ознаки кримінального правопорушення; проводити у випадках, встановлених законом, фотографування, звукозапис, кіно- і відеозйомку як допоміжний засіб для запобігання порушенням земельного законодавства України; звертатися до суду з позовом щодо відшкодування втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва, а також повернення самовільно чи тимчасово зайнятих земельних ділянок, строк користування якими закінчився. Державні інспектори у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотриманням вимог законодавства про охорону земель можуть мати й інші повноваження відповідно до закону.
Статтею 1 зазначено Закону визначено поняття, зокрема:
- самовільне зайняття земельної ділянки - будь-які дії, які свідчать про фактичне використання земельної ділянки за відсутності відповідного рішення органу виконавчої влади чи органу місцевого самоврядування про її передачу у власність або надання у користування (оренду) за відсутності вчиненого правочину щодо такої земельної ділянки, за винятком дій, які відповідно до закону є правомірними;
- охорона земель - система правових, організаційних, економічних, технологічних та інших заходів, спрямованих на раціональне використання земель, запобігання необґрунтованому вилученню земель сільськогосподарського призначення для несільськогосподарських потреб, захист від шкідливого антропогенного впливу, відтворення і підвищення родючості ґрунтів, підвищення продуктивності земель лісового фонду, забезпечення особливого режиму використання земель природоохоронного, оздоровчого, рекреаційного та історико-культурного призначення.
В позовній заяві позивач вказав, що Фермерське господарство Світлопільське є орендарем земельної ділянки розміром 119,9249 га кадастровий номер 3520386600:02:000:9007, що підтверджується договором оренди від 22.10.2007 року, зареєстрованим у встановленому порядку. Строк дії даного договору до 03.10.2017 року.
Судом встановлено, що рішенням Господарського суду Кіровоградської області від 05.04.2019 року у справі №912/225/19 визнано укладеною між Головним управлінням Держгеокадастру у Кіровоградській області та Фермерським господарством "Світлопільське" додаткову угоду про поновлення терміну дії договору оренди земельної ділянки від 22 жовтня 2007 року (державна реєстрація від 29 жовтня 2007 року за № 3), якою поновлено договір оренди землі від 22 жовтня 2007 р. (зареєстрований у Олександрійському районному відділі КРФ ДП "Центр Державного земельного кадастру" про що у Державному реєстрі земель вчинено запис від 29 жовтня 2007 року за № 3) терміном на 5 (п`ять) років (а.с.25-30 т.1).
Натомість, ухвалою Центрального апеляційного господарського суду від 02.11.2021 року заяву Фермерського господарства "Світлопільське" про відмову від позову задоволено, прийнято відмову від позову у справі №912/225/19, визнано нечинним рішення Господарського суду Кіровоградської області від 05.04.2019 у справі №912/225/19 та провадження у справі №912/225/19 закрито.
Відповідно до довідки виконавчого комітету Новопразької селищної ради Олександрійського району Кіровоградської області від 07.07.2021 року вих.№1111, наданої до матеріалів справи Фермерським Господарством "Світлопільське", позивач використовує станом на день видачі довідки земельну ділянку розміром 119,9249 га без договору та сплачує орендну плату в розмірі 4% від нормативної грошової оцінки (а.с.34 т.1). В якості доказу оплати позивач надав копії платіжних доручень та виписок банку (а.с.35-91 т.1).
Таким чином, судом встановлений та сторонами не оспорюється факт використання зазначених земельних ділянок позивачем, що є порушенням вимог статті 125 Земельного кодексу України, з метою усунення яких контролюючим органом складено оскаржуваний припис Головного управління Держгеокадастру у Кіровоградській області №398-ДК/0144Пр/03/01/-21 від 23.06.2021 р.
Описані в позовній заяві посилання на те, що межові знаки між земельними ділянками відсутні та не винесені в натурі, посилання на необхідність обов`язкового проведення кадастрової зйомки, невизначення способу звільнення позивачем самовільно зайнятої земельної ділянки, заявлені суду в якості обґрунтування протиправності припису не спростовують допущеного порушення - самовільного без правоустановлюючих документів використання земельної ділянки, не свідчать про протиправність з цих мотивів припису, а тому на увагу не заслуговують.
На підставі викладеного, керуючись статтями 2, 6, 8, 9, 11, 77, 243-246 Кодексу адміністративного судочинства України, -
В И Р І Ш И В:
В задоволенні адміністративного позову відмовити в повному обсязі.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку апеляційного оскарження, а у разі його апеляційного оскарження - з моменту проголошення судового рішення суду апеляційної інстанції. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення суду може бути оскаржено в апеляційному порядку до Третього апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення за правилами, встановленими ст.ст.293, 295 - 297 КАС України.
Суддя Кіровоградського
окружного адміністративного суду С.В. Дегтярьова
Суд | Кіровоградський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 05.07.2023 |
Оприлюднено | 10.07.2023 |
Номер документу | 112035430 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері землеустрою; державної експертизи землевпорядної документації; регулювання земельних відносин, з них |
Адміністративне
Кіровоградський окружний адміністративний суд
С.В. ДЕГТЯРЬОВА
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні