Ухвала
від 06.07.2023 по справі 420/13054/20
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/13054/20

УХВАЛА

06 липня 2023 року м. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Катаєвої Е.В., розглянувши у порядку письмового провадження звіт Департаменту соціальної, сімейної політики та охорони здоров`я Білгород-Дністровської міської ради від 04.07.2023 року про виконання рішення Одеського окружного адміністративного суду від 25.02.2021 року за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Департаменту соціальної, сімейної політики та охорони здоров`я Білгород-Дністровської міської ради про визнання протиправними дій та зобов`язання вичинити певні дії, -

ВСТАНОВИВ:

В провадженні Одеського окружного адміністративного суду перебувала адміністративна справа №420/13054/20.

Рішенням суду від 25.02.2021 року визнано протиправною бездіяльність Департаменту соціальної, сімейної політики та охорони здоров`я Білгород-Дністровської міської ради щодо нарахування та виплати ОСОБА_1 щорічної разової грошової допомоги до 5 травня за 2020 рік у розмірі 5 мінімальних пенсій за віком. Зобов`язано Департамент соціальної, сімейної політики та охорони здоров`я Білгород-Дністровської міської ради нарахувати та виплатити ОСОБА_1 недоплачену грошову допомогу до 5 травня за 2020 рік у розмірі 5 мінімальних пенсій за віком, з урахуванням попередньо виплаченої суми допомоги. Рішення суду набрало законної сили 12.05.2021 року.

За заявою позивача, в порядку ст.382 КАС України ухвалою суду від 24.04.2021 року судом встановлено контроль за виконанням рішення суду від 25.02.2021 року по справі №420/13054/20. Зобов`язано Департамент соціальної, сімейної політики та охорони здоров`я Білгород-Дністровської міської ради подати у строк до 18.06.2021 року звіт про виконання рішення Одеського окружного адміністративного суду від 25.02.2021 року по справі №420/13054/20.

22.06.2021 року від Департаменту соціальної, сімейної політики та охорони здоров`я Білгород-Дністровської міської ради надійшов звіт про виконання рішення суду від 25.02.2021 року по справі №420/13054/20.

На підтвердження виконання рішення суду, відповідач у звіті вказує, що ним здійснено нарахування ОСОБА_1 недоплаченої грошової допомоги до 5 травня за 2020 рік у розмірі 5 мінімальних пенсій за віком, з урахуванням попередньо виплаченої суми допомоги, що складає 6800 грн, що підтверджується відповідною довідкою №01-09/2192-1 від 08.06.2021 року. Проте, у відповідача відсутні кошти для виплати недоплаченої допомоги відповідачу.

Ухвалою суду від 02.07.2021 року прийнято звіт Департаменту соціальної, сімейної політики та охорони здоров`я Білгород-Дністровської міської ради про виконання рішення Одеського окружного адміністративного суду від 25.02.2021 року по справі №420/13054/20 таким, що підтверджує виконання рішення суду в частині проведення нарахування ОСОБА_1 недоплаченої грошової допомоги до 5 травня за 2020 рік у розмірі 5 мінімальних пенсій за віком з урахуванням попередньої виплаченої допомоги.

Визнано поданий Департаментом соціальної, сімейної політики та охорони здоров`я Білгород-Дністровської міської ради таким, що не підтверджує виконання рішення суду в частині виплати ОСОБА_1 недоплачену грошову допомогу до 5 травня за 2020 рік у розмірі 5 мінімальних пенсій за віком, з урахуванням попередньо виплаченої суми допомоги.

Встановлено Департаменту соціальної, сімейної політики та охорони здоров`я Білгород-Дністровської міської ради новий строк для подання звіту про виконання рішення Одеського окружного адміністративного суду від 25.02.2021 року по справі №420/13054/20 - протягом 4 (чотирьох) місяців з дня набрання цією ухвалою законної сили.

05.11.2021 року до суду від Департаменту соціальної, сімейної політики та охорони здоров`я Білгород-Дністровської міської ради надійшов звіт про виконання судового рішення.

Ухвалою суду від 15.11.2021 року визнано звіт Департаменту соціальної, сімейної політики та охорони здоров`я Білгород-Дністровської міської ради від 05.11.2021 року таким, що не підтверджує виконання рішення суду в частині виплати ОСОБА_1 недоплачену грошову допомогу до 5 травня за 2020 рік у розмірі 5 мінімальних пенсій за віком, з урахуванням попередньо виплаченої суми допомоги.

Встановлено Департаменту соціальної, сімейної політики та охорони здоров`я Білгород-Дністровської міської ради новий строк для подання звіту про виконання рішення Одеського окружного адміністративного суду від 25.02.2021 року по справі №420/13054/20 - протягом 4 (чотирьох) місяців з дня набрання цією ухвалою законної сили.

19.05.2022 року до суду від Департаменту соціальної, сімейної політики та охорони здоров`я Білгород-Дністровської міської ради надійшов звіт про виконання судового рішення.

Ухвалою суду від 31.05.2022 року визнано звіт, поданий Департаментом соціальної, сімейної політики та охорони здоров`я Білгород-Дністровської міської ради таким від 19.05.2022 року таким, що не підтверджує виконання рішення суду в частині виплати ОСОБА_1 недоплачену грошову допомогу до 5 травня за 2020 рік у розмірі 5 мінімальних пенсій за віком, з урахуванням попередньо виплаченої суми допомоги.

Встановлено Департаменту соціальної, сімейної політики та охорони здоров`я Білгород-Дністровської міської ради новий строк для подання звіту про виконання рішення Одеського окружного адміністративного суду від 25.02.2021 року по справі №420/13054/20 до 24.08.2022 року.

04.07.2023 року до суду надійшов звіт Департаменту соціальної, сімейної політики та охорони здоров`я Білгород-Дністровської міської ради про виконання рішення Одеського окружного адміністративного суду від 25.02.2021 року по справі №420/13054/20.

До звіту додано клопотання про поновлення строку процесуального строку на подання звіту про виконання рішення суду, в обґрунтування якого зазначено, що в період воєнного стану, пріоритетними напрямками діяльності відповідача, як виконавчого орану з питань соціального захисту населення, є надання та забезпечення такого виду захисту окрім мешканців громади, також внутрішньо переміщеним особам, які переміщуються з територій, на яких ведуться активні бойові дії.

Крім того згідно рішення виконавчого комітету №532 від 29.12.2021 року у штатному розписі відповідача передбачена одна посада юридичного спрямування - головного спеціаліста-юрисконсульта, яка була вакантною із зазначеної дати до 20.10.2022 року, та відповідно до розпорядження міського голови №394-К від 18.10.2022 була призначена одна особа виконуючим обов`язки головного спеціаліста-юрисконсульта Департаменту соціальної, сімейної політики та охорони здоров`я Білгород-Дністровської міської ради тимчасово, до заміщення посади. Проте, відповідно до розпорядження №476-К від 27.12.2022 зазначена особа була звільнена. З того часу і до сьогодні посада є вакантною.

Враховуючи збільшене навантаження на Департамент, пов`язане з воєнним станом, а також фактичне зменшення кількості посадових осіб Департаменту з 24.02.2022 року, представник відповідача просив поновити пропущений строк на подання звіту про виконання рішення суду.

Частиною 1 статті 382 КАС України передбачено, що суд, який ухвалив судове рішення в адміністративній справі, може зобов`язати суб`єкта владних повноважень, не на користь якого ухвалене судове рішення, подати у встановлений судом строк звіт про виконання судового рішення.

Відповідно до ч.1 ст.121 КАС України суд за заявою учасника справи поновлює пропущений процесуальний строк, встановлений законом, якщо визнає причини його пропуску поважними, крім випадків, коли цим Кодексом встановлено неможливість такого поновлення.

Враховуючи викладені заявником обставини, а також обов`язок суду забезпечити контроль за виконанням рішення суду, що закріплений ст.129-1 Конституції України як гарантія обов`язковості виконання судових рішень, суд дійшов висновку про обґрунтованість клопотання заявника про поновлення пропущеного процесуального строку на подання звіту та наявність підстав для його задоволення.

Розглянувши в порядку письмового провадження поданий звіт, надані документи на підтвердження виконання рішення суду від 25.02.2021 року, та вирішуючи питання прийняття звіту, встановлення нового строку на подання звіту про виконання судового рішення, або накладення штрафу на керівника суб`єкта владних повноважень, відповідального за виконання рішення, суд дійшов наступного висновку.

Відповідно до ч.2 ст.382 КАС України, за наслідками розгляду звіту суб`єкта владних повноважень про виконання рішення суду або в разі неподання такого звіту суддя своєю ухвалою може встановити новий строк подання звіту, накласти на керівника суб`єкта владних повноважень, відповідального за виконання рішення, штраф у сумі від двадцяти до сорока розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

Таким чином, законодавцем за наслідками розгляду звіту передбачено вичерпний перелік дій суду.

Механізм використання коштів, передбачених у державному бюджеті за програмою «Забезпечення виконання рішень суду», для забезпечення виконання рішень суду, прийнятих національними судами, в тому числі про відшкодування моральної шкоди, судових витрат, а також сплати виконавчих витрат і штрафів, накладених державним виконавцем відповідно до норм Закону України «Про виконавче провадження» визначений Порядком використання коштів, передбачених у державному бюджеті для забезпечення виконання рішень суду, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 26.08.2021 №902 (далі Порядок №902).

Згідно з п.7 Порядку №902 черговість виконання рішень визначається боржником за датою їх надходження до боржника, в межах однієї дати - за датою набрання рішенням законної сили, якщо рішення, які виконуються за датою набрання ними законної сили, прийнято стосовно декількох позивачів, - за прізвищами в алфавітному порядку.

Департаментом соціальної, сімейної політики та охорони здоров`я Білгород-Дністровської міської ради повідомлено, що судове рішення від 25.02.2021 року по справі №420/13054/20 просувається у загальній черзі судових рішень щодо виконання грошових зобов`язань щодо виплати ветеранам війни та жертвам нацистських переслідувань разової грошової допомоги до 5 травня, що підлягають виконанню за бюджетною програмою КПКВК 2501290 «Забезпечення виконання рішень суду» та станом на день подання цього звіту є десятим у черзі.

Відповідно до п.11 Порядку №902 районні органи соціального захисту населення та центри з нарахування та здійснення соціальних виплат щомісяця до 5 числа подають регіональним органам соціального захисту населення інформацію про потребу в бюджетних коштах для забезпечення виконання рішень, підготовлену відповідно до пріоритетності з дотриманням черговості їх виконання за встановленою Мінсоцполітики формою.

Також у звіті про виконання рішення суду відповідач повідомив, що рішення суду від 25.02.2021 року по справі №420/13054/20 враховано при подачі інформації про необхідність фінансування на забезпечення виконання судових рішень щодо виплати разової грошової допомоги до 5 травня, починаючи з червня 2022 року, відповідно до п.11 Порядку.

Верховний Суд у постанові від 23.04.2020 у справі №560/523/19 дійшов висновку, що посилення судового контролю за виконанням судових рішень та наділення суду з цією метою правом накладати штрафні санкції визнається заходом для забезпечення конституційного права громадян на судовий захист. Специфіка застосування штрафної санкції, полягає в тому, що вона накладається на керівника суб`єкта владних повноважень, яким не забезпечено виконання судового рішення та який є відповідальним за діяльність державного органу, який він очолює.

Можливість накладення штрафу розглядається не самостійно, а за наслідками розгляду звіту суб`єкта владних повноважень про виконання рішення суду або у разі неподання такого звіту. Накладення на керівника суб`єкта владних повноважень, відповідального за виконання постанови, штрафу є мірою покарання, а тому можливість суду накласти такий штраф може бути реалізована лише за умови встановлення судом обставин, які свідчать про умисне невиконання рішення суду, недобросовісність у діях суб`єкта владних повноважень, які свідчать про ухилення останнього від виконання рішення суду.

Також в ухвалі Касаційного адміністративного суду Верховного Суду від 16.07.2018 року у справі №811/1469/18 зазначено, що Верховний Суд України у своїх постановах (справи №21-1044а15, №21-2630а15, №21-5118а15, №804/5081/13-а) неодноразово вказував, що невиконання судового рішення в частині виплати грошових коштів за відсутності відповідного фінансового забезпечення та фактичної відсутності коштів не може вважатися невиконанням судового рішення без поважних причин. Накладення штрафу у такому випадку жодним чином не захищає право особи на отримання бюджетних коштів.

В межах даної справи №420/13054/20 виплата позивачу нарахованої суми допомоги залежить від виділення коштів із Державного бюджету на фінансування даної бюджетної програми та не залежить від волі окремого керівника суб`єкта владних повноважень і вимагати від нього дій, які виходять за межі його повноважень, немає правових підстав. Отже відсутні ознаки вини та умислу щодо невиконання у повному обсязі судового рішення, як умови притягнення особи до відповідальності та накладення штрафу.

З огляду на наявні в матеріалах справи докази, обставини часткового виконання судового рішення, а також особливості нормативно-правового регулювання правовідносин в частині черговості виплати грошових зобов`язань на виконання рішень судів, що фінансуються з державного бюджету, суд дійшов висновку, що відповідачем вжито усіх необхідних та залежних від нього дій, щодо виконання рішення суду по цій справі, а тому звіт про виконання рішення Одеського окружного адміністративного суду від 25.02.2021 року по справі №420/13054/20 підлягає прийняттю.

Керуючись ст. ст. 121, 248, 382 КАС України, суд, -

У Х В А Л И В:

Поновити Департаменту соціальної, сімейної політики та охорони здоров`я Білгород-Дністровської міської ради процесуальний строк на подання звіту про виконання рішення Одеського окружного адміністративного суду від 25.02.2021 року по справі №420/13054/20.

Прийняти поданий Департаментом соціальної, сімейної політики та охорони здоров`я Білгород-Дністровської міської ради звіт про виконання рішення Одеського окружного адміністративного суду від 25.02.2021 року по справі №420/13054/20.

Копію ухвали направити учасникам справи.

Ухвала може бути оскаржена в порядку та строки встановлені ст.ст. 293-295 КАС України.

Суддя Е.В. Катаєва

Дата ухвалення рішення06.07.2023
Оприлюднено10.07.2023
Номер документу112037073
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання протиправними дій та зобов`язання вичинити певні дії

Судовий реєстр по справі —420/13054/20

Ухвала від 16.02.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Катаєва Е.В.

Ухвала від 06.07.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Катаєва Е.В.

Ухвала від 30.05.2022

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Катаєва Е.В.

Ухвала від 15.11.2021

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Катаєва Е.В.

Ухвала від 02.07.2021

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Катаєва Е.В.

Ухвала від 24.05.2021

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Катаєва Е.В.

Рішення від 25.02.2021

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Катаєва Е.В.

Ухвала від 11.02.2021

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Катаєва Е.В.

Ухвала від 30.11.2020

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Катаєва Е.В.

Ухвала від 30.11.2020

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Катаєва Е.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні