Ухвала
від 10.07.2023 по справі 300/3197/23
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

про забезпечення позову

"10" липня 2023 р. Справа № 300/3197/23

м. Івано-Франківськ

Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі:

судді Біньковської Н.В.,

розглянувши у порядку письмового провадження заяву ОСОБА_1 про забезпечення позову в адміністративній справі за позовом ОСОБА_2 , ОСОБА_1 до Департаменту містобудування та архітектури Івано-Франківської міської ради, Виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради, Управління з питань державного архітектурно-будівельного контролю Івано-Франківської міської ради, треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору приватне підприємство «Металспецмонтаж», Івано-Франківська міська рада, ОСОБА_3 , ОСОБА_4 про скасування п. 1.2 рішення від 16.12.2021 №1723, містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки для проектування об`єкта будівництва, визнання дій протиправними та скасування реєстрації повідомлення про початок виконання будівельних робіт,-

В С Т А Н О В И В:

В провадженні Івано-Франківського окружного адміністративного суду перебуває адміністративна справа за позовом ОСОБА_2 , ОСОБА_1 до Департаменту містобудування та архітектури Івано-Франківської міської ради, Виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради, Управління з питань державного архітектурно-будівельного контролю Івано-Франківської міської ради, треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору ПП «Металспецмонтаж», Івано-Франківська міська рада, ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , про скасування пункт 1.2. рішення виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради від 16.12.2021 № 1723 "Про надання вихідних даних містобудівних умов та обмежень для проектування об`єкта будівництва" ПП «Металспецмонтаж» для нового будівництва господарської будівлі з допоміжними приміщеннями на АДРЕСА_1 (кадастровий номер земельної ділянки 2610100000:04:002:0300); скасування містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки для проектування об`єкта будівництва (реєстраційний номер ЄДЕССБ MU01:0598-7399-7770-1314, реєстраційний номер 103-31.2.1-01 від 17.12.2021) "Нове будівництво господарської будівлі з допоміжними приміщеннями на АДРЕСА_1 ", затверджені наказом Департаменту містобудування та архітектури Івано-Франківської міської ради №119 від 17.12.2021; визнання дій Управління з питань державного архітектурно-будівельного контролю Івано-Франківської міської ради щодо реєстрації повідомлення про початок виконання будівельних робіт на об`єктах з незначними наслідками (СС1) від 29 листопада 2022 року в Реєстрі будівельної діяльності 29.11.2022 №ІФ051221111545 протиправними та скасування реєстрацію повідомлення про початок виконання будівельних робіт на об`єктах з незначними наслідками (СС1) зареєстрованого в Реєстрі будівельної діяльності 29.11.2022 №ІФ051221111545.

На адресу суду від ОСОБА_1 надійшла заява про забезпечення позову шляхом заборони ПП «Металспецмонтаж» виконувати будівельні роботи на об`єкті будівництва «Нове будівництво господарської будівлі з допоміжними приміщеннями на АДРЕСА_1 до набрання законної сили судовим рішенням у справі №300/3197/23.

На обґрунтування вказаної заяви ОСОБА_1 зазначає, що позивачами із ПП «Металспецбудмонтаж» укладено договори купівлі-продажу майнових прав, що стосуються об`єкту капітального будівництва багатоквартирного будинку з приміщеннями громадського призначення, що знаходиться за адресою: АДРЕСА_2 . В подальшому, позивачами було укладено договори купівлі-продажу нерухомого майна, що буде створено в майбутньому. Стверджує, що станом на теперішній час ПП «Металспецбудмонтаж» повністю припинило здійснення будівельних робіт, так як розпочало будівництво нової незаконної будівлі, так звану господарську будівлю із допоміжними приміщеннями за адресою: АДРЕСА_1 на земельній ділянці площею 0,0187 га з кадастровим номером 2610100000:04:002:0300, яка була придбана для обслуговування прибудинкової території будівлі по АДРЕСА_2 ( АДРЕСА_3 ) і не може бути забудована більше ніж на 40%. Позивач зазначає, що не завершивши будівництво багатоповерхового будинку по АДРЕСА_3 ПП «Металспецбудмонтаж» розпочало будівництво трьохповерхового будинку в дворі, який по документах зазначено як господарську будівлю з допоміжними приміщеннями на АДРЕСА_1 . Це будівництво так званої господарської споруди здійснюється з порушенням протипожежних норм, будівельних норм та безпідставно забудовується прибудинкова територія багатоповерхового будинку по АДРЕСА_3 . Фактично, відстані від сходів багатоповерхового будинку по АДРЕСА_3 становлять 5 метрів та будується впритул до гаражів, до інших споруд відстань складає менше 4 метрів. Вважає, що у випадку завершення будівництва господарської будівлі з допоміжними приміщеннями буде не можливо здати в експлуатацію будинок, в якому позивачами придбано квартири та гаражі, а також позивачі не будуть мати можливості набути права власності на житло. Невжиття заходів забезпечення позову може істотно ускладнити чи навіть унеможливити виконання рішення суду про скасування містобудівних умов та обмежень, продовження будівельних робіт протягом строку розгляду справи в суді призведуть до того, що об`єкт будівництва буде споруджуватися з грубим порушенням вимог містобудівної документації, вимог державних будівельних норм, порушенням прав позивачів, інвесторів, які придбали квартири в будинку на АДРЕСА_3 , та існує реальна загроза завершення такого будівництва протягом строків розгляду справи в суді.

Розглянувши заяву про забезпечення адміністративного позову, судом встановлено наступне.

Відповідно до частини 1 статті 150 Кодексу адміністративного судочинства України (надалі також - КАС України), суд за заявою учасника справи або з власної ініціативи має право вжити визначені цією статтею заходи забезпечення позову.

Частиною 2 вказаної статті визначено, що забезпечення позову допускається як до пред`явлення позову, так і на будь-якій стадії розгляду справи, якщо: 1) невжиття таких заходів може істотно ускладнити чи унеможливити виконання рішення суду або ефективний захист або поновлення порушених чи оспорюваних прав або інтересів позивача, за захистом яких він звернувся або має намір звернутися до суду; або 2) очевидними є ознаки протиправності рішення, дії чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень, та порушення прав, свобод або інтересів особи, яка звернулася до суду, таким рішенням, дією або бездіяльністю.

Тобто, забезпечення позову - це вжиття судом, у провадженні якого знаходиться справа, до вирішення адміністративної справи, визначених законом заходів щодо створення можливості реального виконання у майбутньому рішення суду, якщо його буде прийнято на користь позивача.

Згідно частини 4 статті 150 Кодексу адміністративного судочинства України, подання позову, а також відкриття провадження в адміністративній справі не зупиняють дію оскаржуваного рішення суб`єкта владних повноважень, якщо суд не застосував відповідні заходи забезпечення позову.

У позовній заяві позивачі зазначають, що ПП "Металспецмонтаж" веде будівництво господарської будівлі за адресою: АДРЕСА_1 з порушеннями прав позивачів, які придбали житло по АДРЕСА_3 . Факт здійснення будівельних робіт підтверджується актом обстеження посадовими особами виконавчих органів Івано-Франківської міської ради об`єкта будівництва "Нове будівництво господарської будівлі з допоміжними приміщеннями на АДРЕСА_1 " від 24.04.2023 та здійснено фотофіксацію об`єкта будівництва. Позивачі стверджують, що будівництво ведеться з грубим порушенням будівельних норм, здійснюються роботи, які не передбачені робочим проектом та при будівництві не дотримуються пожежні розриви та протипожежні норми. В повідомленні про початок виконання будівельних робіт зазначено недостовірні відомості про об`єкт, складність забудови не відповідає фактичній.

Відповідно до пункту 8 частини 1 статті 1 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки (далі - містобудівні умови та обмеження) - документ, що містить комплекс планувальних та архітектурних вимог до проектування і будівництва щодо поверховості та щільності забудови земельної ділянки, відступів будинків і споруд від червоних ліній, меж земельної ділянки, її благоустрою та озеленення, інші вимоги до об`єктів будівництва, встановлені законодавством та містобудівною документацією;

Згідно із частинами 2, 3статті 29 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності"фізична або юридична особа, яка має намір щодо забудови земельної ділянки, що перебуває у власності або користуванні такої особи, повинна одержати містобудівні умови та обмеження для проектування об`єкта будівництва.

Містобудівні умови та обмеження надаються відповідними уповноваженими органами містобудування та архітектури на підставі містобудівної документації на місцевому рівні.

Право на виконання підготовчих робіт (якщо вони не були виконані раніше згідно з повідомленням про початок виконання підготовчих робіт) і будівельних робіт на об`єктах, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів з незначними наслідками (СС1), об`єктах, будівництво яких здійснюється на підставі будівельного паспорта, надається замовнику та генеральному підряднику чи підряднику (у разі якщо будівельні роботи виконуються без залучення субпідрядників) після подання повідомлення про початок виконання будівельних робіт (ч.1 ст.36 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності").

Відповідно до частини 1 статті 37 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" право на виконання підготовчих робіт (якщо вони не були виконані раніше згідно з повідомленням про початок виконання підготовчих робіт) і будівельних робіт на об`єктах будівництва, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів з середніми (СС2) та значними (СС3) наслідками або підлягають оцінці впливу на довкілля згідно із Законом України "Про оцінку впливу на довкілля", підключення об`єкта будівництва до інженерних мереж та споруд надається замовнику та генеральному підряднику чи підряднику (якщо будівельні роботи виконуються без залучення субпідрядників) після отримання дозволу на виконання будівельних робіт.

Як слідує із матеріалів справи, 29.11.2022 ПП "Металспецмонтаж" подано повідомлення про початок виконання будівельних робіт на об`єктах з незначними наслідками (СС1).

Статтею 13 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод"Право на ефективний засіб юридичного захисту" передбачено, що кожен, чиї права та свободи, визнані в цій Конвенції, було порушено, має право на ефективний засіб юридичного захисту в національному органі, навіть якщо таке порушення було вчинене особами, які здійснювали свої офіційні повноваження. Одним з механізмів забезпечення ефективного юридичного захисту є передбачений національним законодавством України інститут вжиття заходів до забезпечення позову.

Конституційний Суд України у пункті 9 мотивувальної частини рішення від 30.01.2003№3-рп/2003 у справі № 1-12/2003 наголосив на тому, що правосуддя за своєю суттю визнається таким лише за умови, що воно відповідає вимогам справедливості і забезпечує ефективне поновлення в правах.

Суд зазначає, що в спірному випадку шкода від зупинення виконання будівельних робіт буде значно меншою від можливих збитків ПП "Металспецмонтаж" під час їх виконання на земельній ділянці по вул. Кардинала Любомира Гузара, 31.

При цьому, фінансові права забудовника можуть зазнати ще більших порушень у разі продовження будівництва з ймовірними порушеннями будівельних норм та стандартів.

Крім того, в разі реалізації проекту будівництва до завершення розгляду справи, можливе проведення державної реєстрації речових прав на нерухоме майно за третіми особами (фізичними та юридичними особами), які в цих правовідносинах можуть виступати добросовісними набувачами, що також може призвести до того, що ефективний захист порушених чи оспорюваних прав або інтересів стане неможливим або суттєво ускладненим.

Варто зазначити, що пунктом 1постанови Кабінету Міністрів України від 13.03.2022 № 303 "Про припинення заходів державного нагляду (контролю) і державного ринкового нагляду в умовах воєнного стану"припинено проведення планових та позапланових заходів державного нагляду (контролю) і державного ринкового нагляду на період воєнного стану, введеногоУказом Президента України від 24.02.2022 № 64/2022 "Про введення воєнного стану в Україні".

Під час дії воєнного стану, орган державного архітектурно-будівельного контролю може здійснювати заходи державного архітектурно-будівельного контролю та проводити позапланову перевірку на об`єкті будівництва тільки на підставі рішення центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у відповідній сфері і тільки за наявності загрози, що має негативний вплив на права, законні інтереси, життя та здоров`я людини, захист навколишнього природного середовища та забезпечення безпеки держави.

У спірному випадку невжиття заходів забезпечення позову може призвести до реалізації запланованого проекту будівництва на відповідній земельній ділянці, що, в свою чергу, повністю знівелює можливість захисту прав і інтересів позивачів у випадку прийняття судом рішення про задоволення позову. При цьому суд оцінює виключно ймовірні наслідки та ризики забезпечувальних заходів за встановлених обставин.

Суд зауважує, що у разі вжиття заходів забезпечення позову права відповідачів у спірному випадку не порушуються, у той же час будуть захищені права позивачів.

Частиною 1 статті 151 КАС України передбачено, що позов може бути забезпечено: 1) зупиненням дії індивідуального акта або нормативно-правового акта; 2) забороною відповідачу вчиняти певні дії; 3) встановленням обов`язку відповідача вчинити певні дії; 4) забороною іншим особам вчиняти дії, що стосуються предмета спору; 5) зупиненням стягнення на підставі виконавчого документа або іншого документа, за яким стягнення здійснюється у безспірному порядку.

У зв`язку із зазначеним вище, суд виснує про наявність підстав для забезпечення позову шляхом заборони ПП "Металспецмонтаж" виконувати будівельні роботи на об`єкті будівництва "Нове будівництво господарської будівлі з допоміжними приміщеннями на АДРЕСА_1 - до набрання законної сили судовим рішенням у справі №300/3197/23.

При цьому суд зазначає, що вжиття заходів забезпечення позову у такій спосіб має на меті збереження існуючого становища до розгляду справи по суті. Окрім цього, вжиття заходів забезпечення позову саме таким чином буде відповідати предмету позову, не тягне фактичного вирішення спору по суті та забезпечить збалансованість інтересів сторін, що, свою чергу, не суперечить положенням законодавства України.

Керуючись статтями 150, 151, 154, 156, 241, 248, 250 Кодексу адміністративного судочинства України суд ,-

У Х В А Л И В:

Заяву ОСОБА_1 про забезпечення позову від 06.07.2023, задовольнити.

Заборонити приватному підприємству "Металспецмонтаж" (код ЄДРПОУ 35277725, вул. С. Петлюри, 15-Б, м. Івано-Франківськ, 76018) виконувати будівельні роботи на об`єкті будівництва "Нове будівництво господарської будівлі з допоміжними приміщеннями на АДРЕСА_1 - до набрання законної сили судовим рішенням у справі №300/3197/23.

Ухвала підлягає негайному виконанню з дня її постановлення.

Ухвала може бути оскаржена в апеляційному порядку.

Апеляційна скарга на ухвалу суду подається протягом п`ятнадцяти днів з дня складення повного судового рішення до Восьмого апеляційного адміністративного суду. Оскарження ухвали про забезпечення позову не зупиняє її виконання, а також не перешкоджає подальшому розгляду справи.

Ухвала суду набирає законної сили з моменту її підписання суддею.

Суддя /підпис/ Біньковська Н.В.

СудІвано-Франківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення10.07.2023
Оприлюднено13.07.2023
Номер документу112120337
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяЗаява про забезпечення (скасування забезпечення) позову або доказів

Судовий реєстр по справі —300/3197/23

Ухвала від 16.01.2025

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Біньковська Н.В.

Ухвала від 15.01.2025

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Біньковська Н.В.

Ухвала від 10.01.2025

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Біньковська Н.В.

Ухвала від 10.01.2025

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Біньковська Н.В.

Ухвала від 10.07.2023

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Біньковська Н.В.

Ухвала від 04.07.2023

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Біньковська Н.В.

Ухвала від 28.06.2023

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Біньковська Н.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні