Рішення
від 11.07.2023 по справі 400/3933/23
МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

11 липня 2023 р. № 400/3933/23 Миколаївський окружний адміністративний суд, у складі судді Біоносенка В.В., розглянув у порядку спрощеного провадження без повідомлення сторін, відповідно до процедури передбаченої ст.262 КАС України, адміністративну справу,

за позовомТовариства з обмеженою відповідальністю "ТехМорПостач", вул. Погранична, 151/2,місто Миколаїв,54005, до Головного управління ДПС у Волинській області, Київський майдан, 4,Луцьк,43010, Державної податкової служби України, Львівська площа, 8,Київ,04053, проскасування рішення від 21.02.2023 року № 8307735/44326348 та зобов`язання зареєструвати податкову накладну від 18.01.2023 року № 2, ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю "ТехМорПостач" звернулось до адміністративного суду з позовом, в якому просило визнати скасувати рiшення кoмісії з питань зупинення реєстрацiї податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному peєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Волинській області №8307735/44326348 вiд 21.02.2023 р. про вiдмову у pеєстрації податкової накладної №2 від 18.01.2023 та зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному peєстрі податкову накладну № 2 від 18.01.2023 датою її подання.

В обґрунтування позовних вимог позивачем зазначено, що за результатами здійснення господарської діяльності з поставки товару, позивачем сформовано та направлено на реєстрацію у Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 2 вiд 18.01.2023. Проте, за результатами обробки, згідно отриманих квитанцій реєстрацію податкової накладної зупинено, запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК. На виконання цієї пропозиції, позивач надав пояснення щодо підтвердження реальності здійснення операції, однак відповідачем було прийнято оскаржуване рішення про відмову в реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних. Вважаючи, що рішення про відмову в реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних винесено протиправно, позивач звернувся до суду із вказаним позовом.

Від відповідачів надійшов відзив, за яким відповідачі позов не визнали, просили відмовити у його задоволенні. В обгрунтування своєї позиції вказали, про безпідставність позовних вимог, оскільки обов`язок довести реальність господарської операції та підтвердити її належними документами покладається виключно на позивача. Оскаржуване рішення Комісії Головного управління ДПС у Волинській області про відмову в реєстрації податкової накладної є обгрунтованим та прийнятим з дотриманням норм чинного законодавства. Також відповідач зазначив, що повноваження ДПС України щодо реєстрації в ЄРПН є дискреційним повноваженням та виключною компетенцією уповноваженого органу.

В свою чергу позивач у відповіді на відзив вказав на безпідставність доводів відповідача та просив задовольнити позов в повному обсязі.

Суд розглянув справу 11.07.2023 в порядку письмового провадження, без проведення судового засідання, на підставі матеріалів справи.

Дослідив матеріали справи, суд встановив наступне.

Товариство з обмеженою відповідальністю "ТехМорПостач" зареєстроване в якості юридичної особи 07.05.2021, про в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань зроблено відповідний запис. Основними видами діяльності ТОВ "ТехМорПостач" є : оптова торгівля іншими машинами й устаткованням, оброблення металів та нанесення покриття на метали, механічне оброблення металевих виробів, виробництво електродвигунів, генераторів і трансформаторів.

27.12.2022 ТОВ "ТехМорПостач" уклало з Державним підприємством "Ізмаїльський морський торговельний порт" договiр про закупівлю (поставку товарів) №228-Р, відповідно до умов якого позивач зобов`язувався поставити покупцю контактори, реле, кінцеві вимикачі, електрогідроштовхачі, силові вимикачі, та інші за кодом CPV за ДК 021:2015-31210000-1 Електрична апаратура для комутування та захисту електричних кіл. Найменування, ціна за одиницю, кількість (асортимент, сортамент, номенклатура), технічні та інші вимоги визначені у Додатку №1 (Специфікація) до Договору.

27.12.2022 між сторонами підписано Додаток №1 (Специфікацію) до договору, яким узгоджено перелік, кількість та ціну товару на суму 11995794 грн.

Згідно розділу 5 договору постачальник поставляє покупцеві товар у повній відповідності до наданої покупцем заявки протягом 15 днів з дня її отримання.

Для здійснення господарської діяльності з перевезення вантажів ТОВ "ТехМорПостач" було залучено автомобільного перевірника ФОП ОСОБА_1 , орендовано нежитлове приміщення (договір від 14.12.2021 №1-СЛІ з ФОП ОСОБА_2 ).

В січні 2023 року, отримавши заявку ДП "Ізмаїльморський торгівельний порт" , позивачем здійснено поставку товару (18 одиниць згідно Специфікації №1) на суму 1844134,80 грн, з них ПДВ 307355,80 грн, про що складено видаткову накладну №1 від 18.01.2023.

Перевезення здійснювалосб ФОП ОСОБА_1 , про що складено товаро-транспорту накладну №1 від 18.01.2023.

15.02.2023 позивачем на виконання вимог пункту 201.1 статті 201 Податкового кодексу України до податкового органу подано податкову накладну № 2 від 18.01.2023 на суму 1844134,80 гривень (в т.ч. ПДВ 307355,80 грн).

15.02.2023 Комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних була зупинена реєстрація податкової накладної № 2 від 18.01.2023 з підстав відповідності п. 1 Критеріїв ризиковості платника податку. Додатково повідомлено: показник "D" =4.6268%, "Р"=177203.5. Пропонуємо надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

16.02.2023 позивачем направлено на адресу відповідача пояснення щодо надання підтвердження реальності здійснення операцій по податковій накладній №2 від 18.01.2023, реєстрація якої зупинена, а також подані копії: акту надання послуг перевезення №2 від 12.01.2023, акту надання послуг перевезення №3 від 18.01.2023, видаткової накладної № від 18.01.2023, товаро-транспортної накладної №1 від 18.01.2023, видаткової накладної №01-01 від 12.01.2023, товаро-транспортної накладної №01-01 від 12.01.2023, договору поставки №3 від 02.01.2023, договору про закупівлю №228-Р від 27.12.2022 з специфікацією, договору оренди нежитлового приміщення №1-СЛІ від 14.12.2021, платіжного доручення №13 від 03.02.2023, платіжного доручення №303 від 23.01.2023, платіжного доручення №310 від 06.02.2023, податкової накладної № 2 від 18.01.2023 з квитанцією, форми 20-ОПП з квитанцією, штатних розписів працівників, рахунків на оплату №3 від 12.01.2023, №4 від 18.01.2023, №1 від 18.01.2023, №0101-2023 від 02.01.2023.

За результатами розгляду поданих позивачем документів, Комісією, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, було прийнято рішення №8307735/44326348 від 21.02.2023 про відмову у реєстрації податкової накладної № 2 від 18.01.2023 р. в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Вказане рішення мотивоване тим, що позивачем до податкового органу не надано копій документів, а саме: первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахування наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних.

Не погоджуючись з вказаним рішення, позивач звернувся зі скаргою №9031003279 від 22.02.2023, однак отримав рішення №20795/44326348/2 від 01.03.2023 про залишення скарги без задоволення.

Згідно з п.201.1 ст.201 ПК України дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Пунктом 201.10 ст.201 ПК України передбачено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Пунктом 2 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №1246 від 29.12.2010 року (далі - Порядок №1246) визначено, що податкова накладна - електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі платник податку) відповідно до вимог Податкового кодексу України (далі - Кодекс) в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.

Згідно з п.12 Порядку №1246 після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 року); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; відповідності податкових накладних та/або розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення їх реєстрації відповідно до пункту 201.16 статті 201 Кодексу; дотримання вимог Законів України «Про електронний цифровий підпис», «Про електронні документи та електронний документообіг» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

З 01.02.2020 року набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 року №1165 «Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних» (далі - Порядок №1165), яка визначає механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі (далі - комісії контролюючих органів), права та обов`язки їх членів.

Відповідно до п.2 Порядку №1165 автоматизований моніторинг відповідності податкової накладної/розрахунку коригування критеріям оцінки ступеня ризиків - сукупність заходів та методів, що застосовуються контролюючим органом для виявлення ознак наявності ризиків порушення норм податкового законодавства за результатами проведення автоматизованого аналізу наявної в інформаційних системах контролюючих органів податкової інформації.

Критерій оцінки ступеня ризиків, достатній для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, - визначений показник автоматизованого моніторингу, що характеризує ризик.

Ризик порушення норм податкового законодавства - ймовірність складення та надання податкової накладної/розрахунку коригування для реєстрації в Реєстрі з порушенням норм пп.«а» або «б» п.185.1 ст.185, пп.«а» або «б» п.187.1 ст.187, абзацу 1 п.п.201.1, 201.7, 201.10 ст.201 ПК України за наявності об`єктивних ознак неможливості здійснення операції з постачання товарів/послуг, дані про яку зазначено в такій податковій накладній/розрахунку коригування, та/або ймовірності уникнення платником податку на додану вартість (далі - платник податку) виконання свого податкового обов`язку.

Зі спірного рішення про відмову у реєстрації податкової накладної вбачається, що воно не містить конкретної інформації щодо причин та підстав для прийняття такого рішення, а лише містить загальну фразу про те, що причиною їх неприйняття є: «первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахування наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних».

Тобто, викладена загальна правова норма без зазначення конкретних документів, яких, на думку відповідача, не вистачає для здійснення реєстрації податкової накладної, а також без повідомлення причин та мотивів, за яких надані позивачем пояснення та документи не були враховані.

Спірне рішення податкового органу не відповідає критеріям чіткості та зрозумілості акту індивідуальної дії та породжує неоднозначне трактування, що, в свою чергу, впливає на можливість реалізації права або виконання обов`язку платником податків виконати юридичне волевиявлення суб`єкта владних повноважень.

Зазначений висновок суду узгоджується з правовою позицією, викладеною в постановах Верховного Суду від 04.12.2018 року по справі №821/1173/17 та від 10.04.2020 року №819/330/18.

Позивачем надано досить повний пакет документів щодо здійснення господарської операції з поставки товару, а саме копії: акту надання послуг перевезення №2 від 12.01.2023, акту надання послуг перевезення №3 від 18.01.2023, видаткової накладної № від 18.01.2023, товаро-транспортної накладної №1 від 18.01.2023, видаткової накладної №01-01 від 12.01.2023, товаро-транспортної накладної №01-01 від 12.01.2023, договору поставки №3 від 02.01.2023, договору про закупівлю №228-Р від 27.12.2022 з специфікацією, договору оренди нежитлового приміщення №1-СЛІ від 14.12.2021, платіжного доручення №13 від 03.02.2023, платіжного доручення №303 від 23.01.2023, платіжного доручення №310 від 06.02.2023, податкової накладної № 2 від 18.01.2023 з квитанцією, форми 20-ОПП з квитанцією, штатних розписів працівників, рахунків на оплату №3 від 12.01.2023, №4 від 18.01.2023, №1 від 18.01.2023, №0101-2023 від 02.01.2023.

У позивача наявна матеріально-технічна база для здійснення основних напрямків діяльності: оренда транспортних засобів, оренда нежитлового приміщення та наймані працівники.

Також позивачем надано документи на підтвердження придбачення поставленого товару (договір, ТТН, рахунки на оплату, акти).

Законодавство не висуває вимоги до платника податків у разі зупинення реєстрації податкової накладної сканувати та надавати на адресу контролюючого органу всю власну бухгалтерію.

Наявні в матеріалах справи документи у повній мірі підтверджують реальність здійснення господарських операцій з перевезення, за наслідками отримання авансу, за якими складено та направлено для реєстрації податкову накладну.

Згідно з абзацом три пункту 19 Порядку № 1246 податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДПС відповідного рішення).

Відповідно до пункту 20 Порядку № 1246 внесення відомостей до Реєстру на підставі рішення суду, яке набрало законної сили, здійснюється з дотриманням вимог цього Порядку. При цьому вимоги абзацу десятого пункту 12 цього Порядку не застосовуються до податкової накладної та/або розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в установленому порядку. Датою внесення відомостей до Реєстру вважається день, зазначений в рішенні суду, або день набрання законної сили таким рішенням.

Отже, реєстрація в ЄРПН податкової накладної / розрахунку коригування, реєстрацію якої попередньо було зупинено, є повноваженням Державної податкової служби України.

Аналогічна правова позиції викладена у постановах Верховного Суду від 28.11.2019 у справах № 1640/2650/18 та від 22.07.2019 у справі № 815/2985/18.

Позов задовольнити у повному обсязі.

Сплачена позивачем сума судового збору в розмірі 2147,20 грн відповідно до ч. 1 ст. 139 КАС України підлягає стягненню на його користь за рахунок бюджетних асигнувань відповідачів.

На підставі викладеного, керуючись ст. 19, 139, 241, 244, 242 - 246 КАС України, суд,-

ВИРІШИВ:

1. Позов Товариства з обмеженою відповідальністю "ТехМорПостач" (вул. Погранична, 151/2,місто Миколаїв,54005 44326348) до Головна управління ДПС у Волинській області (Київський майдан, 4,Луцьк,43010 44106679) Державної податкової служби України (Львівська площа, 8,Київ,04053 43005393) задовольнити повністю.

2. Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії з питань зупинення реєстрацiї податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному peєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Волинській області №8307735/44326348 вiд 21.02.2023 р. про вiдмову у pеєстрації податкової накладної № 2 від 18.01.2023.

3. Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному peєстрі податкових накладних складену товариством з обмеженою відповідальністю "ТехМорПостач" (код ЄДРПОУ 44326348) податкову накладну № 2 вiд 18.01.2023 за датою її подання.

4. Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Волинській області (Київський майдан, 4,Луцьк,43010 44106679) Державної податкової служби України (Львівська площа, 8,Київ,04053 43005393) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "ТехМорПостач" (вул. Погранична, 151/2,місто Миколаїв,54005 44326348) судові витрати в розмірі 1073,60 (одна тисяча сімдесят три грн шістдесят коп) гривень.

5. Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової служби України (Львівська площа, 8, м. Київ, 04053, ідентифікаційний код 43005393) судовий збір у сумі 1073,60 (одна тисяча сімдесят три грн шістдесят коп) гривень на користь товариства з обмеженою відповідальністю "ТехМорПостач" (вул. Погранична, 151/2, Миколаїв, 54005, код ЄДРПОУ 44326348).

6. Рішення суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи в порядку, визначеному ст. 255 КАС України. Апеляційна скарга може бути подана до П`ятого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

Суддя В. В. Біоносенко

Рішення складено в повному обсязі 11.07.2023

Дата ухвалення рішення11.07.2023
Оприлюднено13.07.2023
Номер документу112121291
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них зупинення реєстрації податкових накладних

Судовий реєстр по справі —400/3933/23

Ухвала від 02.05.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Білоус О.В.

Постанова від 14.03.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Крусян А.В.

Ухвала від 20.02.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Крусян А.В.

Ухвала від 20.02.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Крусян А.В.

Ухвала від 13.11.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Крусян А.В.

Ухвала від 31.10.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Крусян А.В.

Ухвала від 25.09.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Крусян А.В.

Ухвала від 29.08.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Крусян А.В.

Ухвала від 16.08.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Крусян А.В.

Рішення від 11.07.2023

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Біоносенко В. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні