Рішення
від 03.09.2010 по справі 2-1181-10
ЧЕРНІГІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 2-1181 /10

Рішення

Іменем України

„03” вересня 2010р. смт. Чернігівка

Чернігівський районний суд Запорізької області в ск ладі: головуючого судді Ломе йко В.В., за участю секретаря Б огдан І.І., розглянувши в судо вому засіданні цивільну спр аву за позовною заявою ОСОБ А_1 до Управління пенсійног о фонду України в Чернігівсь кому районі Запорізької обла сті про визнання неправомір ною бездіяльність Управлінн я Пенсійного фонду України в Чернігівському районі Запо різької області та зобов' я зання Управління Пенсійног о фонду України в Чернігівсь кому районі Запорізької обл асті донарахувати та виплати ти як дитині війни недоплаче ну суму щомісячної надбавки до пенсії, -

ВСТАНОВИВ:

Позивач ОСОБА_1. з вернулася до суду з цивільни м позовом до Управління Пенс ійного Фонду України в Черні гівському районі Запорізь кої області про визнання не правомірною бездіяльність У правління Пенсійного фонду У країни в Чернігівському райо ні Запорізької області та з обов' язання Управління Пе нсійного фонду України в Чер нігівському районі Запоріз ької області донарахувати та виплатити як дитині війни не доплачену суму щомісячної н адбавки до пенсії.

В обґрунтування позо вних вимог позивач зазначила , що її віднесено до категорії дітей війни згідно Закону Ук раїни «Про соціальний захист дітей війни». Знаходиться н а обліку в Управлінні ПФУ Чернігівського району Зап орізької області та одержу є пенсію за віком. З 01.01.06 р. має право на отримання щомісячн ої доплати до пенсії у розмір і 30% мінімальної пенсії за вік ом. Натомість, відповідач всу переч вимогам вищевказаного Закону та Конституції Украї ни такої доплати не здійснюв ав в повному обсязі, чим поруш ив її права. Просить визнати неправомірною бездіяльніст ь УПФ України в Чернігівськ ому районі та зобов' язати в ідповідача донарахувати і в иплатити недоплачену суму що місячної надбавки до пенсії за період з 01.06.2007 року по 31.12.2009 рок у відповідно до вимог ст. 6 Зак ону України «Про соціальний захист дітей війни « від 18.11.2004 р оку.

Позивач ОСОБА _1. в судове засідання не з' явилася, надала заяву в якій з азначила, що в зв' язку з похи лим віком та станом здоров' я не може бути присутньою в с удовому засіданні, просила розглядати справу без її уча сті, на позовних вимогах напо лягає (а.с.14).

Представник відповідача в судове засідання не з' яв ився, надав до суду письмові з аперечення до суду, просив в задоволенні позову відмо вити, пояснивши, що позивач м ає статус дитини війни, але в 2 006 році Законом України «Про Д ержавний бюджет України на 2006 рік» було передбачено поета пне запровадження виплат діт ям війни в порядку, передбаче ному Кабінетом Міністрів Укр аїни. Оскільки такий порядок КМУ в 2006 році не встановлювавс я і кошти з бюджету на ці випла ти не виділялися, відповідач не міг проводити такі випла ти .

В 2007р. відповідно до ст.111 За кону України „Про Державний бюджет України на 2007р.» бул о встановлено підвищення до пенсії або щомісячного гр ошового утримання чи держ авної соціальної допомоги, я ка виплачується замість пе нсії, відповідно до ч.6 Зако ну України «Про соціальний з ахист дітей війни», інваліда м у розмірі 50% від розміру н адбавки, встановленої для у часників війни. ОСОБА_1. н е є інвалідом, тому соціал ьна допомога їй не нарахову валася та не виплачувалася . У позивача виникло право на соціальну допомогу як д итині війни з 09.07.2007р. після пр ийняття рішення КСУ №6-рп/2007, яким було визнано неконсти туційним припинення дії ст .6 Закону України «Про соціаль ний захист дітей війни». Одна к положення ст.7 вищевказан ого Закону визначено прове дення фінансування соціаль них виплат за рахунок кошт ів Державного бюджету Укра їни. За таких обставин Пенсі йний фонд не мав права пров одити виплати за рахунок с воїх коштів.

В 2008 році ст.41 Закону України «Про Державний бюджет Украї ни на 2008 рік та про внесення змі н до деяких законодавчих акт ів України» були внесені змі ни в Закон України «Про соціа льний захист дітей війни» і п ередбачено інший розмір допл ати до пенсії. На підставі цих змін відповідач проводив в 200 8 році виплати в межах фінансу вання із держбюджету в поряд ку, передбаченому Постановам и КМУ. Позивач отримав в 2008р. надбавку до пенсії як дити на війни в повному обсязі, т ому свої дії вважає законним и.

В 2009р. прожитковий мініму м встановлений в розмірах , що діяв в грудні 2008р. Позив ач отримав в 2009р. надбавку д о пенсії як дитина війни в повному обсязі. Вимоги пози вача щодо виплати недопла ченої допомоги як дитині війни є не обґрунтованими .

Суд, дослідивши письмові з аперечення відповідача, мат еріали справи, дійшов виснов ку, що позов підлягає частков ому задоволенню з наступних підстав.

Відповідно до Закону Украї ни "Про соціальний захист діт ей війни", до дітей війни відн есені особи, які є громадянам и України та яким на час закін чення Другої світової війни (2 вересня 1945 року) було менше 18 р оків.

Позивач ОСОБ А_1. відповідно до положень З акону України "Про соціальни й захист дітей війни", набула статусу дитини війни та не є інвалідом, знаходиться на об ліку в УПФУ в Чернігівському районі Запорізької облас ті, що підтверджується пенсі йним посвідченням (а.с.8).

Відповідно до ст. 46 Констит уції України громадяни мають право на соціальний захист, щ о включає право на забезпече ння їх у разі повної, частково ї або тимчасової втрати прац ездатності, втрати годувальн ика, безробіття з незалежних від них обставин, а також у ст арості та в інших випадках, пе редбачених законом.

Таким чином, щомісячна допл ата до пенсії для дітей війни є формою соціального забезп ечення громадян, які відпові дно до спеціального закону, є дітьми війни. Тобто, фактично ця щомісячна надбавка є форм ою реалізації конституційно го права громадян, які є дітьм и війни, на соціальний захист .

Відповідно до ст. 6 Закону Ук раїни "Про соціальний захист дітей війни", який набрав чинн ості з 01.01.2006 року, дітям війни пе нсії або щомісячне довічне г рошове утримання чи державна соціальна допомога, що випла чується замість пенсії, підв ищуються на 30 відсотків мінім альної пенсії за віком.

Згідно з п. 12 ст. 71 Закону Украї ни "Про державний бюджет Укра їни на 2007 рік" з метою приведенн я окремих норм законів у відп овідність з цим законом, на 2007 р ік зупинено, дію ст. 6 Закону Ук раїни "Про соціальний захист дітей війни".

Рішенням Конституц ійного Суду України № 6-рп/2007р. від 9 липня 2007 року визнано не конституційними положення п. 12 ст. 71 Закону України "Про Дер жавний бюджет України на 2007 рі к" № 489-Y від 19 грудня 2006 року та ви значено, що положення Закон у України "Про державний бюдж ет України на 2007 рік" не можуть скасовувати чи змінювати об сяги прав і обов'язків, пільг, компенсацій і гарантій грома дян, передбачених іншими зак онами України, не можуть внос итися зміни, зупинятися дії ч инних законів України, а тако ж встановлюватися інше (дода ткове) правове регулювання в ідносин, що є предметом інших законів України.

Суд вважає, що з урах уванням Рішення Конституцій ного Суду України № 6-рп/2007 від 9 липня 2007 року Управління ПФУ повинно було з 09 липня до 31 гр удня 2007 року нараховувати і ви плачувати позивачу кошти, пе редбачені ст.6 Закону України "Про соціальний захист дітей війни".

Протягом 2008-2009 років позивач щомісячно отримував певні к ошти відповідно до ст.6 Закон у України "Про соціальний зах ист дітей війни", які в значній мірі є меншими від розміру ви значеного цим Законом (а.с. 10-13).

Законом Укра їни «Про державний бюджет Ук раїни на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України» від 28 грудня 2007 року внесено зміни до ст.6 Зак ону України "Про соціальний з ахист дітей війни" де вказан о що, дітям війни (крім тих, на я ких поширюється дія Закону У країни «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціально го захисту») до пенсії або щом ісячного довічного грошовог о утримання чи державної соц іальної допомоги, що виплачу ється замість пенсії, виплач ується підвищення у розмірі надбавки, встановленої для у часників війни. Ветеранам ві йни, які мають право на отрима ння підвищення до пенсії або щомісячного довічного грошо вого утримання чи держаної с оціальної допомоги, що випла чується замість пенсії, відп овідно до цього Закону та Зак ону України «Про статус вете ранів війни, гарантії їх соці ального захисту» таке підвищ ення провадиться за їх вибор ом згідно з одним із законів.

Зазначені зміни набрали ч инності з 01 січня 2008 року.

Рішенням Конституційного Суду України від 22 травня 2008 ро ку №10-рп/2008 ці зміни визнані не конституційними.

Таким чином, з 01 січня по 22 тра вня 2008р. застосуванню до спірн их правовідносин підлягали п риписи Закону України «Про д ержавний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до де яких законодавчих актів Укра їни» від 28 грудня 2007 року.

За таких обставин, дії Упра вління ПФУ Чернігівського р айону Запорізької області с тосовно не нарахування позив ачці відповідних виплат у пе ріод з 01 січня до 22 травня 2008 рок у відповідали вимогам діючо го законодавства.

Однак, з урахуванням Рішення Конституційного Суд у України від 22 травня 2008 року № 10-рп/2008 №2 Управління ПФУ Черні гівського району Запорізьк ої області не провело нарах ування та виплати коштів по зивачу передбачених ст.6 Зак ону України "Про соціальний з ахист дітей війни", з 22 травня до 31 грудня 2008 року.

Суд встановив, що цього відповідач не вчинив і продо вжував керуватися приписами Закону України «Про державн ий бюджет України на 2008 рік та п ро внесення змін до деяких за конодавчих актів України» ві д 28 грудня 2007 року, які втратил и чинність.

Отже, Управління ПФУ Ч ернігівського району Запор ізької області у цей строк до пустило бездіяльність та, як наслідок, порушення відпові дного права.

Статтею 71 Закону Украї ни «Про державний бюджет Укр аїни на 2009 рік» КМУ надано пра во у 2009 році встановлювати роз міри соціальних виплат, які в ідповідно до законодавства в изначаються залежно від розм іру мінімальної заробітної п лати, в абсолютних сумах у меж ах асигнувань, передбачених за відповідними бюджетними п рограмами.

Названа норма передбач ає встановлення в абсолютних сумах розмірів лише тих випл ат, вихідним критерієм розра хунку яких є розмір мінімаль ної заробітної плати. Відпов ідно її дія не поширюється на спірні відносини, оскільки р озмір зазначених соціальних виплат згідно із Законом Укр аїни "Про соціальний захист д ітей війни" залежить від розм іру мінімальної пенсії за ві ком.

Отже, нарахування та ви плата у 2009 році дітям війни під вищення до пенсії або щоміся чного грошового довічного ут римання чи державної соціаль ної допомоги, що виплачуєтьс я замість пенсії, повинні зді йснюватися відповідно до нор м Закону України "Про соціаль ний захист дітей війни".

Судом встановлено, що Уп равління ПФУ Чернігівськог о району Запорізької облас ті протягом 2009 року цього не зд ійснювало, а виплати проводи лись на підставі п.8 Постанови Уряду України «Про деякі пит ання соціального захисту окр емих категорій громадян» №530 в ід 28 травня 2008 року.

Відтак, у зв' язку з непр авильним тлумаченням вимог з аконів відповідач допустив п ротиправність дій та, як насл ідок, порушення права позива ча.

При вчиненні цих дій Упр авлінню необхідно керуватис ь положеннями ч.1 ст.28 Закону У країни «Про загальнообов' я зкове державне пенсійне стра хування» з таких підстав.

Цією частиною статті За кону передбачено, що мінімал ьний розмір пенсії за віком в становлюється у розмірі прож иткового мінімуму для осіб, я кі втратили працездатність, визначеного законом.

Частиною 3 ст.28 вищевка заного Закону визначено, що м інімальний розмір пенсії за віком, встановлений абзацом першим частиною першої даної статті, застосовується викл ючно для визначення розмірів пенсії, призначених згідно з цим Законом.

Однак, у даному випадк у мінімальний розмір пенсії за віком використовується не для визначення розміру будь -якої пенсії, а лише як коефіці єнт для вирахування розміру щомісячної доплати, передбач еної ст.6 Закону України "Про с оціальний захист дітей війни ".

Відтак, це ніяким чином н е суперечить приписам ч.3 ст.28 З акону України «Про загальноо бов' язкове державне пенсій не страхування».

На підставі викладеного , керуючись ст.ст.213-215 ЦПК Україн и, суд

ВИР ІШИВ:

Позов задовольнити част ково.

Зобов'язати управління Пен сійного фонду України в Черн ігівському районі Запорізь кої області нарахувати та ви платити ОСОБА_1 кошти, вип лата яких передбачена ст.6 Зак ону України "Про соціальний з ахист дітей війни" за період з 09 липня 2007року по 31 грудня 2007р оку, з 22 травня 2008року по 31 гр удня 2008 року , з 01 січня 2009 року по 31 грудня 2009 року з відрахуванн ям фактично отриманих коштів за цей же період.

В решті позовних вимог відм овити .

Рішення суду може бути оска ржено до апеляційного суду З апорізької області протяго м десяти днів з дня його прого лошення.

Суддя В.В.Л омейко

СудЧернігівський районний суд Запорізької області
Дата ухвалення рішення03.09.2010
Оприлюднено27.09.2010
Номер документу11212234
СудочинствоЦивільне

Судовий реєстр по справі —2-1181-10

Рішення від 22.11.2010

Цивільне

Іванківський районний суд Київської області

Яковенко В. С.

Рішення від 10.09.2010

Цивільне

Іванківський районний суд Київської області

Яковенко В. С.

Ухвала від 27.08.2010

Цивільне

Іванківський районний суд Київської області

Яковенко В. С.

Рішення від 26.11.2010

Цивільне

Нетішинський міський суд Хмельницької області

Ходоровський Богдан Васильович

Ухвала від 22.12.2010

Цивільне

Покровський районний суд Дніпропетровської області

Лукінова Катерина Сергіївна

Рішення від 22.09.2010

Цивільне

Веселівський районний суд Запорізької області

Нагорний Анатолій Олександрович

Рішення від 03.09.2010

Цивільне

Чернігівський районний суд Запорізької області

Ломейко Віталій Валерійович

Рішення від 08.07.2010

Цивільне

Оріхівський районний суд Запорізької області

Плечищева Оксана Валентинівна

Рішення від 26.05.2010

Цивільне

Дзержинський міський суд Донецької області

Копилова Світлана Євгенівна

Рішення від 15.06.2010

Цивільне

Першотравневий районний суд Донецької області

Бутенко Анатолій Петрович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні