Рішення
від 10.07.2023 по справі 520/10916/23
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

Харків

10 липня 2023 року № 520/10916/23

Харківський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Зоркіної Ю.В., розглянувши в порядку спрощеного провадження адміністративну справу за позовом Фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , рнокпп НОМЕР_1 ) до Головного управління ДПС у Харківській області (вул. Пушкінська, буд. 46,м. Харків,61057, код ЄДРПОУ 43983495), Державної податкової служби України (Львівська площа, буд. 8,м. Київ,04053, код ЄДРПОУ 43005393) про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії,

установив:

Позивач звернувся до суду з зазначеним адміністративним позовом, у якому просить суд:

визнати протиправним та скасувати рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Харківській області №8593617/2810205875 від 10.04.2023 про відмову у реєстрації податкової накладної №21 від 14.03.2023 в Єдиному реєстрі податкових накладних;

зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати складену Позивачем податкову накладну № 21 від 14.03.2023 в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її фактичного подання;

стягнути суму сплаченого судового збору.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що не погоджується з рішенням Головного управління ДПС у Харківській області , яким відмовлено у реєстрації податкової накладної №21 від 14.03.2023 в Єдиному реєстрі податкових накладних, оскільки воно прийнято без урахування усіх обставин у справі та наданих пояснень та первинних документів.

Ухвалою Харківського окружного адміністративного суду від 16.05.2023 відкрито спрощене провадження в порядку, передбаченому статтею 257 КАС України, та запропоновано відповідачам надати відзив на позов.

Головне управління ДПС у Харківській області надало відзив, у якому проти задоволення позовних вимог заперечувало, зазначивши, що приймаючи спірне рішення про відмову у реєстрації податкової накладної контролюючий орган виходив з того, що позивачем не надано первинних документів, необхідних для реєстрації податкової накладної, а саме документів щодо придбання товару.

Представник другого відповідача, Державної податкової служби України, відзив на позов не надав, причин неможливості подання не повідомив.

Згідно з ч. 6 ст. 162 Кодексу адміністративного судочинства України, у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами. Відповідно до ч. 5 ст. 262 КАС України суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше.

Дослідивши матеріали справи, перевіривши оскаржуване рішення на відповідність приписам ч.2 ст.2 КАС України, суд встановив наступне.

Позивач пройшов передбачену законом процедуру державної реєстрації та набув статусу фізичної особи - підприємця з ідентифікаційним кодом 2810205875., основними видами діяльності позивача за КВЕД є 20.59 Виробництво іншої хімічної продукції, н. в. і. у. (основний), 20.59 Виробництво іншої хімічної продукції, н.в.і.у., 45.31 Оптова торгівля деталями та приладдям для автотранспортних засобів, 46.75 Оптова торгівля хімічними продуктами, 46.76 Оптова торгівля іншими проміжними продуктами, 46.90 Неспеціалізована оптова торгівля. 49.41 Вантажний автомобільний транспорт, 52.10 Складське господарство, 68.20 Надання в оренду й експлуатацію власного чи орендованого нерухомого майна, 82.92 Пакування

Між позивачем та ТОВ "АБІКС" (покупець) укладено договір поставки № Т-14/03/23 від 14.03.2023 року (надалі - Договір), відповідно до якого постачальник зобов`язується поставити та передати у визначені строки покупцеві, а покупець зобов`язується прийняти та оплатити мастила для автомобілів, товари автохімії тощо. Асортимент, номенклатура, загальна кількість та вартість Товару, що підлягає поставці, визначаються сторонами у видаткових накладних, які є невід`ємною частиною договору. Постачальник гарантує, що Товар належить йому на праві власності, не знаходиться під забороною відчуження, арештом, не є предметом застави чи іншим засобом забезпечення виконання зобов`язань перед будь-якими фізичними або юридичними особами, державними органами і державою, а також не є предметом будь-якого іншого забезпечення або обмеження, передбачених чинним законодавством України.

За умовами Договору розділу 2 "Порядок і строки поставки" поставка товару (товарів) здійснюється Постачальником протягом 10 календарних днів з моменту замовлення Товару на умовах: DDP- склад Покупця, що знаходиться за адресою: м. Тернопіль, вул. Микулинецька, буд. 106а, згідно правил ІНКОТЕРМС-2010, якщо інше не вказано у додатках до даного Договору; EXW-склад Постачальник, що знаходиться за адресою: Тернопільська обл., с. Острів, вул. Промислова, 8А.

Відповідно до положень розділу 3 "Ціна та порядок розрахунків" ціни за товар, що поставляється за даним Договором, є договірними та вказуються у рахунках-фактурах або у видаткових накладних на Товар. Ціни на товар вказуються у національній валюті України - гривнях. Загальна сума Договору складається з сум видаткових документів на фактично поставлений товар в період дії цього Договору. Загальна сума Договору складається з сум видаткових документів на фактично поставлений товар в період дії цього Договору. Якщо інше не вказано у відповідних додатках до даного Договору, оплата за товар здійснюється Покупцем протягом 3 (трьох) календарних днів з моменту отримання ним товару. Покупець здійснює оплату за поставлений товар шляхом перерахування грошових коштів з розрахункового рахунку Покупця, на розрахунковий рахунок Постачальника. Датою оплати вважається дата зарахування грошових коштів на розрахунковий рахунок Постачальника. При затримці розрахунків Постачальник має право не здійснювати подальші поставки на умовах відстрочення платежу, а застосовувати поставки на умовах 100% передоплати.

За правилами першої події (відвантаження товару) позивачем виписана податкова накладна №21 від 14.03.2023 на суму 20248,99 грн, в т.ч. ПДВ 3374,83 грн, яку внесено до Єдиного реєстру податкових накладних для реєстрації.

Позивачем отримано квитанцію від 22.03.2023 про зупинення реєстрації податкової накладної № 21 з посиланнями на вимоги п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України. Зазначено, що обсяг постачання товару/послуги 2710, дорівнює або перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 "Критерієв ризиковості здійснення операцій". Додатково повідомлено: показник "D"=10. 1020%, "Р"=476332.09. Запропоновано надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Суд зауважує, що в квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної не зазначено переліку документів, які потрібно надати позивачу до контролюючого органу, які б були достатніми для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Позивачем до контролюючого органу надіслано повідомлення від 24.03.2023 № 4 та пояснення №24/03-23/2 від 24.03.2023 року щодо податкової накладної №21 від 14.03.2023 року та копій документів на підтвердження реальності господарської операції.

У наданих поясненнях від 24.03.2023 року позивач, зазначив, що ФО-П ОСОБА_1 постачає власну продукцію та товар (автомобільні рідини: масла, тосоли, антифризи) Товариству з обмеженою відповідальністю "АБІКС" (ЄДРПОУ 31299787) згідно договору поставки №Т-14/03/23 від 14.03.2023р.

14 березня 2022р. ФОП ОСОБА_1 відвантажив ТОВ "АБІКС" товар за рахунком №TNL-00024 від 14.03.2023р. та видатковою накладною №GTNL-0024 від 14.03.2023р. на суму 20248,99грн., в т.ч. ПДВ 20% - 3374,83грн. та виписав на цю видаткову за першою подією податкову накладну №21 від 14.03.2023р. на суму 20248,99грн., у т.ч. ПДВ 20% - 3374,83грн. (реєстраційний номер документу 9056616979 від 22.03.2023р. Документ прийнято. Реєстрація зупинена), реєстрацію якої було заблоковано.

ТОВ "АБІКС" сплатило за цією накладною 5248,99грн. 21.03.2023р., що підтверджено платіжним доручення №8078.

Відносно різниці обсягу придбання постачальника та обсягу постачання отримувача такого товару/послуги позивач пояснив наступне: ФОП ОСОБА_1 є виробником продукції (автомобільних рідин), перелік яких є у Таблиці даних платника податку (реєстраційний номер документа 180084959 за листопад 2017р.).

Свою продукцію ФОП ОСОБА_1 постачає ТОВ "АБІКС" власним автотранспортом, що підтверджується товарно-транспортною накладною №GTNL00-0024 від 14.03.2023, та техпаспортами.

ФОП ОСОБА_1 займається виробництвом автомобільних рідин (олива, тосоли, антифризи, мастила), оптовою торгівлею хімічними продуктами, неспеціалізованою оптовою торгівлею, вантажним автомобільним транспортом та наданням в оренду власного нерухомого майна.

Товар, який ФОП ОСОБА_1 , відвантажив ТОВ "АБІКС" частково придбаний у ТОВ "ЛЮКАС ЛУБРИКАНТС" згідно Договору поставки №01/03-23/1 від 01.03.2023р., рахунку-фактури №СФ-0000072 від 13.03.2023р. та видаткової накладної №PH-0000088 від 13.03.2023р, на суму 10435,86грн, в т.ч. ПДВ 20% -1739,31 грн.

У поясненнях позивач зазначив, що частково продукція, яку ФОП ОСОБА_1 відпустив ТОВ "АБІКС", виготовлена до пожежі (до 30 квітня 2022р), яка сталася внаслідок бойових дій, на власних та орендованих виробничих потужностях, розміщених у власних приміщеннях, які знаходяться за адресою: АДРЕСА_2 .

ФОП ОСОБА_1 має у своїй власності нежитлову будівлю згідно договору купівлі-продажу №б/н від 26.05.2009р. та нежитлову будівлю згідно договору купівлі-продажу №б/н від 28.07.2006р, орендує нежитлові приміщення згідно договору суборенди №01/01- 23/1 від 01.01.2023р., а також орендує земельну ділянку площею 0,4060 га за договором оренди землі №б/н від 15.06.20 П р. та земельну ділянку площею 0.0885 га за договором оренди землі №б/н від 28.07.2017р.

Виконання технологічних процесів до пожежі 30 квітня 2022р. було забезпечено трудовими ресурсами чисельністю 85 робітників, на момент подання пояснень у ФОП ОСОБА_1 13 робітників. Штатний розклад додано до пояснень. Основні енергоресурси - електроенергія, яка придбається у регіонального постачальника ПрAT "Xарківенергозбут " (код ЄДРПОУ 42206328).

Договори купівлі-продажу приміщень були додані до пояснень. Як доказ знищення пожежею виробничих потужностей ФОП ОСОБА_1 , до пояснення додані копії акта про пожежу, витяг з єдиного реєстру досудових розслідувань про відкриття кримінального провадження за № 22022220000000995.

В подальшому відповідач повідомленням про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 31.03.2023 р. № 8538559/2810205875 повідомив позивача про необхідність надання копії документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, а саме первинних документів щодо придбання товарів.

На вищезазначене повідомлення позивачем до контролюючого органу було надіслано додаткові пояснення №03/04-23/2 від 03.04.2023 року, що підтверджується повідомленням №2 від 03.04.2023 про подання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та первинні документи, зокрема, калькуляції виробництва продукції №КА-0000103 від 14.01.2022р., №КА-0000682 від 23.02.2022р., №КА-0000781 від 08.04.2022р., №КА-0000288 від 31.01.2022р., №КА-0000302 від 01.02.2022р., №КА-0000791 від 07.04.2022р., №KA-0000033 від 11.01.2022р., №КА-0000790 від 08.04.2022р., видаткову накладну ТОВ "Люкас Лубрикантс" (ЄДРПОУ 44910171) №РН-0000088 від 13.03.2023р. на суму 10435,86грн, в т. ч. ПДВ 20% - 1739,31грн.

Крім того, повідомлено, що інші первинні документі щодо придбання товарів, з яких вироблялася реалізована ТОВ "АБІКС" (ЄДРПОУ 31299787) продукція, ФОП ОСОБА_1 не може надати, тому що сировина та комплектуючі на цю продукцію придбані до 30 квітня 2022 року, коли на території, де ФОП ОСОБА_1 проводив господарчу діяльність, внаслідок бойових дій сталася пожежа, яка знищила все майно та документи ФОП ОСОБА_1 . Цей факт підтверджується актом про пожежу та випискою з реєстру досудових розслідувань про відкриття кримінального провадження, копії яких надаються до пояснень.

В підтвердження придбання сировини та комплектуючих для виробництва продукції, реалізованої ТОВ "АБІКС", ФОП ОСОБА_1 надав податкові накладні, зареєстровані в ЄРПН.

Комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних прийнято рішення від 10.04.2023 №8593617/2810205875 про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, якими відмовлено у реєстрації податкової накладної № 21 від 14.03.2023 з підстав ненадання/часткового надання додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Єдиному реєстрі податкових накладних, при отриманні повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, платником податку.

Суд зазначає, що Податковий кодекс України (далі по тексту - ПК України) є спеціальним законом з питань оподаткування та установлює порядок погашення зобов`язань юридичних або фізичних осіб перед бюджетами та державними цільовими фондами з податків і зборів (обов`язкових платежів), нарахування і сплати пені та штрафних санкцій, що застосовуються до платників податків, визначені заходи, які вживаються контролюючим органом з метою погашення платниками податків податкового боргу.

Так, відповідно до п.п. "а" п.185.1 ст.185 ПК України об`єктом оподаткування податком на додану вартість є операції платників податку з, зокрема, постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України. Згідно з п.187.1 ст.187 ПК України датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку; б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

Пунктом 201.1, 201.10 ст.201 ПК України передбачено, що на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін. Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків: для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені; для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені; для розрахунків коригування, складених постачальником товарів/послуг до податкової накладної, що складена на отримувача - платника податку, в яких передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, - протягом 15 календарних днів з дня отримання такого розрахунку коригування до податкової накладної отримувачем (покупцем).

Функціонування Єдиного реєстру податкових накладних (далі за текстом Реєстр) відбувається в автоматизованому режимі за правилами Порядку ведення єдиного реєстру податкових накладних (затверджено постановою КМУ від 29.10.2010 № 1246 із змінами та доповненнями; далі за текстом - Порядок №1246), а також Порядку електронного адміністрування податку на додану вартість (затверджено постановою КМУ від 16.10.2014р. із змінами та доповненнями; далі за текстом - Порядок №569).

Зокрема, п.12 Порядку №1246 передбачено, що саме в автоматизованому режимі здійснюється перевірка одержаної від платника податків податкової накладної на предмет наявності підстав для зупинення реєстрації.

Відповідно до п.п.201.16 ст.201 ПК України реєстрація податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

З 01.02.2020р. діє Порядок зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, який затверджено постановою КМУ від 11.12.2019 № 1165 (далі за текстом - Порядок зупинення №1165), відповідно до п.п.3-5 якого податкова накладна, котра не відповідає критеріям (ознакам) безумовної реєстрації, підлягає перевірці на предмет ризиковості господарських операцій в аспекті наявності об`єктивних ознак неможливості здійснення операції з постачання товарів/послуг та/або ймовірності уникнення платником податку на додану вартість виконання податкового обов`язку.

За правилом п.6,11 Порядку зупинення №1165 підставою для зупинення реєстрації податкової накладної в Реєстрі є відповідність операції критерію ризиковості. У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1)номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.

Постановою КМУ від 19.12.2019 № 1165 разом з Порядком зупинення №1165 затверджено Порядок прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі за текстом Порядок прийняття рішень №1165).

Згідно з п.4 Порядку прийняття рішень №1165 у разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі.

Відповідно до п.6 Порядку прийняття рішень №1165 письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в податковій накладній / розрахунку коригування.

Як передбачено, п.7 Порядку прийняття рішень №1165 письмові пояснення та копії документів платник податку подає до ДПС в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку з урахуванням вимог законів України "Про електронні документи та електронний документообіг" "Про електронні довірчі послуги" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

За приписами п.11 Порядку прийняття рішень №1165 Комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі в разі: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі; та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку; та/або надання платником податку копій документів, складених/ оформлених із порушенням законодавства.

Відповідно до вимог ПК України та постанови КМУ № 1165 від 11.12.2019 позивачем подано пояснення та документи на підтвердження реальності здійснення господарських операцій, що були підставою для складання та реєстрації податкових накладних.

Також, згідно з правовими висновками постанови Верховного Суду від 02.07.2019р. по справі №140/2160/18 (адміністративне провадження №К/9901/13662/19) загальними вимогами, які висуваються до акта індивідуальної дії, як акта правозастосування, є його обґрунтованість та вмотивованість, тобто наведення податковим органом конкретних підстав його прийняття (фактичних і юридичних), а також переконливих і зрозумілих мотивів його прийняття.

Суд вважає, що оскаржуване рішення контролюючого органу не відповідає вимогам умотивованості, адже містить лише загальне твердження про ненадання платником первинних документів, хоча у дійсності копії таких документів надані платником до контролюючого органу і реальність відомостей цих документів відповідачем не заперечується.

Доказів наявності ознак фіктивності в діяльності контрагенту позивача, нікчемності або недійсності угод укладених позивачем з вказаним контрагентом або відсутності реального характеру цієї операції матеріали справи не містять, а відповідачем таких доказів до суду не надано.

Суд звертає увагу на те, що вказані квитанція та повідомлення відповідача не містять чіткого переліку документів, які мають бути подані підприємством для реєстрації податкової накладної.

Враховуючи вищенаведене, суд приходить до висновку, що надані позивачем до його пояснень документи не дають підстав для сумніву щодо дійсного укладання договору, здійснення господарських операцій між позивачем та його контрагентом.

Крім того, суд враховує позицію Верховного Суду в постанові від 07.12.2022 року по справі №500/2237/20, в якій зазначено, що приймаючи рішення про реєстрацію податкової накладної, контролюючий орган не повинен здійснювати повний аналіз господарських операцій позивача на предмет їх реальності. Змістовна оцінка господарських операцій може бути проведена лише за результатом здійснення податкової перевірки платника податків, підстави та порядок проведення якої визначено нормами Податкового кодексу України. Предметом розгляду в цій справі є виключно стадія правильності та правомірності зупинення та відмови в реєстрації податкової накладної, а не реальність та товарність здійснення господарських операцій між позивачем та його контрагентом.

Відповідно до ч.5 ст.242 КАС України при виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин суд враховує висновки щодо застосування норм права, викладені в постановах Верховного Суду.

Таким чином, рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 10.04.2023 року № 8593617/2810205875 про відмову в реєстрації податкової накладної № 21 від 14.03.2023 року в Єдиному реєстрі податкових накладних є необґрунтованим, оскільки платником податків надано всі необхідні документи, які засвідчують факт здійснення господарської операції за податковою накладною, у реєстрації якої було відмовлено, а тому є протиправним та таким, що підлягає скасуванню.

Продовжуючи розгляд справи, суд зазначає, що за приписами п.п.19, 20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою КМУ № 1246 від 29.10.2010 податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій: прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування; набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДФС відповідного рішення); неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.

У разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.

У першому та третьому випадках податкова накладна, реєстрацію якої в ЄРПН зупинено, реєструється у день прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної або неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної. У другому випадку податкова накладна, реєстрацію якої в ЄРПН було зупинено, реєструється у день набрання законної сили саме рішення суду про реєстрацію відповідної податкової накладної, при цьому датою реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні або день набрання законної сили рішенням суду.

Таким чином, нормами ПК України та Порядку чітко визначено настання такої події, як набрання законної сили рішення суду про реєстрацію відповідної податкової накладної та можливості зазначення дати її реєстрації.

Враховуючи викладене, суд для ефективного захисту прав позивача, суд вважає за необхідне зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 21 від 14.03.2023 датою її фактичного подання.

Згідно ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ч. 1,2 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Враховуючи вищевикладене, суд приходить до висновку, що позовні вимоги позивача підлягають задоволенню.

Частиною 1 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

На підставі вищевикладеного та керуючись ст. 243, ст. 246, ст.255, ст. 293, ст. 295, ст. 297 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,

вирішив:

Адміністративний позов задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління ДПС у Харківській області №8593617/2810205875 від 10.04.2023 про відмову у реєстрації податкової накладної №21 від 14.03.2023 в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати складену Фізичною особою-підприємцем ОСОБА_1 податкову накладну № 21 від 14.03.2023 в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її фактичного подання.

Стягнути на користь Фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Харківській області суму сплаченого судового збору у розмірі 1073 (одна тисяча сімдесят три)грн.60 коп.

Стягнути на користь Фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової служби України суму сплаченого судового збору у розмірі 1073 (одна тисяча сімдесят три)грн.60 коп.

Рішення може бути оскаржене до Другого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня проголошення рішення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення. Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Суддя Зоркіна Ю.В

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення10.07.2023
Оприлюднено13.07.2023
Номер документу112123190
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них податку на додану вартість (крім бюджетного відшкодування з податку на додану вартість, податку на додану вартість із ввезених на митну територію України товарів (продукції), зупинення реєстрації податкових накладних)

Судовий реєстр по справі —520/10916/23

Ухвала від 20.02.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Дашутін І.В.

Постанова від 17.01.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Калиновський В.А.

Ухвала від 20.11.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Калиновський В.А.

Ухвала від 20.11.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Калиновський В.А.

Ухвала від 13.11.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Калиновський В.А.

Ухвала від 14.08.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Калиновський В.А.

Рішення від 10.07.2023

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Зоркіна Ю.В.

Ухвала від 16.05.2023

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Зоркіна Ю.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні