Рішення
від 12.07.2023 по справі 644/3671/23
ОРДЖОНІКІДЗЕВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ХАРКОВА

Суддя Саркісян О. А.

Справа № 644/3671/23

Провадження № 2-а/644/15/23

12.07.2023

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

12 липня 2023 року

Орджонікідзевський районний суд м. Харкова

в складі: головуючого - судді Саркісян О.А.,

за участю секретаря судових засідань - Лагір А.В.,

розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження без виклику сторін адміністративну справу №644/3671/23 за позовом ОСОБА_1 до Головного управління Державної податкової служби у Харківській області про скасування постанови №635/20-40-07-30 про накладення адміністративного стягнення від 30 травня 2023 року, -

УСТАНОВИВ:

Позивач, через систему «Електронний суд» звернувся до суду з зазначеним позовом, в якому просить суд скасувати постанову №635/20-40-07-30 про накладення адміністративного стягнення від 30 травня 2023 року та притягнення до адміністративної відповідальності ліквідатора Дерев`янченка Я.Ю. за ч.5 ст.166-6 КУпАП у вигляді штрафу в розмірі 2550 грн. та закрити провадження по адміністративній справі.

В обгрунтування заявлених вимог позивач зазначив, щовідповідно до акту документальної позапланової виїзної перевірки від 05.05.2023 №12365/20-40-07-07-05/36306107, заступник начальника Головного управління ДПС у Харківській області Подсоха С.А., розглянувши протокол від 16.05.2023 №560/20-40-07-07-30 і додані до нього матеріали справи про адміністративне правопорушення щодо ОСОБА_1 , який працює ліквідатором ТОВ «Юридична компанія «Лєгас», встановила, що останній вчинив правопорушення, а саме: п. 44.1 п.44.3, п. 44. 6 ст. 44, п. 85.2 ст. 85 ПК України, а також п.2 ст.3, п.1 п.2 ст.9 ЗУ «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» у зв`язку з ненаданням первинних документів та бухгалтерського обліку за період з 01.01.2017 по 23.04.2023, та притягнуто до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 у вигляді штрафу в розмірі 2550 грн. за порушення ч.5 ст.166-6 КУпАП. З висновкамивикладеними упротоколі від16.05.2023року №560/20-40-07-07-30,та постанові№635/20-40-07-30про накладанняадміністративного стягненнявід 30травня 2023року,не згоден.Висновки щодопорушення цихнорм законодавствавважає такими,що невідповідають дійснимобставинам справи,з урахуваннямнеодноразового повідомлення(лист№б/нвід 13.10.2022року,лист №б/нвід 15.03.2023року,лист №б/н від25.04.2023року,лист №б/нвід 25.04.2023року,повідомлення №б/нвід 25.04.2023року)контролюючого органупро тещо будь-якіпервинні бухгалтерськідокументи зазапитуваний проміжокчасу нескладалися узв`язку зтим щотовариство нездійснювало фінансово-господарськудіяльність тане зобов`язанобуло їхскладати зачас знаходженнятовариства натимчасово окупованоїтериторії,відповідно доПерехідних положеньПодаткового КодексуУкраїни.А саме:відповідно доч.2,5,п.26,п.п.26.1.,Підрозділу 10,Інших перехіднихположень,Податкового кодексуУкраїни,передбачено,що:2)платники податківіз податковоюадресою натимчасово окупованійтериторії звільняютьсявід обов`язкуподання доконтролюючих органівдекларацій,звітності таінших документів,пов`язаних зобчисленням ісплатою податківі зборів;5)зупиняється нарахуванняштрафних (фінансових)санкцій (штрафів)та/абопені занесвоєчасне погашеннягрошових зобов`язаньта іншіпорушення податкового,митного таіншого законодавства,контроль заяким покладенона контролюючіоргани.Після зміниюридичної адресиз тимчасовоокупованої територіїм.Донецьк,згідно рішення№2ТОВ «Юридичнакомпанія «Лєгас»від 26.11.2021року,з урахуваннямчасу наперенаправлення матеріалівреєстраційної справиТОВ «Юридичнакомпанія «Лєгас»з м.Краматорська Донецькоїобласті (уповноваженогореєстраційного органуна часздійснення змінюридичної адреси)до департаментуреєстрації Харківськоїміської ради(уповноваженогооргану зановою юридичноюадресою товариства),що склалоприблизно 4тижня,було відразуприйняте рішення№3від 04.01.2022року Єдиногоучасника ТОВ«Юридична компанія«Лєгас» проприпинення діяльностіта початкуліквідаційної процедурита повідомленореєстраційні таподаткові органи.З часузміни юридичноїадреси тавнесення інформаціїпро припиненнядіяльності товариствата початкупроведення перевіркиподатковим (контролюючим)органом товариствоне здійснювалофінансовогосподарської діяльності,не маловідкритих розрахунковихрахунків,не малонайманих працівників,не складаложодного первинногобухгалтерського документу,тому немало тане зобов`язанобуло надаватитого чогоНЕМАЄ дляперевірки контролюючомуоргану.Зазначені обставинипояснюють ненаданняпервинних бухгалтерськихдокументів,у зв`язкуз тимщо жоденз нихне складався,а такожвиключають винуплатника податкуза ненадання абоне своєчасненадання податкової,фінансової звітностіза періодчасу зза період01.01.2017року по23.04.2023року.Відповідно дорішення №3від 04січня 2022року,єдиного учасникаТовариства зобмеженою відповідальністю«Юридична компанія«Лєгас» ,ідентифікаційний код:36306107,а самеп.1,прийняте рішенняприпинити діяльністьТОВ «Юридичнакомпанія «Лєгас»,ідентифікаційний код36306107,юридична адреса:61115,м.Харків,пр-тОлександрівський,буд.81,приміщення 27.Відповідно доп.3рішення,за зазначеноюадресою безпосередньоздійснює своюдіяльність ліквідаторДерев`янченко Я.Ю.Зазначена інформаціябула доведенадо ГУДПС уХарківській областішляхом взаємообмінуреєстраційними данимиміж Єдинийдержавний реєстрюридичних осіб,фізичних осіб-підприємцівта громадськихформувань здержавною податковоюслужбою.Додатково ліквідаторомзгідно листавід 14.03.2023року №б/н,та листавід 13.04.2023року №б/нбуло повідомленовідповідача пронеобхідність здійснитиДокументальну позаплановуперевірку відповіднодо п.п.78.1.7Податкового КодексуУкраїни.Однак податковиморганом впорушення нормподаткового кодексуперевірка булапризначена лишечерез 1рікта тримісяця зчасу прийняттярішення проліквідацію товариства,а самез 24.04.23по 28.04.23оформлення матеріалівперевірки відбувалосяз 01.05.23по 05.05.23року.Тобто податковий(контролюючий)орган,не маєправо притягуватидо адміністративноївідповідальності ліквідатора(головуліквідаційної комісії),з урахуваннямпорушення строківпроведення податковоїперевірки податковиморганом.Вважає,що маєфакт недоведеності виниу вчиненомуправопорушенні тавідсутності складуадміністративного правопорушення.

Ухвалою Орджонікідзевського районного суду м. Харкова від 14.06.2023 року відкрито провадження по зазначеній зазначеній справі. Розгляд справи проводити в порядку спрощеного позовного провадження без виклику сторін.

Ухвалою Орджонікідзевськогорайонного судум.Харкова від03.07.2023року в задоволенні заяви представникавідповідача - Земзюліної В.О., щодо розгляду адміністративної справи №644/3671/23 за позовом ОСОБА_1 до Головного управління Державної податкової служби у Харківській області про скасування постанови №635/20-40-07-30 про накладення адміністративного стягнення від 30 травня 2023 року, в порядку загального позовного провадження у судовому засіданні з повідомленням сторін - відмовлено в повному обсязі.

30.06.2023 року, через систему «Електронний суд» від представника відповідача надійшов відзив на позовну заяву, в якому просить відмовити в задоволенні позову в повному обсязі, посилаючись на те, що згідно відомостей з Єдиного державного реєстру ТОВ "ЮК "ЛЄГАС" 05.01.2022 року прийнято рішення про припинення юридичної особи. Фахівцями ГУ ДПС області здійснена документальна позапланова виїзна перевірка ТОВ «ЮК «ЛЄГАС» (код за ЄДРПОУ 36306107), за результатами якої складено акт від 05.05.2023 №12365/20-40-07-07-05/36306107 «Про результати позапланової виїзної документальної перевірки ТОВ «ЮК «ЛЄГАС» (код за ЄДРПОУ 36306107)». За результатами перевірки виявлено факти, що свідчать про допущені ТОВ «ЮК «ЛЄГАС» (код за ЄДРПОУ 36306107) порушення п. 44.1, п. 44.3, п.44.6, ст. 44, п.85.2 ст.85 Кодексу, п. 2 ст. 3, п. 1 п. 2 ст. 9 Закону України від 16.07.99 №996-ХІV «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» (зі змінами та доповненнями) у зв`язку з ненаданням первинних документів та бухгалтерського обліку за період 01.01.2017 року по 23.04.2023. Актом про результати документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ «ЮК «ЛЄГАС» (код за ЄДРПОУ 36306107) від 05.05.2023 № 12365 /20-40-07-07- 05/36306107 встановлено порушення п. 44.6 ст. 44, п. 85.2 ст.85 Кодексу, а саме не надано до перевірки первинні документи, облікових та інших регістрів, бухгалтерський облік та інші документи з питань обчислення і сплати податків та зборів. Таким чином основним доказом є акт перевірки. А при складанні Протоколу про адміністративне правопорушення від 16.05.2023 № 560/20-40-07-07-30 повністю дотримано терміни його складання, а саме не пізніш як через два місяці з дня його виявлення (факт виявлення порушень встановлено актом про результати документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ «ЮК «ЛЄГАС» (код за ЄДРПОУ 36306107) від 05.05.2023 № 12365 /20-40-07-07-05/36306107. Зазначає, що складений податковими органами протокол про адміністративне правопорушення та винесена Постанова №635/20-40-07-30 від 30.05.2023 року про накладання адміністративного стягнення є такими, що відповідають вимогам діючого законодавства.

Дослідивши матеріали справи, суд приходить до наступного.

Згідно з ч. 2ст. 19 Конституції Україниоргани державної влади їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбаченіКонституцієюта законами України.

Судом встановлено, що постановою №635/20-40-07-30 від 30.05.2023, винесеної заступником начальника Головного управління ДПС у Харківській області Подсоха С.А., притягнуто ОСОБА_1 , який є ліквідатором ТОВ «ЮК «ЛЄГАС», до адміністративної відповідальності за вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого ч.5 ст.166-6 КУпАП та накладено адміністративне стягнення у вигляді штрафу в розмірі 2550 грн., за те що, останній вчинив правопорушення, а саме: п. 44.1 п.44.3, п. 44. 6 ст. 44, п. 85.2 ст. 85 ПК України, а також п.2 ст.3, п.1 п.2 ст.9 ЗУ «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» у зв`язку з ненаданням первинних документів та бухгалтерського обліку за період з 01.01.2017 по 23.04.2023, що встановлено актом перевірки від 05.05.2023 №12363/20-40-0707-05/36306107.

Діяльність органів Державної податкової служби України регламентована Конституцією України, Податковим кодексом України, іншими законодавчими та нормативно - правовими актами.

Права та обов`язки органів Державної податкової служби регламентовані Податковим кодексом України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI, із змінами та доповненнями (далі Кодекс).

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, права та обов`язки платників податків, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків регулює Кодекс.

Відповідно до п.п. 19 .1.1 п. 19і.1 ст. 19і Кодексу однією із функцій, виконання якої повинні забезпечити контролюючі органи, визначено здійснення адміністрування податків, зборів, платежів та проведення відповідно до законодавства перевірок та звірок платників податків.

Статтею 20 Кодексу контролюючим органам надано право проводити перевірки платників податків в порядку, встановленому Кодексом, та за наявності підстав, визначених статтями 75-80 Кодексу, з урахуванням обмежень встановлених п.п 69.2 п. 69 підрозділу 10 розділу XX Кодексу.

Згідно з п.75.1. ст.75 Кодексу контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.

Документальна позапланова перевірка не передбачається у плані роботи контролюючого органу і проводиться за наявності хоча б однієї з підстав, визначених цим Кодексом.

Документальною виїзною перевіркою вважається перевірка, яка проводиться за місцезнаходженням платника податків чи місцем розташування об`єкта права власності, стосовно якого проводиться така перевірка.

Відповідно до п.п. 78.1.7 п. 78.1 ст. 78 Кодексу документальна позапланова перевірка здійснюється за наявності з таких підстав:

розпочато процедуру реорганізації юридичної особи (крім перетворення), припинення юридичної особи або підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця, закриття постійного представництва чи відокремленого підрозділу юридичної особи, в тому числі іноземної компанії, організації, порушено провадження у справі про визнання банкрутом платника податків або подано заяву про зняття з обліку платника податків.

Про проведення документальної позапланової перевірки керівник контролюючого органу приймає рішення, яке оформлюється наказом (п.78.4 ст.78 Кодексу).

Право на проведення документальної позапланової перевірки платника податків надається лише у випадку, коли йому допочатку проведення зазначеної перевірки вручено у порядку, визначеному ст. 42 цього Кодексу, копію наказу про проведення документальної позапланової перевірки.

Згідно п.11.5. розділу XI «Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого Наказом Міністерства Фінансів України від 09.12.2011 №1588 зі змінами та доповненнями зазначено, що у зв`язку з ліквідацією або реорганізацією платника податків контролюючі органи розпочинають та проводять процедури, передбачені цим розділом, у разі одержання хоча б одного з таких документів (відомостей):

відомостей з Єдиного державного реєстру про рішення засновників (учасників) юридичної особи, уповноваженого ними органу про припинення юридичної особи.

Відповідно до ст. 104. Цивільного кодексу України від 16.01.2003 року № 435-IV зі змінами та доповненнями (далі - ЦКУ) зазначено наступне, що юридична особа припиняється в результаті реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації. У разі реорганізації юридичних осіб майно, права та обов`язки переходять до правонаступників.

Юридична особа є такою, що припинилася, з дня внесення до єдиного державного реєстру запису про її припинення.

Згідно з п.п. 78.1.7 п. 78.1 ст. 78 Кодексу у разі, якщо розпочато процедуру реорганізації юридичної особи (крім перетворення), припинення юридичної особи або подано заяву про зняття з обліку платника податків контролюючий орган повинен здійснити документальну позапланову перевірку такого платника податків.

У зв`язку з введенням в Україні воєнного стану відповідно до Указу Президента України від 24.02.2022 № 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні», зазначена норма набула чинності 27.05.2022 року, зазначено (п.п. 69.9 п. 69 підрозділу 10 розділу XX Кодексу), а також визначено, що для платників податків та контролюючих органів зупиняється перебіг строків, визначених податковим законодавством та іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.

Згідно наказу ГУ ДПС у Харківській області від 24.02.2022 №243-О введено простій в роботі ГУ ДПС у Харківській області (далі - ГУ ДПС), а на виконання вимог наказу ДПС України від 19.09.2022 № 645 «Про внесення змін до наказу ДПС від 28.03.2022 № 173 «Про забезпечення безперебійної роботи територіальних органів ДПС» частково виведено з простою фахівців ГУ ДПС у Харківській області та фактично поновлено забезпечення контрольно-перевірочних заходів у жовтні 2022 року.

Згідно відомостей з Єдиного державного реєстру ТОВ "ЮК "ЛЄГАС" 05.01.2022 року прийнято рішення про припинення юридичної особи.

Фахівцями ГУ ДПС області здійснена документальна позапланова виїзна перевірка ТОВ «ЮК «ЛЄГАС» (код за ЄДРПОУ 36306107), за результатами якої складено акт від 05.05.2023 №12365/20-40-07-07-05/36306107 «Про результати позапланової виїзної документальної перевірки ТОВ «ЮК «ЛЄГАС» (код за ЄДРПОУ 36306107)».

Перевірка проводилась відповідно до п.п. 20.1.4 п. 20.1 ст. 20, п. 41.1 ст. 41, п. 61.1, п. 61.2 ст. 61, п.п. 62.1.3 п. 62.1 ст. 62, п.п. 75.1.2 п. 75.1 ст. 75, п.п. 78.1.7 п. 78.1 ст. 78, п. 82.2 ст. 82 Кодексу, п. 2 ст. 13, п. 16 ст. 25 Закону України від 08 липня 2010 року №2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування» та у зв`язку із отриманням відомостей від державного реєстратора щодо припинення ТОВ «ЮК «ЛЄГАС» (код за ЄДРПОУ 36306107) та надходженням листа від підприємства (вх. до ГУ ДПС №26979/6/ЕП від 13.04.2023) з проханням про здійснення документальної позапланової виїзної перевірки фінансовогосподарської діяльності підприємства».

За результатами перевірки виявлено факти, що свідчать про допущені ТОВ «ЮК «ЛЄГАС» (код за ЄДРПОУ 36306107) порушення п. 44.1, п. 44.3, п.44.6, ст. 44, п.85.2 ст.85 Кодексу, п. 2 ст. 3, п. 1 п. 2 ст. 9 Закону України від 16.07.99 №996-ХІV «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» (зі змінами та доповненнями) у зв`язку з ненаданням первинних документів та бухгалтерського обліку за період 01.01.2017 року по 23.04.2023.

Висновки перевірки ґрунтуються виходячи з наступного.

В ході проведення перевірки ліквідатору ТОВ «ЮК «ЛЄГАС» ОСОБА_1 було вручено листи ГУ ДПС «Про надання документів для проведення перевірки» від 24.04.2023 №1 та від 24.04.2023 №б/н про надання документів до перевірки за період з 01.01.2017 по 23.04.2023: дані про рух грошових коштів по банківських рахунках та їх залишки, накази, договори, видаткові накладні, акти приймання-передачі, інвентаризаційні описи, відомості нарахування заробітної плати, касові книги, головні книги, зворотно-сальдові відомості, питання формування та розподілу статутного фонду, тощо.

Від ліквідатора ТОВ «ЮК «ЛЄГАС» на запити від 24.04.2023 №1 та №б/ н одержано лист-відповідь від 25.04.2023 б/н (вх. до ГУ ДПС від 25.04.2023 № 29940/6), згідно якого повідомлено наступне:

«Стосовно документації за період часу з 16.12.2008 року (дата реєстрації товариства), по 26 листопада 2021 року (дата зміни юридичної адреси) на м. Харків, пр-т Олександрівський буд. 81 прим 27. повідомляє, що УСІ документи (первинні бухгалтерські документи, договори, розрахункові документи, фінансова та статистична звітність, накази, перелік основних фондів, перелік персоналу, інформацію про відкриті банківські рахунки, тощо) втрачені у зв`язку з проведенням антитерористичної операції за попередньою юридичною адресою (місцем перебування) юридичної особи ТОВ «Юридична компанія «Лєгас», м. Донецьк, вул. 50-річчя СРСР. буд. 139, кв. 6.

Після зміни юридичної адреси товариства на м. Харків пр-т Олександрівський буд. 81 прим 27. відповідно до рішення засновника товариства від 04 січня 2022 року було прийнято рішення про припинення діяльності товариства та повідомлено реєстраційні та податкові органи, (первинні бухгалтерські документи, договори, розрахункові документи, фінансова та статистична звітність, накази, перелік основних фондів, перелік персоналу, інформацію про відкриті банківські рахунки, тощо) ВІДСУТНІ у зв`язку з не здійсненням будь-якої фінансово-господарської діяльності починаючи з листопада 2021 року по час подання відомостей про припинення юридичної особи 05 січня 2022 року.»

ТОВ «ЮК «ЛЄГАС» до 29.11.2021 мало податкову адресу м. Донецьк, вул. 50- річчя СРСР. буд. 139, кв. 6.

З 29.11.2021 податкова адреса підприємства м. Харків, проспект Олександрівський буд. 81 прим 27.

Згідно листа ліквідатора ТОВ «ЮК «ЛЄГАС» від 25.04.2023 б/н (вх. до ГУ ДПС від 25.04.2023 № 29940/6):

«Стосовно відомостей щодо права власності на майно (оренду) приміщення за податковою адресою підприємства (з 01.01.2017 до 29.11.2021 року) м. Донецьк, вул. 50-річчя СРСР. 139 кв. 6. повідомляю наступне: з часу створення товариства з 16.12.2008 року (дата реєстрації товариства) за зазначеною адресою товариство знаходилось на підставі договору оренди укладеним з власником приміщення ОСОБА_2 , починаючи з травня 2015 року договір оренди не переукладався, відповідно за запитуваний відрізок часу з 01.01.2017 року по 29.11.2021 року - відсутні документи про оренду приміщення на тимчасово окупованих територіях у м. Донецьку.

Стосовно відомостей щодо права власності на майно (оренду) приміщення за податковою адресою підприємства (з 29.11.2021 року), повідомляю, що зазначена адреса є робочим місцем здійснення діяльності ліквідатора ТОВ «Юридична компанія «Лєгас» Дерев`янченко Я.Ю. відповідно до Рішення №3 єдиного учасника ГОВ «Юридична компанія «Лєгас» від 04.01.2022 року.»

Тобто, договори оренди або документи на право власності приміщення за адресою АДРЕСА_1 . та м. Харків, пр-т Олександрівський буд. 81, прим. 27 до перевірки не надано.

У періоді з 01.01.2017 ТОВ «ЮК «ЛЄГАС» мало такі рахунки у банках, а саме: МФО банку Назва банку Номер рахунку Валюта рахунку Дата відкриття Дата закриття НОМЕР_1 АТ "УКРСОЦБАНК" 26008000098895 980-УКРАЇНСЬКА ГРИВНЯ 05.05.2011 05.09.2017

Згідно листа ліквідатора ТОВ «ЮК «ЛЄГАС» від 25.04.2023 б/н (вх. до ГУ ДПС від 25.04.2023 № 29940/6):

«Стосовно надання банківських виписок про рух коштів повідомляю наступне: Товариство з обмеженою відповідальністю «Юридична компанія «Лєгас» з дати свого створення з 16.12.2008 року по час зміни юридичної адреси у грудні 2021 року на м. Харків, пр-т Олександрівський буд. 81 прим 27. було зареєстровано у м. Донецьк, вул. 50-річчя СРСР, буд 136. кв. 6., здійснювало обслуговування свого розрахункового рахунку у АКБ СР «Укрсоцбанк» Донецька обласна філія Юзівське відділення, місцезнаходження 83055, м. Донецьк, вул. 50-річчя СРСР. 134. Відповідно до інформації розміщеної на офіційному сайті Міністерства фінансів України, з 15.10.2019 року АКБ СР «Укрсоцбанк» об`єднано з АТ «Альфа-Банк Україна». З грудня 2022 року АТ «Альфа-Банк Україна» змінило свою назву на Акціонерне товариство «Сенс Банк», у зв`язку з чим ліквідатор звернувся з відповідним запитом до Акціонерного товариства «Сенс Банк» від 27.03.2023 року, та вдруге від 04.04.2023 року з запитом на отримання банківських виписок за час з 01.01.2017 року по час закриття рахунку 05.09.2017 року. До теперішнього часу будь-яку відповідь з банка не надходила. У зв`язку з чим надати запитувані банківські виписки про рух коштів за запитуваний час не вбачається можливим. Також повідомляю, що товариство за цей час не здійснювало фінансово-господарську діяльність та жодних банківських платежів, також не здійснювало перереєстрацію або переукладання договорів з наступними правонаступниками ліквідованого АКБ СР «Укрсоцбанк»».

Таким чином, банківські виписки по рахунку № НОМЕР_2 в АТ «УКРСОЦБАНК» за період з 01.01.2017- 05.09.2017 до перевірки не надано.

Статутний капітал ТОВ «ЮК «ЛЄГАС» (код ЄДРПОУ 36306107), відповідно до реєстраційних документів на момент його створення складав 60,5 тис. грн. тис. грн.

№ з/п Дані про учасника (засновника, акціонера) Дані про частку у статутному капіталі та її фактичне внесення

Податковий номер суб`єкта господарювання або серія та номер паспорта? (для нерезидентів за наявності) Найменування суб`єкта господарювання/ПІБ фіз. особи Країна резиденства, (для нерезидентів зазначається адреса) Сума внеску згідно з установчими документами, тис. грн. Форма внеску Частина у статутному капіталі, % Дата внесення Фактично внесено, тис. грн.

1 2 3 4 5 6 7 8 9

1 2959305761 ОСОБА_3 Україна 60,5 Підтверджуючи документи не надано 100 Підтверджуючи документи не надано Підтверджуючи документи не надано

Всього: 60,5 - - - -

Згідно листа ліквідатора ТОВ «ЮК «ЛЄГАС» від 25.04.2023 б/н (вх. до ГУ ДПС від 25.04.2023 № 29940/6):

«Стосовно відомостей про внесення засновником статутного фонду, повідомляю що засновником ОСОБА_1 були внесені матеріальні цінності у вигляді меблів та офісної оргтехніки згідно акту приймання-передачі до статутного капіталу ГОВ «Юридична компанія «Лєгас» від 12 листопада 2008 року. Зазначені матеріальні цінності залишились на тимчасово окупованій території України у м. Донецьк, за адресою: АДРЕСА_1 . - за юридичною адресою товариства. Подальша доля цього майна мені не відома, у зв`язку з відсутністю доступу до приміщення в якому вони знаходилися. У зв`язку з відсутністю фактичного доступу до цього майна, відсутністю інформації про його збереження ліквідатором не приймалося рішення щодо його розформування та/або повернення засновнику.»

Таким чином, ТОВ «ЮК «ЛЄГАС» не було надано до перевірки оригіналів та копії запитуваних документів стосовно формування та розформування статутного капіталу.

Відповідно до фінансового звіту суб`єкта малого підприємництва ф.№1-м (від 05.02.2014 року №9089671342) за 2013 рік, станом на кінець звітного періоду задекларовано статутний фонд по рядку 300 в розмірі 60,5 тис. грн.

Фінансові звіти суб`єкта малого підприємництва ф. №1-м за 2014-2021 роки не подавалися.

А згідно ліквідаційного фінансового звіту суб`єкта малого підприємництва ф.№1- м (від 13.10.2022 року №16125) за 2022 рік, станом на початок та кінець звітного періоду не задекларовано статутний фонд по рядку 1400.

Враховуючи вищенаведене та відповідно до ст. 111 Цивільного кодексу України від 16.01.2003 № 435-IV зі змінами та доповненнями ліквідаційна процедура ТОВ «ЮК «ЛЄГАС» (код за ЄДРПОУ 36306107) не є завершеною.

Підприємством не було надано бухгалтерський облік; документи щодо списання статутного капіталу; наявність/відсутність кредиторської та дебіторської заборгованості станом на початок та кінець перевіряємого періоду; наявність/ відсутність основних засобів станом на початок та кінець перевіряємого періоду; головні книги; обігово-сальдові відомості; картки рахунків; журнали-ордери по всім наявним бухгалтерським рахункам; касові книги; чекові книжки; прибуткові та видаткові ордери, накази на прийом-звільнення працівників, відомості нарахування заробітної плати за період з 01.01.2017 по 23.04.2023.

Відповідно до п. 44.1 ст. 44 Кодексу зазначено, що для цілей оподаткування платники податків зобов`язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов`язаних з визначенням об`єктів оподаткування та/або податкових зобов`язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов`язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством.

Згідно п.44.3. ст.44 Кодексу - платники податків зобов`язані забезпечити зберігання документів та інформації, визначених пунктом 44.1 цієї статті, а також документів, пов`язаних із виконанням вимог законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, протягом визначених законодавством строків.

У разі ліквідації платника податків документи, визначені пунктом 44.1 цієї статті, за період діяльності платника податків не менш як 1825 днів (2555 днів - для документів та інформації, необхідних для здійснення податкового контролю відповідно до статей 39 та 39 2 цього Кодексу), що передували даті ліквідації платника податків, у встановленому законодавством порядку передаються до архіву.

Відповідно до п. 44.5 ст. 44 Кодексу зазначено у разі втрати, пошкодження або дострокового знищення документів, зазначених в пунктах 44.1 і 44.3 цієї статті, платник податків зобов`язаний у п`ятиденний строк з дня такої події письмово повідомити (із наданням оформлених відповідно до законодавства документів, підтверджуючих настання події, що призвела до такої втрати, пошкодження або дострокового знищення документів) контролюючий орган за місцем обліку в порядку, встановленому цим Кодексом для подання податкової звітності, та контролюючий орган, яким було здійснено митне оформлення відповідної митної декларації, надано авторизацію відповідно до Митного кодексу України або дозвіл на застосування спеціальних (у тому числі транзитних) спрощень.

Відповідно до п. 44.6 ст. 44 Кодексу зазначено, що у разі якщо до закінчення перевірки або у терміни, визначені в пункті 86.7 статті 86 цього Кодексу платник податків не надає посадовим особам контролюючого органу, які проводять перевірку, документи (незалежно від причин такого ненадання, крім випадків виїмки документів або іншого вилучення правоохоронними органами), що підтверджують показники, відображені таким платником податків у податковій звітності, вважається, що такі документи були відсутні у такого платника податків на час складення такої звітності.

Відповідно до п. 85.2 ст. 85 Кодексу визначено, що платник податків зобов`язаний надати посадовим (службовим) особам контролюючих органів у повному обсязі всі документи, що належать або пов`язані з предметом перевірки. Такий обов`язок виникає у платника податків після початку перевірки.

Правові засади регулювання, організації, ведення бухгалтерського обліку та складання фінансової звітності в Україні визначені Законом України від 16.07.1999 № 996-ХІУ «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» (далі - Закон № 996).

Відповідно до норм частини 1 статті 8 Закону № 996 бухгалтерський облік на підприємстві ведеться безперервно з дня реєстрації підприємства до його ліквідації.

Питання організації бухгалтерського обліку на підприємстві належать до компетенції його власника (власників) або уповноваженого органу (посадової особи) відповідно до законодавства та установчих документів, згідно частини 2 статті 8 Закону № 996.

Крім того, відповідно до частини 1 статті 8 Закону № 996, відповідальність за організацію бухгалтерського обліку та забезпечення фіксування фактів здійснення всіх господарських операцій у первинних документах, збереження оброблених документів, регістрів і звітності протягом встановленого терміну, але не менше трьох років, несе уповноважений орган (посадова особа), який здійснює керівництво підприємством, або власник відповідно до законодавства та установчих документів.

Пунктом 44.3 ст. 44 Кодексу визначено: платники податків зобов`язані зберігати документи та інформацію, визначені п. 44.1 Кодексу, а також документи, пов`язані із виконанням вимог законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, упродовж визначених законодавством строків, але не менше:

- 2555 днів (7 років) - для документів та інформації, необхідних для податкового контролю відповідно до статей 39 і 39? Кодексу;

- 1825 днів (5 років) - для первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов`язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством, що складаються особами, визначеними п. 133.1, пп. 133.2. та п.133.4 статті 133 Кодексу, а також юридичними особами, які обрали спрощену систему оподаткування, за винятком документів, до яких застосовується більш тривалий строк зберігання згідно з пп. 44.3.1 статті 44 Кодексу;

- 1095 днів (3 роки) - для інших документів, на які не поширюються вимоги пп. 44.3.1 та 44.3.2 статті 44 Кодексу; - 1095 днів (3 роки) - для документів, пов`язаних з виконанням вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, включаючи дозвільні документи.

У разі ліквідації платника податків документи, визначені п. 44.1 статті 44 Кодексу, за період діяльності платника податків не менш як 1825 днів (2555 днів - для документів та інформації, необхідних для здійснення податкового контролю відповідно до статей 39 та 39? Кодексу), що передували даті ліквідації платника податків, у встановленому законодавством порядку передаються до архіву.

Слід зазначити, що відповідно до п. 52 2 підрозділу 10 розділу XX Кодексу перебіг строку давності, передбачених статтею 102 Кодексу, зупиняється на період з 18 березня 2020 року по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19) та на період дії воєнного стану в Україні.

Строки зберігання документів регламентовані Переліком типових документів, які створюються під час діяльності державних органів та органів місцевого самоврядування, інших установ, підприємств та організацій, із зазначенням строків зберігання документів, затвердженим наказом Міністерства юстиції України від 12.04.2012 № 578/5, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 17.04.2012 за № 571/20884, зі змінами та доповненнями (далі - Перелік № 578/5).

У пункті 2.11 Переліку №578/5 зазначено, що примітки, що застосовуються у цьому Переліку (графа 5), коментують і уточнюють строки зберігання документів.

У примітках зазначено ознаки виокремлення певних видів документів або конкретних документів, строки зберігання яких відрізняються від указаних у графах 3, 4 Переліку 578/5. Так, примітка до статей «За умови завершення перевірки державними податковими органами з питань дотримання податкового законодавства, а для органів виконавчої влади, державних фондів, бюджетних організацій, суб`єктів господарювання державного сектору економіки, підприємств і організацій, які отримували кошти з бюджетів усіх рівнів та державних фондів або використовували державне чи комунальне майно, - ревізії, проведеної органами державного фінансового контролю за сукупними показниками фінансово-господарської діяльності. У разі виникнення спорів (суперечок), порушення кримінальних справ, відкриття судами провадження у справах - зберігаються до ухвалення остаточного рішення» конкретизує строки зберігання бухгалтерської документації.

Так, відповідно до ст. 336 Переліку 578/5 строк зберігання первинних документів і додатків до них, що фіксують факт виконання господарських операцій і стали підставою для записів у регістрах бухгалтерського обліку та податкових документах (касові, банківські документи, ордери, повідомлення банків і переказні вимоги, виписки банків, корінці квитанцій, банківських чекових книжок, наряди на роботу, акти про приймання, здавання і списання майна й матеріалів, квитанції і накладні з обліку товарно-матеріальних цінностей, рахунки-фактури, авансові звіти тощо) становить 3 роки за умови завершення перевірки державними податковими органами з питань дотримання податкового законодавства.

Аналогічну позицію висвітлено і у листі Державної архівної служби України від 03.07.2013 № 01.2/2629, у якому наголошено на недопущенні знищення неревізованих (неперевірених) фінансових та бухгалтерських документів.

Таким чином, підприємством порушено п. 44.1, п. 44.3, п.44.6, ст. 44, п.85.2 ст.85 Кодексу, п. 2 ст. 3, п. 1 п. 2 ст. 9 Закону України від 16.07.99 №996-ХІV «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» (зі змінами та доповненнями).

Пунктом 26.1 підрозділу 10 розділу XX Кодексу передбачено, що на тимчасово окупованій території:

1) загальнодержавні та місцеві податки і збори, визначені статтями 9 та 10 цього Кодексу, та військовий збір, визначений пунктом 16-1 цього підрозділу, не справляються;

2) платники податків із податковою адресою на тимчасово окупованій території звільняються від обов`язку подання до контролюючих органів декларацій, звітності та інших документів, пов`язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів;

3) не проводяться контролюючими органами камеральні, документальні та фактичні перевірки;

4) зупиняється застосування до платників податків норм статей 59, 60 та 87- 101 цього Кодексу;

5) зупиняється нарахування штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) та/або пені за несвоєчасне погашення грошових зобов`язань та інші порушення податкового, митного та іншого законодавства, контроль за яким покладено па контролюючі органи.

Термін "тимчасово окупована територія" для цілей цього пункту вживається у значенні, визначеному в Законі України "Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України".

З 29.11.2021 року місцезнаходження ТОВ «ЮК «ЛЄГАС», відповідно до свідоцтва про державну реєстрацію, м. Харків, проспект Олександрівський, буд. 81, кв./приміщення 27.

Враховуючи викладене, норми пункту 26.1 підрозділу 10 розділу XX Кодексу підлягають застосуванню до платників податків, які знаходяться на тимчасово окупованій території України.

Стосовно застосування п. 38 підрозділу 10 розділу XX Кодексу визначено наступне.

Зазначені в п. 38.11 підрозділу 10 розділу XX Кодексу положення застосовуються до платників податків/податкових агентів, які станом на 1 квітня 2017 року здійснили зміну свого місцезнаходження (місця проживання) з тимчасово окупованої території та/або території населених пунктів на лінії зіткнення на іншу територію України та сплачували податки до бюджету в період проведення антитерористичної операції згідно з цим Кодексом.

Платник податків/податковий агент не може застосовувати положення цього підпункту щодо податкових (звітних) періодів після перереєстрації підприємства на іншій території України.

Від ТОВ «ЮК «ЛЄГАС» надійшло Повідомлення від 25.04.2023 №2968/6/76 про відсутність первинних документів з посиланням на підрозділ 10 розділу XX Перехідних положень Кодексу. Листом ГУ ДПС області від 23.05.2023 №28208/6/20- 40-07-11-10 підприємству повідомлено, що у застосуванні положення підпункту 38.11 пункту 38 підрозділу 10 розділу XX Кодексу відмовлено за податкові періоди до 29.11.2021, у зв`язку з перереєстрацією підприємства з 29.11.2021 в ГУ ДПС у Харківській області (Індустріальний район м. Харкова).

У ході проведення перевірки складені акти ненадання документів до перевірки від 26.04.2023 №2025/20-40-07-07-05/36306107, від 27.04.2023 №2059/20-40-07-07- 05/36306107, від 28.04.2023 №2101/20-40-07-07-05/36306107.

Згідно з частиною сьомою ст. 111 ЦКУ зі змінами та доповненнями, для проведення перевірок та визначення наявності або відсутності заборгованості, зокрема, із сплати податків, зборів, єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування ліквідаційна комісія (ліквідатор) забезпечує своєчасне надання, органам ДПС документів юридичної особи (її філій, представництв), у тому числі первинних документів, регістрів бухгалтерського та податкового обліку.

Частина 7 ст.111 ЦКУ має імперативний характер, тому незалежно від здійснення публікації оголошення про ліквідацію боржника та звернення (або не звернення) відповідних контролюючих органів з вимогами до боржника у межах встановленого в публікації строку перевірка фінансово господарської діяльності підприємства, що ліквідується, є обов`язковою складовою ліквідаційної процедури, тому обов`язок ліквідатора надати всі необхідні для проведення такої перевірки документи є безумовним (висновок Верховного Суду, викладений у постанові від 16.08.2018 у справі №915/1490/16).

Тобто, ліквідатор ухилився також і від виконання обов`язку, передбаченого нормами цивільного законодавства, щодо самостійного надання до контролюючого органу для проведення перевірки документів юридичної особи, у тому числі первинних документів, регістрів бухгалтерського та податкового обліку.

Таким чином, вищенаведені обставини, вказують на вчинення протиправних дій/бездіяльності, спрямованих на перешкоджання законній діяльності органу державної податкової служби.

Актом перевірки від 05.05.2023 №12365/20-40-07-07-05/36306107 встановлено, що у періоді, за який проводилась перевірка, відповідальними за фінансово - господарську діяльність суб`єкта господарювання були:

- Керівник - ОСОБА_1 (ідентифікаційний код НОМЕР_3 ), призначений згідно до наказу-розпорядження №1 від 08.01.2009 про прийняття на роботу директором ТОВ «ЮК «ЛЄГАС», звільнено згідно рішення єдиного учасника ТОВ «ЮК «ЛЄГАС» №3 від 04.01.2022 про припинення діяльності ТОВ «ЮК «ЛЄГАС» та призначення ліквідатором товариства Дерев`янченко Ярослава Юрійовича;

- Головний бухгалтер відомості відсутні;

- Ліквідатор- ОСОБА_1 (ідентифікаційний код НОМЕР_3 ), призначений згідно рішення єдиного учасника ТОВ «ЮК «ЛЄГАС» №3 від 04.01.2022 про припинення діяльності ТОВ «ЮК «ЛЄГАС» та призначення ліквідатором товариства Дерев`янченко Ярослава Юрійовича.

Відповідно до п.п. 20.1.41 п. 20.1 ст. 20 Кодексу, контролюючі органи, визначені п.п. 41.1.1 п. 41.1 ст.41 Кодексу, мають право складати стосовно платників податків - фізичних осіб та посадових осіб платників податків - юридичних осіб протоколи про адміністративні правопорушення та виносити постанови у справах про адміністративні правопорушення у порядку, встановленому законом.

Контролюючими органами є податкові органи (центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, його територіальні органи) - щодо дотримання законодавства з питань оподаткування (крім випадків, визначених п.п. 41.1.2 п. 41.1 ст.41 Кодексу), законодавства з питань сплати єдиного внеску, а також щодо дотримання іншого законодавства, контроль за виконанням якого покладено на центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, чи його територіальні органи (п.п. 41.1.1 п. 41.1 ст. 41 Кодексу).

У відповідності до вимог ст.234-2 КУпАП податкові органи розглядають справи про адміністративні правопорушення, пов`язані з порушенням порядку приймання готівки для подальшого її переказу (стаття 163-13), порушенням порядку проведення готівкових розрахунків та розрахунків з використанням електронних платіжних засобів за товари (послуги) (стаття 163-15), ухиленням від подання декларації про доходи (стаття 164-1), порушенням законодавства про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування (стаття 165-1), порушенням порядку припинення юридичної особи (частини третя - шоста статті 166-6), перешкоджанням уповноваженим особам податкових органів у проведенні перевірок (стаття 188-23). Від імені податкових органів розглядати справи про адміністративні правопорушення і накладати адміністративні стягнення мають право керівники податкових органів та їх заступники, уповноважені ними посадові (службові) особи.

Статтею 166-6 ч.5 КУпАП передбачено відповідальність за неподання, несвоєчасне подання або подання не в повному обсязі на вимогу податкових органів або Пенсійного фонду України для проведення позапланових перевірок первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, податкової звітності та інших документів, що пов`язані з обчисленням і сплатою податків і зборів, єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, страхових коштів до Пенсійного фонду України, фондів соціального страхування, інших сум, що пов`язані із такими зобов`язаннями, дотриманням вимог іншого законодавства, контроль за яким покладено на зазначені органи та фонди, несвоєчасне, неповне або з порушенням встановленого порядку проведення на вимогу податкового органу інвентаризації основних фондів, товарно-матеріальних цінностей та коштів під час припинення юридичної особи.

Згідно п.3 розділу ІІ Інструкції з оформлення податковими органами матеріалів про адміністративні правопорушення від 02.07.2016 №566, затвердженої Наказом Міністерства фінансів України та зареєстрованої в Міністерстві юстиції України від 27.07.2016 року за N 1046/29176, зі змінами та доповненнями (далі- Інструкція 566) визначено, що посадові особи податкових органів при виявленні адміністративного правопорушення складають протокол про адміністративне правопорушення на бланку за формою, згідно з додатком 1 до цієї Інструкції.

Протокол складається у двох примірниках та підписується посадовою особою, яка склала Протокол, особою, яка притягається до адміністративної відповідальності, а також свідками і понятими, якщо такі є. (п.3 розділу ІІ Інструкції 566).

Згідно п.12 розділу ІІ Інструкції 566 зазначено, що у разі неможливості складання Протоколу за місцем вчинення адміністративного правопорушення Протокол складається в податковому органі. Особа, яка притягається до адміністративної відповідальності, запрошується до податкового органу для складання та підписання Протоколу. У запрошенні зазначаються дата, час та місце складання Протоколу. Запрошення вважається належним чином врученим, якщо воно надіслано за адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, рекомендованим листом з повідомленням про вручення або вручено особисто такій особі.

Згідно п.п.2.4.1. п.2.4. розділу 2 Методичних рекомендації встановлено, що у разі неможливості складання Протоколу за місцем вчинення адміністративного правопорушення Протокол складається в територіальному органі ДПС/апараті ДПС, який здійснював (очолював) перевірку. Особа, яка притягається до адміністративної відповідальності, запрошується до територіального органу ДПС/апарату ДПС для складання та підписання Протоколу. У запрошенні зазначаються дата, час та місце складання Протоколу. Запрошення надсилаються у встановленому законодавством порядку.

У разі неявки особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, у визначений у запрошенні час складається акт довільної форми, який засвідчує факт такої неявки. Акт підписується не менше як трьома посадовими особами територіального органу ДПС/апарату ДПС, який здійснював (очолював) перевірку, та реєструється в Спеціальному журналі реєстрації актів системи електронного документообігу.

У зв`язку з неможливістю складання Протоколу за місцем вчинення адміністративного правопорушення ГУ ДПС листом від 08.05.2023 № 24509/6/20-40- 07-07-11 було запрошено ОСОБА_1 , РНОКПП НОМЕР_3 до ГУ ДПС у Харківській області за адресою: м. Харків, вул. Благовіщенська, буд. 30 з метою ознайомлення та підписання протоколу про адміністративне правопорушення за ст. 1666 КУпАП, лист направлено засобами поштового зв`язку з повідомленням про вручення №6130123135540, та отримано 11.05.2023.

Згідно п.п. 14.1.1371 п.14.1. ст.14 Кодексу вказано, що уповноважена особа контролюючого органу - посадова (службова) особа контролюючого органу, уповноважена керівником такого органу на виконання певних його функцій в порядку, передбаченому цим Кодексом.

Згідно п.12 Положення про Головне управління ДПС у Харківській області, затвердженого Наказом ДПС України від 12.11.2020 №643 ГУ ДПС відповідно до покладених на нього завдань складає стосовно платників податків - фізичних осіб та посадових осіб платників податків - юридичних осіб протоколи про адміністративні правопорушення та виносить постанови у справах про адміністративні правопорушення у випадках, та порядку, визначених законом.

Відповідно до п.6. розділу 3 Посадової інструкції державного службовця встановлено основні посадові обов`язки: забезпечення складання протоколів про адміністративні правопорушення стосовно посадових осіб платників податків - юридичних осіб, платників податків - фізичних осіб у випадках, передбачених Кодексом України про адміністративні правопорушення за результатом документальних перевірок, винесенням постанов у межах компетенції.

Згідно п.342.7. ст.342 Кодексу посадовим особам і працівникам контролюючих органів видається службове посвідчення, зразок якого затверджує центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

За результатами перевірки ТОВ «ЮК «ЛЄГАС» (код за ЄДРПОУ 36306107), акт від 05.05.2023 №12365/20-40-07-07-05/36306107, складено протокол про адміністративне правопорушення від 16.05.2023 №560/20-40-07-07-30 за частиною 5 ст. 1666 Кодексу України про адміністративні правопорушення керівником та ліквідатором Дерев`янченко Ярославом Юрійовичем, РНОКПП НОМЕР_3 .

Пунктом 8 розділу II Інструкції 566, встановлено, що при складанні Протоколу особі, яка притягається до адміністративної відповідальності, роз`яснюються її права й обов`язки, передбачені статтями 55, 56, 59, 63 Конституції України та статтею 268 КУпАП, повідомляється, що справу про адміністративне правопорушення буде розглянуто у строки, визначені статтею 277 КУпАП, про що робиться відмітка у Протоколі.

Відповідно до Протоколу про адміністративне правопорушення від 16.05.2023 №560/20-40-07-07-30- особі, яка притягається до адміністративної відповідальності, роз`яснено її права, передбачені статтею 63 Конституції України та статтею 268 Кодексу України про адміністративні правопорушення. Особа, яка притягається до адміністративної відповідальності, має право знайомитися з матеріалами справи, давати пояснення, надавати докази, заявляти клопотання, при розгляді справи користуватися юридичною допомогою адвоката, іншого фахівця у галузі права, який за законом має право на надання правової допомоги особисто чи за дорученням юридичної особи, виступати рідною мовою і користуватися послугами перекладача, якщо не володіє мовою, якою ведеться провадження, оскаржити постанову у справі.

Про ознайомлення із Протоколом особа, щодо якої він складений, ставить у протоколі свій підпис. У разі відмови поставити підпис про це робиться відповідний запис у протоколі, який засвідчується підписом посадової особи податкового органу.

При цьому слід зазначити, що ОСОБА_1 скористався своїм правом надати пояснення та зауваження до Протоколу.

Другий примірник протоколу про адміністративне правопорушення від 16.05.2023 №560/20-40-07-07-30 отримано ОСОБА_1 16.05.2023 року.

Згідно ст. 38. КУпАП встановлено строки накладення адміністративного стягнення КУПАП. Так, адміністративне стягнення може бути накладено не пізніш як через два місяці з дня вчинення правопорушення, а при триваючому правопорушенні - не пізніш як через два місяці з дня його виявлення, за винятком випадків, коли справи про адміністративні правопорушення відповідно до цього Кодексу підвідомчі суду (судді).

Статтею 251 КУпАП передбачено, що доказами в справі про адміністративне правопорушення є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку орган (посадова особа) встановлює наявність чи відсутність адміністративного правопорушення, винність даної особи в його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються протоколом про адміністративне правопорушення, поясненнями особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, потерпілих, свідків, висновком експерта, речовими доказами, показаннями технічних приладів та технічних засобів, що мають функції фото- і кінозйомки, відеозапису, у тому числі тими, що використовуються особою, яка притягається до адміністративної відповідальності, або свідками, а також працюючими в автоматичному режимі, чи засобів фото- і кінозйомки, відеозапису, у тому числі тими, що використовуються особою, яка притягається до адміністративної відповідальності, або свідками, а також працюючими в автоматичному режимі або в режимі фотозйомки (відеозапису), які використовуються при нагляді за виконанням правил, норм і стандартів, що стосуються забезпечення безпеки дорожнього руху, безпеки на автомобільному транспорті та паркування транспортних засобів, актом огляду та тимчасового затримання транспортного засобу, протоколом про вилучення речей і документів, а також іншими документами.

Згідно ст.86 Кодексу акт перевірки - документ, який складається у передбачених цим Кодексом випадках, підтверджує факт проведення перевірки та відображає її результати.

Актом про результати документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ «ЮК «ЛЄГАС» (код за ЄДРПОУ 36306107) від 05.05.2023 № 12365 /20-40-07-07- 05/36306107 встановлено порушення п. 44.6 ст. 44, п. 85.2 ст.85 Кодексу, а саме не надано до перевірки первинні документи, облікових та інших регістрів, бухгалтерський облік та інші документи з питань обчислення і сплати податків та зборів.

Таким чином основним доказом є акт перевірки. А при складанні Протоколу про адміністративне правопорушення від 16.05.2023 № 560/20-40-07-07-30 повністю дотримано терміни його складання, а саме не пізніш як через два місяці з дня його виявлення (факт виявлення порушень встановлено актом про результати документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ «ЮК «ЛЄГАС» (код за ЄДРПОУ 36306107) від 05.05.2023 № 12365 /20-40-07-07-05/36306107.

При цьому, платник податків зобов`язаний надати посадовим (службовим) особам контролюючих органів у повному обсязі всі документи, що належать або пов`язані з предметом перевірки (п. 85.2 ст. 85 ПК України).

Платники податків зобов`язані не перешкоджати законній діяльності посадовій особі контролюючого органу під час виконання нею службових обов`язків та виконувати законні вимоги такої посадової особи (п.п. 16.1.9 п. 16.1 ст. 16 ПК України) та неухильно дотримуватися вимог законодавства (ч.2. ст.12 КУзПБ).

Згідно з частиною сьомою ст. 111 ЦКУ, для проведення перевірок та визначення наявності або відсутності заборгованості, зокрема, із сплати податків, зборів, єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування ліквідаційна комісія (ліквідатор) забезпечує своєчасне надання, органам ДПС документів юридичної особи (її філій, представництв), у тому числі первинних документів, регістрів бухгалтерського та податкового обліку.

Тобто, платник податків ухилився також і від виконання обов`язку, передбаченого нормами цивільного законодавства, щодо самостійного надання до контролюючого органу для проведення перевірки документів юридичної особи, у тому числі первинних документів, регістрів бухгалтерського та податкового обліку.

Таким чином, вищенаведені обставини, вказують на вчинення протиправних дій/бездіяльності, спрямованих на перешкоджання законній діяльності органу державної податкової служби.

У ст. 285 КУпАП зазначено, що Постанова оголошується негайно після закінчення розгляду справи. Копія постанови протягом трьох днів вручається або висилається особі, щодо якої її винесено.

Копія постанови вручається під розписку. У разі якщо копія постанови висилається, про це робиться відповідна відмітка у справі.

Постанова №635/20-40-07-30 від 30.05.2023 року про накладання адміністративного стягнення складена та вручена 30 травня 2023 року, згідно ст. 285 КУпАП.

Таким чином, з урахуванням вищевказаних норм та обставин, винесена Постанова №635/20-40-07-30 від 30.05.2023 року про накладання адміністративного стягнення є такою, що відповідає вимогам діючого законодавства.

Згідно з ч. 2ст. 77 КАС Українив адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Відповідно дост. 251 КУпАПдоказами в справі про адміністративне правопорушення, є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку орган (посадова особа) встановлює наявність чи відсутність адміністративного правопорушення, винність даної особи в його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються протоколом про адміністративне правопорушення, поясненнями особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, потерпілих, свідків, висновком експерта, речовими доказами, показаннями технічних приладів та технічних засобів, що мають функції фото- і кінозйомки, відеозапису, у тому числі тими, що використовуються особою, яка притягається до адміністративної відповідальності, або свідками, а також працюючими в автоматичному режимі або в режимі фотозйомки (відеозапису), які використовуються при нагляді за виконанням правил, норм і стандартів, що стосуються забезпечення безпеки дорожнього руху та паркування транспортних засобів, актом огляду та тимчасового затримання транспортного засобу, протоколом про вилучення речей і документів, а також іншими документами.

Обов`язок щодо збирання доказів покладається на осіб, уповноважених на складання протоколів про адміністративні правопорушення, визначенихстаттею 255 цього Кодексу.

З матеріалів справи вбачається, що позивач заперечував і наразі заперечує проти вчинення ним правопорушення, передбаченого ч.5ст. 166-6 КУпАП. Зазначені твердження позивача відповідачем спростовані.

Порядок розгляду справи про адміністративні правопорушення визначенийглавою 22 КУпАП.

Згідно дост. 254 КУпАП, про вчинення адміністративного правопорушення складається протокол уповноваженими на те посадовою особою або представником громадської організації чи органу громадської самодіяльності.

Відповідно дост. 280 КУпАПорган (посадова особа) при розгляді справи про адміністративне правопорушення зобов`язаний з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують і обтяжують відповідальність, чи заподіяно майнову шкоду, чи є підстави для передачі матеріалів про адміністративне правопорушення на розгляд громадської організації, трудового колективу, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Частина 1ст. 9 КУпАП, визначає поняття адміністративного правопорушення, яким визнається протиправна, винна (умисна або необережна) дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність.

Згідно з ч. 2ст. 77 КАС України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Таким чином, враховуючи, що відповідачем, який є суб`єктом владних повноважень, надано суду належні та допустимі докази, які підтверджують факт скоєння позивачем адміністративного правопорушення та спростовували викладене позивачем, приймаючи до уваги приписи ч. 2ст. 77 КАС України, суд вважає, що постанова №635/20-40-07-30про накладенняадміністративного стягненнявід 30травня 2023року винесена відповідачем у відповідності нормКУпАП, а тому не підлягає скасуванню.

Особливості провадження судами у справах з приводу рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень щодо притягнення до адміністративної відповідальності передбаченіст. 286 КАС України. Так, ч. 3 цієї статті визначено, що за наслідками розгляду справи з приводу рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень у справах про притягнення до адміністративної відповідальності місцевий загальний суд як адміністративний має право: 1) залишити рішення суб`єкта владних повноважень без змін, а позовну заяву без задоволення; 2) скасувати рішення суб`єкта владних повноважень і надіслати справу на новий розгляд до компетентного органу (посадової особи); 3) скасувати рішення суб`єкта владних повноважень і закрити справу про адміністративне правопорушення; 4) змінити захід стягнення в межах, передбачених нормативним актом про відповідальність за адміністративне правопорушення, з тим, однак, щоб стягнення не було посилено.

Враховуючи вищевикладене, суд приходить до висновку, що позовні вимоги позивача задоволенню не підлягають.

Розподіл судових витрат здійснюється відповідно достатті 139 Кодексу адміністративного судочинства.

Оскільки суд залишає позовні вимоги без задоволення, відповідно судові витрати, понесені позивачем зі сплати судового збору слід залишити за позивачем.

На підставі наведеного, керуючись статтями73-77,90,205,241-246,255,268,286 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов ОСОБА_1 до Головного управління Державної податкової служби у Харківській області про скасування постанови №635/20-40-07-30 про накладення адміністративного стягнення від 30 травня 2023 року залишити без задоволення.

Судові витрати залишити за позивачем.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом десяти днів безпосередньо до Другого апеляційного адміністративного суду.

Рішення суду першої інстанції, набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

Учасники справи, а також особи, які не брали участі у справі, якщо суд вирішив питання про їхні права, свободи, інтереси та (або) обов`язки, мають право оскаржити в апеляційному порядку рішення суду першої інстанції повністю або частково, крім випадків встановлених цим Кодексом.

Учасник справи, якому повний текст рішення суду не було вручено у день його проголошення або складання, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження: на рішення суду - якщо апеляційна скарга подана протягом десяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Інформація про сторони:

Позивач: ОСОБА_1 (місце проживання: АДРЕСА_2 ).

Відповідач: Головне управління Державної податкової служби у Харківській області (місцезнаходження: м. Харків, вул. Пушкінська, 46).

Суддя: О.А. Саркісян

СудОрджонікідзевський районний суд м.Харкова
Дата ухвалення рішення12.07.2023
Оприлюднено14.07.2023
Номер документу112164796
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них

Судовий реєстр по справі —644/3671/23

Постанова від 27.09.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

П’янова Я.В.

Ухвала від 13.09.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

П’янова Я.В.

Ухвала від 13.09.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

П’янова Я.В.

Ухвала від 31.07.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

П’янова Я.В.

Рішення від 12.07.2023

Адміністративне

Орджонікідзевський районний суд м.Харкова

Саркісян О. А.

Ухвала від 03.07.2023

Адміністративне

Орджонікідзевський районний суд м.Харкова

Саркісян О. А.

Ухвала від 14.06.2023

Адміністративне

Орджонікідзевський районний суд м.Харкова

Саркісян О. А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні