Ухвала
від 10.07.2023 по справі 490/3553/22
ЦЕНТРАЛЬНИЙ РАЙОННИЙ СУД М. МИКОЛАЄВА

490/3553/22 10.07.2023

н\п 1-кс/490/5493/2023

Центральний районний суд м. Миколаєва

Справа № 490/3553/22

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

05 липня 2023 року м. Миколаїв

Слідчий суддя Центрального районного суду м. Миколаєва ОСОБА_1 , секретар судового засідання ОСОБА_2 , за участю слідчого ОСОБА_3 , захисника - адвоката ОСОБА_4 , розглянувши у відкритому судовому засіданні клопотання слідчого-криміналіста СВ УСБУ в Миколаївській області ОСОБА_3 , погоджене прокурором відділу Миколаївської обласної прокуратури ОСОБА_5 , про дозвіл на здійснення спеціального досудового розслідування,

ВСТАНОВИВ:

До слідчого судді Центрального районного суду м. Миколаєва надійшло клопотання слідчого-криміналіста СВ УСБУ в Миколаївській області ОСОБА_3 , погоджене прокурором відділу Миколаївської обласної прокуратури ОСОБА_5 , про дозвіл на здійснення спеціального досудового розслідування у кримінальному провадженні № 22022150000001240 від 10.08.2022 року за підозрою ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_1 у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст.111КК України.

На обґрунтування клопотання вказано, що слідчим-криміналістом Управлінням СВ УСБУ в Миколаївській області проводиться досудове розслідування у кримінальному провадженні №22022150000001240 від 10.08.2022 року за підозрою ОСОБА_6 , у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст.111КК України.

Досудовим розслідуванням встановлено, згідно з Конституцією України, Україна є суверенною і незалежною державою. Суверенітет України поширюється на всю її територію, яка в межах існуючого кордону є цілісною і недоторканною. Перебування на території України підрозділів збройних сил інших держав з порушенням процедури, визначеної Конституцією та законами України, Гаазькими конвенціями 1907року, IV Женевською конвенцією 1949 року, а також всупереч Меморандуму про гарантії безпеки у зв`язку з приєднанням України до Договору про нерозповсюдження ядерної зброї 1994 року, Договору про дружбу, співробітництво і партнерство між Україною і Російською Федерацією (далі рф) 1997 року та іншими міжнародно-правовими актами, є окупацією частини території суверенної держави Україна та міжнародним протиправним діянням з усіма наслідками, передбаченими міжнародним правом.

У лютому 2014 року представники влади Російської Федерації (далі - РФ), її Збройних Сил (далі - ЗС), спецслужб та інших осіб, шляхом вчинення дій, спрямованих на порушення суверенітету і територіальної цілісності України, зміну меж її території та державного кордону в порушення порядку, встановленого Конституцією України, діючи всупереч вимогам п.п. 1, 2 Меморандуму про гарантії безпеки у зв`язку з приєднанням України до Договору про нерозповсюдження ядерної зброї від 05.12.1994, принципам Гельсінського Заключного акту Наради з безпеки та співробітництва в Європі від 01.08.1975 та вимогам ч.ч. 3, 4 ст. 2 Статуту ООН і Декларацій Генеральної Асамблеї Організації Об`єднаних Націй від 09.12.1981 № 36/103, від16.12.1970 № 2734 (XXV), від 21.12.1965 № 2131 (XX), від 14.12.1974 № 3314 (XXIX), спланували, підготували, розв`язали і почали ведення агресивної війни проти України, а саме віддали наказ на вторгнення підрозділів ЗС РФ на територію України - Автономну Республіку Крим і м. Севастополь, здійснили тимчасову окупацію вказаної території, яка триває і на даний час.

За зверненням Верховної Ради України до Організації Об`єднаних Націй, Європейського Парламенту, Парламентської Асамблеї Ради Європи, Парламентської Асамблеї НАТО, Парламентської Асамблеї ОБСЄ, Парламентської Асамблеї ГУАМ, національних парламентів держав світу Російську Федерацію визнано державою-агресором, що затверджено Постановою Верховної Ради України від 27.01.2015 № 129-VIII, та Заявою ВерховноїРади України «Про відсіч збройній агресії Російської Федерації та подолання її наслідків», що затверджено Постановою Верховної Ради України від 21.04.2015 № 337-VIII.

У світлі положень IV Гаазької конвенції про закони і звичаї війни насуходолі та додатка до неї: Положення про закони і звичаї війни на суходолі від 18.10.1907, Женевської конвенції про захист цивільного населення під час війни від 12.08.1949 та Додаткового протоколу до Женевських конвенцій від 12.08.1949, що стосується захисту жертв міжнародних збройних конфліктів (Протокол I), від 08.06.1977, одним із наслідків збройної агресії Російської Федерації, розпочатої проти України в 2014 році, стала тимчасоваокупація частини території України.

21.02.2022, з метою створення приводів для ескалації конфлікту і спроби виправдання своєї агресії перед громадянами України, що проживають на тимчасово окупованих територіях Донецької та Луганської областей, громадянами Російської Федерації та світовою спільнотою, указом президента Російської Федерації ОСОБА_7 «Донецкую народную республику» та «Луганську народну республіку» визнано державами.

З цією ж метою, 24.02.2022 о 5 годині Президентом РФ ОСОБА_8 оголошено рішення розпочати військову операцію в Україні, у зв`язку з чим на виконання вищевказаного наказу, під безпосереднім керівництвом та контролем представників влади РФ, її Збройних Сил, спецслужб та інших осіб, військовослужбовці Збройних Сил Російської Федерації, шляхом збройної агресії, із застосуванням зброї незаконно вторглись на територію Україну через державні кордони України Київської, Чернігівської, Сумської, Харківської, Луганської, Донецької та інших областей, в тому числі вийшовши за межі адміністративних кордонів Херсонської, Миколаївської, Запорізької областей, та здійснили збройний напад на державні органи, органи місцевого самоврядування, підприємства, установи, організації, військові частини, інші об`єкти, які мають важливе народногосподарське чи оборонне значення, а також окупували частин вказаної території України, чим змінили межі її території та державного кордону на порушення порядку, встановленого Конституцією України, що частково продовжується по теперішній час та призводить до загибелі людей та інших тяжких наслідків.

Указом Президента України ОСОБА_9 24.02.2022№ 64/2022, у зв`язку з військовою агресією російської федерації протии України, на підставі пропозиції Ради національноїбезпеки і оборони України, відповідно до пункту 20 частини першої статті 106 КонституціїУкраїни, Закону України «Про правовий режим воєнного стану» введено воєнний стан на всій територіїУкраїни.

24.02.2022 указом Президента України Володимира Зеленського №64/2022, у зв`язку з військовою агресією російської федерації проти України, на підставі пропозиції Ради національної безпеки і оборони України, відповідно до пункту 20 частини першої статті 106 Конституції України, Закону України «Про правовий режим воєнного стану» введено воєнний стан на всій території України, який неодноразово продовжувався та діє на теперішній час.

В ході здійснення досудового розслідування встановлено, що ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , який зареєстрований за адресою: АДРЕСА_1 , перейшов на бік держави-агресора (рф), під час окупації с.Мар?ївка, яка відбувалась в період часу з 10.03.2022 по 17.03.2022.

10.03.2022 військовослужбовці збройних сил російської федерації здійснили збройний напад на державні органи, органи місцевого самоврядування, підприємства, установи, організації, інші об`єкти, які мають важливе народногосподарське чи оборонне значення, розташовані на території Баштанського району Миколаївської області, тобто здійснили тимчасову окупацію вказаної території. Таким чином, з 10.03.2022 с. Мар?ївкаБаштанського району Миколаївської області перебувало під окупацією зсрф.

Під час окупації вказаного населеного пункту, громадянин України ОСОБА_6 надавав представникам держави-агресора,її збройнимсилам іспеціальним службамзгоду надопомогу впроведенні підривноїдіяльності протиУкраїни вумовах воєнногостану,а саме:в розміщенні та організації забезпечення військовослужбовців збройних сил російської федерації на території с. Мар?ївкаБаштанського району Миколаївської області в їх інтересах,направлених на підтримання окупаційного режиму країни агресора.

ОСОБА_6 , усвідомлюючи свої протиправні дії, які направлені на підривну діяльність проти України, передбачаючи, що його дії можуть завдати шкоди суверенітетові, територіальній цілісності, недоторканності, обороноздатності тадержавній безпеці України та бажаючи настання таких суспільно небезпечних наслідків, діючи умисно, добровільно надав дозвіл та в подальшому безпосередньо розмістив особовий склад зсрф у житлових будинках, що розташовані за адресами: АДРЕСА_1 та АДРЕСА_1 , в яких в подальшому обладнано так званий штаб, місце відпочинку особового складу та місце для зберігання зброї та бойових припасів.

Будучи в довірливих відносинах з представниками зсрф, з метою придушення можливого опору місцевих мешканців вказаного населеного пункту, ОСОБА_6 від невстановленого в ході досудового розслідування військовослужбовця зсрф, на постійну основу отримав автоматичну зброю.

Крім того, ОСОБА_6 пересувався по с. Мар?ївкаБаштанського району Миколаївської області на своєму автомобілі марки Опель моделі «Астра», на якому зобразив літеру «Z», яка являється знаком розрізнення військовослужбовців зсрф, крім цього ОСОБА_6 носив білу пов`язку, яка також являється знаком розрізнення військовослужбовців країни-агресора (рф).

Під час окупації АДРЕСА_1 , ОСОБА_6 щоденно здійснював виїзди на так звані блок-пости до військовослужбовців зсрф, де надавав їм продукти харчування, воду та інші матеріальні ресурси, сприяв військовим зсрф в благоустрою у побуті.

Бажаючи настання негативних наслідків, пов`язаних із захопленням значної частини як території Миколаївської області так і в цілому України, ОСОБА_6 вказав представникам зс рф місце для більш успішного будівництва понтонних мостів та форсування в подальшому річки Інгул, яка проходить поруч з населеним пунктом с. Мар?ївка Баштанського району Миколаївської області.

Окрім цього, в момент окупації с. Мар?ївка Баштанського району Миколаївської області, ОСОБА_6 здійснював агітацію серед місцевих мешканців вказаного населеного пункту щодо співпраці з державою-агресором, в тому числі представниками зсрф, в частині забезпечення останніх продуктами харчування, цигарками та алкогольними напоями.

В результаті проведення контрнаступу ЗС України 17.03.2022 с.Мар?ївка Баштанського району Миколаївської області деокуповано, при цьому ОСОБА_6 , з метою уникнення кримінальної відповідальності, виїхав за межі України.

23.09.2022 р. ОСОБА_6 повідомлено про підозру у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 111 КК України.

У передбачений законом спосіб повідомлення про підозру та повістки про виклик підозрюваного ОСОБА_6 опубліковано в газеті «Урядовий кур`єр» та на сайті Офісу Генеральної прокуратури України.

Підозрюваний ОСОБА_6 , відповідно вимог ст.ст. 133, 135 КПК України викликався 30 вересня, 01 та 03 жовтня 2022 року до слідчого відділу УСБУ в Миколаївській області. Підозрюваний жодного разу не з`явився, про причини неявки не повідомив.

На даний час ОСОБА_6 перебуває на території рф, а також те, що останній неодноразово викликався до органу досудового розслідування, але жодного разу на виклики слідчого не з`явився, не повідомивши при цьому про причини неявки, тобто переховується від органів слідства з метою ухилення від кримінальної відповідальності, у зв`язку з чим підозрюваний ОСОБА_6 05.10.2022 оголошений в розшук.

Посилаючись на те, що ОСОБА_6 , який обґрунтовано підозрюється у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 111 КК України, на виклики слідчого до органу досудового розслідування не з`являється, про причини своєї неявки не повідомляє, слідчий просить про надання дозволу на здійснення спеціального досудового розслідування у вказаному кримінальному провадженні за підозрою ОСОБА_6 у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 111 КК України.

У судовому засіданні слідчий клопотання підтримала, пославшись на обставини, у ньому викладені.

Захисник підозрюваного адвокат ОСОБА_4 вирішення вказаного клопотання залишив на розсуд суду.

Вислухавши доводи слідчого, захисника підозрюваного, дослідивши матеріали, додані до клопотання, слідчий суддя приходить до висновку про наявність підстав для його задоволення.

Так, ч. 1 ст. 297-1 КПК України встановлено, що спеціальне досудове розслідування (inabsentia) здійснюється стосовно одного чи декількох підозрюваних згідно із загальними правилами досудового розслідування, передбаченими цим Кодексом, з урахуванням положень цієї глави.

Згідно із ч. 2 ст. 297-1 КПК України передбачено, зокрема, що спеціальне досудове розслідування здійснюється на підставі ухвали слідчого судді у кримінальному провадженні щодо злочинів, передбачених ст. 111-1 КК України, стосовно підозрюваного, крім неповнолітнього, який переховується від органів слідства та суду на тимчасово окупованій території України, на території держави, визнаної Верховною Радою України державою-агресором, з метою ухилення від кримінальної відповідальності та/або оголошений у міжнародний розшук.

Відповідно до ст. 297-5 КПК України повістки про виклик підозрюваного у разі здійснення спеціального досудового розслідування надсилаються за останнім відомим місцем його проживання чи перебування та обов`язково публікуються в засобах масової інформації загальнодержавної сфери розповсюдження та на офіційному веб-сайті Офісу Генерального прокурора. З моменту опублікування повістки про виклик у засобах масової інформації загальнодержавної сфери розповсюдження та на офіційному веб-сайті Офісу Генерального прокурора підозрюваний вважається належним чином ознайомленим з її змістом.

Копії процесуальних документів, що підлягають врученню підозрюваному, надсилаються захиснику.

Згідно до ч. 5 ст. 139 КПК України встановлено, що ухилення від явки на виклик слідчого, прокурора чи судовий виклик слідчого судді, суду (неприбуття на виклик без поважної причини більш як два рази) підозрюваним, обвинуваченим, який оголошений у міжнародний розшук, та/або який виїхав, та/або перебуває на тимчасово окупованій території України, території держави, визнаної Верховною Радою України державою-агресором, є підставою для здійснення спеціального досудового розслідування чи спеціального судового провадження.

Пунктом 20-1 Розділу XІ ПЕРЕХІДНІ ПОЛОЖЕННЯ КПК України визначено, що тимчасово, але не пізніше дня початку діяльності Державного бюро розслідувань (опублікування у газеті «Урядовий кур`єр» відповідного повідомлення його керівником): спеціальне досудове розслідування здійснюється на підставі ухвали слідчого судді у кримінальному провадженні щодо злочинів, передбачених статтями 109, 110, 110-2, 111, 112, 113, 114, 114-1, 115, частинами другою - п`ятою статті 191 (у випадку зловживання службовою особою своїм службовим становищем), статтями 209, 255-258, 258-1, 258-2, 258-3, 258-4, 258-5, 348, 364, 365, 368, 368-2, 379, 400, 436, 436-1, 437, 438, 439, 440, 441, 442, 443, 444, 446, 447 Кримінального кодексу України, стосовно підозрюваного, крім неповнолітнього, який переховується від органів слідства та суду з метою ухилення від кримінальної відповідальності та оголошений у міждержавний та/або міжнародний розшук, чи який понад шість місяців переховується від органів слідства та суду з метою ухилення від кримінальної відповідальності та/або стосовно якого наявні фактичні дані, що він перебуває за межами України, на тимчасово окупованій території України або в районі проведення антитерористичної операції. Здійснення спеціального досудового розслідування щодо інших злочинів не допускається, крім випадків, коли злочини вчинені особами, які переховуються від органів слідства та суду з метою ухилення від кримінальної відповідальності та оголошені у міждержавний та/або міжнародний розшук, чи які понад шість місяців переховуються від органів слідства та суду з метою ухилення від кримінальної відповідальності та/або стосовно яких наявні фактичні дані, що вони перебувають за межами України, на тимчасово окупованій території України або в районі проведення антитерористичної операції, та вони розслідуються в одному кримінальному провадженні із злочинами, зазначеними у цьому абзаці, а виділення матеріалів щодо них може негативно вплинути на повноту досудового розслідування та судового розгляду.

Положення частини п`ятої статті 139 цього Кодексу у разі вчинення злочинів, визначених в абзаці другому цього пункту, поширюються також на осіб, які понад шість місяців переховуються від органів слідства та суду з метою ухилення від кримінальної відповідальності та/або стосовно яких наявні фактичні дані, що вони перебувають на території держави, визнаної Верховною Радою України державою-агресором, є підставою для здійснення спеціального досудового розслідування чи спеціального судового провадження.

У клопотанні слідчого, прокурора про здійснення спеціального досудового розслідування мають також зазначатися фактичні дані про перебування особи за межами України, на території держави, визнаної Верховною Радою України державою-агресором (рф)

Судовий розгляд у кримінальному провадженні щодо злочинів, зазначених у частині другій ст. 297-1 цього Кодексу, а також у цьому пункті, може здійснюватися за відсутності обвинуваченого (inabsentia), крім неповнолітнього, який переховується від органів слідства та суду з метою ухилення від кримінальної відповідальності (спеціальне судове провадження) та оголошений у міждержавний та/або міжнародний розшук, чи який понад шість місяців переховується від органів слідства та суду з метою ухилення від кримінальної відповідальності та/або стосовно якого наявні фактичні дані, що він перебуває за межами України, на території держави, визнаної Верховною Радою України державою-агресором

Вимоги щодо особливостей застосування глави 24-1 цього Кодексу, передбачені цим пунктом, поширюються на кримінальні провадження, у яких підозрюваний, крім неповнолітнього, на момент звернення до суду з клопотанням про здійснення спеціального досудового розслідування або обвинувальним актом оголошений у міждержавний та/або міжнародний розшук, чи понад шість місяців переховується від органів слідства та суду з метою ухилення від кримінальної відповідальності та/або стосовно якого наявні фактичні відомості, що він перебуває за межами України, на території держави, визнаної Верховною Радою України державою-агресором.

Згідно ч. 5 ст. 135 КПК України повістка про виклик особи, стосовно якої існують достатні підстави вважати, що така особа виїхала та/або перебуває на тимчасово окупованій території України, території держави, визнаної Верховною Радою України державою-агресором, у випадку обґрунтованої неможливості вручення їй такої повістки згідно з частинами першою, другою, четвертою - сьомою цієї статті, публікується в засобах масової інформації загальнодержавної сфери розповсюдження та на офіційному веб-сайті Офісу Генерального прокурора.

Обґрунтованість підозри ОСОБА_6 у вчиненні ним вищевказаного кримінального правопорушення підтверджується даними:

-протоколу допиту свідка ОСОБА_10 від 17.08.2022;

-протоколу допиту свідка ОСОБА_11 від 17.08.2022;

-протоколу допиту свідка ОСОБА_12 від 14.09.2022;

-протоколу допиту свідка ОСОБА_13 від 17.08.2022;

-протоколу допиту свідка ОСОБА_14 від 12.08.2022;

-протоколу обшуку житлового будинка, що розташований за адресою: АДРЕСА_1 від 10.09.2022;

-протоколу огляду від 10.09.2022 (здійснено огляд речей, які мають ознаки перебування військовослужбовців зсрф та були вилучені під час обшуку за місцем проживання ОСОБА_6 , а саме: АДРЕСА_1 );

-протоколу огляду від 10.09.2022 (здійснено огляд речей, які мають ознаки перебування військовослужбовців зсрф та були вилучені під час обшуку за місцем проживання ОСОБА_6 , а саме: АДРЕСА_1 );

-протоколу огляду від 10.09.2022 (здійснено огляд речей, які мають ознаки перебування військовослужбовців зсрф та були вилучені під час обшуку за місцем проживання ОСОБА_6 , а саме: АДРЕСА_1 );

-протоколу огляду від 10.09.2022 (здійснено огляд речей, які мають ознаки перебування військовослужбовців зсрф та були вилучені під час обшуку за місцем проживання ОСОБА_6 , а саме: АДРЕСА_1 ).

-

Досліджені у судовому засіданні дані є достатньо вагомими у своїй сукупності для висновку про обґрунтованість підозри ОСОБА_6 у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч.2 ст. 111 КК України.

23.09.2023р. ОСОБА_6 повідомлено про підозру у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч.2 ст. 111 КК України,про що23.09.2022року узагально державномузасобі масовоїінформації газеті «Урядовийкур`єр»,а такожна офіційномувеб-сайтіОфісу Генеральногопрокурора розміщено відповіднеповідомленняв порядку ст. 135, ч. 1 ст. 278 КПК України.

Вказаний факт підтверджений слідчим у судовому засіданні документально.

Підозрюваний ОСОБА_6 , будучи викликаними до органу досудового розслідування шляхом публікацій в засобах масової інформації - газеті «Урядовий кур`єр» та на веб-сайті Офісу Генерального прокурора повісток про виклик на 30 вересня 2022 року та 01, 03 жовтня 2022 року до заступника СВ Управління СБУ в Миколаївській області не з`явився, не повідомивши про причини неявки, що в тому числі свідчить про переховування від органів досудового розслідування з метою ухилення від кримінальної відповідальності.

У зв`язку з неприбуттям підозрюваного ОСОБА_6 на неодноразові виклики до органу досудового розслідування, переховуванням з метою ухилення від кримінальної відповідальності, постановою слідчого від 05.10.2022 р. ОСОБА_6 оголошено у розшук.

Відповідно інформації оперативного підрозділу, допиту свідків ОСОБА_12 , ОСОБА_13 , ОСОБА_11 встановлено, що ОСОБА_6 виїхав за межі території України та на даний момент знаходиться на території держави,визнаної ВерховноюРадою Українидержавою-агресором- рф, що свідчить про його переховування від органу досудового розслідування станом на теперішній час.

З урахуванням наведеного, а також того, що ОСОБА_6 , який обґрунтовано підозрюється у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 111 КК України, що згідно ст.12 КК України відноситься до категорії особливо тяжких злочинів, санкцією за який передбачено покарання у виді позбавлення волі на строк п`ятнадцять років або довічним позбавленням волі, з конфіскацію майна, переховується від органу досудового розслідування з метою ухилення від кримінальної відповідальності за ймовірно вчинений ним особливо тяжкий злочини, виїхавши на територію держави, визнаної Верховною Радою України державою-агресором,за викликомслідчого узагальнодержавному засобімасової інформації газеті«Урядовий кур`єр»та офіційномувеб-сайтіОфісу Генеральногопрокурора пронеобхідність йогоприбуття доУСБУ вМиколаївській області,неодноразово нез`явився,у зв`язкуіз чимбув оголошенийу розшук,наявні підставидля здійсненняспеціального досудовогорозслідування стосовно підозрюваного, а відтак, і задоволення клопотання.

Керуючись ст. ст. 135, 139, 297-1, 297-5, п. 20-1 Розділу XІ Перехідних положень КПК України, слідчий суддя, -

УХВАЛИВ:

Надати дозвіл на здійснення спеціального досудового розслідування у кримінальному провадженні №22022150000001240 від 10.08.2022 відносно ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , підозрюваного у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст.111 КК України.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Слідчий суддя ОСОБА_1

СудЦентральний районний суд м. Миколаєва
Дата ухвалення рішення10.07.2023
Оприлюднено17.07.2023
Номер документу112176287
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про здійснення спеціального досудового розслідування

Судовий реєстр по справі —490/3553/22

Ухвала від 10.07.2023

Кримінальне

Центральний районний суд м. Миколаєва

Демінська О. І.

Ухвала від 05.07.2023

Кримінальне

Центральний районний суд м. Миколаєва

Демінська О. І.

Ухвала від 12.12.2022

Кримінальне

Центральний районний суд м. Миколаєва

Дірко І. І.

Ухвала від 13.09.2022

Кримінальне

Центральний районний суд м. Миколаєва

Тішко Д. А.

Ухвала від 17.10.2022

Кримінальне

Центральний районний суд м. Миколаєва

Тішко Д. А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні