РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
м. Вінниця
12 липня 2023 р. Справа № 120/712/23
Вінницький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Комара П.А., розглянувши письмово в порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу
за позовом: товариства з обмеженою відповідальністю "ПОДІЛЛЯНАФТОЗБУТ"
до: головного управління ДПС у місті Києві
про: визнання протиправним та скасування податкового повідомлення рішення
ВСТАНОВИВ:
До Вінницького окружного адміністративного суду надійшов позов товариства з обмеженою відповідальністю "ПОДІЛЛЯНАФТОЗБУТ" до головного управління ДПС у місті Києві про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення рішення.
В обґрунтування заявлених вимог позивач вказує, що результатами проведеної фактичної перевірки відповідачем складено Акт №82676/Ж5/26-15-09-02/39843507 від 05.11.2021 та прийнято податкове повідомлення-рішення №00346140902 від 22.12.2021.
Разом з тим позивач не погоджується з висновками акта перевірки та з рішеннями винесеними суб`єктом владних повноважень, що і слугувало підставою для звернення до суду з цим позовом.
Ухвалою від 07.02.2023 позовну заяву прийнято до розгляду, відкрито провадження у справі, вирішено її розгляд здійснювати в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін в порядку визначеному статтею 262 КАС України. Встановлено учасникам справи строки для подання заяв по суті справи.
В той час, заяв по суті від сторін до суду не надходило.
Датою ухвалення судового рішення в порядку письмового провадження є дата складення повного судового рішення (ч. 5 ст. 250 КАС України).
Дослідивши матеріали адміністративної справи, суд встановив наступні обставини та відповідні їм правовідносини.
На виконання наказу ГУ ДПС у м. Києві від 19.10.2021 №8241-п та на підставі п.п.19-1.1.4, п.п. 19-1.1.14, п.п. 19-1.1.16, п.п. 19-1.1.17 п. 19-1 ст. 19-1, керуючись п.п. 20.1.12, п.п. 20.1.13 п. 20.1 ст. 20, п.п. 75.1.3 п. 75.1 ст. 75, п.п.80.2.5 п. 80.2 ст. 80 розділу ІІ п. 52-2 підрозділу 10 розділу ХХ Перехідні Положення Податкового кодексу України від 02.12.2010 зі змінами та доповненнями проведено фактичну перевірку акцизного складу ТОВ "ПОДІЛЛЯНАФТОЗБУТ" за адресою: м. Київ, вул. Академіка Заболотного, буд. 156/1, з метою дотримання порядку здійснення розрахункових операцій, ведення касових операцій, наявності ліцензій, свідоцтв, у тому числі про виробництво та обіг підакцизних товарів, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин із працівниками (найманими особами).
За результатами перевірки складено Акт №82676/Ж5/26-15-09-02/39843507 від 05.11.2021, яким встановлено порушення:
- абз. 4 пп. 230.1.2 п.230.1 ст. 230 ПК України;
- с. 11 Закону України від 19.12.1995 №481/95-ВР "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового , коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального" (зі змінами і доповненнями);
- п. 11 ст. 3 Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг".
Директором ТОВ "ПОДІЛЛЯНАФТОЗБУТ" подано заперечення, згідно якого товариство не погоджується з п. 1 висновку акту перевірки , а саме в частині порушення абз. 4 пп. 230.1.2 п.230.1 ст. 230 ПК України. Також до заперечення долучені додаткові документи , а саме: копія сертифікату перевірки типу UA.TR.001 11-17 Rev.0 та копію сертифікату схвалення системи управління якості UA.TR.001 AQ 23 1-18 Rev.0.
За результатами розгляду заперечення ГУ ДПС в. м. Києві вирішено висновки Акта від 05.11.2021 №82676/Ж5/26-15-09-02/39843507 - залишити без змін, а заперечення без задоволення.
На підставі акта фактичної перевірки ГУ ДПС у м. Києві винесено податкове повідомлення-рішення №00346140902 від 22.12.2021, яким до позивача застосовано штрафні санкції в розмірі 20 000 грн, керуючись п. 128-1.1 ст. 128-1 ПКУ.
Не погоджуючись з винесеним податковим повідомленням-рішенням, наголошуючи, що позивач здійснював облік палива спеціальним рівнеміром-лічильником, придбаними у ТОВ "НД "Продакшин" та чинними сертифікатами з оцінки відповідності типу UA.TR.001 11-17 Rev.0 від 25.05.2018, що є належним та допустимим обладнанням пального у розумінні пп.230.1.2 п.230.1 ст.230 ПК України, позивач звернувся до суду з цим позовом.
Визначаючись щодо заявлених вимог в контексті цієї спірної ситуації, виходячи з встановлених під час проведення перевірки порушень, суд керується та виходить з наступного.
Положеннями п.п. 75.1.3 п.75.1 ст.75 ПК України передбачено, що фактичною вважається перевірка, що здійснюється за місцем фактичного провадження платником податків діяльності, розташування господарських або інших об`єктів права власності такого платника. Така перевірка здійснюється контролюючим органом щодо дотримання норм законодавства з питань регулювання обігу готівки, порядку здійснення платниками податків розрахункових операцій, ведення касових операцій, наявності ліцензій, свідоцтв, у тому числі про виробництво та обіг підакцизних товарів, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами).
Відповідно до приписів ст. 80 ПК України фактична перевірка здійснюється без попередження платника податків (особи).
Фактична перевірка може проводитися на підставі рішення керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу, оформленого наказом, копія якого вручається платнику податків або його уповноваженому представнику, або особам, які фактично проводять розрахункові операції під розписку до початку проведення такої перевірки, та за наявності хоча б однієї з таких підстав, зокрема, у разі наявності та/або отримання в установленому законодавством порядку інформації про порушення вимог законодавства в частині виробництва, обліку, зберігання та транспортування спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів та цільового використання спирту платниками податків, обладнання акцизних складів витратомірами-лічильниками та/або рівномірами-лічильниками, а також здійснення функцій, визначених законодавством у сфері виробництва і обігу спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів, пального.
Перед початком фактичної перевірки, з питань дотримання порядку здійснення розрахункових операцій та ведення касових операцій, посадовими особами контролюючих органів на підставі підпункту 20.1.10 пункту 20.1 статті 20 цього Кодексу може бути проведена контрольна розрахункова операція.
Допуск посадових осіб контролюючих органів до проведення фактичної перевірки здійснюється згідно із ст. 81 цього Кодексу.
Фактична перевірка проводиться двома і більше посадовими особами контролюючого органу у присутності посадових осіб суб`єкта господарювання або його представника та/або особи, що фактично здійснює розрахункові операції.
Строки проведення фактичної перевірки встановлені ст. 82 цього Кодексу.
Порядок оформлення результатів фактичної перевірки встановлено ст. 86 цього Кодексу.
Як передбачено приписами ст. 81 ПК України, посадові особи контролюючого органу мають право приступити до проведення документальної виїзної перевірки, фактичної перевірки за наявності підстав для їх проведення, визначених цим Кодексом, та за умови пред`явлення або надіслання у випадках, визначених цим Кодексом, таких документів: направлення на проведення такої перевірки, в якому зазначаються дата видачі, найменування контролюючого органу, реквізити наказу про проведення відповідної перевірки, найменування та реквізити суб`єкта (прізвище, ім`я, по батькові фізичної особи - платника податку, який перевіряється) або об`єкта, перевірка якого проводиться, мета, вид (документальна планова/позапланова або фактична), підстави, дата початку та тривалість перевірки, посада та прізвище посадової (службової) особи, яка проводитиме перевірку. Направлення на перевірку у такому випадку є дійсним за наявності підпису керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу, що скріплений печаткою контролюючого органу; копії наказу про проведення перевірки, в якому зазначаються дата видачі, найменування контролюючого органу, найменування та реквізити суб`єкта (прізвище, ім`я, по батькові фізичної особи - платника податку, який перевіряється) та у разі проведення перевірки в іншому місці - адреса об`єкта, перевірка якого проводиться, мета, вид (документальна планова/позапланова або фактична перевірка), підстави для проведення перевірки, визначені цим Кодексом, дата початку і тривалість перевірки, період діяльності, який буде перевірятися. Наказ про проведення перевірки є дійсним за наявності підпису керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу та скріплення печаткою контролюючого органу; службового посвідчення осіб (належним чином оформленого відповідним контролюючим органом документа, що засвідчує посадову (службову) особу), які зазначені в направленні на проведення перевірки.
Непред`явлення або не надіслання у випадках, визначених цим Кодексом, платнику податків (його посадовим (службовим) особам або його уповноваженому представнику, або особам, які фактично проводять розрахункові операції) цих документів або пред`явлення зазначених документів, що оформлені з порушенням вимог, встановлених цим пунктом, є підставою для недопущення посадових (службових) осіб контролюючого органу до проведення документальної виїзної або фактичної перевірки.
Згідно п. 230.1 ст. 230 ПК України акцизні склади та акцизні склади пересувні утворюються з метою підвищення ефективності роботи із запобігання та боротьбі незаконним виробництвом і обігом спирту етилового, горілки та лікеро-горілчаних виробів, пального, посилення контролю за повнотою та своєчасністю надходження до бюджету акцизного податку.
Відповідно до п.п. 14.1.6 п. 14.1 ст. 14 ПК України акцизний склад це спеціально обладнані приміщення на обмеженій території (далі - приміщення), розташовані на митній території України, де під контролем постійних представників контролюючого органу розпорядник акцизного складу провадить свою господарську діяльність шляхом вироблення, оброблення (перероблення), змішування, розливу, пакування, фасування, зберігання, одержання чи видачі спирту етилового, горілки та лікеро-горілчаних виробів, а так приміщення, розташовані на митній території України, де розпорядник акцизного складу провадить свою господарську діяльність шляхом вироблення, оброблення (перероблень змішування, навантаження-розвантаження, зберігання пального (крім скрапленого газу природного, бензолу, метанолу), за винятком приміщень для навантаження-розвантаження, зберігання пального виключно для потреб власного споживання пального розпорядник акцизного складу.
Згідно з п.п. 14.1.224 п. 14.1 ст. 14 ПК України розпорядник акцизного складу суб`єкт господарювання, який одержав ліцензію на право виробництва спирту етилового алкогольних напоїв, зареєстрований платником акцизного податку, або який здійснює виробництво, оброблення (перероблення), змішування, навантаження-розвантаження, зберігання пального (крім скрапленого газу природного, бензолу, метанолу), крім суб`єктів господарювання, які використовують приміщення, розташовані на митній території України для навантаження-розвантаження, зберігання пального виключно для потреб власного споживання пального.
Підпунктом 230.1.2 п. 230.1 ст. 230 ПК України встановлено, що акцизні склади, на території яких здійснюється виробництво, оброблення (перероблення), зміщування, розлив, навантаження-розвантаження, зберігання, реалізація пального, повинні бути обладнані витратомірами-лічильниками на кожному місці відпуску пального наливом з акцизного складу, розташованому на акцизному складі та рівнемірами-лічильниками рівня таких товарів (продукції) у резервуарі, а для скрапленого газу інших газів, бутану, ізобутану з зазначеними в цьому підпункті кодами УКТЗЕД також можуть бути обладнані пристроями для вимірювання рівня або відсотка пального у резервуарі (далі - рівнемір-лічильник) кожному введеному в експлуатацію стаціонарному резервуарі, розташованому на акцизному складі.
Витратоміри-лічильники та резервуари повинні відповідати вимогам законодавства, мати позитивний результат повірки або оцінку відповідності, проведені відповідно до законодавства, а рівнеміри-лічильники повинні відповідати вимогам законодавства та мати позитивний результат повірки або оцінку відповідності, або калібрування, проведені відповідно до законодавства. У разі відсутності позитивного результату повірки або оцінки відповідності, або калібрування витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників для цілей ПК України акцизні склади, на яких вони розташовані, вважаються необладнаними витратомірами-лічильниками та рівнемірами-лічильниками.
Паливороздавальні колонки та/або оливороздавальні колонки, встановлені на акцизних складах, на які є позитивні результати повірки або оцінка відповідності, проведені відповідно до законодавства, виконують функції витратомірів-лічильників.
Платники податку - розпорядники акцизних складів зобов`язані зареєструвати:
а) усі розташовані на акцизних складах резервуари, введені в експлуатацію, витратоміри-лічильники та рівнеміри-лічильники у розрізі акцизних складів - в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі;
б) усі акцизні склади - в системі електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового.
Один акцизний склад може бути зареєстрований виключно одним розпорядником акцизного складу. Один розпорядник акцизного складу може зареєструвати один і більше акцизних складів.
Забороняється здійснення реалізації пального без наявності зареєстрованих витратомірів-лічильників, рівнемірів-лічильників та резервуарів, без реєстрації акцизного складу.
Суд зазначає, що приписами п. 128-1.1 ст. 128-1 ПК України визначено, що не обладнання та/або відсутність реєстрації в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників, рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі рівнеміра-лічильника на введеному в експлуатацію резервуарі, розташованому на акцизному складі, та/або витратоміра-лічильника на місці відпуску пального наливом з акцизного складу, розташованого на акцизному складі, а також не обладнання та/або відсутність реєстрації в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників обсягу виробленого спирту етилового витратоміра-лічильника спирту етилового на місці отримання та відпуску спирту етилового, розташованого на акцизному складі, тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 20000,00 гривень за кожний необладнаний резервуар та/або незареєстрований рівнемір-лічильник також за кожне необладнане місце відпуску пального наливом з акцизного складу або за кожне місце отримання та відпуску спирту етилового, та/або незареєстрований витратомір-лічильник / витратомір-лічильник спирту етилового.
В той же час, як встановлено під час розгляду справи, відповідно до даних, проведених контролюючим органом підприємством позивача не було надано в ході перевірки документів, які засвідчують позитивний результат повірки або оцінки відповідності рівнеміра -лічильника з серійним номером ПИ3467, що відповідає порушенню пп. 230.1.2 п. 230.1 ст. 230 ПК України.
В той час, позивачем до позовної заяви долучено у спростування тверджень відповідача, паспорт на рівнемір-лічильник з серійним номером ПИ3497, а також Сертифікат перевірки типу UA.TR.001 11-17 Rev.2 та Сертифікат схвалення системи управління якістю UA.TR.001 AQ23 1-18 Rev.0.
Із паспорта на рівнемір -лічильник з серійним номером ПИ3497 судом встановлено, що такий прилад виготовленого виробником ТОВ "НД "ПРОДАКШН" в березні 2020 року. В той час, відповідно до даних сертифікату перевірки типу UA.TR.001 11-17 Rev.2 та сертифікату схвалення системи управління якості UA.TR.001 AQ23 1-18 Rev.0 підтверджується проведення оцінки відповідності приладу виробником.
Крім того, до матеріалів справи позивачем додатко Сертифікат затвердження типу засобів вимірювальної техніки серії А №007374 від 10.11.2014, що виданий Міністерством економічного розвитку і торгівлі України ТОВ "НД "ПРОДАКШН", який засвідчує те, що рівнеміри -сигналізатори ультразвукові УУС-... під час випуску з виробництва підлягають повірці. Міжповірочний інтервал, установлений під час затвердження типу засобів вимірювальної техніки - 2 роки, рекомендований міжкалібрувальний інтервал - 2 роки.
Відповідно до ч. 2 ст. 17 ЗУ "Про метрологію та метрологічну діяльність" Наказом Мінекономрозвитку і торгівлі України від 13.06.2016 №1747 "Про затвердження міжповірочних інтервалів законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки, що перебувають в експлуатації , за категоріями" затверджено міжповірочні інтервали. У п. 61 Наказу визначено, що для рівнемірів ультразвукових, радолокаційних, радарних, рефлексних, мікроімпульсних, мікроімпульсних рефлексних, ємнісних, мікрохвильових, гідростетистичних, магнітострикційних, сервопровідних, герконових, комплексів технічних засобів обліку нафтопродуктів у резервуарах - 2 роки.
З наведеного вище слідує висновок, що рівнемір -лічильник з серійним номером ПИ3497 підлягає повірці у березні 2022 року, тобто зі спливом 2 років з дати його виробництва.
Отже, враховуючи вищевикладене та встановлені під час розгляду справи обставини, суд приходить до висновку про відсутність підстав для застосування до позивача штрафних санкцій відповідно до приписів п. 128-1.1 ст. 128-1 ПК України, а відтак оскаржуване податкове повідомлення - рішення прийнято контролюючим органом протиправно, та підлягає скасуванню.
Згідно з ч. 1 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Враховуючи вищевикладене, суд приходить до висновку про задоволення позовних вимог у повному обсязі.
Судові витрати підлягають розподілу відповідно до ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України.
Керуючись ст.ст. 73, 74, 75, 76, 77, 90, 94, 139, 241, 245, 246, 250, 255, 295 КАС України, -
ВИРІШИВ:
Адміністративний позов задовольнити повністю.
Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення рішення Головного управління ДПС в м. Києві №00346140902 від 22.12.2021.
Стягнути на користь товариства з обмеженою відповідальністю "ПОДІЛЛЯНАФТОЗБУТ" за рахунок бюджетних асигнувань головного управління ДПС в м. Києві понесені витрати зі сплати судового збору у розмірі 2684, 00 грн. (дві тисячі шістсот вісімдесят чотири грн. 00 копійок).
Рішення суду набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 255 КАС України.
Відповідно до ст. 295 КАС України, апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручено у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.
Інформація про учасників справи:
Позивач: Товариство з обмеженою відповідальністю "Поділлянафтозбут" (вул. Миколи Амосова, 26-А, прим. 401, м. Вінниця, 21036, код ЄДРПОУ 39843507)
Відповідач: Головне управління ДПС у місті Києві (вул. Шолуденка, 33/19, м. Київ, 04116, код ЄДРПОУ 44116011)
СуддяКомар Павло Анатолійович
Суд | Вінницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 12.07.2023 |
Оприлюднено | 17.07.2023 |
Номер документу | 112177734 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них акцизного податку, крім акцизного податку із ввезених на митну територію України підакцизних товарів (продукції) |
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Комар Павло Анатолійович
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Комар Павло Анатолійович
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Комар Павло Анатолійович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні