Рішення
від 13.07.2023 по справі 200/1787/23
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

13 липня 2023 року Справа№200/1787/23

Донецький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Аканова О.О., розглянувши у письмовому провадженні в порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 (місце перебування: АДРЕСА_1 , реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_1 ) до Головного управління Пенсійного фонду України в Донецькій області (місцезнаходження: 84122, Донецька область, м.Слов`янськ, пл.Соборна, 3, код ЄДРПОУ 13486010), Головного управління Пенсійного фонду України в Чернігівській області (місцезнаходження: 14005, Чернігівська область, місто Чернігів, вул.П`ятницька, будинок 83-А, код ЄДРПОУ 21390940) про

визнання протиправними дій щодо неврахування при призначенні пенсії довідки про заробітну плату від 13 квітня 2021 №5, видану ТОВ "МАРІУПОЛЬСЬКИЙ ХОЛОДОКОМБІНАТ";

зобов`язання здійснити перерахунок пенсії з урахуванням довідки про заробітну плату від 13 квітня 2021 №5, видану ТОВ "МАРІУПОЛЬСЬКИЙ ХОЛОДОКОМБІНАТ", з 04.05.2021 (з часу призначення пенсії), -

В С Т А Н О В И В:

Позивач звернувся до суду з вищевказаним адміністративним позовом.

Свої вимоги мотивує тим, що звернувся 05.06.2021 з заявою щодо призначення йому пенсії. Разом із заявою надано довідку по заробітній платі довідки за №5 від 13.04.2021 та довідку №4 від 13.04.2021 про зміну назви організації з метою включення при розрахунку коефіцієнта по заробітній платі довідки за №5 від 13.04.2021, але протягом двох місяців відповідач таку перевірку не здійснив. Вказав, що таке не зарахування заробітної плати значно занижує розмір коефіцієнта по заробітку, який прямо впливає на розмір його пенсії. Оскільки, відповідач відмовляється від перерахунку, посилаючись на те, що не маєможливості перевірити довідку, позивач вважає такі дії протиправними та з цих підстав звернувся до суду.

Відповідачем - Головним управлінням Пенсійного фонду України в Донецькій області надано відзив на позовну заяву, в якому вказали, що заяву позивача про призначенням пенсії за віком на пільгових умовах розглянуто Головним управлінням Пенсійного фонду України в Чернігівській області та здійснено первинне призначення пенсійних вплат позивачу рішенням №057150009122 від 11.06.2021. Вважають належним відповідачем по справі Головне управління Пенсійного фонду України в Чернігівській області. Зазначили, що для обчислення пенсії довідки про заробітну плату без проведення перевірки первинних документів про нараховані суми заробітної плати не враховуються. Відповідно до зазначеного, довідку про заробітну плату № 5 від 13.04.2021, видану ТОВ «Маріупольський холодокомбінат» (ЄДРПОУ 01551370) за період з січня 1991 по грудень 1995 не прийнято при розрахунку пенсії.

Відповідачем - Головним управлінням Пенсійного фонду України в Чернігівській області до суду надано відзив на позовну заяву, в якому зазначено, що при винесенні рішення про призначення пенсії за віком заробітна плата за період роботи з 01.01.1991 по 31.12.1995 не врахована, оскільки не виконаня вимоги ст. 40 Закону України Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування не надані первинні документи, що підтверджують суми заробітної плати, зазначені в довідці від 13.04.2021 № 5. Вказали, що підстави для обчислення пенсії із врахуванням заробітної плати за період роботи з 01.01.1991 по 31.12.1995 станом на дату винесення рішення, 11.06.2021 та на даний час відсутні, оскільки не надані первинні документи, що підтверджують суми заробітної плати, зазначені в довідці про заробітну плату від 13.04.2021 № 5 та перевірити достовірність довідки про заробітну плату немає можливості у зв`язку з введенням воєнного стану.

Вважають, що при винесенні рішення про призначення пенсії норми чинного законодавства відповідачем не порушені.

Ухвалою суду від 05 травня 2023 року прийнято до розгляду позовну заяву та відкрито провадження в адміністративній справі; відстрочено ОСОБА_1 сплату судового збору до ухвалення судового рішення по справі; розгляд справи вирішено проводити за правилами спрощеного позовного провадження (у письмовому провадженні без повідомлення сторін).

Ухвалою суду від 29 травня 2023 року залучено Головне управління Пенсійного фонду України в Чернігівській області (місцезнаходження: 14005, Чернігівська область, місто Чернігів, вул.П`ятницька, будинок 83-А, код ЄДРПОУ 21390940) в якості співвідповідача по справі; розгляд справи почато спочатку; зобов`язано Головне управління Пенсійного фонду України в Чернігівській області надати до суду рішення №057150009122 від 11.06.2021 про призначення пенсії ОСОБА_1 ; письмові пояснення, чи враховано при призначенні пенсії ОСОБА_1 довідку про заробітну плату №5 від 13.04.2021, видану ТОВ «Маріупольський холодокомбінат» за період з січня 1991 по грудень 1995 року.

Ухвалою суду від 21 червня 2023 року ПОВТОРНО зобов`язано Головне управління Пенсійного фонду України в Чернігівській області надати до суду рішення №057150009122 від 11.06.2021 про призначення пенсії ОСОБА_1 ; письмові пояснення, чи враховано при призначенні пенсії ОСОБА_1 довідку про заробітну плату №5 від 13.04.2021, видану ТОВ «Маріупольський холодокомбінат» за період з січня 1991 по грудень 1995 року.

Ухвалою суду від 04 липня 2023 року ПОВТОРНО зобов`язано Головне управління Пенсійного фонду України в Чернігівській області надати до суду рішення №057150009122 від 11.06.2021 про призначення пенсії ОСОБА_1 ; письмові пояснення, чи враховано при призначенні пенсії ОСОБА_1 довідку про заробітну плату №5 від 13.04.2021, видану ТОВ «Маріупольський холодокомбінат» за період з січня 1991 по грудень 1995 року.

Ухвалою суду від 12 липня 2023 року поновлено позивачу строк звернення до суду.

Законом України від 24 лютого 2022 року N 2102-IX, затверджено Указ Президента України від 24 лютого 2022 року N 64/2022 "Про введення воєнного стану в Україні", згідно якого, у зв`язку з військовою агресією Російської Федерації проти України, введено воєнний стан із 05 години 30 хвилин 24 лютого 2022 року строком на 30 діб.

Указом Президента України №133/2022 Про продовження строку дії воєнного стану в Україні, у зв`язку з триваючою широкомасштабною збройною агресією Російської Федерації проти України, продовжено строк дії воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 26 березня 2022 року строком на 30 діб.

Законом України Про затвердження Указу Президента України "Про продовження строку дії воєнного стану в Україні" від 21 квітня 2022 року N 2212-IX, продовжено строк дії воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 25 квітня 2022 року строком на 30 діб.

Законом України Про затвердження Указу Президента України "Про продовження строку дії воєнного стану в Україні" від 22 травня 2022 року №2263-ІХ, продовжено строк дії воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 25 травня 2022 року строком на 90 діб.

Законом України Про затвердження Указу Президента України "Про продовження строку дії воєнного стану в Україні" від 15 серпня 2022 року №2500-ІХ, продовжено строк дії воєнного стану в Україні з 05 години 30 хвилин 23 серпня 2022 року строком на 90 діб.

ЗакономУкраїни «Про затвердження Указу Президента України "Про продовження строку дії воєнного стану в Україні" від 16.11.2022р.№2738-IXстрок дії воєнного стану в Україніпродовжено з 05 години 30 хвилин 21 листопада 2022 року строком на 90 діб.

Законом України «Про затвердження Указу Президента України "Про продовження строку дії воєнного стану в Україні" від 06.02.2023 №2915-ІХ строк дії воєнного стану в Україніпродовжено з 05 години 30 хвилин 19 лютого 2023 року строком на 90 діб.

Законом України «Про затвердження Указу Президента України "Про продовження строку дії воєнного стану в Україні" від 06.02.2023 №3057-ІХ строк дії воєнного стану в Україніпродовжено з 05 години 30 хвилин 20 травня 2023 року строком на 90 діб.

Враховуючи викладене в Україні продовжує діяти воєнний стан.

Відповідно до ст. 12-2 Закону України Про правовий режим воєнного стану від 12 травня 2015 року № 389-VIII, в умовах правового режиму воєнного стану суди, органи та установи системи правосуддя діють виключно на підставі, в межах повноважень та в спосіб, визначені Конституцією України та законами України.

Рішенням Ради суддів України від 24 лютого 2022 року N 9, з урахуванням положень статті 3 Конституції України про те, що людина, її життя і здоров`я, честь і гідність, недоторканність і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю рекомендовано зборам суддів, головам судів, суддям судів України у випадку загрози життю, здоров`ю та безпеці відвідувачів суду, працівників апарату суду, суддів оперативно приймати рішення про тимчасове зупинення здійснення судочинства певним судом до усунення обставин, які зумовили припинення розгляду справ.

Згідно п. 4 опублікованих 02.03.2022 року Радою суддів України Рекомендацій щодо роботи судів в умовах воєнного стану, судам України рекомендовано усіх доступних працівників, по можливості, перевести на дистанційну роботу.

Місцезнаходження Донецького окружного адміністративного суду визначено м.Слов`янськ Донецької області.

У зв`язку з активізацією проведення бойових дій на території Донецької області та прилеглих областей, виникнення загрози безпеці, здоров`ю та життю людей, головою Донецького окружного адміністративного суду 26 лютого 2022 року прийнято наказ №14/І-г. Про запровадження особливого режиму роботи Донецького окружного адміністративного суду у вигляді дистанційної роботи. Наказом запроваджено особливий режим роботи з 26 лютого 2022 року до закінчення воєнного стану, і до дня відновлення роботи суду у звичайному режимі.

Дослідивши матеріали справи, суд враховує таке.

Позивач, ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , є громадянином України, що підтверджується паспортом НОМЕР_2 .

05.06.2021 року позивач звернувся до відповідача з заявою про призначення/перерахунок пенсії за віком.

Рішенням відповідача від 11.06.2021 №057150009122 позивачу призначено пенсію за віком з 04.05.2021.

23.07.2021 за зверненням позивача Головним управлінням Пенсійного фонду України в Донецькій області надано відповідь про те, що за матеріалами пенсійної справи, заробітну плату для обчислення пенсії враховано за період з 01.07.2000 по 31.03.2021 за інформацією Системи персоніфікованої обліку застрахованих осіб. 05.06.2021 при надані позивачем заяви на призначення пенсії відповідно до статті 26 Закону № 1058 надана довідка про заробітну плату за період з 01.01.1991 по 31.12.1995 років. На виконання заяви направлено запит на перевірку інформації викладеної в довідці про заробітну плату, оскільки органи Пенсійного фонду мають право перевіряти обгрунтовність та достовірність довідок, на підставі яких проводяться розрахунки пенсійних виплат. На теперішній час, акт за результатами перевірки не отримано. Після отримання акта перевірки заробітної плати пенсійна виплата буде переглянута.

21.09.2021 позивач звернувся через ВЕБ-портал ГУ ПФУ з заявою про роз`яснення щодо неврахування при призначенні пенсії за віком довідки про заробітну плату №5 від 13.04.2021.

19.10.2021 позивачу надано Головним управлінням Пенсійного фонду України в Донецькій області відповідь на звернення, в якому зазначено, що у зв`язку з необхідністю додаткового вивчення матеріалів Вашої пенсійної справи, відповідь буде надана пізніше в строки, передбачені ст.20 Закону України «Про звернення громадян».

29.03.2022 позивач звернувся до Головного управління Пенсійного фонду України у Львівській області з заявою щодо проведення акту перевірки.

29.04.2022 позивачу Головним управлінням Пенсійного фонду України у Житомірській області надано роз`яснення щодо того, що для обчислення пенсії довідки про заробітну плату без проведення перевірки первинних документів про нараховані суми заробітної плати не враховуються.

Відповідачем Головним управлінням Пенсійного фонду в Чернігівській області на виконання вимог ухвали суду надано пояснення, в яких зазначено, що запит щодо проведення перевірки достовірності довідки про заробітну плату від 13.04.2021 № 5 виконати немає можливості у зв`язку з введенням воєнного стану відповідно до Указу Президента України від 24.02.2022 №64/2022 Про введення воєнного стану в Україні, затвердженого Законом України від 24.02.2022 № 2102-ІХ. Підстави для обчислення пенсії із врахуванням заробітної плати за період роботи з 01.01.1991 по 31.12.1995 станом на дату винесення рішення (11.06.2021) та на даний час відсутні, оскільки не надані первинні документи, що підтверджують суми заробітної плати, зазначені в довідці про заробітну плату від 13.04.2021 № 5 та перевірити достовірність довідки про заробітну плату не має можливості у зв`язку з введенням воєнного стану.

Згідно трудової книжки НОМЕР_3 позивач:

16.10.1989 прийнятий за переводом начальником компресійного цеху в «Жданівський холодокомбінат» (наказ №87 від 16.10.1989);

30.09.2014 звільнений за власним бажанням з ТОВ «Маріупольський холодокомбінат» (наказ №5 від 30.09.2014).

В матеріалах справи наявна довідка від 13 квітня 2021 №5, видана ТОВ «Маріупольський холодокомбінат», про заробітну плату позивача, яка враховується при обчисленні пенсії за період 1991-1995 роки.

Позивач не погодився з таким діями та звернувся до суду з позовом.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд зазначає наступне.

Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно із статтею 46 Конституції України громадяни мають право на соціальний захист, що включає право на забезпечення їх у разі повної, часткової або тимчасової втрати працездатності, втрати годувальника, безробіття з незалежних від них обставин, а також у старості та в інших випадках, передбачених законом.

Призначення і виплата пенсії в Україні здійснюється згідно із Законом України "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування" (далі - Закон №1058-IV), іншими законами і нормативно - правовими актами та міжнародними договорами (угодами), що регулюють відносини у сфері пенсійного забезпечення. Якщо міжнародним договором України встановлено інші норми, ніж ті, що передбачені законодавством України про пенсійне забезпечення, то застосовуються норми міжнародного договору.

Частиною першою статті 24 Закону № 1058- IV передбачено, що страховий стаж - період (строк), протягом якого особа підлягає загальнообов`язковому державному пенсійному страхуванню та за який щомісяця сплачені страхові внески в сумі не меншій, ніж мінімальний страховий внесок.

Страховий стаж обчислюється територіальними органами Пенсійного фонду відповідно до вимог цього Закону за даними, що містяться в системі персоніфікованого обліку, а за періоди до впровадження системи персоніфікованого обліку - на підставі документів та в порядку, визначеному законодавством, що діяло до набрання чинності цим Законом (ч. 2 ст. 24 Закону № 1058- IV).

Відповідно до ч. 1 ст. 41 Закону № 1058- IV для обчислення пенсії враховується заробітна плата (дохід) за весь період страхового стажу починаючи з 1 липня 2000 року. За бажанням пенсіонера та за умови підтвердження довідки про заробітну плату первинними документами або в разі, якщо страховий стаж починаючи з 1 липня 2000 року становить менше 60 місяців, для обчислення пенсії також враховується заробітна плата (дохід) за будь-які 60 календарних місяців страхового стажу підряд по 30 червня 2000 року незалежно від перерв.

У разі якщо страховий стаж становить менший період, ніж передбачено абзацом першим цієї частини, враховується заробітна плата (дохід) за фактичний страховий стаж.

Згідно зі статтею 17 Закону України «Про міжнародні договори України» укладені й належним чином ратифіковані міжнародні договори України є невід`ємною частиною національного законодавства. Якщо міжнародним договором України, укладання якого відбулось у формі закону, встановлено інші правила, ніж ті, що передбачені законодавством України, то застосовуються правила міжнародного договору України.

З 1 січня 2004 року набрав чинності Закон України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування», згідно статті 4 якого визначено, що законодавство про пенсійне забезпечення складається із законів України та з міжнародних договорів щодо пенсійного забезпечення, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України. Якщо міжнародним договором України, згода на обов`язковість якого надана Верховною Радою України, встановлено інші норми, ніж ті, що передбачені законодавством України про пенсійне забезпечення, то застосовуються норми міжнародного договору.

Згідно статті 1 Угоди про гарантії прав громадян держав-учасниць Співдружності Незалежних Держав у галузі пенсійного забезпечення від 13 березня 1992, пенсійне забезпечення громадян держав-учасників цієї Угоди і членів їх сімей здійснюється по законодавству держави, на території якої вони проживають.

Статтею 5 Угоди від 13 березня 1992, встановлено, що вона розповсюджує свою дію на всі види пенсійного забезпечення громадян, які встановлені чи будуть установлені законодавством держави-учасниць угод.

Згідно зі статтею 6 зазначеної Угоди від 13.03.1992 призначення пенсій громадянам держав-учасниць Угоди здійснюється за місцем проживання. Для встановлення права на пенсію, в тому числі пенсію на пільговій основі і за вислугу років, громадянам держав-учасниць Угоди враховується трудовий стаж, отриманий на території будь-якої із цих країн, а також на територіях колишнього СССР за час до вступу в силу даної Угоди (пункти 1, 2 статті 6).

Обчислення пенсій проводиться з заробітку (доходу) за періоди роботи, що зараховуються до трудового стажу. У разі, якщо в державах-учасницях Угоди введена національна валюта, розмір заробітку (доходу) визначається виходячи з офіційно встановленого курсу на момент призначення пенсії (пункт 3 статті 6 вказаної Угоди).

Відповідно до статті 5 Угоди від 13.03.1992 ця Угода розповсюджується на всі види пенсійного забезпечення громадян, які встановлені чи будуть встановлені законодавством держав-учасниць Угоди.

Рішенням Економічного Суду Співдружності Незалежних Держав N01- 1/2-07 від 26 березня 2008 року визначено, що норма пункту 3 статті 6 Угоди від 13 березня 1992 роки встановлює правило, згідно з яким розмір пенсії визначається із заробітку (доходу) за періоди роботи, що зараховуються до трудового стажу, і застосовується при первинному призначенні пенсії в державах-учасницях Угоди. Конкретні періоди роботи для визначення середнього заробітку (доходу) при призначенні пенсії передбачаються пенсійним законодавством кожної держави-учасниці цієї Угоди.

Отже, наведенні положення Угоди про гарантії прав громадян держав - учасниць Співдружності Незалежних Держав у галузі пенсійного забезпечення, гарантуючи захист прав громадян у сфері пенсійного забезпечення, стосуються призначення пенсії.

Стаж, набутий на території будь-якої з держав-учасниць Угоди, та заробіток (дохід) за періоди роботи, які зараховуються до трудового стажу, враховуються лише при призначенні пенсії.

Від так, норми статті 6 Угоди від 13 березня 1992 року встановлюють правило, згідно з яким розмір пенсії визначається із заробітку (доходу) за періоди роботи, що зараховуються до трудового стажу, і застосовується при первинному призначенні пенсії в державах-учасницях Угоди, а конкретні періоди роботи для визначення середнього заробітку (доходу) передбачаються пенсійним законодавством кожної держави-учасниці цієї Угоди при призначенні пенсії.

Відповідно до п. 2.10 Порядку подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій відповідно до Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування», затвердженого постановою правління Пенсійного фонду України від 25.11.2005 № 22-1, (зі змінами внесеними постановою правління Пенсійного фонду України № 13-1 від 07 липня 2014 року) довідка про заробітну плату (дохід) особи видається на підставі особових рахунків, платіжних відомостей та інших документів про нараховану та сплачену заробітну плату підприємством, установою чи організацією, де працював померлий годувальник або особа, яка звертається за пенсією. Якщо такі підприємства, установи, організації ліквідовані або припинили своє існування з інших причин, то довідки про заробітну плату видаються правонаступником цих підприємств, установ чи організацій або архівними установами. У випадках, коли архівні установи не мають можливості видати довідку за встановленою формою з розшифровкою виплачених сум за видами заробітку, вони можуть видавати довідки, що відповідають даним, наявним в архівних фондах, без додержання цієї форми.

Системний аналіз зазначених норм свідчить про те, що за загальним правилом підставою для проведення розрахунку/перерахунку пенсії є документи про нарахування заробітної плати. Видача довідок про заробітну плату проводиться підприємством, відповідно до первинних документів за нормативними документами, які дійсні на момент видачі довідки.

При цьому суд зазначає, що спірна, на думку відповідача, довідка є належним доказом по справі, так як вона містить всі необхідні дані для врахування відомостей зазначених у ній, а саме, сума заробітної плати розшифрована по місяцях, мається печатки підприємств та підпис відповідальних осіб та посилання на первинні документи.

Щодо доводів відповідача про правомірність перевірки довідки про заробітну плату, поданих позивачем, на підтвердження їх достовірності, суд зазначає наступне.

Відповідно до Порядку подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій відповідно до Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування» від 25.11.2005 № 22-1 також передбачено, що орган, який призначає пенсію, має право в необхідних випадках перевіряти обґрунтованість видачі документів для призначення (перерахунку) пенсії. Такі перевірки не є плановими, а тому можуть проводитись Пенсійним фондом в будь-який час. Пенсійний фонд проводить зустрічну перевірку на підставі первинних бухгалтерських документів, за результатами якої складається акт перевірки щодо достовірності довідки про заробітну плату. У разі встановлення розбіжностей у сумах з наданим документом вираховується сума надміру сплачених коштів (переплата) або ж здійснюється перерахунок пенсії з метою її підвищення.

Згідно зі ст. 101 Закону України «Про пенсійне забезпечення» від 05.11.19чч № 1788-ХІІ органи, що призначають пенсії, мають право вимагати відповідні документи від підприємств, організацій і окремих осіб, а також в необхідних випадках перевіряти обґрунтованість їх видачі. Підприємства та організації несуть матеріальну відповідальність за шкоду, заподіяну громадянам або державі внаслідок несвоєчасного оформлення або подання пенсійних документів, а також: за видачу недостовірних документів, і відшкодовують її.

Виходячи з викладеного, відповідач наділений повноваженнями щодо перевірки наданих позивачем документів. Ці повноваження можуть бути реалізовані шляхом відповідних запитів, витребування первинних документів щодо підтвердження виплаченої заробітної плати, проведення фактичних перевірок тощо.

Разом з тим, суд констатує, що перевірка достовірності виданих документів покладається саме на пенсійний орган, а сумніви останнього щодо обгрунтованості їх видачі, самі по собі не можуть бути підставою для не врахування заробітної плати при призначенні позивачу пенсії.

Аналогічні висновки містяться у постанові Верховного Суду від 21 лютого 2020 року у справі №291/99/17(адміністративне провадження №К/9901/24469/18).

З наведеного вбачається, що дії відповідача, які полягають у не врахуванні заробітної плати, у зазначені вище періоди, при призначенні пенсії, є протиправними.

Обираючи спосіб захисту, суд, зважаючи на його ефективність з точки зору статті 13 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, ратифікованої Україною Законом № 475/97-ВР від 17 липня 1997 року та керуючись ч. 2 ст. 9 КАС України приходить до висновку, що з метою ефективного захисту прав позивача слід прийняти рішення про визнання протиправними дій відповідача щодо не врахування при призначенні позивачу пенсії за віком довідки про заробітну плату від 13 квітня 2021 №5, видану ТОВ "Маріупольський холодокомбінат" та зобов`язання здійснити перерахунок та виплату пенсії за віком із врахуванням довідки про заробітну плату від 13 квітня 2021 №5, видану ТОВ "Маріупольський холодокомбінат" із дня її призначення 04.05.2021.

Що стосується вимог позивача до Головного управління Пенсійного фонду України в Донецькій області, суд вважає в цій частині задоволенню не підлягає, оскільки цим відповідачем не вчинено будь-яких протиправних дій щодо позивача.

Відповідно до частин першої та другої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Таким чином, з урахуванням правових висновків Верховного Суду, встановлених обставин справи та наведених норм чинного законодавства України, суд дійшов висновку, що позов слід задовольнити частково.

Ухвалою суду від 05 травня 2023 року позивачу відстрочено сплату судового збору.

Вирішуючи питання про розподіл між сторонами судових витрат, суд, керуючись положеннями статті 139 КАС України, враховуючи часткове задоволення позову повністю, вважає за необхідне стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Пенсійного фонду України в Чернігівській області на користь Державного бюджету судовий збір у сумі 536,80 грн., з позивача на користь Державного бюджету судовий збір у сумі 536,80 грн.

Керуючись статтями 227, 241-246, 250, 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

В И Р І Ш И В:

Адміністративний позов ОСОБА_1 (місце перебування: АДРЕСА_1 , реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_1 ) до Головного управління Пенсійного фонду України в Донецькій області (місцезнаходження: 84122, Донецька область, м.Слов`янськ, пл.Соборна, 3, код ЄДРПОУ 13486010), Головного управління Пенсійного фонду України в Чернігівській області (місцезнаходження: 14005, Чернігівська область, місто Чернігів, вул.П`ятницька, будинок 83-А, код ЄДРПОУ 21390940) про визнання протиправними дій щодо неврахування при призначенні пенсії довідки про заробітну плату від 13 квітня 2021 №5, видану ТОВ "МАРІУПОЛЬСЬКИЙ ХОЛОДОКОМБІНАТ"; зобов`язання здійснити перерахунок пенсії з урахуванням довідки про заробітну плату від 13 квітня 2021 №5, видану ТОВ "МАРІУПОЛЬСЬКИЙ ХОЛОДОКОМБІНАТ", з 04.05.2021 (з часу призначення пенсії) задовольнити частково.

Визнати протиправними дії Головного управління Пенсійного фонду України в Чернігівській області (місцезнаходження: 14005, Чернігівська область, місто Чернігів, вул.П`ятницька, будинок 83-А, код ЄДРПОУ 21390940) щодо не врахування при призначенні ОСОБА_1 (місце перебування: АДРЕСА_1 , реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_1 ) пенсії за віком довідки про заробітну плату від 13 квітня 2021 №5 ТОВ "Маріупольський холодокомбінат".

Зобов`язати Головне управління Пенсійного фонду України в Чернігівській області (місцезнаходження: 14005, Чернігівська область, місто Чернігів, вул.П`ятницька, будинок 83-А, код ЄДРПОУ 21390940) здійснити ОСОБА_1 (місце перебування: АДРЕСА_1 , реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_1 ) перерахунок та виплату пенсії за віком із врахуванням довідки про заробітну плату від 13 квітня 2021 №5 ТОВ "Маріупольський холодокомбінат" із дня її призначення 04.05.2021 року.

В іншій частині позову відмовити.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Пенсійного фонду України в Чернігівській області (місцезнаходження: 14005, Чернігівська область, місто Чернігів, вул.П`ятницька, будинок 83-А, код ЄДРПОУ 21390940) на користь Державного бюджету судовий збір у сумі 536,80 грн.

Стягнути з ОСОБА_1 (місце перебування: АДРЕСА_1 , реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_1 ) на користь Державного бюджету судовий збір у сумі 536,80 грн.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення. Апеляційна скарга подається до Першого апеляційного адміністративного суду.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Суддя О.О. Аканов

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення13.07.2023
Оприлюднено17.07.2023
Номер документу112178354
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо управління, нагляду, контролю та інших владних управлінських функцій (призначення, перерахунку та здійснення страхових виплат) у сфері відповідних видів загальнообов’язкового державного соціального страхування, з них загальнообов’язкового державного пенсійного страхування, з них осіб, звільнених з публічної служби

Судовий реєстр по справі —200/1787/23

Постанова від 24.10.2023

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Гаврищук Тетяна Григорівна

Ухвала від 28.08.2023

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Гаврищук Тетяна Григорівна

Ухвала від 28.08.2023

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Гаврищук Тетяна Григорівна

Рішення від 13.07.2023

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Аканов О.О.

Ухвала від 12.07.2023

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Аканов О.О.

Ухвала від 04.07.2023

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Аканов О.О.

Ухвала від 21.06.2023

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Аканов О.О.

Ухвала від 29.05.2023

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Аканов О.О.

Ухвала від 05.05.2023

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Аканов О.О.

Ухвала від 27.04.2023

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Аканов О.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні