Рішення
від 13.07.2023 по справі 240/9355/23
ЖИТОМИРСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЖИТОМИРСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

13 липня 2023 року м. Житомир справа № 240/9355/23

категорія 111030700

Житомирський окружний адміністративний суд у складі судді Попової О. Г., розглянувши у письмовому провадженні адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Сігнум Газ Груп" до Головного управління ДПС у Житомирській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення,

встановив:

До Житомирського окружного адміністративного суду звернулось Товариство з обмеженою відповідальністю "Сігнум Газ Груп" із позовом до Головного управління ДПС у Житомирській області, в якому просить:

- визнати протиправним та скасувати податкове-повідомлення рішення №7934/06-30-09-02 від 20.08.2021.

В обґрунтування позовних вимог зазначено, що податковим органом у період з 14.07.2021 по 23.07.2021 проведено фактичну перевірку ТОВ "Сігнум Газ Груп" з питань дотримання вимог податкового та іншого законодавства у сфері виробництва, зберігання, транспортування та обігу пального за період з 20.01.2021 за місцем провадження платником податків діяльності: Житомирська обл., Житомирський район, с. Лука, вул. Заруди, 1-А. За результатами вказаної перевірки податковим органом складено акт №7169/06-30-09-02 від 26.07.2021 відповідно до висновків якого встановлено: у ТОВ "Сігнум Газ Груп" відсутній зареєстрований належним чином акцизний склад за адресою: Житомирська обл., Житомирський район, с. Лука, вул. Заруди, 1-А, чим порушено п.63.3 ст.60 пп.230.1.2 п.230.1 ст.230 Податкового кодексу України. На підставі вказаного акту перевірки контролюючим органом винесено податкове повідомлення-рішення№7934/06-30-09-02 від 20.08.2021 із визначеними зобов`язаннями зі штрафних (фінансових) санкцій у сумі 1 000 000,00 грн. Позивач, вважаючи зазначене податкове повідомлення-рішення протиправним, звернувся до суду з даним позовом.

Ухвалою судді Житомирського окружного адміністративного суду від 12.04.2023 відкрито провадження у справі за правилами загального позовного провадження. Призначено підготовче засідання у справі на 02.05.2023 року 12:00.

Судове засідання призначене на 02.05.2023 не проводилось у зв`язку із надходження від представника відповідача клопотання про відкладення розгляду справи. Наступне судове засідання призначено на 18.05.2023 об 10 год. 30 хв.

Через відділ документального забезпечення 09.05.2023 від представника Головного управління ДПС у Житомирській області надійшов відзив на позовну заяву, в якому просить відмовити в задоволенні позовних вимог. Аргументуючи свої заперечення зазначає, що позивач здійснює діяльність у сфері оптової торгівлі твердим, рідким, газоподібним паливом і подібними продуктами. В ході перевірки посадовими особами встановлено, що згідно даних Державного класифікатора об`єктів адміністративно-територіального устрою України та довідника місцевих бюджетів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України "Про внесення змін до довідника місцевих бюджетів" від 10.12.2020 №756, с. Лука, Житомирського району, Житомирської області, відповідає КОАТУУ 1822084701. Посадові особи контролюючого органу, проаналізувавши надані платником до перевірки документи, встановили, що ТОВ "Сігнум Газ Груп" за адресою Житомирська обл., Житомирського району, с. Лука, вул. Заруди, 1-А (КОАТУУ 1822084701) не має належним чином зареєстрованого акцизного складу, разом з тим, суб`єкт господарювання має зареєстрований акцизний склад за адресою Житомирська обл., Житомирський район, с. Станишівка, вул. Заруди, 1-А (КОАТУУ 1822086801). А тому представник вважає, що ГУ ДПС у Житомирській області правомірно винесено рішення про застосування фінансових санкцій.

Також, 09.05.2023 представником відповідача подано клопотання про залишення позовної заяви без розгляду з підстав пропуску позивачем, встановленого строку звернення до суду.

12.05.2023 позивачем подано відповідь на відзив, в якому зазначає, що КОАТУУ 1822086812 згідно якого ТОВ "Сігнум Газ Груп" зареєструвало акцизний склад 27.07.2021 за адресою: Житомирська обл., Житомирський район, с. Лука, вул. Заруди, 1-А- відсутній в додатку місцевих бюджетів затвердженого наказом Мінфіну від 10.12.2020 №756 "Про внесення змін до довідника місцевих бюджетів", а тому вважає, що у зв`язку з відсутністю можливості зазначити Товариством код КОАТУУ 1822084701 при правильному фактичному зазначенні місцезнаходження акцизного складу, не може вважатися відсутністю реєстрації акцизного складу взагалі.

Відповідно до ухвали суду від 18.05.2023 суд перейшов до розгляду справи в письмовому провадженні.

23.05.2023 позивачем подано заперечення на клопотання про залишення позову без розгляду від 09.05.2023.

Ухвалою суду від 30.05.2023 у задоволенні клопотання Головного управління Державної податкової служби у Житомирській області про залишення без розгляду позову Товариства з обмеженою відповідальністю "Сігнум Газ Груп" до Головного управління Державної податкової служби у Житомирській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення - відмовлено.

Дослідивши подані сторонами документи, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини справи, на яких ґрунтуються позовні вимоги та пояснення сторін, об`єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив таке.

Судом встановлено, що посадовими особами Головного управління ДПС у Житомирській області відповідно до підпункту 80.2.5 пункту 80.2 статті 80 Податкового кодексу України та на підставі наказу Головного управління ДПС у Житомирській області від 14.07.2021 №918-п в період з 14.07.2021 по 23.07.2021 (включно) проводилась фактична перевірка ТОВ "Сігнум Газ Груп" за адресою: Житомирська обл., Житомирський район, с. Лука, вул. Заруди, 1А, з питань дотримання вимог податкового та іншого законодавства у сфері виробництва, зберігання, транспортування та обігу пального, контроль за яким покладено на органи ДПС.

За результатами зазначеної перевірки складено акт фактичної перевірки №7169/06-30-09-02 від 26.07.2021, згідно якого встановлено окремі порушення вимог п. 63.3 ст. 63, пп.230.1.2 п.230.1 ст.230 Податкового кодексу України.

За наслідками проведеної перевірки, контролюючим органом прийнято податкове повідомлення - рішення №7934/06-30-09-02 від 20.08.2021, яким нараховано штрафні санкції в сумі 1 000 000,00 грн.

Не погоджуючись із порушеннями, викладеними в податковому повідомленні-рішенні, ТОВ "Сігнум Газ Груп" 10.09.2021 направлено скаргу до Державної податкової служби України.

Однак, рішенням Державної податкової служби України про результатами розгляду скарги від 02.02.2023 за №2684/6/99-00-06-03-01-06 залишено без змін ППР ГУ ДПС у Житомирській області від 20.08.2021 за №7934/06-30-09-02, а скаргу ТОВ "Сігнум Газ Груп" без задоволення.

Не погодившись з податковим повідомленням-рішенням, позивач звернувся до суду з даним позовом.

Надаючи правову оцінку оскаржуваному податковому повідомленню-рішенню, суд дійшов наступних висновків.

Податковий кодекс України (надалі - ПК України) регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.

Органи державної податкової служби мають право, зокрема, застосовувати до платників податків фінансові (штрафні) санкції у випадках, порядку та розмірі, встановлених Податковим кодексом України (п.п. 20.1.28 п. 20.1 ст. 20 Податкового Кодексу України).

Відповідно до пп. 14.1.265 п. 14.1 ст. 14 Податкового Кодексу України, штрафна санкція (фінансова санкція, штраф) - плата у вигляді фіксованої суми та/або відсотків, що справляється з платника податків у зв`язку з порушенням ним вимог податкового законодавства.

Згідно із п. п.230.1.2 п. 230.1 ст. 230 Податкового кодексу України, платники податку - розпорядники акцизних складів зобов`язані зареєструвати: усі розташовані на акцизних складах резервуари, введені в експлуатацію, витратоміри-лічильники та рівнеміри-лічильники у розрізі акцизних складів - в Єдиному державному реєстрі витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі; усі акцизні склади - в системі електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового. Один акцизний склад може бути зареєстрований виключно одним розпорядником акцизного складу. Один розпорядник акцизного складу може зареєструвати один і більше акцизних складів. Забороняється здійснення реалізації пального без наявності зареєстрованих витратомірів-лічильників, рівнемірів-лічильників та резервуарів, без реєстрації акцизного складу.

Відповідно до п.п. «б» п.п.14.1.6 п.14.1 ст. 14 Податкового кодексу України, акцизний склад - це приміщення або територія на митній території України, де розпорядник акцизного складу провадить свою господарську діяльність шляхом вироблення, оброблення (перероблення), змішування, розливу, навантаження-розвантаження, зберігання, реалізації пального.

Згідно із п.п.14.1.224 п.141 ст. 14 Податкового кодексу України, розпорядник акцизного складу - суб`єкт господарювання, який одержав ліцензію на право виробництва спирту етилового, алкогольних напоїв, зареєстрований платником акцизного податку, або суб`єкт господарювання - платник акцизного податку, який здійснює виробництво, оброблення (перероблення), змішування, розлив, навантаження-розвантаження, зберігання, реалізацію пального на акцизному складі та має документи, що підтверджують право власності або користування приміщеннями та/або територією, що відносяться до акцизного складу.

Відповідно до п.п. 212.1.11 п.212.1 ст. 212 Податкового кодексу України, платником акцизного податку є особа - суб`єкт господарювання роздрібної торгівлі, яка здійснює реалізацію підакцизних товарів.

Згідно із п.п. 212.1.15 п.212.1 ст. 212 Податкового кодексу України, платниками акцизного податку є: особа (у тому числі юридична особа, що веде облік результатів діяльності за договором про спільну діяльність без створення юридичної особи), постійне представництво, які реалізують пальне або спирт етиловий.

Підпунктом 212.3.4 пункту 212.3 статті 212 Податкового кодексу України встановлено, що особи, які здійснюватимуть реалізацію пального, підлягають обов`язковій реєстрації як платники податку контролюючими органами за місцезнаходженням юридичних осіб, місцем проживання фізичних осіб - підприємців до початку здійснення реалізації пального. Реєстрація платника податку здійснюється на підставі подання особою не пізніше ніж за три робочі дні до початку здійснення реалізації пального заяви, форма якої затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної фінансової політики.

Відповідно до пункту 22 підрозділу 5 розділу XX Перехідних положень Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VI, суб`єкти господарювання, які відповідатимуть визначенню платників податку з 1 липня 2019 року, зобов`язані до 1 липня 2019 року зареєструватися платниками податку та зареєструвати в системі електронного адміністрування реалізації пального усі акцизні склади, розпорядниками яких такі платники податку будуть станом на 1 липня 2019 року.

Постановою Кабінету Міністрів України від 24.04.2019 р. № 408 затверджено Порядок електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового (в подальшому Порядок № 408).

Згідно із п. 1 Порядку № 408, суб`єкти господарювання, які відповідатимуть визначенню платників акцизного податку з 1 липня 2019 р., зобов`язані до 1 липня 2019 р. зареєструватися, як платники акцизного податку та зареєструвати в системі електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового усі акцизні склади, розпорядниками яких такі платники акцизного податку будуть станом на 1 липня 2019 року.

Відповідно до п. 5 Порядку № 408, реєстр платників веде ДПС. Включення осіб до реєстру платників, внесення змін до нього, виключення з реєстру платників здійснюється контролюючими органами з використанням засобів системи електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового. Платники акцизного податку - розпорядники акцизних складів зобов`язані зареєструвати усі акцизні склади в системі електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового. Один акцизний склад реєструється виключно одним розпорядником акцизного складу. Один розпорядник акцизного складу може зареєструвати один і більше акцизних складів. Без реєстрації акцизного складу забороняється здійснення реалізації пального або отримання і реалізація спирту етилового на такому складі.

Кожен акцизний склад має власний уніфікований номер у системі електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового, який автоматично присвоюється системою електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового. До реєстру платників включаються такі дані про осіб, зареєстрованих як платники акцизного податку, та про акцизні склади, наявні у платників акцизного податку - розпорядників акцизних складів: ідентифікаційні дані: - для юридичних осіб та постійних представництв - найменування та код згідно з ЄДРПОУ; - для юридичних осіб, що уповноважені на ведення обліку діяльності за договорами про спільну діяльність без утворення юридичної особи та є відповідальними за утримання і внесення податків до бюджету під час виконання договорів, - назва договору, найменування уповноваженої особи та податковий номер, наданий такій особі під час взяття на облік договору згідно з пунктом 63.6 статті 63 та пунктом 64.6 статті 64 Кодексу; - для фізичних осіб - підприємців - прізвище, ім`я, по батькові (за наявності) та реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія (за наявності) та номер паспорта (для фізичних осіб, які мають відмітку в паспорті про право здійснювати будь-які платежі за серією (за наявності) та номером паспорта); реєстраційні дані - дата реєстрації особи як платника акцизного податку, дати запису в реєстрі платників про реєстрацію, внесення змін, анулювання реєстрації, дата та причина анулювання реєстрації платника акцизного податку / акцизного складу; дані про акцизні склади - дані про всі наявні у розпорядника акцизного складу акцизні склади (уніфікований номер, адреса, назва та реквізити документів, що підтверджують право власності або право користування приміщеннями та/або територією, де розміщено акцизний склад), а також відповідні коди адміністративно-територіальних одиниць згідно з Класифікатором об`єктів адміністративно-територіального устрою України, де розміщується кожний акцизний склад. ДПС щодня оприлюднює на власному офіційному веб-порталі інформацію з реєстрації акцизного складу.

Відповідно до п. 6 Порядку № 408, реєстрація платника акцизного податку здійснюється на підставі подання особою не пізніше ніж за три робочих дні до початку ввезення на митну територію України або до початку здійснення реалізації пального або спирту етилового заяви про реєстрацію платника акцизного податку з реалізації пального або спирту етилового та/або акцизних складів (далі - заява), форма якої затверджується Мінфіном.

На підставі заяви, що подається для реєстрації особи як платника акцизного податку, здійснюється одночасно реєстрація акцизних складів такого платника.

У разі введення в експлуатацію нових акцизних складів після реєстрації особи як платника акцизного податку платник акцизного податку - розпорядник акцизного складу подає заяву з відміткою про реєстрацію акцизного складу.

Заява складається та подається до контролюючого органу за основним місцем обліку особи як платника податків з використанням засобів електронного зв`язку в електронній формі з дотриманням вимог законів у сфері електронного документообігу та електронних довірчих послуг.

На заяву накладається кваліфікований електронний підпис керівника юридичної особи або уповноваженої особи, фізичної особи - підприємця або її представника.

Датою і часом подання заяви до контролюючого органу є дата і час, зазначені у квитанції про доставку заяви (перша квитанція).

У заяві зазначається інформація про всі наявні у розпорядника акцизного складу та введені в експлуатацію акцизні склади із зазначенням кодів адміністративно-територіальних одиниць згідно з Класифікатором об`єктів адміністративно-територіального устрою України. Щодо кожного акцизного складу в заяві зазначається ідентифікатор об`єкта оподаткування, про який надіслано повідомлення відповідно до вимог пункту 63.3 статті 63 Кодексу.

У разі реєстрації нового акцизного складу такому акцизному складу засобами системи електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового автоматично присвоюється уніфікований номер, який є єдиним у системі електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового і зберігається за акцизним складом до моменту анулювання його реєстрації.

За уніфікованим номером акцизний склад реєструється та обліковується в системі електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового.

Присвоєний під час реєстрації в системі електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового уніфікований номер акцизного складу, з якого реалізовано / на який отримано пальне або спирт етиловий, є обов`язковим реквізитом, що зазначається під час складання акцизної накладної.

Відповідно до п. 7 Порядку № 408, особа реєструється як платник акцизного податку не пізніше наступного робочого дня після надходження заяви з використанням засобів системи електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового шляхом включення її до реєстру платників або такій особі надсилається повідомлення про необхідність подання нової заяви в разі, коли: порушено вимоги законодавства у сфері електронного документообігу та електронних довірчих послуг; зазначену заяву подано з порушенням вимог щодо форми заяви, встановленої наказом Мінфіну, порядку заповнення і подання заяви згідно з цим Порядком; особа, яка подала заяву, включена до реєстру платників; у заяві одночасно зазначено дві сфери діяльності - з реалізації пального та спирту етилового; стосовно особи, яка подала заяву про реєстрацію як платник акцизного податку з реалізації спирту етилового, у контролюючому органі відсутні дані про видані такій особі діючі ліцензії на право виробництва спирту етилового, алкогольних напоїв; щодо акцизного складу, зазначеного в заяві разом з ідентифікатором об`єкта оподаткування, у контролюючому органі відсутнє повідомлення про такий об`єкт оподаткування відповідно до вимог пункту 63.3 статті 63 Кодексу або згідно з таким повідомленням відповідний об`єкт є закритим або не експлуатується розпорядником акцизного складу; стосовно особи, яка подала заяву, до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань (далі - Єдиний державний реєстр) внесено запис про державну реєстрацію припинення юридичної особи або припинення підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця; у заяві, що подається для реєстрації акцизних складів, зазначено акцизний склад, що вже зареєстрований, або в заяві, що подається для зміни даних про акцизний склад чи анулювання реєстрації акцизного складу, зазначено уніфікований номер акцизного складу, який не зареєстровано таким платником акцизного податку в системі електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового; про платника акцизного податку - розпорядника акцизного складу, що подає заяву для реєстрації акцизного складу, відсутні дані в реєстрі платників.

Інформація про результати розгляду заяви надсилається особі з використанням засобів електронного зв`язку в електронній формі у другій квитанції.

Згідно із п. 128-1.2 ст. 128-1 Податкового кодексу України, відсутність з вини платника податку реєстрації акцизних складів у системі електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового платником податку - розпорядником акцизного складу - тягне за собою накладення штрафу в розмірі 1000000 грн.

Судом встановлено, що згідно даних Державного класифікатора об`єктів адміністративно-територіального устрою України, довідника місцевих бюджетів, затвердженого наказом Мінфіну від 10.12.2020 №756 "Про внесення змін до довідника місцевих бюджетів" та інформації розміщеної на офіційному сайті Станишівської територіальної громади, с. Лука, Житомирського району відповідає КОАТУУ 1822084701.

Матеріалами справи встановлено, ТОВ "Сігнум Газ Груп" неодноразово подавались до ГУ ДПС у Житомирській області повідомлення про об`єкти оподаткування або об`єкти, пов`язані з оподаткуванням або через які проводиться діяльність, за формою №20-ОПП, за адресою здійснення господарської діяльності: Житомирська область, Житомирський район, с. Лука, вул. Заруди, 1А, з кодом КОАТУУ 1822084701, однак документи не приймалися до розгляду, так як невірно заповнено графу 6 - код КОАТУУ (відсутній в довіднику) (а.с. 42-79).

Як зазначено в позовній заяві, та не заперечується відповідачем у відповіді на заперечення, у зв`язку з відсутністю можливості зареєструвати повідомлення за формою №20-ОПП, товариство звернулось в телефонному режимі (0412-41-85-37) до ГУ ДПС в Житомирській області за наданням допомоги та роз`яснень. Працівником податкового органу також не було виявлено код КОАТУУ 1822084701 в системі за адміністративною одиницею: Житомирська область, Житомирський район, с. Лука, вул. Заруди, 1А. Тому, у зв`язку з відсутністю коду КОАТУУ, ТОВ "Сігнм Газ Груп" порадили зазначити в графі 6 повідомлення код КОАТУУ адміністративної одиниці с. Станишівка, Житомирського району, Житомирської області.

Враховуючи вказані поради, 06.01.2021 підприємством подано повідомлення за формою №20-ОПП (реєстраційний номер 9000330297), яке пройшло реєстрацію за кодом КОАТУУ 1822066801 (с. Станишівка, у зв`язку з тим, що с. Лука відноситься до Станишівської територіальної громади та у товариства відсутня можливість зареєструвати об`єкт за кодом КОАТУУ 1822084701, що відповідає с. Лука, Житомирського району), де в графі "Область, район, населений пункт" вказано: Житомирська область, Житомирський район, с. Лука, в графі "Місцезнаходження об`єкта оподаткування (вулиця, номер будинку)" зазначено: вул. Заруди, 1А, індикатор об`єкта оподаткування 6600001.

Після реєстрації об`єкту оподаткування, індикатор об`єкта оподаткування 6600001, код КОАТУУ 1822086801, місцезнаходження об`єкта згідно заяви Житомирська область, Житомирський район, с. Лука, вул. Заруди, 1А товариством подано корегуючі повідомлення, але контролюючим органом відмовлено у реєстрації змін, в зв`язку з невірно заповненою графою 6 - код КОАТУУ (відсутній у довіднику).

12.03.2021 ТОВ "Сігнум Газ Груп" подавалась заява про реєстрацію платника акцизного податку з реалізації пального або спирту етилового та/або акцизних складів до ГУ ДПС у Житомирській області (реєстраційний номер 9051096358), яку було зареєстровано. В графі "код за КОАТУУ" був вказаний номер КОАТУУ:1822086801 (с. Станишівка, у зв`язку з тим, що с. Лука відноситься до Станишівської територіальної громади та у товариства відсутня можливість зареєструвати об`єкт за кодом КОАТУУ 1822084701, що відповідає с. Лука, Житомирського району), в графі "назва області, району, населеного пункту": Житомирська область, Житомирський район, с. Лука, в графі: "місцезнаходження акцизного складу": вул. Задури, 1А.

При подачі заяви (реєстраційний номер 9051096358) від 12.03.2021 про реєстрацію акцизного складу в графі "назва області, району, населеного пункту" деталізовано та зазначено вірну адресу знаходження акцизного складу, а саме: Житомирська область, Житомирський район, с. Лука, в графі: "місцезнаходження акцизного складу": вул. Заруди, 1А. Контролюючим органом було прийнято зміни у відомостях про акцизні склади та зареєстровані (квитанція від 12.03.2021) (а.с. 82).

Таким чином, за відсутності можливості зазначення товариством КОАТУУ 1822084701, відповідно до даних Державного класифікатора об`єктів адміністративно-територіального устрою України, довідника місцевих бюджетів затвердженого наказом Мінфіну від 10.12.2020 №756 "Про внесення змін до довідника місцевих бюджетів", за порадами працівників контролюючого органу, ТОВ "Сігнум Газ Груп" було зареєстровано акцизний склад за адресою Житомирська область, Житомирський район, с. Лука, в графі: "місцезнаходження акцизного складу": вул. Заруди, 1А, із зазначенням коду за КОАТУУ 1822086801 (с. Станишівка).

Разом з тим, як зазначає відповідач, 27.07.2021 ТОВ "Сігнум Газ Груп" здійснено реєстрацію акцизного складу, а саме за адресою: Житомирська область, Житомирський район, с. Лука, вул. Заруди, 1А, із зазначенням коду за КОАТУУ 1822086812 (с. Лука) (а.с. 248).

Зазначену заяву прийнято контролюючим органом 27.07.2021 об 16 год. 28 хв., про що свідчить квитанція №2, реєстраційний номер 9207819632. Тобто, вказані зміни були внесені після закінчення перевірки, яка завершилась 23.07.2021 (а.с. 250).

Однак суд зауважує та не заперечується сторонами, що наведений акцизний склад первинно був зареєстрований 12.03.2021, однак зазначено, що код за КОАТУУ відсутній.

Суд звертає увагу на те, що санкція пункту 128-1.2 статті 128-1 ПК України передбачає притягнення платника податку - розпорядника акцизного складу до фінансової відповідальності саме за не реєстрацію акцизного складу у системі електронного адміністрування, а не зазначення помилкових чи недостовірних відомостей про такий акцизний склад.

Водночас матеріалами справи підтверджено наявність права у ТОВ "Сігнум Газ Груп" на зберігання пального саме за адресою: Житомирська область, Житомирський район, с. Лука, вул. Заруди, 1А, про що свідчить видана Головним управлянням ДПС у Житомирській області відповідна ліцензія реєстраційний номер 06080414202100006, терміном дії з 20.01.2021 до 20.01.2026 (а.с. 126).

Отже, на підставі наведеного суд не встановлює підстав для накладення на ТОВ "Сігнум Газ Груп" фінансових санкцій, оскільки позивач не вчинив податкового правопорушення, за яке такий платник податків притягується до відповідальності відповідно до пункту 128-1.2 статті 128-1 ПК України.

Таким чином, суд дійшов висновку про протиправність податкового повідомлення-рішення №7934/06-30-09-02 від 20.08.2021, яке прийняте контролюючим органом необґрунтовано, тобто без урахуванням усіх обставин, що мають значення для його прийняття. А тому, з урахуванням положень статті 245 Кодексу адміністративного судочинства України. Відтак, позовні вимоги підлягають до задоволення повністю.

Відповідно до частин першої, третьої статті 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа. При частковому задоволенні позову судові витрати покладаються на обидві сторони пропорційно до розміру задоволених позовних вимог.

Отже, на користь позивача необхідно стягнути за рахунок бюджетних асигнувань відповідача судові витрати у вигляді сплаченого судового збору в розмірі 15 000,00 грн. відповідно до платіжного доручення №393 від 06.04.2023.

Керуючись статтями 243, 245, 246, 255, 262, 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

вирішив:

Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Сігнум Газ Груп" (вул. Хлібна, 27, м. Житомир, 10029. РНОКПП/ЄДРПОУ: 40075878) до Головного управління ДПС у Житомирській області (вул. Юрка Тютюнника, 7, м. Житомир, 10003. РНОКПП/ЄДРПОУ: 44096781) про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення - задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Житомирській області форми №7934/06-30-09-02 від 20.08.2021.

Стягнути з Головного управління ДПС в Житомирській області за рахунок його бюджетних асигнувань на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Сігнус Газ Груп" суму судового збору в розмірі 15 000,00 (п`ятнадцять тисяч) грн. 00 коп.

Рішення суду набирає законної сили в порядку, визначеному статтею 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене до Сьомого апеляційного адміністративного суду за правилами, встановленими статтями 295-297 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя О.Г. Попова

13 липня 2023 р.

Дата ухвалення рішення13.07.2023
Оприлюднено17.07.2023
Номер документу112178454
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них акцизного податку, крім акцизного податку із ввезених на митну територію України підакцизних товарів (продукції)

Судовий реєстр по справі —240/9355/23

Ухвала від 31.01.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Блажівська Н.Є.

Ухвала від 08.01.2024

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Біла Л.М.

Ухвала від 27.11.2023

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Біла Л.М.

Ухвала від 08.11.2023

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Біла Л.М.

Ухвала від 26.10.2023

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Біла Л.М.

Ухвала від 02.10.2023

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Біла Л.М.

Ухвала від 21.08.2023

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Біла Л.М.

Ухвала від 07.08.2023

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Біла Л.М.

Рішення від 13.07.2023

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Попова Оксана Гнатівна

Ухвала від 30.05.2023

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Попова Оксана Гнатівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні