Ухвала
від 17.07.2023 по справі 1540/5060/18
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 1540/5060/18

УХВАЛА

17 липня 2023 року м. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд у складі головуючого Марина П.П., розглянувши в порядку письмового провадження заяву представника відповідача про відстрочення виконання рішення суду по справі №1540/5060/18 за адміністративним позовом Головного управління ДСНС України в Одеській області до Державного закладу "Дитячий спеціалізований (спеціальний) санаторій "Зелена гірка" Міністерства охорони здоров`я України" (ДЗ "ДССС "Зелена гірка" МОЗ України), за участю третьої особи без самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача Міністерства охорони і здоров`я України про вжиття заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю)

ВСТАНОВИВ:

Ухвалою Одеського окружного адміністративного суду у справі №1540/5060/18 від 12.12.2018 року затверджено умови примирення між Головним управлінням ДСНС України в Одеській області та Державним закладом "Дитячий спеціалізований (спеціальний) санаторій "Зелена гірка" Міністерства охорони здоров`я України" (ДЗ "ДССС "Зелена гірка" МОЗ України) у справі № 1540/5060/18 на наступних умовах:

Відповідач - Державний заклад «Дитячий спеціалізований (спеціальний) санаторій «Зелена гірка» МОЗ України, ЄДРПОУ 20995456, юридична адреса: 65038, місто Одеса, вул. Дача Ковалевського,89:

- зобов`язується повністю усунути порушення вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної, пожежної безпеки та цивільного захисту, які загрожують життю та здоров`ю людей, зазначені в Акті перевірки № 121 від 26.06.2018 до 28 лютого 2019 року, а саме:

1. Обладнати будівлі та приміщення дитячого санаторію системами протипожежного захисту, а саме: системою автоматичної пожежної сигналізації та системою оповіщення людей про пожежу.

2. Провести обробку дерев`яних конструкцій перекриття будівель харчоблоку, спального, навчального та адміністративного корпусу вогнезахисним розчином з оформленням акту.

3. Забезпечити територію необхідною кількістю води для здійснення пожежогасіння на випадок виникнення пожежі відповідно до ДБН В.2.5-74:2013 «Водопостачання. Зовнішні мережі».

4. Забезпечити черговий персонал дитячого санаторію засобами індивідуального захисту органів дихання для само рятування людей підчас пожежі для організації евакуації людей у разі виникнення пожежі.

5. Провести обов`язкове страхування членів добровільної пожежної дружини (команди).

6. Провести ідентифікацію на визначення потенційно небезпечного об`єкта або об`єкта підвищеної небезпеки.

Нести повну відповідальність за пожежну, техногенну безпеку та цивільний захист на час дії угоди про примирення на об`єкті Державного закладу «Дитячий спеціалізований (спеціальний) санаторій «Зелена гірка» МОЗ України, ЄДРПОУ 20995456, юридична адреса: 65038, м. Одеса, вул. Дача Ковалевського,89.

До 28 лютого 2019 року звернутись до Головного управління ДСНС України в одеській області з письмовою заявою про проведення позапланової перевірки додержання (виконання) вимог законодавства у сферах пожежної, техногенної безпеки та цивільного захисту та виконання вимог попередніх, приписів в 1-му фтизіатричному відділенні Державного закладу «Дитячий спеціалізований (спеціальний) санаторій «Зелена гірка» МОЗ України, розташованого за адресою: м. Одеса, вул. Академіка Вавілова, 14.

Позивач - Головне управління ДСНС України в Одеській області зобов`язується на підставі заяви Державного закладу «Дитячий спеціалізований (спеціальний) санаторій «Зелена гірка» МОЗ України, здійснити позапланову перевірку додержання (виконання) вимог законодавства у сферах пожежної, техногенної безпеки та цивільного захисту та виконання вимог попередніх приписів в 1-му фтизіатричному відділенні Державного закладу «Дитячий спеціалізований (спеціальний) санаторій «Зелена гірка» МОЗ України, розташованого за адресою: м. Одеса, вул. Академіка Вавілова, 14 у продовж 10 робочих днів з дня надходження письмової заяви на проведення позапланової перевірки.

Провадження у справі за позовом Головного управління ДСНС України в Одеській області до Державного закладу "Дитячий спеціалізований (спеціальний) санаторій "Зелена гірка" Міністерства охорони здоров`я України" (ДЗ "ДССС "Зелена гірка" МОЗ України), за участю третьої особи без самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача Міністерства охорони і здоров`я України про вжиття заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю) - закрито.

Відповідач звернувся до суду із заявою, в якій просить: відстрочити виконання ухвали Одеського окружного адміністративного суду від 12.12.2018 у справі № 1540/5060/18 за позовом Головного управління ДСНС України в Одеській області до Державного закладу "Дитячий спеціалізований (спеціальний) санаторій "Зелена гірка" Міністерства охорони здоров`я України" (ДЗ "ДССС "Зелена гірка" МОЗ України"), за участю третьої особи без самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача Міністерства охорони і здоров`я України, про вжиття заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю), якою затверджено мирову угоду, терміном на один рік з дня постановлення ухвали.

В обґрунтування своєї заяви позивач вказує, що обставини які роблять виконання ухвали суду неможливим:

Державний заклад "Дитячий спеціалізований (спеціальний) санаторій "Зелена гірка" Міністерства охорони здоров`я України" є дитячим санаторієм, що підпорядковується Міністерству охорони здоров`я України, та у зв`язку з надзвичайною подією - введенням воєнного стану в Україні, тимчасово не здійснює своєї основної діяльності, та відповідно недоотримує видатків грошових коштів з державного бюджету. Доказом цієї обставини є: лист Міністерства охорони здоров`я України № 03-38/7027/2-22 від 27.03.2022 р., пунктом першим якого, призупинено плановий прийом пацієнтів до спеціалізованих санаторіїв на період дії воєнного стану в Україні. Акт №12 від 05.05.2023 р. Головного управління ДСНС України в Одеській області, складений стосовно неможливості здійснення заходу державного нагляду (контролю), посадовими особами: Головним інспектором ВЗНС по Київському району ОМТГ Одеського районного управління Головного управління ДСНС України в Одеській області підполковником служби цивільного захисту Альшаковим О.В. та Головним державним виконавцем Київського відділу державної виконавчої служби у місті Одесі Південного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Одеси) Нідзельського З. А., з причини того, що суб`єкт господарювання Державний заклад "Дитячий спеціалізований (спеціальний) санаторій "Зелена гірка" Міністерства охорони здоров`я України" за адресою: м. Одеса, вул. Академіка Вавілова, 14, на теперішній час господарську діяльність не здійснює.

Також представник відповідача зазначає, що ДЗ "ДССС "Зелена гірка" МОЗ України" тимчасово немає доступу до території за адресою: м. Одеса, вул. Академіка Вавілова, 14, так як, у зв`язку з вищезазначеною надзвичайною подією, вона знаходиться у розпорядженні третіх осіб. Доказом цієї обставини є: лист Одеського обласного територіального центру комплектування та соціальної підтримки Міністерства оборони України № 943/3843/2А від 06.06.2022 р.

Разом з тим, представник відповідача повідомляємо, що ДЗ "ДССС "Зелена гірка" МОЗ України" не уникає виконання рішення, і воно вже частково виконано - чотири з шести пунктів, а саме, пункти 1,3,4,5. Наразі відстрочка виконання рішення - це не уникнення відповідальності відповідача, навпаки, відстрочка терміном на один рік, не обмежена закінченням воєнного стану в Україні, необхідна для організації та створення умов для повного виконання цього рішення, а саме, отримання грошових видатків з державного бюджету, які можуть бути затверджені і надані лише на 2024 р. і час, необхідний для виконання 2-х з 6-ти пунктів що залишилися, так як їх виконання потребує замовлення робіт у сторонніх організацій, і роботи самі по собі займають немало часу.

Учасники справи в судовому засіданні, призначеному на 03.07.2023 року, участі не приймали, про дату, час та місце розгляду справи повідомлялись, відповідно до вимог КАС України.

Представником заявника в заяві, зокрема, зазначено, щодо розгляду заяви за його відсутності.

Керуючись положеннями ч.9 ст.205 КАС України, судом прийнято рішення про розгляд заяви про відстрочення виконання рішення суду в порядку письмового провадження.

Розглянувши подану заяву про відстрочення виконання рішення суду, суд прийшов до наступних висновків.

Відповідно до статті 378 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України), за заявою сторони суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, може відстрочити або розстрочити виконання рішення, а за заявою стягувача чи виконавця (у випадках, встановлених законом), встановити чи змінити спосіб або порядок його виконання. Питання про відстрочення або розстрочення виконання, зміну чи встановлення способу і порядку виконання судового рішення може бути розглянуто також за ініціативою суду (ч. 1 ст. 378 КАС України).

Підставою для встановлення або зміни способу або порядку виконання, відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення є обставини, що істотно ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим (ч. 3 ст. 378 КАС України).

Вирішуючи питання про відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення, суд також враховує: 1) ступінь вини відповідача у виникненні спору; 2) щодо фізичної особи тяжке захворювання самої особи або членів її сім`ї, її матеріальне становище; 3) стихійне лихо, інші надзвичайні події тощо (ч. 4 ст. 378 КАС України).

Відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення не може перевищувати одного року з дня ухвалення рішення, ухвали, постанови (ч. 5 ст. 378 КАС України).

У постанові від 06.12.2019 року у справі №2а/0570/6531/2011 Верховний Суд дійшов висновку, що відстрочення в розумінні зазначеної норми закону є відкладенням чи перенесенням дати виконання рішення на новий строк, який визначається адміністративним судом, та допускається у виняткових випадках, залежно від обставин справи. Підставою для відстрочення можуть бути конкретні існуючі, об`єктивні, виключні обставини, що ускладнюють виконання судового рішення у встановлений строк або фактично унеможливлюють таке.

Суд зазначає, що мирову угоду затверджено ухвалою суду від 12.12.2018 року.

Цією ж ухвалою покладено зобов`язання на відповідача повністю усунути порушення вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної, пожежної безпеки та цивільного захисту, які загрожують життю та здоров`ю людей, зазначені в Акті перевірки № 121 від 26.06.2018 до 28 лютого 2019 року та до 28.02.2019 звернутись до позивача письмовою заявою про проведення позапланової перевірки додержання (виконання) вимог законодавства у сферах пожежної, техногенної безпеки та цивільного захисту.

Як вбачається з заяви та доданих до матеріалів справи доказів, станом на день розгляду заяви, тобто 17.07.2023 року відповідачем не усунуто порушення зазначені в Акті перевірки № 121 від 26.06.2018.

З огляду на приписи ч. 5 ст. 378 КАС України, суд доходить висновку, що заява представника відповідача не підлягає задоволенню, оскільки з дати постановлення ухвали суду про закриття провадження пройшло більш ніж 4 роки.

Разом з тим, щодо не здійснення господарської діяльності, суд зазначає, що в листі Міністерства охорони здоров`я України №03-38/7027/2-22 від 27.03.2022 року, дійсно вказано про те, що з Міністерства охорони здоров`я України на виконання Закону України від 24 лютого 2022 року № 2102-ІХ «Про затвердження Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» та Закону України «Про правовий режим воєнного стану», наказу МОЗ від 15.03.2022 № 439 «Про організацію надання медичної допомоги у закладах та установа, що належать до сфери управління Міністерство охорони здоров`я України» рекомендує наступне:

1. Призупинити плановий прийом пацієнтів дорослих та дітей до спеціалізованих (спеціальних) санаторіїв МОЗ України, ДЗ «Українська алергологічна лікарня Міністерство охорони здоров`я України», санаторіїв обласного, міського підпорядкування на період дії воєнного стану в Україні.

2. Пацієнтам, які не мають можливості повернутися до постійного місця проживання з причин ведення бойових дій у містах їх проживання і залишаються перебувати в закладах, продовжувати перебування за рахунок наступного заїзду до додаткових розпоряджень.

3. Відповідно до підпункту 3) статті 8 Закону України «Про правовий режим воєнного стану» вжити заходів щодо роботи закладів у режимі воєнного стану, забезпечення медичних послуг у рамках вимог, встановлених для повсякденного функціонування, з урахуванням профілю та можливостей закладу.

4. Вжити заходів до можливого прийому та розміщення переселених осіб з міст, які постраждали від бойових дій на базі очолюваних закладів до додаткових розпоряджень.

5. У разі додаткових розпоряджень, бути готовими прийняти пацієнтів, які після лікування бойових поранень потребують подальшої реабілітації в умовах санаторно-курортного закладу.

6. Скласти перелік необхідного медичного та іншого обладнання, меблів, продуктів харчування інших предметів та речей щоденного використання для забезпечення реабілітації пацієнтів в умовах санаторно- курортного закладу.

Зазначений лист має рекомендаційний характер та не свідчить про повне зупинення діяльності санаторію.

Також з листа Одеського обласного територіального центру комплектування та соціальної підтримки від 06.06.2022 року №943/3843/2А вбачається про прохання щодо тимчасового розміщення на території санаторію для проживання та харчування з 10.06.2022 року до особистого розпорядження.

В свою чергу, всі означені представником відповідача події стосуються періоду часу, який виходить за межі встановленого ухвалою суду від 12.12.2018 року строку для її виконання.

Враховуючи викладене, суд дійшов висновку про необґрунтованість заяви представника відповідача про відстрочення ухвали суду від 12.12.2018 року та відсутність підстав для її задоволення.

Керуючись ст.ст. 241-243, 248, 378 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

УХВАЛИВ:

У задоволенні заяви представника Державного закладу "Дитячий спеціалізований (спеціальний) санаторій "Зелена гірка" Міністерства охорони здоров`я України" про відстрочення виконання ухвали Одеського окружного адміністративного суду від 12.12.2018 у справі № 1540/5060/18 відмовити.

Ухвала набирає законної сили в порядку ст.256 КАС України.

Ухвала може бути оскаржена в порядку та строки, передбачені ст.ст.293, 295 КАС України.

Суддя П.П. Марин

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення17.07.2023
Оприлюднено20.07.2023
Номер документу112262907
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяЗаява про відстрочку або розстрочку виконання судового рішення

Судовий реєстр по справі —1540/5060/18

Ухвала від 05.12.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Косцова І.П.

Ухвала від 07.11.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Косцова І.П.

Ухвала від 31.10.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Косцова І.П.

Ухвала від 23.10.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Косцова І.П.

Постанова від 14.09.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Косцова І.П.

Ухвала від 14.08.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Косцова І.П.

Ухвала від 14.08.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Косцова І.П.

Ухвала від 03.08.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Косцова І.П.

Ухвала від 17.07.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Марин П.П.

Ухвала від 12.03.2019

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Марин П. П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні