Рішення
від 17.07.2023 по справі 688/2226/23
ШЕПЕТІВСЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа 688/2226/23

№ 2/688/534/23

Рішення

Іменем України

17 липня 2023 року м. Шепетівка

Шепетівський міськрайонний суд Хмельницької області в складі:

головуючого - судді Козачук С.В.,

з участю секретаря судового засідання - Зінченка Д.В.,

прокурора - Облог Р.А.,

відповідача - ОСОБА_1 ,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Шепетівка цивільну справу за позовом керівника Шепетівської окружної прокуратури в інтересах держави в особі органу, уповноваженого державою здійснювати відповідні функції у спірних правовідносинах - Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області до ОСОБА_1 , третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача - Товариство з обмеженою відповідальністю «Лотівка Еліт» про конфіскацію земельних ділянок,

встановив:

Короткий зміст та обґрунтування позовних вимог, позиція позивача

26 травня 2023 року керівник Шепетівської Шепетівської окружної прокуратури звернувся до суду в інтересах держави в особі органу, уповноваженого державою здійснювати відповідні функції у спірних правовідносинах - Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області з позовом до ОСОБА_1 , третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача - Товариство з обмеженою відповідальністю «Лотівка Органік» про конфіскацію земельних ділянок.

В обґрунтування позову посилається на те, що ОСОБА_1 , який є громадянином рф, на підставі свідоцтва про право на спадщину за законом від 21.06.2007 року отримав право на земельну частку (пай) у землі, яка перебувала у колективній власності КСП «Корчик» розміром 2,6 в умовних кададстрових гектарах без визначення меж цієї частки в натурі (на місцевості), яке належало його померлому батькові ОСОБА_2 на підставі сертифіката серії ХМ №0347797, виданого Шепетівською РДА 29.07.1997 року. Тобто, на час отримання ОСОБА_1 права на земельну частку (пай) вказана земельна ділянка була не сформована.

На підставі розпорядження Шепетівської РДА №42/2015-р від 12.02.2015 року відповідачем розроблено технічну документацію із землеустрою щодо встановлення меж земельних ділянок в натурі (на місцевості) та взамін сертифіката відповідачем отримано 24.02.2015 року свідоцтва про право власності на нерухоме майно, згідно яких ОСОБА_1 отримав у приватну власність земельну ділянку з кадастровим номером 6825583200:04:004:0471 площею 1,3433 га та земельну ділянку з кадастровим номером 6825583200:04:004:0472 площею 0,3138 га, які призначені для ведення товарного сільськогосподарського виробництва.

В подальшому 09.09.2018 року вказані земельні ділянки останній передав в оренду (користування) для ТОВ «Лотівка Органік».

Разом із цим, перебування у приватній власності ОСОБА_1 зазначених земельних ділянок суперечить ст.ст. 13, 14, 41 Конституції України, ст. ст. 80, 81, 145 Земельного кодексу України у зв`язку з тим, що землі сільськогосподарського призначення, прийняті у спадщину іноземцями, а також особами без громадянства, протягом року підлягають відчуженню. У разі невиконання цієї вимоги настають наслідки, передбачені ч.ч. 2, 4 ст. 145 Земельного кодексу України, а саме, така ділянка підлягає конфіскації за рішенням суду. Позов про конфіскацію земельної ділянки подається до суду органом, що здійснює державний контроль за використанням та охороною земель. Конфіскована земельна ділянка за рішенням суду підлягає продажу на земельних торгах.

Порушення інтересів держави полягає в тому, що ОСОБА_1 порушив визначену законодавством процедуру використання земельної ділянки сільськогосподарського призначення та, як іноземний громадянин, не вжив заходів для їх відчуження, в зв`язку з чим на теперішній час є власником спірних земельних ділянок на території України.

Наразі продовольча безпека України потребує величезної уваги, що тягне за собою невідкладне вжиття вичерпних заходів щодо повернення земельних ділянок у власність держави та їх подальше використання з метою забезпечення потреб у першу чергу громадян України.

Крім цього, воєнні дії, які ведуться на території України, вкрай негативно впливають на продовольчі процеси в державі, зокрема, багато земель сільськогосподарського призначення на територіях, де ведуться активні бойові дії, на даний час забруднені та не можуть використовуватись за призначенням, сотні гектарів залишаються окупованими. Це в сукупності призведе до зниження врожайності, тому у цих умовах важливим є те, щоб кожна земельна ділянка, яка незаконно перебуває у власності та використовується громадянами рф з порушенням вимог законодавства була безумовно повернута у власність держави.

Підставою представництва прокурором інтересів держави в даних спірних правовідносинах є бездіяльність органу, уповноваженого державою здійснювати відповідні функції держави у спірних правовідносинах - ГУ Держгеокадастру у Хмельницькій області, який за законом є уповноваженим органом щодо здійснення державного нагляду (контролю) в частині дотримання вимог земельного законодавства, використання та охорони земель усіх категорій і форм власності.

Відповідно до ст. 131-1 Конституції України, ст. 23 Закону України «Про прокуратуру» прокурора наділено правом на звернення до суду за захистом інтересів держави у випадку коли захист цих інтересів не здійснює або неналежним чином здійснює орган державної влади, орган місцевого самоврядування чи інший суб`єкт владних повноважень, до компетенції якого віднесені відповідні повноваження.

Звернення прокурора з вказаним позовом переслідує «суспільний», «публічний» інтерес, оскільки реагування прокурора у даному разі спрямоване на задоволення суспільної потреби у відновленні законності при вирішенні суспільно значимого питання законності володіння та використання іноземним громадянином земельних ділянок сільськогосподарського призначення, яке відбувається з грубим порушенням вимог чинного законодавства.

Враховуючи, що ОСОБА_1 є іноземним громадянином, впродовж року після набуття права власності на вищевказані земельні ділянки не відчужив їх, а лише передав в оренду, тому просить конфіскувати у власність держави в особі Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області вищевказані земельні ділянки, що належать ОСОБА_1 .

В судовому засіданні прокурор Облог Р.А. позов підтримала в повному обсязі, просила його задовольнити з підстав, викладених в ньому.

Представник позивача Головного управління Дежгеокадастру у Хмельницькій області в судове засідання не з`явився. Проте представник за довіреністю Плюх В.О. подала до суду письмові пояснення, у яких позовні вимоги підтримала, посилаючись на їх обгрунтованість, просила їх задовольнити у повному обсязі, розгляд справи провести без участі представника Головного управління Дежгеокадастру у Хмельницькій області.

Позиція відповідача, третьої особи

Відповідач ОСОБА_1 у судовому засіданні позов не визнав, посилаючись на те, що намагався відчужити успадковані земельні ділянки, однак через відмову нотаріуса вказаної процедури не завершив, просив у задоволенні позову відмовити в повному обсязі.

Представник третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача ТОВ «Лотівка Органік» в судове засідання не з`явився. Проте, директор ТОВ «Лотівка-Еліт» С.Філюк подав заяву, у якій повідомив, що ТОВ «Лотівка-Еліт» є правонаступником ТОВ «Лотівка Органік», яке припинено в результаті реорганізації шляхом приєднання до нього, просив розгляд справи провести без участі представника товариства.

Заяви, клопотання та інші процесуальні дії у справі

Ухвалою Шепетівського міськрайонного суду Хмельницької області від 29.05.2023 року відкрито провадження по даній справі та призначено розгляд справи за правилами загального позовного провадження у підготовчому засіданні о 10 год. 00 хв. 29.06.2023 року.

Ухвалою Шепетівського міськрайонного суду Хмельницької області від 29.05.2023 року задоволено заяву керівника Шепетівської окружної прокуратури про забезпечення позову; накладено арешт на земельні ділянки кадастровий номер 6825583200:04:004:0471, площею 1,3433 га, кадастровий номер 6825583200:04:004:0472 площею 0,3138 га, які призначені для ведення товарного сільськогосподарського виробництва та знаходяться на території Корчицької сільської ради Шепетівського району Хмельницької області за межами населеного пункту та належать ОСОБА_1 , заборонено останньому розпоряджатися цими земельними ділянками, змінювати їх цільове призначення, здійснювати їх перетворення, поділ, об`єднання з іншими земельними ділянками.

Ухвалою Шепетівського міськрайонного суду Хмельницької області від 29.06.2023 року закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду по суті на 10 год. 30 хв. 17.07.2023 року.

Встановлені судом фактичні обставини, з посиланням на докази

Між сторонами виникли правовідносини щодо припинення права власності на земельні ділянки, які регулюються нормами Земельного кодексу України.

Судом встановлено, що ОСОБА_2 належало право на земельну частку (пай) у землі, яка перебувала у колективній власності КСП «Корчик», розміром 2,6 в умовних кадастрових гектарах без визначення меж цієї частки в натурі (на місцевості) на підставі сертифікату серії ХМ №0347797, виданого Шепетівською районною державною адміністрацією 29 липня 1997 року. ІНФОРМАЦІЯ_1 ОСОБА_2 помер.

21.06.2007 року його син - відповідач ОСОБА_1 отримав свідоцтво про право на спадщину за законом серії ВЕР №406246, зареєстроване в реєстрі за № 1858, на підставі якого набув, зокрема, вищевказане право на земельну частку (пай).

Згідно розпорядження Шепетівської районної державної адміністрації за №42/2015-р від 12.02.2015 року, затверджено протоколи розподілу земельних ділянок між власниками земельних часток (паїв) та технічні документації землеустрою щодо встановлення меж земельних ділянок в натурі (на місцевості) та передбачено видати громадянам документи на право власності на земельні ділянки для ведення товарного сільськогосподарського виробництва взамін сертифікатів на право на земельні ділянки.

У додатку 3 до вказаного розпорядження, зазначено список громадян, членів колишнього КСП «Корчицьке», на території Корчицької сільської ради, для затвердження протоколів розподілу земельних ділянок між власниками земельних часток (паїв) та технічних документів із землеустрою щодо встановлення меж земельних ділянок в натурі (на місцевості), серед яких є ОСОБА_1 . Вказане підтверджується технічною документацією з землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельних ділянок в натурі ОСОБА_1 для ведення товарного сільськогосподарського виробництва на території Корчицької сільської ради Шепетівського району Хмельницької області з кадастровими номерами 6825583200:04:004:0471 та 6825583200:04:004:0472.

23 лютого 2015 року у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно зареєстровано право власності за ОСОБА_1 на спірні земельні ділянки та 24 лютого 2015 року ОСОБА_1 видано свідоцтва про право власності на земельні ділянки площею 1,3433 га з кадастровим номером 6825583200:04:004:0471 та площею 0,3138 га з кадастровим номером 6825583200:04:004:0472 з цільовим призначенням для ведення товарного сільськогосподарського виробництва. Вказане підтверджується інформаційними довідками з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо об`єкта нерухомого майна №323141384 та №323134883 від 16 лютого 2023 року та свідоцтвами про право власності на нерухоме майно №34047311 та №34045026 від 24.02.2015 року.

16.03.2015 року між ОСОБА_1 та ТОВ «Лотівка Еліт» укладено договори оренди землі, відповідно до умов яких ОСОБА_1 передав в строкове платне користування спірні земельні ділянки на строк 10 років.

03.08.2018 року між ОСОБА_1 та ТОВ «Лотівка Еліт» укладено додаткову угоду про припинення договору оренди земельної ділянки, за умовами якої сторони домовилися припинити дію договору оренди земельної ділянки з кадастровим номером 6825583200:04:004:0472 площею 0,3138 га від 16.03.2015 року, який зареєстрований 21.04.2015 року за №9442264 за взаємною згодою сторін.

09.08.2018 року між ОСОБА_1 та ТОВ «Лотівка Органік» укладено договір оренди землі, відповідно до умов якої ОСОБА_1 передав в строкове платне користування земельну ділянку з кадастровим номером 6825583200:04:004:0472 площею 0,3138 га, яка призначена для ведення товарного сільськогосподарського виробництва та знаходяться на території Корчицької сільської ради Шепетівського району Хмельницької області на строк 10 років.

На момент успадкування зазначених вище спірних земельних ділянок та державної реєстрації права власності ОСОБА_1 був іноземцем.

Згідно листа Управління Служби безпеки України у Хмельницькій області від 18.11.2022 року, адресованого заступнику керівника Хмельницької обласної прокуратури, Управлінням СБУ встановлено ряд земельних ділянок сільськогосподарського призначення на території Хмельницької області, якими протиправно володіють громадяни рф в порушення норм Земельного кодексу України, серед яких вказані дві спірні земельні ділянки, власником яких є ОСОБА_1 .

Відповідно до інформації Управління Державної міграційної служби України в Хмельницькій області від 08.12.2022 року ОСОБА_1 відповідно до обліків управління ДМС України в Хмельницькій області документований посвідкою на постійне проживання в Україні № НОМЕР_1 від 23.01.2019 року терміном дії до 21.01.2029 року. В заяві-анкеті зазначено: паспорт громадянина рф 51№6645638 від 19.01.2018 року терміном дії до 19.01.2023 року, місце проживання на території рф: відсутнє, знятий з реєстраційного обліку, зареєстроване місце проживання на території України: АДРЕСА_1 .

Шепетівський відділ ДРАЦС у Шепетівському районі Хмельницькій області Центрально-Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Хмельницький) у своїй відповіді за вих. №1397/23.21-36 від 06.12.2022 року повідомив про відсутність в архіві відділу та у відомостях Державного реєстру актів цивільного стану громадян актового запису про смерть ОСОБА_1 , 1955 року народження.

Згідно листа Головного управління Держгеокадатру у Хмельницькій області за вих. №22-0.401-394/2-23 від 03.02.2023 року, у зв`язку з відсутністю коштів, виділених на сплату судового збору, просить Шепетівську окружну прокуратуру вжити в інтересах Управління як органу, уповноваженого на здійснення державного контролю за використанням та охороною земель, заходи представницького характеру з метою усунення порушень законодавства.

Застосовані норми права

Положення статей 13, 14 Конституції України визначають, що земля є об`єктом права власності Українського народу, від імені якого права власника здійснюють органи державної влади та органи місцевого самоврядування в межах, визначених цією Конституцією. Земля є основним національним багатством, що знаходиться під особливою охороною держави.

Частиною 5 ст. 41 Конституції України визначено, що конфіскація майна може бути застосована виключно за рішенням суду у випадках, обсязі та порядку, встановлених законом.

Згідно зі ст.ст. 319, 321 ЦК України кожен має право володіти, користуватися і розпоряджатися своєю власністю. Право власності набувається в порядку, визначеному законом. Власність зобов`язує. Право власності є непорушним. Ніхто не може бути протиправно позбавлений права власності чи обмежений у його здійсненні. Особа може бути позбавлена права власності або обмежена у його здійсненні лише у випадках і в порядку, встановлених законом.

Суб`єктами права приватної власності на землю згідно зі ст. 80 Земельного кодексу України визначено громадян України та юридичних осіб. Проте, з урахуванням змісту ч. 2 ст. 81 та інших норм Земельного кодексу України, суб`єктами права приватної власності на землю визнаються також іноземні громадяни та особи без громадянства.

Зокрема, іноземні громадяни та особи без громадянства відповідно до ч. 2 ст. 81 Земельного кодексу України можуть набувати права власності на земельні ділянки несільськогосподарського призначення в межах населених пунктів, а також на земельні ділянки несільськогосподарського призначення за межами населених пунктів, на яких розташовані об`єкти нерухомого майна, що належать їм на праві приватної власності.

Згідно із ч. 3 ст. 81 Земельного кодексу України іноземці та особи без громадянства можуть набувати права власності на земельні ділянки відповідно до частини другої цієї статті у разі: а) придбання за договором купівлі-продажу, ренти, дарування, міни, іншими цивільно-правовими угодами; б) викупу земельних ділянок, на яких розташовані об`єкти нерухомого майна, що належать їм на праві власності; в) прийняття спадщини.

Відповідно до ст. 125 Земельного кодексу України, право власності на земельну ділянку виникає з моменту державної реєстрації таких прав.

Особливості правових підстав набуття та припинення права власності на об`єкти нерухомого майна іноземцями (особами без громадянства) встановлені нормами розділу V Закону України «Про міжнародне приватне право», положеннями Цивільного кодексу України, Земельного кодексу України.

Відповідно до ч. 1,2 ст. 38 Закону України «Про міжнародне приватне право» право власності та інші речові права на нерухоме та рухоме майно визначаються правом держави, у якій це майно знаходиться, якщо інше не передбачено законом. Належність майна до нерухомих або рухомих речей, а також інша класифікація майна визначаються правом держави, у якій це майно знаходиться.

Згідно з ч. 1 ст. 39 даного Закону, виникнення та припинення права власності та інших речових прав визначається правом держави, у якій відповідне майно перебувало в момент, коли мала місце дія або інша обставина, яка стала підставою для виникнення або припинення права власності та інших речових прав, якщо інше не передбачено законом або міжнародним договором України.

Якщо спірні земельні ділянки, які належать до нерухомого майна (ч.1 ст.181 ЦК України), знаходяться на території України, то на них поширюється дія права України.

Відповідно до ч. 5 ст. 22 Земельного кодексу України, набуття у власність земельних ділянок сільськогосподарського призначення здійснюється з урахуванням вимог ст. 130 цього Кодексу, а саме: іноземцям, особам без громадянства та юридичним особам заборонено набувати частки у статутному (складеному) капіталі, акції, паї, членство у юридичних особах (крім як у статутному (складеному) капіталі банків), які є власниками земель сільськогосподарського призначення.

Одночасно за змістом ч. 4 ст. 81 Земельного кодексу України землі сільськогосподарського призначення, прийняті у спадщину іноземцями, а також особами без громадянства, протягом року підлягають відчуженню.

Згідно пункту «е» ч. 1 ст. ст. 140 Земельного кодексу України, однією з підстав примусового припинення права власності на земельну ділянку є невідчуження земельної ділянки іноземними особами та особами без громадянства у встановлений строк у випадках, визначених цим Кодексом.

У разі невиконання цієї вимоги настають наслідки, передбачені ч.ч. 2, 4 ст. 145 Земельного кодексу України, а саме, така ділянка підлягає конфіскації за рішенням суду. Позов про конфіскацію земельної ділянки подається до суду органом, що здійснює державний контроль за використанням та охороною земель. Конфіскована земельна ділянка за рішенням суду підлягає продажу на земельних торгах.

Пунктом 10 ч. 1 ст. 346 Цивільного кодексу України визначено конфіскацію, як одну з підстав припинення права власності.

Згідно із ст. 356 Цивільного кодексу України, до особи може бути застосовано позбавлення права власності на майно за рішенням суду як санкція за вчинення правопорушення (конфіскація) у випадках, встановлених законом. Конфісковане майно переходить у власність держави безоплатно, крім випадків, визначених законом. Обсяг та порядок конфіскації майна встановлюються законом.

Статтею 131-1 Конституції України на прокуратуру покладено функцію представництва інтересів держави в суді у виключних випадках і в порядку, що визначені законом.

Відповідно до ч. 3 ст. 23 Закону України «Про прокуратуру» прокурор здійснює представництво в суді законних інтересів держави у разі порушення або загрози порушення інтересів держави, якщо захист цих інтересів не здійснює або неналежним чином здійснює орган державної влади, орган місцевого самоврядування чи інший суб`єкт владних повноважень, до компетенції якого віднесені відповідні повноваження, а також у разі відсутності такого органу.

Мотиви та висновки суду

У зв`язку з тим, що Головне управління Держгеокадастру у Хмельницькій області відповідно до положень ст. 145 Земельного кодексу України, Закону України «Про державний контроль за використанням та охороною земель», «Положення про Головне управління Держгеокадастру в області» здійснює державний нагляд (контроль) за дотриманням органами державної влади, органами місцевого самоврядування, юридичними та фізичними особами вимог земельного законодавства та встановленого порядку набуття і реалізації права на землю, наділене правом на подання такого роду позовів, на лист прокурора про виявлені порушення із вимогою вжити заходів щодо їх усунення, у тому числі в судовому порядку, повідомило про неподання позову щодо усунення даних порушень у зв`язку з відсутністю коштів та не заперечує проти звернення з позовом органів прокуратури, станом на день надходження даного позову до суду самостійно не реалізувало своє процесуальне право, то відповідно до положень ст. 23 Закону України «Про прокуратуру», ст. 56 ЦПК України є всі підстави для підтвердження представництва прокурором інтересів держави в суді, що узгоджується з правовим висновком Великої Палати Верховного Суду, викладеним у постанові від 26 травня 2020 року в справі №912/2385/18 за схожих обставин.

Враховуючи, що ОСОБА_1 , будучи іноземним громадянином, упродовж року після набуття права власності на земельні ділянки сільськогосподарського призначення (з 20 лютого 2015 року по даний час) не відчужив їх, а лише передав в оренду, є підстави для їх конфіскації у власність держави.

Обраний спосіб захисту порушеного права власності на земельні ділянки сільськогосподарського призначення, які ОСОБА_1 незаконно використовує, є ефективним та належним способом захисту порушених прав держави в особі Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області, як уповноваженого органу на здійснення функцій держави щодо конфіскації у власність держави земельних ділянок сільськогосподарського призначення, які незаконно використовуються іноземними громадянами. Зазначений спосіб захисту чітко визначений ч. 4 ст. 81 Земельного кодексу України.

Згідно положення ст. 1 Першого протоколу до Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, ратифікованої Україною 17 липня 1997 року, кожна фізична або юридична особа має право мирно володіти своїм майном. Ніхто не може бути позбавлений своєї власності інакше як в інтересах суспільства і на умовах, передбачених законом і загальними принципами міжнародного права.

У правовому висновку Верховного Суду України, викладеному в постанові від 18 вересня 2013 року (справа № 6-92 цс 13) зазначено, що основною метою ст. 1 Першого протоколу до Конвенції є попередження свавільного захоплення власності, конфіскації, експропріації та інших порушень безперешкодного користування своїм майном. При цьому в своїх рішеннях Європейський суд з прав людини постійно вказує на необхідність дотримання справедливої рівноваги між інтересами суспільства та необхідністю дотримання фундаментальних прав окремої людини (наприклад, рішення від 23 вересня 1982 року у справі «Спорронг і Льоннрот проти Швеції», від 11 березня 2003 року «Новоселецький проти України», від 1 червня 2006 року «Федоренко проти України»). Необхідність забезпечення такої рівноваги відображено в структурі ст. 1. Зокрема, необхідно, щоб була дотримана обґрунтована пропорційність між застосованими заходами та переслідуваною метою, якої намагаються досягти шляхом позбавлення особи її власності.

Таким чином, особу може бути позбавлено її власності лише в інтересах суспільства, на умовах, передбачених законом і загальних принципах міжнародного права, а при вирішенні питання про можливість позбавлення особи власності має бути дотримано справедливої рівноваги між інтересами суспільства та правами власника.

Відповідно до ст. 348 ЦК України, якщо з підстав, що не були заборонені законом, особа набула право власності на майно, яке за законом, який був прийнятий пізніше, не може їй належати, це майно має бути відчужене власником протягом строку, встановленого законом. Якщо майно не відчужене власником у встановлені законом строки, це майно з урахуванням його характеру і призначення за рішенням суду на підставі заяви відповідного органу державної влади підлягає примусовому продажу. У разі примусового продажу майна його колишньому власникові передається сума виторгу з вирахуванням витрат, пов`язаних з відчуженням майна.

З огляду на характер спірних правовідносин не вбачається невідповідності заходу втручання держави в право власності ОСОБА_1 критеріям правомірного втручання в право особи на мирне володіння майном, так і порушення принципу пропорційності, котрі сформовані у сталій практиці ЄСПЛ.

Судові витрати, заходи забезпечення позову

Позивач при зверненні до суду з позовом сплатив 6710 грн. судового збору, що складається з судового збору, сплаченого при поданні позовної заяви в розмірі 5368 грн, що підтверджується платіжною інструкцією №942 від 15.05.2023 року та судового збору, сплаченого при поданні заяви про забезпечення позову в розмірі 1342 грн, що підтверджується платіжною інструкціє №682 від 13.04.2023 року.

Вирішуючи питання про судові витрати, суд бере до уваги, що відповідно до ч. 1 ст. 141 ЦПК України судовий збір покладається на сторони пропорційно розміру задоволених позовних вимог.

Оскільки позов задоволено повністю, то з відповідача на користь Хмельницької обласної прокуратури необхідно стягнути судовий збір в розмірі 5368 грн за подання позовної заяви та 1342 грн за подання заяви про забезпечення позову.

Щодо заходів забезпечення позову, вжитих згідно ухвали Шепетівського міськрайонного суду Хмельницької області від 29.05.2023 року у даній справі, суд зазначає таке.

Відповідно до ч.ч. 7, 8 ст. 158 ЦПК України у разі ухвалення судом рішення про задоволення позову заходи забезпечення позову продовжують діяти протягом дев`яноста днів з дня набрання вказаним рішенням законної сили або можуть бути скасовані за вмотивованим клопотанням учасника справи.

Якщо протягом вказаного строку за заявою позивача (стягувача) буде відкрито виконавче провадження, вказані заходи забезпечення позову діють до повного виконання судового рішення.

Враховуючи, що учасниками справи не заявлено вмотивованого клопотання про скасування арешту земельних ділянок та заборони ОСОБА_1 вчиняти певні дії стосовно спірних земельних ділянок, то такі заходи забезпечення позову продовжують діяти відповідно до положень ст. 158 ЦПК України.

Керуючись ст.ст. 12, 13, 76-81, 89, 141, 158, 263-265, 273 ЦПК України, суд -

вирішив:

Позов керівника Шепетівської окружної прокуратури в інтересах держави в особі органу, уповноваженого державою здійснювати відповідні функції у спірних правовідносинах - Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області до ОСОБА_1 , третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача - Товариство з обмеженою відповідальністю «Лотівка Еліт» про конфіскацію земельних ділянок - задовольнити.

Конфіскувати у власність держави в особі Головного управління Держеокадастру у Хмельницькій області земельну ділянку з кадастровим номером 6825583200:04:004:0471, площею 1,3433 га, цільове призначення якої для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, що знаходиться на території Корчицької сільської ради Шепетівського району Хмельницької області та належить на праві власності ОСОБА_1 (реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_2 ).

Конфіскувати у власність держави в особі Головного управління Держеокадастру у Хмельницькій області земельну ділянку з кадастровим номером 6825583200:04:004:0472 площею 0,3138 га, цільове призначення якої для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, що знаходиться на території Корчицької сільської ради Шепетівського району Хмельницької області та належить на праві власності ОСОБА_1 (реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_2 ).

Стягнути з ОСОБА_1 на користь Хмельницької обласної прокуратури (код ЄДРПОУ 02911102, р/р UA188201720343120002000002814, МФО 820172, Державна казначейська служба України м.Київ) судовий збір в розмірі 6710 (шість тисяч сімсот десять) гривень.

Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана протягом тридцяти днів з дня складання повного судового рішення до Хмельницького апеляційного суду.

Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручене у день його складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження на рішення суду якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Учасники справи:

Шепетівська окружна прокуратура, місцезнаходження: вул. Сергія Оврашка, 43, в м. Шепетівка Хмельницької області;

позивач - Головне управління Держгеокадастру у Хмельницькій області, місцезнаходження: вул. Інститутська, 4/1, в м. Хмельницький Хмельницької області, код ЄДРПОУ 39767479;

відповідач - ОСОБА_1 , громадянин рф, зареєстрований та проживає по АДРЕСА_1 , посвідка на постійне проживання № НОМЕР_3 , видана 23 січня 2019 року, органом 6801 з терміном дії до 21 січня 2029 року, РНОКПП НОМЕР_2 ;

третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача - Товариство з обмеженою відповідальністю «Лотівка Еліт», місцезнаходження: вул. Центральна, буд. 1, корп. Б, с. Лотівка Шепетівського району Хмельницької області, код ЄДРПОУ 32678215.

Суддя: С.В. Козачук

СудШепетівський міськрайонний суд Хмельницької області
Дата ухвалення рішення17.07.2023
Оприлюднено20.07.2023
Номер документу112268915
СудочинствоЦивільне
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із земельних відносин, з них:

Судовий реєстр по справі —688/2226/23

Ухвала від 18.03.2024

Цивільне

Шепетівський міськрайонний суд Хмельницької області

Козачук С. В.

Ухвала від 14.03.2024

Цивільне

Шепетівський міськрайонний суд Хмельницької області

Козачук С. В.

Рішення від 17.07.2023

Цивільне

Шепетівський міськрайонний суд Хмельницької області

Козачук С. В.

Ухвала від 29.06.2023

Цивільне

Шепетівський міськрайонний суд Хмельницької області

Козачук С. В.

Ухвала від 29.05.2023

Цивільне

Шепетівський міськрайонний суд Хмельницької області

Козачук С. В.

Ухвала від 29.05.2023

Цивільне

Шепетівський міськрайонний суд Хмельницької області

Козачук С. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні