Рішення
від 20.07.2023 по справі 752/551/23
ГОЛОСІЇВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

Справа № 752/551/23

Провадження № 2/752/3543/23

Р І Ш Е Н Н Я

Іменем України

20 липня 2023 року Голосіївський районний суд м. Києва у складі

головуючого судді Машкевич К.В.,

з участю секретаря Гненик К.П.,

розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження цивільну справу за позовом ОСОБА_1 до Приватного акціонерного товариства «Страхова компанія «ІнтерЕкспрес», треті особи ОСОБА_2 , Товариство з обмеженою відповідальністю «Джоін ап.!» про стягнення страхового відшкодування, -

в с т а н о в и в:

Позивач звернулась до суду з вищевказаним позовом до відповідача та просила стягнути з ПрАТ «СК «ІнтерЕкспрес» на свою користь суму коштів страхового відшкодування у розмірі 173565,00 грн.

Обґрунтовуючи свої вимоги позивач зазначила, що 09.09.2022 року між нею та ТОВ «Джоін ап.!» був укладений договір про надання туристичних послуг №09/09/2022 в інтересах своєї доньки, громадянки Румунії ОСОБА_2 .

Відповідно до договору та сертифікату застрахованої особи Приватного акціонерного товариства «Страхова компанія «ІнтерЕкспрес» № D2874820 від 15.09.2022 року по відношенню до третьої особи ОСОБА_2 зі сторони відповідача передбачаються наступні суми виплат у випадку настання страхового випадку, а саме на медичні витрати встановлено - 15 000,00 доларів США, та розмір виплата при настанні нещасного випадку у розмірі 1 000,00 доларів США.

04.10.2022 року близько 17:00, третя особа ОСОБА_2 перебуваючи в Єгипті на відпочинку, оступившись на сходах біля готелю втратила рівновагу внаслідок чого стався сильний забій об кути сходів, що прийшовся на праву руку в області плеча. Окрім того, ОСОБА_2 після зазначеного забою скотилась вниз по сходах де вдарилась головою об припаркований квадроцикл і втратила свідомість.

Після чого, місцеві мешканці, які виявили бажання надати допомогу, відвезли третю особу ОСОБА_2 разом з її чоловіком до шпиталю у м. Хургада під назвою: « ІНФОРМАЦІЯ_1 ».

Спочатку ОСОБА_2 у Клініці надали допомогу у вигляді анестезії, потім зробили рентгенівський знімок, внаслідок чого було встановлено перелом шийки правої плечової кістки зі зміщенням. Лікарі Клініки зробили висновок що потрібне хірургічне втручання у форматі операції. ОСОБА_2 намагалась зв`язатись із відповідачем, що виявилось безуспішним.

05.10.2022 року о 07:49 ОСОБА_2 повідомила відповідача про настання страхового випадку. Відповідач запропонував переміститись до іншого закладу ворони здоров`я, або оперуватись у Клініці з подальшим поданням заяви на компенсацію витрат.

Третя особа ОСОБА_2 в силу наслідків, що були викликані настанням страхового випадку, прийняла рішення проводити операцію у Клініці.

Відповідачем, шляхом надсилання текстового повідомлення у «Telegram» було описано перелік документів разом, що потрібно надати з метою отримання компенсації витрат на надання медичної допомоги за страховим випадком.

Третя особа ОСОБА_2 , дотримавшись відповідних роз`яснень відповідача, зберегла та надала зазначений ним пакет документів разом із заявою на отримання страхової виплати, а саме: медичний рапорт де міститься діагноз; деталізований рахунок за проведення обстеження та послуги лікаря; чеки на придбання медикаментів.

Відповідач листом від 14.11.2022 року №440 відмовив ОСОБА_2 у страховій виплаті, зазначивши, що договір встановлює наступний перелік документів, що підтверджують настання страхового випадку. Так, окрема в. п.п. 4.1.4.1 та 4.2.4.2 договору страхування зазначено, що у випадку розладу здоров`я внаслідок нещасного випадку застрахована особа має подати страховику оригінал офіційного протоколу або довідки про настання нещасного випадку або довідки про настання нещасного випадку та оригінал довідки про рівень алкоголю в крові.

Позивач не погоджується з такою відмовою ПрАТ «СК «ІнтерЕкспрес», вважає її необґрунтованою, оскільки саме на відповідача покладено обов`язок відносно того, щоб стороною позивача було оформлено весь необхідний перелік документів, а виходячи із додатків доданих до позову, відповідач не тільки не вжив заходів передбачених положеннями п. 2 ст. 20 Закону України «Про страхування», а навпаки, повідомив про неповний пакет документів відповідно до Договору, що мала надати сторона позивача і у подальшому відмовив у страховій виплаті.

З урахуванням викладеного просила позов задовольнити.

Ухвалою судді Голосіївського районного суду м. Києва від 01.03.2023 року у справі відкрито спрощене позовне провадження.

30.03.2023 року від представника відповідача надійшов відзив на позовну заяву в якому він проти задоволення позову заперечував посилаючись на те, що згідно з пунктом 6.1.11. Договору страхування, у випадку, коли застрахована особа з об`єктивних причин не зв`язалася із Асистаносом для отримання необхідної допомоги (послуг) вона повинна самостійно оплатити вартість наданої їй медичної та медико-транспортної допомоги, вона зобов`язана узгодити із Асистансом чи Страховиком виставлений медичним закладом рахунок чи узгодити рахунок за наданння інших послуг (обґрунтованість суми витрат за надані послуги) до його оплати. У будь якому іншому випадку вступають в дію умови пункту 7.3.2. Договору страхування.

05 жовтня 2022 року третя особа ОСОБА_2 повідомила Асистанс у месенджері Telegram, що їй підрахували вартість операції в сумі 4500,00 доларів США, зазначила що в неї немає таких коштів, і запитала в Асистансу куди їй звертатися.

Одночасно, під час переписки ОСОБА_2 з Асистансом , до сервісного центру Асистансу також зателефонував чоловік третьої особи та повідомив, що Клініка нарахувала за операцію 4500,00 доларів США та спитав в Асистансу куди їм звертатися.

Асистанс у телефонному режимі під час розмови з чоловіком третьої особи, а також під час листування у месенджері Telegram з третьою особою ОСОБА_2 повідомив, що в Клініці , де вони знаходяться, необхідно оплатити самостійно ті медичні послуги, що вже були надані ОСОБА_2 , та звернутися до партнерського медичного закладу Royal Hospital в місті Хургада для супроводження Асистансом процесу організації необхідної медичної допомоги третій особі.

Однак, ОСОБА_2 до партнерського медичного закладу, куди її направив Асистанс і де її вже очікували для надання медичної допомоги, не звернулася. Також ОСОБА_2 не зверталася до Асистансу з приводу погодження переліку та вартості медичних послуг, запропонованих Клінікою.

07 жовтня 2022 року ОСОБА_2 засобами месенджеру Telegram повідомила Асистанс про те, що їй зробили операцію, за яку вона заплатила 4500 Євро та спитала, як отримати компенсацію понесених витрат. Асистанс надав рекомендації звернутися із наявними медичними та платіжними документами до Страховика після прибуття в країну постійного проживання.

20 жовтня 2022 року на адресу електронної пошти відповідача ІНФОРМАЦІЯ_2 від ОСОБА_2 надійшли повідомлення про нещасний випадок від 20.10.2022р. та заява на страхову виплату від 20.10.2022р. разом із пакетом документів (скановані копії медичних документів та документів, що підтверджують понесені витрати на лікування).

Розглянувши Заяву ОСОБА_2 на страхову виплату разом з надісланими документами, Страховиком у строки, визначені Договором страхування, було прийнято рішення про відмову у страховій виплаті на підставі того, що Застрахованою особою був поданий Страховику неповний пакет документів на виплату страхового відшкодування, який передбачений Договором страхування, зокрема відсутній оригінал довідки про рівень алкоголю в крові (зазначений документ подається на підтвердження страхової події, оскільки травмування Застрахованої особи в стані алкогольного сп`яніння не підпадають під дію Договору страхування).

14 березня 2023 року відповідач отримав позовну заяву про стягнення страхового відшкодування, до якої була долучена копія медичної довідки про негативний результат щодо наявності алкоголю в крові Застрахованої особи на дату настання страхової події.

У зазначеній медичній довідці вказаний час, коли вона була роздрукована медичним закладом: 17.11.2022, тобто після 14.11.2022 (після отримання ОСОБА_2 листа Страховика про відмову у страховій виплаті з обґрунтуванням причин відмови).

У зв`язку з додатково надісланим Страховику документом стосовно обставин настання страхової події із ОСОБА_2 (довідка медичного закладу про рівень алкоголю в крові Застрахованої особи на дату настання нещасного випадку), Страховиком був поновлений розгляд Заяви ОСОБА_2 від 20.10.2022 р. та прийнято ним рішення про здійснення страхової виплати щодо відшкодування медичних витрат згідно умов пунктів 4.1.3.5., 6.1.11. та 7.3.2. Договору страхування.

Згідно з умовами Договору страхування Страховиком не підлягають відшкодуванню витрати, пов`язані з відшкодуванням витрат Застрахованої особи у результаті нещасного випадку, якщо такі витрати не було узгоджено з Асистансом чи Страховиком, та їх розмір перевищує 100 (сто) Євро, тому розрахунок страхової виплати за добровільним страхуванням медичних витрат становить: 3607,68 гривень, що є еквівалентом 100 Євро х 36,0768 (курс Національного банку України на день настання страхового випадку (медичні витрати відбулися 07.10.2022), згідно з пунктами 7.3.2. та 7.6. Договору страхування.

На підставі викладеного вважає, що заява ОСОБА_2 була розглянута відповідачем у повному обсязі, їй частково виплачено страхове відшкодування у відповідності умов договору, у зв`язку з чим просив відмовити у задоволенні позову.

30.03.2023 року від представника відповідача також надійшло клопотання про розгляд справи в судовому засіданні з повідомленням сторін.

Ухвалою судді Голосіївського районного суду м. Києва від 03.04.2023 року у задоволенні клопотання представника відповідача про розгляд справи в судовому засіданні з повідомленням сторін відмовлено.

17.04.2023 року від позивача надійшла відповідь на відзив в якій вона зазначила, що відповідач відповідно до пункту 2 статті 20 Закону України «Про страхування» повідомив не про повний пакет необхідний для отримання страхового відшкодування, а потім відмовив на підставі ненадання повного пакету документів.

Таким чином, саме на відповідача покладався обов`язок повідомити про всі аспекти подання відповідних документів для отримання страхового відшкодування, чого зроблено не було.

Аргументи відповідача стосовно того, що ОСОБА_2 отримавши травму пов`язану з переломом кінцівок мала прямувати до іншого госпіталю є необґрунтованим, оскільки як вбачається з медичних документів, що містяться у матеріалах справи, у неї був сильний біль та деформація правого плеча, біль у грудях, ускладнене дихання. Із зазначених медичних документів вбачається, що у ОСОБА_2 було сильно пошкоджено праве плече, вона знаходилась в агонії від болю, також медичним закладом, що надавав медичну допомогу відбувався моніторинг життєво важливих показників. Відповідно в описаному стані фізичного здоров`я ОСОБА_2 просто фізично не мала можливості без нагляду медичних працівників самостійно транспортуватись в інший заклад охорони здоров`я.

Посилання відповідачем на запис телефонної розмови і положення, що передбачені ст. 100 ЦПК України без надання роз`яснень у відзиві відносно того яким чином такі докази було отримано у відповідності до діючих нормативно-правових актів є на нашу думку недоречним, оскільки докази, що отримані шляхом прихованого запису телефонної розмови не можуть бути використані як належні.

На підставі викладеного просила позов задовольнити.

04.05.2023 року від представника відповідача надійшли заперечення на відповідь на відзив в яких він зазначив, що згідно умов Договору страхування страхувальник не призначав позивача вигодонабувачем, тому вимоги позивача щодо отримання ним страхової виплати за Договором страхування вважає безпідставними.

Твердження позивача стосовно того, що запис телефонної розмови чоловіка (представника) ОСОБА_2 з Асистансом був отриманий шляхом прихованого запису телефонної розмови - не відповідають дійсності.

При користуванні телефонними номерами міжнародного сервісного центру Асистансу, які вказані у Сертифікаті Застрахованої особи № D2874820 від 30.09.2022р., перед зв`язком з оператором автовідповідач повідомляє користувача про те, що з метою поліпшення якості послуг розмова може бути записана. Стверджує, що представник ОСОБА_2 був належним чином попереджений про те, що телефонна розмова під час його звернення щодо отримання послуг у зв`язку із страхуванням може бути записана (звуковий файл телефонної розмови представника ОСОБА_2 із попередженням про запис телефонної розмови - додається як електронний доказ в електронній (цифровій) формі, який містить дані про обставини, що мають значення для справи).

На підставі викладеного просив відмовити у задоволенні позову.

24.05.2023 року від позивача надійшло клопотання про доручення доказів у справі.

Від третіх осіб пояснення не надходили.

Оскільки розгляд справи відбувається в порядку спрощеного провадження без повідомлення учасників справи, особи, які беруть участь у справі, не викликались.

Дослідивши матеріали справи, проаналізувавши надані докази, суд приходить до наступного.

Статтею 991 ЦК України та ст. 26 Закону України «Про страхування» передбачені підстави для відмови у виплаті страхового відшкодування (страхової виплати), зокрема, що умовами договору страхування можуть бути передбачені також інші підстави для відмови здійснити страхову виплату.

Таким чином, лише за умови настання страхового випадку та відсутність виключень з них, страховик зобов`язаний здійснити страхову виплату.

Встановлено, що 09.09.2022 року між ОСОБА_1 та ТОВ «Джоін ап.!» був укладений договір про надання туристичних послуг №09/09/2022 в інтересах своєї доньки, громадянки Румунії ОСОБА_2 .

Відповідно до договору та сертифікату застрахованої особи Приватного акціонерного товариства «Страхова компанія «ІнтерЕкспрес» № D2874820 від 15.09.2022 року по відношенню до третьої особи ОСОБА_2 зі сторони відповідача передбачаються наступні суми виплат у випадку настання страхового випадку, а саме на медичні витрати встановлено - 15 000,00 доларів США, та розмір виплата при настанні нещасного випадку у розмірі 1 000,00 доларів США.

04.10.2022 року близько 17:00, третя особа ОСОБА_2 перебуваючи в Єгипті на відпочинку, оступившись на сходах біля готелю втратила рівновагу внаслідок чого стався сильний забій об кути сходів, що прийшовся на праву руку в області плеча. Окрім того, ОСОБА_2 після зазначеного забою скотилась вниз по сходах де вдарилась головою об припаркований квадроцикл і втратила свідомість.

Після чого місцеві мешканці, які виявили бажання надати допомогу, відвезли третю особу ОСОБА_2 разом з її чоловіком до шпиталю у м. Хургада під назвою: « ІНФОРМАЦІЯ_1 ».

Також встановлено, що між ПрАТ «СК «ІнтерЕкспрес» та Товариством з обмеженою відповідальністю «ДЖОІН АП!» укладений Генеральний договір добровільного комплексного страхування подорожуючих за межі країни постійного проживання від 27.01.2022р. № G505/290-00054 на користь Застрахованої особи (Витяг з Бордеро застрахованих осіб від 12.10.2022р. за період з 21.09.2022 по 30.09.2022).

Відповідно до умов добровільного страхування медичних витрат під час подорожі (пункт 4.1.1.2. Договору страхування) страховим випадком є здійснення Застрахованою особою непередбачуваних витрат, пов`язаних з наданням Застрахованій особі медичної та медико-транспортної допомоги та послуг у межах та в обсязі Програми страхування та лімітів страхування, передбачених Договором страхування у зв`язку із зверненням Застрахованої особи під час дії Договору страхування до Спеціалізованої служби Страховика (Асистансу) або медичного закладу з приводу гострого захворювання, розладу здоров`я або внаслідок нещасного випадку, смерті Застрахованої особи.

Згідно умов добровільного страхування від нещасних випадків під час здійснення подорожі (пункт 4.2.1.2.1. Договору страхування) страховим випадком є травматичне ушкодження чи інший розлад здоров`я Застрахованої особи внаслідок нещасного випадку, передбачений Таблицею страхових виплат, що є Додатком до Правил добровільного страхування від нещасних випадків, зареєстрованих Розпорядженням Нацкомфінпослуг №1488 від 23.06.2020 р.

05 жовтня 2022 року о 07:46 ОСОБА_2 вийшла за зв`язок із сервісним центром Товариства з обмеженою відповідальністю «НОВА АССІСТАНС УКРАЇНА» та повідомила про те, що з 04 жовтня 2022 року знаходиться в госпіталі АМС Aseel Medical Care Hospital у місті Хургада з переломом руки.

У позовній заяві зазначено, що ОСОБА_2 намагалась 04 жовтня 2022 року зв`язатися з відповідачем з місця події (біля готелю) щодо організації надання медичної допомоги, однак це виявилося безуспішним.

При цьому слід зазначити, що Застрахованій особі під час укладання Договору страхування був виданий Сертифікат Застрахованої особи №D2874820 від 30.09.2022р., який містить контакти Сервісного центру Асистансу, що забезпечує організацію медичної допомоги застрахованим Страховика (в тому числі медичну евакуацію в медичний заклад) у цілодобовому режимі. До того ж, зазначений Сертифікат містить Витяг із Договору страхування стосовно дій Застрахованої особи при настанні страхового випадку: згідно з пунктом 6.1.1. Договору страхування, Застрахована особа або її представник негайно, але в будь-якому разі не раніше ніж протягом 24 годин, повинна звернутися до Асистансу за телефоном, зазначеним в Сертифікаті та отримати інформацію щодо подальших дій.

05 жовтня 2022 року ОСОБА_2 повідомила Асистанс у месенджері Telegram, що їй підрахували вартість операції в сумі 4500,00 доларів США, зазначила що в неї немає таких коштів, і запитала в Асистансу куди їй звертатися.

Одночасно, під час переписки ОСОБА_2 з Асистансом , до сервісного центру Асистансу також зателефонував чоловік третьої особи та повідомив, що Клініка нарахувала за операцію 4500,00 доларів США та спитав в Асистансу куди їм звертатися.

Асистанс у телефонному режимі під час розмови з чоловіком третьої особи, а також під час листування у месенджері Telegram з ОСОБА_2 , повідомив що в Клініці, де вони знаходяться, необхідно оплатити самостійно ті медичні послуги, що вже були надані, та звернутися до партнерського медичного закладу Royal Hospital в місті Хургада для супроводження Асистансом процесу організації необхідної медичної допомоги ОСОБА_2 .

Як зазначає позивач ОСОБА_2 в силу наслідків, що були викликані настанням страхового випадку, прийняла рішення проводити операцію у Клініці.

Відповідачем, шляхом надсилання текстового повідомлення у «Telegram» було описано перелік документів разом, що потрібно надати з метою отримання компенсації витрат на надання медичної допомоги за страховим випадком.

Третя особа ОСОБА_2 , дотримавшись відповідних роз`яснень відповідача, зберегла та надала зазначений ним пакет документів разом із заявою на отримання страхової виплати, а саме: медичний рапорт де міститься діагноз; деталізований рахунок за проведення обстеження та послуги лікаря; чеки на придбання медикаментів.

Відповідач листом від 14.11.2022 року №440 відмовив ОСОБА_2 у страховій виплаті, зазначивши, що договір встановлює наступний перелік документів, що підтверджують настання страхового випадку. Так, окрема в. п.п. 4.1.4.1 та 4.2.4.2 договору страхування зазначено, що у випадку розладу здоров`я внаслідок нещасного випадку застрахована особа має подати страховику оригінал офіційного протоколу або довідки про настання нещасного випадку або довідки про настання нещасного випадку та оригінал довідки про рівень алкоголю в крові.

Позивач не погоджується з такою відмовою ПрАТ «СК «ІнтерЕкспрес», вважає її необґрунтованою, оскільки саме на відповідача покладено обов`язок відносно того, щоб стороною позивача було оформлено весь необхідний перелік документів, а виходячи із додатків доданих до позову, відповідач не тільки не вжив заходів передбачених положеннями п. 2 ст. 20 Закону України «Про страхування», а навпаки, повідомив про неповний пакет документів відповідно до Договору, що мала надати сторона позивача і у подальшому відмовив у страховій виплаті, на що слід зазначити наступне.

Згідно з пунктом 6.1.4. Договору страхування, Застрахована особа після звернення до Асистансу повинна виконувати його рекомендації щодо своїх подальших дій.

Згідно з пунктом 6.1.11. Договору страхування, у випадку, коли Застрахована особа з об`єктивних причин не зв`язалася із Асистаносом для отримання необхідної допомоги (послуг) вона повинна самостійно оплатити вартість наданої їй медичної та медико-транспортної допомоги, вона зобов`язана узгодити із Асистансом чи Страховиком виставлений медичним закладом рахунок чи узгодити рахунок за надання інших послуг (обґрунтованість суми витрат за надані послуги) до його оплати. У будь якому іншому випадку вступають в дію умови пункту 7.3.2. Договору страхування.

Згідно з пунктом 6.1.4, Договору страхування Застрахована особа після звернення до Асистансу повинна виконувати його рекомендації щодо своїх подальших дій. Однак, узгодивши з Асистансом звернення до партнерського медичного закладу, куди її направив Асистанс, ОСОБА_2 до вказаного медичного закладу не звернулася. Також ОСОБА_2 , приймаючи рішення не звертатися до медичного закладу за направленням Асистансу, не узгодила з Асистансом свої подальші дії та обґрунтованість суми витрат (до моменту їх оплати) за медичні послуги (пункт 6.1.11. Договору страхування).

07 жовтня 2022 року ОСОБА_2 засобами месенджеру Telegram повідомила Асистанс про те, що їй зробили операцію, за яку вона заплатила 4500 Євро та спитала, як отримати компенсацію понесених витрат. Асістанс надав рекомендації звернутися із наявними медичними та платіжними документами до Страховика після прибуття в країну постійного проживання.

Вищевказане підтверджується скріншотами переписки ОСОБА_2 з Асистансом у месенджері Telegram, електронні копії наведених скріншотів разом з копією аудіофайлу телефонної розмови чоловіка (представника) третьої особи з Асистансом (завірені кваліфікованим електронним підписом уповноваженої особи відповідача) та додані до матеріалів справи відповідачем як електронні докази (згідно зі статтею 100 Цивільного процесуального кодексу України).

Електронні докази - скріншоти повідомлень з месенджеру Telegram та аудіозапис розмови суд вважає належними і допустимими доказами, враховуючи позицію Касаційного цивільного суду (Постанова КЦС від 13.07.2020 по справі № 753/10840/19).

Твердження позивача стосовно того, що запис телефонної розмови чоловіка (представника) третьої особи з Асистансом був отриманий шляхом прихованого запису телефонної розмови - не відповідають дійсності.

При користуванні телефонними номерами міжнародного сервісного центру Асистансу, які вказані у Сертифікаті Застрахованої особи № D2874820 від 30.09.2022р., перед зв`язком з оператором автовідповідач повідомляє користувача про те, що з метою поліпшення якості послуг розмова може бути записана. Представник третьої особи був належним чином попереджений про те, що телефонна розмова під час його звернення щодо отримання послуг у зв`язку із страхуванням може бути записана, що підтверджується звуковим файл телефонної розмови представника третьої особи із попередженням про запис телефонної розмови справи.

20 жовтня 2022 року на адресу електронної пошти ПрАТ «СК «ІнтерЕкспрес» office@interexpress.com.ua від ОСОБА_2 надійшли повідомлення про нещасний випадок від 20.10.2022р. та заява на страхову виплату від 20.10.2022р. разом із пакетом документів (скановані копії медичних документів та документів, що підтверджують понесені витрати на лікування).

Розглянувши Заяву ОСОБА_2 на страхову виплату разом з надісланими документами, Страховиком ПрАТ «СК «ІнтерЕкспрес» у строки, визначені Договором страхування, було прийнято рішення про відмову у страховій виплаті на підставі того, що Застрахованою особою був поданий Страховику неповний пакет документів на виплату страхового відшкодування, який передбачений Договором страхування, зокрема відсутній оригінал довідки про рівень алкоголю в крові (зазначений документ подається на підтвердження страхової події, оскільки травмування Застрахованої особи в стані алкогольного сп`яніння не підпадають під дію Договору страхування).

Письмове повідомлення Страховика про відмову у страховій виплаті було надіслано Застрахованій особі 14.11.2022 електронним листом від 14.11.2022р. № 440, підписаним кваліфікованим електронним підписом уповноваженої посадової особи відповідача, та надіслано на електронну адресу, зазначену у заяві третьої особи ОСОБА_2

14 березня 2023 року ПрАТ «СК «ІнтерЕкспрес» отримав позовну заяву про стягнення страхового відшкодування, до якої була долучена копія медичної довідки про негативний результат щодо наявності алкоголю в крові Застрахованої особи на дату настання страхової події.

При цьому, у зазначеній медичній довідці вказаний час, коли вона була роздрукована медичним закладом: 17.11.2022, тобто після 14.11.2022 (після отримання ОСОБА_2 листа Страховика про відмову у страховій виплаті з обґрунтуванням причин відмови).

Встановлено, що у зв`язку з додатково надісланим Страховику документом стосовно обставин настання страхової події із ОСОБА_2 (довідка медичного закладу про рівень алкоголю в крові Застрахованої особи на дату настання нещасного випадку), Страховиком був поновлений розгляд Заяви ОСОБА_2 від 20.10.2022р. та прийнято ним рішення про здійснення страхової виплати щодо відшкодування медичних витрат згідно умов пунктів 4.1.3.5., 6.1.11. та 7.3.2. Договору страхування.

Згідно з умовами Договору страхування Страховиком не підлягають відшкодуванню витрати, пов`язані з відшкодуванням витрат Застрахованої особи у результаті нещасного випадку, якщо такі витрати не було узгоджено з Асистансом чи Страховиком, та їх розмір перевищує 100 (сто) Євро, тому розрахунок страхової виплати за добровільним страхуванням медичних витрат становить: 3607,68 гривень, що є еквівалентом 100 Євро х 36,0768 (курс Національного банку України на день настання страхового випадку (медичні витрати відбулися 07.10.2022), згідно з пунктами 7.3.2. та 7.6. Договору страхування.

Розрахунок страхової виплати за добровільним страхування від нещасного випадку здійснений Страховиком на підставі пункту 4.2.2.1.1. Договору страхування - у розмірі частки страхової суми згідно з Таблицею страхових виплат для конкретної травми, що є Додатком №2 до Правил добровільного страхування від нещасних випадків, зареєстрованих Розпорядженням Нацкомфінпослуг № 1488 від 23.06.2020 (знаходяться у загальному доступі на вебсайті відповідача) та становить: 8045.09 гривень (15% від розміру страхової суми за добровільним страхуванням від нещасного випадку (1000 (одна тисяча) доларів США) згідно з пунктом 44.5.17. Таблиці виплат та 7% від розміру страхової суми за добровільним страхуванням від нещасного випадку (1000 (одна тисяча) доларів США) згідно з пунктом 52.3.2. Таблиці виплат), що є еквівалентом 220 (двісті двадцять) доларів США х 36,5686 (курс Національного банку України на день настання страхового випадку (нещасний випадок (травмування) стався 04.10.2022), згідно з пунктом 7.6. Договору страхування.

Заява на страхову виплату від ОСОБА_2 надійшла на електронну адресу Страховика у сканованому вигляді без засвідчення електронним цифровим підписом, із зазначенням отримувачем страхової виплати особи, яка не зазначена у Договорі страхування, а також не надано документів, що підтверджують право такої особи на отримання грошових коштів, належних ОСОБА_2 , тому Страховик листом від 24.03.2023 №113 (підписаним електронним цифровим підписом уповноваженої посадової особи Відповідача) запросив у ОСОБА_2 банківські реквізити для перерахування страхової виплати безпосередньо ОСОБА_2 або реквізити та документи, що підтверджують повноваження її отримувати грошові кошти, належні їй.

П. 7.3.2. Договору визначає, що у разі, якщо витрати за отримані Застрахованою особою медичні та інші послуги понесла Третя особа, Застрахована особа визначає таку третю особу Вигодонабувачем щодо отримання страхового відшкодування у розмірі понесених витрат за страховим випадком, що стався із Застрахованою особою. Розмір понесених такою третьою особою витрат має бути доведений шляхом надання відповідних фінансових документів згідно з умовами Договору страхування.

Відповідно до частини третьої статті 3 Закону України «Про страхування» (далі - Закон), страхувальники мають право при укладанні договорів особистого страхування призначати за згодою застрахованої особи фізичних осіб або юридичних осіб (вигодонабувачів) для отримання страхових виплат, а також замінювати їх до настання страхового випадку. При цьому, в разі призначення страхувальником (Товариством з обмеженою відповідальністю «ДЖОІН АП!») вигодонабувача у Договорі страхування - згідно зі статтею 16 Закону у тексті Договору страхування обов`язково мають бути зазначені відомості про призначеного вигодонабувача, а саме: прізвище, ім`я, по батькові, дату народження вигодонабувача та його адресу.

Встановлено, що згідно умов Договору страхування страхувальник не призначав позивача вигодонабувачем, тому вимоги позивача щодо отримання нею страхової виплати за Договором страхування вважаємо безпідставними.

Таким чином, страховиком здійснено розрахунок виплати страхового відшкодування відповідно до договору страхування та угоди, отже у позивача відсутнє право вимоги до ПрАТ «СК «ІнтерЕкспрес», а тому у задоволенні позову слід відмовити.

Згідно ч. 1 ст. 76 ЦПК України доказами є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи.

Згідно ст. 81 ЦПК України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

Згідно ч.6 цієї ж статті доказування не може ґрунтуватися на припущеннях.

На підставі вищевикладеного, суд приходить до висновку, що позивач не довела тих обставини на які посилалась як на підставу своїх вимог, а тому у позові слід відмовити.

На підставі вищевикладеного, керуючись ст. ст. 4,12,13,81,83,89,141,258,259,263-265, 268,274.279 ЦПК України, суд, -

в и р і ш и в:

Відмовити в задоволенні позову ОСОБА_1 до Приватного акціонерного товариства «Страхова компанія «ІнтерЕкспрес», треті особи ОСОБА_2 , Товариство з обмеженою відповідальністю «Джоін ап.!» про стягнення страхового відшкодування.

Рішення може бути оскаржено до Київського апеляційного суду шляхом подання апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення. Учасник справи, якому повне рішення суду не були вручені у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Суддя

СудГолосіївський районний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення20.07.2023
Оприлюднено24.07.2023
Номер документу112319362
СудочинствоЦивільне
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із правочинів, зокрема договорів (крім категорій 301000000-303000000), з них страхування, з них

Судовий реєстр по справі —752/551/23

Рішення від 20.07.2023

Цивільне

Голосіївський районний суд міста Києва

Машкевич К. В.

Ухвала від 03.04.2023

Цивільне

Голосіївський районний суд міста Києва

Машкевич К. В.

Ухвала від 01.03.2023

Цивільне

Голосіївський районний суд міста Києва

Машкевич К. В.

Ухвала від 13.02.2023

Цивільне

Голосіївський районний суд міста Києва

Машкевич К. В.

Ухвала від 16.01.2023

Цивільне

Голосіївський районний суд міста Києва

Машкевич К. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні