Рішення
від 21.07.2023 по справі 914/1321/23
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

79014, м. Львів, вул. Личаківська, 128

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

21.07.2023 Справа № 914/1321/23

Суддя Господарського суду Львівської області Гоменюк З.П., розглянувши матеріали справи

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Ріал», м. Запоріжжя

до відповідача Товариства з обмеженою відповідальністю «Рітейл Україна», с. Ставчани, Львівська область

про стягнення 104659,74 грн заборгованості

Без виклику сторін.

ПРОЦЕС.

На розгляд Господарського суду Львівської області надійшла позовна заява Товариства з обмеженою відповідальністю «Ріал» до відповідача Товариства з обмеженою відповідальністю «Рітейл Україна» про стягнення 104659,74 грн заборгованості.

Відповідно до протоколу автоматизованого розподілу судової справи між суддями 25.04.2023 року справу №914/1321/23 передано на розгляд судді Гоменюк З.П..

Ухвалою від 27.04.2023 позов залишено без руху, позивачеві встановлено десятиденний строк з дня вручення ухвали для усунення недоліків позовної заяви.

У межах встановленого судом строку від позивача 19.05.2023 засобами поштового зв`язку до суду надійшла заява б/н від 14.05.2023 (вх.№12568/23,) на виконання вищенаведеної ухвали суду.

Ухвалою від 22.05.2023 суд відкрив провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження та постановив здійснювати розгляд справи без повідомлення (виклику) сторін.

21.07.2023, дослідивши наявні у справі докази та викладені у заявах по суті спору пояснення, врахувавши, що сторони належним чином повідомлені про розгляд даного спору, суд дійшов висновку про необхідність прийняття рішення у справі та відповідно до ч.4 ст.240 ГПК України у зв`язку з розглядом справи без повідомлення (виклику) учасників справи підписав рішення без його проголошення.

ПРАВОВА ПОЗИЦІЯ СТОРІН.

Аргументи позивача.

В обґрунтування позовних вимог позивач повідомляє, що 20.12.2021 року між сторонам був укладений договір поставки №372-КП/21. На виконання умов вищезгаданого договору позивач, у встановлений графік поставок, визначений у додатку №7 до договору, поставив відповідачу товар згідно до надходжень замовлень у період з лютого 2022 року по липень 2023 рік.

На підтвердження поставленого товару відповідачу, ТзОВ «Ріал» долучає до матеріалів позовної заяви наступні видаткові накладні, за якими виникла заборгованість, а саме: від 10.02.2022 №РН0019 на загальну суму 2592,00 грн; від 17.02.202 № РН-0023 на загальну суму 1728,00 грн; від 04.03.2022 №РН-0027 на загальну суму 3456,00 грн; від 11.03.2022 № РН-0029 на загальну суму 10368,00 грн; від 18.03.2022 №РН-0030 на загальну суму 4320,00 грн; від 25.03.2022 №РН-0032 на загальну суму 6048,00 грн; від 01.04.2022 № РН-0037 на загальну суму 10368,00 грн; від 08.04.2022 №РН-0038 на загальну суму 1728,00 грн; від 15.04.2022 №РН-0040 на загальну суму 6048,00 грн; від 22.04.202 №РН-0043 на загальну суму 5184,00 грн; від 29.04.2022 №РН-0046 на загальну суму 7776,00 грн; від 06.05.2022 №РН-0047 на загальну суму 2556,00 грн; від 13.05.2022 №РН-0048 на загальну суму 7776,00 грн; від 20.05.2022 №РН-0051 на загальну суму 5184,00 грн; від 27.05.2022 №РН-0052 на загальну суму 4320,00 грн; від 03.06.2022 №РН-0056 на загальну суму 2592,00 грн; від 10.06.2022 №РН-0058 на загальну суму 6048,00 грн; від 17.06.2022 №РН-0063 на загальну суму 864,00 грн; від 21.06.2022 №РН-0065 на загальну суму 864,00 грн; від 23.06.2022 №РН-0068 на загальну суму 1728,00 грн; від 27.06.2022 №РН-0069 на загальну суму 1728,00 грн; від 08.07.2022 №РН-0075 на загальну суму 2592,00 грн; від 15.07.2022 №РН-0080 на загальну суму 3456,00 грн.

З урахуванням повернення відповідачем товару позивачу згідно накладної №1Р-14717 від 06.12.2022 року на суму 5112,00 грн, заборгованість відповідача перед позивачем, станом на 10.04.2023 рік, становить 94212,00 грн.

Відтак, на момент подання позову до суду, постачальник здійснив поставку товару, однак відповідач не виконав належним чином свої зобов`язання за договором поставки №372-КП/21 від 20.12.2021 року в частині оплати вартості поставленого позивачем товару у спірний період, у зв`язку з чим у відповідача виникла заборгованість у розмірі 94212,00 грн.

Крім того, з огляду на вказані обставини, позивач, враховуючи порушення відповідачем умов договору, просить суд стягнути з ТзОВ «Рітейл Україна» крім основного боргу у розмірі 94212,00 грн, 1784,82 грн 3% річних та 8662,92 грн інфляційних втрат відповідно до договору поставки №372-КП/21 від 20.12.2021 року.

Аргументи відповідача.

Відповідач проти задоволення позову не заперечив, відзиву на позовну заяву чи заяву про продовження строку для подання відзиву у встановлений ухвалою суду від 22.05.2023 року п`ятнадцятиденний строк з моменту отримання ухвали не подав, поважності причин пропуску строку для подання відзиву або заяви про продовження встановленого судом строку для подання відзиву не навів, заяви із запереченням проти розгляду справи в порядку спрощеного позовного провадження, клопотання про розгляд справи у судовому засіданні з повідомленням сторін не подавав.

З інформації на офіційній веб-сторінці АТ «Укрпошта»: https://www.ukrposhta.ua/ на вкладці «Трекінг» за номером поштового відправлення №7901414930169 вбачається, що скерована на юридичну адресу відповідача (вул. Шевченка, 9 А, с. Ставчани, Пустомитівський район, Львівська область, 81118) копія ухвали суду від 22.05.2023 про відкриття провадження у справі була ним отримана 27.05.2023.

Суд також скерував копію ухвали від 22.05.2023 про відкриття провадження у справі на фактичну адресу відповідача, що підтверджується інформацією з офіційної веб-сторінки АТ «Укрпошта»: https://www.ukrposhta.ua/ на вкладці «Трекінг» за номером поштового відправлення №7901414930185 (вул. Городоцька, 357, м. Львів, Львівська область, 79040) про те, що відповідачем копія ухвали була отримана 26.05.2023.

Таким чином, суд зазначає, що сторони є належним чином повідомлені про розгляд справи у суді та мали можливість, передбачену законом на реалізацію своїх прав та виконання обов`язків.

Відповідно до частини 9 статті 165 Господарського процесуального кодексу України у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин, суд вирішує справу за наявними матеріалами.

Згідно з ч. 2 ст. 178 ГПК України у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд має право вирішити спір за наявними матеріалами справи.

Частиною 8 статті 80 ГПК України встановлено, що докази, не подані у встановлений законом або судом строк, до розгляду судом не приймаються, крім випадку, коли особа, яка їх подає, обґрунтувала неможливість їх подання у вказаний строк з причин, що не залежали від неї.

Статтею 248 Господарського процесуального кодексу України встановлено, що суд розглядає справи у порядку спрощеного позовного провадження протягом розумного строку, але не більше шістдесяти днів з дня відкриття провадження у справі.

Відповідно до чинного законодавства України, враховуючи належне повідомлення сторін про судовий розгляд справи, неподання відповідачем відзиву на позовну заяву та достатність доказів, які містяться у матеріалах справи для вирішення спору, з урахуванням закінчення строків розгляду справи, суд дійшов висновку про можливість розгляду спору по суті.

ОБСТАВИНИ, ВСТАНОВЛЕНІ СУДОМ.

20.12.2021 року між Товариством з обмеженою відповідальністю «Ріал» (постачальник, позивач) та Товариством з обмеженою відповідальністю «Рітейл Україна» (покупець, відповідач) був укладений договір поставки № 372-КП/21 (далі за текстом договір), відповідно до п.1.1 та п.1.2 договору постачальник зобов`язується поставляти, а покупець приймати та оплачувати товар, далі «товар», на умовах цього договору. Найменування, асортимент і ціна товару, що поставляється, вказується в додатку №1 «Специфікація», який є невід`ємною частиною цього договору.

Відповідно до додатку №1 до договору поставки №372-КП/21 від 20.12.2021 року, зазначено, що поставляється товар: Апельсин Голд, напій безалкогольний енергетичний; Апельсин Сільвер без цукру, напій безалкогольний енергетичний; Апельсин Арбуз Лимонад , напій безалгокольнний та Апельсин Оранж Лимонад, апельсин безалкогольний у кількості одиниць в упаковці - 24 шт.

Відповідно до п.1.3. договору, вартість договору складається з вартості товарів, придбаних постачальником за даним договором.

Згідно до п.2.1. договору, товар поставляється постачальником окремими партіями відповідно до замовлень на поставку. Постачальник зобов`язується приймати від покупця замовлення на поставку товару та здійснювати поставку товару за адресами, в кількості і на дату, зазначені в замовленні, своїми транспортними засобами і за свій рахунок. У разі підписання сторонами додатка №7 «Графік поставок», терміни поставки визначаться відповідно до підписаного додатку №7.

Відповідно до погодженого та підписаного сторонами додатку №7 до договору, час поставки товару в РЦ становить з 08.00 до 10.00 год. У графі «Дані розміщення замовлень покупця» сторонами позначено, що покупець розміщує замовлення по четвергам, а відповідно до погодженого графіку, із зазначенням у графі «Дані поставок» - постачальник поставляє за адресою покупця товар по понеділках відповідно.

Умовами пункту 2.2 договору передбачено, що замовлення передаються покупцем по електронному зв`язку, а в разі відсутності таких - телефонограмою. При використанні сторонами способу передачі замовлення шляхом передачі електронного повідомлення (ЕDІ-документа) через платформу електронної комерції, сторони підписують додаток №2. Замовлення мас містити наступну інформацію: номер і дату замовлення; номер і дату договору; найменування постачальника; найменування покупця; асортимент товару; кількість товару, дату поставки товару постачальником на склад або магазин, зазначений покупцем; адреса складу або магазину, зазначеного покупцем.

Відповідно до додатку №2 до договору поставки №372-Кп/21 від 20.12.2021 року, погоджено порядок направлення і прийняття замовлень на поставку за допомогою ЕDІ.

Відповідно до п.1 додатку №2 до договору, замовлення на поставку передаються покупцем постачальнику у вигляді електронного повідомлення (ЕDІ-документа) через платформу електронної комерції

Згідно із п.п.3-5 додатку №2 до договору, замовлення вважається прийнятим до виконання, і постачальник гарантує його виконання з моменту доставки замовлення постачальнику. Моментом доставки замовлення вважається момент отримання покупцем повідомлення про доставку замовлення на платформу постачальника. Повідомлення про доставку замовлення формується і направляється платформою автоматично. Замовлення на поставку повніше містити всю інформацію, визначену п. 2.2 договору. Постачальник після отримання замовлення направляє покупцю відповідь на замовлення. Відповідь на замовлення є інформаційним повідомленням і містять інформацію про поставки позицій товару.

Відповідно до п.2.3. договору, графік поставок товару вказано в додатку №7 до цього договору, який є його невід`ємною частиною. Даний графік може переглядатися за згодою сторін.

Відповідно до п.2.8. договору, зобов`язання по поставки вважаються виконаними з моменту передачі товару і повного пакету належним чином оформлених товаросупровідних документів покупцеві згідно з умовами цього договору та чинного законодавства України. Замовлення вважається виконаним, а постачальник вважається таким,що виконав свої зобов`язання щодо поставки, якщо він здійснив поставку товарів: в узгоджений із покупцем день і час, в асортименті і кількості, згідно замовленню; за цінами, затвердженими сторонами в специфікації; з повним пакетом супровідної документації, в повній відповідності з чинним законодавством України і умовами даного договору.

Згідно із п.3.2. договору, приймання товару за кількістю та якістю здійснюється покупцем в місці поставки товару в момент отримання товару від постачальника на підставі супровідних документів. Покупець має право прийняти товар без спеціальної перевірки за якістю, якщо товари знаходяться в спеціальній тарі та упаковці без явних видимих дефектів.

Якщо при передачі товару покупцеві буде виявлено невідповідність товару вимогам цього договору, покупець має право відмовитися від отримання даною товару, зробивши відповідну позначку в накладній. Даний випадок трактується як невиконання зобов`язань з поставки товару у встановлений строк (п.3.3. договору).

Відповідно до умов, визначених у пунктах 3.4.-3.6. договору, у разі виявлення невідповідності тари і упаковки вимогам стандартів та технічним умовам п.п.2.14 і 2.15. договору, відсутності тари і упаковки на товар, який підлягає поставці в тарі та упаковці, покупець має право відмовитися від його прийняття. Даний випадок розцінюється як невиконання обов`язків по постачанню товару. Якщо при прийомі товару виявиться невідповідність супровідних документів поставленому товару умовам договору або вимогам законодавства (якість, ціна, інші обов`язкові реквізити первинних документів), покупець вправі відмовитися від прийому товару або прийняти товар, якщо якість товару відповідає вимогам договору. Якщо піт час приймання була виявлена невідповідність (помилки) в супровідних документах або невідповідність прийнятого товару супровідним документам, в момент приймання складається акт розбіжностей за участю представника покупця і особи, яка безпосередньо здійснює доставку (передачу) товару, в якому вказуються видалені при прийманні невідповідності. Особа, яка здійснила безпосередню доставку (передачу) товару (водій, експедитор, перевізник і т.п.) має право відобразити свої заперечення при складанні акта розбіжностей. Акт розбіжностей підписується представником покупця і особою, яка здійснила безпосередню доставку (передачу) товару (водій, експедитор, перевізних і т.п.), із зазначенням посади і розшифровки підпису. На видатковій накладній проставляється відмітка про складання акта розбіжностей. Якщо особа, яка здійснила безпосередню доставку (передачу) товару (водій, експедитор, перевізник і т.п.), відмовляється ставити свій підпис, покупець має право відмовитися від приймання товару або прийняти товар, поставивши в акті розбіжностей відмітку про відмову від підпису особи, яка здійснила безпосередню передачу товару. В даному випадку акт розбіжностей з підписом і печаткою представника покупця вважається прийнятим сторонами. Другий примірник видаткової накладної зі складеним актом розбіжностей передається постачальнику через особу, яка здійснила безпосередню доставку (передачу) товару (водій, експедитор, перевізник і т.п.). На підставі акта розбіжностей постачальник надає покупцеві коригування до податкової накладної згідно з чинним законодавством.

Згідно із п..п.3.7.-3.7.6. договору, разом з товаром постачальник зобов`язаний пред`явити наступні супровідні документи: товарно-транспортну накладну; видаткову накладну; посвідчення якості товару; рішення про реєстрацію потужності або експлуатаційний дозвіл; інші документи на товар, надання яких передбачено законодавством України; довіреність на представника постачальника або перевізника, яка надає право передачі товару, фіксації фактів невідповідності товару та/або супровідних документів умовам договору або законодавства, отримання листів і документів від покупця. На кожний транспортний засіб постачальника оформляється окремий комплект товаросупровідних документів (видаткова накладна, товарно-транспортна накладна та інше) з обов`язковим зазначенням номера замовлення.

Відповідно до п.3.9. договору, якщо супровідні документи не будуть надані разом з товаром, покупець має право відстрочити дату розрахунків з постачальником на термін затримки оформлення (надання) необхідних документів.

У разі, якщо якість поставленого товару не відповідає умовам цього договору, або постачальником не надано документів, що підвереджують якість, покупець має право за своїм вибором: повернути товар і вимагати повернення сплаченої за товар суми оплати (якщо товар оплачений) або перевести залік на вартість повернутого товару (якщо у покупця є заборгованість перед постачальником); у даному випадку постачальник зобов`язується власними силами здійснити повернення товару протягом 5 робочих днів з дати скерування повідомлення постачальнику. При цьому заборгованість покупця перед постачальником зменшується на вартість не повернутого товару (п.п. 4.12.-4.12.1. договору).

Згідно із п. 6.5. договору, Оплата товару здійснюється шляхом перерахування грошових коштів на поточний рахунок Постачальники протягом 120 (сто двадцять) календарних днів з дня поставки товару. Датою оплати вважаться дата списання грошових коштів з поточного рахунку покупця. Оплата товару, що поставляється в нову торгову точку покупця, здійснюється шляхом перерахування грошових коштів на поточний рахунок постачальника протягом 120 (сто двадцять) календарних днів з дня першої поставки товару в нову торгову точку або РЦ.

Відповідно до п.п.6.5.1.-6.5.3. договору, у випадку, якщо строк оплати за товар припадає на вихідний чи не робочий день, то такий платіж здійснюється у наступний за встановленим строком оплати робочий розрахунковий день. При цьому така оплата не вважається порушенням покупцем строків оплати. Оплата здійснюється за вирахуванням сум, які підлягають оплаті постачальником покупцю згідно умов договору поставки (з додатками та додатковими договорами) та вартості залишків постачальника у покупця згідно внутрішнього обліку покупця. Сторони домовилися, що у разі недостатності суми проведеного платежу для виконання грошового зобов`язання у повному обсязі ця сума погашає вимоги постачальника у такій черговості: у першу чергу сплачується основна сума боргу починаючи з суми найдавніших товарних накладних, за якими минає термін оплати, у другу чергу сплачуються проценти і неустойка та в останню чергу відшкодовуються інші витрати, пов`язані з виконанням зобов`язання цього договору.

Умовами пункту 6.6. договору, сторони погодили, що вимога постачальника по оплаті поставленого товару може бути припинена шляхом зарахування вимог покупця по оплаті поверненого товару або товару, що підлягає поверненню постачальнику, вимог покупця по оплаті послуг, зазначених в додатку №6 до цього договору, вимог покупця по оплаті штрафів, інших зустрічних вимог покупця за цим договором і іншими договорами, укладених між сторонами. Залік здійснюється за письмовою заявою покупця, спрямованому на поштову адресу постачальника.

Відповідно до п.6.8. договору, сторони проводять звірку розрахунків по здійснених поставках товару, для чого покупець готує проект Акта звірка і направляє його постачальнику. У разі не надходження від постачальника узгодженого Акта звірки протягом 10 календарних днів з дати направлення або мотивованих заперечень в той же термін, Акт звірки вважається узгодженим постачальником, а суми розрахунків - підтвердженими. Постачальник зобов`язаний щомісяця проводити звірку по товару і щоквартально по штрафам. Акти звірки по товару і штрафах передаються по електронній пошті, вказаній в додатку №4/1 до договору або за допомогою системи EDI. У разі безпідставної відмови, в тому числі у вигляді мовчазної бездіяльності постачальника від підписання Акту протягом 10-и календарних днів з моменту надання документів спрямовані покупцем на електронну постачальника Акти вважаються підписаними з обох сторін.

Пунктами 7.1.-7.1.9. договору, сторони дійшли згоди про те, що покупець має право повернути постачальнику товари, які були поставлені покупцю, а постачальник зобов`язаний прийняти такі товари в наступних випадках:якщо термін придатності (зберігання) товарів закінчився; якщо товар був повернутий покупцеві споживачами як неякісний в період терміну придатності, гарантійного строку; виявлено невідповідність якості поставлених товарів при отриманні, підготовці до реалізації або в період реалізації; нереалізований товар, який був поставлений для проведення акції; товар, який виключено покупцем з асортименту; закінчення сезону для сезонних товарів; закінчення терміну дії договору, в т.ч. його дострокове розірвання; не реалізації товару протягом 30 календарних дні з дати його поставки; в інших випадках, передбачених цим договором чи Законом.

Відповідно до п.7.2. договору, повернення товарів здійснюється за рахунок і транспортом постачальника протягом 5 календарних днів з моменту отримання останнім письмового повідомлення від покупця про таке повернення. Повідомлення може бути направлено постачальнику факсом, листом, телеграмою або по e-mail (встановлюється в додатку № 4 до договору). Повернення здійснюється за наявності у представника постачальника довіреності на отримання товарно-матеріальних цінностей (п.7.3. договору).

Згідно із п.7.4. договору, при поверненні вже оплаченого товару постачальник зобов`язаний протягом 15 календарних днів з дати повернення товарів компенсувати вартість оплачених йому товарів шляхом перерахування грошових коштів на поточних рахунок покупця. У разі, якщо покупець має заборгованість перед постачальником за поставлений товар, сторони проводять залік зустрічних вимог в рахунок такої заборгованості.

Після фактичної передачі постачальникові товару, що підлягає поверненню, сторони підписують накладну на повернення (п.7.5. договору).

Відповідно до п.10.1. договору, усі суперечки, які будуть виникати між сторонами при викопаній цього договору, будуть вирішуватися шляхом переговорів. При неможливості врегулювати суперечку шляхом переговорів, сторони передають його на розгляд суду згідно з чинним законодавством України.

Цей договір набуває чинності з моменту його підписання сторонами і діє до « 03» грудня 2022. У разі, якщо за 30 календарних днів до дати закінчення терміну дії цього договору жодна із сторін в письмовій формі не заявить про його розірвання, договір автоматично пролонгується на кожний наступний рік. Закінчення строку дії цього договору не звільняє сторони від відповідальності за невиконання або неналежне виконання умов цього договору, що мало місце в період дії договору (п.п. 11.1.-11.2. договору).

Відповідно до п.п. 13.1.-13.2. договору, усі підписані додатки, є невід`ємною частиною цього договору. Підписані додатки можуть бути з встановленим періодом дії. Якщо в додатку не зазначено термін його дії, цей додаток діє протягом терміну дії договору.

На виконання взятих на себе зобов`язань за договором, позивач поставив відповідачу товар на загальну суму 99324, 00 грн.

На підтвердження поставленого товару відповідачу, ТзОВ «Ріал» долучає до матеріалів позовної заяви наступні документи, за якими виникла заборгованість, а саме:

1. Видаткова накладна від 10.02.2022 №РН0019 на загальну суму 2592,00 грн; товарно-транспортна накладна № 00000000008 від 10.02.2022 на загальну суму 2592,00 грн та рахунок на оплату №СФ-0024 від 10.02.2022 на загальну суму 2592,00 грн.

2. Видаткова накладна від 17.02.202 № РН-0023 на загальну суму 1728,00 грн; товарно-транспортна накладна № 00000000011 від 17.02.2022 на загальну суму 1728,00 грн та рахунок на оплату №СФ-0027 від 17.02.2022 на загальну суму 1728,00 грн.

3. Видаткова накладна від 04.03.2022 №РН-0027 на загальну суму 3456,00 грн; товарно-транспортна накладна № 00000000012 від 04.03.2022 на загальну суму 3456,00 грн та рахунок на оплату №СФ-0030 від 04.03.2022 на загальну суму 3456,00 грн.

4. Видаткова накладна від 11.03.2022 № РН-0029 на загальну суму 10368,00 грн; товарно-транспортна накладна № 00000000013 від 11.03.2022 на загальну суму 10368,00 грн та рахунок на оплату №СФ-0032 від 11.03.2022 на загальну суму 10368,00 грн.

5. Видаткова накладна від 18.03.2022 №РН-0030 на загальну суму 4320,00 грн; товарно-транспортна накладна № 00000000014 від 18.03.2022 на загальну суму 4320,00 грн та рахунок на оплату №СФ-0033 від 18.03.2022 на загальну суму 4320,00 грн.

6. Видаткова накладна від 25.03.2022 №РН-0032 на загальну суму 6048,00 грн; товарно-транспортна накладна № 00000000015 від 25.03.2022 на загальну суму 6048,00 грн та рахунок на оплату №СФ-0035 від 25.03.2022 на загальну суму 6048,00 грн.

7. Видаткова накладна від 01.04.2022 № РН-0037 на загальну суму 10368,00 грн; товарно-транспортна накладна № 00000000019 від 01.04.2022 на загальну суму 10368,00 грн та рахунок на оплату №СФ-0039 від 01.04.2022 на загальну суму 10368,00 грн.

8. Видаткова накладна від 08.04.2022 №РН-0038 на загальну суму 1728,00 грн; товарно-транспортна накладна № 00000000020 від 08.04.2022 на загальну суму 1728,00 грн та рахунок на оплату №СФ-0040 від 08.04.2022 на загальну суму 1728,00 грн.

9. Видаткова накладна від 15.04.2022 №РН-0040 на загальну суму 6048,00 грн; товарно-транспортна накладна № 00000000021 від 15.04.2022 на загальну суму 6048,00 грн та рахунок на оплату №СФ-0042 від 15.04.2022 на загальну суму 6048,00 грн.

10. Видаткова накладна від 22.04.202 №РН-0043 на загальну суму 5184,00 грн; товарно-транспортна накладна № 00000000024 від 22.04.2022 на загальну суму 5184,00 грн та рахунок на оплату №СФ-0045 від 22.04.2022 на загальну суму 5184,00 грн.

11. Видаткова накладна від 29.04.2022 №РН-0046 на загальну суму 7776,00 грн; товарно-транспортна накладна № 00000000025 від 29.04.2022 на загальну суму 7776,00 грн та рахунок на оплату №СФ-0047 від 29.04.2022 на загальну суму 7776,00 грн.

12. Видаткова накладна від 06.05.2022 №РН-0047 на загальну суму 2556,00 грн; товарно-транспортна накладна № 00000000026 від 06.05.2022 на загальну суму 2592,00 грн та рахунок на оплату №СФ-0048 від 06.05.2022 на загальну суму 2592,00 грн, акт про розбіжності у постачанні товарів 1Р-00003545 від 09.05.2023 на суму 36,00 грн.

13. Видаткова накладна від 13.05.2022 №РН-0048 на загальну суму 7776,00 грн; товарно-транспортна накладна № 00000000027 від 13.05.2022 на загальну суму 7776,00 грн та рахунок на оплату №СФ-0050 від 13.05.2022 на загальну суму 7776,00 грн.

14. Видаткова накладна від 20.05.2022 №РН-0051 на загальну суму 5184,00 грн; товарно-транспортна накладна № 00000000028 від 20.05.2022 на загальну суму 5184,00 грн та рахунок на оплату №СФ-0053 від 20.05.2022 на загальну суму 5184,00 грн.

15. Видаткова накладна від 27.05.2022 №РН-0052 на загальну суму 4320,00 грн; товарно-транспортна накладна № 00000000029 від 27.05.2022 на загальну суму 4320,00 грн та рахунок на оплату №СФ-0054 від 27.05.2022 на загальну суму 4320,00 грн.

16. Видаткова накладна від 03.06.2022 №РН-0056 на загальну суму 2592,00 грн; товарно-транспортна накладна № 00000000032 від 03.06.2022 на загальну суму 2592,00 грн та рахунок на оплату №СФ-0057 від 03.06.2022 на загальну суму 2592,00 грн.

17. Видаткова накладна від 10.06.2022 №РН-0058 на загальну суму 6048,00 грн; товарно-транспортна накладна № 00000000034 від 10.06.2022 на загальну суму 6048,00 грн та рахунок на оплату №СФ-0062 від 10.06.2022 на загальну суму 6048,00 грн.

18. Видаткова накладна від 17.06.2022 №РН-0063 на загальну суму 864,00 грн; товарно-транспортна накладна № 00000000036 від 17.06.2022 на загальну суму 864,00 грн та рахунок на оплату №СФ-0069 від 17.06.2022 на загальну суму 864,00 грн.

19. Видаткова накладна від 21.06.2022 №РН-0065 на загальну суму 864,00 грн; товарно-транспортна накладна № 00000000037 від 21.06.2022 на загальну суму 864,00 грн та рахунок на оплату №СФ-0072 від 21.06.2022 на загальну суму 864,00 грн.

20. Видаткова накладна від 23.06.2022 №РН-0068 на загальну суму 1728,00 грн; товарно-транспортна накладна № 00000000039 від 23.06.2022 на загальну суму 1728,00 грн та рахунок на оплату №СФ-0074 від 23.06.2022 на загальну суму 1728,00 грн.

21. Видаткова накладна від 27.06.2022 №РН-0069 на загальну суму 1728,00 грн; товарно-транспортна накладна № 00000000040 від 27.06.2022 на загальну суму 1728,00 грн та рахунок на оплату №СФ-0075 від 27.06.2022 на загальну суму 1728,00 грн.

22. Видаткова накладна від 08.07.2022 №РН-0075 на загальну суму 2592,00 грн; товарно-транспортна накладна № 00000000041 від 08.07.2022 на загальну суму 2592,00 грн та рахунок на оплату №СФ-0081 від 08.07.2022 на загальну суму 2592,00 грн.

23. Видаткова накладна від 15.07.2022 №РН-0080 на загальну суму 3456,00 грн; товарно-транспортна накладна № 00000000043 від 15.07.2022 на загальну суму 1728,00 грн та рахунок на оплату №СФ-0088 від 15.07.2022 на загальну суму 3456,00 грн.

Товар згідно зазначених видаткових накладних прийнято представником відповідача без зауважень по якості, упаковці та комплектності, однак, до видаткової накладної №РН-0047 від 06.05.2022 року на загальну суму 2592,00 грн, сторони уклали та підписали у двосторонньому порядку акт про розбіжності у постачанні товарів 1Р-00003546 від 09.05.2022 року у кількості відхилення від поставленого товару на 1 одиницю у суму 36,00 грн, що у свою чергу призвело до зменшення суми фактично прийнятого товару на загальну суму 2556, 00 грн, замість виставленого рахунку №СФ-0048 від 06.09.2022 року у розмірі 2592,00 грн.

У матеріалах справи міститься видаткова накладна на повернення постачальнику товару №1Р-14717 від 06.12.2022 року на загальну суму 5112,00 грн, підписана та скріплена печатками сторін.

З урахуванням повернення відповідачем товару позивачу згідно накладної №1Р-14717 від 06.12.2022 року на суму 5112,00 грн, заборгованість відповідача перед позивачем, саном на 10.04.2023 рік, становить 94212,00 грн.

Відтак, станом на момент подання позову до суду, постачальник здійснив поставку товару, однак відповідач не виконав належним чином свої зобов`язання за договором поставки №372-КП/21 від 20.12.2021 року в частині оплати вартості поставленого позивачем товару у спірний період, у зв`язку з чим у відповідача виникла заборгованість у розмірі 94212,00 грн.

Крім того, з огляду на вказані обставини, позивач, враховуючи порушення відповідачем умов договору, просить суд стягнути з ТзОВ «Рітейл Україна» крім основного боргу у розмірі 94212,00 грн, 1784,82 грн 3% річних та 8662,92 грн інфляційних втрат відповідно до договору поставки №372-КП/21 від 20.12.2021 року.

У матеріалах справи містить акт звірки взаєморозрахунків за період з 01.01.2022 по 08.09.2022, підписаний та скріплений електронним підписом, відповідно до якого заборгованість відповідача перед позивачем становить 99324,00 грн.

05.01.2023 року позивач рекомендованим повідомленням направив на адресу відповідача претензію №1, у якій просить ТзОВ «Рітейл Україна» сплатити на користь ТзОВ «Ріал» заборгованість за договором поставки №372-КП/21 від 20.12.2021 року у розмірі 94212,00 грн основної заборгованості, 1010,75 грн - 3 річних та 4250,66 грн інфляційних витрат. Відповідач зазначену претензію отримав, однак залишив її без розгляду та задоволення. Докази надіслання та отримання претензії№1 від 05.01.2023 містяться у матеріалах справи.

Відповідно до долученого до позовної заяви розрахунку розміру позовних вимог, окрім суми основного боргу у розмірі 94212,00 грн, позивач просить суд стягнути з відповідача 1784,82 грн 3 % річних та 8662,92 інфляційних втрат, що в загальному розмірі становить 104659,74 грн заборгованості.

Відповідач доказів погашення заборгованості не подав.

Суд розглядає справу за наявними матеріалами.

ПОЗИЦІЯ СУДУ.

Згідно зі статтею 509 Цивільного кодексу України, зобов`язанням є правовідношення, в якому одна сторона (боржник) зобов`язана вчинити на користь другої сторони (кредитора) певну дію (передати майно, виконати роботу, надати послугу, сплатити гроші тощо) або утриматися від певної дії, а кредитор має право вимагати від боржника виконання його обов`язку. Зобов`язання виникають з підстав, встановлених статтею 11 цього Кодексу.

Статтею 11 ЦК України встановлено, що підставами виникнення цивільних прав та обов`язків, зокрема є договори та інші правочини.

Відповідно до ст. 626 ЦК України договором є домовленість двох або більше сторін, спрямована на встановлення, зміну або припинення цивільних прав та обов`язків, а у відповідності до ст. 629 ЦК України договір є обов`язковим для виконання сторонами.

Відповідно до статті 174 Господарського Кодексу України визначено, що господарські зобов`язання виникають, зокрема, безпосередньо з господарського договору, інших угод, передбачених законом, але таких, які йому не суперечать, а також внаслідок подій, з якими закон пов`язує настання правових наслідків у сфері господарювання.

Судом встановлено, між позивачем та відповідачем виникли господарські зобов`язання на підставі укладеного договору поставки №372-КП/21 від 20.12.2021 року, відповідно до умов якого постачальник зобов`язується поставляти, а покупець приймати та оплачувати товар.

Відповідно до ст. ст. 525, 526, 530 Цивільного кодексу України зобов`язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог Цивільного кодексу, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог - відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться. Одностороння відмова від виконання зобов`язання не допускається. Якщо у зобов`язанні встановлений строк (термін) його виконання, то воно підлягає виконанню у цей строк (термін).

Аналогічне положення містить ст. 193 Господарського кодексу України, де зазначено, що суб`єкти господарювання та інші учасники господарських відносин повинні виконувати господарські зобов`язання належним чином відповідно до закону, інших правових актів, договору, а за відсутності конкретних вимог щодо виконання зобов`язання - відповідно до вимог, що у певних умовах звичайно ставляться. Кожна сторона повинна вжити усіх заходів, необхідних для належного виконання нею зобов`язання, враховуючи інтереси другої сторони та забезпечення загальногосподарського інтересу.

Відповідно до статті 626 Цивільного кодексу України договором є домовленість двох або більше сторін, спрямована на встановлення, зміну або припинення цивільних прав та обов`язків.

Згідно з нормою статті 265 Господарського кодексу України за договором поставки одна сторона - постачальник зобов`язується передати (поставити) в зумовлені строки (строк) другій стороні - покупцеві товар (товари), а покупець зобов`язується прийняти вказаний товар (товари) і сплатити за нього певну грошову суму.

Статтею 712 ЦК України передбачено, що за договором поставки продавець (постачальник), який здійснює підприємницьку діяльність, зобов`язується передати у встановлений строк (строки) товар у власність покупця для використання його у підприємницькій діяльності або в інших цілях, не пов`язаних з особистим, сімейним, домашнім або іншим подібним використанням, а покупець зобов`язується прийняти товар і сплатити за нього певну грошову суму. До договору поставки застосовуються загальні положення про купівлю-продаж, якщо інше не встановлено договором, законом або не випливає з характеру відносин сторін. Законом можуть бути передбачені особливості регулювання укладення та виконання договорів поставки, у тому числі договору поставки товару для державних потреб.

За договором купівлі-продажу одна сторона (продавець) передає або зобов`язується передати майно (товар) у власність другій стороні (покупцеві), а покупець приймає або зобов`язується прийняти майно (товар) і сплатити за нього певну грошову суму (стаття 655 Цивільного кодексу України).

На виконання умов договору позивач передав у власність відповідача товар у період з 10.02.2022 по 15.07.2022 на суму 99324,00 грн, який відповідач не оплатив.

Відповідно до п.2.8. договору, зобов`язання по поставки вважаються виконаними з моменту передачі товару і повного пакету належним чином оформлених товаросупровідних документів покупцеві згідно з умовами цього договору та чинного законодавства України. Замовлення вважається виконаним, а постачальник вважається таким,що виконав свої зобов`язання щодо поставки, якщо він здійснив поставку товарів: в узгоджений із покупцем день і час, в асортименті і кількості, згідно замовленню; за цінами, затвердженими сторонами в специфікації; з повним пакетом супровідної документації, в повній відповідності з чинним законодавством України і умовами даного договору.

На підтвердження належного виконання позивачем своїх зобов`язань за договором поставки №372-КП/21 від 20.12.2021 року щодо поставленого відповідачу товару підтверджується долученими до матеріалів справи видатковими накладними та актом звірки взаєморозрахунків, що підписані сторонами.

Судом встановлено, що у матеріалах справи міститься видаткова накладна на повернення постачальнику товару №1Р-14717 від 06.12.2022 року на загальну суму 5112,00 грн, підписана та скріплена печатками сторін.

Відповідно до п. 6.6. договору, сторони погодили, що вимога постачальника по оплаті поставленого товару може бути припинена шляхом зарахування вимог покупця по оплаті поверненого товару або товару, що підлягає поверненню постачальнику, вимог покупця по оплаті послуг, зазначених в додатку №6 до цього договору, вимог покупця по оплаті штрафів, інших зустрічних вимог покупця за цим договором і іншими договорами, укладених між сторонами. Залік здійснюється за письмовою заявою покупця, спрямованому на поштову адресу постачальника.

Пунктами 7.1.-7.1.9. договору, сторони дійшли згоди про те, що покупець має право повернути постачальнику товари, які були поставлені покупцю, а постачальник зобов`язаний прийняти такі товари в наступних випадках:якщо термін придатності (зберігання) товарів закінчився; якщо товар був повернутий покупцеві споживачами як неякісний в період терміну придатності, гарантійного строку; виявлено невідповідність якості поставлених товарів при отриманні, підготовці до реалізації або в період реалізації; нереалізований товар, який був поставлений для проведення акції; товар, який виключено покупцем з асортименту; закінчення сезону для сезонних товарів; закінчення терміну дії договору, в т.ч. його дострокове розірвання; не реалізації товару протягом 30 календарних дні з дати його поставки; в інших випадках, передбачених цим договором чи Законом.

Згідно із п.7.4. договору, при поверненні вже оплаченого товару постачальник зобов`язаний протягом 15 календарних днів з дати повернення товарів компенсувати вартість оплачених йому товарів шляхом перерахування грошових коштів на поточних рахунок покупця. У разі, якщо покупець має заборгованість перед постачальником за поставлений товар, сторони проводять залік зустрічних вимог в рахунок такої заборгованості.

Після фактичної передачі постачальникові товару, що підлягає поверненню, сторони підписують накладну на повернення (п.7.5. договору).

З урахуванням повернення відповідачем товару позивачу згідно накладної №1Р-14717 від 06.12.2022 року на суму 5112,00 грн, заборгованість відповідача перед позивачем, саном на 10.04.2023 рік, становить 94 212,00 грн.

Як встановлено судом, відповідач неналежно виконав взяті на себе договірні зобов`язання по оплаті отриманого від позивача товару, не оплативши такий. Заборгованість на момент подання позову до суду складала 94212,00 грн.

Згідно з частиною 1 статті 692 Цивільного кодексу України покупець зобов`язаний оплатити товар після його прийняття або прийняття товаророзпорядчих документів на нього, якщо договором або актами цивільного законодавства не встановлений інший строк оплати товару.

Відповідно до частини 1 статті 530 Цивільного кодексу України якщо у зобов`язанні встановлений строк (термін) його виконання, то воно підлягає виконанню у цей строк (термін).

Згідно із п. 6.5. договору, Оплата товару здійснюється шляхом перерахування грошових коштів на поточний рахунок Постачальники протягом 120 (сто двадцять) календарних днів з дня поставки товару. Датою оплати вважаться дата списання грошових коштів з поточного рахунку покупця. Оплата товару, що поставляється в нову торгову точку покупця, здійснюється шляхом перерахування грошових коштів на поточний рахунок постачальника протягом 120 (сто двадцять) календарних днів з дня першої поставки товару в нову торгову точку або РЦ.

Відповідно до п.п.6.5.1.-6.5.3. договору, у випадку, якщо строк оплати за товар припадає на вихідний чи не робочий день, то такий платіж здійснюється у наступний за встановленим строком оплати робочий розрахунковий день. При цьому така оплата не вважається порушенням покупцем строків оплати. Оплата здійснюється за вирахуванням сум, які підлягають оплаті постачальником покупцю згідно умов договору поставки (з додатками та додатковими договорами) та вартості залишків постачальника у покупця згідно внутрішнього обліку покупця. Сторони домовилися, що у разі недостатності суми проведеного платежу для виконання грошового зобов`язання у повному обсязі ця сума погашає вимоги постачальника у такій черговості: у першу чергу сплачується основна сума боргу починаючи з суми найдавніших товарних накладних, за якими минає термін оплати, у другу чергу сплачуються проценти і неустойка та в останню чергу відшкодовуються інші витрати, пов`язані з виконанням зобов`язання цього договору.

Відповідно до статті 610 Цивільного кодексу України, порушенням зобов`язання є його невиконання або виконання з порушенням умов, визначених змістом зобов`язання (неналежне виконання).

За приписами статті 612 Цивільного кодексу України боржник вважається таким, що прострочив, якщо він не приступив до виконання свого зобов`язання або не виконав його у строк, встановлений договором або законом.

З огляду на вищевказані обставини, суд вважає вимоги позивача щодо стягнення основної заборгованості обґрунтованими та такими, що підлягають до задоволення у розмірі 94212,00 грн.

Відповідач доказів погашення заборгованості суду не надав.

Що стосується заявлених до стягнення 3 % річних та інфляційних нарахувань, то відповідно до ч. 2 ст. 625 ЦК України, боржник, який прострочив виконання грошового зобов`язання, на вимогу кредитора зобов`язаний сплатити суму боргу з урахуванням встановленого індексу інфляції за весь час прострочення, а також три проценти річних від простроченої суми, якщо інший розмір процентів не встановлений договором або законом.

Таким чином, заявлені до стягнення 3 % річних та інфляційні нарахування підлягають до стягнення разом із сумою основного боргу.

З огляду на викладене, перевіривши правильність здійсненого позивачем розрахунку розміру позовних вимог, суд дійшов висновку про задоволення позовних вимог у повному обсязі та стягнення з відповідача на користь позивача 94212,00 грн основного боргу за договором поставки №372-КП/21 від 20.12.2021 року, 1784,82 грн 3% річних та 8662,92 грн інфляційних витрат.

Частина перша статті 4 ГПК України визначає, що право на звернення до господарського суду в установленому цим Кодексом порядку гарантується. Ніхто не може бути позбавлений права на розгляд його справи у господарському суді, до юрисдикції якого вона віднесена законом.

Відповідно до ст. 15 ЦК України кожна особа має право на захист свого цивільного права у разі його порушення, невизнання або оспорювання. Тобто підставами для захисту цивільного права є його порушення, невизнання або оспорювання.

Згідно зі ст. 16 ЦК України, кожна особа має право звернутися до суду за захистом свого особистого немайнового або майнового права та інтересу.

Статтею 13 ГПК України передбачено, що судочинство у господарських судах здійснюється на засадах змагальності сторін.

Як встановлено ч. 1 ст. 73 ГПК України, доказами є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи.

Відповідно до ч. 1 ст. 74 ГПК України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень.

Згідно ч. 1 ст. 86 ГПК України суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів.

Частиною 2 статті 86 ГПК України передбачено, що жодні докази не мають для суду заздалегідь встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також вірогідність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.

СУДОВІ ВИТРАТИ.

За звернення до суду з позовною заявою майнового характеру позивачем сплачено судовий збір у розмірі 2684,00 грн, що підтверджується долученою до матеріалів справи платіжною інструкцією №900 від 13.04.2023.

Пунктом 2 частини 1 статті 129 Господарського процесуального кодексу України встановлено, що судовий збір покладається у спорах, що виникають при виконанні договорів та з інших підстав, - на сторони пропорційно розміру задоволених позовних вимог.

Відтак, з огляду на те, що судом задоволено позовні вимоги у повному обсязі, з відповідача підлягає до стягнення 2684,00 грн відшкодування витрат на оплату судового збору.

Керуючись ст. ст. 2, 4, 10, 12, 13, 20, 73, 74, 76, 77, 78, 79, 80, 86, 123, 129, 165, 178, 232, 233, 236, 237, 238, 240, 241, 326 Господарського процесуального кодексу України, суд

ВИРІШИВ:

1. Позов задовольнити повністю.

2. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Рітейл Україна» (81118, Львівська область, Пустомитівський район, село Ставчани, вулиця Шевченка, будинок 9А; ідентифікаційний код 36808029) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Ріал» (69041, Запорізька область, місто Запоріжжя, вулиця Трегубова, будинок 33, квартира 5; ідентифікаційний код 23851195) 94212,00 грн основного боргу, 1784,82 грн 3% річних, 8662,92 грн інфляційних втрат та 2684,00 грн витрат, пов`язаних зі сплатою судового збору.

Рішення суду набирає законної сили в порядку, передбаченому ст. 241 ГПК України та може бути оскаржене до Західного апеляційного господарського суду протягом 20 днів з дня складення повного судового рішення.

Суддя Гоменюк З.П.

СудГосподарський суд Львівської області
Дата ухвалення рішення21.07.2023
Оприлюднено25.07.2023
Номер документу112369201
СудочинствоГосподарське
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із правочинів, зокрема, договорів Невиконання або неналежне виконання зобов’язань купівлі-продажу поставки товарів, робіт, послуг

Судовий реєстр по справі —914/1321/23

Постанова від 23.10.2023

Господарське

Західний апеляційний господарський суд

Желік Максим Борисович

Ухвала від 21.08.2023

Господарське

Західний апеляційний господарський суд

Желік Максим Борисович

Рішення від 21.07.2023

Господарське

Господарський суд Львівської області

Гоменюк З.П.

Ухвала від 22.05.2023

Господарське

Господарський суд Львівської області

Гоменюк З.П.

Ухвала від 27.04.2023

Господарське

Господарський суд Львівської області

Гоменюк З.П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні